Sumci z Labe 2

Diskuse k rybářskému videu Sumci z Labe 2

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 13.12.2010

Nčakin - Profil | St 15.12.2010 10:25:21

mascha >> Pokud sis všiml, tak tady s Vencou diskutujeme ve vší slušnosti a tvé sprosté označení je poněkud primitivní!!! :-)))))
A víš co? Já jezdím vlastně 220 km/h v obci a 290 km/h mimo obec!!! To je hajzl co???!!!!! :-))))))))))
Přiznávám se....!!!!! A teď mne můžeš ukamenovat, jak budeš chtít!!!!!!!!!! :-)))))))))))))))))))
Hau - domluvil jsem :-)))))))))))))
Nazdáááááááár

    NVenca888 - Profil | St 15.12.2010 10:20:43

    Poušťák >> třeba máš pravdu... odkaž mě prosím na takovou informaci...

    každopádně se nedomnívám, že bys na základě týhle povolenky mohl chytat nonstop, kdykoliv se ti zachce apod. Nedávno jsem četl rozhovor s Vágnerem, kterej si zrovna stěžoval na relativní složitosti regulí ve Francii a zejména jejich odlišnosti dle regionů. Ano - možná tam existujou "státní" revíry, který jde pokrejt nějakou obdobou CS povolenky, ale rozhodně to nejsou ty revíry, kde se chytaj dvacetikilový kapry, nonstop, s lodí atd. (o kterejch píšou recenze jejich návštěvníci, co si libujou, jak si tam pěkně zachytali).

      NPoušťák - Profil | St 15.12.2010 10:15:15

      Venca888 >> doporučuji Google a něco si o tom zjistit-mocný to čaroděj,než mě začneš poučovat.

        NVenca888 - Profil | St 15.12.2010 10:10:59

        Poušťák >> Ale jdi... tam se vydávaj místní povolenky. Neexistuje, pokud vím, CS povolenka našeho typu. A naprostá většina revíru si hospodaří samostatně (jako v ČR soukromáky).

          NMartin M. - Profil | St 15.12.2010 10:09:32

          Venca888 >> neumim to ted najit, ale v roce 2004 byl na strankach rady CRS oskenovany dokument s vyjadrenim MZe o legalnosti lovu na zivou rybku.

            NVenca888 - Profil | St 15.12.2010 10:04:17

            Milan Malíček >> čakin - 15.12.2010 9:26:57 >> Ty jsi stále nepochopil, že je to zkrátka o tom, jak ten rybolovnej systém funguje. Pokud tu existuje takovej kolos jako je ČRS, tak zkrátka nemůže globálně implementovat takový pravidla, který jsou aplikovaný u soukromýho rybolovu, kterej zahrnuje tři rybniky. A za druhý je to zkrátka o penězích - čím víc peněz vybereš (v poměru na vodní plochu), tím víc můžeš nabídnout a tím míň můžeš rybáře omezovat. To je jednoduchá matematika. U nás je tlak na vodu dost značnej, žádný závratný sumy se nevybíraj, spousta vodních ploch je využívaná nejen rybářema, takže je jasný, že obecný pravidla musej bejt přísnější než jinde.

            Mně se fungování svazu nelíbí, mám k němu spoustu výhrad, jsem nejen pro jeho reorganizaci, ale uvítal bych i jeho rozpad. Nicméně teď to tady takhle funguje a pokud já chci využívat jeho služeb, musim se mu přizpůsobit a dodržovat regule, který stanoví. Jinak bud hajzlik a těch je v tomhle státě dost. A pokud to pro tebe znamená opravdu takovej problém - můžeš jezdit na soukromáky, kterejch u nás přibejvá. Tvuj argument, že jsou tam ryby pomlácený je dost zcestnej. Samozřejmě - pokud pojedeš do nějakýho kapřího koncetráku, kde je v půlhektarovym rybniku namačkanejch kaprů, že po nich můžeš přejít na druhou stranu, pak to tam bude vypadat tak, jak jsi popsal. Ale jsou i jiný, kvalitní ale samozřejmě i dražší soukromý vody, kde jsou krásný ryby. Volbu máš.

            Jasně... klidně i v noci. Oni ti seberou noty a bude po problémech. pak budeš mít dost času na diskuze...a možná objevíš i nějakej lepší soukromák.... :-)

              NPoušťák - Profil | St 15.12.2010 9:49:35

              Venca888 >> Chtěl jsi ukázat stát,kde si zachytáš za 3000,-ročně na 27000 ha,tak tady ti ho ukáži:Francie-roční povolenka 85 euro,ha je víc a bez brigád.Stačí?

                Nčakin - Profil | St 15.12.2010 9:26:57

                Venca888 >> Tak asi s touhle diskuzí končím, mám moc práce! :-)))
                A hlavně ty si obhajuješ svoje a já svoje! Takhle se můžem špičkovat donekonečna! :-))) Já si rybařinu užiju po svém a ty taky! :-)) Měl bych k tomu samozřejmě ještě spoustu poznatků, ale k postoji, který si k problematice zaujal, by se ti určitě nezamlouvaly a mlýn by se točil pořád dokola! :-))))

                No nic měj se fajn a Petrův Zdar!!!!

                Ať to jezdíííííííííííííííííííííííííííííííííííííí vedne v noci!!!!!! :-))))))))))))))))))))))

                  Nmascha - Profil | St 15.12.2010 9:25:43

                  Milan Malíček >> čakin - 15.12.2010 8:47:21 >> plně souhlasím s Vencou. Ty jsi se tady veřejně a hrdě doznal k tomu, že porušuješ zákony, dopravní i rybářské. čili jsi ten poslední, kdo může vykřikovat něco o morálce, mentalitě a pod. Jsi gauner a hajzl a přál bych ti, aby jsi přišel o řidičák a povolenku.

                  Tahle diskuze má dvě roviny. První je konkrétní a je o tom, že ve videu, které je prezentováno jako prakticky návod pro širokou veřejnost, je pár věcí, které by se daly označit za porušení řádu nebo přinejmenším sporné věci. To, že jeden prut zůstal na břehu při zavážení nebo zdolávání (z uvázané lodě!) je ta méně podstatná. Jednak na břehu u prutu zůstali minimálně dva lidé (a dohady o tom, jestli měli zapsáno nebo ne jsou už jen spekulací), a druhak je to věc, která je v řádu stanovena nejednoznačně a jak tu bylo možno číst, většina přítomných RS by to neřešila.
                  Zůstává tu tedy ten kanystr jako bójka, který je jednoznačným porušením, ačkoliv na to můžeme mít všichni takový názor, že jde o prkotinu. Ano, jde o prkotinu a řád je v tomto bodě možná nevhodně přísný, ale prostě je to tak. Je to pravidlo, může se nám nelíbit, můžeme proti němu demonstrovat, psát petice, ale dokud je to pravidlo platné, jsme všichni bez vyjímky povinni ho dodržovat. A především tehdy, pokud budeme vytvářet prezentační veřejné video, které má sloužit jako představení techniky a návod k ní.

                  Druhá část debaty je akademická a to o tom, že řád obsahuje některé věci, které se nám (vám) nemusí líbit. Ať už je to zákaz lovu nonstop (já jsem osobně pro jeho zachování, pouze bych upravil čas v zimních měsících), velikost bójky, ta manipulace s pruty atd atd.
                  Tak diskuze je určitě potřebná, řád potřebuje revizi, ale tím, že budeme platná pravidla svévolně porušovat a hrdě se k tomu hlásit, tím se řád nezmění, pouze je to podhoubí k anarchii.

                  Taky se tu zmiňovalo chytání na živou rybku. Opět má Venca pravdu v tom, že chytání na živou rybku je zákonem o ochraně a týrání zvířat zakázáno. Rybářský řád zcela alibisticky o tomto mlčí, lov na živou rybku je tolerován. Osobně jsem odpůrcem lovu na živou. No, chytejte si na živou dokud to jde, jednou se nějakej legislativec probudí, napíše papír a ta tolerance bude v loji. Stesky po tom, že jak se má tedy velký sumci chytat, když ne na živou jsou bezpředmětné. Nikdo vám nedává povinnost ho chytat. Vy máte právo ho chytat a to pouze pod podmínkou dodržování jistých pravidel. Tečka.

                  Važte si svého práva chytat ryby a dodržujte platná pravidla. Važte si toho, že můžete chytat ryby prakticky po celý republice za pár korun. Obávám se, že je velmi pravděpodobné, že pro naše vnuky už toto právo nebude tak dostupné a samozřejmé.

                  A ještě jednou pro Čakina: pokud jsi na soukromáku chytal jen jednou na jednom, pak to není žádná zkušenost, pokud chceš něco komentovat a posuzovat, projeď si jich víc, uděláš si obrázek. Potlučené ryby jsou po nasazování na každym druhym svazovym rybníčku.

                    NVenca888 - Profil | St 15.12.2010 9:08:08

                    Milan Malíček >> čakin - 15.12.2010 8:47:21 >> Opravdu. Z jakýho důvodu bylo použito nesprávně?
                    U nás stojí roční CS povolenka vč. poplatků necelý tři tisíce, u vás předpokládám taky. Ukaž mi stát, kde by bylo možný za takový prachy chytat na cca 27 tisících hektarech vody. Takovej stát neexistuje, takže je naprosto irrelevatní tady porovnávat situaci obecně na vodách ČRS a na vybranejch revírech v jinejch zemích.
                    CHyť a pusť povolenka je perverzita, ale to je o něčem jinym.
                    Kde v tom Maďarsku konkrétně? Já netvrdim, že tam taková voda neni (to ostatně i na vybranejch revírech u nás je možný zavážet a v určitym obdoí je povolen nonstop), ale rozhodně to neni standardem na všech vodách. A v uvedenejch státech zrovna tak ne. Dokonce ve Francii je tušim standardní pravidlo, že se smí chytat do setmění. Výjimky povolujou zase jen konkrétní revíry. Jen jich je (z důvodu fungování tamnějšího rybolovnýho systému) víc.
                    Aha - takže když si budu myslet, že padesátka v obci u školy je špatně nastavená, tak mi to dává morální právo na to, abych jí nedodržoval, jo?! Co je to za anarchistickou politiku?

                    Ano - pokud někdo přistupuju k pravidlum jako ty - tedy "mám problémy s dodržovánim pravidel", "špatný (pro mně) zákony nedodržuju", tak k těm Chánovanum má velice blízko. Oni ti taky vysvětlej, že systém je špatně nastavenej, když je nutí pracovat.

                    A já netvrdim, že jsem nikdy neporušil pravidla (ať už jakýkoliv). Ale rozhodně to nedělám programově jejich trvalou ignorací.

                      Nčakin - Profil | St 15.12.2010 8:51:34

                      Venca888 >> A ještě jedna věc - byl jsem jednou u nás soukromáku a stačilo mi!!!! Tak doničené ryby jsem ještě neviděl!!!!

                        Nčakin - Profil | St 15.12.2010 8:47:21

                        Venca888 >> porovnáváš neporovnatelné!!! "Princip" je krásné kulantní slovíčko, které nesprávně používáš, jak ty, tak naši oblíbení politici!!! :-))) Ale vždyť se vůbec nejedná o cenu povolenky, ale o porovnátí mentality a moderního přístupu k rybaření. U nás např. stojí roční povolenka na MP vody i s poplatky něco kolem tisícovky. Pokud by existovala povolenka chyť a pusť s povolením zavážet a lovu nonstop a stála by třeba 3000,- nebo i víc, tak si ji koupím a věř tomu, že nás bude mnohem víc!!! Proč je na Slovensku v letních měsících povolen lov nonstop a u nás ne? Odpovím si sám - zaostalost funkcionářů MRS a ČRS!!! Bojí se tohoto kroku, jako čert kříže!!!
                        Mimochodem např. v Maďarsku chytám na státní vodě (velice známá) nonstop a zavážka je samozřejmě povolena. V níže uvedených státech s tím také nemají problém!! Včem je u nás problém hmm...???
                        Proč většina rybářů vědomě porušuje pravidla? Protože jsou prostě špatně nastavena a zatím se nikdo z funkcionářů neodhodlal k tak zásadnímu kroku, jako je novela RŘ!!!!
                        To chceš snad většinu rybářů, kteří vědomě porušují pravidla srovnávat s našimi spoluobčany z Chánova??? :-))))
                        A jen tak si sáhni do svědomí a vzpomeň si, kolikrát jsi ty porušil pravidla????
                        Pokud mi odpovíš, že nikdy, tak se jen zasměji! :-))

                          Npepintrem - Profil | St 15.12.2010 8:42:26

                          Blažík >> proč se teda ptáš???

                            Npepintrem - Profil | St 15.12.2010 8:41:53

                            Blažík >> myslíš, že kdyby to byl Lov sumců na soukromé vodě, bylo byto méně zajímavé, nebo méně poučné???????????

                              Npepintrem - Profil | St 15.12.2010 8:40:34

                              afjee >> přesně takhle jsem to myslel............

                                NKnapík - Profil | St 15.12.2010 8:26:03

                                moc pěkná povídaná ...

                                  Nmpmaik - Profil | St 15.12.2010 7:30:51

                                    NBlažík - Profil | St 15.12.2010 6:34:01

                                    afjee >> já vím jak to myslel...

                                      Nafjee - Profil | St 15.12.2010 6:28:59

                                      Blažík >> Myslí to skrz to, že se tady baví o porušování RŘ, že když zaváží, má už jeden prut vyvezený.

                                        NBlažík - Profil | St 15.12.2010 6:18:02

                                        pepintrem >> Je to ukázka z DVD, které se zaměřuje na lov sumců na Labi, takže proč by měl být název o soukromé vodě?