NJovánek - Profil | Út 3.6.2008 19:13:39
Cottus:co ty na to? Jak by mělo hospodaření vypadat?
NMRKnato - Profil | Út 3.6.2008 15:39:31
Mildas, ale toto by měl být systém v celém ČRS, systém územního rybolovu, ale na mnoha menších řekách to ale tak nevypadá, upřednostňují se vlastní soukromé revíry a tam směřuje i hospodaření mnoha MO.
Jovánek : Cottus zprivatizoval jakousi "přehradu" a na základě této zkušenosti a umělecké tvorby nabízí tyto výstupy svazu, jako vzor hospodaření....
Nmildas - Profil | Út 3.6.2008 8:36:30
Mrknato: vydrb to nebyl. MO Ledec n. Saz. presla pod Prahu dobrovolne a udelala dobre. Praha nemela slusnou pstruhovku a Ledec prachy na jeji zarybnovani. (zpusob a druh pomineme, to je na jinou debatu) Navic se Praha stara dobre i o MP. Mam co chytat i v unoru, pod jezy na MP se dava siven, duhak, cvicne i lipan. Na podzim se take davalo slusne mnozstvi stik 40+. Tady Ledec do lejna neslapla.
NJovánek - Profil | Út 3.6.2008 6:29:57
MRKnato,Cottus:Dost dobře kolikrát nerozumím právě vám dvěma,tedy textu.Má to nějakou souvislost,že zve rybáře a nikdo nejede? Asi pánové na sebe narážíte z toho,co už asi někdy proběhlo a to mi právě uteklo.Jinek jestli je dobrák nebo ne,nemůžu posoudit podle pár slov.Jak to tedy je?
NMRKnato - Profil | Út 3.6.2008 2:39:32
Jovánek : ono je asi jedno, jestli Cottusovo revír je revír, nebo rybník...., stejně jako např. "Polička". O tom by měl natočit film, jak vyzrál nad svazem. Cottus je vlastně dobrák, stále na svoji VN někoho zve, ale nikdo nechce přijet.
NJovánek - Profil | Po 2.6.2008 23:03:37
Cottus:nerozumím.Musíš mít trpělivost.Jestli si dal pdnět k tomu,aby byl zrušenej revír,je to každopádně škoda.
NCottus - Profil | Po 2.6.2008 22:29:51
Jovánek. Jsem ryb.hospodář....řešení trvalo několik let....tak jsem raděj revír zrušil(vlastník) a dal to na rybníkářství.
Je to prostě o postkomunismu mezi bafuńáři.PS: sakra ,že to byl naschvál...to mě nenapadlo .Já že jen pouhá neschopnost úředníka...a ono opak - VŠEHOSCHOPNOST!
NMRKnato - Profil | Po 2.6.2008 22:27:46
Jovánek : jelikož jsou revíry Sázava 11 a 12 , celkem 5km, sevřeny MP revíry, je to asi možné, že to byl takovej "Cottusovskej" výdrb jako s jeho 1ha VN.....
NJovánek - Profil | Po 2.6.2008 22:25:41
Cottus:50 ks sumce na tak malou vodu,je samozdřejmně blbost.Pak za pár let budou bojovat o to,aby se z vody zase dostal ven a je jedno jakým způsobem.Ovšem můžeš dát návrh na změnu zaryb.plánu.Je pak jiná,jestli to dopadne.
NCottus - Profil | Po 2.6.2008 22:19:38
Jovánek:celkově ...za posledních 15 let...prostě nefunguje sankce - funguje svaz.
A to občas úředník dá do osaz.povinnosti 5O ks sumce ročně na VN 0,8ha...
NJovánek - Profil | Po 2.6.2008 22:15:56
Cottus:odňato komu? Organizaci ve které jsem,nikoli.
NJovánek - Profil | Po 2.6.2008 22:14:12
MRKnato: vždy,když se vytváří nový revír,nebo se mění z MP na P a naopak,se jeden z nich zruší a pak se vyhlašuje jakýsi konkurz.Jedině tak,by mohla Praha přijít k těm revírům.Dnes je ovšem problém,že do konkurzu se může přihlásit téměř kdokoli,pak je věcí,jestli to vyhraje ten či onen.
NCottus - Profil | Po 2.6.2008 22:13:45
Jovánek: Plnit osazovací plán je zákonná povinost.
- za neplnění je možno odebrat dekret na revír.
Kolik dekretů bylo odňato?
nápověda:1+1=2
NJovánek - Profil | Po 2.6.2008 22:09:40
mildas: nevím,kolik územních svazů,nebo místních organizací dodržuje či nedodržuje vysazovací plán.Máš asi pravdu v tom,že určitě né všichni.Já se snažím mít vše v pořádku do poslední ryby.Někdy se to ovšem memusí podařit(nezdařený výlov,atd.).Důslednost při vysazování je především věcí dozoru při výlovech a následném vysazení,popřípadě dozorčí komise.
NMUDr. Hnátek Herbert - Profil | Po 2.6.2008 17:31:35
Ladinku, jseš měkkejš! Zeptej se řízka! Vyjíždí o půl deváté, jede taky skoro kilo, čtvrt hodiny před setměním má navázáno, pak deset minut běhá po břehu hledá sběr a pak jede zase domů, a tohle čtyřikrát tejdně.
NMRKnato - Profil | Po 2.6.2008 17:27:16
Prosím a jak přišel ÚS Praha k těmto revírům? Na aukci?
NLadinek - Profil | Po 2.6.2008 11:20:34
mildas > jasny vidim to obdobne, ale proste kdyz si vezmu, ze skoncim v 5 v praci a mam jeste jet 90km abych si hodinku zachytal a pak jel zpet tak mi to neprijde moc dobry. Ja rad vypadnu treba na celej vikend a toulam se po potocich a rickach, ale proste nemam tolik casu abych mohl bejt u vody porad takze vitam jakoukoli moznost si jit alespon trochu zachytat...a tim je Vltava v praze idelani...I kdyz to zrovna neni panenska priroda....
Nmildas - Profil | Po 2.6.2008 11:13:44
Ladinek: No, mně se 100km nezdá po dálnici tak moc, navíc je to 90. Za hodinu chytáš.
Já ale hlavně od muškaření čekám trochu něco jiného. Jsem pro duháky v Praze, ale sotva mě tam někdo uvidí.
NLadinek - Profil | Po 2.6.2008 10:47:05
Kazdopadne i kdyz Stvoridla jsou krasny a spadaj pod Prahu tak je to precejen dalka a ne kazdej si muze dovolit cestovat za rybama 100km denne. Pro vetsinu rybaru v Praze je proste Vltava idealni vodou...Myslim, ze duhonum se tam darit bude. Jen to udelat tak aby tam vydrzeli co nejdyl. Pak to bude krasny spestreni rybareni ve vltave...
NMRKnato - Profil | Po 2.6.2008 9:56:34
mildas : zarybňovací plán stanovuje KÚ ŽP v zastoupení MZe. Řeší i ryby nad plán. Aby bylo možno skloubit ochranu původních druhů, a libido rybářů, je nutno určité nosné druhy dostat z revíru velmi brzo. Proto se vysazují v tržní velikosti a asi je není možno hájit.
Nmildas - Profil | Po 2.6.2008 9:43:39
Mrknato: Myslel jsem si to, já jen pro upřesnění.
Nedodržuje je a hotovo. Co je tam jinak ?
NMRKnato - Profil | Po 2.6.2008 9:39:04
mildas : ano vím, proto jsem to také psal. Nejsem idealista, abych doufal, že by ÚS Praha sadil ryby jinému Svazu....
s tím zaryb. plánem a násadami nad plán je to jinak, Jovánek to nakousl a není to tím, že by ho ČRS neplnil...
Nmildas - Profil | Po 2.6.2008 9:33:48
Jovánek: Vysazovací plán je sice věcí ŽP, ale ten, kdo ho už téměř NIKDE nedodržuje, je ČRS.
Mrknato: Stvořidla jsou Sázava 11P, revír Prahy. Proto jsem to psal. X let se tam intenzivně vysazuje x let je tam prd. Proto volám po tom hájení.
Pike: To bych si ani nedovolil doufat.
NMRKnato - Profil | Po 2.6.2008 9:23:48
Cottus : právě proto, co píše Jovánek, se např. duháci a kapři po vysazení nehájí..... hospodáři....
NMRKnato - Profil | Po 2.6.2008 9:22:11
Pike : ano máš pravdu, pokud se jedná o ÚS Praha. V jiném ÚS by i ti duháci chyběli. Odobně by bylo možno vysazovat duháky i u nás do Labe, ale jak říká mildas, účelnější nejen ekonomicky, ve vazbě na P revíry je bohužel lepší je nasadit tam.
NJovánek - Profil | Ne 1.6.2008 20:27:09
Ladinek:svaz na zarybňování může jen přihlížet a poslouchat,protože vysazovací plán je bohužel věcí živ.prostredí,které ho taky stanovuje.
NLadinek - Profil | Ne 1.6.2008 14:07:06
Vsechno je to bohuzel o penezich. CRS vidi v duhakovi jen jednoduchej zpusob jak utratit penize a rychle si ziskat pro ne nejdulezitejsi cast rybaru. Ti diky tomu, ze maj co chytat prijdou pristi rok zase vytopit penize za povolenku. Pripada mi, ze svaz proste nekouka na dlouhodoby investice v podobe dobre zarybnenych reviru pac by se pak dostal do situace kdy nebude mit co kam nasazovat pac v rekach se budou prohanet prirodni ryby.
NCottus - Profil | Ne 1.6.2008 13:48:57
Ladinek: A o tom je...
I ten mnohdy přihlouplý duhák dokáže časem(min. několik měsíců) vyspět v rovnocennou rybu, ale to by musel dostat od rybářů šanci.
A klidně by stačila pružná selekce lovených druhů(dle aktuál. hospodář. stavu).....ale to by musela býti pružnost těch ,co rozhodují - a ta se dneska nenosí.
NLadinek - Profil | Ne 1.6.2008 13:43:56
Mno nevim jakej by to melo smysl. Bud hajit porad tzn. v usecich kam se nasazuje dat CaR a nasledne dosazovat v mensim poctu = mensi naklady na zarybneni, lepsi zarybneni, zbyle prostredky proinvestovat jinde...
Nebo nehajit vubec a neustale dosypavat novy ryby = vysoky naklady na zarybneni, ryby zadny, na ostatni reviry nezbydou prachy...
Myslim, ze kratkodoby hajeni po nasazeni by melo smysl v pripade ryb ktery maji sanci se prirozene vytirat a tudiz potrebuji cas a klid na adaptaci. V tomhle pripade bych se vubec nebal "zavrit" cele useky reky nebo cely revir na jednu sezonu....
NCottus - Profil | Ne 1.6.2008 13:34:23
Jakákoli právě vysazená ryba by měla být aspoň půl roku hájena......
t.j. nevysazovat ryby škodlivé!
NLadinek - Profil | Ne 1.6.2008 12:57:50
Ja vubec nevim nad cim tady lamentujete. To, ze se vysadi duhaci do Vltavy je jen a jen dobre...jeste je v planu udelat z Vltavy v praze v mistech kam se nasazuje CaR useky. Melo by se to projednavat a ja pevne doufam, ze se to pristi rok povede. V Praze jsou krasny useky Vltavy a to, ze na Vas koukaj tisice turistu je uplne sumak. Zachytat se tam da krasne a nejen v centru...jsou i jiny mista kam se nasazuje duhak. Vltava je podle me idealni rekou pro nektery druhy losos ryb a defakto jedina moznost pro prazsky "pstruhare" si nekde hezky zachytat...Jen tak dal a diky. Konecne to prestava bejt jen o kaprech....
NPike - Profil | Ne 1.6.2008 12:47:33
Mildas: otázkou je, jestli by do Stvořidel neměli dát radši potočáky. Bylo by to asi lepší.
Nmildas - Profil | Ne 1.6.2008 12:42:05
Pike: Mohli je dát do Stvořidel. Brnknul bych Ti, aby ses přijel podívat, co je také u vody možné. Někteří hází třpytky už do toho proudu vody mezi kádí a řekou. Je to škoda. je to hezký kout země, navíc řeka je neskutečně úživná a kdyby se 14 dní po vysazení hájilo..............
EDIT: Tím nechci říct, že k Žofínu nepatří. Trochu jsem, pravda, odbočil.
NPike - Profil | Ne 1.6.2008 12:32:59
MRKnato: Rád bych připomněl, že se jedná o duháci. Dále bych rád připomněl, že revír patří do US Praha. Od tohoto roku přešel revír Vltava 8P do MP revírů. Na V8P a na Štěchárnu se v minulých letech sadilo kvanta duháků a sivenů. Pražský US obhospodařuje pár P revírů,které jsou opravdu velmi malé. Oni duháci jinde rozhodně chybět nebudou.
NMRKnato - Profil | Ne 1.6.2008 12:27:57
shiwa : stejnou šanci by měli i na jiných vodách. Zásadní je to, že pokud je vysazoval Svaz, zcela jistě budou chybět jinde. Jiné by bylo, pokud by se oni duháci vysadili nad plán místo kapra...., co by bylo ale s tím kaprem, co už je ve velikosti K2 a někde ve svazu plave, je otázkou...
NMRKnato - Profil | Ne 1.6.2008 12:15:06
Jovánek : to co jsi napsal nedává žádný smysl. MO může mít 50 členů a vysazovat 10000 pstruhů, ale také může mít 6000 členů a vysazovat jich jen 500. Mít 650 členů je jen údaj o MO, který nemá žádnou vazbu na územní rybolov.
NJovánek - Profil | Ne 1.6.2008 11:29:40
MRKnato:kdybys pozorně četl co jsem psal.
NPike - Profil | Ne 1.6.2008 11:20:27
Ondraa: A víš jaký je rozdíl mezi duhákem a potočákem? Já jen kvůli těm bystřinám.
NMRKnato - Profil | Ne 1.6.2008 11:08:16
Jovánek, pokud nejste SHMO, tak nemá žádnou souvislost počet členů MO a počet vysazených ryb do revíru. Co jsi tím chtěl říci?
NJovánek - Profil | Ne 1.6.2008 11:02:15
schiwa:naprosto s Tebou souhlasím,do jedinného slova.
Nschiwa - Profil | Ne 1.6.2008 8:10:30
Je mi to celkem jedno,ale myslím,že mají rozhodně větší šanci dorůst slušných rozměrů ve Vltavě než na jiných pražských rev.,kde se vymasí během týdne.Samozřejmě bych byl radši,kdyby se místo duháčů vysazovali potočáci a lipani na Kocábu,kde je to zapotřebí rozhodně víc.
Nmildas - Profil | So 31.5.2008 22:06:38
Ondro, jseš si jistej, že víš, kam ty pstruhy dali ? Kde Ti tam skáčou turisti po prutech ?
Nondraa - Profil | So 31.5.2008 21:54:00
a neni náhodou pstruh do nějaký bysttřiny místo do vltavy a proč se vysazuje tam odkud se pomalu nedá zachytat(pokud vám teda nevadí že turosti vám přeskakujou pruty)-závody mi nepřijdou jako argument-aspon tohle je můj názor
NJovánek - Profil | So 31.5.2008 12:08:00
I3: Jsem v organizaci,která má jen 600 členů a za rok vysadíme do revíru téměř tisíc pstruhů.Mysíš,že je to hodně? 2000 pstruhů by pro větší organizaci neměl být problém,ovšem pokud mají na čem hospodařit. Nebo si myslíš,že ryby ze svazu jsou od úplných idiotů,kteří by to nedokázali?
NI3 - Profil | So 31.5.2008 4:02:51
Je mi celkem jedno, kdo nebo spise za ci penize byly ty ryby, zachytat si na tomhle miste neni o mase ani o vysazenych rybach, pro me je to atmosfera, kterou ta nase stovezata potvora vytvari a stejne jako cely Orvis cup, ma neco do sebe.. Pokud se Vam to nelibi, nechte to byt, z Vaseho krev netece!
Rizek: Vubec to nekomentuj, vis o tom h**no. Ze ryby nejsou ze svazu, je jasne jiz z poctu ryb, nebot 2000 pstruhu, vysadi stezi svaz za cely rok.
NLukas J - Profil | Pá 30.5.2008 8:22:56
U nás se nedalo do vody nic a taky k ní zajdu, tak co vám vadí na tom, že tam plave něco na víc? Že to jsou vyhozené prachy je jasné, že ryby a peníze se drží v Praze, je jasné taky.........
NTomK78 - Profil | Čt 29.5.2008 16:18:29
Helle - na vysazené pstruhy se nechodí pro zážitky ale pro maso. :-)
Nm.b. - Profil | Čt 29.5.2008 15:02:38
Helle - ® Čt 29.5.2008 14:20:05> ty ses nejakej utlocitnej. To pak jezdi na aljasku, abys tam zachytal v nedotcene prirode, jinak to mas totiz na de-facto všech našich revírech úplně to samé. Můžeme si popovídat třeba o tom, jaký přirozený zastoupení má třeba vysazenej kapr
NŠlapeto - Profil | Čt 29.5.2008 14:45:02
:-D))))) Nepřipadá mi na tom nic špatnýho ,ze je tam vysadili. Říkejte si co chcete ,ale po prázdninách to tam pudu na vláčku zkusit,protože tam sem autobusem od domova za 15 minut. A času moc mít nebudu
NPetrK - Profil | Čt 29.5.2008 14:37:35
co je to sakra potom za závody?? je to dosti ubohé
NHelle - Profil | Čt 29.5.2008 14:20:05
Skutečný rybář by se podle mého názoru nesnížil k tomu, aby šel na takový úsek " chytat".Ti kdo na to mají povahu, tak ať si "užijí" nezapomenutelných zážitků.
NCottus - Profil | Čt 29.5.2008 12:56:11
Konečně jsem dosáhl svého.
NMRKnato - Profil | Čt 29.5.2008 12:52:08
ten si počká, ten se dočká, ty bys jednoho úplně popletl....
NCottus - Profil | Čt 29.5.2008 12:33:14
MRKnato: kapr se již dočkal - je to zcela bezkonkurenční ryba.
NMRKnato - Profil | Čt 29.5.2008 12:27:23
Cottus : tak počkáme, ale i s kaprem.
NCottus - Profil | Čt 29.5.2008 12:23:02
MRKnato: S okounem nilským musíš počkat na globální oteplení...
S tím duhákem počkej raději také, třeba se pak i on naučí vytírat přirozeně.
NMRKnato - Profil | Čt 29.5.2008 12:12:17
Pike, Řízek : no tak teď o tom silně pochybuji .... ale Orvis Cup prolomil led u orgána, což je důležité, je to precedent. Na druhou stranu je duhák lepší než kapr, což tvrdím furt.
NPike - Profil | Čt 29.5.2008 12:04:52
MRKnato: na onem úseku je povolena jen vláčka a moucha, Orvis cup bude až na podzim. Opravdu si myslíš, že je tam vysypal pořadatel Orvis cupu, obzvlášť když tam ti duháci docela dost migrují?
NŘízek - Profil | Čt 29.5.2008 12:04:50
Mrk. to bylo kvuli zavodum, ty letosni budou zase na podzim, jestli budou, a davat je tam pul roku pred zavodama by normalne uvazujici:-) sponzor neudelal, tak mi logicky vychazi jiny silenec a to svaz:-). Ale predesilam, vim o tom kulovy, ty evidentne taky, tak bych pockal na vyjadreni nekoho kompetentniho. Skoda ze caddis river nema takovyho sponzora...
NMRKnato - Profil | Čt 29.5.2008 11:59:02
Řízek, no vloni je tam vysypal údajně sponzor, tedy někdo za jeho peníze, za peníze svazu ne. Letos je to jinak? Nesmyslných mě přijde spousta jiných věcí, než to bránit tělem někomu vysypat průmyslovou rybu do industrializované řeky, ještě se souhlasem ryb. orgánu. ....
Cottus my "mladí komunisté" musíme chcát vždy proti větru, neboť po větru se jen bahno se hne, tak nějak se to zpívá v né "naší" budovatelsko-ekologicé písničce. Takže sem s tím okounem, ať ukáže tomu našemu, jak se to dělá. I my se stále učíme podle svých vzorů, tu ze Sovětského Svazu a tu z EU....
NŘízek - Profil | Čt 29.5.2008 11:39:01
Mrk: a to mas jako vod kad? ted by je tam sdruzeni orvis cupu vysypalo leda omylem:-), ale treba se pletu ja.:-) Proti duhakovi nic nemam, je to ma oblibena ryba, ale tady mi to pride fakt nesmyslny....
NCottus - Profil | Čt 29.5.2008 11:24:45
MRKnato: zajímavým zpestřením by bylo i vysazení okouna nilského- nejlépe za peníze státní se souhlasem svazu.
NMRKnato - Profil | Čt 29.5.2008 11:01:39
Řízek : ty duháky ale nevysazoval svaz, pouze s tím asi souhlasil. Zajímavé by asi bylo to, jak argumentoval uživatel revíru a držitel dekretu rybářskému orgánu. To by mohlo být vzorovou žádostí i pro jiné revíry, kde by duhák mohl být zajímavým zpestřením, jelikož je jedno kdo vysazení cáluje.
NŘízek - Profil | Čt 29.5.2008 10:52:42
Prazaky- tedy lepe receno priprazaky:-), to nechava zcela klidnymi, bo chytani cerstve vysazenych ryb, a jeste ke vsemu u narodniho divadla, je hluboce pod jejich uroven. Kdyby to radsi dali jinam, sou to vyhozeny penize.
NDandys - Profil | Čt 29.5.2008 10:27:42
To zas budou jatka, jako posledně. Proč radši za ty prachy nevysazují ryby které u nác ve vodách chybí a patří sem :(
NStanley 87 - Profil | Čt 29.5.2008 10:07:53
To se zase zacnou plnit prazakum mrazaky:-)