Vědci budou sčítat a měřit ryby v Česku. Za peníze EU

Autor diskuse: rover - Profil , 8.12.2011
82 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NCarpHouser - Profil | So 10.12.2011 19:24:27

Tohle by měl vědět každý dobrý hospodář, za pomoci svých pomocníků, z řad dobrých slušných rybářů, kteří vědí, kde co plave. Jinak to sčítání bude u nás jednoduchý, ono totiž mnohdy není co ...

Ntuzemak - Profil | So 10.12.2011 19:01:53

kdy už někteří dědci pochopí,že EU nám nedává svoje peníze,jen nám vrací ty naše co jsme tam musely narvát,pravda sčítat a vážit ryby je magořina,zbytečně vyhozený peníz....

Nkakr - Profil | So 10.12.2011 18:52:16

markos >>
Přisvojené ryby vykázané v sumarizaci nemají naprosto žádný vliv na následné zarybňování. Je to nesmyslná pověra hojně na MRku prezentovaná.
Jen naprostí tupani si mohou myslet, že když vykáží 100 pětikilových candátů, že se 100 stejných nasadí. Navíc většina lidí, kteří sumarizaci zpracovávají dokáží poznat, jestli je záznam napsaný u vody po přisvojení ryby, nebo o vánocích doma v obýváku.
Je fakt, že každoročně se pár podobných jedinců trpících bájmou lhavostí najde.......

NAnýzový dědek - Profil | Pá 9.12.2011 18:29:34

Tedy kdy už tenhle všivej stát pochopí, že EU není dojná kráva a že nám tzv, zadarmo nic nedá?
Jaké prebendy jsme jim za to zase naslibovali?

Nretrívr - Profil | Pá 9.12.2011 18:29:31

markos >> Ale i já to myslel nadneseně, bohužel to zas až tak fikce není. Opravdu ten názor znám a ne od jednoho člověka. Dopisování ryb, speciálně kaprů není žádná vyjímka.Panuje názor, že je to kus za kus, tak se to mastí.Kdoví, jestli se někde nevyloví víc, než se nasadí.

Nmarkos - Profil | Pá 9.12.2011 18:01:07

retrívr >> jasně byla to ode mě jen fikce a hypotézy,nic takového se samozřejmně neděje :-)),jsem jen člověk s bujnou fantazií :-))

Nretrívr - Profil | Pá 9.12.2011 17:31:38

markos >> To jsou hrozný úvahy. Znám ale taky takový názor a lidi co jej šíří.

Nmarkos - Profil | Pá 9.12.2011 16:54:44

tuzemak >> to nejsou dementi,ty to maj hezky spočítaný do vlastní kapsy:-))

NUrbo - Profil | Pá 9.12.2011 16:50:19

Lepší dát osumnáctku na vyzkum co u nás plave a na to, aby par lidi mělo moznost si napsat VS práci než dát třicet na podvodní česlo proti bobrovy, který stejně obejde nebo Skansce na dálnicu, která bude hned rozšvihaná.
Jen,aby to nebylo pak zneužitý jak bylo zmíněno u privatizace...

Ntuzemak - Profil | Pá 9.12.2011 16:47:52

markos >> díky takovým dementům jsou některý revíry bez ryb,ne díky těm papírovým masařkám,ale díky nevysazování...,víc se ktomu nehodlám rozepisovát....

Nmarkos - Profil | Pá 9.12.2011 16:43:44

tuzemak >> takových blbů znám,když ho vidíš na reviru 2x za sezonu a že tam chodím hooodně často má 300 ks pstruha s té vody,tak to bohužel je.Když vidím jak se mi chlubí co tam všechno chytil,pokaždý když tam jde tak udajně nachytá,tvrdí on,když ho pak vyhlašujou na výroční schůzi jako vydru roku a pak ho vidím u vody poprve na zahajení a pak při vysazovaní když se tam náhodou objeví jak chytá a trápí se a kdejakej jouda co to drží poprvé v ruce nachytá víc než on,tak to prostě bije do očí,nemusím mit IQ 150 abych pochopil,že to dělá z nějakého důvodu.Nejlepší na tom celem je,že plno lidí si tu pstruhovku udělá,protože přece to je vybornej revír,kde nachytaj a pak se nestačí divit,jenže to už jsou v tom kolotoči,kde jim někdo poradí a začnou to psát jak tenhle jouda a mame tu superrevír a supervydry :-))

Ntuzemak - Profil | Pá 9.12.2011 16:20:30

markos >> jen blb si píše do povolenky rybu kterou nechytil...

Nmarkos - Profil | Pá 9.12.2011 16:08:46

retrívr >> Kaprař napíše,že chytil 100 ks kapra ročně,vláčkař 50 štik a 50 candátu, pstruhař 300 pstruhů.Já to nedělelám,ale prý to píšou proto,že co se z vody vyndá mělo by se nebo musí zpátky nasadit,já nejsem hospodař.Pak to taky dělaj lidi co vlastní sádky,že radí lidem který chodí na revíry kam vysazují ryby aby psaly víc ryb a co vím,tak se tak děje a běžně se vyndá z revíru papírově třeba i o 1000-2000 kusů ryb víc než se chytí to i na malých revírech.
Ted si vem situlaci,že ti na reviru chybi lín,tak se dohodne 20 lidi napíšou si do povolenky každý po 30 kusech lína, to máš 600 kusu chyceneho lína,tak a ted mi řekněte co to udělá s zarybnovacím planem?Já nevím,ale některé organizace to prý dělají co vím

Nleguan - Profil | Pá 9.12.2011 15:18:52

vědci raději mužou spočítat stav kormoranů v česku krát
0.5kg na kormorána a to budem koukat ..bohužel.jenom koukat.

Nretrívr - Profil | Pá 9.12.2011 14:57:13

markos >> Asi jsme ze stejné oblasti, už mi taky vnucovali systém, kde máš napsat ryby navíc.Který chytrý to vymyslel nevím,vím jen, že spousta ještě chytřjších to šíří.Nikdy by mne nenapalo rybu napsat, zrovna tak bych nenapsal rybu, kterou jsem nechytl.Je to otázka osobní. Blba bych ze sebe neudělal.Co se týče Tvého výše psaného, je to tak.Myslím, že úroveň revíru, případně " oblasti dávají hodně rybáři sami, je jasný když bude špatný zprávce, tak je to jinak.

Nmarkos - Profil | Pá 9.12.2011 14:37:44

kakr >> v zasadě s tebou souhlasím.Pokud to při zaplavách častečně vypláchne rybník nebo pokud je na revíru kormorán atd, jistě se to objeví ve statistikách ČRS ve snížení počtu úlovku,ale už mi to neřekne nic víc,tady můžu jen spekulovat kolik ryb tam opravdu ubylo,kam ty ryby migrovali s vodou kolik jich pochcípalo,jestli se tím nevytvořily podmínky pro přemnožení nějakého druhu ryby atd.Jasně,že všechno by šlo statisticky zpracovat i povodně i kormorán,jenže jak už víme statistiky jsou tu od toho aby se falšovali,mimochodem nejedeš na dovolenou do Řecka :-))

Nkakr - Profil | Pá 9.12.2011 13:50:48

markos >>
Údaje jsou na trhu 50 let. Tedy pokud trhem nazveme Mze. Existují evidenční listy revírů, kde je do mrtě napsané, co se do revíru každoročně nasadilo a ulovilo. Násady jsou přesné, úlovky vychází z povolenek členů a rybolovci mají mnohdy velké oči a dlouhé ruce. Nicméně statistická chyba se bude pohybovat okolo 5% což je vyhovující. Musíš vycházet z toho, co jedni nenapíší (upytlačí) ,tak to jiní dopíší.
Nicméně tyto údaje nemají s inventarizací nic moc společného, nejsou tam ryby přirozeně vytřené (v násadách) a jen těžko se dají odhadnout přirozené přírůstky, jak správně uvádíš.

Vůbec bych se nebál, jak se na MRKu píše pořád dokola, že je překaprováno. Naši vyspělí rybolovci si dokáží poradit s kaprem v jakémkoli množství velmi rychle.Drží se husitského hesla, nepřátel se nelekejme a na množství nehleďme. Najdou se ovšem tací, kteří různými finesami (K70) a pod se snaží úsilí rybolovců narušovat. Ale oni si dokáží poradit:-))

Proto je dobré, když někdo za peníz EU metodicky zpracuje (dlouhodobě) jak na tom naše vody jsou. Ony všechny výzkumy nejsou pro kočku, třeba opakovaný výzkum na vybraných lokalitách za účelem zjištění, které ryby se tam přirozeně vytírají. Jsou to zajímavé údaje.....

Nmarkos - Profil | Pá 9.12.2011 13:12:52

kakr >> to jsou já vím,ale tys to nepochopil co jsem myslel.Víme,že do tohodle revíru se vysadilo tolik, tolik se chytlo určitě by to šlo zpracovat,ale ted ruku na srdce,šel bys s touhle statistikou od ČRS s kůží na trh.Nakolik se to může lišit realný stav od statistiky?Dokážeš se postavit před rybník,který neznáš a říct podle té statistiky ČRS zpracovanou na konkrétní revír co je ve vodě?
Protože když vezmu reviry na,ktere chodím a vím co se tam dalo papírově a co tam skutečně je...co se vypytlačí,vytře,co se píše navíc do ulovkáčů(nikdy nechycený ryby)apod....

Nkakr - Profil | Pá 9.12.2011 11:43:28

markos >>
Objevuješ Ameriku, veškerá data o nasazování (nejen kaprů) včetně úlovků jsou za posledních cca 50 let k dispozici.

Nmarkos - Profil | Pá 9.12.2011 11:29:19

Jaksi mi chybí v tom článku jedna konkrétní věc!Kdo využije získaná data?Respektive co se stane když zjistí,že například,je někde přemnožen rybí druh.To pak jako nabídnou ty data někomu k prodeji(vzhledem ,že to caluje UE,to bude asi zdarme ne),nebo to bude řešit nějak stát,jako,že například budou regulovat někde nějaký rybí druh.Napadá někoho nějaký přiklad jak ty data využijí.V každém připadě to může být bič ČRS a jejich vysazovací megakaprový plán jelikož tu konečně budou nějaká oficiání data,na což se možná i těším

Nretrívr - Profil | Pá 9.12.2011 7:28:43

Jarda Š. >> Byl bych rád, kdyby to tak bylo.Člověk už je v této zemi často skeptický.

NLauri - Profil | Pá 9.12.2011 1:18:23

arnošt >> nepodlézej cenu, stůj si za cifrou 18 milionů a ani o korunu méně :))
Můj názor je ten, že se budeme všichni divit co máme všude ryb.
Bude to podobné jako na jedné zdejší říčce, kam jsem chodil a divil se co je tam ryb a jakých....
Ostatní rybáři nadávali, že je tam prd. Pak tu říčku vytrávili a rybáři teprve zjistili co v ní bylo za ,,bohatství". Úhoři kolem metru, devadesátky štiky,tloušti atakující 70cm, velcí okouni , kapři 70tky a jiné druhy a to podotýkám že to byla říčka 2-4 metry široká.
Bohužel už to je historie

Narnošt - Profil | Pá 9.12.2011 1:07:30

Lauri >> To bych jim řekl i za 15 míčů a měl bych to malinko rychlejš... To by bylo ryb,za ty prachy. :-))

NLauri - Profil | Pá 9.12.2011 0:24:11

za 18 milionů se dozvíme, že tu je prd

Nrover - Profil | Pá 9.12.2011 0:00:47

Dedekk >> Chápeš rychle, ...život tě asi naučil :-)

NDedekk - Profil | Čt 8.12.2011 23:52:50

Banky jsme prodali, fabriky, nemocnice, louky a pole, tak proč ne i vody? Přeci někdo nekoupí zajíce v pytli, tak ať má alespoň představu co kupuje. Čím u nás hůř, tím v Bruselu líp.

Nrover - Profil | Čt 8.12.2011 23:23:47

Jarda Š. >> S finanční podporou se podaří cokoliv, ...myšlenka zajímavá, skutečnost bohužel v nedohlednu.

NJarda 2004 - Profil | Čt 8.12.2011 23:16:30

rover >> Tuhle otázku si pokládám deně když se snažím číst mezi řádky fundovaných odborníků co sami nevědí kam to až dospěje ale jedno je jisté sranda to nebuce.

NJarda Š. - Profil | Čt 8.12.2011 23:12:44

retrívr >> Pro hydrobiologii a rybářství to určitě význam mít bude, zvlášť jestli se takový výzkum bude dařit periodicky opakovat.

Nrover - Profil | Čt 8.12.2011 23:07:46

Jarda 2004 >> Velmi trefně řečeno, ...souhlas, tady není o čem, ...jde jen o to, kam až to povede ?

NJarda 2004 - Profil | Čt 8.12.2011 23:02:55

rover >>
sleduji to z odevřenou hubou jak z nás dělají jitrnice.

Nrover - Profil | Čt 8.12.2011 23:01:12

Jarda 2004 >> jj, ale všeho "do času", ...mrkni na zprávy

Nrover - Profil | Čt 8.12.2011 22:59:42

rybomil >> Snad se mýlíš, ...ale tvou myšlenku vzhledem k současným zkušenostem docela chápu ...

NSven - Profil | Čt 8.12.2011 22:57:02

rybomil >> ahoj. Vidím to stejně.

Nretrívr - Profil | Čt 8.12.2011 22:53:16

rover - >> Zase jedna z bomb, které pomohou rybařině, tedy i rybám.Když si sečtu ty prachy, které se točí okolo vody a jsou hrozně výhodný a důležitý, tak by musely plavat všude zlatem okovaný ryby s mnoha " pírsingama" a rybáři by si sportovním lovem vydělávaly. Co kdo chce zkoumat, když všichni normální, kteří u toho jsou vědí o jde. Příjde mi to stejné, jakmo když ministr školství přišel napodzim s poznatkem, že je moc škol / středních/ a málo studentů. Ti studenti nastoupili do škol před nejméně 9 lety. Je to smích a nic jiného.Škoda 18 melounů. Nevěřím, že by byť jediná koruna měla význam.

Nrybomil - Profil | Čt 8.12.2011 22:48:33

Sven >> stejně to je čítání, výzkum, inventurizace jak zjistit co výhodnějc a dřív zprivatizovat

NJarda 2004 - Profil | Čt 8.12.2011 22:42:05

rover >> Jo peněz je jak šlupek žádná v Evropě je pohoda:-))

NJarda 2004 - Profil | Čt 8.12.2011 22:41:13

Sven >> Ale prašule budou v kapsičce:-))

Nrover - Profil | Čt 8.12.2011 21:38:32

kakr >> Dík, vlastně si myslím to samé, ...objevíme již "objevené". Peníze svou roli bezesporu hrají, umím si představit i jejich využití jinde, nicméně chápu myšlenku záměru, ...šikovní "školáci" toho určitě využijí :-)

Nkakr - Profil | Čt 8.12.2011 21:20:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

rover >>
V prvé řadě je to o "šikovnosti" získat grant. Bez peněz z EU by to realizovat nešlo.
Rybářství jako takovému ("sportovnímu") to rozhodně ublížit nemůže, naopak. Zřejmě se potvrdí stavy rybích populací i na MRKu hojně diskutované, včetně všech příčin, které je ovlivňují.
Kvalita vod, stavy predátorů, rybářský tlak na revíry atd.

Víš co se na podobných výzkumech dá udělat doktorátů ??

NSalmo1 - Profil | Čt 8.12.2011 21:18:57

MRKám jak v tom máte všichni jasno.Průzkum ale není o tom co se vysadilo a ulovilo.Numera ČRS o populaci rybích společenstev neříkají prakticky nic.

NSven - Profil | Čt 8.12.2011 21:14:07

kakr >> no tu inventarizaci jsi mi sebral rovnou z klávesnice :-)
Určitě máš pravdu, že to doposud tak fungovalo.
Jenže já se poslední dobou nějak nemohu zbavit dojmu, jak už pravil jeden klasik, že všechno je jinak.
Taková inventarizace by vbrzku, tedy v horizontu několika málo let, mohla mít pro blíže nespecifikované subjekty, cenu zlata....

Nrover - Profil | Čt 8.12.2011 21:11:14

kakr >> To určitě, ...tvůj konkrétní názor na tuto věc by neškodil, ...dáš ho ?

NMetallica - Profil | Čt 8.12.2011 21:09:06

Sven >> jó tenhle odklon peněz je tady v tom státě na denním pořádku, aby ne když se nám z hradu směje Timur a jeho parta :))

Nkakr - Profil | Čt 8.12.2011 21:06:27

Sven >>
Všechny údaje o nasazování jednotlivých druhů ryb a úlovků jsou (měly by být) na Mze. Tak od roku 1960.
To ovšem nemá nic společného s plánovaným výzkumem, tam se jedná o inventarizaci vodních toků (nádrží), která se dělá opakovaně. Myslím, že se v ČR vyhodilo daleko víc peněz za daleko větší pitchoviny......

NTWIN 69 - Profil | Čt 8.12.2011 21:04:59

A pak že začíná krize.Houby krize,jenom se musí umět šikovně vytáhnout dotace,třeba i na takovou hovadinu jako je sčítání a měření ryb v Česku.Chce to jen správné známosti.Hloupý daňový poplatník to rád zaplatí.

NSven - Profil | Čt 8.12.2011 21:03:19

Metallica >> tomu se neříká tunel ale odklon.

Nrover - Profil | Čt 8.12.2011 21:01:55

Sven >> Jarda 2004
Ty peníze se holt nějak promrhat musí, to je "nabíledni" ...

NSven - Profil | Čt 8.12.2011 21:01:20

rover - >> služebníček pane vedoucí :-)))

NMetallica - Profil | Čt 8.12.2011 21:00:36

hm takže zase tunel

NSven - Profil | Čt 8.12.2011 20:58:40 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Jarda 2004 >> No však ono tak nakonec dopadne.
Gró informací se stáhne z ankentních otázek dotazníků, rozhozených po ryb. časopisech a serverech něco z výčetek Územních svazů a mají to hoši pod střechou

Něco podobného už tu před časem bylo, tuším z Brna

NJarda 2004 - Profil | Čt 8.12.2011 20:50:57 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Tomu říkám zahodit prachy do řiti kdy pár vyvolených bude dělat práci nepráci. Pokud by si dali práci a od organizací dostali data úlovků za několik po sobě jdoucích let tak nemusí utrácet rance pro zbytečnost.

Nmalamut - Profil | Čt 8.12.2011 20:24:21

markos >> jsi hloupější, než jsem si původně myslel, jdeš mezi elitu.

Nmarkos - Profil | Čt 8.12.2011 20:22:33

malamut >> o čem bys taky chtěl diskutovat?:-))oni těch 18 mega maj ty ne:-)),ty tady akorát můžeš o tom kecat :-)a ještě blbě

Nmalamut - Profil | Čt 8.12.2011 20:15:26

MSaff >> kapra je třeba vysazovat, je ho málo :-))))

Nmalamut - Profil | Čt 8.12.2011 20:14:31

markos >> nebudu s tebou o tom diskutovat, kdo tady má debilnější zápis, mám v tom jasno a bylo by to plýtvání časem.

Nmarkos - Profil | Čt 8.12.2011 20:08:49

malamut >> díky za upozornění,dám si větší pozor na pravopis,když to tady tak sledujete:-)).To nic nemění na tom co jsem psal.Elita Mrku :-)),čím víc debilních zapisů tím víc důležitý

NMSaff - Profil | Čt 8.12.2011 20:07:22

malamut >> nebo taky na řekách. Jsem seděl u Berounky a porybný se ptá: "Tak jak mladej?", říkám mu: "Nic moc!" a jeho reakce: "Ale ryb je tu hromada, teď jsme vysazovaly kapry kolem 40!" ... tak jsem se ho ještě zeptal, jestli vysazovali i něco jiného a říkal, že ne ... :(

Nmalamut - Profil | Čt 8.12.2011 19:56:20

markos >> elita budeš asi ty, nepoužívej prosím slova, která neumíš ani správně opsat, natož aby jsi chápal jejich význam.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Grant_(%C3%BA%C4%8Delo​v%C3%BD_dar)

Nmarkos - Profil | Čt 8.12.2011 19:52:56

Aby dostali grand tak museli poskytnout metodiku ne?Uveřejnili jen,že dostali grand nic víc k tomu, o čem tady chcete diskutovat...to je elita tady:-))

Nrybomil - Profil | Čt 8.12.2011 14:21:24

Mrknato >> Pájo, bych to nepodceňoval... bo by se v úlovkáčích mohli vobjevit káčka 34 kg :-)))) Statistika věda je....