Nmirco - Profil | So 24.6.2017 14:09:08
Konecne to prislo...za 3 hodinky 6 kuskov.
NVítek - Profil | Čt 13.4.2017 21:11:36
Pedro I. >> Ale prdlajs. nebagruje se bahno,proto není vodní vegetace, tím pádem chybí plži, a líni nemají co žrát.
NRožnovák - Profil | Čt 13.4.2017 21:04:53
Pedro I. >> Mohla by z toho být nová kampaň pod názvem Jezte amury a pouštějte líny :-). Možná by tento přístup v masovějším měřítku na vybraných vodách, línům skutečně prospěl.
NDexef - Profil | Čt 13.4.2017 19:46:54
Po línovy jsem toužil už od začátku března.Tak dnes 13. 4. jsem vyrazil na ryby. Celé ráno nic, ale to mě neodradilo od toho aby jsem to poobědě skusil znovu. A asi kolem 14:30 mi na oba pruty nahozené na položenou zabrala ryba byl se mnou i můj dobrý kamarád tak vytáhl jeden z prutů, já vytahoval druhý. Nevím jak velká náhoda to musela býl ale na obou prutech jsme vytáhly lína. Chytali jsme na obyčejnou žížalu.. :) Jeden měl jen 12 cm na délku a ten druhý 20 cm.
NPedro I. - Profil | Út 12.3.2013 23:43:41
Pro Gisáka: Je to tak. Všude, kde jsou amuři, mizí líni a obojživelníci. Litorály se stávají jen místem s mělkou vodou. Ale bez vegetace chybí potrava a úkryty. Na rybníku, kde jsem se kdysi učil rybařit, jsem dokonce viděl amury, jak skákají až 1 m vysoko nad hladinu a strhávají listy olší. Ve vodě už totiž žádné rostliny nebyly. Když jsem to viděl poprvé, uvědomil jsem si ten zvláštní rovný "sestřih" olší nad hladinou - přesněji jen větvičky bez listí. Vysazování amurů je nešťastné. Línům zvoní hrana.
A děkuju autorovi za tento krásný článek. Lín je má nejmilejší ryba na stojatých vodách. Můj osobní rekord je zatím 53 cm. Poslední roky pěkné líny nad 35 cm lovím spíše na soukromých revírech, kdežto na svazových vodách je to bída bídoucí. :o(
NGisák - Profil | So 16.2.2013 0:03:00
Od svých školních let sleduji, jak se mění slepá ramena řeky Moravy a jejich rybí osádka. K největším změnám došlo v době, kdy se začali vysazovat amuři. Začaly mizet porosty vodních rostlin a rákosiny a porosty orobince kolem břehů. V té době se začaly na těchto ramenech snižovat stavy línů. K jejich dalšímu zdecimování došlo při nadměrném vysazování sumce. Myslím, že to jsou hlavní příčiny jejich úbytku. Na slepých ramenech, kde nedošlo k vysazení amura a zničení porostů vodních rostlin, se stavy línů udržely, a ani při větším tlaku sumců, a i rybářů, k markantnímu úbytku nedošlo.
NSpeviky - Profil | Ne 20.1.2013 13:02:18
Za moj rybarsky rok co lovím sa mi podarilo uplne nahodne chytit liena na plavanu na kostnakov a to asi 0,5m od brehu ten merial 28cm a dalsi na jednom reviry sa mi pasol na kukuricke v stavacke ten merial 30cm takze viacmenej len nahodne ale je to krasna ryba s ktorej som vzdy nadseny a rozmyslal som ci by sa nedala tato tajomna ryba chytit na krevetku?? co vy na to ? :)
NŠtiče - Profil | Čt 8.11.2012 22:25:37
Promě lín nějhezčí ryba. Chytám ryby 7 let a nikdy sem lína nechytil až letos se mi povedli dva chytit na zvazovce první měřil 35 cm a druhej 27 cm oba samodřejmě vráceni k vodě :)
Ntuzemak - Profil | Pá 30.12.2011 17:12:50
hezký článek,lína cíleně nelovím,jen náhodou ho chytnu,ale co nejrychleji ho vracím do vody...
Nmates202 - Profil | Pá 30.12.2011 17:09:54
Perfektní článek, Lín je moje V.I.P ryba = jedna z nejhezčích, já osobně bych ho nikdy nevzal od vody a někteří je pod mírové dávají jako nástražní rybu?!.
NMAXXSKATER - Profil | Pá 5.8.2011 19:45:51
Super článek o skvělé rybě. Dobrá práce. :-) Jinak souhlasím s tím, že by se k línům mělo přistupovat jinak (snížit to, že si jich rybář může vzít 7 kg za den) a hlavně by se měli více vysazovat a trochu snížit vysazování kaprů.
NŠiban - Profil | St 23.3.2011 21:29:38
Lín je mou oblíbenou rybou, chytil jsem ho jen jednou, ale velice si toho vážím. Vaše rady mi určitě pomůžou (na ryby ještě nemůžu, protože mi nejde matika), ale aspoň mám nějakou motivaci na tom mákonut. Váš článek samozřejmě za 1.
NFilinon - Profil | Po 14.2.2011 18:58:57
Martin M. >> Mr.Stick - >> opravdu peknej clanek a samozrejmne sem dal za 1, ale furt mi vrtá hlavou, co to je za ty sneky :D teďka sem prohledával přes dvě hodiny net, ale naprosto bez výsledku. Proto kdyby si mohl někdy přidat aspoň fotografii, jak ta malá vodní potvůrka vypadá, tak bych byl opravdu vděčný ;)
NMraroz (houba) - Profil | Út 14.12.2010 16:05:50
Nadherný clanek letos jsem na svazovích vodách chytil jen jednoho a ten mel 12cm ale na jednom soukromím jsem jich chytil asi 20 jeden měl i 36 vetsiho jsem zatim nikde nechytil.
Nshark011 - Profil | Ne 28.11.2010 18:10:00
Velmi pekný článok, dávam 1*
Nsuperweb - Profil | St 2.6.2010 18:17:01
Jen mala oprava: Bonduelle neni narozdil od vetsiny levnejsich nakladanych kukuric nalozena ve sladkokyselem nalevu, ale v mirne slanem nalevu - tomu prisuzuju to ze funguje lepe :)
Jinak diky za clanek - nasli jsme nedavno zapomenute lesni jezirko(a kupodivu svazovy revir :) ) a velci lini tam urcite jsou(neni tak uplne zapomenute, jednoho rybare jsme potkali a znal to tam zrejme dobre, kupodivu se i podelil o zazitky s 50cm kusy).
Je to takovej brcal, ze tam je tezke nahodit plavacku tak, aby se hacek potopil. Po nekolikahodinovem snazeni jsme ve 3 lidech vycistili misto tak 5x5m a chystame se na ne. Prvni pokus byl trochu propadak - asi 50 malych karasku a 1 30cm kaprik. Byla docela zima, navic se nerad vzdavam snadno, takze na ne jeste urcite policime :)
NŠtikoun1 - Profil | Po 19.4.2010 20:28:54
Nádherný článek, podle mě jeden z nejlepších na MRKU , a souhlasím s autorem že je jich stále méně a méně......Lín je moje nejoblíbenější ryba a nikdy bych ho nedokázal zabít....
NRadža - Profil | Čt 10.9.2009 13:34:56
Povedený článek. Lín je moje oblíbená ryba a pro mě asi i nejkrásnější. Jenom mi na ně letos nezbyl moc čas a nezkoušel jsem je letos :-(
Nrohlicimuz - Profil | Čt 10.9.2009 13:25:45
Krásný článek,dávám za 1.Líny také lovím největšího mám zatím rovných 40cm
Nčerča - Profil | St 4.3.2009 18:41:48
článek je dobrý, ale až na to, že píšete, že je lín nejaktyvnější v létě. Já když chci chytit lína, tak pěkně, když je přelom zimy a jara, když je celí rybník pod ledem a roztátý let je jen u přítoku rybníka, tak to je to správné místo. To už jen stačí dát a háček žížalu a za pár minut je první línek na háčku.
Nsliver - Profil | Ne 25.11.2007 19:27:55
Ty líny vám žerou sumci, tak je to. Začíná jich být nějak moc.
Nledňáček - Profil | Ne 25.11.2007 19:04:31
Na líny vzpomínám jako na krásná dětská léta.Bylo jich všude mnoho.Naposledy jsme je jiděli v době tření s kolegou na jedné ze zátok Slapské přehrady.někdy v roce 1987.Já osobně jsem ho nechytil již hezkou řádku let.A kdyby se mi to přece jen podařilo,určitě bych si ho vyfotil a vrátil tam,kam patří.Všimněte si,jak pomalu ale jistě/opravdu jistě/ ubývají cejni,zejména na Orlické přehradě.Doslova miluju lov cejna a tak si to dovolím tvrdit.Řada z Vás mi jistě dá za pravdu.a nejen u cejna ale i u plotice obecné.Ještě dlouho bude trvat než u nás bude - chyť a pust .Ještě k tomu naši rybáři nedospěli.Škoda.....
NPeetrik38 - Profil | Čt 18.10.2007 19:48:14
Pár loňských úlovků,jinak super článek.Za 1.
NVojtěch - Profil | Pá 17.8.2007 7:47:25
Clanek se mi moc liby.A na nasem rybnice (Bilina_8 Novomlýnský rybník) jsem jich nejvic nachytal na plavacku se slimakem.
NMiroslav Vrána | Čt 24.5.2007 23:16:37
Zásílám obrázek Lín 51 cm 2,3Kg žížala Heřmanický rybník 13 hod 15 minut 24.5.2007.
Moc pěkný článek.
Npan Karel - Profil | Ne 20.5.2007 15:19:15
Tak članek fakt parádni a pravdivej..... lin je bezesporu naš nejkrasnější kaprovitá ryba. Ale letos snad začnu pochybovat že se z našich revírů vytrácí ... v poslednich rokach sem chytal lina parkrát do roka ... ale tento rok ...nevím jestli je to tou teplou zimou ...ale lina jsem chytil skoro každou vycházku k vodě ať sem šel kamkoliv. Zrovna včera jsme s kamošem byli na Jezeru pod Ostrou a za dvě hodiny se mi povedlo dostat asi 15 linu od 30 - 35 cm na kukuřici ... smutnou tečkou byla jen ryba,kterou po pul hodině nevydržela moje čtrnacka a mezi stulikama praskla,teda je jasny že to lin nebyl =))...ale i tak sem mel pravě ze zlaťáků radost... no na fotce to nejni linek ale je taky pěkně zlatej=))....Ať berou!
Ndujac | Út 15.5.2007 20:16:33
Moc pěknej článek,jen sem si nikde nevšiml uvádění délky návazce(u feedru).podle nákresu vypadá dlouhej,p. Tychler ve své knížce uvádí taky dlouhej,ale z mé zkušenosti,pokud sem jej nezkrátil na délku jako na kapra,cca 25cm,tak byli dycky fest zažraní a to sem vždy chytal na žížalu(y).Jinak samozřejmě 1.
NPeetrik38 - Profil | Út 15.5.2007 19:47:22
Mám to štěstí,že na mém revíru se lín pravidelně vysazuje a hlavně jsou povoleny vzít si pouze 2 ks denně.Je spíš nahoda,když se chyti lín pod 30 cm.Většina ryb je 35-45 cm.Na lov línů se specializuji asi 20 let a ryb přez 50 cm jsem chytil pouze 3ks.Nejlepší měsíce pro mě jsou duben a květen.Jsou dny,kdy ulovím těch okolo 1kg třeba i 50 ks.Lovím pouze na plavačku s vlascem 0,14-0,16mm.
NTORARYK - Profil | Čt 3.5.2007 21:02:20
mě spíš zajímá to místo kde ty líni jsou.Jak koukám,a jak všude možně čtu,tak vim,že líni se zdržují nejvíce tam kde je:i bahno,lekníny.....
Na týhle fotce je místo,kde by líni mohli být.(ještě to ale nekvete-teprve začne i pořádně růst)
NVítek | St 14.2.2007 14:48:10
Pěkný inspirativní článek, nádherné fotografie - divák téměř cítí tu nahořklou bahenní vůni z tůní( jako z pivní pěny :-)
Nbbb | Po 29.1.2007 22:40:20
Pre mna je najlepsia nastraha polka nocnej hrubej dazdovky polozenej na dno ale nesmie sa hybat, lebo to hned zobere plotica alebo okoun.
NVítek | So 27.1.2007 1:57:39
Ondra: na lína s plavačkou - žížalu, vyvážení broky aby se žížala dotýkal dna, splávek položit(!) těsně vedle stvolů rákosí - a čekej.
NBrian1 - Profil | Út 16.1.2007 21:38:11
Hezky napsáno, jen mi vadí ta zmínka o Anglii. Doma jsem tady a tak mě především zajímá tunajší stav a postřehy. Jinak souhlasím a šel bych i ještě dál ... lín je naše nejkrásnější ryba a pouštím ji až tehdy, kdy se s ní sám pokochám a nechám pokochat i příbuzenstvo.... Nenachytám jich tolik, aby mi zevšedněli a většinou jsou to čudle, ale překrásné.....Nevím, jestli se v ČR může někdo chlubit úlovkem třeba 5 ks/ den línů kolem 30 cm, ale i kdyby mohl, měl by si té možnosti vážit, není to normální.... A co není normální, to je vzácné..... Šetřme prosím naše krasavce....
NMr.Stick - Profil | St 1.11.2006 18:38:36
@Ondra: Tak to bohužel nemůžu sloužit :o) Ale ty ceny lezou fakt dost nahoru :o(
NOndra - Profil | St 1.11.2006 11:32:51
Mr. Stick: No Newcastle je trosku zruky, ja se nachazim v okoli Ashford, Kent nevis o necem tady poblis??? £3 kde jsou ty casy ja platim za den £7:o(
NMr.Stick - Profil | Út 31.10.2006 22:33:46
@Ondra: v Anglii jsem byl třikrát, z toho jednou i na rybách v okolí Newcastleu je stoják Riforend pound...povolenka byla v roce 1999 tři libry na den...tenkrát sem si tam parádně zachytal menší líny na plavačku s kouskem bramboru...
Dík za přečtení článku :o)
Jinak přeju hodně štěstí :o)
NOndra - Profil | Út 31.10.2006 20:12:03
Pekny clanek, davam za 1 s hvezdickou:o) O te Anglii mas pravdu jelikoz se tu momentalne nachazim:o) Uz jsem byl ctyrikrat na rybach a zatim zadny Lin, ale uz jsem je tu videl u okolnich rybaru. Pokusim se o vikendu ridit tvymi radami a uvidime, treba se nejaky ten zelenac splete:o) Akorad si myslim, ze je tezke tady ulovit lina, jelikoz na jednom reviru kam jezdim je premnozeny kapr a na druhem zase plotice:o( Jinak rybareni v GB je parada zadni masari, ryb hafo atd.
NMr.Stick - Profil | Po 16.10.2006 13:45:34
Ehm, to jsem byl já :o) nějak se mi promazal nick...
NM - Profil | Po 16.10.2006 13:44:51
@Mirek Saf.: Ahoj, dík moc za tip, neznám to...ale určitě vyzkouším, vypadá to slibně a třeba to přinese úspěch...
NMirek Saf. - Profil | Po 16.10.2006 12:41:38
Ahoj: Pěkný článek. Jen doplním. V nějaké publikaci co mám doma( FRAUS), v části jak na líny, doporučuji při položené extrémně dlouhý návazec. Dokonce tam popisovali,že ho skládají a svážou PVA šňůrkou. Nezkoušel jsi to? Já jsem letos na feeder zdolal asi 3 líny, když jsem šel na kapry, nástraha kuku z plechovky a návazec cca 1m, průběžno. Záběry byly všechny poctivé ohnutí špičky 075 oz.
NMr.Stick - Profil | St 11.10.2006 0:23:09
@Jennda: Jo, teď si uhodil hřebíček na hlavičku...U pekárny chytám často...ještě víc ale z druhý strany...největšího lína mám ale z ramena u Model klubu :o)
NJennda - Profil | Út 10.10.2006 21:59:50
Mr.Stick: Velmi pěkný článek. Díky za počtení.
Jinak připojuji svou zkušenost. Vzhledem k tomu, že autor článku jak vím je také z Hradce Králové, mohlo by ho to zajímat.
Minulý rok jsem zjara chodil na líny cíleně a musím se pochlubit že na ramenech kolem Orlice (ze strany od hradecké pekárky) jsem jich chytil neuvěřitelné množství. Na jednom rameni jsou dokonce přemnožení. Nechci se tak chluvit, ale byly doby, kdy jse jich nachytal během tří hodin snad čtyřicet. Většinou však kolem 20 - 35. Většího jsem nechytil. Ani jsem nezakrmoval, jen jsem pozoroval hladinu, kde se jemně chvěly stulíky nebo dělaly víry.
NHonza Pok. - Profil | Út 3.10.2006 9:44:23
Hezké čtení nejen článku, ale i komentářů. Na původních labských ramenech, nyní tůních, jsou líni také. Na jednom berou pouze na žížalky potmě, na jiném i za dne na ..ellku.
Zkusím se mrknout na řece po těch šnekopijavicích a sehnat nějaké foto, samotného mě zajímá, co to je :-)
NMr.Stick - Profil | Po 2.10.2006 22:00:01
Předem díky za reakce, je to můj první amatérský pokus o článek :o) příští snad bude lepší...
@Miras S.: Je to možné, asi nikdy nenajdeme stoprocentní taktiku a podmínky :o)
@Bachy: Člověče, nemám ani tucha, jak se to jmenuje :o))) je to asi 1 až 3 cm dlouhý, černý bez ulity (ale není to pijavice) :o)
@Hora: Jojo, potopená větev, pokud není obydlená někým jiným, myslím dravcem, líny láká ...
@MrKos: Máš naprostou pravdu, někde ve článku to mám podobně, jak si to napsal :o)
NMiras S. - Profil | Po 2.10.2006 21:48:12
Dovolil bych si polemizovat o aktivitě línů při nízkých teplotách. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že nejvíce línů ( a to nejenom v jednom roce) jsem nachytal na malém rybníku, cca 1 ha, v době, kdy teprve rozmrznul. Na 2/3 rybníku led, teplota kolem 2 stupňů a kromě línů bylo takřka nemožné chytit jinou rybu. To trvalo dokud rybník nerozmrznul. Pak bralo všechno, kromě línů. Za jednu vycházku jsem jich chytil nejvíc 27. Takže moje zkušenost za poslední 3 roky je trochu jiná. Ale se nechovají podle šablony, co někde funguje, jinde vyhoří. Jinak pěkný článek
NHora - Profil | Po 2.10.2006 21:35:00
Mr.Stick,pěkně napsáno, dávám za 1 -osobně mám největšího 43 cm z říčky,ze severu Moravy,při svých toulkách za rybama.Letos v květnu,jsem po delším váhání podlehl výzvě kolegy a jel po noční za ním na jeden malý revír blízko jeho bydliště,pršelo,byla zima a jemu brali línci cca 20 - 25 cm,ale jenom z jednoho místa,kde byla ve vodě ponořená větev.Byli jsme tam 4 hodiny,promočení a promrzlí a za tu dobu jsme chytli skoro všechny druhy ryb z revíru.Vše bylo na žížalky,kterých bylo díky dešti kolem hodně.Za pár dní,když jsem tam přijel za slunečného počasí,nebylo po nich ani vidu ani slechu.Potom jsem prozkoumal dno kde byli najetí za deště,úplně stejné jako kolem dokola,jenom ta větev ve vodě.Osobně mám na žížalku a hnojáčky nachytáno nejvíc línů a když jsem zkoušel šnečky s ulitou,bylo minimálně záběrů,brali jenom kapříci.
NBachy - Profil | Po 2.10.2006 13:43:43
Mr. Stick - Pěkný článek, lín je krásná ryba. Ty šnečky bych někdy chtěl zkusit, jen teda nevím jaké jsi myslel, já zatím viděl jen několik druhů, ale vždy s ulitou. Nevíš jak se jmenují?
Jinak z toho co jsem viděl, považuju i cejna za rybu, která po setmění snižuje aktivitu, podobně jako plotice.
NMrKos - Profil | Po 2.10.2006 12:22:21
Pěkný článek... dávám za jedna...
Jediné snad co bych vytknul je fakt že pod stejným obsahem si dokážu představit článek s názvem " jak na kapry "... v podstatě je více než pravděpodobné že při dodržení všech popsaných skutečností je budeme chytat častěji a lín přijde jen občas... selektovat vyloženě jen lína je podle mého názoru takřka nemožné... :-)