Pstruhy potočné na mušku - plná verzia

Diskuse k rybářskému videu Pstruhy potočné na mušku - plná verzia

Autor diskuse: berco444 - Profil , 21.1.2021
15 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nmascha - Profil | Ne 24.1.2021 21:08:01

Asi přidám nepopulární názor. Často se potkávám hlavně u starších muškařů s pure přístupem, který spočívá v tom, že jedině to, co se dělalo dřív, je dobré. Ještě jsou ochotni akceptovat nějaká umělá vlákna a nějaké exotické peří. Nostalgicky vzpomínají na dobu, kdy se vázal výhradně domácí dvorek a pštros čmajznutej v divadle z klobouku, hřbítky blešounů se dělaly ze šlupky vod buřta, na patentku se dala bužírka z telefonního drátu a kuličky nebo dokonce heavybody prostě nebyly. Pár takových puristů znám osobně a jsem přesvědčený, že je to póza vzniklá jako znouzectnost (čest výjimkám). Je mi totiž naprosto jasné, že tihle pánové by s kuličkama, heavybody, bodyglassem nebo dokonce (ó pokřižujme se) se squirmy wormy neměli před padesáti lety žádný problém, kdyby tehdy ty věci byly běžně k dostání. Oni měli v sobě morálku, která jim nedovolila tehdy brát do košíku víc, než dovoloval řád, která jim nedovolila tehdy dávat na mušky vrtulky a plíšky, ale zároveň chodili normálně k té vodě pro ryby. Byla to zábava, krása, a i oni dokázali rybu pustit (když se jim ještě nechtělo domů), ale chodili lovit. A cílem bylo dostat i tehdy ty největší a nechytřejší ryby. Kdyby tehdy za jejich mladosti tyhle "moderny" byly, používali by je bez mrknutí oka. Ale dnes to odmítají, a důvodem není nějaká vyšší morální úroveň, to bude jen u pár výjimek, ale docela obyčejné zamrznutí (vím o čem mluvím, jsem osobně zamrzlej na svym manuálně ovládanym bezelektronickym autě a bateriák asi nikdy nepřijmu, přechod na beztlačítkovej telefon jsem odkládal roky, atd.). To zamrznutí je naprosto pochopitelná lidská reakce na příliš rychle se měnící svět. Jen to asi málokdo upřímně přizná sám sobě, natož svému podobně pure okolí...

    Nmascha - Profil | Út 26.1.2021 16:13:52

    Bacha San >> Nikdo mne nemůže podezírat z toho, že bych byl Sliverův nosič vody, ale tohles posral. Zaklínáš se tady úctou k rybě, ale úctu k diskutujícímu nemáš ani bazální...

      NStilet - Profil | Út 26.1.2021 9:18:57

      Bacha San >> Bacha San - 25.1.2021 20:21:42 >> Je nyní opravdu nevlídno, jak psychicky tak i fyzicky, díky autorovi za vlídné video. A my ostatní se pokusme řídit lidskostí, nebo třeba níže uvedeným názorem z jiné diskuse:

      Bacha San - Profil | SZ | So 23.1.2021 11:12:11
      Chlapi, nikoliv inteligence, vzdělání či míra životních zkušeností, ale slušnost a morálka by měly být měřítkem hodnocení člověka. A zvláště v odborných debatách.
      Děkuji.

        NP!F - Profil | St 24.2.2021 22:28:34

        Bacha San >> je to rychlokvaška, vôbec si ho nevšímaj.

          NKnapík - Profil | Út 23.2.2021 13:17:10

          Jedna kamarádova loňská.

            NBacha San - Profil | Ne 24.1.2021 17:22:28

            berco444 >> Vždy bylo velmi těžké dostat nymfu ke dnu, když hloubka byla třeba 2m. Někde to vůbec nešlo, třeba v krátkých jámách. Jsou to prostě místa, kde mají ryby šanci přežít. A tu šanci jim zátěže berou.
            Já jsem vyznával jen suchou muškařinu. Nejtěžší a zároveň nejkrásnější a nejšetrnější k rybě. Kolikrát jsem stál po pás v proudu třeba i půl hodiny, hodinu a snažil se přesvědčit rybu, kterou jsem viděl sbírat, ale nechtěla moji mušku. Kolikrát jsem o velké rybě věděl a chodil na ní několik dní. Taky se mi stalo, že mi potočák při záseku utrhl mušku. Za nějakou chvíli jsem se vrátil, toho potočáka chytil a ten měl v koutku tu mou rudořitku ještě zapíchnutou.
            Máš v rekordech lipana 49cm. Já si rekordy ani nepíši, ani moc nepamatuji, ale stejně velkého lipana jsem taky ulovil a abych ho mohl vytáhnout z vody, musel jsem v normálních botách a normálních kalhotách rozšlapat led, který tehdy byl a o který by mi určitě přeřízl návazec. Než jsem došel domů, málem mi nohy umrzly:-)
            Ano, máš pravdu, že doba je jiná, ale vztah k rybě a rybařině by měl být stále stejný. Nic proti novým materiálům, ale ta ryba by měla mít stále stejnou šanci. A to dnes nemá.

              Nu x a - Profil | Čt 4.3.2021 8:26:39

              Pumprdelník >> přesně, přitom to byla obyč smažka..

                NBouvard - Profil | Čt 25.2.2021 23:17:17

                Bacha San >> Bacha, zrovna Kurt se zas tak dlouho nesmál ;)

                  NJarin - Profil | Čt 25.2.2021 0:13:22

                  Pumprdelník >> Njn, alebo 5-7 cm mucha twl - potom , že jo...

                    NYanek - Profil | St 17.2.2021 4:05:41

                    Bacha San >> Že je suchá moucha nejhezčí souhlasím. Že je nejtěžší už asi né. Sbírající rybu dříve nebo později dostanu i když pravda dokážou vyškolit ..Nejšetrnější metoda to rozhodně není. Z drtivé většiny u nymfy lehce rybu vyháknu uchopením nymfy. U suché to tak zhusta není, oproti nymfování musím rybu mnohem častěji vzít do ruky a použít peán. Ale možná dělám něco špatně....

                      NBigFlies - Profil | Čt 28.1.2021 13:37:12

                      berco444 >> ono ja beriem, že ľudia môžu mať iný názor, to je v poriadku, len dať niekomu za pekné video 4ku a ešte to tak okomentovať, to môže iba človek "veľkých kvalít". Už len slušnosť by mi to nedovolila, keď si človek uvedomí koľko je za tým práce a námahy. Jasné, keby toto bola stránka, kde profíci posudzujú videá, tak môžno by sa hodnotili veci inak, ale toto je rybársky web, kde také video len oživí to, čo tu je. Ale ako si napísal, čo súdruh, to názor.

                        NBulda 64 - Profil | Po 25.1.2021 13:29:14

                        mascha >> To jsi borec, jestli máš ještě tu Astru:-_-))
                        Jinak částečně souhlas s tvým příspěvkem a část pravdy v příspěvku co píše Ervín dole.
                        To, že muskaření je královská disciplína, jsem si myslel, než jsem začal sám muskařit a poznávat ostatní muškaře co k nám na řeku jezdí.. po kterých pravidelně uklízím krabky od cigár a obaly z tatranek.. A mnozí z nich jsou taky že "staré školy"
                        Je to všechno o lidech a v každé rybolovné technice najdeš super chlapíky s kterýma je radost pokecat a pak ty druhé- egoisty a arogantní blbý. Podle toho to u vody taky tak vypadá..
                        Jinak muškarina je krásná, ale srovnatelně hodnotná s ostatní rybařinou :D)

                          Nberco444 - Profil | Ne 24.1.2021 13:34:44

                          Stilet >> Zdravím, špičková myšlienka...napíšem to ako rybár, konzument rybárskeho práva...presne ako vravíš, koniec leta, teda august je u nás ešte povolené loviť pstruha potočného, už v tomto mesiaci vidím na vyššie položených potokoch (napr. ako tento 750 až 900 m nad morom) že ryby sa pripravujú na trenie...iné je to napr. u nás v Malých Karpatoch, kde je tá nv do 300 m, ....taktiež mi hospodár na tomto revíry(video) povedal, že nech si neprivlastňujem ikernačky...takže niečo na tom bude...

                          Z môjho pohľadu by bolo fajn, ak by boli už v auguste zatvorené pstruhové vody....všeobecný zákaz lovu a hotovo...tu je problematika taká, že síce je potočák od 1. 9 chránený, ale na pstruhových revíroch sa chytá až do 1.10...teda kopec rybárov chodí na ukončenie pstruhovej sezóny koncom septembra...a nie že by nechytali potočákov...

                          taktiež tento hospodár na tejto pstruhovke čo viem, tak všetkých žiada(nie, zakázať to nemôže) aby sme tam nechodili už v septembri...

                          Tak isto niektoré revíry, ak stretnem stráž, tak považujú za automatické, že v septembri sa už na pstuhovky nechodí...

                          sebakriticky poviem, že sa snažím augustovým lovom na pstruhovke vyhýbať, no nie vždy(každý rok) sa to darí...je však určite vhodné dbať na manipuláci s rybou a neprivlastnovanie...

                          Toto je však komplexná problematika na odborníkov...nejedná sa len o pstruhov...tak isto sa teraz počas zákazu môže u nás vláčiť a niektorý chodia cielene na dravce(štuky, zubáče)...tak isto by som to mohol aplikovať k hlavátkam...to len vravím zo skúsenosti toho konzumenta práva, nie ako odborníka...

                          je to však o ľudoch...nájsť určitý konsenzus medzi starostlivosťou o ryby, ich ochranou a potom aj lovom...

                            NStilet - Profil | Ne 24.1.2021 9:54:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                            Ahoj, vždy, když vidím takovýto kus živé vody, dává mi to naději, že ještě není vše ztracené. Nádherná úživná voda. Za mně ve všech směrech palec nahoru. Taky jsem si všiml, pokud to šlo podle úlovků, že i tady chybí jikernačky a převažují mlíčňáci. Někdy je tento nepoměr zapříčiněn i námi rybáři. Koncem léta již jikernačky úporněji shání potravu (dozrávájí jikry) a dají se ulovit jednodušeji, než mlíčňáci, kteří zas tolik zvýšený příděl potravy nepotřebují. Častěji jsou rybky mimo úkryt ve volném proudu a jsou častěji uloveny (a bohužel někdy i odneseny). Prosím pstruhaře, lovící ke konci pstruhové sezóny, aby se vždy podívali, jestli mají v síťce "holku, nebo kluka". Sice je to genderově nevyvážené :-(, ale holky prosím vraťte vodě (když je poznáte). Příroda si pomáhá i sama, ale je tristní, když na trdlišti plave deset PO a z toho je devět mlíčňáků, co se rvou o jednu holku. Nebudu psát, jaký je "správný" poměr jikernačky/mlíčňáci ve vodě. Nevím to. Ale je fakt, že na 4-5 jikernaček na trdlišti hravě postačí 2 mlíčňáci.
                            Ještě jednou díky autorovi za video a omluva, pokud jsem se vetřel se svými řádky nevhod. Petrův zdar

                              Nberco444 - Profil | So 23.1.2021 19:48:15

                              Matěj Houška >> Matěj10 - 23.1.2021 17:42:44 >> Dík...tak má to niečo do seba, bezpochyby...minimálne by som po tých pár rokoch povedal, že je to jedna z techník, kde tie ryby sú fakt minimálne poškodené háčikom...