Diskuse k článku: Míra pro život

Diskuse k článku Míra pro život

Autor diskuse: Milan Rozsypal - , 27.5.2012

Souhlasili byste s minimální délkou nástražní rybičky 15 cm na všech revírech?

A) Ano61%

B) Ne39%

Od 28.5.2012 hlasovalo 345 čtenářů.

Nladatp - Profil | Út 29.5.2012 9:36:40

Myslím, že tudy cesta nevede. Proč komplikovat slušným rybářům rybolov zakázáním atraktivní metody? Proč raději nepostihnout ty nenažrané a neohleduplné? Nepřijdou náhodou na řadu příště
umělé nástrahy, které ryby občas šluknou až do jícnu? Zaveďte raději míry od - do, např. candát 55 - 65 cm, štika 60-80 atd. a max 5 kusů za rok. A samozřejmě kontrolovat a kontrolovat a být nekompromisní.

    NButchi - Profil | Út 29.5.2012 8:21:42

    Mrknato >>
    Protože tam žádná RS nebyla a já si na Ramba hrát opravdu nehodlám.

    Já bych si tu placku s radostí udělal - celorepublikovou, ale už vidím, jak všichni skáčou radostí, až jim začne čeřit vodu jejich jánabráchistického rybníčku aktivista mého ražení.

    Tohle není na zabavení vercajku, ale na doživotní zákaz rybolovu. Číslovku 2, tedy že se smí chytat na 2 pruty, přečte dítě v 1. třídě ZŠ. Rozdvojená osobnost není obhajobou lovu na více prutů.

    Navíc, když už mu někdo ty papíry sebere, do týdne je má zpátky.

      NMrknato - Profil | Út 29.5.2012 7:55:07

      Butchi >> Pak je otázkou, proč RS takovým rybářům nezadrží rybářský cajk?

        NButchi - Profil | Út 29.5.2012 6:55:26

        wop >>
        Tos dobře napsal.
        Určitě tam budou ještě další faktory, ale tyto bych považoval za hlavní..

        Když jsem šel na podzim po Slapech a viděl týpky, kteří mají nahozených 8 prutů, popadl mě razantní vztek. Takoví lidé nemají u vody co dělat. Jejich argumentace (chytám tady x let) je naprosto nesmyslná.

          Nwop - Profil | Po 28.5.2012 23:56:28

          Butchi >>
          pod to se klidně podepíšu :-)

          myslím že velikost nástražnbí rybky je dobrý krok, ale nic zásadního.

          Můžu popsat princip úbytku ryb na mé oblíbené řece - MP Ohře 1-8

          1. Nechranice - dar z nebes pro pstruhaře a katastrofa pro původní ekosystém. Obecně myslím, že u všech přehrad to je stejné. Umělá regulace průtoku = absence nárazových povodňových vln = zanášení koryta pod přehradou = konec mikrofauny = konec ryb. Pro nepřirozený průtok se ryby později vytřou, potěr přes zimu většinou pochcípá.Bohužel ochrana majetku před povodní je důležitější než příroda...

          2. zemědělství - hnojení, chemie ... no comment. Jediná alternativa je vyvlastnit pozemky v pásu min. 30 m od břehu a vytvořit tak dělící biokoridor. Bohužel legislativně nereálné ...

          3. regulace - s tím už asi nikdo nic nenadělá, snad až čas (pár stovek let)...

          4. bobkařský místečka - nic proti kaprařům, ale to musí kua vysekat všechny vrbičky, aby si zachytali ???? to si nemůžou pořídit loďku, nebo jít na rybník ?? (dyť je to stejně většinou na řece nebaví)

          5. topiči - proč tahle sorta lidí nemůže nechat ve vodě jedinej padlej strom ??? honem mít dřevo na svým dvorku na zimu a při tom to pořádně rozrajtovat okolo vody s traktorem :-))) (ale je zase sranda je pozorovat, jak se stím perou)

          6. komouši na MO - znají jenom jednu rybu - Kapr jedlý. Top že jim na řece pod oknem mizí parma, hrouzek, mřenka, ostroretka .. ale i cejni a okouni je vůbec nezajímá. Kdž jim člověk nabídne pomoc, ale řekne si podmínku, že nechce mít nic společnýho s kaprem a rybníkama, tak ho nikdo z nich nepodpoří (nic proti rybníkářům)

          7. pytláci a prasáci - většina chaťáků kolem Ohře a většina rybářské stráže (4 pruty, pytačky na sumce za strom, atd..)

          8. černý nenažranci - kormorán a hnědočech (ten první tedy daleko úspěšnější, druhý spíše pro pobavení)

            NButchi - Profil | Po 28.5.2012 23:12:11

            Revíry především decimuje svaz svou politikou recyklace kapřího masa, jakož i malý český člověk, který je stále přesvědčen o tom, že všechno je všech, a pokud někam chodí x let, nebo pouští nebo co já vím, žádná pravidla pro něj neplatí. Ať si ty kapry třeba nacpou do krku.

            Dokud se nezmění tohle, můžeme zakázat chytat dravce úplně a stejně to k ničemu nebude.
            I tak jsem pro - omezovat, omezovat, omezovat, zdražovat povolenky, dokud se na to tihle příživníci úplně nevykašlou, načež bude možno vymést ten kurník úplně.

            Co se závodění v lovu ryb týče, je mi to absolutně vzdálené a je úplně jedno, jestli se chytá na mouchu, přívlač nebo jakoukoliv jinou metodu. Kdo nachytá v krátkém čase co nejvíc malých ryb je pro mě úchyl a ne rybář.

            Těch důvodů, proč mizí dravci, je kopec.
            Regulace a s tím související úbytek přirozeného prostředí.
            Hýbání s vodou v době tření.
            Úbytek bílé ryby.
            Masení ryb po stovkách ve tření.

            A tak dále, a tak dále.
            Navrhované řešení není všelék, ale aspoň podle mě dobrý odrazový můstek. Kdyý si kapraři vydupali nesmyslnou K70, proč bychom my nemohli dokázat aspoň něco, co dává smysl..

            @Johnny001
            Kemo, tobě by neuškodila špetka pokory a odmontování Caps Locku z klávesnice.
            Pokud ti jde jen o pobyt v přírodě a o ty ryby, nemělo by ti dělat problém se chytání na kus rybky vzdát a začít vláčet. Nejseš tak starej, abys u té vody musel sedět na prdeli.
            Ale kdo by si dobrovolně utrhnul od huby, když může vypisovat výlevy, pramenící z čiré frustrace, že?

              NJaČ - Profil | Po 28.5.2012 23:09:16

              Milhaus12 >>Napsals to hezky Milane.
              Vidím, ´že naše mladá budoucnost, vědoma si svých práv, Ti zuřivě oponuje.
              A taky vidím, že tahle nactiutrhání zvládáš s bravurou sobě vlastní.
              Myslím si, že argument ochrany dravců při lovu na velké nástražní ryby je správný.
              Dále by prospěla větší osvěta ve výchově rybářů, jak zacházet s ulovenou rybou. Také s tou podmírovou. Ber to jako nápad a zkus natočit nějaké video v tomto duchu.
              A pokud se snažíš prosadit něco, co prospěje rybám, zkus podpořit, aby působnost RS nebyla omezena na obvod jejího bydliště.
              Není pro RS větší frustrace, než přijet někam, kde nemá působnost a vidět bratříčkování místních "strážců morálky" a jejich oblíbenců.
              Držím Ti palce v dalším klání a děkuji za tuhle otázku.

                NMrknato - Profil | Po 28.5.2012 22:55:50

                A lov samosekem jakbysmet..... To by přibylo ryb..... Jo, začít u sebe je to nejtěžší.

                  Nsliver - samolibý vůl - Profil | Po 28.5.2012 22:49:22

                  lov do čeřenu by měl být zakázán jako první.

                    NTarn - Profil | Po 28.5.2012 22:32:13

                    A ještě jeden důvod pro zvýšení míry nástražní rybky. Dost často se setkávám u vody s neznalostí druhu ryb. Čeřínkující rybář, cpe do řízkovnice malé bolínky, tlouště, ostroretky a podobně, s tím že to v těch pár cm buďto nerozezná a všechno je pro něj bělice, nebo spoléhá, že to nebude poznat při lovu vedle sedícím rybářem.

                      NTarn - Profil | Po 28.5.2012 22:25:50

                      Tichej >> nezvedne, dravci nejsou kapři a mají většinou svá teritoria jinak se nesnesou a selektují mezi sebou. takže by to ke zvýšení příliš nepomohlo a dovedu si představit ta jatka po zahájení. Za rok za dva by to bylo tam kde to je. Já myslím že by i pomohlo jednoznačně omezení přisvojených ryb na jednu týdně ( abych neomezoval konzumenty). další pravidlo by mělo být, že po ponechání ryby lov končí. Tím by se eliminovalo trápení ve vezírku, co kdyby přišla větší. A jako poslední věc bych stanovil tak jak na pstruhovce, buďto lov dravých nebo nedravých ryb bez možnosti změny v průběhu lovu s vyznačením u data lovu před jeho zahájením. Možná by nakonec to omezení lovu na rybku nebylo ani třeba. Kdo ví?

                        NTichej - Profil | Po 28.5.2012 22:14:13

                        mám návrh, co takhle zakázat lov dravcú na 3-5let, ale dosazovat stejně jako když se chytalo, pravda by se ukázala , zda se zvedne populace či ne.

                          NMilhaus12 - Profil | Po 28.5.2012 22:08:59

                          Pěkný večer všem.
                          Na humánnost a uvědomění jednotlivých rybářů nelze spoléhat. Problém není v lidech, ale v nás. Děláme mnoho věcí, které nikam nevedou. Jsme stále v pohybu, ale neznáme směr, kterým se máme vydat. Nemáme přesně stanovený cíl. Pokud si ho stanovíme, tak máme spoustu výmluv, proč ho nemůžeme dosáhnout. Čekat, že navrhneme opatření, které se nikoho nedotknou a současně pomohou, je utopie. Nikdy se nic takového nestane.
                          Tarn to napsal tak, jak to opravdu je. Vše musí být formulováno jednoduše a jednoznačně. Tak aby to každý pochopil a nemohl obcházet. Johnny001 zavést tvrdá pravidla pro všechny je dobrá myšlenka, ale předem odsouzená k zániku. Všichni, kterých se to dotkne, řeknou NE jakékoliv změně. To že škodíme nebo ubližujeme rybám, si připustí možná pár rybářů. Většina z nich to bude vidět jako omezení a nebudou nakloněni jejich přijetí. My ale musíme konat v zájmu ochrany dravých ryb.Psaní diskuzí nám to nevyřeší. Přínosem může být jen realizace jakéhokoliv opatření směřující k ochraně dravých ryb.

                            NUrbo - Profil | Po 28.5.2012 21:57:02

                            Dokud bude dravce chytat takový množství lidí jak chytá, tak se toho moc nezlepší. At přívlač nebo rybka, oboje jim ty tlamy kur... A ne že ne. Mikropřívlač je pěkný svinstvo. Kdyby jste to viděli letos na Svratce pod Brnem, mluvíte jinak. 15cm rybka je dobrej nápad, stejně jak jednoháčky. Třeba by bylo zajímavý zavést použití jednoháků na mikro woblery atd....
                            Každopádně je dobře, že se najdou lidi co jsou schopní ten čas obětovat. ted je otázka do jaké míry je rybařina živí. Tím narážim na autora pana Rozsypala, který svou dlouholetou osvětou v časopisech taky určitě přispěl k rozvoji lovu drvaců u nás.

                              Ncaba - Profil | Po 28.5.2012 21:35:56

                              Zdravím! Je pravda, že když u vody sedí "ovád hovězí" tak je každá snaha marná. Ale k článku: je to zajímavý názor, nejdřív se mi moc nezdál, pročetl jsem i diskusi a v lecčem má autor i diskutéři pravdu. Ovšem hlavní problém je v lidech.

                                NJohnny001 - Profil | Po 28.5.2012 21:16:32

                                V tomhle s tebou souhlasím!

                                Nedávno mi jeden kolega nabídl ať s ním jedu na přehradu zachytat si sumce na žížaly, že to v květnu není nic proti ničemu a že kdyžtak lovíme kapry..... no prostě hovado a dobytek!
                                Ovšem někteří "kapraři" si v tomto směru nezadají - před výtěrem je přece kapr nejtěžší - to je ta nenasytnost, o které jsem také mluvil...

                                Ale o tom všem už jsem psal - prase nezměníš...

                                A proto bych navrhoval spíše prodloužení doby hájení dravců a třeba i zvýšení lovné míry u štiky a hlavně candáta třeba na oněch 50 - to mu už zaručí minimálně jednu až dvě účasti na reprodukčním cyklu...

                                A problém chování rybářů je, jak sám říkáte obrazem společnosti, tak čemu se tu vlastně divíme...

                                Proto tvrdá pravidla ano, ale ne ty co omezí jen jednu skupinu.

                                  NTarn - Profil | Po 28.5.2012 20:59:24

                                  Johnny001 >> jenomže kdyby se mělo spoléhat jen na "normální" rybáře jako jsi Ty tak se nic nezmění. Bohužel. To je stejné jako bychom napsali že normální a logické je nekrást a proto to není potřeba upravovat zákonem. Bohužel třeba zmiňovaná situace na Lipně také měla předehru v debatě a snaze vyhovět všem a hlavně zlepšit stav obsádky. Nakonec po letech dohadů a diskusí obdobných jako je tato se sáhlo po nástražní rybičce od 20 cm a je znát, že to je opatření funkční. Jsme totiž češi a ti jak známo každou možnost, kde se apeluje na zdravý rozum a dává se možnost volby dle toho zdravého rozumu, využijí pouze k tomu aby to nařízení obešli pod nějakou záminkou. Proto to musí být naprosto jednoznačné. Ať už to bude cokoliv, bez vyjímky. Stejně tak jako zakázat mušení v době hájení dravců na MP. Bohužel. Víc se totiž tahají streamery na dravce, než by se lovila bílá ryba. Zase se jen obchází dobře míněné nařízení, aby se někdo zbytečně neomezoval a spoléhalo se na zdravý rozum a "normální" rybáře.

                                    NJohnny001 - Profil | Po 28.5.2012 20:56:20

                                    Mrknato >> Máš naprostou pravdu! A z mých zkušeností je to především v řekách! Můžeme si říkat, že generační hejna bílé ryby decimují kormoráni a ostatní rybožravý predátoři, ale já se domnívám, že to je jen část pravdy... Jádro pudla bude i jinde, jde o to přijít na to kde... Každopádně podpora výtěru formou umělých trdlišť je dle mého názoru to první, co bychom měli udělat. Tam sledovat jak silný je výtěr, jaké ročníky se účatní v jakém počtu a pak vyvozovat první závěry a ne hned něco bezmyšlenkovitě zakazovat a nakazovat..

                                      NJohnny001 - Profil | Po 28.5.2012 20:50:09

                                      Sumík >>> Nechtěl jsem ani moc reagovat, ale ano budu.. A co když na háček napichuješ žížalu? :D A co myslíš že ten dravec žere cellý život? Asi špenát ne? Z čeho je řízek, který máš v neděli k obědu? Ze slunečnice asi viď? A myslíš, že rybě se líbí, když jí třpytkou roztrhneš hubu? - Určitě ne jak tobě..... Pokud jsi takový humanista, prosím nechytej ryby. Třeba sbírej známky ;)
                                      K muškařině - Každý muškař, který chvíli chytá je schopen rozeznat, jak velké jsou sbírající ryby a to podle chování při sebrání mouch z hladiny...

                                        NMrknato - Profil | Po 28.5.2012 20:43:02

                                        Johnny001 >> Možná jsi nezaregistroval, ale ubývá i ryb, které se dříve přirozeně rozmnožovaly a to dostatečně. Dnes už ne a nebo ne v řekách......