- Články
- Všechny články
- Článek
- Diskuse
Diskuse k článku: Je kaprové krmení opravdu na kapry?
Diskuse k článku Je kaprové krmení opravdu na kapry?
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
4x v oblíbených a 4x v ignorovaných.
NOpavak1 - Profil | Čt 2.5.2013 7:25:04
NPeca Kroměříž - Profil | Ne 22.7.2012 10:07:16
nedávám přednost kupovaným šrotům... Míchám si šroty sám doma.;) Nakoupím si toho levně ale dost a mám chutnější věc než s shopu a přidávám ještě koupený posilovač a taky táhám kaprů a kapříků ..;) Včera jsem byl jen tak a vytáhly jsme s kamarádem kolem 10 kapříků jeden..;) Na pšeničné klíčky smíchané s moukou taky jsme s tím krmily..;) Ale to chytám já každý chytá jinak..;) A ať se daří s každým krmením..;)
NLosPafkos - Profil | Čt 5.7.2012 10:52:26
NTonyK - Profil | Čt 5.7.2012 7:53:11
A ted vazne. Z toho co mam ve sklepe v regalu, bych asi vzal Sonubites Method Mix. Smrdi to velmi intenzivne rybinou, kapry a cejny to nalaka docela rychle a parkrat jsem uz videl, ze to zafungovalo i v konkurenci s kvalitním plavačkovým krmením. Kdyz to formickou priplacnu na methodove krmitko, tak je spotreba docela mala a i ta hrsticka by na par nahozu vystacila.
Se selektivnima smesema tipu StickMix vetsi zkusenosti nemam. Osobne selektivnost az tak neresim. Zajima me spis objemova tezba v trihodinovem intervalu :-)
Nmazdič - Profil | Čt 5.7.2012 6:02:31
NTonyK - Profil | Út 3.7.2012 22:36:24
Žádné, podival bych se kde jsou a snazil se je trefit anglanem na propad :-)
NMilda - Profil | Út 3.7.2012 22:20:48
Něco bych k tomu měl,tady k té polemice.
Od bobulí jsem víceméně před 2.lety utekl ke krmelcům,ať už klasickým,feederovým či methodovým a změnil styl docházek(z víkendovek a delších lapaček na krátké chytačky,ale mám tak možnost navštívit spoustu míst a moc mě to tak baví-ale to jen tak mimochodem a úvodem).
A beru sebou téměř vždy někoho(přítelkyni,otce,bráchu atd.),kdy mi jde hlavně o to,aby si ten člověk zachytal a užil si to,ale přece jen vždy doufám i v nějaké pěknější ryby.
A i když mě mnohem více lákají říční ryby a kaprů jsem nabažen,tak třeba loni jsem byl často nucený kvůli nepřízni počasí a vysokému průtoku chytat na stojácích právě ty kapry.
No a častokráte jsem se přesvědčil,že ona kvalitní směs má něco do sebe.
Používal jsem prostě methodmix na rybí bázi a něčím ho "řízl" a jindy jen nějakou klasickou směs,kde jsou hlavně oplatky,partikly atd.Téměř vždy jsem ještě do směsí přidal nějaký tekutý posilovač,většinou na sladké bázi-prostě mi šlo i o to zachytání většího počtu ryb.
A nemohl jsem si nevšimnout,že se směsí s tím methodem chytám povětšinou jak více,tak solidnějších kaprů.Možná to je tím,že do krmení s rybinou do toho tolik bílá ryba nejde a dostanou se tak k tomu i kapři,ale těžko říct.
Neříkám,že jsem tahal s tím "lepším" krmením macky,ale třeba s tím klasickým krmením kapříky většinou 35-50cm a často bílou rybu(hlavně cejny),s tím methodem jsem málokdy lapl kapra pod 50cm,většinou 50-60cm,větší jen málokdy a popravdě jsem už takové větší ztrácel(a bílou rybu jsem na to chytl vyjímečně).
Jo,nejsou to ti maconi,na které je člověk zvyklý z bobulí,ale to mi vůbec nevadilo.Plnilo to přesně to,co jsem si přál-tedy pěkné zachytání bojovnějších kousků pro toho,koho jsem vzal sebou.Lapli jsme jich vždy více kusů za pár hodin(někdy 5ks, jindy i 15-20ks takových kaprů).Ale pokaždé bylo znát,že je kvalita a možná překvapivě i kvantita na straně lepšího krmení- bavíme-li se o kaprech.
Stejnou cestou se ubírám třeba k parmám a větším říčním druhům ryb,kdy jsem přesvědčen,že platí to samé,ale na to nemám výsledky a zkušenosti a z pár ryb nejde hodnotit.Ale věřím tomu tak.
Že je na fotkách krmení DB,to neberu jako reklamu.On taky výběr krmení na rybí bázi je u nás velmi žalostný(a ještě asi nějaký čas bude) a právě snad jen u DB se dá něco vybrat,potažmo je nedlouho na trhu krmení od Bait-Techu,kde se dá něco vybrat(samozřejmě mají třeba nějaké methodmixy i naši výrobci bobulí,ale k tomu si krmítkáři těžko najdou cestu a muselo by se to asi hodně reklamovat a to by se ani v konečném důsledku pro ty výrobce asi nevyplatilo-ale to neposoudím).
Ano,cena je vysoká,to je fakt.A nabízí se otázka, jestli není lepší si koupit rybí moučky a něčím je nastavit a udělat si tak své rybí krmení....Jenže na toto se nejde dívat jen svým pohledem.Za jedno se dostat na dobrou cenu mouček znamená vzít větší balení a to samé u dalších surovin.No a za druhé spoustu rybářů nemá prostory to skladovat a možnost míchat doma,kdy by je protějšek vypoklonkoval z bytu...Já ty možnosti třeba mám a zkouším si taková krmení letos míchat,ale umím se na to podívat pohledem těch,co tu možnost nemají.A i tak si koupím prostě další a další "lepší" krmení,kdy si budu chtít něco rychle namíchat a nebude se mi chtí hrát s vlastním krmením.
50kg kuku versus dražší krmení ani srovnávat nejde.Já si třeba neumím představit, jak šlapu v terénu 2-3km pěšky s plnou polní na flek(a chodím tak často,abych měl od lidí klid.Je to sice namáhavé,ale je to daň za ten klid a tak to beru) a k tomu táhnout hafo kuku ;-) Kdežto krmeního mám třeba 2kg a to mám pohodlně v batohu.
Nechci to dále rozepisovat,i tak jsem toho napsal zbytečně moc,ale snad je srozumitelné,co jsem tím chtěl říci.
Nevím,kdo článek psal a je mi to jedno,ale s autorem ze svých zkušeností souhlasím.
A že je stručný? Nechť je,to podstatné tam je a není přece nutné furt lidi vodit za ručičku a dávat jim podrobný popis a rozpis až pod nos.Tady autor lidem ukázal určitou cestu a je jen na každém,co si z toho vezme...
Nmarius - Profil | Út 3.7.2012 21:15:56
NLee-Haney - Profil | Út 3.7.2012 17:33:14
Na druhou stranu jsem rád že takový článek není,proč taky.Rybařina je i o zkoušení a ne jen o tom přijít na mrk přečíst pár článků a je to doma.Jak napsal tuším Pepa.č ,učit lidi chytat ryby je blbost.Na druhou stranu napsat článek který se dá shrnout jednou větou že dražší krmení je lepší mi přijde taky zbytečné publikovat.
Ale tak co,jsou tu i horší...
NFishky - Profil | Út 3.7.2012 15:56:58
PS: nejlépe od DynamiteBaits ;-)
NJuraj - Profil | Út 3.7.2012 15:45:05
NJuraj - Profil | Út 3.7.2012 15:01:36
NSven - Profil | Út 3.7.2012 14:09:30
Pokud vyrazím na dvě hodinky, s vidinou úlovku většího kapra, (a o něm tento článek je) vyrazím zcela jistě na vodu, kterou dobře znám.
V tom případě vím kde ho hledat a nebudu si ho plašit bombardováním krmítkem nebo koulemi nástrahy.
Nanejvýš použiju např. jen několik zrnek kukuřice nebo špetku červů do praku anebo nebudu vnadit vůbec.
Pokud vyrazím na dvě hodinky na neznámou vodu, pak ano, pak použiju nějakou lepší směs, např. od mého oblíbeného Marcela ale nebudu tak pošetilý abych si plánoval úlovek velkého kapra.
Budu rád za jákýkoliv záběr, jakéhokoli druhu a budu dalek toho abych se je snažil zapuzovat selektivní návnadou a nástrahou. (Ale o nich tento článek není).
Na dvě hodinky, si jdu zachytat ryby a ne lovit trofejní kapry.
Proto si nemohu pomoci, ten článeček je podle mého názoru jen skrytá reklama na DB....
NMartin M. - Profil | Út 3.7.2012 12:47:19
NPetr Havlíček - Profil | Út 3.7.2012 12:39:13
Přestože tě neznám jinak, než tady na Mrku, myslím si, že jsi dost zkušený rybář, aby jsi věděl, že těžko můžeš porovnávat kilo závodního krmení s 50 kg kukuřice.
Přesto to zkusím. Když půjdeš na dvě-tři hodiny k řece, tak si lépe zachytáš s tou kilovkou dobrýho krmení. Protože to krmení ti přiláká ryby k háčku. Když půjdeš k řece na týden v kuse, tak bude asi lépe použít 50 kg kukuřice, která ti "udrží" rybu při pravidelném krmení a kilovka krmení by byla hodně málo.
Kukuřici na háček můžeš dát i při použití tý kilovky např. Dynamit Baitsu, proč ne. Stejně tak žížalu, červa ...
A že dražší krmení je prostě lepší? To snad ani není třeba komentovat. Prostě kilovka (nejvyšší řada) od Lorpia, MVDE, Sensasu ... je prostě výrazně, výrazně lepší, nežli krmení (krmítkové směsy) od různých rádoby kvalitních směsí neznámých výrobců. A to už vůbec nemluvím o těch co si doma namíchají tři šroty dohromady a nasypou tam vanilkový cukr.
NMartin M. - Profil | Út 3.7.2012 12:38:04
Mimochodem desitky kg partiklu jsem zkrmil mockrat a ze by v statisticky vyznamnem vzorku pripadu do 2h od kapru vrela voda a nezastavil jsem se, to si teda moc nepamatuji.
NFishky - Profil | Út 3.7.2012 12:19:08
NMartin M. - Profil | Út 3.7.2012 12:02:27
NFishky - Profil | Út 3.7.2012 11:30:11
NPetr Havlíček - Profil | Út 3.7.2012 11:06:38
NPetr Havlíček - Profil | Út 3.7.2012 11:02:54
Ale máš pravdu, že alespoň a čem diskutovat, ale někdy to prostě nemůžu vydržet a napíšu ... :-))))
NPoušťák - Profil | Út 3.7.2012 10:44:23
NAnýzový dědek - Profil | Út 3.7.2012 10:44:06
NPetr Havlíček - Profil | Út 3.7.2012 10:33:36
... ono u některých jedinců platí pořekadlo "házet perly sviním". Ať napíšeš co napíšeš "on" dotyčný bude vždy v opozici, protože jemu ten háček "takhle" navázaný nepraská, nebo naopak praská, on "tohle" krmení nekupuje, protože je to jen reklamní tahák a jemu fungujou kachní granule lépe atd, atd.
Kolikrát, když to čtu, tak bych zařehtal :-))))))))))))
NJirkaCB - Profil | Út 3.7.2012 10:14:26
1. potřebným množstvím různých lepších směsí podle vlastní zkušenosti (na každé vodě funguje něco jiného) Existují směsi, které dodají vašemu základu kýženou chuť či vůni i v malém poměru.
2. partikly, jako je vařená kukuřice, pstruhové peletky, cizrna, hrách, ... masňáci, prostě podle druhu ryby na který cílím a podle toho, co je zrovna po ruce.
3. vždy míchání krmení začít spařenou řepkou (50/50 mletá a celá) zalít v kyblíku vařící vodou klidně navečer, zavřít, nechat přes noc zpařit a vystydnout - a ráno u vody domíchat ostatní.
4. Další super věc je starý elektrický robot, který dokáže rozemlít, co mu přijde pod ruku - to je pak ekonomicky výhodné a zároveň pokaždé čerstvé a atraktivní řešení jako další přídavek do vaší směsi.
Nráky - Profil | Út 3.7.2012 8:30:59
NAnýzový dědek - Profil | Út 3.7.2012 6:19:01
jinak si i každou komerčku můžeš vytunit podle svého přesvědčení.
Stejně je to z 90% o důvěře k dané směsi.....o))
NLee-Haney - Profil | Po 2.7.2012 22:59:00
Kua to jsem zas zabásnil :D
Nmipa - Profil | Po 2.7.2012 21:26:36
... a příště snad asi už bez foto ... ta skrytá reklama je všude !!! - i když z ní budete stejně asi nařčeni i při foto obyčejné kukuřice a nadržování XXX ZZN podniku někde v horních Připizdicích ... to si nevyberete ... :-))))))
NPeši - Profil | Po 2.7.2012 19:51:34
Nmeteor - Profil | Po 2.7.2012 19:27:49
NMartin M. - Profil | Po 2.7.2012 19:12:18
Nmeteor - Profil | Po 2.7.2012 19:05:18
PS: jaké to vlastně je, být zároveň majitelem a přispivatelem? Někdy mi přijde, že se - skrze toto - nevyjadřuješ tak, jak to cítíš - případně, že se ve vyjadřování svých názorů krotíš až se třeba nevyjádříš vůbec :-)
NMartin M. - Profil | Po 2.7.2012 18:47:44
NMartin M. - Profil | Po 2.7.2012 18:44:50
Nmeteor - Profil | Po 2.7.2012 18:37:14
Nicméně mi tak nějak uniká, proč s tím děláš drahoty / tajnosti (přeci jen, autor "redakce" je tu docela nóvum a skutečně dost pochybuji, že by to bylo nějaké společné dílko více lidí).
Pokud je toto dílko jednotlivce, tak by se neměl stydět za svůj názor :-) pokud to ještě přenesu dále, tak by to měl být názor CELÉ redakce (pokud je pod tím takto podepsaná), což si myslím, že nebude :-)
PS: klidně mi písni SZ, já přijaté SZ bez svolení dotyčného odesilatele nezveřejňuju (a taky to tu třeba nebudeme moc zasírat :-))...
NMartin M. - Profil | Po 2.7.2012 18:32:41
NAnýzový dědek - Profil | Po 2.7.2012 18:14:51
Takovému je těžko něco poradit.
NLee-Haney - Profil | Po 2.7.2012 18:10:22
To hlavní co jsem chtěl říct je to že člověk může s přísadami hodně experimentovat a když se pak zadaří a kápne na tu pravou tak má určitě větší radost než když koupí hotový pytel...
Nsplavek - Profil | Po 2.7.2012 17:58:55
NSven - Profil | Po 2.7.2012 16:31:30
Kdo nezakoupí pytlík krmení, bratru za 190 kaček, nemá šanci zachytat...
Namísto podpory mladých rybářů k vlastní invenci, schopnosti improvizace a růstu v rybařině vůbec, je tlačí do tupého konzumu.
Čím dražší, tím lepší.. A o tom přece dnešní pojetí sportovního rybolovu je, že ?
Btw. copak asi udělá ta řepka a konopí, ze směsi :-)
Nšmudla007 - Profil | Po 2.7.2012 15:29:21
Článek jsem nepochopil a v rámci boje proti Redakci jsem dal hodnocení Dva (chtěl sem dát jedničku ale v rámci té války dám prostě horší známku)
NFlying trout - Profil | Po 2.7.2012 15:00:00
N(o)_(o) - Profil | Po 2.7.2012 14:27:58
Nmeteor - Profil | Po 2.7.2012 13:45:09
A propo, můžeš (Martine M.) zmínit, KDO KONKRÉTNĚ tento článek psal? Dost pochybuji, že jste se coby redakce sešli u kulatého stolu a "vypotili" toto dílko. Já jen aby bylo jasné, kdo z redakce zábavně sportuje s rybami a není schopen si odpustit invektivy ("Přesto se budou stále prodávat ve velkém především levné výrobky bez ohledu na výsledek, protože drtivé většině nejde o zábavu a zážitky s pěknými rybami, ale o něco úplně jiného.")...
NFishky - Profil | Po 2.7.2012 13:13:54
NAnýzový dědek - Profil | Po 2.7.2012 13:06:30
NRicci - Profil | Po 2.7.2012 13:06:03
NSven - Profil | Po 2.7.2012 12:59:07
NSven - Profil | Po 2.7.2012 12:53:44
Ani dnes nemají všichni FULL HD satelit, LED-TV, Blu-ray přehrávač, iPOD, GPS........:-)
NJuraj - Profil | Po 2.7.2012 11:29:23
Jinak rohlík je někdy nepřekonatelná nástraha a vždy mám nakrájené kostičky po ruce, a to i na závodech. Rousnici považuji za jednu z nejlepších nástrah vůbec a při lovu větších ryb jí používám rád.
Pro mě top nástrahy jsou mastňák a hnojka. Jsou ale revíry, kde je halibutka nepřekonatelná.
Ono strašně záleží na tom, jaká je skladba ryb v revíru a co vlastně chceš chytat.
NAnýzový dědek - Profil | Po 2.7.2012 11:21:00
NDawemaster - Profil | Po 2.7.2012 11:15:55
NJuraj - Profil | Po 2.7.2012 10:37:20
Když budeš mít na výběr mezi biftekem a šťouchanými bramborami, tak dáš také přednost ve většině případů, tomu bifteku.
Je to obdobný rozdíl, jako mezi kukušrotem a kvalitní vnadící směsí.
Jak píše MM, tak selektivnost zajistíš daleko víc velikostí a typem nástrahy a velikostí háčku. Většina rybářů v téhle zemi si myslí, že ryby umí číst. Prodával jsem krmení do obchodní sítě, tak jsou moje zkušenosti totožné. Sám přitom při lovu kaprů s oblibou vnadím ploticovým krmením.
Kde to žije - všechna témata
14:30NPENN TIDAL XT Long Cast - Naviják 112
14:30NDo Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých (Bleskovka) 47
14:18NVýběr nových prutů a navijáků 11
13:47NCestovni sea trout prut 51
12:34NV Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů. (Bleskovka) 37
9:31NZraněné, postižené a mrtvé ryby 31
8:43NKorda Zig Kit 6
6:58NVčelaření a rybolov 901
ČtNE-class 12´ 3,25lb/ Propel A 12´ 3,5lb? 5
ČtNSada Hlásičů 2+1, ráda s výběrem 31
ČtNZabezpečení člunu proti krádeži 21
ČtNPrak na krmení 243
ČtNPlastova pramice Armor 400 10
ČtNLomnice a obsádka 0
ČtNSingleplayer a vše kolem něj 36
Co je nového - všeobecné
ÚtNBleskovka: Dva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku
ÚtNBleskovka: V Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů.
. . . NBleskovka: Z Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře.
. . . NBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
. . . NBleskovka: Rybáři porušují pravidla. Porybní na Plzeňsku hlídají i z lodě.
. . . NBleskovka: Energetika vs. divoká voda: Kdo má větší nárok na naše řeky?
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
16.5.XX. Březská vydra
16.5.první ročník rybářských závodů...
16.5.Tradiční rybářské závody...
16.5.8. ročník memoriálu Karla...
16.5.18. Ročník rybářských závodů v...
16.5.Rybářské závody v Horním...
16.5.Pozvánka na tradiční rybářské...
16.5.Tradiční rybářské závody -...
16.5.MO Protivín 10. ročník...
23.5.Rybářské závody Hradčany u...
Doporučujeme e-shop
Saccon Carp
Rybářský e-shop se zaměřením na moderní kaprařinu. Máme dlouholeté zkušenosti, na trhu úspěšně působíme přes 10 let....












