MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK.cz - Stále na rybách

tuning přední brzy navijáků

Diskuse k rybářskému videu tuning přední brzy navijáků

Autor diskuse: mi-ku ®15.9.2009

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 2 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

N sven - ® Ne 20.9.2009 20:36:07
mi-ku >> Díky za info. Určitě to je krásná raritka :-)
N mi-ku - ® Ne 20.9.2009 17:28:53
Sven >> sven >> je to jednoložisková Daiwa Emblem 6000 T...celá zlatá , ale jen nemá regulaci brzdy....hřádel je na jdené straně sploštělá a tudíž, není možné otáčet dívkou....
N sven - ® Pá 18.9.2009 13:09:03
Jarda Š. >> To máš pravdu. Také mě to napadlo, když jsem přemyšlel, jaký má to odaretování smysl. Zřejmě aby se vyhovělo oběma stranám. Kdo chce točí a komu se nechce, zapne aretaci a brzdu.
N sven - ® Pá 18.9.2009 13:05:19
Andrew >> nebo tady:
N sven - ® Pá 18.9.2009 13:04:21
Andrew >> Není to zas tak dávno, co se navijáky bez brzdy používaly i u nás. Například kolečko. Brzdilo se rukou . Třeba takové:
N Jarda Š. - ® Pá 18.9.2009 13:01:33
Sven >> sven >> To můžeš udělat u většiny navijáků - dotáhnout brzdu "na krev" a odjistit zpětný chod.
N sven - ® Pá 18.9.2009 12:54:54
mi-ku >> a to máš aktuální kousek nebo nějakého veterána ? Prý se to stále vyrábí.
N Andrew - ® Pá 18.9.2009 12:51:13
Sven >> sven >> Nevim jestli jsem to dobře pochopil, ale nedokážu si představit zdolávání většího kapříka na 0,12 vlasec bez jakékoliv brzdy. To by musel bejt mrtvej :-)
N mi-ku - ® Pá 18.9.2009 12:43:34
Sven >> sven >> tak to máš prtavdu..jeden takový od daiwy i vlastním..ale protože jsem se ani nehodla učit se to ovládat, tak ho používám jen na zakrmování
N sven - ® Pá 18.9.2009 12:32:35
Jaromírek >> Dobrá vychytávka :-) Také si myslím, že je to jen o zvyku. Pro mě osobně je třeba bojovka úplně zbytečná věc. Mám pocit, že se v Anglii dodnes vyrábějí a používají navijaky které nemají žádnou brzdu. Mistři jen točí kličkou, buď dopředu nebo kontra. Širšímu rozšíření brání právě to umění, takový naviják ovládat. Proto jdou na dračku mašinky, které zvládne i to největší rybářské kopyto .-)))
N Jaromírek - ® Pá 18.9.2009 11:10:18
mi-ku >> To není v tom.Ale je fakt,že jsem strojař a tak mě napadají různé ...čoviny.No a tohle je jedna z nich.Ale není ta úprava nic složitého,jenom to chce odzkoušet,jestli to takhle bude vyhovovat.A pokud ne,tak se vrátit opět k původnímu provedení.Ale ty zase umíš upéct pořádný chleba a rohlíky.Kolikrát bych za pořádný vypečený rohlík dal nevím co,protože když vidím ty "bělouše",tak na ně nemám ani chuť.
N mi-ku - ® Pá 18.9.2009 11:05:26
Jaromírek >> a to je asi rozdíl mezi náma..ty tomu rozumíš a hovíš...já jsem jen pekař a tak jsem nucen si to kupovat hotové... o:))
N Jaromírek - ® Pá 18.9.2009 11:02:08
mi-ku >> Ale ona i takto upravená brzda jde seřídit na jemné zdolávání.Ještě bych chtěl upozornit na jednu věc:Matice,které jsou ve vrtulkách navijáků ,jsou ve většině případů z mosazi nebo bronzu.Pokud by si někdo upravoval brzdy navijáků,neměňte je za železné.To není samoúčelné.Pokud by to někdo dotáhl"na krev" a došlo ke stržení závitu,strhne se ta matice a závit na hřídelce zůstane nepoškozený.Tu matičku dokáže udělat každý šikovný soustružník,ale ta hřídelka se musí nahradit novou.Proto je ta matička z materiálu,který "povolí" dřív,než ta hřídelka.Já osobně mám navijáky Silstar LSRB staré asi 15 roků/už se ani nedělají/,a mně velice vyhovují.Na to,že jim věnuji minimální údržbu,fungují i po těch letech skvěle a zatím nemám důvod je měnit.
N mi-ku - ® Pá 18.9.2009 10:52:44
Jaromírek >> ono je vše jen úhel pohledu...tato úprava brzdy někomu vyhovuje a někomu..ne...umím si představit třeba vláčkaře, který tím bude suplovat bojovou brzdu, nebo což se týká mě kapraře, který tím rychle reaguje na nečekané a silné výpady u břehu, kdy dost často je už ryba pouze na šokovce a tudíž zde chybí ta elasticita monofilu..tak jsem rád, když mohu extrémně rychle reagovat..to se hlavně týče i revírů, kde je u břehu hodně překážek a kde není možné zdolávat kapra na únavu, ale trochu agresivnějí...
N Jaromírek - ® Pá 18.9.2009 10:43:47
splávkař >> Myslím,že tuto úpravu nikdi nikomu nevnucuje.Je to pouze na uvážení každého,co mu vyhovuje.Jelikož se u hřídelek používá většinou stoupání závitu 0,6mm,tak na to,abys pružinu stlačil o 1mm musíš otočit vrtulkou aso o 500 stupňů.To je poměrně dost v případě,že nemáš moc času.A tak jsem si to upravil k obrazu svému a mně,synovi a již asi pěti kolegům tato úprava vyhovuje.A podotýkám,že ji nikomu nevnucuji.Jenom jsem se přidal do diskuse na základě zhlédnutí videa.
N mi-ku - ® Pá 18.9.2009 10:40:12
splávkař >> já jen o tomto jen technicky polemizuji...tento problém nemám páč používám mašinky co to mají už ve funkci...tj.Daiwa s QD brzdou...ale je plno lidí, co rybřinu milují a v imě, když není co dělat tak ten čas věnují přípravě a údržbě...což se mě vůbec netýká...já jsem očistil naviják teprve když jsem ho prodával...
N Keporkak - ® Pá 18.9.2009 10:39:57
mi-ku >> Na to sou normy, takže si pak najdeš, tu co máš, nakoupíš několik dalších a můžeš zkoušet tuhosti. Viz třeba katalog, kde je to docela dobře popsaný : http://www.alcomex.cz/Katalog/drukveren_02-09.pdf
Ale to už je na cestě udělat si vlastní naviják :)
N Jaromírek - ® Pá 18.9.2009 10:38:48
mi-ku >> Pokud tu pružinu zkrátíš,musíš dodat podložky do původní délky pružiny.Je lepší ji nahradit kovovým,možná i plastovým válečkem a nechat malou vůli.Ještě by možná byla možnost udělat ten váleček kratší a doplnit ho podložkou z tvrdé gumy.Ale nevím,jak by to fungovalo.Jestli se mi zadaří získat foťák,tak bych tu moji úpravu nafotil a dodal sem.
N splávkař - ® Pá 18.9.2009 10:35:33
mi-ku >> vemeš šupleru,změříš průměr,výšku dopíšeš požadovaný funkční rozsah a tlačnou sílu a za pár dní máš za pár desetikorun to co sis přál... Já bych dnes už rozhodně nekoupil navi který bych si musel k obrazu svýmu předělat- u Rexxů jsem si ale brzdy taky tunil.....,a doporučoval bych tomu, kdo se k tomu odhodlá aby si nechal cestu z5 a neprováděl zásahy který by byly nevratné.... Život ukázal, že mnohé chvilkové nápady který se zdály být objevné se časem ukázaly ne zcela správné a schánět pak díl k navi. který je z kategorie dodo by v Čechách mohlo být přinejmenším problematické!!
N mi-ku - ® Pá 18.9.2009 10:23:12
splávkař >> i to je řešení..jen že je asi technicky jednodušší jí zkrátit, než hledat jinou, která má potřebné vlastnosti..tj.rozměr, tuhost atd...a tak by mě jí někdo musel vyrobit..
N splávkař - ® Pá 18.9.2009 10:17:49
mi-ku >> Pokud pružinu pouze zkrátíš,přiblížíš se sice popsanému efektu ale pouze v rozmezí nastavení kdy bude pružina ještě ve funkčním- ne zcela stlačeném stavu!! Plně funkčním řešením by byla až záměna pružiny za podstatně tužší tak, aby jsme dosáhli požadovaného brzdného výkonu při nepatrném ztlačení pružiny a zůstal nám ještě nevyužitý funkční rozsah který by plnil funkci dilatace právě při změnách podmínek.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 2 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

[ otázky | všeobecné ]

Co je nového - všeobecné
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniNGT Konvička Fast Boil Kettle 1.1 L

NGT vám představuje nový model ultralehké konvičky vyrobené z eloxovaného hliníku se sklopným horkuvzdorným držadlem. Hlavní předností této konvičky je tzv. "HEAD TRANSFER SYSTEM" který soustředí plamen vašeho hořáku přímo na dno konvičky bez zbytečného úniku plamenu mimo plochu konvičky.

akce, rybareniChytáme na dírkách

Za 99
Specialisté předvedou své techniky a vychytávky a Rus S. Mezentcev diváka zasvětí do tajů marmyšky.Ve filmu uvidíte mnoho ryb, zcela unikátní podvodní záběry útoků ryb na nástrahu a mnoho dalšího...... Původní cena 215,- Kč

Oznámení - obecné
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - obecné
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Doporučujeme prodejnu
Adresář prodejen
Rybářské potřeby Plzeň Rybářské potřeby Plzeň

Plzeň, Hodonínská 57