Diskuse k článku: Tloušti spadlí z višně

Diskuse k článku Tloušti spadlí z višně

Autor diskuse: LudvaBrno - Profil , 12.6.2008
43 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NVítek - Profil | Po 12.5.2014 18:29:55

safra, ještě jeden měsíc....

    NNewim - Profil | Po 5.3.2012 19:31:21

    A nevěděl bis jestli někde tam u řeky neroste nějaký ovocný strom??

      NNewim - Profil | Po 5.3.2012 19:29:46

      Moc se mi to líbilo chci chytat tloušťe a toto video mi moc pomohlo diki.Řeku mám vybranou už teď mám chatu u novích bránic toje kousek od dolních kounic chytám kousek od splavu a chytnul sem tam už taky pěkné tloušťe.

        NShafi - Profil | Ne 13.3.2011 0:02:58

        Pěkně napsané, chválím. Na řece Opavě jsem tak rád chytal na třešně zvané ptačky. Malé a hodně tmavé třešně. Pár těch stromků rostlo na břehu. Problém byl v počasí. Jeden rok dozrály ještě před 16.6. a další se vůbec neurodily. Ale co se týká lovu, bylo to samé i tady na severu.Rád jsem při tom brodil a nejvíce ryb jsem nachytal pod nohama kamaráda, co chytal pár metrů pode mnou. Dvojháček se taky osvědčil. Když už tloušti přestávali brát na třešně, byly v rezervě řasy (bahýnko). Pak ovšem začaly brát i jiné ryby. Ale komu by to vadilo.

          NRadek II - Profil | So 23.1.2010 23:59:12

          Kdysi dávno, jsem jezdil s naším ryb. kroužkem na ryb. tábory. Lokalitou byla Berounka mám takový pocit, že se to tam jmenovalo "Višňová". Pamatuju si, že tam odsud byla vidět špička od hradu Křivoklát. A protože jsme tam jezdili o prázdninách, tak naší největší zábavou bylo chytání tloušťů na třešeň. Přímo u našeho tábořiště byl brod na který jsme pořád lezli, a pěkně po proudu pouštěli jednoduchou montáž, totiž na kmenu navázaný háček, na něm třešeň a chytačka na cit, tedy vlasec mezi prsty. Dodnes cítím, jaká to byla rána když přišel záběr. Nádherné vzpomínky. Je to už nějakých 30let, ale dodnes je jelec tloušť mojí oblíbenou rybou a pokaždé, kdy se mi objeví na háčku si vzpomenu, co jsme jich jako klucí "napráskali" na Berounce.

            Nsplavek - Profil | Ne 27.7.2008 12:11:25

            Dnes, po odpolední siestě, jdu opět provětrat tlouště na višně, krásně uzrálá odruda Morela pozdní je už nachystána a tak doufám, že jelci budou při chuti.Už začínají zrát mirabelky, neboli špendlíky, tak hnedle jak uvidím něde jejich dozrávající keř, tak je prubnu. Jen by mě zajímalo,jestli na třešně a višně,se nechá zlákat i jiná ryba,já měl zatím jen tlouště.

              NTom501 - Profil | St 23.7.2008 22:41:12

              Višně jsem vyzkoušel, jsou bezva, berou to velké ryby. Zkoušeli jste už meruňky nebo žluté mirabelky?

                Nsplavek - Profil | Po 21.7.2008 20:07:00

                Letos jsem se třešním a tloušťům věnoval několik vycházek a vždy jsem si báječně zachytal,byly vycházky,kdy tloušti brali na hod.Super chytačka,škoda jen,že s pracovních důvodů,jsem nestačil zajít víckrát.Ještě jsou višně,tak snad je ještě stihnu.Možná zítra.

                  NHomer - Profil | Po 14.7.2008 17:52:15

                  Pěkně napsáno. Pro lov velkých tloušťů znám mnohem účinnější ovoce než třešně.

                    NMáťa - Profil | Pá 27.6.2008 11:07:43

                    Pěkné počteníčko, dobře mě to naladilo, tak to půjdu zkusit...

                      Nvlado - Profil | Út 24.6.2008 13:49:40

                      Veľmi pekný článok, vrátil ma do deckých čias niekde k rokom 1975-1980. Už to niekto písal nižšie, ja som chytal na cit, t.j. háčik malé olovko cca 10 gr voľne cez zarážku a samozrejme čerešňa. Nahodil som po prúde do hlbšej a pokojnej vody, udica v ruke a silon pri navijáku cez ukazovák. Ten neskutočný pocit záberu na prste sa nedá opísať , to sa musí zažiť. A ešte vnadenie, nehádzal som čerešne, len občas v dlani som vytlačil za hrsť čerešní, aby šťava stekala po prúde do miesta lovu, v skutočnosti som mal vytlačené čerešne hodiť do vody, ale ako správny chalan som ich radšej zjedol.

                        NColin - Profil | So 21.6.2008 22:54:54

                        Ahoj .Tak jsem to dneska na ty třešně zkusil.....Jizera je u nás tak nějak podivně zakalená a nic vlestně ani nebere,vlášení k ničemu,na žížalu taky nic a vzpoměl jsem si na tenhle článeček....tloušti po těch třešních skákali jako diví.Všechny kousky přes 30cm.Zítra vemu foťák tak dodám fotky.Jenom info já jsme chytal vždy na půlku třesně.

                          NTom501 - Profil | Pá 20.6.2008 14:45:49

                          Tak sem se na chvíli pobavil na Dyji a hned 2 jelčáci 42 a 46. Problémy byly s načasováním záseku, záběry nešly moc poznat. Zajímalo by mě u chytání na těžko jak správně sekat ?, jestli počkat až jelec uplně?? ohne špičku při záběru nebo sekat na záchvěvy špičky??. Moje zkušenost je taková, že záběr šel lépe vidět - na položenou v proudu na tvrdším plavačkovém prutu než na feeder.

                            Nrexmodry - Profil | St 18.6.2008 17:32:23

                            Tak článek se mi taky moc líbil.I když jsem už nějakého tlouště chytil, ale nikdy jsem to nezkoušel na třešně.Myslím že letos bych to poprvé rád vyzkoušel.

                            Moc se mi líbil i příběh napsaný hned v začátku.

                            A co se týká toho braní ryby od vody - myslím že když má někdo rád rybu a chytne třeba 10 Tloušťů za odpoledne a jednoho či dva si vezme domů, tak přece není hned masař.

                              Nosprey - Profil | Po 16.6.2008 12:12:48

                              Clánek je napsaný mile a čtivě, všechna čest.

                              K braní tloušťů domů jen jediná poznámka - čtyřicítka je ryba ve stáří 9 - 10 let. Viděl jsem, jak jediný člověk lovící v jednom konkrétním úseku jen v předjaří 2 roky po sobě dokázal odrybnit 2 km řeky tak, že si tam nezachytal ani on sám. Pod dojmem tohoto zážitku jsem je sám přestal brát. Trvalo 7 let než se tam zase začaly chytat "padesátky".

                              I na úplně malých říčkách, kde je lidi neberou, není těžké chytat kusy přes 50 cm. Znám úseky, kde taková ryba nevyroste a není to tím, že by nemohla. Při svém pomalém růstu prostě dorůstat nestačí.
                              Radši zabiju kapra, ale uznávám, že je to věc vkusu každého z nás.

                                NSAMI - Profil | Ne 15.6.2008 13:32:05

                                CeP-já nevidím nic špatnýho když si někdo vezme rybu od vody. Taky jednou za čas donesu kapříka babičce, ale přijde ti normální si vzít 5 kaprů za 3 hodiny jenom co sme viděli??

                                  NPaul van Drax - Profil | So 14.6.2008 18:23:04

                                  Taky se pridam s chvalou. Informacne jsem tam toho moc nenasel, ale naprosto to ve vysledku nevadilo. Moc pekne cteni.

                                    NSander - Profil | So 14.6.2008 13:09:16

                                    CeP > koho myslíš tou potrefenou husou?

                                      NCeP - Profil | So 14.6.2008 12:16:14

                                      LudvaBrno> docela s tebou souhlasim. jak tady nekdo napise ze si vezme rybu, hned se strhne davovy silenstvi a "hon na corodejnice". boze co je to dnes za dobu. pritom trefena husa casto nejvic kejha.
                                      clanek hodnotim obsahove neutralne, neb mi nic noveho nenapovedel, ale jako jeden z mala jsem si ho precetl hned dvakrat. stylove moc pekne napsane. krasnej pribeh na uvod.. za to mas pet hvezdicek. takovouhle uroven by tady clovek pohledal. rad se budu tesit na dalsi...

                                        NSAMI - Profil | So 14.6.2008 12:13:42

                                        lubpro-ten dědek jsem nebyl já, páč je mě 15 a žádnýho porybnýho osobně neznám. Navíc ryby nejím.

                                          Nlubpro - Profil | So 14.6.2008 11:14:27

                                          to SAMI, jenom jsi zapoměl poznamenat, že ten "dětek" jsi byl ty a porybný je strýček

                                            NDaganvidor - Profil | So 14.6.2008 11:04:31

                                            Článek se mi moc líbil. Vzpomněl jsem si na dětství, kdy jsem se pokoušel také takhle chytit tlouště. Vždycky mi utekl :-).Můj otec uměl tenhle způsob výborně, dokonce nepotřeboval ani splávek, všechno podle citu. To je teprve zábava, vřele doporučuji.
                                            Jen mě překvapilo používání dvojháčku. Mně se zdá, že ryba pak nemá žádnou šanci na únik. Ale to je věc názoru.Přeji všem pěkné třešňové hody.

                                              Nhank - Profil | So 14.6.2008 10:47:14

                                              moc peknej clanek:-) davam za 1. pripomelo me to kdyz sem zacinal chytat ryby jako malej capart na potoce. vrbovej proutek, desitka vlasec, kousicek spejle a misto hacku zahnutej spendlik. kousek chleba a kopany zizaly. pak sli vetsinou klenata nebo okouni obcas nejakej brizak.

                                                Npetersan - Profil | Pá 13.6.2008 21:29:32

                                                Moc pekny clanek, fakt. Jednou jsem to jako maly zkousel, ale uspech nebyl zadny. Vyzkousim to ted, kdy tresne zacinaji Diky za rady a mejte se vsichni. Petruv zdar

                                                  NŠlapeto - Profil | Pá 13.6.2008 19:23:38

                                                  Fakt super článek,zatim nevim kde bych to vyzkoušel ,ale musim najít nějaké vhodné místo....dávám za 1

                                                    NZdendys - Profil | Pá 13.6.2008 19:05:46

                                                    Díky za pěknej článek, jen co najdu nějakej strom s třešněma, tak to půjdu vyzkoušet :-)

                                                      NLudvaBrno - Profil | Pá 13.6.2008 16:52:30

                                                      Tomm: Chodit cíleně chytat rybu, která je hájená například proto, aby se mohla v klidu vytřít, mně nepřipadá zrovna fair. Taky nemusí být hned masař každý, kdo si něco odnese domů. Já třeba vezmu z 5 jelců jednoho prostě proto, že mně ta ryba chutná. Jinak díky za reakce na článek, nečekal jsem je až tak příznivé:o).

                                                        NSAMI - Profil | Pá 13.6.2008 15:01:04

                                                        Jo, a největší sranda minulý rok na podzim. To když přijely s káděma tak dědci k nim přišly aby jim to hned dávaly do kabele aby tam nemusely sedět. Jenže voni řekly že ne, tak jak důchodci nemohou chodit, tak všichni utíkaly pro cajky. No zkrátka, tak jseme se ještě nezasmály (-:

                                                          NSAMI - Profil | Pá 13.6.2008 14:58:52

                                                          Moc pěkný článek. Jo mimochodem s rybama je to v Oslavanech furt stejný (bydlím tady v Oslavanech) jelci a ostroretky je maximum. sice každý rok vysazují kapry ale dětci masaři se znají s porybnýma a vychytají řeku do třech dnů. Minulý ro jsem s kamošem pozoroval jednoho dědka který si vzal 3 kapry, vodjel dom a zase přijel a chytl další dva a ještě mu to porybný pochválil.

                                                            NMartin M. - Profil | Pá 13.6.2008 14:19:03

                                                            v Kauflandu maji krasne tresne za 60kc/kg, ono se to zda hodne, ale na vecerni chytacku staci i hrst za 10 korun... samozrejme pak ale nesmite rybam ujidat :-)

                                                              NSander - Profil | Pá 13.6.2008 14:11:15

                                                              Souhlas s tommem, právě kvůli masařkám typu Šmudla a spol. se muselo přistoupit k takovému kroku. Čest a sláva těm, kteří se o to zasloužili!

                                                              jirka mz > už jsem letos žehlil na třešně 3x, žádná sláva, u nás je už delší dobu kalná voda a moc to nejde.
                                                              Nej na letošní třešně prozatím 50cm. Jinak článek solidní.

                                                                NMr.Stick - Profil | Pá 13.6.2008 13:47:42

                                                                Fajn článek.

                                                                Letos jsem byl jednou, ale řeka byla téměř nechytatelná - zakalená a zvedlá, takže to skočnilo jedním cca 35cm miminem. V nejbližší době chystám odvetu.

                                                                  Ntomm - Profil | Pá 13.6.2008 13:45:23

                                                                  jirka mz> Podívej se pořádně, už jsou u nás nejméně týden.

                                                                    Ntomm - Profil | Pá 13.6.2008 13:44:36

                                                                    šmudla> To je mi tě líto, já totiž lovím tlouště po celý rok a je to jedna z mých neoblíbenějších ryb. Je to drsné jak jste vy masaři sešněrovaní dobami hájení a podobnými věcmi, vždyť vy z toho rybolovu nemůžete vůbec nic mít.

                                                                      Njirka mz - Profil | Pá 13.6.2008 13:43:33

                                                                      uz ste nekdo letos chytal? u nás třešně ještě nejsou, nejspíš až tak za 2-3 tydny

                                                                        NStanley 87 - Profil | Pá 13.6.2008 13:39:15

                                                                        šmudla - ® takze Tobe jde jen o rybu jako o kus masa.klidne tlouste chytej na tresne a na cokoli jineho,ale poustej je.to je jednoduchy.chytat je muzes jen je nesezeres.to je to pro Tebe tak strasny ????

                                                                          Nšmudla - Profil | Pá 13.6.2008 13:24:07

                                                                          Tloušt byla jedna z mála ryb co se dala na řece chytnout(a když byl pěkný tak i vzít) v době cca březen - červen. Je hájený od 16.3.-15.6. Na tlouště sem celkem rád chodil začátkem června když byly první třešně. oni v červencu už nejsou nijak moc dobří (žerou řasy atd). A pod splav kde sem nachytal nejkrásnější kousky se už bojím chodit (je tam cedule zákaz rybolovu) :)

                                                                            Nberlinan - Profil | Pá 13.6.2008 13:02:38

                                                                            Davam za 1, hezky napsane. Tenhle clanek me presvedcil, o vikendu si jdu taky uzit a vyzkouset kolik tloustu se skryva v nedaleke rece.

                                                                              Ntomm - Profil | Pá 13.6.2008 11:21:36

                                                                              šmudla > Jak to myslíš, že se nesmí chytat celej rok? Podle čeho?

                                                                                Nšmudla - Profil | Pá 13.6.2008 11:17:32

                                                                                Od té doby co někdo vymyslel že se tloušti nesmí chytat celý rok jsem přišel v podstatě o možnost něco na řece lovit, byla to pro mě jediná celkem rozumná ryba kterou sem uměl lapnout a které je dost(zejména proto že ji vlastně skoro nikdo nechytá ani nebere), to bylo v dobách kdy pro mne chytit kapra byl problém, no tož včil už teda nechodím na tlouště a mydlím kapříky. Na jelčáky na třešni sem byl naposledy snad už před čtiřma rokama(tehdy sem měl za rok 30-45tloušťů/3-5kaprů ročně, včil je to skore obráceně).
                                                                                Takový jelčák 35-40cm z čisté vody+ smažené jikry na cibulce to je dobrůtka.

                                                                                  Nrybarjj - Profil | Pá 13.6.2008 10:32:21

                                                                                  tenhle způsob lovu asi praktikovat nebudu, ale článek je to moc suprovej:-)

                                                                                    Nftipalek - Profil | Pá 13.6.2008 9:50:15

                                                                                    Nádherně popsanej lov tloušťů na třešně...
                                                                                    Nejde dát nic jinýho než 1....Už se těším až to budu moct vyzkoušet....

                                                                                      Nmirtakco - Profil | Pá 13.6.2008 8:13:46

                                                                                      Parádní článek! Vyvolal mi vzpomínky. Taky jsem začínal s tloušti na jednodílný bambusák, kolovrátek a višeň. A přes 10 let jsem nechytal nic jinýho, kromě občas pstruhů a parem, případně karásků a kapříků na obecňáku. Jeden proutek na brčko, to bylo moje. I mouchy jsem zkoušel vázat a posílat na vodu starým druchema - shakespearem. V Oslavě od Náměště po Oslavany jsem znal každej šutr. Pak zmizely z řeky ryby, chvilku nic a posledních pět let jezdím za nehorázný prachy sem tam bobkařit a číhat na vodní prasátka:-)). Možná se stavím v těch Kounicích:-))