- Články
- Všechny články
- Článek
- Diskuse
Diskuse k článku: Vyvážet ano, či ne?
Diskuse k článku Vyvážet ano, či ne?
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
2x v oblíbených a 1x v ignorovaných.
Nkobe - Profil | Pá 25.11.2011 22:39:14
co se týče zavážení-já nezavážím a můj největší kapr je 61cm,někomu to přijde směšné ale já rači nachytam 5 malých kapříků jak vyvést 300m a doufat,že možná chytim většího.Rád bych si chytil kapra pres 20kg ale budu čekat až mě zabere 30m odbřehu kde chytám moje obvyklépěkné kapry do 50cm a budumít vetší radost jak mu to zavést až do kuchyně.Jak tady už padlo,co rybář to názor.je to o to horší že český človek je vynalézavý a vždycky si najde nějakou cestičku jak se dostat k velké rybě a je jedno jestli je to povolené nebo zakázané.Takže kdyby se zavážení povolilo,najde se nekdo kdo bude dělat naschvály.Když bude zakázáno,ten co bude chtít tak stejnak zaveze,protože nemá z ničeho strach
NGRUPA - Profil | Út 16.8.2011 21:12:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
pěknej článek, co se týče vyvážení, tak je to strašně složitý problém. Já osobně lodičku mám, ale rozhodně jí nechci používat na zavážení na X set metrů, to mě nebaví. Její využití vidím v tom, že se třeba na protějším břehu nahýbá nad hladinu koruna stromu. Je to třeba 50 m daleko, není nikde okolo toho stromu flek a z protějšího břehu tam nahodit ( pod korunu ) nejde. Zde ale narážím na ryb. řád. takže jsem v začarovaném kruhu a lodička je mi tzv. ku h----u. :-(
Ať ti to hrrčííí.......
PS: reakce s radou, ať jedu na soukromák ani nedočtu do konce.........................
NFrancJosef - Profil | Út 16.8.2011 15:30:58 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Chytání přimo pod nohama , nebo jen kousek od břehu má ale jednu základní podmínku!! Rybář se musí chovat tiše a nevytvářet rozruch. Což při stavění tábora, kterej přečká i vychřici, lámání dřeva a užívání litrů opojných moků jednoduše nejde.!! Pokud se chytá dále od břehu, může se na něm dít co chce a ryby to neodradí!!
Proti zavážení nich nemám, ale chce to, přesně jak bylo v článku uvedeno, myslet!!
Ale to platí pro všechny činnosti s rybařením spojené... a jde hlavně o lidi. Chovejme se jeko lidi, i když jsme na rybách!! Bude nám všem lépe
Článek chválím.
Ncikán - Profil | Po 15.8.2011 21:48:18
NHonza.Š - Profil | Ne 14.8.2011 21:03:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Je na každém, zda-li vyvážet chce či né, dle mých zkušeností a získaných informací není zavážení vůbec nutné.
Njak.23 - Profil | St 10.8.2011 11:42:58
NGorolztrzynca - Profil | St 10.8.2011 8:03:15
NAce - Profil | Út 9.8.2011 14:47:10
NRoman3 - Profil | Út 9.8.2011 12:36:07
našeho rybaření začali objevovat "podivíni" kteří nahazovali cosi, co při dopadu do vody
vypadalo jako když hodí kámen. Samozřejmě jsme je nejprve měli za blázny, podivíny
a rybářská nemehla. Až posléze jsme zjistili, že mají z kovových náplní
do propisek sletovány jakési klícky, do kterých cpali rozmáčený starý chleba smíchaný
např. se šrotem. Tehdy ještě v rybářských obchodech "krmítko" byl neznámý pojem.
No a tak to asi všechno začalo. Kdo by tenkrát pomyslel, že se jednou dočkáme
i něčeho takového, jako jsou zavážecí loďky. Ani radši nechci tušit, co přijde za pár let.
Holt, "pokrok" nezastavíš. Rybařině zdar a výkrmnám zmar.
Ncarpjena - Profil | Út 9.8.2011 11:20:13
Npepe64 - Profil | Út 9.8.2011 10:21:26
:-)))))
NŠolcik - Profil | Út 9.8.2011 8:03:56
NP!F - Profil | Út 9.8.2011 4:11:20
Njak.23 - Profil | Út 9.8.2011 2:03:35 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
nezastávám se vůbec nikoho a ničeho, ale nešlo přehlédnout názory typu, to všechno ti kapraři a ti co maj tohle a támto a já nevím co...vypadá to, že za všechno můžou jen oni, sám se zaměřuji hlavně na kapry, ale nepohrdnu jakýmkoliv jiným stylem a rybou....nicméně bysme se všichni spíše měli zaměřit na pořádek v přírodě a vůbec naše chování k ní a né tu rozebírat nesmysly, ať si každý jede na co má a co ho baví!
taky bych rád podotkl jak "místňáci" "brčkaři" "sumcaři" a "krmítkáři"
1)lidi, co svůj flek drží snad i za cenu života. jiný nemá nárok zde chytat, ikdyž přišel na místo 1. a jen zírá když si to k němu ten "místňák" namíří a dožaduje se místa se slovy: "to je moje místo, už tu chytám x-let" a když hádkou neuspěje, tak nám aspoň lov znepříjemní, jak jen to lze od vedle,
2)lidi, co si na místě vytváří přechodný domov (pro ně hnízdečko nebo tábor) protože je jim líto dát monkeys za deštník,stan či bivak a zároveň si tak na svazové vodě pro VŠECHNY vytváří SVÉ místo
3)lidi, co nadávají právě na ostatní a jsou to oni, kdo po sobě nechává pravidelně u vody bordel, protože jsou líní jej po každém lovu odnest a vlastně si řeknou " TO VEMU ZÍTRA" a neberou ohled na to, že tám právě budete zítra vy a máte tam v plánu lovit
4)lidi, co mají za soukromým pozemkem svazovou vodu a břeh je vlastně rovnou "jejich" a tak si umístí bojku, kterou vlastně ani nemusí stahovat. "proč, bydlím tu, tak to tam nechám, jednou to zabere!"
5)lidi, co puknou zlostí a hned se k Vám neuvěřitelně blíží krmítky, když sedí na malým ramínku naproti Vám, denně tu tahají kapry do 60cm a systematicky je odnáší domů, a vy najedou vytáhnete z mělkého rákosí krásnou 10kg jikernačku, o které ani nevěděli že tu plave a zase si ji dáte před zrakem těch dychtivců (měli to přeci být oni, kdo ji uloví a zbaští) svobodu a budete doufat, že se s ní ještě setkáte! věřím, že tam už neplave....
je daleko více věcí, nad čím se zamýšlet a nekritizovat jiné, jen proto že mají - hlásiče, bivak, člun, echolot a jiné vymoženosti! on totiž každý rychlokvaška není a mohl se k tomu třeba postupně prochytat...na všem trochu pravdy a přesně jak zde bylo uvedeno, autor si sám odpověděl, tak si to mohl nechat pro sebe a vířit vodu něčím inteligentnějším! radši se všichni isnpirujte a dělejte to jako já a další....každou vycházku k vodě beru pytel na bordel a nejprve si uklidím právě třeba po některých z Vás chytráků, než si vůbec můžu nahodit!
Petru zdar všem fajn rybářům
Nmartin23 - Profil | Po 8.8.2011 18:45:37
NKok - Profil | Po 8.8.2011 16:41:20
NCronicle - Profil | Po 8.8.2011 16:07:07
NFishky - Profil | Po 8.8.2011 15:04:00
NKok - Profil | Po 8.8.2011 13:23:20
Npepe64 - Profil | Po 8.8.2011 13:16:38
Nnofish - Profil | Po 8.8.2011 13:03:07
NFishky - Profil | Po 8.8.2011 13:00:27
Nrover - Profil | Po 8.8.2011 12:39:04
Určitě souhlas, ty vlasce svojí roli hrají, ...záběry sice přijdou, ale většinou v noci nebo nad ránem, kdy ten "klid" je relativně větší, aspoň takovou zkušenost mám já, když nás chytá víc blízko u sebe. Mluvím o těch větších rybách ...
Jinak ryby si zvyknou i na vedlejší tankodrom :-)
NFishky - Profil | Po 8.8.2011 12:13:45
Nrover - Profil | Po 8.8.2011 11:31:16
Nevím, jestli se ryba bojí přiblížit ke břehu, svou roli může hrát i velký pohyb lovících, nicméně na podzim se ryba u břehu vyskytuje velice často a ráda, daleké hody přestávají být až tak efektivní ...
NKok - Profil | Po 8.8.2011 11:22:54
PS: tedy sebrat noty těm stovkám co pořád přehazují a chytají v dohozové vzdálenosti, omezit návštěvnost této vody a kapříci se začnou chytat i z dohozu:)
NFishky - Profil | Po 8.8.2011 11:12:55
PS: těm 3/4 rybářů je potřeba přeprat noty a oni se ti kapříci zase začnou chytat z odhozu ;-)
Nkakr - Profil | Po 8.8.2011 11:07:59
Malinko to upřesním. Máš pravdu s přibývajícími léty se zvyšovala potřeba dalekého nahazování.
Okolo břehů začínala kumulace rybářů a ryba začala od břehů odjíždět a reagovala na krmení, které se začalo házet dále od břehu.
Předcházely tomu tak zvané "štonty", což byly mola postavené třeba 100-200m od břehu, hlavně se vyskytovaly na mělčinách směrem od Brodu nad Dyjí.
Svého času bylo naprosto běžné, že rybář zabrodil až po prsa a potom ještě nahazoval 80 -100m, nářadí se vylepšilo a daleké hody přestaly být vzácností.
Pak došla Povodí se štonty trpělivost ,všechny zbouraly a na jeho popud po úrazu surfaře bylo zakázáno vyvážení......
NMartin M. - Profil | Po 8.8.2011 10:51:22
Nrover - Profil | Po 8.8.2011 10:44:02
Takže je to tedy spíš pomyslná hranice, kterou nikdo nekontroluje, resp. když není důvod, ...předcházejí pouze konfliktům mezi lovícími
NFishky - Profil | Po 8.8.2011 10:42:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
A v tom, co psal Kakr je obrovský kus pravdy - ryba není "naučená" žrát na NM na 300 metrech, ale rybáři ji vytlačili na tuhle vzdálenost, což je velký rozdíl. Až se přestane bezhlavě zavážet, bude se opět chytat na brčko pod nohama. Pokud by tam nikdo nezavážel, chytali by se velcí kapři pravidelně z odhozu, ale to je proti smýšlení dnešní doby rychlokvašek, co chtějí za každou cenu hned vše a bez čekání. Proč se učit číst vodu, když si můžu koupit echolot? Proč se učit nahazovat, když můžu mít lodičku? Proč se něco učit o složkách a jejich funkci ve směsi, když si můžu koupit hotový koule? Pak se naskytá otázka, proč k tý vodě někteří lozí, když toho kapříka můžou na soukromáku chytit bez čekání, zbytečných výdajů a učení, prostě jedna dvě! ;-)
NDida - Profil | Po 8.8.2011 10:39:13
Nrover - Profil | Po 8.8.2011 10:20:51
jj, život je boj, ...co je na jednom místě funkční, nemusí nutně fungovat jinde. Celkem by mě zajímalo, jak se kontroluje hranice zavezení, asi RS při navíjení měří šňůru nebo vlasec ...?
Možná jsou hranice označeny bójemi, a někdo permanentně sleduje, jesli lodě nejsou za ...
NKok - Profil | Po 8.8.2011 10:16:37
NVenca888 - Profil | Po 8.8.2011 10:07:38
Nrover - Profil | Po 8.8.2011 10:02:51
Někomu může dělat problém daleko hodit, navíc vidina možného zamotání návazce ho přímo nutí nástrahu zavézt. Těch 50 m je dobrý nápad :-)
Nnofish - Profil | Po 8.8.2011 9:53:57
Ono to spíš funguje tak "oni zaváželi, viděl jsem to, to musíme dělat taky, sice doteď jsme to nepotřebovali a chytali, ale takhle to bude lepší".
edit: teď někteří říkají: "oni zaváží, je to zakázané, ale oni to stejně pouští" co bude pak teda?....... Občas mi to připadá, že mi, obyčejní tupci, s krmítkem, židličkou, bez bivaku, stojanu a hlásičů, neinformovaní o moderních trendech, už u vody jen překážíme............
Nnofish - Profil | Po 8.8.2011 9:51:36
U nás nefunguje nic? RS moc nepotkávám, ale tohle už je přehnané. Nemůžou hlídat všechno. Povolíme teda zavážení na 187 metrů max. Okamžitě přijde někdo s myšlenkou povolit zavážet na 226metrů. Znovu opakuju. Já bordel nedělám, ty taky ne. Tak kdo teda?
NDida - Profil | Po 8.8.2011 9:50:12
NVenca888 - Profil | Po 8.8.2011 9:45:18
NDida - Profil | Po 8.8.2011 9:42:17
Nrover - Profil | Po 8.8.2011 9:37:12
Také nejsem příznivcem zavážení např. 400 m daleko, pokud si lovné místo "na odhoz" předem řádně připravíš, úspěch se jistě dostaví. Můžeš zvolit i variantu, že jeden prut hodíš, druhý zavezeš ( nebo 2 a 1 dle možností revíru ), a uvidíš, jak to půjde. Praktikujeme to tak často, ...na velkých vodách má zavážení účinek větší ...
Nrover - Profil | Po 8.8.2011 9:30:50
jj, jde o to, na jakém revíru chytáš, někde se bez zavážení bez problémů obejdeš, jinde si bez něj prakticky nezachytáš. Někde je zase úplně zakázané. Takže zadavatel otázky si odpověděl sám, ano i ne ...
Nnofish - Profil | Po 8.8.2011 9:30:18
Ndejff - Profil | Po 8.8.2011 9:25:25
Nrover - Profil | Po 8.8.2011 9:23:50
Jsou revíry, např. Sedlec, kde smíš chytat jen z jedné strany, ta druhá je chráněná přírodní rezervace, bez zavážení se tam neobejdeš ...
Ndejff - Profil | Po 8.8.2011 9:21:03
Nnofish - Profil | Po 8.8.2011 9:15:54
Než s sebou tahat náklaďák nesmyslů abych mohl chytat na 300m tak to radši budu snad chytat plotičky u kraje. Ale to já, jiní loví holt jinak.
NButchi - Profil | Po 8.8.2011 9:14:25
No o kaprařině to tak úplně není, to máš pravdu.
Nicméně, nejvíc to propagují kapraři. Sumcařům bych to povolil, protože nahazovat bójku dost dobře nejde. Koulíz s olovem nahodíš klidně až za obzor.
Stačí nedělat bordel na břehu (což bude pro mnoho lidí velkej problém) a ty ryby tam najedou. Hledají klidovou zónu, která se postupně zase posunuje ke břehu.
Zase, je za tím akorát byznys, nic víc. A kvůli tomu si ty vody jednou zničíme.
Jinak, za takové chování bych bral papíry na doživotí, je to posraný alibismus (kopat jednu rybu do vody a druhou koupat v clinicu). Tady nemá nikdo právo rozhodovat, co je méněcenné a co ne.
Každopádně souhlasím s chytáním u břehu i pasáží o dravcích. O tom ta rybařina je.
Ndejff - Profil | Po 8.8.2011 9:10:53
Nnofish - Profil | Po 8.8.2011 9:00:30
Nnofish - Profil | Po 8.8.2011 8:59:01
Taky si myslím, že zrovna kaprařina je docela extrém. Osobně by mě nebavilo, honit se za co nejtěžším a nejdelším kaprem. Já si vesele chytám ty svoje 30-50cm kousek od kraje, občas se splete většího. U dravců se zase naopak snažím chytat jen ty větší, aby malí nedostávali zbytečně na prdel..... (to se mi letos nějak ndaří :-D ).
NButchi - Profil | Po 8.8.2011 8:53:11
Jenomže dynamit nezaplácneš clinicem.
A musí se to keč ent rylejzovat, aby se udržel keš flou za koulíz.
Nkakr - Profil | Po 8.8.2011 8:52:22
Když se v 70tých létech min. století po dvouletém napuštění a hájení zprovoznil MUŠOV (Dyje 7), tak se lovily ryby (ne malé) na splávek do 10 -15 m od břehu. Pochopitelně ne na mělčinách, ale téměř všude se vystačilo (bohatě) s odhozem.
Jen rybáři ve snaze chytit více, lépe a radostněji dosáhli stavu, který je tam dnes.........
NVenca888 - Profil | Po 8.8.2011 8:50:02
NButchi - Profil | Po 8.8.2011 8:47:25
Dobře jsi to napsal, hon na ryby.
Chytit rybu za každou cenu, neúspěch se nepřipouští. Když čtu ty příspěvky některých těch lovců, jdou na mě mrákoty (Chytili jsme bohužel jen žebráky pod 10 kilo)
Kam ta rybařina vůbec směřuje??
NKončan - Profil | Po 8.8.2011 8:45:52
každý ma toto téma svůj názor.Můj osobní názor je odhoz.Je to rychlejší a pohldnější,ale na druhů stranu se zas nedá nějak moc nahazovat s PVA a to je jedno jestly je to šňůrka nebo punčocha.Nejsu žádný profi rybář,ale nedokážu si představit bez pořádného člunu a zkušeností vyvážku třeba na Nových Mlýnech.A kdybych měl zakrmené třeba 150 m od břehu a fučal by mě tam tři dni silný větr tak nevím co bych dělal.Maximálně bych to mohl nahodit jen tak na haluz kůsek od břehu.Jinak na přesné položení montáže a krmení je to dobrá věc.Ale co rybář to jiný názor.
Mějte sa a Petrův Zdar.
NButchi - Profil | Po 8.8.2011 8:35:25
Až se lidi naučí dodržovat pravidla, může se začít mluvit o povolování něčeho.
NAleš10 - Profil | Po 8.8.2011 8:31:51
Nnofish - Profil | Po 8.8.2011 8:21:04 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nastává zde ještě jedna otázka. Prosím aby to nikdo nebral příliš osobně. Že se ryby drží 300m od břehu a lovící si místo/ryby najde a zaveze jim to tam. Ono je to všechno "pěkné". Ale ty ryby nejsou v takové dálce, kolikkrát i hloubce, bezdůvodně. Co vše je člověk ještě ochoten koupit, udělat, praktikovat, aby toho nachytal co nejvíce...... pokud možno co největších.....? Zavážení pochopím třeba za určitých okolností, ale když vidím, jak někdo zaváží na vzdálenost, kterou ostatní hází, je to na pováženou. Pořád si budeme chtít vydupat povolení toho, toho a toho. Jako člověk co tohle zavážení atd zrovna nemusí. Pochopím, že jsou lpřípady. kdy díky zavezení chytím rybu někde, kde bych jinak moc nechytili. Samosebou na některých revírech. Ale pořád je to jen o snaze ulovit co nejvíce a pokud možno ještě největších.....
Prostě, na přehradách možná, ale jinak: "dejme rybám šanci ten hák v hubě nemít", tohle už totiž začíná být "honem" na ryby, ne rybolovem.....
NDida - Profil | Po 8.8.2011 7:36:21
Kde to žije - všechna témata
8:12NV Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů. (Bleskovka) 31
7:28NVýběr nových prutů a navijáků 3
6:58NVčelaření a rybolov 901
6:54NKorda Zig Kit 4
5:58NDo Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých (Bleskovka) 45
4:22NPENN TIDAL XT Long Cast - Naviják 110
ČtNCestovni sea trout prut 47
ČtNZraněné, postižené a mrtvé ryby 30
ČtNE-class 12´ 3,25lb/ Propel A 12´ 3,5lb? 5
ČtNSada Hlásičů 2+1, ráda s výběrem 31
ČtNZabezpečení člunu proti krádeži 21
ČtNPrak na krmení 243
ČtNPlastova pramice Armor 400 10
ČtNLomnice a obsádka 0
ČtNSingleplayer a vše kolem něj 36
Co je nového - všeobecné
ÚtNBleskovka: Dva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku
ÚtNBleskovka: V Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů.
. . . NBleskovka: Z Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře.
. . . NBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
. . . NBleskovka: Rybáři porušují pravidla. Porybní na Plzeňsku hlídají i z lodě.
. . . NBleskovka: Energetika vs. divoká voda: Kdo má větší nárok na naše řeky?
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
16.5.XX. Březská vydra
16.5.první ročník rybářských závodů...
16.5.Tradiční rybářské závody...
16.5.8. ročník memoriálu Karla...
16.5.18. Ročník rybářských závodů v...
16.5.Rybářské závody v Horním...
16.5.Pozvánka na tradiční rybářské...
16.5.Tradiční rybářské závody -...
16.5.MO Protivín 10. ročník...
23.5.Rybářské závody Hradčany u...











