Diskuse k článku: Mapování sumečka amerického

Autor diskuse: Honza Bláha - , 29.3.2016
65 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NJHolc - Profil | Pá 1.4.2016 17:01:23

Někde v diskusi padlo slovo sluníčkář, to na tebe, myslím, docela sedí. Arogantní vystupování a nezvratné přesvědčení, že to co děláš je pro blaho všech. Ať se jim to líbí, nebo ne. Lidi jako ty považuji za velmi nebezpečné.
Btw., co takhle začít dělat něco smysluplného, třeba záchrana původních druhů?

Nyvana - Profil | So 2.4.2016 9:20:04

Honza Bláha - >> Píšeš v jednom příspěvku o panu profesorovi Kozákovi,znám ho dobře a osobně,asi by se divil jak tady dokážeš vystupovat,jak komunikuješ s lidma,jak dokážeš urážet.Je tady plno lidí,kteří opravdu znají a mohli ti pomoc,ale s tímhle stylem těžko.Tobě chybí pokora a úcta.

NCalex - Profil | Pá 1.4.2016 18:22:58

Vítek >> Je s něma sranda, když je správnej poměr had x trůman, je o zábavu postaráno.

NLálos - Profil | Ne 3.4.2016 18:57:12

Honza Bláha - >> Ze seznamu si vyškrtni Morava 13A. Zaprvé z toho důvodu, že sumeček tam existuje jen na jednom z rybníků a hlavně se jeho populace během let přirozeně snižuje. Takže si tím ušetříš cestu. Za druhé bych tam nerad viděl člověka s takovým fanatickým přesvědčením, jak na dobře zarybněném revíru chytá ryby pro "dobro všech" do vrší.

Nsven - Profil | Ne 3.4.2016 10:30:08

JHolc >> Z hlediska rybáře, milovníka přírody a daňového poplatníka, je na místě volit za b)
Tyhle fanatické dobrosery, nám byl čert dlužen....

NRobert(původní) - Profil | Čt 31.3.2016 15:40:18

Tvůj projekt mne zaujal a chtěl jsem Ti pomoci, nicméně Tvůj oikofobní výron níže Tě zařadil mezi lidi, se kterými nechci nic mít.

Nvenybit - Profil | St 30.3.2016 20:46:38

Honza Bláha >> Zbytečné , žerou je štiky i sumci . Vím to dřív jsem je používal jako nástražní rybyčku ,veme si ho i candát a mrtvého malého i uhoř . Když jich je někde hodně znamená to pouze že je tam málo predátorů . Tady u nás toho také byli rybníky plné. Stačilo tam hodit pár štik a dnes tam není ani jeden. (pro to jsem se ptal kde tady poblíž nás jsou) Náš Ekosystém si poradí i s daleko větší hrozbou. Tohle přesvědčení , že neustále musí někdo přírodě pomáhat je uplně mimo realitu. Země a její Ekosystém přežili daleko větší katastrofy . Přežije dokonce i nás. Pokud chcete být užitečný tak raději vemte pytle a sbírejte bordel podél vod. Protože to že některé druhy vymřou je naprosto přirozený proces . Po odpálení CAR bomby vymřelo cca 1% života na Zemi . A také to přežila . Např v řece Mekong vznikají tisíce nových druhů ryb ,jinde zase některé zanikají , je to přirozený proces. Tím nechci říci že je správné něco vybít do posledního jako nosorožce , tím říkám jen , že by do toho člověk neměl zasahovat žádným směrem ,ani urychlovat ani zpomalovat . Ale příroda nás naučila, že chyby umí odpouštět ,důkazem je třeba Černobyl. Jste jistě ještě hodně mlád a máte přehnaně moc elánu spojeného s touhou se prosadit . Ale zkušenosti žádné. Ty vaše vrše vám stejně nebudou fungovat. Ryby nejsou hloupé. Chytíte jich možná pár set a pak už vám do toho nevlezou. Vyhozených 35 000 . Stačí do větší nádrže pár desítek štik a je za pár let po sumečkách. (vyzkoušeno) A co se muslimů týká když už to sem taháš ,tak jseš uplně vedle ,nic o nich nevíš a o historii Evropy také ne tak o tom raději nic nepiš. Daleko lepší osvěta je prostě rybářům vysvětlit , že jsou moc chutní i když jsou malý . A za chvilku je problém se sumečkem vyřešen. Tím také netvrdím , že nemáš pravdu uplně ve všem. Třeba Tolstolobik a jeho neůměrné nasazování rozhodně nic dobrého není, ani ten sumeček nebyl dobrý počin.Navracení Lososů také považuji za vyhozené peníze a nereálný projekt. Ale říkám jen , že je to zanedbatelná a snadno řešitelná chyba . A sumeček je naprosto nafouklá bublina . Kam se v okolí podívám tam jich byli mraky a už prostě nejsou . Těch posledních pár míst kde jich jsou tuny ,to jsou místa kam se prostě vysazuje málo predátorů. Takovému metrovému sumci je jedno co sežere , když má hlad veme všechno na co narazí ,škeble, šneky, raky,kachnu,žábu myš a klidně i sumečka . Sumce potom rybáři vychytají a je po problému. Na nějakej vodní hmyz , který už skoro nikde jinde nežije netřeba brát ohledy, v tom případě není pro Ekosystém životně důležitý a prostě se bez něj obejde, za pár století zase třeba vznikne jinej druh a tak pořád dokola. Takže tak nějak to vidím já , a věř že o tom vím hodně . Stejně tak ty tvé vrše, nejen že do nich nachytáš i jiné ryby, které potom nebudou mít šanci uniknout, jak tam vleze pár sumečků tak je prostě sežerou. Ale pár dní s tím budeš šachovat u rybníka a už ti do toho nevleze ani mřenka . Snad si opravdu nemyslíš , že je tím vychytáš do jednoho? Takže dobře školní projekt beru . Ale přestan se tvářit jako že zachranuješ svět . Nic ve zlém.

Nkakr - Profil | Ne 3.4.2016 10:09:56

Honza Bláha >>
Pěkně jsi se rozepsal, 400km/24hod na picyklu také není špatné.
Jen o medikaci, kterou máš jistě předepsanou se nezmiňuješ, tak ji doplň ,"nechť víme vše".

NPetrZ - Profil | So 2.4.2016 8:56:05

Honza Bláha - >> Ahoj, nedá mi to a musím taky reagovat. Nemyslím si, že pro naše původní druhy ryb je větší hrozbou sumeček americký než státem chráněný kormorán a vydra. Ano, vydra je určitě původní druh z naší přírody, ale díky bezhlavé ochraně je místy tak přemnožena, že jsou úseky řek úplně bez šupiny, bez původních i "cizích" druhů ryb. A kormorán? Co ten má společného s naší přírodou? A když už jsem u těch nepůvodních druhů ryb, co dělají monokultury kapra napříč Českou republikou? Nebo co dělala třeba hlavatka poddunajská v Otavě? Podobných případů Ti pánové z MRKu určitě najdou mnohem víc... Co mi odpovíš? A co se týká Tvého způsobu komunikace tady, zamysli se trochu nad sebou. Pokud chci dobrovolnou pomoc od kohokoli, nebudu s ním určitě jednat jako s někým podřazeným nebo dementním jenom proto, že má jiný názor... Tudy cesta nevede! A že lidi reagují jak reagují je jen reakce na Tvoje vystupování.

NJaK_NB - Profil | Pá 1.4.2016 18:01:18

Honza Bláha >> Vážený, Váš úvod mne nejdříve zaujal, nicméně prezentace Vašich názorů mne totálně znechutila. Není Vám blbý na rybářském fóru něco od členů chtít, ale když hned nesouhlasí, nebo mají jiný názor tak je urážet?
Vašim zde prezentovaným názorům se musím pouze usmívat a nemá smysl o nich vůbec diskutovat vzhledem k Vašemu přístupu. Jenom pro dokreslení - podělte se s námi - co zásadního jste pro ochranu naší přírody udělal tak zásadního, že si dovolujete soudit a napadat ostatní? A pokud se budete chtít ptát mne, tak vězte, že pro ochranu přírody mám fyzicky odpracovano několik stovek hodin a to ještě za hluboké totality. Jenom nemám potřebu to někde ventilovat.
Pokud to i přesto myslíte s ochranou přírody vážně, tak jenom doufám, že Vás matka příroda co nejdříve naučí úctě a pokoře.

Nvenybit - Profil | St 30.3.2016 21:19:14

Honza Bláha >> Zase máš nějaký názor, který ti nejspíš zdělil pan profesor. Ono není divu školství a hlavně to vysoké je u nás na katastrofální urovni .Ale to je jedno. Píšeš o bezobratlých . Ale ryby a jiní predátoři je žrali vždy a stejně jich bylo dost. Nějakej Sumec s tím nemá nic společného. Důkazem je třeba Slatina. Když jí před pár lety vypustili bylo tam asi 160 sumců. Přesto v létě nebylo slyšet vlastního slova jak žáby řvali v rákosí. A řvou dodnes i když tam už sumci nejsou. Takže kdyby jsi se o to pořádně zajímal, věděl by jsi ,že na jejich ubytku má největší podíl polnolesní hospodářství. Vysušili se tůně a mokřady ,ale na tom kariéru neuděláš. Protože se to dávno ví a dnes se za tuším 50 milionů ročně staví nové tůně po lesích a na mokřady v polích se dávají tučné dotace . Takže jestli to nevíš, tak to je právě opatření na ochranu bezobratlých . Je ti 22 ,je to prostě ještě málo a máš málo informací jak je vidět ze všeho o čem mluvíš.

NMacinek - Profil | So 2.4.2016 21:19:20

Honza Bláha >> Ty se rád posloucháš,co...

NMacinek - Profil | Pá 1.4.2016 17:08:06

Honza Bláha >> hele, pokud se tě zeptám očekávám,že odpovíš jen mě a ne ,že si přes můj Nick, budeš vyřizovat svoje námitky s ostatníma.Připadá mi,že jsi se svojí převratnou myšlenkou zde moc neuspěl a tak jsme všichni "pitomci".Kámo věř,že cizími slovy a nabubřelostí u mě neuspěješ.

Nkakr - Profil | Pá 1.4.2016 14:18:38

Honza Bláha >>
Já zase nechápu, když chápeš, že tvůj pohled na lidi je většinou nepřijatelný, proč se na lidi, kteří tě nechápou obracíš?
Ostatní bláboly raději nekomentuji.

Nspydy - Profil | Pá 1.4.2016 7:46:59

Honza Bláha >> Mě spíš příjde, že by jsi se měl víc učit ať víš co je to "střet zájmů". Já osobně pracuji v jako IT Specialista u Americké firmy a můžu si dovolit dát za oběd 90 - 120kč a to nemám tlačenku na Ministerstvu....

NBacha - Profil | Ne 3.4.2016 12:43:00

antony >> Takže určitě i z vojny znáš pořekadlo, že iniciativní blbec je horší, jak třídní nepřítel:-)

Nyvana - Profil | So 2.4.2016 9:56:43

Calex >> Víš je zajímavé,že třeba pan profesor Kozák,je velmi vzdělaný člověk,ale taky ohromně skromný člověk a asi by se mu tohle vystupování nelíbilo.Ve Vodňanech je třeba Tomáš Randák,tomu se směju,že má víc titulů,než by si pamatoval,další skromný člověk.
Beru,že ten Honza je mladý kluk,ale jak se říká,kdyby jednou chytnul pořádnou přez celou hubu,možná by to bylo k jeho prospěchu:-)
Děkuju za přání,tobě taky hezký den:-)

NBacha - Profil | So 2.4.2016 9:32:26

Honza Bláha >> Milý Honzo Bláho. Chybí ti pokora, zkušenosti i vědomosti. Dokonce neumíš ani správně česky psát a doposud si neuvědomuješ, že tady debatuješ se zkušenějšími a moudřejšími. Udivuje mě tvoje drzost otírat se o kohokoliv, kdo žil v totalitě. Když ale budeš pokorně a tvrdě pracovat na sobě a budeš se maximálně snažit o objektivitu, a přestaneš se zneužíváním lidí včetně svého bratra, tak věř, že si tady dobře podebatuješ.

Nkakr - Profil | Čt 31.3.2016 13:20:07

Honza Bláha >>
Díky za odpověď.
Nemohl by jsi se bráchy zeptat, kdy Mžp provede novelu vyhlášky č. 395/1992 Sb.?
Slibují to každý rok už asi 10let......

Nkakr - Profil | Čt 31.3.2016 8:36:03

Honza Bláha - >>
Mohl by jsi nám vysvětlit zda při tvém monitoringu sumečků existuje nějaká vazba na -

Ing. Pavel Bláha
oddělení implementace projektů fondů EU, odbor fondů EU

Ministerstvo životního prostředí
Vršovická 65 100 10 Praha 10

Nhering - Profil | St 30.3.2016 22:23:59

Honza Bláha - >> Lezeš na rybářský web a votíráš se tu o rybáře.Co takhle nasadit cormorány,vlajkovou loď zelených pomatenců?

NVítek - Profil | St 30.3.2016 18:19:21

Kecky, víc sumečci málokdy nevyrostou, protože větší už požerou dorůstající sumci obecní.Vy byste nejradši všude kapry a candáty. Ale ani tyto dva druhy nejsou původní :D zavlekli je k nám ve středověku mniši.Rozumíte tomu prdlajs.

Naleš vavřina - Profil | St 30.3.2016 6:51:40

Jen s tím neúmyslným rozšířením sumečka černého nemáš pravdu - tento druh i jiné nepůvodní druhy jsou cíleně sazeny do soukromých komerčních revírů jejich vlastníky pro zvýšení druhové diverzity obsádky a tím i atraktivity jejich "továren na penízky". A je to ještě horší - před pár lety jsem se s jedním z těchto novodobých dobyvatelů "českého Klondaiku " bavil na téma "riziko zavlečení KHV" ve vazbě na jeho dovozy trofejních kaprů ze zahraničí (jestli se pamatuji tak Polska a možná Maďarska) no a jeho odpověď mne doslova uzemnila (podotýkám, že svým vzděláním je dostatečně erudován domyslet veškeré souvislosti a rizika) - "KHV neřeším, stejně sem (do ČR) jednou přijde a já potřebuji vydělávat." Tož tak, takže pokud bude tuzemským vodám vládnout touha po penězích, tak veškerá snaha o zlepšení ichtyofauny našich vod bude značně znevažována.

Nvenca1 - Profil | Ne 3.4.2016 19:27:53

Vítek >> No já jen reagoval na to, že je tu v poslední době nějak moc pseudohumanitních oborů na VŠ, jejichž absolventi, pokud neskončí na úřadu práce, nemají jiné uplatnění než v různých neziskových organizacích, a studenti v různých pochybných projektech, jako je likvidace sumečka amerického.:-))

N1568 - Profil | So 2.4.2016 10:32:57

FockeWulf >> A teď si představ že produkty tohoto školství dělají nějaké výzkumy!Výsledek vidíš na téhle stránce!!:-(((((((

NFockeWulf - Profil | So 2.4.2016 10:08:52

Možná snaha dobrá, ale úroveň lingvistiky a srozumitelnosti na úrovni horšího žáka základky. Nelogické, místy jsem musel číst znovu, pak mě to přestalo bavit luštit co chtěl říct. Ubohá úroveň našeho školství....

NCalex - Profil | So 2.4.2016 9:25:58

yvana >> Přeji hezký den bez mráčků.:-)))))

Nhraji - Profil | Pá 1.4.2016 15:19:36

Honza Bláha >> čím prospěje tvůj "výzkum" naší přírodě? Bez ohledu na vynaložené prostředky či úsilí. Jaký tento "výzkum" bude mít hmatatelný výstup, který povede ke zlepšení stavu naší přírody a v čem to zlepšení bude spočívat?

Nhraji - Profil | Čt 31.3.2016 13:45:39

Honza Bláha >> asi máš dost malé sebevědomí, když si ho musíš zvedat e-mailem s hlavičkou ministerstva. Navíc zjevně neoprávněně. Napadá mě úplně jiné označení místo ekoterorista či eko-fašista.

NGagi - Profil | Čt 31.3.2016 12:49:41

Vítek >> Souhlas, až na to že pro stromy nevidíš les. Pokud nepůvodní druh je příčinou toho že původní druhy mizí tak je zásah člověka, právě proto že za to sám může potřeba. Pokud by někdo ječel že kvůli třeba parmám nemůže chytit kapra tak jasně je to vůl a zasloužil by na holou, ale zastávat se invazního druhu??
Ps: Každý extrém je špatně!

NGagi - Profil | Čt 31.3.2016 0:07:32

Je krásný když si dva eko-teroristi jdou po krku! Vítek, Honza Bláha sejděte se někde na louce a dejte souboj :-) .

NVítek - Profil | St 30.3.2016 20:14:32

Honza Bláha >> Demagogie jsme zažili až příliš, nemyslíte? Měl byste začít s duháky, siveny, jesetery, amury, tolstolobiky,raky bahenními, vyorat brambory, vyrvat rajčata, zakázat chov krocanů, vystřílet muflony a bažanty - protože je to všechno import z cizích krajů a ten prostě nechcete! Ale ctí Vás, že si kladete cíle, na které stačíte: nikoliv SUMCE, ale sumečky. Neblbněte, i ty bublinatky tam někde přežívají, amuři všechny nesežrali - a když, měli dostávat krmení! :D Co myslíte, není v tom ideologie? Koukněte se do rybářských časopisů z 50. let minulého století, desítky stran o pěstování sovětských jeseteřích hybridů pro potřeby stravování pracujícího lidu - a zápisy o hubení trumanů, těch "rybích zloduchů"!!!
Všeho s mírou, ono v těch lesních tůních zase nic moc není. Podobná začíná akce tzv. "likvidace invazních druhů" - hromadné mýcení šípatek, netýkavek, akátů - a ekologům nedojde, že drží na březích vod vlhkost,vydechují kyslík a stíní zemi, takže tam jsou bezobratlí a obojživelníci - - když všude jinde už jen beton a kámen? Nebuďte smutnej :-)

NHonza Bláha - Profil | St 30.3.2016 19:03:21

Dobrý den, už teď Vám děkuji za nové lokality. Pokusím se na některé odpovědi reagovat i když mě tlačí čas.
Jiří Šindelář:
Na PR Velký rybník samozřejmě jsou a proč to dělám tam, je naprosto jasný střet zájmů ze strany rybářů a ochrany vod. Nechci říci, že sumeček je snad to nejmenší, ale některé problémy na dané lokalitě se mu přinejmenším vyrovnají. Prostě si myslím, že minimálně na vodách s takovým ochranným statusem by ČRS hospodařit nemělo, protože si z toho dělají pokusné akvárko. Uvedu příklad před několika lety (cca 15 lety), rybáři vysadili amura bílého. Na lokalitě se mimo jiné vyskytovala bublinatka (Utricularia sp.). Jedná se o vodní masožravku, která je kriticky ohrožená. Už to samo o sobě je v české přírodě extrém, srovnatelný například s poslední lokalitou tesaříka alpského na Bezdězu nebo okáče skalního na PR Ranná v Českém Středohoří (CHKO). (Doufám, že je tam nikdo nepůjdete dodělat) Byla zaznamenána při posledním mapování. V létě jsem s kajakem projížděl celé pobřežní pásmo této 40 ha velké vodní nádrže. Bohužel jsem bublinatku nezaznamenal. Pokusím se jí najít letos, ale moc šancí si již nedávám. Při tomto průzkumu jsem u přítoku narazil na hejno amurů. Někteří už měli hodně přes 100 cm a napočítal jsem jich přes 100 kusů. Vliv těchto roslinožravých druhů na vodní makrofyta je obrovský a nikdo je z dané vody nikdy nevychytá. Jelikož se jedná o PR, EVL, NATURA 2000 a součást Ptačí oblasti Labské pískovce, tak je zde omezen lov pouze na určitou oblast (asi 15-20% pobřežní části). V sumáři úlovku se amuři skoro neprojeví, protože se prostě zdržují na druhé straně rybníka, kde se chytat nesmí. Loni na podzim se na tabuli u rybníka objevila kratičká zpráva, na které se píše o zákazu vysazování amurů. Údajně se zjistilo, že mají negativní vliv na vodní makrofyta. No jo, ale co je to platné, bublinatku už tam nikdo zpátky nevrátí a jiné vodní vzácné a ohrožené druhy už vůbec ne.

Nevím proč, ale i do této vody byl vysazen sumec velký. Už se zde bez problémů množí a jeho vliv na takovou lokalitu bude obrovský a snad i horší než vliv sumečků. Sám na bocích sumečků pozoruji otisky jejich kartáčů (na fotce to je špatně patrné protože se mrskal, ale zahojená jizva tam je). Tento jev je pozorovatelný na většině ulovených sumečků. Co to ale znamená? Ukazuje to jen na to, že sumec sumečky aktivně napadá, ale úspěšnost jeho útoků není určitě 100%. I zde na MRK jsem viděl fotku vyvrhnutého sumce se sumečkem v břiše. Tento jev budu testovat v nádržích a dále vyhodnocovat. Sumci je skutečně loví, ale stejně tak loví jiné ryby přiměřené velikosti, které oproti sumečkovi nemají žádné antipredační mechanismy (trny). Tak proč je tam ten sumec? To to tady musí vážně vypadat jako na Ebru? Na Labi se k tomu již schyluje a místně se zrušilo jeho hájení a snížila míra na 30 cm http://crs-sus.cz/pozor-udeleni-vyjimky-pro-miru-i-​dobu-hajeni-sumce-na-labi/ . Pamatuji doby (a to jsem 93 ročník), kdy měl míru 90 cm potom 70 cm a dnes tohle?
Nedá mi to,ale myslím si, že k tomu přispěla i média a hlavně Kuba Vágner. Je to skvělý rybář, ale o ochraně biodiverzity toho moc neví a v jeho dokumentech je to jasně slyšet. Nechci ho nijak urážet, ale člověk jako on by měl mít o takových věcech alespoň přehled. Teď si dodělává SŠ a jakou asi myslíte? No přece rybářskou. Mohl pro ty vody udělat tolik a za tím mu to moc nejde. Jak níže někdo psal o zoologických pod vodou, tak jednu takovou si založil u Kutné hory.

Těď k tomu Školnímu rybníku na který si můžete koupit povolenku na obecním úřadě v Rybništi. Rybník spravuje jeden pán myslím, že se jmenuje Kozák. Seká zde trávu, provádí nové rybáře atd. Před několika lety byl tento rybník (5ha) kvůli sumečkům záměrně vypuštěn a následně zimněn. Při vypouštění byli zbytky cílových druhů vychytány, ale většina sumečků (malá oka na síti) se spláchla do PR Velký rybník. Moc jsem to nepochopil a bohužel jsem vypuštění před pár lety ani nezaznamenal. Povolení na vrše mám i na tento rybník, ale podle jeho slov se tam již nevyskytuje. To je sice možné a hezké, ale co to je za prasárnu? Vypustím jeden a podpořím tím populaci na spodním? Proč se o to stará pan Kozák? Asi proto, že bydlí nejblíže u rybníka, tak o rybách zřejmě něco ví.
Neberte to, že chci každého urážet, ale prostě jen píšu co vidím

aleš vavřina:

s tím neúmyslně to bylo myšleno samozřejmě ohledně jeho první dovozu, dále už se rybáři více či měně aktivně podílejí jeho na dalším rozšiřování

Vítek

Kteří jsem úmyslně v roce 1890 vysadili sumečky americké, kdyť jsem to tam napsal a byl to jeden rybářský šikula pan Šusta (který jsem mimo jiné zatáhl i jiné druhy), ale to jste zřejmě jen přehlédl

Pavel Hošťálek

Proč sumečka je jasné, je to kontroverzní téma a chci tím naštvat rybáře a všem dokázat, že je to 130 let nazajímalo. Radši řeší nereálné a mediálně líbivé projekty jako návrat lososa, které nemají žádnou budoucnost. Proč vlastně? Za chvíly Číňani začnou stavět jez V Dolním Žlebu (ahoj Zdenčo) a to ani nemluvím o hlaváči černoústem, který jikry vyžere. Škoda slov, na takové projekty prachy jsou,ale vyzkoušet pár vrší to né? Přijdte si zachytat do Rybniště na žížalu a budete mluvit jinak. Nic jiného tam na ní skoro nechytnete. Projekt má najít uplatnění právě na nevypustitelných stojatých vodách, kde je početnost sumečků bez zásahu člověka pořád stejná (alespoň taková je moje zkušenost). Co do toho pletete muslimy? Já jim naopak fandím a myslím si,že se konečně nám bílým Evropanům konečně vrací ty zvěrstva, kterým jsme zničily jak přírodní tak kulturní diverzitu tohoto světa. A myslete si o mě co chcete, jsem rasista a nejvíc nesnáším bílý, ale to Vy nejspíš nepochopíte. Samozřejmě neobhajuji zbabělí terorismus, ale v porovnáním s tím jak jsme celá staletí zotročovali zbytek světa je to nic.

Nebudeme sem tahat politiku, jen jsem chtěl získat co nejlepší přehled o aktuálním výskytu sumečků.
Také se omlouvám za gramatiku, ale bylo mi řečeno, že to paní korektorka zkontroluje. Nejsem češtinář a je mi to jedno. Neřešte gramatiku, ale smysl toho článku, výzvy. Tedy pouhé mapování sumečků a zajímavé postřehy o nich

Njá 2 - Profil | St 30.3.2016 16:45:53

Vítek >> Ve výsledku znamenají ochuzení, jelikož vykonkurují původní druhy a to nejen ryby, ale mohou vytlačit i bezobratlé, nebo rostliny. Do těch souvislostí stále ještě do důsledku vidět není, ale určitě se vysazením sumečka nestaly naše vody bohatší.

NVéna S. - Profil | St 30.3.2016 8:36:45

Souhlasím s Alešem Vavřinou. Někteří majitelé či provozovatelé soukromých revírů si z těchto vod už dlouho dělají téměř zoologické zahrady aniž by se někoho ptali či požádali o povolení - viz zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.
Sumečka amerického často rozšířili i někteří rybáři, kteří si ho spletli s malými sumci. Sám jsem už několika lidem velmi důrazně rozmlouval, když se přišli zeptat, jejich úmysl nasadit si američany do jejich rybníčku.

NLálos - Profil | Ne 17.4.2016 18:56:26

Honza Bláha >> Masový výskyt nepochybně na M13A byl, nicméně už je to v posledních 5 letech minulost a jejich populace značně klesá, nicméně díky nim na tomto rybníku upadla návštěvnost a rybník mají rybáři zafixovaný jako přesumečkovaný. Já se rozhodně nepletu, ty tady prosíš o pomoc o mapování sumečka. Na "vychlastanou" Moravu nejezdi, nikdo tady po arogantních skuhrajících lidech, co ví všechno nejlíp jako ty, netouží. Když tě názory nezajímají, tak tady neskuhrej a dělej si svoje experimenty na tom tvým rybníku. Výjimku si neuděláš ani přes tatínka na MZ nebo kdeže ho máš, na to by jsi musel být o dost víc chytřejší a obezřetnější. Dávej si větší pozor. Tady tímhle kopáním naštveš hodně lidí, kteří mají mnohem lepší kontakty než ty. A pak místo toho, aby ti třeba rádi pomohli, nepomůžou nebo půjdou proti tobě

Nhraji - Profil | Po 4.4.2016 7:46:31

Vítek >> takhle při pondělku, když jsem si přečetl pár posledních příspěvků, kdybych měl rozhodnout, zda píše větší blbosti Honza Bláha nebo ty, byl bych na pochybách.
Zatočil jsi s FockeWulfem hezky po bolševicku, ale otázka je, zda po právu.
Ale to tebe asi netrápí. Hlavně že píšeš.

NVítek - Profil | Po 4.4.2016 6:44:05

venca1 >> Máš pravdu. Ono jít z lavic střední školy rovnou na židli vysoké školy a do různých humanitních studií moc na rozumu nepřidá. Studenti si možná připadají chytří, jak vylezou z lavic, ale skutek utek a o realitě nemají ani ponětí.Toť můj názor

NPavel Hošťálek - Profil | Ne 3.4.2016 23:08:33

JHolc >> Tak to je trefa přímo doprostřed terče! :-)

NFockeWulf - Profil | Ne 3.4.2016 19:49:24

Vítek >> Vítku, já už jsem studoval a díky své profesi stále pokračuji, to bys neřekl, co? Proto vím, co se v Česku na VŠ děje. Mám tu čest zadávat diplomky a ve své firmě mám každý rok několik diplomantů. Z téhle praxe vím, jak to na VŠ chodí, žádný Profesor, od vstupu CZ do EU není chudý, na kdejakou pitomost včetně vymýšlení kola mají grant a houf doktorantů, kteří za ně pracují. Mají žívot, o kterém se jim nikdy ani nezdálo- jen ty výsledky až na pár vyjímek nestojí za nic. Zřejmě proto se pak vymýšlí projekty ( a zakládají VŠ obory ) jako je zde prezemtováno. Ať žijí bakaláři oboru Turistika průmyslu, BC právního a bezpečnostního směru a perly - Podnikatelské fakulty..... O ekonomech a absolventech napřiklad teorie filmové kritiky ani nemluvím.

NVítek - Profil | Ne 3.4.2016 19:18:25

venca1 >> Když ti někdo říká, že studenti a profesoři si rozeberou granty a dotace, tak si zřejmě představuje, že jsou ty prostředky k něčemu jinému, než k výzkumu a studiím a publikaci výsledků v odborném tisku. No a já si te´d marně lámu hlavu, k čemu jinému by ještě financování vysokých škol mohlo posloužit??? Ty to víš? Já teda ne. Ale rád se poučím.

NVítek - Profil | Ne 3.4.2016 17:07:16

Honza Bláha >> Nevím, co si o mně vyspekuloval dalšího, ale prozradím ti sladké tajemství - vegetace produkuje kyslík a vodní páru, a také stíní břehy. Ichtyofauna zase plave ve vodě a navzájem se žere.Když se k ní chceš ve žraní přidat, nic ti nebrání. Bádej, studuj, bude psina, když nás tu na fóru zase obeznámíš s dalšími tvými projekty jak z dílny Járy da Cimrmana.

Nantony - Profil | Ne 3.4.2016 11:48:39

Dodnes jsem měl víceméně docela štěstí, že se v mém okolí vyskytovali lidi oplývající když né nadprůměrnou inteligencí, tak aspoň nadprůměrnou pílí.
Výjimkou byla jen vojna, ale tam se na to tak nehledělo.
Díky mrku se vracím do reality.

Ndoliz - Profil | Ne 3.4.2016 11:18:33

Honza Bláha >> 387 878 701 psychiatrie@nemcb.cz Napiš nebo zavolej, pomůžou ti.

NJHolc - Profil | Ne 3.4.2016 9:54:10

Myslím, že jsem tě odhadl velmi přesně. Teď jen nevím, mám-li být potěšen, nebo poděšen...

NFockeWulf - Profil | So 2.4.2016 18:29:12

Vítek >> Vítku, Vítku, dotace jsou mor! Jak víš, že se nerad učím? Jen vím, jak to v česku na VŠ a hlavně co zavedli Bc vzdělání vypadá.

NFockeWulf - Profil | So 2.4.2016 12:52:20

1568 >> Jo, na pseudo školách a pseudo fakultách, hlavně že je dotace na hlavu studenta a grant, co si profesůrci rozkradou....

NHonza7 - Profil | So 2.4.2016 10:25:16

Honza Bláha >> Jaký vliv má pH slin v dutině ústní. Prosím můžeš mi napsat k jakým závěrům jsi došel? Sledoval jsi i složení slin ionty, cukry, bílkoviny. Máš k porovnání i normální hodnoty, může to souviset i s nějakou diagnózou? Kdo této studii se vyjadřoval z kliniků a jakou měl odbornou specializaci? Děkuji za odpověď.

NMacinek - Profil | Pá 1.4.2016 19:14:45

Na místo toho,aby Honza Bláha s pokorou studenta,který potřebuje pomoci se svou disretační prací od rybářů,sem nakráčel,poučil,vysvětlil,pozurážel a uzavřel-:)Ale , oni ti to dají i tak,hele...

Nsven - Profil | Pá 1.4.2016 18:32:40

Calex >> zdar. Je vidět, že je máš zmapovaný dobře :-)))))))))

NVítek - Profil | Pá 1.4.2016 18:11:33

Honza Bláha >> Dobře, že v tuzemských vodách sumečci američtí jsou. Velice jsou pěkní a dobře berou na udici. Co takhle uspořádat rybářský turnaj v lovu sumečků amerických namísto hloupostí? Chce to jemnou sestavu, chápete? S těmi vršemi se běžte vycpat!PROSBA O PODPORU KOLÍNSKÝCH RYBÁŘŮ A PROJEKTU NAVRÁCENÍ MNÍKA
Kategorie: Všeobecné

Přátelé, PROSÍM HLASUJTE! pro projekt „Navrácení vymizelého mníka jednovousého do Labe a Cidliny“

Před časem naše MO ČRS Kolín dokončila odborný projekt na navrácení původního, ale již vymizelého, reofilního mníka jednovousého do řeky Labe na Kolínsku a řeky Cidliny v dostatečném množství pro vytvoření trvalých a reprodukce schopných populací. (Celkem 23.755 kusů o průměrné velikosti 7 cm/1 kus.)
Celý projekt byl s ohledem na finanční zatížení realizace koncipován pro grantový program T.P.C.A Pro Kolínsko kde se letos sešlo celkem 58 projektů jednotlivých žadatelů, přičemž vítězí jen 12 z nich!
Nyní se náš projekt dostal mezi POSLEDNÍCH 18 projektů a konkurence je velmi silná. Od 1.4.2016 do 15.4.2016 o vítězných 12 projektech rozhodnou lidé svým hlasováním na webu T.P.C.A.
Proto Vás s úctou prosíme, najděte si malou chvilku a HLASUJTE pro mníka ZDE:

http://www.tpca.cz/tpca-pro-kolinsko/projekty-hlaso​vani/4/


Více o samotném projektu se dozvíte na našem webu zde:

http://rybarikolin.cz/clanky/navrat-vymizeleho-mnik​a-jednovouseho-do-volnych-vod-kolinska.html

Autoři projektu Jiří Krouza, místopředseda MO ČRS Kolín, Ing. Jiří Křišťan, Ph.D. z výzkumného ústavu rybářského a Ing. Josef Sejkora, jednatel MO ČRS Žiželice

Vám tímto děkují, Petrův zdar!

NR.P. - Profil | Pá 1.4.2016 16:37:35

Honza Bláha >> milej zlatej, když už uvádíš moje jméno dej si bacha abys ho psal správně, a moje práce měla úplně jiné téma než mapování tak laskavě nelži a nauč se číst

Nsven - Profil | Pá 1.4.2016 14:29:24

Honza Bláha >> Budu daleko od pravdy, že jsi oním zázračným dítětem ?

http://magazin.ceskenoviny.cz/zpravy/chlapec-si-spl​ni-sen-zkoumat-s-nejlepsimi-ceskymi-vedci/1214076

NPavel Hošťálek - Profil | Čt 31.3.2016 22:16:18

Pane bože, co je to za sluníčkářskýho blba?

NVíD - Profil | Čt 31.3.2016 15:10:10

No a copa takovej kapr. Toho sem za ploutev dotahla orlice ne? Rimska tusim...ale jako jinak davate si samozrejme na urovni. Jsem misty rad, ze jsem rybar a predevsim Cech!

Nčolkař,zloch - Profil | Čt 31.3.2016 15:03:38

Vítek >> ...Žijí v několika tůních a plazí se po dně. Neublížili ti, neomezují tě, prostě žijí svou rybí existenci.Tak je nechte, za nic nemůžou.....
chlapče,ty jsi vedle jak ta jedle

NJiří Šindelář - Profil | St 30.3.2016 23:24:15

Vítek >> Omezují mě tím, že jsou v mé oblíbené vodě přemnoženi, kde se díky nim ryby téměř nevytřou protože jim sežerou jikry, dále svou nenažraností likvidují další vodní živočichy, čímž ubírají potravu ostatním rybám a ta voda degeneruje, ryby jsou hubené nízké a mnohdy i vyloženě zakrslé, ubylo bílé ryby, okouna. Žádná ryba sumečka nereguluje. Úhoř, sumec, štika a candát tu je, ale žádnej vliv to nemá. Je tu zákaz pouštění sumečka zpátky do vody s čímž naprosto souhlasím. Podotýkám, že na všech vodách, kde jsem se se sumečkem setkal, byl přemnožen.

NHonza Bláha - Profil | St 30.3.2016 21:06:02

Vítek >>
Máte pravdu s duháky, siveny atd. ,ale co dokážu udělat s největší zájmovou organizací v ČR, když ani Vy nechápete smysl regulace sumečků? Rybáře ani jejich zpátečnickou tradici zatím změnit nedokážu. Proto se zatím snažím prosazovat zájmy ochrany přírody na územích, které k tomuto účelu byly zřízeny a které by měli být jakými si modelovými příklady. Realita je však jinde. Věřte mi, že monitoringem a ochranou vodních ekosystému ve svém okolí se zabývám 8 let a výsledky těchto prací jednou použiji jako důkaz. Co jste udělal proti sumcům na Labi a jinde, kde byl před 10-15 lety vysazován a podporován až to o pár let později vyústilo v aktuální stav. Já byl malej capart, ale Vy né. A jediné co jste udělal bylo to, že jste je ještě finančně podpořil koupí povolenky. Nevím co jste pro naší přírodu udělal Vy, ale přijdete mi, že jste ještě omezenější než ten Kuba. Bohužel je mi jen 22 a víc toho prostě nestíhám, nejsem superman.

To co jste napsal o těch nepůvodních rostlinách nebudu vůbec komentovat.

Jsou tam bezobratlý a obojživelníci? Né to vážne nejde. O chemických látkách vypouštěných těmito druhy do prostředí asi mnoho nevíte.
Ochrana bezobratlých je totiž ostuda celého světa, chrání se totiž jen vizuálně zajímavé druhy a na ostatní se jaksi nemyslí.
K těm obojživelníkům uvedu další příklad. Loni jsem poprvé pozoroval, jak vysoce světloplachý sumeček uprostřed poledne dvakrát vyplaval k hladině a sežral několik pulců. Jak k tomu ty žáby přijdou? Podle mě už tak dost z naší krajiny mizí a ještě je tu bude žrát tenhle fousáč?

Omlouvám se, musím psát prezentaci, tak se případně ozvu až po neděli

NVítek - Profil | St 30.3.2016 20:56:28

venybit >> s tím tolstolobikem - oni je zas moc rybáři nechytají, tak si plavou pod hladinou mimo dosah udic a žerou nějaké vodní řasy a je jim fajn. vždyť je to pěkné, ať si plavou, taky mají právo na živobytí. já myslím, že lidem nejvíc vadí, že to nejde sežrat, že si to jenom žije, plave a svým způsobem jako všechno živé stvoření existuje.

NHonza Bláha - Profil | St 30.3.2016 19:54:53

Vítek >>
Nevadí mi sumeček americký, ale kdyť to mám v tom názvu AMERICKÝ. Nejde ale jen o původ nebo o získání titulu. Nikdy jsem nestudoval pro titul jako moji spolužáci, ale abych se dozvěděl něco nového. Do této práce jsem vrazil přes 35 000,. a nelituju ani jediný koruny. Nepotřebuju být zařazen do vyšší platové třídy, protože peníze mě nezajímají a jak jistě vite kazí charakter. Vy mě sice neznáte, ale věřte, že už jsem zkažený až moc. Co mě vadí?, mě samozřejmě nijak( v rybníce mě neokusuje nohy atd.), nativním ekosystémům ano. Příroda mluvit neumí a tak se to snažím dělat za ní. Stejně tak ale škodí naší přírodě zdánlivě původní druhy a špatné zacházení s nimi. Musím se zeptat, provedl Vám osobně něco Hitler nebo Stalin a jiní kryplové ? Já myslím že né a budete se jich proto zastávat? Vím je to trochu přehnaný příklad, ale pro tu přírodu je to stejné.

Nvenybit - Profil | St 30.3.2016 15:12:19

Heršvec >> Jo jo také pamatuju že byli větší, ale to bylo tím že jich nebylo tolik. Pokud jich je někde opravdu hodně . Chce to tam hodit pár sumců a štik . Oni si s nima poradí . A co zbude , to bude právě už větší . Ale jinak od 10cm je beru. Nandám jich do mrazáku klidně 50 , jen je vyvrhnu . A když jich mám hodně dám je na pár dní do slané vody a šup do udírny. Dají se vyudit tak, že ploutve se rozpadnou a zůstane jen vysušený trup . Ten se dá potom ukusovat jako salám . Ani není potřeba vyndavat páteř. A jsou super.

NMungaBunga - Profil | St 30.3.2016 10:16:59

Ja je zatim chytal jenom na Barabe a ta je ve vypisu napsana. Tam jsem na ne jezdil celkem cilene. At je to maly, tak je to porad sumec a naprosto dokonale bile maso. Maslo, sul, bylinka a gril nebo panev je pro ne nejlepsi reseni. Akorat to chce ocelove rukavice ;) Na rekach jsem na ne zatim nikde nenarazil.

NMAXXSKATER - Profil | St 30.3.2016 9:29:03

venybit >> Taky jich na Labi v okolí Pardubic pamatuji daleko více. Dneska už je to na hlavním toku spíše výjimka. Zůstává hlavně na jeho ramenech, tam se jich pořád dá nachytat za den i desítky. Taky bych řekl, že se k tomu přidali i rybáři, kteří jim přišli na chuť a dělají si je doma na všechny způsoby. :-)

NPavel Hošťálek - Profil | St 30.3.2016 8:41:26

Sumečka už jsem dlouho neulovil, a je dobře, že už našim revírům nedominuje natolik, že není téměř možné na žížalu ulovit jiný druh ryby, což je úlevou zejména pro ty, kteří loví na Labi. Nechápu však, proč je výzkum právě sumečka, jakožto, vedle muslimů, invazivního druhu. Každopádně oceňuji zapálení pro věc, ale za pravopis a úpravu dávám známku 2.

NElgorn - Profil | St 30.3.2016 8:03:46

SallySalic >> Zdar, jasně, že nepojedeš na ryby jenom kvůli tomu, abys zjistil, jestli tam sumeček je nebo ne. A nejen ty, téměř všichni. Ale pokud někde chytám a chytím ho, tak mi po návratu domů nebude dělat problém najít si trochu času a dotyčnému informaci o výskytu předat. Pokud tedy mi nebude lhostejný, že se na určité lokalitě vyskytuje invazivní druh.