C&R zakázáno

Diskuse k bleskovce C&R zakázáno

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 1.6.2009

Knapík - Profil | Pá 26.6.2009 8:40:00

Stejně ty rybníky a jezera s velkýma kaprama jsou vlastně jen takový domovy důchodců, v přírodě se s něčím podobným setká člověk jen vysloveně náhodou (nejspíš tehdy, když z nějakého důvodu vypadnou mladší ročníky) - rybí osádka by měla vypadat asi tak, že absolutně nejvíc je drobotě, o něco míň pak menších ryb, těch velkých ještě míň a trofejních veteránů už jen tu a tam pár...

Royale with Cheese 31,05 - Profil | Pá 26.6.2009 8:20:53

kam!kaze >> ?????????

kam!kaze - Profil | Pá 26.6.2009 1:43:37

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,05 >> Ne na všech revírech je dvojí míra!

Royale with Cheese 31,05 - Profil | St 24.6.2009 8:18:13

kam!kaze >> problém "trofejní ryba" řeší třeba dvojí míra, k tomu není nutné C&R.

kam!kaze - Profil | St 24.6.2009 3:00:59

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,05 >> Ale on tvůj názor bude asi spíš o tom že mouchaři nesnáší všeobecně kapra a rybáře co se tomuhle stylu rybolovu věnují.Ono by to chtělo trochu více tolerance nebýt tak zahlděný do sebe :)Nic ve zlém.

kam!kaze - Profil | St 24.6.2009 2:55:24

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,05 >> Tak jako ty by jsi si chtěl určitě lovit svého trofejního pstruha,tak si chtějí kapraři ulovit svého trofejního kapra.A protože se jedná o vody,kde ty určitě nelovíš,tak nechápu proč jsi zaujatý proti CaR na kaprových vodách.Jde o to,že pokud se bude někde praktikovat CaR u kapra,tak má tamější osádka kapra možnost dorůst do trofejních velikostí.A tím pádem bude větší možnost si toho velkého kapra ulovit.

Mikulas - Profil | St 10.6.2009 12:23:40

mildas - Quinn >> mildas - /Y >> řekl bych, že rozdíl je v tom, že pouštět všichni dobrovolně nebudou. Nikdy. I hájenou rybu možná někdo upytlačí, ale rybář hájenou rybu pustí (i když by ji jako nehájenou snědl).

mildas - /Y - Profil | St 10.6.2009 12:21:07

Mikulas >> A jaky je rozdil mezi poustenim (kdyz ho budou praktikovat vsichni) a celorocnim hajenim ?

Mikulas - Profil | St 10.6.2009 10:49:41

mildas - Quinn >> mildas - /Y >> co máš dělat, aby tu byl "opravdický potočák"? Já nevím, jestli ortodoxní pouštění potoků zajistí jejich přežití, podle mě spíš ne, řekl bych, že jediná cesta je celoroční hájení potočáka na vybraných revírech kde by se třeba mohl i vytřít). Nebo ho dočasně prásknou rovnou do červeného seznamu. Změna musí být systémová. Na druhou stranu zcela chápu tvůj přístup, vím např. o některých malých tocích, které rybářský tlak zcela "vyprázdnil".

Knapík - Profil | St 10.6.2009 10:44:20

Mám podobný názor jako Robert ... ortodoxní CaR je do budoucna cestou k zákazu lovu :((

Uxa - Profil | St 10.6.2009 10:39:22

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,05 >> to samé se děje v rakousku soukromnící řvou že nikdo nechce jejich pstruhy protože je všichní pouští.

Royale with Cheese 31,05 - Profil | St 10.6.2009 10:36:01

mildas - Quinn >> mildas - /Y >> Robert má recht. Nicméně úchylné mi připadá C&R u kapra. Proboha, proč? Je jich snad málo? Je problém s odchovem? Je to původní druh? Je jejich genofond ohrožen? Je normální pouštět kapry a pak jít koupit filé, když jeho výroba stála život bambiliony tun organismů, zlikvidovaných vlečnými sítěmi?

mildas - /Y - Profil | Út 9.6.2009 20:32:19

Martin M. >> to jo, s tím souhlasím.
Kolega Robert ale chce (myslím) říct něco jiného. Upozornit na jistou hrozbu do budoucna a sám také není radikální vraždič.
Na módu nenávisti vůči CHaP jsem taky háklivej, i když některé argumenty nevidět nejde. To jsme se ale dostali jinam.

wet - Profil | Út 9.6.2009 20:28:44

Kazdy extrem je zly. Som proti striktnemu C&Z aj proti striktnemu C&R systemu.Za komancov neboli techniky lovu a experti ako dnes a preto ryby napriek C&Z boli.Ak by sme dnes boli striktne C&Z ryby by takmer neboli.System C&R ako vyrovnanie podielu uspesnych C&Z rybarov je prinosny lebo ponechava vode ryby(skoli ich) a tak je aka taka rovnovaha. Pozrime sa na sukromne vody.Zo zaciatku tam vdaka C&R mohol rybar zazit rybacku snov.Dnes tam velku rybu takmer nemozno chytit, lebo maju rozsekane tlamy a su to profesori, ktory musia po zbytok zivota kluckovat medzi silonmi.Aj ja som vacsinou C&R rybar ale som rad, ze su aj C&Z lebo aspon sa obsadka obmiena a nasadzaju sa nove ryby, co by nebolo nutne ak by rybnik bol C&R.

Martin M. - Profil | Út 9.6.2009 20:04:54

mildas - Quinn >> mildas - /Y >> rozumim, ale presto si myslim, ze tohle "chyt jen co sezeres" je jen truc-akce proti hardcore C&R, a jeste pred rokem bysme se o tomto vubec nebavili.

mildas - /Y - Profil | Út 9.6.2009 19:51:52

Martin M. >> mně ne. Ty s tím vážně občas nemáš problém ? Já jo. Jednou jsem to tu psal. Kdyby měly ryby hlasivky, je nás čtvrtina.
Paradoxně je vlastně nepř.myslivost humánnější, i když nabízí jen definitivní řešení.

Martin M. - Profil | Út 9.6.2009 16:42:13

Robert(původní) >> v tomto uhlu pohledu souhlasim, ale prijde mi divne, kdyz se mezi sebou takto hodnoti rybari.

Pike - ideální kamarád - Profil | Út 9.6.2009 14:19:16

A je jen otázkou času, kdy tihle aktivisti narazí na plavačkářské závody, vezíry plné ouklejí a cejnů, následné vážení, zdlouhavá manipulace, pak to vysypání atd. To je klika, že tohle nevidí.

Robert(původní) - Profil | Út 9.6.2009 14:16:56

Martin M. >> Musíme si přiznat, že rybám pácháme zlo všichni jak tu jsme. Lov ryb pro maso (i když nakonec víc pustím) je neprůstřelný důvod proč chytat ryby, a to i pro ty nejextrémnější aktivisty, například z PETA (People for Ethical Treatment of Animals). Ryčná propagace chyť a pusť nás ohrožuje, neboť díky tomu můžeme být všichni časem označeni za úchyly. Potichu ať si každý pouští kolik chce.

Martin M. - Profil | Út 9.6.2009 12:29:47

Robert(původní) >> a co kdyz nekdo nachyta stejny pocet ryb, jako ty, ale vsechny je pusti? Kdo z vas dvou napachal vetsi skodu?

Royale with Cheese 31,05 - Profil | Út 9.6.2009 12:21:26

Martin M. >> obrať se na imagiciena, je to Švýcar. A zcela a naprosto neoligofrenní. Dá ti přesné informace.

Robert(původní) - Profil | Út 9.6.2009 12:15:21

Martin M. >> tomashr to napsal úplně přesně.

tomashr - Profil | Út 9.6.2009 12:10:57

Martin M. >> To snad nevylučuje - baví mě chytat a pak to sníst :-)
Jinak ale vážně - on není až takový problém s tím, že někdo rybu pustí a někdo dokonce chytá skoro jen CR, já sám taky velkou většinu ryb pouštím.
Naproti tomu ale pokládám za dost rizikovou záležitost, když třeba nějaká MO vyhlásí nějaký úsek řeky za "výhradně CR" nebo kdyby někdo zvažoval, aby ČRS vydával povolenky CR bez práva přisvojení - to už by opravdu smrdělo tím, že se začnou ozývat hlasy o týrání ryb a nevhodné zábavě a mohlo by to skončit všelijak...

Martin M. - Profil | Út 9.6.2009 12:00:30

Robert(původní) >> a ty sam chytas ryby kvuli masu, nebo te to tak trochu i bavi?

Robert(původní) - Profil | Út 9.6.2009 11:54:55

vave >> Ano, proč by měl někdo lovit rybu, kterou nepotřebuje? Kulturní člověk 21. století nepotřebuje dokazovat svoji převahu nad jinými tvory tím, že je bude donekonečna chytat a pak zase pouštět a tím je omezovat či dokonce ohrožovat a ještě se při tom milosrdně tvářit. Každý svoji dávku milosrdenství může uplatnit v rámci lidské společnosti, ten kdo to tak dělá nemá potřebu to předvádět rybám.

Martin M. - Profil | Po 8.6.2009 22:49:14

Nevite nekdo, jak je na tom Svycarsko se "statnimi" vodami? Jaky podil tam je v soukromych rukou?

vave - Profil | Ne 7.6.2009 20:14:10

Takto formulováno zavádí až k tomu, ulov si rybu jen tehdy, když ji potřebuješ. Zajímavější asi je, co je k tomu vedlo. Prokazatelnost bude stejná jako s mnohými pravidly a povinnostmi u nás.

prof. MUDr. Hnátek Herbert, dr.h.c. - Profil | Ne 7.6.2009 13:30:02

DAVISS >> kulturní a vzdělaný člověk se pozná hned! I když jsem si jist, že se zcela jistě najde nějaký frustrant z lůzy, který se bude pokoušet specifikaci reality komentovat. Překvapuje mě, že tady dosud není.

kam!kaze - Profil | Ne 7.6.2009 8:25:39

Vzdělaný a kulturní člověk určitě ví, že ryby jsou velmi chutné jídlo a v souvislosti s pozicemi na potravní pyramidě i naprosto přirozené.A přestože mortalita ryb po zpětném puštění je nepřirozená a mortalita ryb sežráním je naprosto přirozená,může kdokoliv kdo chce rybu pustit.Bez toho,aby z něj nějaký rádoby doktor dělal frustrovaného člověka.Ono to spíše vyznívá naopak,že pan rádoby doktor je frustrovaný z toho,aby náhodou nějakou nepustil.Protože by pak neměl co žrát.

salamkapr - Profil | Pá 5.6.2009 19:28:19

XAXAP >> prof. MUDr. Hnátek Herbert, dr.h.c. >>
nápodobně,souhlas.

DAVISS - Profil | Pá 5.6.2009 14:19:59

XAXAP >> prof. MUDr. Hnátek Herbert, dr.h.c. >> s tímhle musím než souhlasit

Kobyla - Profil | Čt 4.6.2009 20:21:36

Po většinu roku ryby pouštím a tak jich domů moc nepřinesu,tak 15ks za rok.Kuchyňsky upravenou rybu mám rád,ale raději mám krevety,ovšem ty v našich vodách moc nevidím.Švýcaři jsou svérázní lidé a pokud něco respektují,tak jsou to zákony.V čechách se skoro všichni snaží najít v zákoně kličku a většinou je nerespektují.Nedělím rybaře na masaře či rybobuzny(rybář líbající ryby...),prostě si zajdu k vodě a relaxuju i když někdy mě čas u vody bez záběru nabudí až k předčasnýmu odchodu.Určitě je třeba udělat v rabářských zákonech změny,ale je tu problém v lidech.

prof. MUDr. Hnátek Herbert, dr.h.c. - Profil | Čt 4.6.2009 19:13:09

Chyť a pusť je nesmysl, který zpravidla obhajuje lůza se záměrem se pseudovyšší etickou normou zaštítit před dopady vlastní frustrace z jejich životních nezdarů (neschopnost být finančně nezávislý, nemožnost konzumovat věci a služby bez omezení, neschopnost vychovat vzdělané a kulturní děti apod.). Vzdělaný a kulturní člověk ví, že ryby jsou velmi chutné jídlo a v souvislosti s pozicemi na potravní pyramidě i naprosto přirozené.

Zjednodušeně: mortalita ryb po zpětném puštění je nepřirozená, mortalita ryb sežráním je naprosto přirozená.

Pike - ideální kamarád - Profil | Čt 4.6.2009 14:06:28

Krásný příběh o CundR je v Plkárně s tímto datem: N karel.datel - ® Čt 4.6.2009 13:47:59

TomK78 - Profil | Čt 4.6.2009 8:10:22

Baron 007 MC >> Konecne nekdo, kdo na rybarskem serveru pouziva hlavu. Nebyva to casto. Diky za prispevky.

Neni jednoduche byt bilou vranou, co? :-)

mildas - /Y - Profil | Út 2.6.2009 20:21:11

Kocháč >> nejen prasátko. Je mrak ryb (většina), které se při snaze a za prachy dají odchovat a ve vodách se jim bude dařit. Pstruh je vyjímka.

Kocháč - Profil | Út 2.6.2009 20:11:55

mildas - Quinn >> mildas - /Y >> Tuhle debatu neberu směrem k prasátku, to je kapitola sama pro sebe...

mildas - /Y - Profil | Út 2.6.2009 19:27:02

Kocháč >> otočím to teď vlastně proti sobě. Ultras CaR jsou na prd, ale co mám já, který se nehodlám vázat k bagrům, demonstrovat proti rovnání, sepisovat petice atd. dělat pro to, aby tu byl potočák. Pravý potočák. To pouštění je vlastně moje jediná možnost.
Názorová protichůdnost je v této diskuzi dána hlavně cílovou rybou diskutérů. Nemyslím to vůbec zle, ale kapra bude jak hnoje vždycky.

Kocháč - Profil | Út 2.6.2009 12:57:00

Venca888 >> Jasný, není to tak dlouho co jsem taky trval a buntoval různý horní míry a systémy chyť a pusť. Jenže v podstatě je to jen o tom na kolik si ten svůj způsob úchylky budem mít možnost sobecky užít :o)