Jak vznikají osobáky

Diskuse k rybářskému videu Jak vznikají osobáky

Autor diskuse: KAPRUM - Profil , 4.1.2012

šmudla007 - Profil | Čt 5.1.2012 17:23:03

Petanek81 >> ty být můj syn a nechytnout mi taťkovi kapra(rybu) aspoň k těm svátkům(na výslovnou žádost) ..tak tě vydědím :)

Petanek81 - Profil | Čt 5.1.2012 17:15:36

šmudla007 >> Já jí nekupuju. Kupují jí naši a za tohle se určo nestydím. Nevidím důvod, proč jako rybář, musím mít kapra z rybníka. Každého věc.

dejff - Profil | Čt 5.1.2012 15:21:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

video super a z těch rejpalů si nic nedělej.....oni někteří neví že na svazovce se kapr 80cm a 12kg většnou nedožije pač ho sežerou :-) za mě 1

Hrdobec - Profil | Čt 5.1.2012 15:07:02

šmudla007 >> Souhlas že rybařina o rekordech není a ty by měli být brány jako takový spestření(občasná třešnička na dortu) a nikoli jako samozřejmost.Mě to psát nemusíš,já nikdy nikam nejedu s tim že bych si přál překonat nějakej svuj osobák ale prostě proto že mě to u vody baví.Taky souhlasim že tzv.čudlařina je pro děti skvělá zábava a hlavně průprava do budoucna ale na druhou stranu táta tohohle kluka ho právě bere všude možně a učí ho různým technikám tak proč si to jednou za čas nespestřit formou lovu větších ryb a klidně i na soukromáku.

šmudla007 - Profil | Čt 5.1.2012 14:42:21

Hrdobec >> Mám s tím nějaký zkušenosti ,,, takže dobrou variantou oproti placenýmu soukromáči je ..čudlařina, chytání plotic na spláveček, bič nejlépe. Co jsem mohl vyzkoušet tak půjčený děti sem vzal sebou na plotice (v Dubnu) každej dostal prut bez navijáku, pohodil jsem strouhankou a tahaly rybky a bavilo je to 3 hodiny a těší se zase až bude jaro. My jsme v rybářském kroužku taky chytali hrouzky, okounky a kdo lapl kapříka 25-35cm byl za hrdinu.
Rybařina není o rekordech, osobácích a dalších podobných věcech (kravinách-co se pumpujou lidem do hlavy v rámci komerce).
Hezký je ,že bere synka sebou, ať už ho bere kamkoliv. Nemusí se srovnávat rybář s rybářem kdo je lepší a kdo má víc odchytáno a nachytáno na řece atd.
S dětmi se dá jít na kapříky na zakrmený flek, na cejny, na tlouště procházka kolem řeky, hrouzci jsou kouzelní, zakrslí karásci na rybníčku s žabincem ..atd atd.

meteor - Profil | Čt 5.1.2012 14:28:25

Brasileiro >> pokud má synátor na řece se splávkem odchytáno víc než kdejaký o 30 let starší rybář (kupodivu by to mohlo dost dobře sedět na mě :-)), pak se samozřejmě omlouvám. Studovat webovky s kapry nehodlám - při zběžném prohlédnutí úlovků (kapr, kapr, kapr, jeseter, duhák, kapr, kapr, kapr) a lovných míst mi přišlo, že jsou to všechno soukromáky.

Důvod(y), proč mi ježdění (nebo jezdění?) synka s tátou po soukromácích přijde divné, jsem napsal ve svých předchozích postech, čili se nebudu opakovat (jestli tě to zajímá, tak si je dohledej a přečti).

Hrdobec - Profil | Čt 5.1.2012 14:27:41

meteor >> S těma opravdu velkejma rybama ti dávám za pravdu a taky si nemyslim že by měl mít desetiletej kluk nachytaný metrový kapry ale třeba já jezdil s klukem když mu bylo cca 10let taky na soukromák kde nachytal spousty kapru 55-65cm na kukuřici a to ho fakt bavilo,kdežto třeba na Labi se mi nudil a dělal kraviny. A hlavně nechytal jen ty kapry ale i plotičky na spláveček,večer na žížalu na těžko atd. Navíc tenhle kluk Kuba tu měl už videjka i když byl opravdu ještě prcek a to z rozličnejch revíru kde se učí chytat různý druhy ryb takže jak jsem psal níže tak on opravdu od píky začínal.

prdakcb - Profil | Čt 5.1.2012 14:25:48

Ten klučina je prostě borec, jak si k tomu umí stoupnout, jak se k rybám chová. Mne muj táta taky bral na ryby odmala a můžu všem říct, že mi bylo úplně jedno jestli chytám velký nebo malý. Hlavně, že se mi věnoval a mohl jsem s ním trávit čas. Taky mne učil ryby zabíjet, škrábat a kuchat. Taková byla holt doba. Můžu všechny ujistit, že rybu si dnes vezmu velmi zřídka. Dneska na ryby koukám docela jinak. Láska k přírodě se naučit nedá, to musíte mít v sobě. Video parádní jste mi příkladem ve výchově malé dcery, díky

meteor - Profil | Čt 5.1.2012 14:24:06

jurasoft >> pokud je to tvoje volba a soukromáky splňují to, co od rybařiny očekáváš, tak tam klidně jezdi - já tě odsud vyhánět nebudu :-) (maximálně ti napíšu svůj pohled na věc jako jsem to udělal). Já na soukromácích začínal (rybařím 3 roky) a momentálně tam prostě nejezdím (loni jsem byl na soukromáku 3x, páč jsem to slíbil kamarádovi, se kterým jsem začal rybařit) a ani do budoucna to neplánuju.

A jen tak mimochodem - ten názor jsem psal ve vztahu k tomu, že na soukromáku chytá ryby 5tiletý (báj wočko) klučina. Důvody proč mi to nepřijde "košer" jsem už napsal, není co dodat. Že se "podaří" na soukromáku nenachytat je jasné, ale - už z principu soukromého revíru - se tak děje podstatě méně často nežli na svazovkách.
Taky bych chtěl mít kluka, co ho baví rybařina, ale po soukromáčích by ho zkrátka nevozil...

PS: blbce potkáš všude (to je reakce na tebou potkané kolegy na svazovkách)... já viděl dost k*k*tů i na soukromáčích (asi to bylo tím, že se hošani plácli přes kapsu, tudíž měli pocit, že jim to tam patří). Samozřejmě že soukromé vody jsou různě vedené (někdo se stará, někdo si chce jen mastit kapsu), ale stejně...

Brasileiro - Profil | Čt 5.1.2012 14:15:58

meteor >> Když už jsi dal odkaz na stránky KAPRUM tak si je prostuduj trošku důkladněji.Kuba má na řece a se splávkem odchytáno mnohem víc než kdejaký o 30let starší rybář.
A že jezdí s tátou na soukromák? Proč ne?

meteor - Profil | Čt 5.1.2012 14:15:04

Hrdobec >> no tak pokud chce dítě lapat metrové kapry a ne třeba říční čudličky, tak proč ne. Ale docela pochybuju, že bude mít na soukromém revíru na položenou víc záběrů než na spláveček na řece.
Sedět, hledět a čekat na záběr (při kapří položené) nebaví velice nikoho, proto lze vyzkoušet třeba ten splávek a třeba i daný revír obcházet.

Malda512 - Profil | Čt 5.1.2012 14:14:02

KAPRUM - >> Pěkně zavádějící název

jurasoft - Profil | Čt 5.1.2012 14:09:28

meteor >> nevím co se ti nelíbí na způsobu lovu na soukromáku ? ty co znám já nejsou vůbec o táhání ryby za rybou. a loni jsem na státním byl snad jen 2x a vždy jsem se vrátil otrávený ze vztahu místních rybářů ke mě jako cizímu. Předloni jsem byl vyhnán od vody místním porybným který mě upozornil, že si místní starosta vytvořil místně platnou vyhlášku zakazující rybářům u vody i ohřívat jídlo natož biwakovat...protože mi neteče vody před barákem a naše organizace žádnou vodu nevlastní pak musím za rybami jezdit. mám rád u vody klid a ne abych si sedl do chumlu rybářů a pak poslouchal jejich žvásty o tom že rybu pouštím a ne jak oni co co chytnou to hned zabijí...a k těm soukromákům..2 roky po sobě jsem byl na jednom, vždy příprava na týdenní lov, nepodceněno nic kromě počasí..vždy jako na potvoru hned druhý den změna počasí a ryby přestali žrát...možná ty jsi kouzelník co umí i v kaluži chytit mobydyka ale já ne...a já mít takovýho kluka bych si výskal...

MISO* - Profil | Čt 5.1.2012 13:50:34

hesky video, hesky...
od jeziska dostal RC lodicku dufam a novu ryboznackovu mikinu.

ja by som synka veru naucil aj kuchat kaprika, to sa zide.

Hrdobec - Profil | Čt 5.1.2012 13:48:58

Já si naopak myslím že soukromák neni vubec špatná volba pro rybařinu s dětma protože aby je to začlo bavit tak děti potřebují mít prostě dostatek záběrů a jak se nic neděje tak je to přestává zajímat. No a právě to tyto revíry splnují zkrátka lépe než ty svazové.Navíc v tomto případě myslim že Kuba střídá různé typy revírů,stačí se jen podívat na další videa na jejich stránkách a i bych řekl že od píky začínal,jen začal mnohem dřív než většina z nás.Nechal bych na něm kde se rozhodne chytat ryby až vyroste a neblbnul bych mu v těhle letech hlavu rozdílama mezi svazovkou a soukromáčem.

Machino - Profil | Čt 5.1.2012 13:43:36

meteor >> to je taky pravda měl by začínat asi jako každý od chytání malých rybek na splávek.Pak kapříků a úhořů a teprve pak se specializovat a postupně zvyšovat osobní rekordy atd...Máš pravdu v tom že pak na svazovce nebude tahat na každý druhý nához metrového kapra a tudíž se asi zase vrátí na kaprodrom:(

meteor - Profil | Čt 5.1.2012 13:25:53

Machino >> ... a taky se školí na domácích duhácích a jeseterech :-)

http://www.kaprum.cz/?site=gallery

Jinak to zřejmě vidíme podobně (dětská radost + soukromáky). Já to beru spíše tak, že je klučina "šizen" o zážitky s jinými rybolovnými technikami a jinými rybami. Navíc takhle si "vychytá" svoje rekordy a na co se bude těšit pak? :-) Navíc, v takovém věku dítě nemá (moc) vlastní rozum a názor, tudíž by se IMHO mělo vychovávat tak nějak celistvě (= od každého něco) - takhle třeba vyroste do stavu, kdy mu bude připadat normální tahat metrové kapry na každý druhý nához (což normální není) anebo se stane druhým Vágnerovic Kubíkem, což by byla naprostá katastrofa :-D

PS: jinak teda palec nahoru, že je synátor veden k rybařině :-)

jarek2 - Profil | Čt 5.1.2012 13:11:23 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Fakt mě štvete rejpalové nic o těch lidech nevíte a vysíráte.Udělali heská videa s příkladným chováním k rybě a výchvou k rybářské etice, diky za poctivou snahu a čas.Jen pro představu dovedete si někdo představit ty reakce, kdyby táta natočil malého kluka jak kuchá trofejního kapra.Já takový video rozhodně nechci, sám to dělám strašně nerad, proto se hodně rozmýšlím než rybu vezmu. Na další připomínky ani reagovat nebudu, nemá cenu mlátit prázdnou slámu.

Machino - Profil | Čt 5.1.2012 12:24:36

meteor >> částečně s tebou souhlasím ale zase na druhou stranu se ten klučina zaškolí na těchto domácích kaprech..Taky jestli sis všiml když pouštěl kapra tak mu vzkazoval že se snad ještě uvidí...(podle mě nejdůležitější dětská radost)také nejsem zastánce soukromáků to mi věř...

meteor - Profil | Čt 5.1.2012 12:19:10

Machino >> OT: co ti přijde "pěkného" na tom, jak dotyčný táta vede klučinu k rybařině? Že s ním drandí po soukromých revírech? To je zhruba tak podobné, jako bych chtěl svému dítěti ukázat přírodu a vzal ho do ZOO (ano, je to taky příroda, ale ten rozdíl je celkem evidentní). Souhlasím se "šmudlou007": jako video je uděláno velice pěkně, nicméně svého potomka (pokud ho rybařina baví) bych vedl úplně jinak... pěkně "od píky". A právě toto IMHO chybí mnoha (nejen mladým) rybářům (samozřejmě spolu s dalšími ne nepodstatnými věcmi).
Tohle mi přijde jako dovolená ve stylu "mamko, vem mladého a hurá k vodě, kromě jiného tam budeme také tahat ryby"...