Ulovkový lístek A4 - ČRS

Diskuse k bleskovce Ulovkový lístek A4 - ČRS

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 8.1.2022
58 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nbart.bm - Profil | So 8.1.2022 19:33:25

Petasss >> a proč aplikace? Ne každý má chytrý telefon. Zejména ti co jsou staršího data narození. Všeci jen bečí po aplikacích a psacím písmem už nenapíšou pořádně ani své jméno a příjmení.

    Nkakr - Profil | Po 10.1.2022 8:58:33

    Vydal a sumarizoval jsem desetitisíce povolenek. Když jsem začínal, tak se vypisovaly rukou. Tak něco málo o tom vím.
    Rybář,kterému dělá potíže před začátkem lovu zapsat datum a revír a neumí či spíše nechce těch pár čísel sečíst do sumáře nemá u rybářů co dělat.

      NPedro1 - Profil | Ne 9.1.2022 17:17:33

      statik >> Stačí vzít lovce, co nepouští a jsou u vody víkend/týden/měsíc/10 měsíců v roce - viz. velké nádrže a chataři a hausbotáři.
      Když se neproškrtávalo a začalo to jít třeba po týdnu lovu, napíšu dvě ryby o 7 dní zpět, další dvě o 6 dní zpět, další o 5 dní zpět, ve vodě haltýř, vše zapsáno, vše v pořádku a živé ryby stále po ruce pro známé, na kšeft, pro doktora,......
      Takhle s proškrtáváním už to "legálně" nejde.

        NThomic - Profil | Čt 13.1.2022 21:25:15

        eskymak Mrakomor >> berte to tak, že jsou tu tři úrovně potřeb. Jedna interní, mezi organizačními složkami svazu. Je jich přes 600, probíhá mezi nimi milion procesů, smluvních vztahů, přesunů dat, přesunu financí, materiálu a informací. Nyní tu neexistuje žádné propojení kromě e-mailu. RIS má tyhle vztahy automatizovat, hlídat termíny, predikovat vývoj a hlavně to dělat hned.
        Pak tu máte rovinu legislativní. Pracujeme s daty čtvrt milionu lidí, které musí být ze zákona nějakým způsobem zabezpečené, musí k nim byt logované všechny přístupy, přesně definované jejich uložení a správa. Tabulky v excelu, doma dělané databaze a domácí systemky tyhle věci proste nesplňují. Ve finále zlatá kartoteka pod zámkem, ke které ma klíč jeden člověk.
        Pak tu máte rovinu, řekněme, restriktivní. Je tu hromada pravidel, které musí rybari ze zákona dodržovat. Pokud je nedodržují, přijdou o papíry. Bez systému, který zajistí, ze bude tohle opatření vynutitelné, si z pravidel budou někteří dělat dal trhací kalendář, protože neexistuje nástroj který by zajistil, že nepůjdou do sousední MO pro novou povolenku. Dokud nebude existovat nástroj na dodržování pravidel, je diskuze o jejich podobě zbytečná.
        A pak tu mate poslední rovinu, rybářskou. Je úplně jedno jestli jste “jen” rybář, sportovec, v dětském kroužku nebo rybářská straz. V tomhle století si zasloužíte nástroj, který vám bude schopny poskytnout relevantní, přesné a hlavně rychlé informace. Třeba o tom ze je zavřený revir kvůli havárce, ze zítra vase MO dělá brigádu, že ve své kartě uvidíte kolik vám zpracovatel spočítal ulovků na odevzdané povolence nebo že si členské příspěvky budete moct zaplatit přes internet a rovnou objednat povolenku. I když zatím díky legislativě jen poštou. Nebo ze budete mít appku, která vám ukáže na kterém jste reviru, jaká na něm jsou pravidla abyste je nemusel hledat na čtyřech místech v bichli nebo si díky ní kontaktujte rybářskou straz, pokud budete svědkem něčeho co se vám fakt nelíbí nebo to rovnou zdokumentovat.
        Jinak co se tyče RS, tak je do toho nikdo nutit nebude, ale nebude to ani potřeba. Zkušenosti s appkou ze severní Moravy ukazují, źe tenhle nástroj používat chtějí dobrovolně. Usnadní jim obrovsky administrativu. Kdo chtít nebude, nechť zůstává u papírových hlášenek.

          Nrybomil - Profil | Pá 14.1.2022 11:05:28

          Thomic >> takže příště někde můžou vymyslet, že tam u nich na revíru před zahájením lovu si máme namočit hlavu a zařvat " Nazdar soudruzi ". No potěš koště, to jsme to dopracovali. :-(

            NDědek - Profil | Út 11.1.2022 0:37:51

            Danda05 >> Než tohle řešit, je jednodušší vybrat dva litry od toho, kdo se chce bránit zvůli DK, nebo nepoctivého, či hloupého porybného. Navíc mám neodvratný pocit, jestli to není někomu tzv. malá domů. To bych ale silně spekuloval, tedy nebrat vážně.
            Na druhé straně musím přiznat, že je to elegantní řešení pro sběr potřebných a co nejvíce přesných dat. Jestli nejsem jako spolek schopen přimět svého člena, aby si řádně plnil svou povinnost, je i tato cesta řešením a to je prostě fakt.
            Otázkou zůstává, co nakonec z celé spolkové činnosti zbude? Spolek bude zcela zbytečný a hlavně bude zcela zbytečně to odstupňované řízení od MO, přes US, až po radu.
            Jestli nakonec nebude jednodušší a levnější s tím, že si nebudeme hrát na nějaké svazy a spolkovou činnost, koupit si jako v USA povolenku i nástrahu na benzínové pumpě.
            To, kam se spolek dostal od převratu do teď, je prostě tristní. Měli bychom si nalít čistého vína a ukončit tuhle komedii. Pro nás, obyčejné členy, už nemá prakticky svaz žádnou přidanou hodnotu, protože to už není svaz, či spolek, ale výběrčí a přerozdělovač peněz. Rozumím tomu, že toto by se funkcionářům nelíbilo. Mít moc a peníze, je prostě největší a nejlepší afrodisiakum na světě.

              Nmpl - Profil | Po 10.1.2022 19:17:53

              Thomic >> jenom abych spravne pochopil
              - V loňském roce byly chyby v sumářích u 41% Cs a Cr povolenek - znamena to ze neodpovidal soucet z radku s cislem v sumari ? Zpracovatel povolenek tedy kazdy sumar zpracoval po radkach a pak provedl kontrolu proti sumari ?
              - Plus přibližně 10% povolenek nebylo odevzdáno vůbec - znamena to ze i pres uvedeny fakt mohli tito rybari obrzet povolenku na nasledujici rok ?
              - odevzdání povolenky do 15. Ledna, vyplnění sumare (pokud na něm bude některý US trvat) nebo dodržování pravidel VRP - znamena to ze US, MO, RS ... naprosto rezignovaly na pravidla a jejich porusovani prochazi bez jakehokoliv postihu ?

                Ntomvec - Profil | Ne 9.1.2022 14:04:15

                Thomic >> aby ta statistika na denní bázi měla nějaký smysl, musely by se zapisovat i ryby vrácené vodě. Já jsem vloni pochytal různé druhy ryb v různých velikostech a vrátil je vodě. Ponechal jsem si za celý rok jednoho vánočního kapra. A to dělá myslím si většina rybářů. Co z toho pro účel statistiky plyne? Že v té vodě žijí jen kapři a musíme vysadit náhradu za ty ponechané.

                EDIT: a když bych si vymýšlel a psal v maximálním povoleném množství ponechané ostroretky, cejny a plotice, bude je někdo dosazovat?

                  Neskymak Mrakomor - Profil | Pá 14.1.2022 9:29:57

                  Thomic >> to je přesně ono - "svaz nemůže omezit pravomoc RS danou zákonem"

                  .....tady bych Tě trochu chytil za slovo. Svaz nemůže omezit pravomoc, ale běžně to dělá - vždyť chce např. po RS hlídat dodržování svazáckých vytvořených pravidel (BP).

                  Jedním takovým do očí bijícím nezákonným pravidlem je na například na revíru bečva 1 chyť a pust (473 300) zákaz pro rybáře mít u sebe jakékoli zavazadlo...batoh, tašku :-)
                  Zákon mi nic takového nenařizuje ani nezakazuje. Prostě si někdo vymyslel blbost a RS by to měla kontrolovat? KDe je zákonný rámec?

                    Ntomvec - Profil | Ne 9.1.2022 13:15:34

                    Thomic >> dřív bylo fosforu v řekách násobně víc, teklo do nich všechno, od domácích sraček přes odpady z jatek až po bordel z papíren, textilek a chemiček a ryby byly. Teď je voda čistá a neúživná, ale zase obsahuje antibiotika, psychofarmaka, antikoncepci a směs různých drog, vydry a kormorány. Uznávám, že pokud někde sypou do 1ha rybníčku metráky kukuřice a koulí tak se to na kvalitě vody projeví.

                    Co se týká těch docházek a úlovků, to nevypovídá vůbec o ničem. K tomu prvnímu prostě chodí víc rybářů, kteří pouští a k tomu druhému jeden místní masař. A co se týká jejich odkupu? Pokud majitel ví, a to ví, kolik tam chodí rybářů, tak podle toho nasadí cenu. Potom by mohlo být daleko levnější odkoupit ten méně navštěvovaný.

                    Jenom mě vrtá v hlavě ta zmínka o odkupu rybníku, kam chodí víc rybářů? Plánujete snad zpoplatnění jednotlivých návštěv nad rámec ceny povolenky?

                      Nstatik - Profil | Ne 9.1.2022 11:34:24

                      computerfish >> já jsem nikde nepsal,že se úlovky nepíšou a v sumáři nevykazují, já jsem napsal že v minulosti před započetím lovu se na MP nezapisoval datum, pokud jsem chytil rybu kterou jsem si chtěl nechat tak jsem ji zapsal ,dneska musíš napsat datum před započetím lovu a pokud nic nechytíš,tak ho proškrtneš a tak se ti krátí počet kolonek na záznamu o úlovcích. I ten největší masař by měl dostatek kolonek na zapisování a při povoleném počtu 40 kusů ušlechtilé ryby by mu to bohatě stačilo.Statistikou jsem měl na mysli to,že do sumáře zapisuješ počet docházek na každý revír kde jsi chytal. Tady píšou že si vzali hned dva papíry pro případ že by jim došly řádky, pochybuji že by mi ho dali před tím,než vypíšu ten první. A co se týče aplikace, žádnou nepotřebuji, umím číst psát i počítat.

                        NPetasss - Profil | So 8.1.2022 17:04:14

                        haas >> Fakt je to úplný prales ten náš svaz. Já si opravdu začínám myslet, že je tam nějaké tvrdé jádro odpíračů všeho, co by jen trochu ulehčilo celý sytém, protože pak budou ti odpírači pro svaz zbyteční......Všechny systémy jsou již dávno vymyšlené, funkční, bezpečné, transparentní a léty prověřené......jen my budeme stále něco vyplňovat na harmoniky, někteří na A4 a pak se s tím nervovat........

                          Neskymak Mrakomor - Profil | Ne 16.1.2022 19:31:07

                          computerfish >> jenom 30mega? No ja to asi nechtel vedet. Ze svazu se stalo uplne neco jineho nez k cemu byla urcena puvodni myslenka.

                            Ncomputerfish - Profil | Ne 16.1.2022 18:33:21

                            Thomic >> Pokud vyhrožuješ mé osobě soudem, těším se. Jen nevím, za koho budeš vystupovat. Vyhrožuješ soudem za svaz nebo za svou maličkost, to je zásadní věc. Abych se připravil. Na všechny body tobě a rybářům postupně odpovím v novém tématu diskuze, aby se informace nestratily. Nyní mě zajímá a ostatní rybáře možná také.
                            ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Cituji zápias z Rady: V souvislosti s ukončením výběrového řízení na zpracovatele připravovaného Rybářského informačního systému (RIS) schválila Republikové rada ČRS dne 22. 11. 2021 per-rollam hlasováním vítěze výběrového řízení, a to na základě doporučení hodnotící komise, složené ze zástupců všech ÚS a MRS. Proces hodnocení nabídek byl dozorován nezávislou advokátní kanceláří.
                            RE:
                            Všichnií účastnící výběrového řízení obdrží vyrozumění. Námitky lze podat do 15 dnů od oznámení výběru dodavatele. Zadavatel a dodavatel jsou dle zákona po uplynutí blokační lhůty povinni uzavřít smlouvu bez zbytečného odkladu. Nyní máme leden 2022, lhůty jsou dávno pryč a rybáři vítěze neznají a smouva zřejmě také není. Ze zákona máte povinnost vítěze zveřejnit. Takže vítěze výběrového řízení máte, ale na oficiálních stránkách zakázky se oznamuje, že výběrové řízení bylo na základě rozhodnutí ÚOHS zrušeno. To je ale trochu zvláštní, vyhlásit vítěze zrušeného výběrového řízení?

                              NThomic - Profil | Čt 13.1.2022 23:12:14

                              Danda05 >> bylo by to na delší diskuzi, ale je tu legislativní bariéra. Zákon dává rybářské stráži jako úřední osobě pravomoc zadržet povolenku a povinnost ji odeslat tomu, kdo ji vydal. Elektronická forma povolenky neumožňuje její zadržení v případě, źe rybářská straz nebude používat systém, k čemuž ji jako úřední osobu nelze nutit. Stejně tak nemůže zadržet váš telefon s nahranou elektronickou licencí (povolenkou) a poslat ho vydavateli povolenky.
                              Scan je důležitý kvůli možnosti kontroly, źe zadané docházky a ulovky do systému sedí se stavem papírové povolenky (v takovém případě byste povolenku fyzicky neodevzdaval). Samozřejmě je možné místo scanu udělat fotografii povolenky, pokud si systém pohlídá dostatečně rozlišení. Je to i jeden z důvodů postupného přechodu na formát A4 (harmonika se moc nedá fotit ani scanovat).

                                NThomic - Profil | Čt 13.1.2022 21:33:31

                                atislav_fishing >> (jinak ano, koupíte ji on-line. I ji on-line budete mít možnost odevzdat. Jen to bude zatím tou formou, že vám přijde poštou, a odevzdání bude scanem do systému s možností si sám přepsat docházky, což muže být třeba finančně zvýhodněno při nákupu nové povolenky.)

                                  NThomic - Profil | Čt 13.1.2022 17:30:03

                                  computerfish >> co prosím? Ty popíráš to, že jsi smazal e-maily Rady za posledních deset let? Byli jsme u toho všichni. A ja trouba se te ještě zastával ze to určitě bylo omylem.

                                    NThomic - Profil | Čt 13.1.2022 15:48:21

                                    computerfish >> Mimochodem, kromě ukončení spolupráce na zpracování povolenek potom, co jsi se na Svaz naštval protože tě nevybral na přípravu RISu, jsi dál pokračoval jako správce IT Republikové rady a jako poslední gesto úplně na konci před tvým odchodem jsi kompletně vymazal veškeré e-maily oficiální adresy Rady.
                                    Takže opakuji, díky bohu, že na tobě nebude svaz závislý ať už se to týká systému nebo čehokoli dalšího.
                                    Sorry jako, ale držíš prvenství - jsi první na Mrku, komu se mě podařilo vytočit.

                                      NDědek - Profil | Po 10.1.2022 17:43:58

                                      Danda05 >> Souhlas, apka by byl ideál, ale jak tady bylo napsáno, nedovoluje to zákon.
                                      Dospělý člověk, který neumí spočítat 1+1 a vepsat to do patřičného řádku, není schopen si plnit své povinnosti vyplývající ze svazopředpisů, tedy by neměl být ani členem spolku. Místo toho, aby svaz toho člověka donutil řádně vypisovat povolenku a sumář, nebo mu odebral členství, za něj zaplatí firmu, aby to za něj provedla. Asi tomu zase nerozumím.

                                        Nkakr - Profil | Po 10.1.2022 10:09:14

                                        Danda05 >>
                                        Třeba někdo udělá apku, kde se bude lovit jen virtuálně. Dostaneš v nabídce prut, cílovou rybu a nástrahu. Nahodíš do virtuálního revíru. Apka vyhodnotí tvoji úspěšnost,dostaneš přidělené body do tabulky a patřičný certifikát. Navíc nebudeš píchat ryby háčkem:-))
                                        Jednou se toho určitě dočkáš...

                                          Nstatik - Profil | Ne 9.1.2022 19:44:16

                                          Pedro1 >> no jo,já jsem zapomněl že žiju v zemi vychcanců ,to mě nikdy ani nenapadlo, že to tak někdo může dělat.

                                            Nžaba - Profil | Ne 9.1.2022 11:53:34

                                            Může mi prosím někdo vysvětlit co pro statistiku přináší zapisování přítomnosti na revíru ? Chápu, že podle ryb odnesených od vody se má zarybňovat, ale stále mi nedává smysl co přináší zapisování přítomnosti na revíru, nebo si mám myslet, že i to se promítá do statistiky pro zarybnění ? To snad ne !

                                              Ncomputerfish - Profil | Ne 23.1.2022 11:11:45

                                              Mrknato >> Já o tom moc nevím, ve stohlavém realizačním týmu nejsem, momentálně přispívá každý územní svaz podle počtu členů. Svazy složily zálohy, MRS dokonce zdražil pro RIS adekvátně povolenku. Osobně si myslím, že vypluje na provrch co nejdříve mimořádná známka a zaplatí to prvotně všechno rybář. Pokud svaz dostane zpětně dotaci, zda se rybářům peníze zpětně vrátí není známo. Máš pravdu, svaz neřídí MO, ale pravověrní kteří chodí na sněmy. Tam se prohlasuje všechno.

                                                NThomic - Profil | Pá 14.1.2022 12:42:35

                                                Honza7 >> On do toho někdo zasáhnul? Možnost stanovit výši kompenzace za neodpracované brigády jako formu členského příspěvku je v kompetenci MO díky tomu, že ji tuto pravomoc dávají Stanovy (§ 8, odst. 4, bod f) , nikoli právo garantované zákonem. Proto diskuze o tom, jestli by výše brigádnické povinnosti měla být sjednocena byla vedena v kontextu změny Stanov, nikoli rozhodnutím Rady, která k tomu samozřejmě pravomoc nemá.
                                                Přesně tak potvrzujete to, co jsem psal níže.

                                                  NHonza7 - Profil | Pá 14.1.2022 12:01:00

                                                  Thomic >> Pane kolego vybírání finančního příspěvku za neodpracované brigády je taky pouze v kompetenci MO a přesto všechno se do toho serete.
                                                  Už mi tak trochu připomínáte parazita, ten se taky tlačí tam kde mu to pouze vyhovuje.

                                                    NThomic - Profil | Pá 14.1.2022 11:38:23

                                                    atislav_fishing >> na základě jakého právního titulu? Je potřeba rozlišovat dvě věci, vztah organizace vůči členské základně a vztah organizace vůči revíru, který mu svěřila státní správa. Vztah ke členům lze "centrálně" řešit díky Stanovám a Jednacímu řádu, lze tak například "nařídit" povinnou evidenci členů v RIS, výši členských příspěvků, jejich vyúčtování, podobu kárných opatření a podobně. To vychází také z legislativy, ze zákona získávají pobočné spolky (ÚS a MO) práva a povinnosti v rozsahu, které jim určí Stanovy hlavního spolku (ČRS).
                                                    Vztah k revíru je něco jiného, tam tu pravomoc nad revírem stanoví zákon, a právo dané zákonem nejde zásahem hlavního spolku omezit. Takže pokud má MO dekret na revír, dává mu zákon pravomoc stanovit na něm bližší podmínky a hlavní spolek s tím nemá de facto i de iure nic společného.

                                                      NThomic - Profil | Pá 14.1.2022 9:54:34

                                                      eskymak Mrakomor >> chápu logiku, ale.
                                                      Zákon dává uživateli reviru pravomoc stanovit bližší podmínky. RS má pravomoc kontroly blizsich podmínek, stanovených uživatelem.
                                                      Pokud to uživatel revíru přežene a stanoví nezákonné BP, není posouzení na RS, ale na tom kdo vykládá zákon, tzn soud. Do té doby jsou platné.
                                                      Osobně bych si taky nebyl jist, jestli definice zavazadla patří do BP, ale nejsem soudce.

                                                        NThomic - Profil | Pá 14.1.2022 7:59:15

                                                        atislav_fishing >> harmonogram je nastaveny tak, že v polovině roku 2023 bude systém kompletní, od podzimu 2023 na všech organizacích tak, aby celá sezóna 2024 jela přes systém.

                                                          NDanda05 - Profil | Čt 13.1.2022 23:26:33

                                                          Thomic >> a proč by jako rs nemela pouzivat ten systém?? Tak nutit je nikdo nemusí, když ho nechteji používat tak nebudou rs..
                                                          To je jak kdyby revizor v metru nechtěl používat systém dopravního podniku. Pardon ale co to je za argument. Nikdo nechce aby zadrzovala telefon ale dle jména pozastavi aplikaci tak aby to videl každý dalsi rs i s tim proc k tomu došlo.

                                                            NThomic - Profil | Čt 13.1.2022 20:48:11

                                                            eskymak Mrakomor >> v tomhle se mýlíte. Přečtěte si usnesení Sněmu. Je závazné pro všechny organizační složky Svazu.

                                                              NThomic - Profil | Čt 13.1.2022 19:00:30

                                                              atislav_fishing >> to je taková hra. Pan Novotný opakovaně dává podněty republikové dozorčí radě, která udělá audit, zkonstatuje že k žádnému porušení nedošlo (ono taky jak, když celý proces VŘ nedělá svaz, ale advokátní kancelář), pak je měsíc klid a pak svá obvinění opět vytáhne a jedeme nanovo. Protože proč by nemohl, že? Takže teď si zase zopakujeme kolečko “analýza byla ušitá někomu na míru, smlouva na ni byla podle vzoru dodavatele, byly přísné kritéria která nám neumožnila ji dělat, navíc po první poptávce se kritéria zprisnila (což je mimochodem fakt, protože se objevila možnost dotace, takže se z režimu mimo ZZVZ přešlo na soutěžení podle zákona), analýzy funkci jsou zbytečné protože my víme co se má dělat, projekt je megalomanský”, opět podá podnět na RDR, opět bude audit kde se zjistí že k porušení nedošlo, pak bude klid a tak v květnu to rozjedeme znova od začátku. Tentokrat nám snad aspoň nesmaže maily.
                                                              Proč ne, fakt ale je, že to začíná být trochu otravné a zdržuje to od práce.

                                                                Natislav_fishing - Profil | Čt 13.1.2022 18:31:53

                                                                Zdá se mi to nebo v každé druhé diskusi je někdo v křížku s někým ze svazu a v každé třetí na sebe podávají trestní oznámení?

                                                                  NThomic - Profil | Čt 13.1.2022 17:52:17

                                                                  computerfish >> mimochodem, jsi proti mě ve výhodnější pozici, nesmím vynášet infromace z obchodního styku ani podrobnosti o neúspěšných nabídkách podaných do výběrového řízení, vedeného podle zákona. Žalobu na svou osobu riskovat nehodlám, proto i Tebe upozorňuji, že pokud překročíš legislativní rámec, budu nucen řešit to právní cestou, nikoli na MRKu. Těch absurdních obvinění mám už fakt dost. Budu nicméně opravdu rád, pokud vyvrátíš, že jsi napsal nebo udělal to, co jsem napsal v předchozích příspěvcích. Všechno co jsem tam psal jsem i já schopen v rámci soudního řízení zdokladovat.

                                                                    Ncomputerfish - Profil | Čt 13.1.2022 17:23:23

                                                                    Thomic >> Děkuji za reakce, odpovím popořadě a důkazy předložím. Musel jsem si tvé reakce vytisknout, abych na nějakou informaci nejen pro tebe ale i pro rybáře nezapomněl. A za tu sprostou pomluvu o výmazu jakýchsi emailů budu požadovat omluvu.

                                                                      NThomic - Profil | Čt 13.1.2022 15:16:59

                                                                      computerfish >> Takže v rychlosti. Ne pro Tebe, ale pro čtenáře.
                                                                      1) Klidně tam dej třetí vykřičník. Jedna skupina Tvých zpracovatelů se o zpracování loni přihlásila, využili se na zpracování části chybových povolenek. To jestli tomu nevěříš mi je tak nějak jedno.
                                                                      2) Jsem moc rád, že jsi ztratil ambici vytvářet nový systém. Pokud ale tvrdíš, že jsi ji neměl, lžeš. 3. října 2019 jsi nabízel tvorbu systému na zasedání Republikové rady, následně ve chvíli, kdy jsi zjistil, že výběrové řízení je postavené tak, že vyžaduje zkušenost se zakázkou obdobného rozsahu, jsi napsal důvodovou zprávu, ve které jsi uvedl, cituji: "..zadání je připraveno pro firmu s minimálním počtem zúčastěných 7-12 osob, ... čímž diskriminuje jednotlivce a malé firmy. ... ... parametrů a nastavení cenového limitu pokládáme ze strany ČRS za akt zlovůle a úmyslného vyřazení přihlášených uchazečů..." ... "procesní analýza je zbytečný mezičlánek..." - v jiném dokumentu jsi ale podal nabídku na procesní analýzu a vyčíslil její odhad na 800-1000 hodin. Stále nic divného..?
                                                                      Mimo to jsi naprosto natvrdo navrhl, že jako zadávací dokumentace by měl být použitý uživatelský manuál k IS Lipan, jehož není svaz vlastníkem a touto formou by ho normálně ukradl a okopíroval. Mimochodem, byl jsi to ty, kdo vyhrožoval soudními spory při vytváření E-Sumáře s tím, že na tvoje rozhraní máš registrovaný užitý vzor a běda nám, jestli se to bude podobat. U Lipana ti to nevadilo, že jo..?
                                                                      Mimochodem, můžeš mi prosím, ze zvědavosti, napsat, kolik zadávacích dokumentací podle zákona na jakýkoli IT systém tvoje firma dělala? Tzn včetně zákonem požadovaných příloh typu formulář HAEg a podobně? Klidně buď konkrétní. Nebo nepovažuješ za relevantní požadavek mít prokazatelnou zkušenost s něčím, co poptávám, v rozsahu, ve kterém to poptávám?
                                                                      3) v zadávací dokumentaci stále vidím limit 30 mil. Kč jako očekávanou cenu zakázky, nevím jak jsi přišel na to, že to někdo měnil na dvacet. Kdyby v průzkumu trhu vyšlo padesát, bude tam padesát, protože auditu musíme zdokladovat, které firmy jsme oslovili, a kolik ty firmy nabídly. To, že finální cena nebude třicet je jasné, proto se to soutěží. To, že ve výběrku na analýzu byl požadavek na zkušenost s analýzou obdobného projektu který měl hodnotu nejméně 20m je něco jiného, opět je to naprosto relevantní požadavek. Cenu systému mimochodem potvrdil i autor nejrozšířenějšího stávajícího řešení Lipan.
                                                                      4) nevím o kterém výběrku mluvíš. Na analýzu? Fajn, jenže tam jsou ti zlaté certifikace od MS na dvě věci, protože to není o programování, ale o procesním řízení. Je to jako jako chtít projektovat nový automobil od závodníka F1, to že to umí ovládat neznamená, že to umí navrhnout. Prostě je to jiná kvalifikace.
                                                                      5) které že analýzy nejsou pro tvorbu IS potřeba a která se udělala? Klidně buď konkrétní. Dělaly se analýzy pevně spojené s výběrkem, jediná další je analýza GDPR. Ta nejenže nestála miliony, ale hlavně je potřeba taky, pokud se nemá nechat půlka funkcionářů nechat zavřít. Ale s tím, že ty si s GDPR neděláš hlavu je tvůj problém a tvoje riziko, nechtěj abych to rozpitvával.
                                                                      6) kolik povolenek ve formátu A4 budeš Ty nebo pan Jílek zpracovávat? Odpovím ti naprosto přesně, nula. Proto jsme se bavili s tím, kdo je zpracovávat bude, a od koho ten návrh mimochodem také vzešel.
                                                                      7) mám dojem, že pocitem velikášství a nepostradatelnosti spíše trpíš ty. Klidně to proboha zkus jinde a u jiných, na rovinu říkám, že pokud budeš nadále šířit tyhle lži, udělám úplně to samé. Nevyhrožuj, konej.

                                                                        N1568 - Profil | Čt 13.1.2022 15:05:24

                                                                        Thomic >> Polopravdy? Jestli je z toho i jen polovina pravda, tak to je na kriminál.

                                                                          Ncomputerfish - Profil | Čt 13.1.2022 0:10:02

                                                                          Thomic >>
                                                                          1) Žádný můj zpracovatel nepracoval!! Ale gratuluji, několik pochval ze 150, je úspěch. Máš špatné informace, v mnoha organizacích nemají internet a rádi pracovávali přímo z kanceláří. Měl jsem jim nevyhovět jako vy? Kritizuješ něco, o čem vůbec nic nevíš. My i letos jako v letech předchozích sumarizujeme i přes internet. Čili obě varianty. Uživatelé se v drtivé většině rozhodli pro stolní zpracování. Data odešlou automaticky přes internet. Nikam se nejezdí. A hlavně to důležité, programy jsou zdarma!
                                                                          2) My jsme se s kolegou Ličkem přihlásili jen na tu prvotní tvorbu analýzy. Tedy zpracování procesů pro zadání. Pro laiky takové teoretické papírování. Důvodem byla znalost programování, prostředí a také jsme pro rybáře již něco prakticky vyrobili a provozuje se to. Pro nezúčastněné, kolega Ličko je tvůrce rybářského systému IDS. Dále už naše ambice nesahaly a ty to moc dobře víš. Tvorba RIS není práce ani pro skupinu jedinců a i my to moc dobře víme. Čili žádná uražená ješitnost, že nevybrali nás, se nekoná.
                                                                          3) Tedy není pravda, co jako ještě tiskový mluvčí tvrdíš, že se cena zprůměrovala. Přesně to mě zajímá, kdo cenu navrhnul a kdo stanovil nově limit 20 milionů. Původní limit nebyl. Jak jste vyhodnotili cenu, když jste neměli žádné zadání a tudíž i nabídky a limit byl stanoven je záhada.
                                                                          4) Viděl jsem tam jednu firmu do které jsme chodívali na školení. Každý programátor je certifikovaný vyložený specialista, databáze, projekty, atd. Všichni mají zlaté certifikáty od Microsoftu, ovládají AZURE, cloudové služby, infrastrukturu, bezpečnost, také jste je stanoveným limitem vyřadili. Jen se nad tím nevěřícně pozastavovali, proč je takový jednoduchý projekt tak drahý.
                                                                          5) Když to tak všechno zhodnotím jako rybář. Máte nějakou množinu analýz, které ze zákona nejsou vyžadovány. Jednu jsem četl, je to jen slátanina obecně známých pojmů,prakticky pro tvorbu projektu nepoužitelná. Jediný dobrý dokument vypracovala firma UNICORN. Rybáři za ně zaplatili kolik? Zřejmě v řádu milionů. Jak kvalitní je plnou mocí pověřený zadavatel těžko posoudit, v létě vám ÚHOS zrušil obě výběrová řízení. Kdo je za to zodpovědný a jak byl potrestán známo není. Pokud takto budete pokračovat, nikdy od roku 2024 na rutinní provoz nepřejdete. Kudy chodíte, tudy vychvalujete a přitom nemáte ještě ani kopnuto.
                                                                          6) Když se vrátím k povolence A4, běžně se vypracuje předběžný návrh a nechá uživatelům k praktickému vyzkoušení a posouzení. O povolence A4 bylo rozhodnuto dávno, mně a panu Jílkovi to museli sdělit řadoví rybáři až na podzim jako hotovou věc. A přitom minimálně třetina MO naše aplikace používá. Hotovou věc jste nám sprostě předhodili jako psovi kost. Návrh má chyby a měl být upraven.
                                                                          7) Začínám nabývat dojmu, že vás skutečně nakazil syndrom velikášství a snaha řídit svaz prostřednictvím jen malé skupiny elit a vyřadit z rozhodování místní organizace potažmo rybáře. Diskuze nedáva smysl. Zkusím to jinde a u jiných. Děkuji za pozornost. Konec.

                                                                            Ncomputerfish - Profil | St 12.1.2022 13:27:05

                                                                            Thomic >> No bravo! Neznám nikoho ze svých zpracovetelů, kteří by v tom vašem děsivém rozhraní pracovali. Všichni po shlédnutí odmítli. Možná pro vás pracoval někdo z MO, která s ohledem na povolenky měla černé svědomí. A pro ostatní.
                                                                            1) Odmítl jsem pro svaz pracovat neb vás tam v souvislosti s RIS zasáhl syndrom megalomanství s ohledem na jeho cenu.
                                                                            2) Dvakrát jsem se dotazoval přímo Republikové dozorčí rady, kdo tuto zakázku v hodnotě téměř 30 milionů nacenil a jaká je jeho odbornost. Vždy mi odpověděli: Vše je v pořádku. Čili informaici vědomě neposkytli, přičemž se nejedná o žádnou důvěrnou informaci a jako člen spolku na ní mám ze zákona nárok.
                                                                            3) Měsíc pryč a vítěze výběrového řízení stále neznáme. A máte povinost jej ze zákona uveřejnit. Koledujete si o tučnou pokutu.
                                                                            A tak bych mohl pokračovat.

                                                                              NThomic - Profil | Út 11.1.2022 12:09:04

                                                                              atislav_fishing >> Dovolím si teď uhnout k vlastnímu názoru. Ta pravidla by měla správně reflektovat situaci na konkrétním revíru. Pokud máte úživný revír, plný psedudorasbor, kde vám štika vyjede během dvou let na 60 centimetrů, je logickým krokem zvýšení její míry klidně na 70. Na revíru, který úživný není, štik je tam tolik že si potravně konkurují a reálně nerostou, je těch 50 až až. To samé pokud máte řeku kde máte funkční populaci potočáka, tak stojí za to ji chránit úplně jinak, než vodu která vám přes léto vysychá a rybáři loví jen čerstvě vysazené pstruhy, u kterých víte, že je musíte za měsíc odlovit, protože pak se teplota vody zvedne tak, že nepřežijí. Je to prostě revír od revíru jiné, proto jsou ty sjednocení obtížně obhajitelné. Ano, pokud mám úplně jiná pravidla na Labi v rozmezí sto metrů, kde je stejný charakter vody, pak to smysl nedává, ale (bohužel?) je to rozhodnutím uživatele revíru, který je na každém úseku jiný, a není síly kterou by to šlo sjednotit.
                                                                              Rybářský řád na polovinu nestáhnete jinak než tím, že zrušíte polovinu revírů ;-) do soupisu a popisu revírů sáhnout nemůžete, a ta "předmluva" s pravidly má 20 stran, z toho jen 4 jsou bližší podmínky, zbytek je legislativa.

                                                                                NThomic - Profil | Út 11.1.2022 11:32:13

                                                                                atislav_fishing >> Tady se dotýkáme nepochopení toho, kdo má jaké pravomoci co upravovat. Nepředstavujte si to tak, že svaz = skupina deseti lidí, kteří mohou ovlivňovat všechno. Kdyby to tak bylo, pak s Vámi souhlasím - ty priority by mohly mít jinde.
                                                                                Jenže to tak není. Když to vezmu zkratkovitě, tak povinnost mít u sebe soupis revírů stanoví zákon, ne svaz, protože zákon říká, že soupis revírů je nedílnou součástí povolenky k lovu. A protože zákon dává zároveň rybářské stráži zadržet povolenku, dává jí tím pravomoc zadržet i soupis revírů (ať to zní jakkoli absurdně), proto nemůže Svaz - ani kdokoli jiný kromě poslanecké sněmovny, potom senátu a nakonec prezidenta formou změny zákona - říct, že soupis revírů nemusíte mít u sebe. Stejně jako nemůže říct, že nemusíte mít u sebe oddíl 1 povolenky (kolek a záznam denních docházek), protože je to prostě povinnost daná zákonem.
                                                                                Rybářský řád je jiná věc. Část z něj vychází opět ze zákona a prováděcí vyhlášky, část si stanoví podle zákona uživatel revíru. Pozor, uživatel revíru, nikoli Svaz; těch uživatelů revírů je ve Svazu více než sto. Každý z nich má zákonem dané právo pravidla zákona zpřísnit, proto nejenže to nemůže rozhodovat někdo "nahoře" od stolu, ale je velmi obtížné jakékoli sjednocení, protože do toho, co si na revíru co mají ve správě stanoví jim nikdo podle zákona nesmí mluvit, aniž by s tím souhlasili.
                                                                                I proto jsou změny jen v některých ÚS. Jsou to samostatné právní subjekty, které může k něčemu "donutit" pouze republikový sněm nebo orgány státní správy. Pokud se ale bavíme o sumáři úlovků o kterém je diskuze, tak postupný přechod na tento formát se očekává, jen ne všude stejně rychle.

                                                                                  NDanda05 - Profil | Út 11.1.2022 0:01:40

                                                                                  Thomic >> no ale když je tak extrémní chybovost, tak preci neni řešení, najmout firmu která to udela za ty lidi navic zas za další peníze navíc.. Nemel by tedy byt ten co to špatně vyplní postižen?

                                                                                    NThomic - Profil | Po 10.1.2022 22:30:08

                                                                                    computerfish >> nezlob se, ale pokud je 40 procent povolenek opravených červenou fixou, tak je celkem prokazatelné, že to asi nějak stihnout musel. Ta míra pečlivosti tam prostě narostla, nebo spíše míra kontroly. Pokud mám informaci, tak bylo do sumarizace také zapojeno mnohem více lidí než dříve, ale to vycházím z informace jednoho z tvých zpracovatelů (i proto si dovolím mluvit o navýšení miry kontroly).
                                                                                    Je potřeba říct, ze loňský rok byl ovlivněn i tím, ze rada MO byla zavřena a povolenky se hazely do schránek, takže kontrola na straně MO byla mnohem více omezena. Tedy až na JcUS, ty mají dlouhodobě povolenky v super stavu i s podpisem funkcionáře, který ji převzal a zkontroloval.
                                                                                    Docházky začaly být zajímavý parametr i vzhledem k tomu, že vstupují do redistribuce. Proto tam není prostor pro toleranci chyb.

                                                                                      Ncomputerfish - Profil | Po 10.1.2022 22:22:00

                                                                                      mpl >> Přepočítávat povolenky z docházek a porovnávat se sumářem, to by dělal ještě dnes. Snad na povolence vizuálně porovnal počet úlovků na revíru v řádku a k tomu odpovídající počet docházek. Pokud se zdál být počet neadekvátní k úlovkům, mrknul se na přední stranu. My jsme to tak dělali a povolenku opravili. Ale nevytrubovali jsme to do světa. Dokonce jsme měli smluvně ošetřeno, vrátit chybné povolenky, pokud určité procento chybných přesáhlo únosnou míru k dopracování. To byla noční můra pro některé funkcionáře, kteří na kontrolu správnosti vyplněných sumářů kašlali. Z tohoto důvodu asi pro některé bylo vynalezeno spásné řešení. Nebudou sumáře ani u územních. Hurá a je vystaráno. Povolenky se hodí v klidu do pytle a je klid. Pokud mám povědomí, hospodáře zajímala vždy výtěžnost revírů a hlavně kolik dostanou z CS rybolovu peněz. Docházky byly nezajímavý parametr. Asi tak.

                                                                                        Neskymak Mrakomor - Profil | Po 10.1.2022 20:51:56

                                                                                        No to je inovace!! CRS v roce 2022 objevil A4 :-))

                                                                                        ...kdyz jsem si cetl kolik vyhod ta A4 ma a jak to bude efektivni... no malem jsem se pochcal smichy!:-))

                                                                                          Ncomputerfish - Profil | Po 10.1.2022 15:40:42

                                                                                          kakr >> Kdyby jen vypsat a sečíst....

                                                                                            Nboticar - Profil | Po 10.1.2022 10:31:13

                                                                                            Thomic >> Podle mého názoru má přesný součet těch nepřesných čísel téměř zanedbatelný vliv na to "zachování a rozvoj původní rybí obsádky". Ale jako chápu, zákon to taky vyžaduje. Je to asi trochu komické. Jako kdybych jel po dálnici v protisměru a řešil, že mi tachometr nepočítá ujeté kilometry.

                                                                                              NDědek - Profil | Po 10.1.2022 10:10:47

                                                                                              Danda05 >> Nezlob se na mě, kakr má pravdu. Není li schopen dospělý člověk splnit svou povinnost a není li schopen sečíst 1+1, ať nerybaří. Proč by měl spolek utrácet peníze za sčot pár řádku za blba, nebo líného flinka? Ty peníze se dají využít jinak. Třeba na bezplatné zaslání povolenky poštou, jako je to zrovna u kakra a hrajího, ne jak tady u nás, za dvě stovky a ještě se tím všude chválí.
                                                                                              Je zajímavé, že to u nich všechno jde, nemají téměř milion dluh a službu zdarma členům poskytují už léta.

                                                                                                NDanda05 - Profil | Po 10.1.2022 9:58:29

                                                                                                kakr >> to je teda názor.. Samozřejmě že to může vyplnit každý, ale treba by to v dnešní době s tema možnostma, které doba nabízí šlo delat jinak.. To je to o co jde.

                                                                                                  Nstatik - Profil | Ne 9.1.2022 15:01:55

                                                                                                  kakr >> Ty já se s Tebou nebudu přít o tom,kdy se zapisoval datum a to bych musel mít minimálně 137 let, určitě nejsem sám kdo to zažil, není to zas tak dávno, každý svaz to asi měl jinak, jižní Morava určitě ano, tam jsem chytal všehovšudy dvakrát.

                                                                                                    NThomic - Profil | Ne 9.1.2022 13:27:44

                                                                                                    tomvec >> k té poslední větě - určitě ne, ono by to ani v rámci zákona nešlo. K lovu opravňuje povolenka a RL.
                                                                                                    Mate pravdu v tom, že čističky bohužel umí odfiltrovat organiku, která pak ve vodě citelně chybí a naopak neumí chemický koktejl, farmaka… vzato do důsledku čističky fakt moc rybím obsadkam nepomáhají.
                                                                                                    S čím nesouhlasím je to, že docházky nemají vypovídací hodnotu. U konkrétního reviru opravdu muže ke zkreslení dojít, ale vzato z pohledu celku to smysl má. Do budoucna (letos u jednoho územního svazu) budou dokonce statistiky zpracovány ne ze sumare, ale z denních záznamů, což má obrovskou vypovídací hodnotu- můžete potom třeba zobrazovat vývoj rybářského tlaku po zarybneni, odhadnout kolik ulovků je vysazenych a kolik původních, dostanete se k mnohem přesnějším údajům o velikosti lovenych ryb (nyní dostanete informaci o 10 ulovenych štikach o váze 15 kilo, nově bude mit Praha přehled o tom jak velká která byla, jestli byla ulovená po vysazení a tak). Do budoucna by k tomu měly přistoupit všechny US, a tato data by měla být v rámci RIS v nějaké formě k dispozici i rybarum.

                                                                                                      Nkakr - Profil | Ne 9.1.2022 12:27:04

                                                                                                      statik >>
                                                                                                      Pokud minulostí myslíš rok 1885 kdy začal platit zákon o rybářství který podepsal císař pán, tak v oné době se žádné datum lovu nepsalo, tak máš pravdu pravdoucí.

                                                                                                        NThomic - Profil | So 8.1.2022 23:33:34

                                                                                                        Petasss >> Toho byste se měl dočkat poměrně brzo. Ve chvíli kdy bude hotovy systém muže RS v terénu zkontrolovat člena na základě čárového kódu povolenky a případně člena při porušení pravidel zablokovat přes systém, takže do určité miry odpadne potřeba mít povolenky chráněné proti padělání a stačilo by aby si ji rybár vytiskl. Represe totiž potom bude na rybáře, ne na povolenku.
                                                                                                        “Do urcite miry” pisu proto, že třeba na pstruhovkach mate omezeny počet dochazek, na některých US roční limit ulovků… dokud tohle bude platit, je motivace tisknout více povolenek pro některé členy zřejmá a vede k podvodům. Mate navrh jak toto vyřešit..?
                                                                                                        Čeho se zatím nedočkáte je plně elektronická povolenka formou licence v telefonu. RIS ji bude umět, včetně zápisu ulovků a dochazek přes appku, ale nasazení brani legislativa. A bohužel nikoli prováděcí vyhláška, ale přímo zákon o rybářství, který se v podstatě neotevírá (a buďme rádi, ze to tak je, za to ta appka nestoji).

                                                                                                          NHOK - Profil | So 8.1.2022 19:59:48

                                                                                                          Vždycky jsem si bral dva dochazkove formuláře, od letošního roku rovnou tři. A jde to pri 233 vychazkach za uplynuly rok. Jinak cely systém elektronickeho hlášení docházek a úlovků je dobře zpracovány v Norsku a od minuleho roku i ve Švédsku. Netřeba vymyslet a improvizovat.

                                                                                                            NC.M - Profil | So 8.1.2022 19:58:27

                                                                                                            Rybkin >> u nás jsou aktivnější tak mi i na druhej papír vypsali nacionále a číslo povolenky... mám ušetřený opisování 😉

                                                                                                              NSpecialista - Profil | So 8.1.2022 19:40:23

                                                                                                              Než něco napíšu dál, co se stane, pokud vyplním všechny docházky a chci k vodě? Musím si koupit další povolenku?
                                                                                                              Jinak prozatím, na howno rozměr. Nevejde se mi do 'rybářské' portmonky...

                                                                                                                NFRANK71 - Profil | So 8.1.2022 19:11:45

                                                                                                                Nová povolenka mi naprosto vyhovuje. Škoda, že časem až bude elektronická povolenka, se bude vytrácet čím dál více klubový duch a členové se budou čím dál méně stýkat.

                                                                                                                  Nhaas - Profil | So 8.1.2022 16:53:34

                                                                                                                  Petasss >> proc za tve penize nenakrmit jeste nejakeho znameho ne ? Tohle bude delat opet najata firma ....... Letos A4 , pristi rok pastelky co jeste na nas nachystaji me fakt zajima jdu shanek po deckach desky na vysvedceni 😂

                                                                                                                    NPetasss - Profil | So 8.1.2022 16:46:10

                                                                                                                    No to je posun v roce 2022....papír za papír.....!!! Já pořád nechápu, proč už dávno není aplikace, která toto vše udělá sama s koncovým uživatelem. Svazu by tím odpodlo moře práce a ušetřil by mraky peněz........ Jediné pozitivum vidím v tom, že se nebude muset vyplňovat sumář. Ale jsem v klidu i tak, protože do naší zapadlé MO toto přijde nejdříve za 10 let.
                                                                                                                    JInak díky Martine za info :-)