Diskuse k článku: Píp, píp, šlak vás tref!

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 23.8.2016
62 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nlukino050505 - Profil | Pá 26.8.2016 17:58:25

Krásně napsaný článek. Jinak přečetl jsem si zde všechny diskuze a nedalo mi, abych přidal taky trochu mé úvahy. Mě bude letos 50, takže se mohu zařadit do té starší generace, pípáky mám namontovány na vidlici napevno, ale zapínám je pouze večer, když se setmí, jinak je mám vypnutý. Navíc večer používám svítícího policajta a dávám ho ještě před pípák takže většinou záběr vidím dříve, než se ozve.
K tomu posezení u pivka a něčeho ostřejšího bych taky měl svůj názor, v restauracích se zakazuje kouření a to se zatím u vody smí; tak proč se nenapít, nezakouřit a nepokecat v přírodě. Samozřejmě takovým způsobem abych nerušil okolí, ale užil si to a i si zachytal. Nikdy se mi nestalo, abych zapařil tak že bych o půlnoci zapomněl vyndat pruty, jak se někteří vymlouvají při kontrole od RS v 01:30 hodin.
Ke kritice auta; vzhledem k tomu, že jsem po operaci páteře tak taky volím místa, kde ho mohu mít za sebou, ale zaparkuji, otevřu všechny dveře a nechám je otevřený. Nevidím důvod, proč to pořád otvírat a zavírat.
Ještě ke kritice mládeže; mám 11letého syna, který začal taky rybařit a k vodě si většinou bere i kamaráda takže před odjezdem k vodě dostanou školení jak se v přírodě chovat a již sami vědí, že se jim za to odmění v podobě kačen, racků, volavek a dokonce i ledňáčka. To neberu, že nás navštívil u vody zajíc, myš a nutrie. Tohle všechno je totiž to pravé kouzlo rybaření a pobytu v přírodě a je to v Nás každém jak se k tomu postavíme.

    NRadek Fox - Profil | St 24.8.2016 5:31:35

    tym >> Milan Tychler - >> Hezký a trefný článek. V jedné starší knize o lovu kaprů jsem před lety četl, jak řeší tento nešvar v Anglii, kde jsou většinou také malé rybníčky. Je to prosté, takový "pípač" dostane boilie sprchu od rybářů ze všech stran, a to za užití praku či vnadící tyče. Věřím tomu, že ho takové upozornění od ostatních honem rychle probere :-))

      NMaxwell - Profil | St 24.8.2016 11:54:22

      On je ten pípák jen část celé skládačky....Sedím si v klidu na řece, na vedlejší flek dojel nový kolega. Auto samo za zadelí, říčka má sotva dvacet metrů na šířku.... a už to začíná.Nepočítal jsem od začátku a i tak jsem napočítal 15x otevření a zavření auta a to takový rány, že to museli slyšet až .... Pak příchod k vodě, vidličky nejdou zapíchnout, ale pán je vybavený a používá čtyřstovku kladivo..to by bylo...Zapnout pípáky, řádně vyzkoušet, zda fungují bezchybně a nahlas....A sakra, ve vodě lež nějaká kláda, tak jde z vody ven....Už letí dva pruty se srkačkou pěkně s dvou návazcem a pro jistotu udělaná tak, že se ji ryba už nikdy nezbaví....a teď? znova ověřit, zda mi pípáky jedou na maximum při šponování záclonovýho kroužku...co dál, nalámat ještě nějaký to dřevo, udělat si ohníček...no a aby nebylo tak smutno, je třeba zapnout tranzistorák....pán na mně volá, vy už jedete? ste tu nebyl moc dlouho, asi to zase nebere co?

        Nvydra Lucky - Profil | Ne 28.8.2016 12:31:37

        Zde se opravdu ukazuje, co jsme zač. Jeden nazve uživatele hlásičů ubožáky, asi na ně nemá nebo jejich význam ke své škodě nepochopil (způsob použití záměrně nerozebírám, je to zcela zbytečné), druhý rybáře v maskáčích k úchylákům, zřejmě loví v reflexní vestě, aby ho nepřehlédli....... Co vám říká tolerance a ohleduplnost ? Hlásiče mají knoflíček na ovládání hlasitosti a světélko, k rádiu (i MT mívá rádio) jsou malá sluchátka a tak dále. Je to jen o lidech a pokud je to dávno popsaný případ - srážka s blbcem, je lepší jít jinam. To platí i pro diskuze na MRKu.......

          NRK - Profil | Út 30.8.2016 11:20:11

          mikru >> Já nemám až tak problém, když slyším jak lahodně nad ranní řekou pípaj rybáři. Nevadí mi to. Spíš si vždycky řeknu: ,,tupani jsou tu" Prostě si nemohu pomoct. K ortodoxnímu kapraři hlásič neodmyslitelně patří, protože to je už ,,jiná" rybařina, nebo by se slušelo říct spíš jiná disciplína. Je to i o vaření, pečení, technických udělátkách, člunech, motorech,echolotech atd. Ale klasická rybařina se přece bez hlásičů obejde v pohodě. I když se kouká na feeder, tak upalující policajt, nebo poskakující čihátko pod prutem a vrčící brzda na druhém prutu je k nepřehlednutí. A kdyby se to nedej bože přehlédlo(neumím si to představit), tak se asi nezboří svět.
          Někdo tu napsal, že pokrok nezastavíš.To je pravda, ale taky občas slyším, jak ty třeba šedesátý léta byly fajn. A asi je to právě tou tehdější,klidnější nebláznivou dobou, kdy dnes,třeba novej mobil je za pul roku, jak den starý noviny. Kdy přejdeme třeba k PRE, abychom příští rok zjistili, že to byla chyba, ale kdo to mohl tušit. A nebo, že ti dojdou baterky v hlásiči a ten pocit pohody je pryč........-:)Je to celé k smíchu .A ty obhajoby, proč to jinak nejde, to by nevymyslel ani Perry Mason. Toť můj názor, ale nevadí mi.....ty hlásiče,jak jsem už psal. Letadla lítaj, auta jezděj, lidi sekaj zahradu, za kopcem řvou mladý vracející se s celonoční pařby, kuřáckej rybář chrchlá přes řeku(hezky se to nese) a do toho to sem tam pípá, prostě další zvuk do té bláznivé civilizační kakofonie..........asi to tak chceme-pokrok nezastavíš...............

            NKolos23 - Profil | Pá 26.8.2016 20:33:31

            Taky mi to nedá a připojím se k diskusi. Taky jsem starší je mi lehce přes padsát a nezbývá mi než plně souhlasit s autorem článku. Pípaky mor je vem. Leta letoucí chodíme na Sázavu na dravce i sumec se podařil. Vždy jsme je chytávali metr dva od břehu jen tak na plavačku. Teď přijedu k vodě a tihle tkz. "kapraři" přijedou a začne cirkus. Nejdřív je třeba postavit šibenici na dva pruty takže cinklání a klepání jak v klempírně. Pak je třeba dopravit co nejdál /řeka je široká sotva 100m/ alespoň 20, radši 30 kg krmení, takže bordel jak když pionýrský tábor cvičí hod do dálky, Kapitola sama pro sebe jsou ti inteligenti s tkz Raketama, to je lepší jít domů. Tak máme zakrmeno tak je potřeba hodit co nejdál alespoň 100 g krmítko, pochopitelně nejraději srkačku, aby se nám ryba sekla sama. A nastává dvacetiminutové potahování vlasce pochopitelně se zapnutým pípakem a volume hezky do prava aby všichni věděli že na to máme. Tak a máme hotovo, tak si sedneme a musíme přeci zatelefonovat všem stejně postiženým aby věděli že to vůbec nebere. Pak se musí tak pětkrát za pul hoďky do kufru od auta, takže bouchání. Tak to shrnu tři takovíhle kapraři na 100m řeky = ryby v pr...i.
            Myslel jsem si, že tohle nebudu nikdy říkat, ale zlatý dávný časy. Vnadit se smělo málokde, udělátka pro lemply a lenochy neexistovali a rybář seděl hezky u prutu

              NRožnovák - Profil | St 24.8.2016 23:09:26

              Velmi trefně napsaný článek,plně s ním souhlasím.Nejsem žádný kaprař,ale několikrát do roka si zkusím nějakého vysedět.Loni jsem byl svědkem přesně takového případu jak se píše v článku.Mám nalíčeno kapra s normalníma kulovýma číhatkama.Asi 60 m ode mě se usídlila dvojička adolescentů(nic proti,mládí vpřed),výbavu nadálku odhaduju celkem slušnou roztahujou skládací křesla,tripody za chvíli slyším na plné pecky píp,píp jak si štelujou vlasce.To není všechno potom se dvojička začíná bavit o někom kdo byl na včerejší diskotéce a ač nerad jsem plně vtažen do děje,protože dotyční dost řvou.Když ukončí diskotékovou etidu rozhodnou si přehodit a vyhlašují neoficiální mistroství v hodu olovem do dálky,ó jak je ten slovník naší mládeže bohatý,když usoudí že mají nahozeno dost daleko,vzpomenou si,že by mohli zakrmit jímají se vrhače návnad a praku a dávají se do díl,vůbec jim nevadí, že jim to líta dobrých 40 m od místa kde mají nahozeno.A opět u toho neskutečně řvou a využívají veškeré možnosti mateřštiny.Po 3 hodinácj pípání vulgarismů a řvaní se konečně sbalili,cestou pryč se zatavili ještě u mě a optali se ,jestli mi prý berou?Odpověděl jsem diplomaticky, aby už byli pryč, že dnes to nějak nejde.Načež oni odvětili že je to s těma kaprama nějak na pi...,nashle a ať se mi prý daří.
              Kdyby tak neřvali a neměli pípaky naplné pecky,neměli by ryby na druhém břehu a nemuseli házet kdo ví kam a ani zakrmovat a možná by něco chytli.
              Ono se s tím člověk buď musí narodit nebo k tomu musí časem dospět,no snad kluci dospějí.

                NKolos23 - Profil | Po 6.2.2017 12:18:26

                zdevac >> Takže váženy to co tady popisujete jsou jen kecy. Řadu let jezdíme na ryby na Sázavu do Týnce a to je od okamžiku kdy otevřou půjčovny hotové peklo. Vždy a to chytám 40 let platilo nevím jestli jen nepsané ale pravidlo, že lodě jezdí min.15-20 metrů od chytajícího rybáře. Když skončilo vodáctví a přišlo safari blbů na banánech nastala doba anarchie. Nadjezí je plné pokřikujících pit... V proužkových tričkách, kteří nerespektují nic a nikoho, oni si přeci zaplatili za řeku.
                A to není zdaleka všechno. Ti co přijíždějí a vidí že je na šlajsně plnu stojí frontu kilometr proti proudu. Ta fronta vypadá tak, že najedou ke břehu bez ohledu na cokoli, chytají se rákosí a větví nad vodou (pochopitelně je lámou a utrhávají) řvou, svolávají se a chlastají. Vůbec je nezajímá, že tady sedí nějací rybáři. Je jim jedno, že celý protější břeh je prázdný, přeci nebudou na sluníčku, když tady je stín. Loni jsme to počítali, za hodinu projede po normální řece asi200 banánů, ptám se je to normální?
                Je to hnus 😝 co se stalo z vodáctví. Vždycky jsme se navzájem respektovali, snažili se jeden druhému neškodit byli jsme kamarádi co se večer sejdou u táboráku, ale to co panuje na řekách dneska je hnus. Asi si budeme muset přikoupit k rybářskému praku taky matky 8, na zahánění blb..... Na banánech.....

                  Nthorn - Profil | Čt 19.1.2017 11:54:45

                  nemám naštěstí zkušenosti s rybáři-blbci ale zato mi vadí vodáci. Zatímco nám rybářský řád velí před lovem a po lovu uklidit odpadky, vodáků se to netýká. bohužel místo kam chodím na ryby je cca 3 km po vodě od vodácké půjčovny... staří ostřílení vodáci jsou poznat na první pohled - stará leminátová kéňa se spoustou záplat, na vodě se chovají s úctou, když vidí rybáře obloukem se mu vyhýbají co nejvyšší rychlostí a jen rukou pokynou k pozdravu... zato "vemena" kterým se půjčují lodě aniž by je uměli ovládat, jezdí v desetimetrových rozestupech, v každé lodi je jedno dítě, praděpodobně aby každá loď měla svou "trumpetu", s přehledem zastaví tři metry od vás a čumí, nebo vám vjedou do vlasců, lámou větve nad vodou, zahazují do vody lahve od piva nebo "tvrdého"... ti podnapilí jsou kategorie sama pro sebe... úplně nejlepší je, když zastaví v místě kam máte nahozeno vyskočí všichni z lodí a včetně psa začnou hrát vodní polo! prostě jsou to lidé, kteří si za jimi vydané peníze berou přírodu a lidi kolem ní za rukojmí.... je jim jedno že jsou v přírodě, oni si zaplatili tak se budou prostě chovat jako prasata...naučil jsem se v době od 8:00 do 20:00 nechodit k vodě. letní rybařina je na tomhle revíru doslova peklo...

                    NBacha - Profil | So 27.8.2016 21:22:54

                    Tak... teď se pokusím napsat k tomu něco objektivního, páč mám zrovna narozeniny, sedím sám na zahradě, piju koňak, kouřím doutník a kochám se, takže mám ten správný nadhled. Bezdůvodné řvaní pípáků mě neskutečně vytáčí, ale občas je používám a v duchu se peskuju, když je při manipulaci s vlascem nevypnu. Ale zrovna tak mě může vytočit zvuk motorové pily kousek za mnou v lese či řev vodního skůtru, atd...Nic z toho ale není zakázáno, takže vymezit se proti tomu např formou apelačního článku je asi tak jediné, co s tím můžeme dělat...jak by řekl Jára Cimrman. Domnívám se však, že to je zcela zbytečné házení perel před svině, protože pařez zůstane pařezem a dub dubem.
                    Ve vší úctě, Bacha.

                      NZara - Profil | So 27.8.2016 20:18:06

                      Pipáky si nikdy nekoupím, protože je to zbytečná věc.Používající absolutně nepříjemný zvuk, který do přírody nepatři.

                      Pokud někdo neslyší hrčící naviják, nebo přilepený policajt, tak by měl navštívit ORL a pořídit si naslouchátko.

                      Lov je přece krásný v tom, že tříbí smysly a zároveň jde o soustředěni a vnímaní všeho co se kolem lovce v přírodě děje. Spousta rybářů totiž ani nepochopí že takzvaný hlásič záběrů zabíjí rybolov.
                      Způsobuje totiž ztrátu oddálení se od civilizace a vracení se ke kořenům lovu.

                      Dále je tu ještě lidská bezohlednost a hloupost kterou lide po lobotomii mozku skrývají za (svobodu).
                      Ona totiž svoboda nemá nic společného se ztrátou slušnosti -zdvořilosti a podle toho by se měli lidé u vody chovat a neměli by svým nevhodným chováním obtěžovat ostatní.

                      Stalo se mi třeba, že jsem seděl na přehradě která má 19 ha a sedli si vedle mě dva ubožáci. Nastavili si hlásiče tak nahlas, že jsem je požádal o zeslabení a div, že mě nehodili do vody a nakonec nechytili ani mřenku, ale cele dopoledne jsem poslouchal píp píííí píp píííííííí. Ten den mít zbraň tak už bručím v base. A vo tom to je !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      Tento článek je perfektní a přímo vystihuje bezohlednost a hloupost lidí. dávám za 1.

                        NKocháč - Profil | Pá 26.8.2016 7:46:57

                        Přijde mi ten článek takový prvoplánový a opět obdivuji jak jde psát dlouho o ničem. Nicméně musím uznat, že pokud se chytne pár blbců za rypák, tak to mělo smysl.

                        A proto ještě jednou, protože opakování je matka moudrosti:
                        1. nastavte si hlasitost tak aby jste ji slyšeli vy, ale zbytečně to neobtěžovalo okolí!
                        2. došponovávejte s vlascem mimo hlásič!

                          Narnošt - Profil | St 24.8.2016 17:53:40

                          Hlásič je skvělá věc i pomocník,ovšem v rukou blba se mění na něco úplně jinýho.To ale není v hlásiči,to je v softwaru dotyčnýho.Když mu u hlásiče odejde zvuk,klidně pustí rádio anebo bude halekat jak na lesy sám.Pípák je v tom nevinně...

                            Nsumec 1950 - Profil | St 24.8.2016 16:08:25

                            Chudáci důchodci.A co vy chlapci?Jak je to s váma?Jste všichni akorát?Já bych neřek,já bych moh vyprávět.Všichni máte máslo na hlavě,ale papír a váš comp snese všechno.

                              Nmedvěd - Profil | St 24.8.2016 8:49:11

                              Ano.Radia.pipaky a rybare rozjarene po poziti dvolitrove petky zlatopramenu .To je to co dnes k vode pagri.Ta hovadka nemaji mozkovou kapacitu na to aby si uvedomila ze u vody nejsou sama.

                                Naleš vavřina - Profil | St 24.8.2016 6:55:29

                                Milane, mít deset palců tak jdou všechny nahoru, :-))) . To co jsi popsal není jen všudypřítomnou realitou, ale hlavně výsledkem marketingové masáže prodejců rybářských potřeb, po níž i rybář s průměrným IQ podlehne a stane se poslušným platícím dutohlavem - proč ne, chce být přece konkurenceschopný a připraven. No a pokud by používal svou hlavu, tak by přece nebyl ochoten platit horentní sumy za poslední výdobytky "rybářského zbrojního průmyslu". A klidně bych věřil tomu, že pokud by se to dostatečně mediálně zdůvodnilo, tak dost lidí bude používat pípáky už i při přívlači.
                                Osobně preferuji spíše "hlásiče v retro stylu", jako je proužek alobalu (ze syčení jím klouzajícího vlasce až zamrazí) a nebo klasické "kindr vajco" s několika skleněnými korálky - to dokáže večer udělat takový rambajs, že probudí i ptáky v blízkém křoví. Je mi ale jasné, že při masovějším používání takových "hlásičů" by se řadě prodejců rybářských potřeb o dost hůře žilo. A vzhledem k tomu, že je třeba vždy používat tu nejvyspělejší technologii, tak jsou uvedené hlásiče vlastně out a fotka pěkně vykrmeného pupíka s "kindr vajcem" pod prutem v pozadí by na FB tolik lajků nezískala. To ale je tou divnou dnešní dobou ... .

                                  NPetr 72 - Profil | St 24.8.2016 6:42:46

                                  Bohužel je to tak i když si myslím,že když má někdo levné pipaky a chytá na narvaný krmelec a rohlikove boilies nemusí být notně blb.Kazdy nemusí mít pipaky za 10 000 kč a měnit nastrahu za na nastrahou a nosit loga rybářských firem na zádech.

                                    NPiškothonza - Profil | Čt 25.8.2016 21:01:08

                                    Poušťák >> Véno mi už jsme moc starý,na čumění na špičky...o)))) volume doprava a čumim bruslařkám na kozy...když to nebere je to někdy dobrý pokoukáníčko...miluju rybolof u cyklodráhy..o)))

                                      NPiškothonza - Profil | Čt 25.8.2016 20:36:57

                                      sumec 1950 >> mě teda taky moc ne...ale jako správná blondýna má ráda styl...proto jsem vše vystajloval v černý barvě,abych byl IN...ale chudinka vůbec netuší,co to stálo,ale líbí se jí to..o)))))

                                        Nsumec 1950 - Profil | St 24.8.2016 16:45:28

                                        Vojc29 >> Možná by ti napověděla statistika odebraných povolenek.

                                          NxDanielS - Profil | St 24.8.2016 13:57:18

                                          ravacho >> Proč si balil? Dyť ti krásně zakrmil :-O :-D

                                            Nravacho - Profil | St 24.8.2016 13:48:04

                                            Osobně myslím, že článek není jen o pípákách, ale o bezohlednosti vůbec.
                                            Jeden příklad, ve kterém pípáky roli nehrály, ale vraždil bych...Sedím u feederu, 3m ode mne dojede chlap a začne raketou házet kýble vnadění vedle mého lovného místa. Po 10 min odjel, ani nechytal. Inu přijel si jen zakrmit na další den a je mu jedno, že tam někdo sedí. Tak jsem polkl všechny sprostonárodní písně a taky zabalil. Řád to nezakazuje, není co vytknout...A takových příkladů je spousta....

                                              NRK - Profil | St 24.8.2016 11:52:05

                                              tuzemak >> Tak to asi nikdo nepojmul. U staršího rybáře bude každý normální člověk tolerantní a slušnej.
                                              Já si spíš myslím, že je i smysluplnější na krátkých vycházkách-a to je asi případ opravdu starších rybářů-spíš hlásiče nepoužívat. Lze přeci identifikovat pohodlně zrakem(jedině slepý, nebo skoro slepý) nemá na výběr. Když je jízda, tak nezáleží na každé vteřince. A když chceme sekat každý potah, tak nám pípák moc nepomůže.
                                              Já myslím, že problém je v rychlokvašení některých rybářů, jedno, jakého jsou věku.
                                              Krásně to ilustruje výrok niže diskutujícího:,,Stalo se mi, že i na 3hoďky u vody je pípák k nezaplacení když to za celou dobu ani nekleplo a pak kapitální fiška na jedno ubohé pípnutí, kdy se policajt sotva pohnul." To je nádherná ukázka, jak si někteří představují nepostradatelnost hlásičů.
                                              No a do toho se začne krmit na hektarové vodě, jako když přijela pouť a nahazuje se co nejdál, pokud možno k druhé straně mimo zakrmené.Hezky to Tym popsal, moc hezky. Ale určitě se tím nechtěl dotknout starých rybářských bardů. Co já vím, tak oni opravdu chodí k vodě v tu nejlepší dobu a většinou na kratší čas. A většinou vědí, že jim pípák udělá medvědí službu.........

                                                Npytlák - Profil | St 24.8.2016 11:44:04

                                                tuzemak >> Myslíš že, to co Milan popisuje se děje kvůli tomu, že lovci slyší jen na jedno ucho a ještě špatně? Já si to nemyslím. A ne všichni co to mají přeřvaný jsou staří. Ať to mají klidně tak aby to slyšeli. Ale nešponovat přes zapnutej pípák a vyladit to tak, aby to netahal třeba i vítr imrvere toho policajta, ale píplo to POUZE při záběru.

                                                  Nvydra Lucky - Profil | St 24.8.2016 9:30:41

                                                  Jednoznačný souhlas. Ale padl tu i názor, že zákazů, omezení je moc a když si chce rozbít hlavu o strom, je to jeho věc. NENÍ! Jistě rozbije si svou hlavu a je jedno co v ní měl, ale uvědomil si kolik lidí kolem něho potom bude skákat? Pokud se mu povede se zabít hned, tak jen pár a když ne, celý tým ... A kolik to bude stát ? Všechno souvisí se vším, je to o toleranci a v tomto případě i o ohleduplnosti. Většina z nás hledá u vody klid, pohodu a relax, tak proč se nechat takovými .... týrat ?

                                                    NRockwell - Profil | St 24.8.2016 8:27:16

                                                    Pěkný článek o dnešním nešvaru při rybařině na malých rybníčcích. Z mého pohledu možná až příliš vyhrocený a zacházející do extrémů. Snad každý jsme zažili na malinkatém revíru někoho s Tripodem, pípáky a výbavou popsanou v článku, ale nemyslím si, že se s touto skutečností setkáváme na oblíbeném revíru každý den. Když si vezmu rybík u nás, 10ha, tak tam s pípákem chytá skoro každý a i tak mám možnost zajít na odlehlejší místo a zachytat si v klidu na brčko. Nemám nějak potřebu obcházet rybáře a klást jim na duši ať si pípák stlumí. Je to každého věc. Když chci klid, tak jdu tam kde vím, že klid mít budu.
                                                    Ale jinak je pravdou, že chytání na starého policajta má svoje kouzlo...ten zvuk klepnutí o prut a následný hrčák....k nezaplacení !!!!

                                                      NWinca - Profil | St 24.8.2016 5:55:46

                                                      Boj s větrnými mlýny. 😞😞
                                                      Ale jinak moc hezky napsané. 👍👍👍👍

                                                        NSa(l)micka - Profil | St 12.4.2017 11:19:04

                                                        Husky 59 >> Želvy taky nenasazujou a už jsem vytáhla dvě, dokonce i ze srandy zapsala dýlku krunýře (neb jsem si obě potvory ponechala), aby si mohli v Plzni při počítání počíst. Ale vytáhnutej pes, to už je jiná liga. Jednou jsem sekla ridgebacka na meppsku - běžel pitomec moc blízko špičky prutu, ale urval mi to.

                                                        Hlučný vodáky stačí vyděsit, aby napadali do vody. Zvlášť když mají připito a neví, že tam někde sedí rybář, no a hlučný děcka? Bombardovat třpytkou na sumce s mocným trojhákem. Obvykle brzo přestanou ječet a zmizí. Hlučný rybáře namíchnout úlovkama, ve většině případů se nakrknou a sbalí to.

                                                          NMikynak - Profil | Pá 10.2.2017 19:44:06

                                                          No, to je právě to, co nevim. Jen se snažim ostatním nedělat to, co nechci aby někdo dělal mě. Co dělají ostatní neovlivníš. :-)

                                                            NMikynak - Profil | Po 6.2.2017 9:36:13

                                                            Mě pípáky nevaděj, vaděj mi lidi, co si to neuměj naštelovat s vlascem mimo drážku a mají je puštěný na plný koule.
                                                            Loni si tak sedim na rybách a na druhý břeh přijel nějaký důchodce a nahodil. Povídám si, pohoda klídek. Jo to byla, ale jen do doby kdy vyndal telefon a začal volat snad každýmu koho znal. Protože byl pravděpodobně nahluchlej, tak řval na celej rybník. Vydržel jsem to hodinu a pak odjel.

                                                              NHusky 59 - Profil | Ne 20.11.2016 11:32:57

                                                              Signalizuji rád, signalizuji často, vlastně furt a to vždy s volume doprava. Nikdy hlásič nevypínám ani při napínání vlasce, ať ostatní prasknou závistí, že mně jako jedinému bere. Z kyselých ksychtů kolegáčků mám největší radost.
                                                              Bez tranzistoráku nedám u vody ani ránu. Můj hlučný hafan mně provází všude a často vyžírá ostatním krmení z kýblů s neuvěřitelnou lstivostí. Já takto ušetřím za drahé granule.
                                                              Z komunálním odpadem si nedělám sebemenší starosti, všechen bordel házím do vody, včetně toho co si přivezu v pytli z domova, příjemně tak ušetřím za popelnice.
                                                              Když náhodou vyrvu z vody nějakou rybu, ani to neměřím a ihned sáčkuji. Úlovky používám jako úplatek mému osobnímu lékaři, automechanikovi a dalším užitečným lidem. Poplatky za povolenku se mně musí vrátit minimálně třikrát!
                                                              Svoje zánovní Žiguli myji zásadně na rybách, protože je tam nekonečný zdroj vody zdarma.
                                                              Nechodím ani tak na ryby, jako spíš nasírat okolní rybáře a hlavně ušetřit nějaký peníz aby mi zbylo více z mé plukovnické penze a výsluh, což dělá dohromady mizerných padesát tisíc měsíčně.

                                                                NPeteros - Profil | Čt 17.11.2016 17:09:03

                                                                Výborný článek. Oni ty pípáky musí mít nahlas ,protože většinou nejsou u svých prutů a chodí otravovat a rozdávat rozumy k jiným kolegům. Ten článek by se měl namnožit a přidávat k novým povolenkám.

                                                                  NPiškothonza - Profil | Ne 4.9.2016 17:17:33

                                                                  nejlepší je,když si takovejhle Pepan sedne 3m vedle mě,dle řádu,řádně ustrojen v modrákách,holinách a ve stylovém kloboučku s požeráky...začne ti hučet do palice,potom tě přehazovat srkačkama a potom začne loudit kuličky a ve finále i kapry,který pouštim...tak nevím,jestli ho nemam hodit do vody...o)))

                                                                    NCharley7 - Profil | Po 29.8.2016 18:23:09

                                                                    Škoda, že když někdo vymyslí téma do diskuse se po chvilce vytvoří x nesmyslných debat o úplně něčem jiném...

                                                                    Já sám pípák používám hlavně když chytám jedním na položenou a druhý feeder. Tudíž nemám jedno oko vlevo a druhý vpravo což by po čase mohlo vést k šilhavosti :) pokud mám oba pruty na položenou pípák nepotřebuji. Jinak ho mám stažen tak,že ho sotva sám slyším.
                                                                    Je to jen o lidech..

                                                                      Nleharo - Profil | Po 29.8.2016 15:25:53

                                                                      milane zdar trafil si to perfektne ja sedávam blízko chlapa čo mu to ziape naplno akurát neviem ako ho mám od toho odučiť ked si za pána nedá povedať

                                                                        Ncejn01 - Profil | Po 29.8.2016 12:12:36

                                                                        Ahoj milane. Nevěděl jsem že jezdíš i na náš rybník a nebo že by to všude vypadalo tak stejně?

                                                                          NFerry23 - Profil | Po 29.8.2016 10:55:54

                                                                          Výbornej článek :)

                                                                            Nnofish - Profil | Ne 28.8.2016 12:43:46

                                                                            drvoštěp >> Dotaz, co je na tom špatného? Pokud vidím, že ryba má nesporně míru a chci ji vzít na výlet ke mě domů, je i pro tu rybu lepší, když ji co nejdříve usmrtím a pak změřím, určím váhu, zapíšu. Myslím, že je to daleko šetrnější, než ji někde válet, měřit, ona se přitom snaží zdrhnout, oba z toho máme nervy....

                                                                              Ndrvoštěp - Profil | Ne 28.8.2016 9:09:32

                                                                              Ranní probuzení na Nechranicích v 6h se neslo v duchu pípáků masařek,kteří sedí metr od prutů aby neprosrali záběr...

                                                                                Nbombardák - Profil | So 27.8.2016 13:41:52

                                                                                - dík za článek.. Vhodné a hlavně potřebné..i pro tohle honosné smetiště..Tohle rádoby moderní pojetí rybolovu jsem zatím nějak neakceptoval, i když to chápu. Možná je to věkem, ale i tak mám u vody rád klid a pohodu..Navíc, mi vadí bezohlednost moderních sumcolovců s jejich stovky metrů vyvezenými šňůrami ,, zašpérovaná " obrovská území a rušení klidu trendovými vábničkami...Sedím na revíru Nová Opleta(1,2 ha) - taková nudlička a bavím se na spláveček v pozdním jaru, za překrásného slunečného dne rybí drobotinou, občas zobne pěkný línek, nebo karmínový perlínek. Dno je čisté a mám jej po občasném koupaní v předešlém roce promakané.. Po trochách přikrmuju a užívám si klidu. Naproti sedící fídrař už opustil přehazovanou k mojí straně a začal nahazovat na své krmené místo..Idylka se změní během okamžiku. Partička natlakovaných , prostějováků se dupáním přiřítí a začne hlučné rozbalování cajku. Jen okrajově se dozvídám, že jeden z nich - morová vydra, zde zdolal obrovského kapra 55cm - takže to bude morově brát i ostatním.. Po filharmonickém ladění pípáků, kterému předchází děsivé nahození obrovských bakulí srkaček a plošnému zakrmování se jeden mladík přišel představit s tím, abych se přestěhoval kousek dál(nejlépe do prdule), že mu to nahazování nějak nevychází. Takže sbohem klide, je vymalováno...

                                                                                  Nsumec 1950 - Profil | So 27.8.2016 0:24:24

                                                                                  xDanielS >> :-)))

                                                                                    Nsumec 1950 - Profil | Pá 26.8.2016 12:01:01

                                                                                    Ale no ták hoši,se mi zdá,že jste těžce postižení pedantérií. V praxi je to úplně jinak.Zacházíte do absurdna,a jste tady ostatním k smíchu.

                                                                                      NE-FOX - Profil | Pá 26.8.2016 8:45:12

                                                                                      Jednoznačně stoprocentní pravda. Taky "pípáky" občas používám, víceméně na Labi. K malým vodám je ani netahám, natož děličky. Nejsem blázen, Ale Jsou prostě lidi, kteří nechápou, že rybařina není jenom třílibrový prut, stojan, hlásiče, 100g. olovo, šňůrka, v horším případě šokovka a boilie. To jsou ale většinou komerční rychlokvašky které si říkají rybáři, nikoliv rybáři. Sám často kaprařím na Labi, mám to kousek, ale rád si občas zajedu se splávky a dvacítkou vlascem na malý potok, kde když je dobrá konstalace chytneš kapra do šedesáti, jinak plotice, karasy občas lína. Na prokrmení stačí hrstka bonduelky. Je to paráda. A když ze dna, tak hezky postaru , na háček, nikoliv mimo háček a baiťák.

                                                                                        Nsumec 1950 - Profil | Pá 26.8.2016 8:25:47

                                                                                        Kocháč >> Zapoměl jsi č.3.Používejte příposlech! Já ho používám,a neruším nikoho.

                                                                                          NBacha - Profil | Čt 25.8.2016 22:30:33

                                                                                          Nebude nakonec nejlepší, a možná i nejlidovější, ty pípáky zakázat? Nejlépe prostřednictvím BP, a to od 22,00 do 8,00 následujícího dne a každý den od 11,00 do 16,00 (siesta). V letním čase se posouvá o jednu hodinu. Vymáhat bude moci RS, PČR, LM a PSVB pod sankcí zabavení všech nástrah. A bude po žížalkách.

                                                                                            Nmarmyš - Profil | Čt 25.8.2016 12:33:40

                                                                                            tym >> Milan Tychler - >> Výborně napsané a plně souhlasím. Jen bych ještě připomenul dveře od auta. Někdy to vypadá,že to auto jich má víc jak dvacet.

                                                                                              Npeter1sulak - Profil | Čt 25.8.2016 11:51:47

                                                                                              Srdečná vďaka za tento článok. Hovoríte mi zo srdca, myslím, že sme na rovnakej vlnovej dĺžke. Pozdravujem Vás zo Slovenska - P. Šulák.

                                                                                                NTWIN 69 - Profil | Čt 25.8.2016 10:06:19

                                                                                                Vojc29 >> Špatně chlapče:-)))Jsem hrdým "dědoušem" jak Ty píšeš už od 44 let a dnes už dokonce dvojnásobným.Nicméně jsem přesvědčen,že ve znalostech o rybaření a všeho kolem Tě přeskočím velmi hravě.Takže opatrně v hodnocení "dědoušů",aby Ti některý z nich nenaplácal:-)))
                                                                                                Hlavně to ber s humorem..............

                                                                                                  NVojc29 - Profil | Čt 25.8.2016 9:22:14

                                                                                                  sumec 1950 >> No jestli myslíš non-stop nevím teda? Pokud ano tak to je akorát komunistuckej přežitek nějaká doba lovu - subjektivní názor. A za mě menší zlo porušit čas než třeba nezapisovat docházky a v tašce mít 3 kapry :))) Nebo balit pruty a mít v saku nad K70 a nebo druhý sak v potoku...ano a můžeme slovíčkařit. Nebo přes čáru se dá nazvat tolik věcí :)).

                                                                                                    NPiškothonza - Profil | St 24.8.2016 19:44:01

                                                                                                    Maxwell >> přesně tohle jsem zažíval min týden na Sázavě...kdyby mohli,vjedou autem až do vody,ač má auto 5 dveří,slyšíš 9 ran,než se vůbec usadí,do toho začne štěkat nervní čokl na všechno,dostane x ran berlí přes hřbet,aby držel hubu....smutný bylo,že nejhorší tohle bylo u dvou rybářek,asi lezeb,podle vzhledu a nijak lepší to nebylo ani u jinejch rybářů...rány,pípaky,rolničky,lámání klacků na ohen...bych blil...

                                                                                                      NRK - Profil | St 24.8.2016 18:47:25

                                                                                                      sumec 1950 >> víš co si myslím.ze fakt nezáleží,kolik ti je,ale spíš na tom,jak dloho chytáš.Starsi rybáři jsou v pohodě,kdyz chytají celý život. Když někdo začne v padesáti,tak to neznamena,ze je adept na špatného rybáře,ale rekrutují se tam ti o kterých se tu píše.Mladi mají dost času před sebou,ale ani některým není pomoci.Co se týká hladových oči,tam ta první kategorie dává flek té druhé, to je bez debat a je to i kapku logické.Kdo ví,jestli se to nebude týkat jednou i mne. Věk s námi může nehezky zamávat, dle dispozic nám daných😞Nemá cenu kritizovat starší generaci,protoze jsme odrazem našich rodičů a negativni vlastnosti většinou vyplouvají na povrch s věkem. Jak já dneska chápu pohnutky svého táty,prej jsem celej on.A nebejvalo to😃

                                                                                                        NFishky - Profil | St 24.8.2016 14:00:17

                                                                                                        xDanielS >> nejlepší je chytat a přikrmovat si raketou - tahat kapra za kaprem a vedle se ozve - už to tam nehaž, plašíš mi ryby!!!

                                                                                                        :)))

                                                                                                          NFishky - Profil | St 24.8.2016 13:57:24

                                                                                                          ravacho >> Chápu dobře, že ti zakrmil a ty se ještě zlobíš? :) Já bych to bral všema deseti, borec byl ultra blbej ukázat kde krmí - a ty ultra hodnej, že jsi toho nevyužil...

                                                                                                            Ntuzemak - Profil | St 24.8.2016 11:34:04

                                                                                                            Fishky >> on je rád,že má možnost si ten pipak koupit za pár kaček v Lidlu,ne zbytečně i příposlech,pro ně je problem telefon,bohužel natož ještě příposlech,buďme trochu tolerantní vůči starším rybářům,brzo budeme jeden znich...nikdo jim neporadil,jen umí po nich řvát přes celou vodu,to je hrdinství...

                                                                                                              NLucky-luke.1987 - Profil | St 24.8.2016 11:26:36

                                                                                                              Já se přiznám, že si sebou beru hlásiče i na krátký lov, protože prostě se občas rád kochám přírodou a nesleduji číhátko(swinger atd.) po celou dobu.Nicméně pípák mam na minimum a pokud je nějaký rybář poblíž, tak ho vypnu.Pokud nejsou časté záběry, tak si myslím, že elektronický hlásič má smysl i na krátkých vycházkách.

                                                                                                                Ntuzemak - Profil | St 24.8.2016 11:25:12

                                                                                                                Tu si asi někdo neuvědomil jednu dosti podstatnou věc,nečetl sem všechny přispěvky,i Vy budete jednou v pokročilym věku,a bez naslouchátka neuděláte krok z baráku,natož bez toho pípáku nenahodíte...kárat či někoho ručně upozornit je dosti ubohost..

                                                                                                                  Njá 2 - Profil | St 24.8.2016 11:15:02

                                                                                                                  Fishky >> To je přesně ono, jsme mladej a vypadám ještě mladší a pánové rybáři se se mnou bavit nebudou... navíc boilies s sebou nemám skoro nikdy a vem ho drahým angličákem...

                                                                                                                    NButchi - Profil | St 24.8.2016 10:52:09

                                                                                                                    Fishky >>
                                                                                                                    Je spousta W@M, kteří to dělají stejně a jsou nižšího věku.

                                                                                                                    Jenže, pokud je někdo řekněme suboptimálně inteligentní, článek jeho pohled nezmění.

                                                                                                                      Nliborbobes - Profil | St 24.8.2016 10:22:11

                                                                                                                      Taky jedna zkušenost od vody.pár rybářů na rybníce asi kolem 1h a pomalu polovina z nich hlásiče.Sem tam potah a pípnutí.Pak přišla skupinka 3 mladých kluků (rádoby rybářů) a bylo po klidu a sem tam pípnutí hlásičů.Okamžitě vytažený noťas puštěné písničky chlast a pak po příchodu jejich přítelkyň co smích by překřiknul i sirénu!A stává se to častěji a častěji že skupinky mladých si pletou rybařinu s párty.U starších lidí co špatně slyší je použití hlásičů katastrofa zažil jsem to taky ale proti hluku rádia a písniček z pc je to pohoda.

                                                                                                                        NFishky - Profil | St 24.8.2016 9:03:21

                                                                                                                        Jen jestli se článek nemine účinkem, oni ti uživatelé pípáků na plný koule asi ve svém věku už na net ani nechodí? Možná máte jiné zkušenosti, no moc mladých jsem s radiem či řvoucími pípáky neviděl.

                                                                                                                        PS: ostatně krmit malou hrstičku nasekaných žížal a čekat na něco slušnějšího je asi stejně fikané, jako dát ke krmítku s foukačkou hlásič na plný

                                                                                                                          Nčongr - Profil | St 24.8.2016 7:26:56

                                                                                                                          Dobrý den Milane.To jste trefil hřebík na hlavičku.Je to přesně tak !Děkuji,krásný článek.PS.....Chodíme k vodě relaxovat!!!!! a užívat si přírodu.

                                                                                                                            Nmatej234 - Profil | St 24.8.2016 3:28:38

                                                                                                                            veľmi výstižný článok,s autorom sa plne stotožňujem. Dúfajme,že si to prečítajú aspoň niektorý rybári,ktorých sa to týka, a uvedomia si,ako veľmi znepríjemňujú pobyt pri vode ostatným kolegom.