místo snižování počtu rybářů - vysazovat více ryb ??

Stále zde zaznívá to samé - a ať je to jakkoliv formulováno výsledná je stejná : málo ryb v revírech
dokola se tu probírá jak zlepšit tento stav jednostranně a to menším počtem ryb odnesených od vody - a co to zkusit opačně- zvýšením zarybňování revírů - třeba tak, že kromě financování zarybňování z vlastních zdrojů Svazu - tedy z našich společných peněz - hledat nové zdroje financování zarybňování a tím i zatraktivňování revírů .
Například ve Státech nemalý podíl financí do zarybňování poskytují ti co mají z rybaření největší užitek - výrobci a velkoobchodníci s rybářskými potřebami -
Právě tyto firmy mají největší zájem na tom , aby rybaření bylo masivním lidovým koníčkem a dělat z tohoto ušlechtilého koníčka výsadu několika tisíců vyvolených, kteří na to budou mít je podle mně opačná
a každopádně zpátečnická cesta .
Nemluvě o tom, že hlavní zájem na zvyšování členské základny hlavně v řadách mládeže by měl mít stát - když ne z jiných důvodů,tak minimálně z důvodů prevence kriminality či drogové ,anebo jiné závislosti. V tomto případě mi podpora ze strany státu připadá nulová a spíše než nad prevencí se uvažuje nad tím jak zvýšit kapacitu kriminálů a ústavů pro mladistvé delikventy,případně snížit hranici trestní odpovědnosti - systémem proč se zabývat výchovou mladých když je můžeme rovnou zavírat .
Možná to vidíte jinak, ale právě proto by mne zajímal Váš názor . - Hlavně těch zasvěcených, kteří vědí jestli a jakým způsobem se podílí výše jmenované firmy či stát na podpoře rybaření - a pokud ne jak tyto firmy motivovat a přesvědčit aby se aktivněji zapojili do dění kolem praktického výkonu rybářského práva( jako je např. spolufinancováním hojnějšího zarybňování revírů) týkajícího se té většiny rybářů, která je živí a ne jen podporovat pár vyvolených závodních družstev....
Autor diskuse: slon1211 - Profil , 30.11.2005 všeobecné - RŘ, MO, svazy

XAXAP - Profil | Čt 1.12.2005 20:52:57

Kratky pribeh reality:

Ve velkem meste existuje organizace, ktera sdruzuje hodne rybaru, napriklad 500 (ve velkem meste logicke). Tato MO ma jeden malej rybnik (ve velkem meste logicke). Vetsina rybaru sdruzenych v teto velke mestske MO jezdi chytat z velke casti jinam, kupr. na jistou prehradu. Prakticky ji hospodareni na "jejich" vode nezajima, nemaji duvod chodit na schuze a neco resit. Zajima je ona prehrada na ktere hospodari mala MO, ktera sdruzuje 50 rybaru. Preregistrovat se tam je nesmysl, pro povolenku by to meli daleko, stejne jako na schuze a navic by je mistni venkovani nemeli jako mestaky radi. Kazdopadne o rybareni techto 500 rybaru rozhoduje nekdo uplne jiny, a to v poctu jedne desetiny.

A toto je jen jeden atomovy vysek. Setkat se s tim muzete (v globale v jeste horsich nepomerech) temer vsude. A to nemluvim o pribehu cik-cak putovani penez (naprosto nesmyslneho).

A ted mala otazka: kde v tomhle chcete najit motivaci, zaklad progresivity a flexibility??? A jak chcete REALNE tento system ozdravit???

Dle meho nazoru, a s radosti zjistuji, ze lidi s podobnym nazorem zdrave pribyva, je potreba maximalne zpruhlednit onen tok penez a narovnat motivacni linky. Prachy by bez prerozdelovavani mely zustat tam, kde byly zaplaceny. Lepsi system dosud nebyl v zadnem odvetvi vymyslen. A argumentacni otazka "co se stane s malymi reviry" je spis vizitkou nedostatku invence. Ze zahranicnich prikladu je patrne, ze se to da osetrit. Vzdyt i maly rybnicek a mensi reku lze na zakladech prirozene obsadky udelat zajimavou pro nemaly pocet rybaru (viz mnoho MRkaru a nejen tech). A to je take soucasti rovnovahy trhu. Navic takoveto "ekologicke zemedelstvi" (rozumej udrzovani reky s prirozenou populaci) lze podporovat statem.

hraji a spol., zkuste se nad tim zamyslet. Vzdyt tohleto modelovani neni v zakladnich principech nikterak nove ani slozite. A pri techto "novych" principech o spolecenskou prestiz na zaklade dobre starostlivosti o sve vody nemusite prijit. Naopak! K one prestizi by vam mohly pribyt jeste i penize!

Kocháč | Čt 1.12.2005 13:47:12

Michal - ® : jerzzy + šošon jsou v poho a otázka WC byl jen úlet a nečekají žádné vyhodnocení v žebříčku kvality podané otázky:-)

Michal | Čt 1.12.2005 13:36:01

medvěd: jo jo, asi mě jerzzy + šošon, nebo kdo byl zadavatelem, sežerou :-)) Nemyslel jsem to ale nijak zle, jejich otázka byla taky zajímavá, jenom ale trošku jinak :-))

medvěd - Profil | Čt 1.12.2005 13:31:47

Michal:teď jsi si naběhl

Michal | Čt 1.12.2005 13:31:02

ZN: ale je to zajímavější plkání, než otázka o tom, jestli sebou na ryby tahám kadiboudu :-)

ZN - Profil | Čt 1.12.2005 13:25:13

medvěd:
a co jiného? Je to plkání na webu.

medvěd - Profil | Čt 1.12.2005 13:20:10

ZN:tak a zase je to krásná akademická debata a můj mírně pesimistický pohled není tak zcela od věci.

medvěd - Profil | Čt 1.12.2005 13:19:23

brach:jde o to,že ti mladí se dostanou víc do světa.mají větší rozhled,vidí něco jinýho,roste jim sebevědomí,mají lepší vzdělání a pod.

ZN - Profil | Čt 1.12.2005 13:18:40

medvěd :
tak to ví jen bůh a svatý Václav. Zájem musí mít vlastník, jenže jsou věci mezi nebem a zemí.... Prostě, to nejsme schopni ovlivnit. A mezi námi, ani nechci.

brach - Profil | Čt 1.12.2005 13:17:27

Medvěd, ZN - rád vám věřím. Nedostanu se tolik do světa a tak podstatnou část svého života "hniju" tam, kde lišky dávají dobrou noc.

medvěd - Profil | Čt 1.12.2005 13:12:42

ZN:jenže ti povolanější jsou kdo?

medvěd - Profil | Čt 1.12.2005 13:12:15

Brach:je na tom lépe,jsem o tom přesvědčen.Ale pár let to ještě chce.

ZN - Profil | Čt 1.12.2005 13:10:26

medvěd:
jasně, taky se mi tam vše nelíbí. Jenže my nejsme odborníci na nastavování mantinelů, to musí někdo jiný, povolanější. Ale ty modely na světě existují, je potřeba jen rozumného přístupu. Rozhodně jiného, jak je současný socialistický.

brach:
zažil jsi toho víc jak já, takže to víš. A s tou mladou generací? Jsem přesvědčen, že na tom lépe je. Jen my to nechceme nějak moc vidět. Já jim rozhodně věřím.

Kocháč | Čt 1.12.2005 13:09:27

brach - ®: Tohle mi pro začátek bohatě stačí. Dík:-)

medvěd - Profil | Čt 1.12.2005 13:00:20

ZN:Zdenku, jenže i v tom Slovinsku a Bosně je už dnes dominatní rybou duhák.Nebo jsi přesvědčen o tom, že by to tamní provozovatelé utáhli na původních druzích ryb?Na MOL je pěkný článek o rybaření, tuším ve Švýcarsku.Dosz mi to připomíná rybaření u nás.Další věc je samozřejmě myšlení těch, kteří budou za produkt platit, tj konzumentů.A tady ty obavy mám prostě taky.Ti slovinci jsou prostě dál na západě a obávám se, že dlouho budou

brach - Profil | Čt 1.12.2005 12:59:59

ZN - pokřivení lidí a jejich charakterů bylo úděsné. Lepší se však 16 let po revoluci? Je na tom nová generace lépe?

brach - Profil | Čt 1.12.2005 12:56:59

Kocháč - jeden příklad:
Před 5-ti lety předal rybářství Litomyšl (hrabě Kinský???) jeden rybník, na kterém u nás hospodařilo a mělo ho v pronájmu. PF vyhlásil obálkovou soutěž na pronájem, o které jsem se dozvěděl skutečně jen náhodou.S výborem a ÚS jsem se dohodl o max. výši za pronájem a vyrazil jsem na PF. Tam jsem potkal tři zájemce. Jeden odstoupil jako kamarád okamžitě, druhé jsem musel přemluvit (znal jsem je). Ve vlastním souboji jsme zůstali pouze dva a ten druhý dal do obálky nejnižší cenu (po dohodě se mnou), já jsem nabídl o 500,- více, takže jsem vyhrál největší rybník v Broumovském výběžku.
Rybník však patří církvi, ale správcem je samozřejmě PF, který nám ho nyní pronajímá.

K tvé další otázce - pravdou je, že Svaz některé vody vlastní, jiné (z větší části) má však v pronájmu. Zjisti si majitele a přeplať Svaz.
Tekoucí vody patří státu, který je předal k výkonu rybářského práva do užívání ČRS. Takže, oslov stát.:-))
Sám vidíš, že se mě ptáš na něco, na co nelze jen tak odpovědět. Pátrej jinde.

ZN - Profil | Čt 1.12.2005 12:54:43

medvěd:
od toho je ale majitel, aby to kvalitně ošetřil, ne případný nájemce. Je to o stanovených mantinelech.

ZN - Profil | Čt 1.12.2005 12:52:46

brach:
jo, jenže my jsme byli mezi válkami mezi nejvyspělejšími zeměmi na světě. Pak přišel bolševik a jsme tam, kde jsme.
I na této otázce je vidět, jak se během krátké doby pokřivilo myšlení lidí. Nejde to napravit ze dne na den, to myšlení zůstává zakořeněno. A nejen myšlení, i strach lidí starat se sám o sebe a nečekat, až se o ně někdo postará a něco jim dá. Prostě chybí podvědomí, že nejlépe se dokáže postarat každý sám a nepotřebuje napovídat a strkat nos do svých věcí od těch "chytřejších" nahoře.

Pike | Čt 1.12.2005 12:51:19

Medved. No vidis, nakonec jsme se shodli. Ja osobne bych byl nejradsi, kdyb zaklad dneska zustal, ale chtelo by to hodne vylepsit. Co bych zhruba chtel zmenit jsem uz predeslal v prispevcich nize. Ze by to svaz mohl zvladnout verim, jen to chce chti a mit schopne lidi viz Jizni Cechy - kde by sli jeste dle Milana dal, ale uz to neproslo. Par dalsich napadu bych jeste pridal. Jenze takto to vidime ja, ty, par stovek dalsich, takze je otazka, jestli se to zmeni. Pak mas pravdu, ze privatizace by situaci mohla zhorsit a to bych i predpokladal. Proto jsem vzdy zminoval nejaky ramec ci povinnosti privatizantu, ktere by se meli drzet. Ja osobne neverim, ze trh, ktery by nebyl nejak regulovany by nase predstavy vyresil ci splnil. Ten by sel dle vetsiny a kaprodromy a duhakodromy by rostli, bylo by hodne vykuku, co by chteli tezit prachy za kazdou cenu.
Jeste poznamka. Kdyby tato diskuze byla proc privatizovat, tak bych si nasel bych rypal zase do podpurcu privatizace.-)Extremni nazory nemam rad, oba systemy maji neco pro a neco proti a rekl bych, ze vse je hlavne o lidech. System postaven na dnesnich zakladech by opravdu mohl fungovat, jen by byly nutne velke zmeny