Nkakr - Profil | Ne 1.2.2009 16:00:05
Mrknato >>
nic,ano.
NMrknato - Profil | Ne 1.2.2009 12:00:45
kakr >> co máš zase proti invalidům! Invalidi i d validi jsou přece lidi a mohou se vyjádřit né?
NPetr 21 - Profil | Pá 30.1.2009 18:56:36
Lee-Haney: Papírový dotazník mi dnes přišel i s únorovým Rybářstvím.
Nsven - Profil | St 28.1.2009 22:01:44
Možná se mýlím, ale věřím, že sečíst data z 1529 dotazníků a okomentovat výsledná zjištění, by svedlo i několik studentů SEŠ. Zdá se mi neekonomické, mrhat drahoceným ( i finančně ) časem, čtyř několikatitulových vědeckých pracovníků. Důvodem je snad váha jejich nepoměrně většího razítka, která dodala projektu, alespoň v očích nezasvěcených, punc vědecké serioznosti.
NSalmo1 - Profil | St 28.1.2009 21:59:47
kakr >> To není pochybnost,ale jistota.
Do nově napuštěného rybníka vysadí hospodář X kaprů.V sumářích je vyčísleno X + 50% kaprů,není třeba nic dodávat:-)
NJKL - Profil | St 28.1.2009 21:41:55
kakr >> Tady bych jen poznamenal že chybu vidím víc na straně "mlčících" a "dlouhorukých" než zadavatele dotazníku. :-)))
NSalmo1 - Profil | St 28.1.2009 21:29:22
kakr >> Průzkum byl publikován v časopise Rybářství r.03,nebo r.04.
Nkakr - Profil | St 28.1.2009 21:17:27
Martin M. >>
Máš pravdu , stejný průzkum proběhl v roce 2003, hodnotily se výsledky roku 2002. Byla zpracována data, která byla dodána dotazníky. Jsem přesvědčen, že zpracování dat bylo korektní a přesné, zpracovatele osobně znám. Bohužel, jak jsem již psal níže, jednalo se pouze o přesné zpracování zavádějících údajů. Pokud údaje pocházející z výzkumu konfrontuji s údaji webů ČRS a MRS tak jsme úplně mimo mísu.
Z průzkumu vychází roční úlovek na člena (ČRS +MRS) 31.9 kg.
Vyjdu-li z oficiálních dat ČRS , tak je roční úlovek na člena 16.3kg, v MRS 15.8 kg.
Jen pro zajímavost, 2272 MP + 203 P zpracovaných sumářů z roku 2007 (Brno 3) dává průměr na člena 15,16kg. Máme o něco slabší rybáře, nicméně je to potvrzení údajů vycházejících z webů.
Další komentář netřeba........
NSalmo1 - Profil | St 28.1.2009 20:29:14
Tomáš - Tom >> Malá poznámka to je,možná trochu i mimo téma.Avšak naplnění této poznámky by přineslo pro rybařinu stonásobné klady.To je přesně ono,co vody v ČR dnes potřebují.
NMrak - Profil | Út 27.1.2009 21:04:28
Lee-Haney >> Tyto dotazníky mají organizace v papírové podobě.Budou to dávat rybářům při výdeji povolenek nebo při VČS
NMaroš3310 - Profil | Út 27.1.2009 20:25:12
Tak vyplněno a doufám,že to dobře využijou.
NMr.Stick - Profil | Út 27.1.2009 20:05:29
Dotazník jsem vyplnil a odeslal. Některé otázky jsou hodně vágní a některé by mohly svazům být absolutně ukradené (proč je zajímá, kolik jsem loni utratil za pruty a co jim takový údaj přinese), je to alespoň nějaký krok k reflexi.
NJovánek - Profil | Út 27.1.2009 20:02:29
Taky jsem to vyplnil,ale nevím jistě,k čemu to povede.
Na některé otázky jsem nemohl ani odpovědět,tak jsem to jen plácnul.
NLee-Haney - Profil | Út 27.1.2009 19:26:46
Dotazník jsem vyplnil a zamyslel se.Jakou má váhu dotazník který vyplní jen lidé co mají internet?
Další věc , vím že je těžké udělat dotazník kde by si všichni přišli na své, na druhou stranu zde jsem byl tlačen do rohu, protože jsem neměl možnost jinak reagovat.
Vím že dotazník změní prd a nejspíš je to jen takový tah že jako někdo má zájem co si myslí lidé, na druhou stranu jsem u některých otázek byl v rozpacích.Například oblíbené druhy ryb.Napsal jsem kapr, protože ho lovím rád, na druhou stranu nechci aby to vyznělo tak že ho chci mít ve vodě tři prdele jak je to nyní, jenže to už ti co to budou vyhodnocovat těžko pochopí.To samé změny v řádu.Prostě je tam víc otázek na které je nucen odpovědět všelijak, ale vyznam by rád uvedl na pravou míru , ale nemá jak :( Kdyby se tam na konci mohl člověk nějak v pár větách vyjádřit, jenže to vím že by nikdo asi nechtěl číst.
Takže to bylo stejně k ničemu....
Nsven - Profil | Út 27.1.2009 18:57:40
Juraj >>Ahoj. Ano máš pravdu. Z rybářského hlediska tam chybí celá řada i jiných důležitých údajů. Krásně a přesně to charakterizoval kakr. Domnívám se ,že hlavně poslední dvě věty jeho příspěvku, naprosto přesně odhalují, skryté poslání tohoto dotazníku.
Nsven - Profil | Út 27.1.2009 18:46:23
Fleder >>" v no nejsem odborník přes rybařinu ani statistik, ale myslím, že ten dotazník je dobrá věc."............. Mohl bych Tvé konstatování nepatrně pootočit a ptát se : proč se domníváš, že právě takto formulovaný dotazník je dobrá věc, když jak uvádíš, nejsi ani rybářský odborník ani statistik. Ber tuto otázku pouze jako řečnickou. Opravdu nemám zájem na toto téma zde rozvádět diskuze. Pokud jsi s formulací otázek v dotazníku spokojený a nabyl jsi přesvědčení, že je nezbytné ho vyplnit, je to Tvé rozhodnutí a já ho respektuji.Od Tebe očekávám, že budeš respektovat mé. Přeji Ti pěkný den.
NJuraj - Profil | Út 27.1.2009 18:29:49
Sven >> sven >> Taky mi tam chybí kolonka: cena za povolenky samostatně hospodařících MO.
Nmexik - Profil | Út 27.1.2009 17:56:31
Šlapeto >> Ty bys furt chtěl taky jenom vyhrávat..:o))
NŠlapeto - Profil | Út 27.1.2009 17:32:23
MAj to tam...v červnu čekám dopis:-)))
NFleder - Profil | Út 27.1.2009 16:53:51
Sven >> sven >> no nejsem odborník přes rybařinu ani statistik, ale myslím, že ten dotazník je dobrá věc. A to, že se "zapomnělo" na několik set? činovníků - RS atd, tak snad v tomhle případě si zpracovatele těch pár desítek/set tisíc za ony povolenky snad prostě dopočítají, protože vědí, kolik se takových povolenek vydá.
Dneska jsou lidi pohodlný, to je jedna věc, druhá věc, že nemaj čas chodit na nějaké schůze, kde se probírají věci, co stejně 90% z běžných rybářů nic neřeknou a za třetí, pokud s něčím příjdou, stejně budou důchodcema a vedením MO /nic proti nim/ přehlasováni=vypovídací hodnota ze schůze 0. Pořád to tady píšete, že schůze jsou k ničemu..
Tím dotazníkem získají relativně hodnověrná data. Byt jak říkal Churchill...věřím jen takové statistice, kterou si sám zfalšuji.
Občas už opravdu hledají někteří hnidy a důvody proč ne...místo způsobů jak ano.
NPvl - Profil | Út 27.1.2009 16:41:22
Mrak >> Přesně tak !
NMrak - Profil | Út 27.1.2009 16:39:46
Neustále tady na MRKU čtu v různých diskusích,jak by se co mělo dělat,co by se mělo změnit a když někdo projeví zájem o vaše názory tak opět kritika.Není vúbec jednoduché se zavděčit všem ale uvědomte si kolik nás rybařů je a co máme zájmů.Tady se naskýtá možnost alespoň částečně se něco dozvědět o vaších názorech,když už nejste schopni přijít ani na výroční schůzi.
NTomáš - Tom - Profil | Út 27.1.2009 14:06:57
Dotazník jsem vyplnil, tak to snad nějak pomůže. Jen si dovolím malou poznámku trošku mimo toto téma. Myslím, že velkého zlepšení by svaz dosáhl tím, že by naplno využil své kapacity k chovu, které má. Když se podívám na MO ve svém okolí tak líhně jsou využity tak na 20% a na malých rybníčcích se místo candáta, štiky, sumce, parmy, ostroretky a jiných nedostatkových násad produkuje kapr za drahé peníze.CHtělo by to ale zaměstnat profesionály a vytvořit jim podmínky a vrátilo by se to mnohokrát zpátky. Doba, kdy se to dělalo po zaměstnání je už dávno pryč. Nechci se nikoho dotknout, protože jsou i MO kde to funguje velice dobře a chlapi tomu dávaji jak čas tak i srdce, ale to jsou spíše vyjímky.
NMrKos - Profil | Út 27.1.2009 13:52:45
Martin M. >> vyloženě spokojen nebude, povolenka je ještě pořád dost drahá a ryb se na ni za rok nachytá a odnosí málo... ale máš recht že ke spokojenosti už moc nechybí
Nboyscout - Profil | Út 27.1.2009 13:49:53
Martin M. >> to někteří nepochopí.
NMartin M. - Profil | Út 27.1.2009 13:21:02
MrKos >> radovy clen je spokojen, je potreba vyjit vstric i ostatnim.
NMrKos - Profil | Út 27.1.2009 13:14:07
boyscout >> vůbec ale opravdu vůbec si nejsem jist zda to jsou změny k lepšímu : cituji " Ale je pravda, že u vás v ČRS se asi něco změnilo k lepšímu (výjimky na nonstop, dírky, horní míra, hájení okouna na SM...atd) "
možná tak to hájení okouna bych bral, zbytek jsou jakési podivné a asi i populistické tahy které řadovému lovci nepřinesou zhola nic asi podobně jako ten dotazník
Nsven - Profil | Út 27.1.2009 13:05:43
Souhlasím na 100% s názorem kakra, který tak říkajíc uhodil hřebíček na hlavičku - souhrn o ničem nevypovídajících hausnumer. Jak například bude vyhodnocena tato otázka: "11. Jakou částku jste za uvedené povolenky v loňském roce úhrnně zaplatil(a) (pouze úhrnná cena povolenek bez ostatních výdajů):" Pokud napíši pravdu, uvedu ,že 0 Kč. Otázka vůbec nekalkuluje s možností, že Rybářské stráži, funkcionářům svazu a čestné povolenky hradí MO. Po sečtení údajů v dotaznících, tedy bude celková částka nižší o součet úhrad těchto povolenek. Podobně by se dalo polemizovat i o jiných otázkách. Dotazník mapující stav v ČRS a MRS jistě smysl má a plně bych ho podpořil. Ale takovýto paskvil nikdy. Proto se plně ztotožnuji s doporučením hrajiho a mizím.
NOrion - Profil | Út 27.1.2009 12:35:26
kakr >> Částečně máš s tím načasováním pravdu a není to poprvé,ale už ted se mi ježí na hlavě vlasy hrůzou.Letos jsem si plnil svou brigádnickou povinnost u výdeje povolenek.Z 5 set členů měla sumáře vyplněna správně tak stovka.Zbytek absolutně nerozumí tomu oč vůbec jde a nebo rozumět nechce.Nedovedu si představit vysvětlovat nějakým čtyřset trubcům ,jak mají vyplnit nějaký dotazník.Holá praxe mi napovídá,že tři stovky by se na to vysrali a ta stovka by mě přivedla k chocholouškovi.
NTurňa - Profil | Út 27.1.2009 12:29:09
hraji >> Hezký!!!! Už tu nejsem!
Nhraji - Profil | Út 27.1.2009 12:27:19
V rámci duševní hygieny doporučuji všem, kteří se zajímají o vyplňování dotazníku zvolit následující postup:
1. Pevně se rozhodnout, zda chcete nebo nechcete dotazník vyplnit
2.V případě, že se rozhodnete že chcete, vyplňte a nepitvejte, proč se vás ptají na to či ono a proč zrovna takovýmto způsobem
3. Pokud se rozhodnete, že nevyplníte, pusťte to z hlavy, nemá cenu to rozebírat, protože to stejně nic nezmění
4. Pokud jste došli k závěru, že je důležité se k obsahu dotazníku vyjádřit, udělejte tak a adresujte své připomínky ČRS potažmo MRS, jinak je to zase krystalicky čistá ztráta času.
A pokud jste to dočetli až sem, stejně jste ten čas ztratili, takže vlastně o nic nejde. Hezký den. :-)
NTurňa - Profil | Út 27.1.2009 11:46:07
carptony >> Na to že jsi z Kladna tak nic moc!
Ncarptony - Profil | Út 27.1.2009 11:44:56
Co je kapraři vy si nevedete záznamy o svých výpravách a ulovcích.Tak to jsme asi i na amatérském webu co.
Nkakr - Profil | Út 27.1.2009 11:13:03
Už načasování podobné akce hraničí s amatérismem. Logické by bylo, situovat dotazník do doby vyplňování sumářů úlovků, na konec roku a ne po jejich odevzdání. Tedy alespoň co se docházek a úlovků týká. Podobná akce už před pár roky proběhla a její výsledky se diametrálně odlišovaly od výsledků sumarizace, alespoň u naší MO. Podstatně přesnější by bylo, zainteresovat na výzkumu (úlovky docházky) hospodáře, nebo zpracovatele sumarizací. Tak si do dotazníku může každý napsat hausnumera a neexistuje žádná kontrola. Jedná se potom o přesné zpracování nepřesných čísel.
Hodně otázek má pouze marketinkový charakter, s rybářstvím nemají mnoho společného.
Však to někdo zaplatí.....
Kdo asi ????
NHomer - Profil | Út 27.1.2009 10:35:47
Taky jsem to z nudy vyplnil, ale nic si od toho neslibuju. Některý věci jsem tam dal odhadem, třeba náklady, ty neeviduju:-)
NMrknato - Profil | Út 27.1.2009 10:28:19
rapid >> Ty jsi nečetl poučení na druhé straně dotazníku viď? Odstavec 6, pís. d) sankce.......
Nrapid - Profil | Út 27.1.2009 10:24:24
No,já sem to vyplnil,tak doufám ,že nebudu jedinej.Ty docházky jsem,ale dělal odhadem.Vynaložený peníze za cajk taky.
NBosorka - Profil | Út 27.1.2009 10:02:18
Turňa >> já jsem ztroskotala hned na začátku...kdo si má na konci ledna pamatovat kolikrát na jaké vodě za loňský rok chytal? Myslím si, že spousta lidí to vyplní jen tak, ale informace budou docela zcestné. A nemyslím si, že by kohokoli muselo zajímat zda chytám na soukromých revírech, kolik za rybařinu utrácím a jestli jezdím chytat do zahraničí.
NMrknato - Profil | Út 27.1.2009 10:00:28
Turňa >> je dobré porovnat údaje z dotazníku a ze sumářů.... V minulé studii bylo těch virtuálních úlovků asi 3x víc než skutečných (ze statistik)....
NCarpMaster - Profil | Út 27.1.2009 9:59:30
Na první pohled se dotazník zdá být skvělou možností nějaké nápravy. Ovšem záleží na duchu slavné rybářské obce.
NMrknato - Profil | Út 27.1.2009 9:57:34
boyscout >> co hovoříš, hraji psal, že v MRS vysazujete a lovíte 2x víc ryb, než v zastaralém ČRS.... a ten to musí vědět.
NTurňa - Profil | Út 27.1.2009 9:56:38
Bosorka >> Mám stejný názor, navíc si myslím, že otázky týkající se docházek, revírů a úlovků mohou získat z úlovkových lístků, resp. od ČR a MRS z jejich evidence. To kolik dám za vybavení či kolik mě stojí cestování za rybou zas není validní otázka pro posouzení toho co si rybářská veřejnost přeje či co by chtěla. Salmo1 má v tomto též pravdu, jde o bonitu rybářů - co si ještě budou moci svazy vůči rybářům dovolit, kolik toho ještě snesou. Od brněnské univerzity bych očekával "lepší" otázky! A za sebe - nevyplňuji!
NJKL - Profil | Út 27.1.2009 9:36:42
boyscout >> Netroufnu si hodnotit - ale vím že naopak někteří kolegové považují MRS za progresívnější. Nicméně je potřeba brát v úvahu rozměr svazu - je to kolos s ohromnou setrvačností - přirovnal bych to k tankeru:-) . Oba víme že se nedokáže sjednotit v názorech ani hrstka lidí na tomto severu - takže jak asi může fungovat koncensus v celosvazovém rozměru. On se vlastně vytrácí původní smysl svazu jak OS. A není to dáno ani tak zlou vůlí představenstva - spíš několikastupňovým řízením. Informace od člena má nahoru velmi komplikovanou cestu.
NSalmo1 - Profil | Út 27.1.2009 9:30:38
Nu,je dobré zjistit bonitu rybářů.O ryby jde také,....ale až v druhé řadě.
Nboyscout - Profil | Út 27.1.2009 9:29:28
JKL >> tak asi mám blbé zkušenosti. Ale je pravda, že u vás v ČRS se asi něco změnilo k lepšímu (výjimky na nonstop, dírky, horní míra, hájení okouna na SM...atd) . To jen tady v MRS je skanzen, kde nejde skoro vůbec nic. Je škoda, že se to rozdělilo, kromě funkcionářů svazu s toho rozdělení na ČRS a MRS nemá řadový člen vůbec nic :-)
NJKL - Profil | Út 27.1.2009 9:20:04
boyscout >> Toť otázka. Ovšem - sklouzávat do stereotypu je běžné - i ty předpokládáš automaticky horší variantu. Nic ve zlém - to je naše národní vlastnost - ale co když to někoho opravdu zajímá? A co když si i vedení svazu uvědomuje slabiny?
NKachna - Profil | Út 27.1.2009 9:19:37
Je pěkné konečně u svazu vidět zájem, ale na druhou stranu mi to příjde jen jako dotazník na to, kolik utratíme za rybyření a o kolik nám můžou zvednout poplatky(povolenky, členský známky).
NMrknato - Profil | Út 27.1.2009 9:13:01
Je velmi zajímavé, že se svaz táže kolik peněz rybář utratí, kolik navštíví soukr. revírů, jak se dívá na lovné míry a hájení, ale vůbec se neptá, jak se rybář staví k strukturám svazu, kolikrát navštíví, či komunikuje s MO, ÚS, či hlavou svazu...
NBosorka - Profil | Út 27.1.2009 9:11:27
boyscout >> možná se mýlím, ale nemám pocit, že by právě z tohoto dotazníku vzešly informace,které by měly nějakou hodnotu. A už vůbec ne o náladách mezi členstvem. Ale snaha se cení.
Nboyscout - Profil | Út 27.1.2009 9:07:28
JKL >> dovedu ale i tak bych to zavedl. Jak jinak by svaz měl získávat info a o skutečných náladách mezi členstvem? Z členských schlůzí kam přijde 100 lidí z 3000 organizace? Otázka ale zní, chce vůbec svaz vědět co si opravdu myslí jeho členové nebo mu vyhovuje dnešní stav, kdy o všem rozhodují stále stejní lidé? A zašťitují se tím, že členové by to nebo ono nikdy neschválili :-)
NJKL - Profil | Út 27.1.2009 9:03:56
boyscout >> Obávám se že máš pravdu. Ovšem - dovedeš si představit řadové členstvo při vyplňování dotazníků v krcálcích MO protože to vyplnit doma zapomněl? Ani to by nebylo to pravé. Ovšem tištěnou formu by to chtělo.To určitě.
Nboyscout - Profil | Út 27.1.2009 9:00:16
JKL >> myslím že by stačilo ty otázky vytisknout a každý kdo by odevzdával přehled musel by povinně odevzdat i tento papír. A aby neměl strach o soukromí, byla by v MO něco jako urna do které by to před nimi hodil, takže by se nemusel bát že to není anonymní. A měl by si rázem přesnou statistiku za celý svaz. Tuhle anketu na internetu vyplní zanedbatelné množství členů a výsledky nebudou nijak odrážet skutečné názory v členské základně.
NJKL - Profil | Út 27.1.2009 8:56:02
Kolegové - já bych ten dotazník také nezatracoval. Podle mého je dobře že vůbec vznikl. Odkud by měl svaz resp. vedení svazu brát informace? Výsledky hlasování a závěry VČS rozhodně nejsou ten pravý materiál. A co se obsahu týká - drtivá většina členů neví o fungování a struktuře svazů vůbec nic.Proto ony "povšechné"otázky. Spíš jsem zvědav jaký bude další osud získaných informací . A jestli budou výsledky zveřejněny.
Npaia - Profil | Út 27.1.2009 8:43:07
doufám, že výsledky dotazníku se uplatní nejen v nějaké studentské práci, ale odrazí se také do činnosti svazů...
NPetr Koch - Profil | Út 27.1.2009 8:16:32
Jo a název bleskovky je zavádějící. Otevře si ji člen MRS a zase zavře, ale je to dotazník na oba svazy. To by jsi měl Martine upravit.
NPetr Koch - Profil | Út 27.1.2009 8:15:30
Sven >> sven >> ano, některé otázky a možnosti jsou úsměvné, ale troufám si říct, že je lepší tohle než nic.
Ncarptony - Profil | Út 27.1.2009 2:25:17
a co takhle říct dobrej začátek.Snad to někoho tam na hoře rozhejbe.
NPetrson - Profil | Út 27.1.2009 1:36:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Dotazník je podrobný a obsažný, je tedy asi možné polemizovat nad významem každé jednotlivé otázky. Ale zvažování dotazů po slovíčkách na gramy, v této rozjezdové fázi myslím není tolik podstatné. Máme před sebou první svazovou aktivitu, která nezůstává jen u závěrů statistik a schůzí, ale sama na odborném základě tvoří aktivní síť informací, navíc s cílem podrobně zmapovat priority členů. I když některé otázky asi přijdou rybářům zmatené, já v nich smysl vidím a věřím, že sebraná data budou využita k dobrému účelu. Mám za to, že tím by za optimálních okolností mohly být až iniciativy ke změně zákona 99, i když tomu zatím nepředbíhejme...
Nezatracujme však způsob, který na půdě svazu ještě nebyl vyzkoušen; případná pokračování akce mohou být jen lepší o první zkušenosti, které teprve příjdou. Bez ohledu na motivy je položení základů aktivní zpětné vazby chválihodné a jsem rád, že zástupce vedení svazu zajímá názor obyčejných členů.
A teď šupito vyplňovat "piškvorky" :)
Nsven - Profil | Út 27.1.2009 0:50:46
To je zase "vědecké " veledílo ! Nejvyvedenější je otázka č.21. Proč autoři nezadali konkrétní údaje ? Co z odpovědí: "špatné / dobré" chtějí vydedukovat ? Co je pro jednoho dobré. může být pro druhého špatné. Začínám ztrácet naději, že se někdy dočkám toho, že ústředí vyprodukuje dokument, který bude obsahovat pouze jednoznačné, stručné a jasně formulované věty.---- ---"Dej volovi úřad a vymyslí lejstro" . Tentokrát bohužel za naše peníze.------ otázka. 21. Jaký je Váš názor na současnou úpravu pravidel rybolovu v České republice:
příliš komplikovaná vyvážená nevím
a) mimopstruhové revíry velmi špatné špatné dobré velmi dobré nevím
minimální lovná délka
denní doby lovu
doby hájení ryb
denní limit úlovků
chráněné rybí druhy
b) pstruhové revíry velmi špatné špatné dobré velmi dobré nevím
minimální lovná délka
hájení všech druhů ryb
omezený počet docházek
denní doby lovu
doby hájení ryb
denní limit úlovků
nežádoucí druhy ryb
NeL - Profil | Po 26.1.2009 23:54:39
Hmm, tak jsem to vyplnil. Ale jako obvykle, u podobných dotazníků, provedení pár otázek je špatné (i když mohlo být i hůře). Říká tvůrcům něco jednoznačnost? A následná čistota získaných dat? Asi ne :( Ale trávit dny, bůhví kým placeného času, nad opravami budou oni... Ale snad něco získají a hlavně věřím, že je účelem získat obrázek o tom, co je špatně a co by se mělo napravit.