Diskuse k článku: Na cit

Diskuse k článku Na cit

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 8.5.2018
28 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Njá 2 - Profil | St 9.5.2018 11:35:56

Danda05 >> Já přesně rozumím tomu, co se Knapík snaží napsat. Rybařina se odchýlila od primárních cílů nakrmit se a stala se z ní záliba. Proč ne, jenže to byla především záliba lidí, kteří chtěli trávit čas v klidu a tichu přírody, zalezlí mezi křovím a číhali na rybu, snažili se pochopit principy chování ryby a odměnou jim byl úlovek.

Dneska se to přesouvá na kolektivní trávení času (soc. sítě) a místo odměny v podobě úlovků se stává odměnou množství lajků a virtuálního poplácávání po hřbetě. Místo snahy o pochopení dění kolem sebe, upravujeme přírodu pro své pohodlí. Místo aby si chlapi vyprávěli své rybářské příhody, vkládají fotky toastů, karet, lahví od alkoholu. A vyprávěné příhody?
Přijel jsem na jezero (tohle mě strašně rozčiluje... proč se stydíme říkat rybník), nakrmil 2kg koulí, 5kg kuku, a 5 řepky, pak jsem nahodil smradlavou selku a mrtvou švestku. No a po úlovku několika mrzáků cejnů kolem 50 a dvou násaďáků, konečně přišla jízda, chytil jsem kapra 10kg, ocucal ho, vydezinfikoval, nafotil se s ním ve vodě, na břehu, na podložce, div to rozdejchal a šup ho zpátky. A takhle by to mohlo být každý den, protože to tak prostě vypadá, kam se poděla improvizace? Jak je možné, že rybáře nechá chladným, když vidí, kde je tloušť 50+, když vidí jak se pasou ostroretky... proč o tyhle ryby nestojí? A tak dále.

Je to prostě škoda

    NExPr3v1t - Profil | St 9.5.2018 14:04:31

    jirkazez >> jo? Aha...zkusime tvoji logiku jo? Nekdo kdysi vymyslel vcelku zajimavou metodu, jak na obr rybu...pak prisli kuliferdove, co z puvodne dobreho napadu vytvari ukrutnou picovinu za ucelem zisku a podari se jim ji zpopularizovat, tudiz ho nasleduji prosti i sprosti, a proto je nemam hazet do jednoho pytle? Nahazeli se tam sami, to se na me nezlob...to, ze jsi kaprar neni muj, ale tvuj a prirodni problem, vy si ty debily z vlastnich rad vyzente a pak se do vas nebude nikdo montovat...kaprar je pro me neco jako politik, muze bejt fajn, ale sam ae rozhodl ucastnit te dane debility, tudiz, cili ergo, jest pro mne ztracencem...kaprar pro me az na vzacne vyjimky, neni rybar, ale pozer...a kdyz uz nemam miti vyjadrovani burana, muzeme se de facto pustit do exatni specifikace tebou aplikovane logiky v podobe abstraktni predstavy vztahu tveho vjemu k obecne predstave organizovanych lovcu a jejich inteligencnimu proklesavani vzhledem k aplikovane lovne metode doprovozene o koeficient zateze environmentalniho charakteru ve vztahu k tomu, ze kaprar toho tahne k vode jako zasranej soumar, smrdi az u vody a buhci co kurva dal...tak co je lepsi, asi buranska verze, co...

      NKnapík - Profil | St 9.5.2018 7:52:58

      Hle, jak rozdílná a jednoduchá technika hravě strčí do kapsy všechny dnešní vychytávky moderní kaprařiny.
      Pánové, chyťte se za rypák a uvědomte si, že tohle je Rybařina !!
      Ne hodit pruty do vody a pak u toho ležet týden v kuse, mastit karban, kuchtit, chlastat a spát.

        NFishky - Profil | Čt 10.5.2018 11:57:33

        V.Vojtíšek >> jenže to není o rybách, to je o dnešní době a lidech. Proč by někdo měl mít knížku 1000+1 rada, když nikdo nečte? Když se dnes rozhodne být cassanova, kaprař nebo zedník či zpěvák, tak zapne videjko z youtubka a za chvíli veškeré základy potřebné ví... jen teda nějaký vztah k dané činnosti je nulový. A ten nám dávaly často právě ty knížky. Takže ti naběhne na dvorek týpek, co bude zapřísáhle tvrdit, jak fantasticky umí položit kamenný koberec a když ti v něm pak lupká a dělají se bubliny a zeptáš se kreténa, zda tam dal penetrák a idiot ho tam nedal, tak prostě jen zapomenul, že v tom fajne videjku bylo cosi i o penetráku ale on i to videjko koukal z rychlíku, takže se není čemu divit. No a chcít aby pak někdo na základě videa byl najednou kaprař je obdobně optimistická idea.

          NHonza7 - Profil | St 9.5.2018 14:42:23

          Trochu se ta diskuze zvrtla mimo článek, kterého se má týkat. Kdyby ještě ten děda žil asi by opravdu nechápal co svoji celkem náročnou technikou lovu " může " způsobit na tomto diskoznim fóru. Jsem si zcela jistý, ze v jeho očích by měl kapr stejnou cenu jako parma, tloušť, cejn a jiné další druhy ryb, které v drtivé většině vracel do vodního toku.
          To, že je v našich vodách tak hojně zastoupen kapr, není jeho chyba, ale těch, kteří tvoří zarybňovaci plán.

            Nu x a - Profil | St 9.5.2018 11:39:48

            krásný článek,bravo, přesný opak rádoby rybářů kteří během rybolovu sledují TV,tablet nebo smaží ve fritéze smažák..

              NP!F - Profil | St 9.5.2018 22:20:11

              ExPr3v1t >> on má svojim spôsobom pravdu. Nie všetci curaci pri vode sú kaprari. Je tam hromada curakov sumciarov, plavackovych či privlacovych pretekárov, najbežnejších curakov čo bežia k vode po nasadení kapř alebo duhaci, ktorí sú nadšený z toho, akú hyperperfektnu potravu domov dovlecu... Najväčší problém je, že tých curakov je pri vode moc. Stretnúť normálneho rybára pri vode je náhoda, poväčšine jedna z kategórií čo spomínam. Jednoducho vseludova zábava pre cultus hominum recentum , rybárstvo sa vytratilo...

                Njá 2 - Profil | St 9.5.2018 12:25:38

                jirkazez >> Ale já nikomu nic nenařizuji. Ale na druhou stranu si myslím, že se můžu ozvat pokud se děje něco co se mi nelíbí. Vyřezávání porostů kolem vody, zajíždění autem až na flek. Upravování místa kolem vody aby se tam vešly 3 bivaky, házení koulí do vody, a tímto zapříčiněná špatná výživa ryb. Hluk hlásičů, rádii, chlastajících rybářů. Nakládání s některými rybami jako podřadným druhem.

                Přečti si prosím ještě jednou co jsem napsal a pokud je tam něco, kde nařizuji, nebo odsuzuji. Napiš mi kde.

                  Nbrach - Profil | St 9.5.2018 9:51:11

                  Chytám podobně - říkám tomu na mačkanku. Možná proto, že se mi blíží sedmdesátka. Přesto mé chytání na cit se trochu liší a chytám tak hlavně na menších rybnících. A stačí k tomu proutek, naviják a silon, ukončený háčkem - jen háčkem, žádná zátěž.. Na háček namáčknu kousek střídy z rohlíku, či housky a nahodím - vzdálenost tak okolo 3-5 m. A pak už sleduji silon, který se najedou rozjede. No, a je tam - kapr, cej, lín, cejnek, plotice.
                  Mimochodem, včera na Katovně jsem během hodiny vytáhl 2 kapry okolo padesáti. Ostatní (cca 8 ) rybářů nic.

                    NExPr3v1t - Profil | Čt 10.5.2018 9:37:06

                    aguirre >> no, vzhledem k tomu, že byl stár a občas vytuhl, přidal listí, jináč normálně přes průběžný olovo dal chomáč rousnic, položil to do touně před sebe, vlasec mezi dva prsty a bylo to...tohle není ani vázání mušek, ani stavba prutu, tohle je primitivní, jednodušší než šukání, co na tom chceš dál popisovat a řešit? Olovo, háček, vlasec, prut, ruka, úhoř...tečka.

                      NExPr3v1t - Profil | Čt 10.5.2018 9:28:50

                      P!F >> přesně tak (zkus říct ř :-D)...vždyť společně téměř souhlasíme, až na ten drobný rozdíl, že já obecně jednu skupinu, vzhledem k poměru čuráků, za čuráky označím...je to jako kdybys přišel do lesa, který je smíšený, tudíž listnaté i jehličnaté stromy jsou jeho nedílnou součástí, ale jen o části z nich si tvrdil, že nejsou les...má to větvě, kmen, listí..asi to bude strom, ergo má to booster, backleady, boilies, biwi(kudla mi prořízla kapsu), desinfekce, podložky, šatní skřín, dildo, trojstojany jako pro rituální zářez pohanskému bohu a tak vůbec, vypadá to jako čurák, který se zrovna rozhodl stát kaprařem..
                      jinak to, že u vody už nejsou rybáři je a je to zábavou plebejců, v tom plně souhlasím, tady to sice neprosrali Medičejští, ale prostí maloměstští zlodějíčci co nevidí dál než do příštího týdne v ultrazáživné kombinaci se stádovitými kretény, ale stav je to srovnatelnej, holt se dneska nesere z vejšky, ale stojí se v tom po lem brodích holínek...

                        NDědek - Profil | St 9.5.2018 22:27:10

                        tym >> Milan Tychler - >> Sakra pěkně napsáno. V životě jsem potkal dva takové staříky s prostou touhou si tu rybařinu vychutnat a cítit až v morku svých starých kostí, dokud to ještě jde. Jeden snad ještě žije, od loňského podzimu jsem ho neviděl. Musím za ním o víkendu, jak teď přijedu domů zajít a potřást mu rukou. Připomněl si mi ho a díky ti za to, i tenhle tvůj článek....
                        Vezmu malou na procházku a zazvoním u jeho vrátek.

                          NExPr3v1t - Profil | St 9.5.2018 12:20:07

                          jirkazez >> pred triceti lety se prevlekla tricka za jinak barevna a moc se nezmenilo...
                          A myslim, ze se snazi rict, ze by vode prospel ubytek blbu, tedy kolektivne lovicich kapraru...a tak...
                          Neni to o narizovani, blbci nenaridis aby mel rozum, ale o tom, ze systemove to u nas selhalo a komercni doba plodi rychlokvasky, ktery vubec nevi o cem to umi bejt, napriklad jako vtomto clanku...

                            NHonza7 - Profil | St 9.5.2018 7:10:45

                            Velmi pěkný článek, který pěkně poukázal jak se máme teď - tedy většina z nás, jenom si to moc neuvědomujeme. Bohužel je to i za cenu, kdy mizí krásné místa naší přírody a s ní ubývají některé původní druhy ryb.
                            Snad někdy procitneme a budeme si víc vážit toho co máme.

                              Nsven - Profil | St 9.5.2018 0:20:57

                              Krásná povídka. Děkuji.

                                NFockeWulf - Profil | Čt 10.5.2018 21:04:05

                                ExPr3v1t >> Šukačka na rybách má něco do sebe, dvě radosti najednou a ženská je vždycky číslo 2:)

                                  Nvenybit - Profil | Čt 10.5.2018 12:45:43

                                  Pěkný článek. Já na cit už moc nechytám. Dřív jsem tak chytal také dost,ale když moc neberou , má člověk tendenci si motat ten vlasec na prst. Pak přišel Kapr a pěkně mi ho rozříznul . Od té doby tak nechytám, protože tam mám tu jizvu a jen se jí dotkne vlasec,hned si na to vzpomenu :))

                                    NExPr3v1t - Profil | Čt 10.5.2018 12:01:18

                                    Fishky >> kdybys nebyl kaprař, ani mě snad nesereš....ještě, že jsi!

                                      NExPr3v1t - Profil | Čt 10.5.2018 11:49:23

                                      Attila >> já u vody párkrát šukal a dívtka se nikdy netvářila, že čumim po špičkách, když se po ní válim...tudíž lehátko má absolutně nulový využití, alespoň za mne, to na ryby nepatří...

                                        NKnapík - Profil | St 9.5.2018 13:50:08

                                        jirkazez >> tam je ovšem zásadní problém v autorovi a redakci toho periodika, které takovouhle prasárnu pustí vůbec na veřejnost. Tvojí reakcí by mělo být např. to, že už si ten časák už nekoupíš, případně jim můžeš napsat, že tohle fakt není ta správná cesta. A rázem budeš v pozici toho prudiče, kterému není nic vhod.
                                        Okoun, ježdík - naše ryby s tvrdými a ostrými paprsky - a jak je dravci rádi loví.

                                          Njá 2 - Profil | St 9.5.2018 12:30:03

                                          ExPr3v1t >> Ale to je dobře, jen ať jim to připadá, pak si to přečtou znovu, zjistí, že nanařizuji a řeknou si... co když to tak cítím. A půjdou to hned zapít k vodě

                                            Njá 2 - Profil | St 9.5.2018 11:49:26

                                            tym >> Milan Tychler - >> Bylo to moc hezké. Objevil jsem v něm dvě velká moudra. snad jich bylo i víc, ale tato dvě mě oslovila.
                                            1. chytat se dá jednoduše a krásně, člověk musí být pokorný a odměnou je mu čas takto strávený.
                                            2. poslouchejme lidi, které u vody potkáme, někdy vyprávějí úžasné věci, mnoho nás můžou naučit.

                                            Děkuji za takový článek

                                              Njá 2 - Profil | St 9.5.2018 11:39:10

                                              brach >> Já takhle chodím taky moc rád, když se protáhnu rákosím, chytám kapry v 50cm vody chytám obvykle na kukuřici a vidím, jak jí nasaje a pokud by to byl hodně malej odtáhnu mu jí, abych to s ním nevyplašil. A je to největší rybářský adrenalin, pozorovat jak se kolem ryby motaj

                                                NExPr3v1t - Profil | St 9.5.2018 10:41:37

                                                Danda05 >> pokud jsi tak krasny, chytry a bohaty, jako ja, je to vylozena pohadka...

                                                  NFanda z UH - Profil | St 9.5.2018 9:35:20

                                                  ... a vo tom to je, nádherný příběh!

                                                    NExPr3v1t - Profil | St 9.5.2018 8:52:31

                                                    Danda05 >> A stejně tak se na "mindrákáře" najdou podobní píčomentátoři, jako ty, viď? Kam tady vlezeš píčuje jedna strana druhou, tudíž děláš to samé a v nevědomí jsi možná ještě horší vůl, než knapík, poněvadž jsi to schopen vyčítat (v reálu bych ti řekl, že jsi čurák, ale to se tady nesmí)...

                                                      NKnapík - Profil | St 9.5.2018 8:07:23

                                                      Danda05 >> pokud jsem se tě dotknul, tak se moc omlouvám, to jsem vážně nechtěl, ani odvádět téma. Jen jsem napsal, co se mi naskočilo po přečtění článku v hlavě.
                                                      Pokud jsem tě snad ranil, klidně ti to pofoukám. A fakt to tu nechci zasírat, takže raději bez další diskuze. Děkuji

                                                        NDanda05 - Profil | St 9.5.2018 8:01:20

                                                        Knapík >> No ty si chytrolín, to opravdu musíš vlézt do každé diskuze a psát tam ty svoje moudra ? Copak tě někdo nutí na rybách spát.. ty už máš slušnej mindrák.