Olovo zabíjí miliony lidí ročně. Snižuje IQ a zvyšuje míru kriminality

Slavíček - Profil | Pá 3.11.2023 6:38:31

Osobně si myslím že v EU parlamentu už jsou tím při otrávený když vidím co za debility vymyslí

    aleš vavřina - Profil | So 4.11.2023 8:58:10

    sliver >> to je jen zástěrka úmyslu zelených šmejdů šikanování zbytek spolecnosti, 20 let se v práci s nimi setkávám a mohu říci, že jsou jak na nějakém hromadnem školení navedeni...vesměs to jsou všivaci bez jakékoli zodpovědnosti využívající slušnosti a toletance zbytku spolecnosti

      Káceč - Profil | Pá 3.11.2023 19:55:57

      Olovo je neškodná lentilka oproti šmakuládě proti COV-19.....

        Káceč - Profil | Pá 3.11.2023 20:51:34

        sliver >> já dlouho přemýšlel nad tím, co vlastně ta zkratka EU znamená. A už to vím, je to EUtanázie.....

          Azis - Profil | So 4.11.2023 0:34:54

          Blby lidi taky rocne zabijou miliony lidi. Mozna i vic nez to olovo.

            sven - Profil | So 4.11.2023 11:24:45

            aleš vavřina >> Nezpochybnitelně je olovo jedovaté ale jak vidno, tak přestože s ním lidstvo přichází do styku tisíce let, jeho počet utěšeně narůstá, už jsme za hranicí 8 miliard a stále na vzestupné křivce.
            Slovy poručíka Hamáčka: "žádné obavy, lidí je jak sraček".. (Černí baroni)
            Nebezpečný je i nikotin, alhohol, cukr, léky, nejrůznější chemie v potravinách, hnojiva, atd . atd.. Koneckonců člověka může zabít i čistá voda, když na to přijde..
            Všechno je jen otázkou míry.
            Nebýt válek, epidemií, chudoby, nedostatku vody a potravin apod. ve světě, už bychom tu stáli ve dvou řadách na sobě...
            Olovo, neolovo.
            Stále se vyrábí a vyrábět budou akumulátory, stále bude olovo potřeba v chemickém průmyslu, k odclonění radioktivního, rentgenového apod záření, ve slévárenství (např. bronz)atd. atd., stále bude povoleno pro vojenské účely (střelivo)..
            Více Wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Olovo#Vyu%C5%BEit%C3%AD_olova_a_jeho_slitiny

            Tedy se má zákaz prioritně vztahovat pouze na střelivo pro civilní sektor, rybářské zátěže a soukromé využití vůbec. A to především v pomatené a zaprodané EU...
            Což poněkud smrdí...
            Tedy souhlas.

              Radek Ráliš - Profil | Pá 3.11.2023 18:19:46

              Slavíček >> Někdy je to dobrý lék bez předpisu. Jinak olovo zabíjelo, zabíjí a zabíjet bude...

                Pindˇa - Profil | Pá 3.11.2023 10:46:50

                jurasoft >> Bude z toho Igráček policajt😆

                  sven - Profil | So 4.11.2023 22:07:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                  Honza7 >> Ahoj. Já se omlouvám, že jsem téma diskuse posunul trochu jiným směrem :-)
                  Víš, že v drtivé většině názorů jsme ve shodě ale konkrétně toto téma, osobně vnímám trochu jinak. Může nám být líto afričanů a asiatů. kteří doplatili na bezohlednost a nenasytnost zahraničních těžebních společností, spoléhajících na fakt, že si v těchto státech s loutkovými vládami mohou beztrestně dovolit to, co by v jejich zemích neprošlo...
                  Ale buďmě realisti. nemáme žádnou šanci toto změnit. Na to jsme příliš malé figury na šachovnici.
                  Zatím nejsme schopni, si ani udělat pořádek doma.

                  Dovolím si jen malou ilustraci proč tak smýšlím.
                  Toto je téma, které se dotýká bezprostředně mě a mého okolí a týká se především právě té zmíněné pitné vody.
                  Je to jen malá část dokumentu i když pro někoho to může být nezdolatelný elaborát .-)
                  Někomu to třeba nic neřekne ale Ty jako odborník, si to jistě přebereš .-)
                  Podotákám, že zde vůle státu k nápravě je. Narozdíl od jiných lokalit.
                  Údaje jsou oficiální, neoficiálně je toho dost pod kobercem ale nechci bez důkazů "šířit poplašné zprávy"

                  .. 4. UKONČENÍ TĚŽBY A SANACE LOŽISKA STRÁŽ

                  Na ložisku Stráž probíhala těžba uranu chemickým loužením in situ v letech 1967 až
                  1996. Chemická těžba uranu byla prováděna metodou ISL (In Situ Leaching - loužení přímo na místě) a to kyselým loužením, kde byla používán H2SO4 jako loužicí činidlo a H N O 3 jako oxidační látka.
                  Cílem bylo získání uranu ve formě uranového koncentrátu. (DIAMO, s.p., 2010)

                  4.1 Ukončení těžby
                  Usnesením vlády ČR č. 166 ze dne 15. 5. 1991 bylo formulováno zásadní stanovisko -
                  nerozšiřovat plochy vyluhovacích polí dolu chemické těžby, stanovení ekologických
                  podmínek dotěžení ložiska, způsobu ukončení těžby a sanace. Období 1992 až 1994 bylo stanoveno jako přechodné období. Z výzkumných prací vyplynulo, že bude nutné vyřešit likvidaci roztoků kontaminované cenomanské i turonské zvodně.
                  V květnu 1995 byl zpracován návrh koncepce sanace ložiska Stráž.
                  Koncepce sanace spočívá ve vyvedení kontaminantů z podzemí a v jejich následném přepracování na hospodářsky využitelné produkty, nebo ekologickém uložení na povrchu.
                  Sanace může být realizována různými způsoby a volba optimálního postupu je ovlivňována průběžně získanými poznatky.
                  Chemická těžba na ložisku Stráž byla ukončena 1. 4. 1996. (Mužák, 2008)

                  4.1.1 Situace v době ukončení těžby
                  Na ložisku bylo za dobu chemické těžby zbudováno 2 210 průzkumných a 7 684
                  těžebních vrtů. Založeno 35 vyluhovacích polí na ploše 700 ha a plocha dobývacího prostoru je 24,1 km2
                  . Do roku 1996 vytěženo celkem 15 562 t uranu.
                  Hloubka dobývání se pohybovala zhruba kolem 220 m pod povrchem.
                  Po chemické těžbě uranu zůstalo v horninovém prostředí cca 186 mil. m 3
                  cenomanských zbytkových technologických roztoků a 80 mil. m 3 turonských zbytkových technologických roztoků.
                  Do podzemí bylo během těžby vtlačeno 4,1 mil. t H2SO4
                  (z toho 80 % zreagovalo s horninou a 800 000 t je zde ve formě volné H2SO4), dále 312 000 t H N O 3 , 112 000 t N H 3 ,
                  26 000 t HF a 1 500 t HC1.
                  Chemickou těžbou bylo celkem ovlivněno 370 milionů m 3
                  podzemních vod.
                  Jedná se o kontaminaci 4,9 milionů tun všech rozpuštěných látek,
                  z nichž 14 nejvýznamnejší je kontaminace sírany v množství zhruba 3,6 milionů tun.

                  4.1.2 Environmentálni následky těžby
                  Těžba uranu na ve strážske oblasti ohrožuje kvalitu vody v turonském kolektoru, který
                  je zdrojem pitné vody. Během posledních 50 let bylo v regionu vyvrtáno více než 15 000 vrtů a dochází k pronikání kontaminovaných artézských vod cenomanského kolektoru do turonské zvodně.
                  K průniku však může docházet i podél přirozených tektonických poruch (Kozáková
                  & Pokorný, 2009).
                  Vlivem odčerpávání vod z cenomanského kolektoru pro zabezpečení hlubinné těžby došlo ke snížení hladiny podzemní vody až o 160 m. Dalším negativním zásahem bylo zahájení chemické těžby. Vtláčením rozpouštědel pro loužení uranu došlo ke kontaminaci vod a vytvoření rozsáhlé ekologické zátěže.

                  4.1.3 Ovlivnění ložiska Hamr
                  Ložisko Hamr leží v blízkosti vyluhovacího pole ložiska Stráž.
                  Těžba zde započala v roce 1972, pět let po zahájení chemické těžby ve Stráži.
                  Na rozdíl od těžby na ložisku Stráž, zde byla použita metoda hlubinného dobývání.
                  V průběhu těžby ložiska Hamr docházelo k nežádoucímu ovlivnění dolu, a to ve formě průsaku kyselých loužicích roztoků chemické těžby do Dolu Hamr I.
                  To bylo způsobeno vtlačováním loužicích roztoků do vrtů v blízkosti dolu a současným čerpáním podzemních vod z dolu.
                  Mezi chemickou těžbou a dolem vzdálenými asi 2,5 km vznikl rozdíl piezometrické výšky hladiny v cenomanské zvodni vícenež 100 m. Největší vliv mělo nejblíže umístěné pokusné vyluhovací pole VP-6, založené v roce 1973. Podobné problémy následně nastaly i u vyluhovacího pole VP-5.

                  Z důvodu zamezení šíření vyluhovacích roztoků byla vybudována hydraulická bariéra Stráž situovaná mezi vyluhovacími poli a dolem hlubinné těžby. Jedná se o linii vrtů, do kterých je vtláčena voda, a tím vzniklo tlakové rozvodí podzemních vod cenomanské zvodně.
                  Pro zachycení uniklých kyselých roztoků byl také v předpolí hlubinného dolu vyražen systém drenážních překopu s dovrchními vrty. (Fait et al., 2004)
                  Těžba na Dole Hamr I byla ukončena v roce 1993 a důl byl konzervován. Důl měl 4 těžební jámy a 68 km horizontálních důlních chodeb a hloubku dobývání 160 m pod povrchem........

                  Původní projekt dekontaminace podzemních vod počítal s časovým údajem 100let,
                  Po přechodu na novou technologii, se doba údajně zkrátí na 40let..
                  Ale žijeme v Česku, že ano...

                    Rožnovák - Profil | So 4.11.2023 16:16:58 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                    olovo je obsaženo v půďe, říčních sedimentech a i vodě a proniká v mikroskopické úrovni do potravního řetězce a pravidelná konzumace ryb z některých míst je o zdraví. Což není problém jen zemí 3.světa -stači si vyhledat správy povodí o vodních tocích jež monitorijí škodlivé látky v sedimentech včetně těžkých kovů,-kdysi byly veřejné.Použivá se nejen jako zdrojová surovina ale jeho sloučeniny i jako pomocné látky v prúmyslu. Na našem území máme několik starých eko zaťeží-skládek s kterých těžké kovy unikaji do přilehlé vodoteče- u nás máme jednu z takovou kde se yvážely do potoka z fabriky vadné obrazovky se plné těžkých kovů a jiných srágor-smozřejmě ti co mají baráky a studny pod tím to vadí.

                      Slavíček - Profil | Pá 3.11.2023 10:32:15

                      jurasoft >> Plast se neřeší to je stejný jako pesticidy . Zkrátka řeší se pouze věci co se EU hodí do krámu

                        sliver - Profil | So 4.11.2023 19:08:56

                        I v této studii, jedné z mnoha, je psáno, že u nás a v celém vyspělém světě dochází k akutním i chronickým otravám jen sporadicky v jednotkách případů. Většinou jde o profesionální otravy spojené se selháním člověka. Další v řadě je špatné využití keramických nádob (kyselé nápoje).
                        https://casopisvnitrnilekarstvi.cz/pdfs/vnl/2016/02/04.pdf

                        Co takhle zkusit bleskovku o náhlých úmrtích a vážných následcích po očkování MRNA vakcínama , co ? To by asi bylo zajímavější, přibývá toho.

                          sven - Profil | So 4.11.2023 18:55:22

                          Rožnovák >> Ahoj. Máš pravdu ale aniž bych snižoval potenciální nebezpečnost olova, které je tématem diskuse.
                          Nejen olovo je obsaženo v půdě, říčních sedimentech, vodě aj.
                          Nejen olovo, se dostává do potravního řetězce.
                          Existují i mnohem horší a nebezpečnější látky.
                          Leč ty EK jaksi nepálí anebo zřetelně méně. Tedy to osobně nevnímám jako systémové řešení ale spíš jako účelové. Ale je to jen můj osobní názor..

                          https://ustecky.denik.cz/zpravy_region/reky-obchazi-zly-bubak-rtut-20130116.html

                          https://acta.mendelu.cz/artkey/acu-201005-0029_heavy-metal-pollution-of-ecosystem-within-the-middle-course-of-the-jihlava-river.php

                          https://ustecky.denik.cz/zpravy_region/rtut-saha-pod-spolchemii-az-do-hloubky-20-metru-20130213.html

                          Kontaminovaná voda se zřejmě dostane v Polabí a nejen.tam, závlahami na pole, pijí ji ptáci, zvířata, dostane se do spodních vod, tedy i studní atd..

                          Jak to budeme řešit ?
                          Zlikvidujeme Spolanu Neratovice, Spolchemii, Energoaquu, Dezu aj. nebo máme sílu je donutit vyrábět v uzavřeném bezodpadovém systému ?
                          Nebo se v tom zaangažuje jindy akční EK ?
                          Anebo ekologické zátěže vyřešíme opět "zákazem diabolek, rybářských olůvek, plastových brček nebo přejmenujeme žárovky, na tepelné koule" ?
                          A kde je kadmium, zinek, fosfor, PCB, kortikoidy, antikoncepce, antibiotika, drogy .....
                          Kdo má ekonomickou sílu, společenský zájem, politickou vůli atd. aby kontaminované řeky a půdu, začal dekontaminovat ? Bylo by to krásné ale..
                          .. tento stát se potácí na hraně ekonomického kolapsu, jeho vláda má zcela jiné zájmy, drtivá většina jeho občanů jiné starosti a navíc, tento stát už o sobě sám nerozhoduje...

                          Jako rybář (když jsme na rybářském webu) můžu s čistým svědomím prohlásit, že k rybolovu žádné olovo nepotřebuji, Jde to i bez něj.

                            milanpindryc - Profil | Pá 3.11.2023 19:38:31

                            stefan_pista >> ted je v kurzu ocuhuzenej uran na tanky nebo wolframovy kulicky na pechotu :-(

                              sliver - Profil | So 4.11.2023 19:30:28

                              jo, snižuje IQ a zvyšuje míru kriminality ? Podle seriozních studií se jedná o jednotky případů. Ale třeba taková toxoplazmoza dělá to samé a navíc z ženských dělá lehké divy a tím je podle světoznámého covidologamrazákologa Flegra nakaženo víc než půlka populace. Tak zakážem olůvka a vyřešeno .

                                Slavíček - Profil | Pá 3.11.2023 22:50:42

                                Káceč >> Eutanazie ekonomiky Evropy

                                  karlak - Profil | Pá 3.11.2023 21:54:45

                                  tak malarie je na tom o neco lepe a alkohol jeste lepe vsichni nas porad strasi co je zavadne a pritom se lidsky zivot v prumeru neuveritelne prodluzuje

                                    sven - Profil | Pá 3.11.2023 19:15:53

                                    Radek Ráliš >> Dobrá medicína .-) .45 BP Mr. Lyman.
                                    Zatím to nevypadá na celosvětovou snahu, dostat olovo do útlumu ...
                                    https://www.kurzy.cz/komodity/olovo/

                                    https://www.patria.cz/komodity/kov/PB/olovo.html
                                    Zatím to vypadá spíš, na false flag operation ....

                                      sliver - Profil | So 4.11.2023 20:40:53

                                      jasně, mě by to ani nenapadlo. Ale když vnuci začali plivat chuchvalce něčeho při lízání oblíbených lízátek, zbystřil jsem . No oni vyměnili obvyklé plastové tyčky za papírové, které se ovšem v půlce spotřeby začaly rozpadat a měli toho plnou pusu. Jo, zachráníme planetu :-)

                                        Honza7 - Profil | So 4.11.2023 14:54:22

                                        Jsem rád, že administrátor schválil tenhle článek do bleskovky a čekal jsem jaké budou reakce. Bohužel to dopadlo podle mých představ. Někteří nejspíš ani článek nečetli a rovnou se pustili do kritiky EU. Pokud si to pamatuji dobře o EU ani zmínka, srovnání bylo činěno celosvětově.
                                        Z mnoha příspěvku to vypadá, že někteří své dětství prožili v Indii, či Nigérii a daň v podobě chronické otravy olovem si vybírá svoje oběti na základě odpovědí, které stály v reakci na tento článek. Člověk v mnoha případech co nevidí, tak tomu nevěří a přesně v tomto duchu se vyjadřuje. Lidi co neměli možnost vidět jak to vypadá v některých zemích Afriky, či Asie tohle rozhodně chápat nebudou a budou zatím hledat úplně něco jiného, než tomu ve skutečnosti bude.
                                        V každém případě je to aspoň v něčem inspirací pro ty co rádi cestují a mají pocit, že ze zahraničí si dovezou něco suprovního za extrémně levný peníz. V mnoha exotických zemí neexistuje preventivní kontrola potravin a vše se řeší většinou ex post, ale pro ty co už budou v márnici budou výsledky na co zemřeli k ničemu. Nejspíš z toho bude nějaká kazuistika ke které se zase vyjádří někdo z úplně cizí země bez znalostí souvislostí s ukřivděnou duší, že ho chtějí omezit v jeho bohulibé činnosti.

                                          Káceč - Profil | Pá 3.11.2023 21:30:44

                                          sliver >> to není strašení, to je bohužel realita.

                                            PYTLAKS - Profil | Pá 3.11.2023 7:28:15

                                            evidentně olovo zvyšuje plodnost,potenci a libido,jak si jinak vysvětlit populační nárůst v těchto částech světa:-))asi založím neziskovku,v této pokrokové době je to asi maličkost:-))))

                                              pavo - Profil | Pá 3.11.2023 0:38:52

                                              Tak, doufám, že si tohle nepřečetl některý z europarlamentních aktivistů. Ten už totiž má jasno. Můžou za to sportovní rybáři a myslivci. Takže v návrhu zákazu používání olůvek a střeliva je nutné pořádně zatlačit, ať z toho olova nezblbneme i tady, v Evropě.

                                                Slavíček - Profil | So 18.11.2023 7:24:31

                                                Honza7 >> Videl jsem to taky celý a když to dobře posloucháš mluví tak kolik stop po různen mixu pesticidu testy odhalili Nejvíc dokonce 10 paprika Španělsko mě tohle tedy nepřipadá zrovna moc normální .Ještě lepší byli testy jablek a vína .Mě sere ta historie kterou tady šíří EU vůči olovu a přitom některé věci se vůbec neřeší. Nedávno vyšel článek z výsledkem kolik procent v ČR půdy je těžce kontaminovány pesticidy po pěstování řepky .A výsledek to všechno pijem ve vodě pak tam nasadí jinou plodinu třeba obilí a máš ten bordel v mouce Samozřejmě za všechno můžou naší lidi . Měj se

                                                  Honza7 - Profil | Pá 17.11.2023 23:26:45

                                                  Slavíček >> Já jsem si to na rozdíl asi od tebe prohlédl od začátku do konce a není tam nic v rozporu co uvedl kolega Knedla12. Spíš je velkou otázkou zda-li jsi vůbec schopen pochopit o čem se tam hovoří?
                                                  Další věc čemu nerozumím je proč taháš sem do diskuse věci co nemají vůbec nic společného s olovem. Věnuj se tématu a nebo pokud si myslíš, že to co tady uvádíš je natolik zajímavé, tak si na to založ vlastní diskuzi.

                                                    Tomáš - Tom - Profil | Čt 16.11.2023 16:22:21

                                                    Myslím, že celá hysterie ohledně olova vzniká na zakázku určitých lobistických skupin a vůbec se nejedná o zdraví lidí. Olovo je nezbytnou součástí střel do zbraní a EU chtěla lidem znemožnit držení palných zbraní, Když se jim to ne zcela povedlo tak se snaží to řešit zákazem olova ve střelách, což v podstatě nelze, své by o tom mohli vyprávět myslivci. Toto je taky jeden z důvodů proč je olovo tak propírané. Kdysi bývaly i olověné vodovodní trubky.

                                                      razisdas - Profil | Ne 5.11.2023 21:27:16

                                                      sven >> tohle než vysanujou, to bude trvat hodně dlouho. Prostupnost kapaliny horninou jsou desitky az stovky let. Jestli planujou ze to za 100 let bude v cajku, tak to pochybuju. Podle me to budou jeste resit 3 generce po nas.

                                                        _Karel_ - Profil | Ne 5.11.2023 9:05:02

                                                        Káceč >> Možná - Evopa Uhnije :-(

                                                          Káceč - Profil | So 4.11.2023 21:07:07

                                                          sliver >> tak.

                                                            Káceč - Profil | So 4.11.2023 20:50:26

                                                            sliver >> byl a nejlepší domluva byla s rusínama a východňárama :-)

                                                              sliver - Profil | So 4.11.2023 20:46:12

                                                              Káceč >> dělám si srandu. Kdoví, jak tam mluví. Na vojně si byl, takže mnohotvárnost jazyka si poznal.

                                                                Káceč - Profil | So 4.11.2023 20:41:29

                                                                sliver >> hlavně je otevře znalost řeči. S němčinou bych tam asi moc nepochodil :-)

                                                                  Rožnovák - Profil | So 4.11.2023 20:30:07

                                                                  sven >> ahoj tento
                                                                  članek píše o tom že olovo zabíjí- zdrojem je primárně průmysl a třeba skládky z dob minulých výskyt olova jde ruku v ruce často se rtuti kadmiem a jinými látkami vzniklými při výrobě v průmyslu-ta naše skládka na jejiž asanaci jsou udajně na Mžp fondy a asi 4roky se o tom nyní prý jedná na tom není jinak,zatím ji moniturují.Škodlivě jsou např i perforované látky a to velice-je jich tolik druhů a jsou tak rozšiřené že zakázat všechny nejdou narozdíl od poměrně uzkoprofilových bročků a např i plastových brček které nikterak zásadní nejsou ale pěkně se to vyjímá na Pr banerech že se něco dělá a dá se to prosadit .Místním bydlicim pod skládkou jsou olůvka celkem jedno, chtěji mít jen jistotu.
                                                                  Jsou snahy na omezení na látek používaných v zeměďelství ale poměrně často naražeji na argument_ nižší výnos, vyšší náklady- vyší ceny- nespokojený spotřebitel zakazník/ volič- na To každý slyší.-

                                                                    sliver - Profil | So 4.11.2023 20:28:41

                                                                    Káceč >> tam fungovaly dycky silonky a žvýkačky. Nevím jestli maturita bude otvírat dveře :-)

                                                                      Káceč - Profil | So 4.11.2023 19:46:28

                                                                      sliver >> prověř a pak dej vědět. Maturitu z ruštiny mám :-)

                                                                        sliver - Profil | So 4.11.2023 19:35:54

                                                                        Káceč >> prověřím Bajkal, tam určo neví , že probíhá speciální operace a furt chytají štiky.

                                                                          Honza7 - Profil | So 4.11.2023 19:24:49

                                                                          sven >> Z mého pohledu je umírajícímu úplně jedno zda-li za jeho skonem bude stát, Pb, Cd, As, PCB, či něco úplně jiného.
                                                                          Máme oblasti kde se Pb vyskytuje ve vyšších koncentrací, ale proti tomu co je v některých oblastech Afriky a nebo Asie, tak jsme relativně v klidu.
                                                                          V každém případě by jsme měli být ušetření s problémem v rámci pitné vody ( bráno z pohledu dodávek v rámci veřejné vodovodní sítě ). Taková jistota v kvalitě pitné vody ve světě není až tak běžná jak by jsme si přáli.

                                                                            Káceč - Profil | So 4.11.2023 19:24:46

                                                                            sliver >> tam bys byl ztracenej, neumíš filipínsky :-) Dneska není utéct kam, všude to stojí za hovno.

                                                                              sliver - Profil | So 4.11.2023 19:22:46

                                                                              Káceč >> jo. Původně sem se chystal utéct na Filipíny, ale sem se tu dočet, že tam všude číhá olovo. Tak teď nevim.

                                                                                Káceč - Profil | So 4.11.2023 19:17:19

                                                                                sliver >> ty chceš být evidentně vyloučen z EU s celou svojí rodinou :-)

                                                                                  Rožnovák - Profil | So 4.11.2023 18:56:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                  Slavíček >> neďelal bych z toho soutěž-zdrojů znečištění je pochopitelně víc místy je z toho zajimavý koktejl s každé látky mají své.Nyní má každé druhé město stanici na meření škodlivin ovzduší, z emisních povolenek je fajn business, Ale na celém toku bečvy po otravě je jedna monitorovací stanice ale to by už muselo něco zas uniknout.

                                                                                    Slavíček - Profil | So 4.11.2023 12:02:50

                                                                                    sliver >> Celá ta snaha EU je na hlavu .

                                                                                      sliver - Profil | So 4.11.2023 11:37:51

                                                                                      aleš vavřina >> kdybych k tomu měl napsat svoje, tak stejně budu zmizelej. Čili ano, všechno je to na hlavu.

                                                                                        Palusko - Profil | So 4.11.2023 8:08:44

                                                                                        Co ine, ako promovani odbornici na vsetky problemy sveta a hlavne toxicke kovy sa tu mohli zist :)

                                                                                          sliver - Profil | Pá 3.11.2023 21:07:40

                                                                                          Káceč >> nestraš

                                                                                            sliver - Profil | Pá 3.11.2023 20:45:58

                                                                                            Káceč >> jojo. A aby se v Indii a Peru netrávily děcka olovem, tak zakážeme broky na plavanou. Jiný odkaz v té bleskovce nevidím, bo olovo v barvách, benzínu, ve skle a keramice je tu zakázané už hodně dlouho.

                                                                                              Káceč - Profil | Pá 3.11.2023 20:26:44

                                                                                              sliver >> s bramborama je to tak. Ty se vyplatí pěstovat jen pro vlastní spotřebu. Pokud má tedy člověk pěstovat kde.

                                                                                                sliver - Profil | Pá 3.11.2023 20:23:10

                                                                                                Káceč >> to je pravda. Navíc , proč bychom měli řešit olovo na Filipínách a v Nigerii, ledažeby jsme od tama chtěli dovážet brambory, bo u nás se už nevyplatí pěstovat.

                                                                                                  Honza7 - Profil | Pá 3.11.2023 16:30:49

                                                                                                  Slavíček >> Pokud podle tebe v EU hlasují takové země jak Nigérie, Indie, Filipíny, Alžírsko, tak ta otrava olovem tě už dávno zasáhla.