údržba prednej brzdy

ako predist zhorsenej citlivosti prednej brzdy
Autor diskuse: DAM - , 18.5.2005 kaprařina - náčiní, doplňky

Petr.J | Čt 16.6.2005 20:15:46

šeptal : dostal jsem se na net až teď. Nejlepší materiál na lanely je fíbr, nevím jestli jsem to dobře napsal ale snad víš o co jde. Jinak na přesné zabroušení bych zkusil lamely pomazat brusnou pastou, dát je do cívky, normálně sestavit, dát na naviják a přez trochu dotaženou brzdu odmotávat vlasec. Nezkoušel jsem to , ale podle mě by to mělo jít.

šeptal - Profil | Čt 16.6.2005 12:57:37

Mirek S: Díky, budu z toho vycházet.

Mirek S - Profil | Čt 16.6.2005 12:50:48

šeptal - Nejvíc, co do přesnosti, záleží na těch kovových lamelách, jak na tloušťku , tak na tvaru a i drsnost povrchu. Chce to nejdřív proměřit, jaké jsou odchylky v tloušťce po obvodu.Ty mezikusy z plastu ani nejdou tak přesně udělat ale u nich zase záleží na vlastnostech materiálu. To pak ovlivní hlavně přilepování brzdy.

šeptal - Profil | Čt 16.6.2005 12:12:15

Mirek S: U mě se jedná, málem se to bojím říct, o švédského Suveréna. Do tý oceli bych asi nešel. Spíš bych potřeboval řešit ty umělohmotný lamely. Měl bych možnost nechat si je přesně vyříznout na gravírce. Jen nevím, jaký materiál by byl ideální.

Mirek S - Profil | Čt 16.6.2005 11:30:36

šeptal - Já to dělal ručně na sadě asi 3 brousků, různé zrnitosti. Chce to rovné brousky, jinak bude prostředek silnější. Ale nejdřív nahrubo na brusce, to tak na přesnost 0,1 mm. Pořád to je potřeba kontrolovat mikrometrem. A je to tak na dlouhé zimní večery, jedna lamela je třeba i na hodinu. Pozor na levné navijáky, pokud jsou lamely z obyč. oceli a reznou, tak je to škoda práce. Já dělal nové z nerezového plechu, jinak bych to taky radši řešil novým navijákem.

šeptal - Profil | Čt 16.6.2005 10:42:09

Mirek S: Hmm. To asi šmirglem na kuchyňský lince nezvládnu. :o(

Mirek S - Profil | Čt 16.6.2005 10:38:46

šeptal - pulzování jsem vyřešil přesným obroušením lamel - cca v 0,005 mm.

šeptal - Profil | Čt 16.6.2005 9:35:53

Petr.J: Ještě dotaz. Mám vláčáček a začala mi u něj nějak pulzovat brzda. A lamely jsem zkoušel mazat i odmašťovat. Pulzuje pořád. Co s tím? Jo, a ty lamely nejsou z filcu, ale z nějakého pertinaxu, nebo co je to za materiál. Jsou na nich vidět takový jakoby otlačený, nebo oleštěný místa.

Petr.J | Čt 16.6.2005 9:04:31

šeptal Tak to vyzkoušej, brzdu dobře vymej benzínem, pořádně osuš a potom to dej dohromady a vyzkoušej citlivost. Budeš překvapenej, jek ta suchá krásně chodí, nedá to moc práce a když se ti to nebude zdát, tak to znovu namazat můžeš vždycky, ale myslim, že to nenamažeš.

šeptal - Profil | Čt 16.6.2005 8:54:59

Vždycky, jak jsem domů přitáh nový naviják a vlez jsem mu do brzdy, tak to vypadali jako špalek kovových a filcových lamel slepených vazelínou. Jak to teda s tím mazáním?

Ado - Profil | St 15.6.2005 19:58:26

Predne brzdy su robene tak, ze je prekladany plech a lamela. To sa opakuje niekolko krat. Casom sa tam moze dostat necistota a tak zacne brzda zle pracovat. V tom pripade je nutne ju rozobrat a ocistit tech. benzinom. Povrch po takomto ocisteni je uplne suchy a brzda uz pri sebemensom pritiahnuti brzdovej matice reaguje velmi citlivo. Z vlastnej skusenosti viem, ze je dobre ju trochu natriet mazivom. Najlepsie je grafitom. Ten je dostatocne klzky a nechyta na seba necistoty z prostredia. Takto pripravena brzda by mala spolahlivo fungovat za kazdeho pocasia, aj pri divokych unikoch ryb. Tolko moje skusenosti.

Petr.J | St 15.6.2005 19:05:15

Pánové nechci prudit, ale četl jsem tu, že se brzda maže, myslím, že by se mazat neměla, ale naopak by se měla udržovat suchá odmaštěná, nevím jak by vám brzdilo auto, kdyby se mu promazaly brzdy. Namazaná brzda se pak musí hrozně utahovat a veškerá citlivost je pryč. Sem tam někomu opravuji naviják a nechápu jak to někdo může mazat.

Honza M - Profil | St 15.6.2005 12:45:55

svop: možná že teď budu kecat, protože mě nikdy nezajímala, ale mám za to, že je to TOP model Shimana a tuším že nedávno stála skoro 40 000,- esli se nepletu, ale možná že kecám :-D

svop - Profil | St 15.6.2005 9:28:06

a ta stela je co zač? slyším to poprvé. kde se dá najít, ne že bych chtěl kupovat, jen by mě to zajímalo (DAM, omlouvámže to není k otázce)

Milan | St 15.6.2005 5:28:39

Stella je náramná věc, ale za ty háky koupíš čtyry kvalitní navijáky... Tak nevím.

svižná ratolest - Profil | St 15.6.2005 0:18:10

carlos: tak to nevím jestli ta jeho byla z hořčíku. Asi ne, je to už několik let zpět. Ale připadá mi, že je to předražený a navíc zbytečný tolik utrácet za naviják, který vydrží jako každý jiný.

carlos - Profil | Út 14.6.2005 23:58:47

svižná ratolest - ® : vždyť říkám - do vitríny, je to z magnezia.

carlos - Profil | Út 14.6.2005 23:57:44

Japčák - ® : takovej kousek ale neni na chytání, tomu by slušela nějaká prosklená vitrína. S Ferrari Testarosou taky nebudu denně jezdit do práce.

svižná ratolest - Profil | Út 14.6.2005 23:56:31

Japčák: Stella není špatná, ale strejda si ji koupil a praskla mu skříň u ložiska na straně kličky. Říkal že je to tenkostěný odlitek. Opravili mu jí, ale co je to za matroš. Za ty prachy bych si koupil několikrát Daiwu.

Japčák - Profil | Út 14.6.2005 23:42:02

carlos-máš pravdu ale né tak docela.Co taková Stella ? Já o koupi vážně uvažuji, kolega ho vlastní a je patrné že tento naviják nevydží jenom dva nebo tři roky.

Japčák - Profil | Út 14.6.2005 23:02:47

Naviják Sigma Supra 35 jsem koupil asi před 22lety za 1.500,-Kč. Na přívlač vydržel neskutečně dlouho. Pouze dvakrát prasklo pérko překlápěče. Opravoval jsem si sám. Rolničku z toto navijáku mám na jiném, je snad nezničitelná. Pro normální občasnou rybačku je to naviják na celý život. Stradica odrovnám za 3 roky,sigma mě vydržela dvakrát déle.

Honza M - Profil | Út 14.6.2005 22:57:03

carlos: naprosto s tebou souhlasím... chápu taky, že není třeba aby navijáky vydržely 20let... Jen jsem reagoval na rybomila, když mě nařknul z blnutí hlav :-)

carlos - Profil | Út 14.6.2005 22:39:30

Honza M - ® : dnes je to o komerci a nikdo nebude vyrábět zboží tak, aby vydrželo 20 let. Kdo by to dělal, je buť úplně blbej a do pár let zkrachuje, protože nebude mít komu prodávat. Všichni budou mít to skvělé zboží a nebudou mít důvod to měnit.
Podle mne většina lidí mění pravidelně svoje nádobíčko po roce, dvou, třech a ne po dvaceti. Taky obdivuju např. v autech veterány, jak jsou bitelně a poctivě vyrobený a svoje auto stejně měním po 3-4 letech. Každý výrobek má svoji záruční dobu a pokud si třeba dnes koupím cokoliv od SPRO, určitě si to nenechám déle, než ty tři roky záruky a může mě být úplně jedno, že se něco pokazí, když to dostanu hned nový.

Honza M - Profil | Út 14.6.2005 21:11:48

rybomil: Nikomu hlavu neblbnu!!! Jsem zvědav, jak ty tvé SPRO budou za 25let vypadat. A to že je to tvé spro DALEKO lepší o tom dooost pochybuju... V čem tak může být lepší? Možná že má jedno cestné ložisko a dalších X v těle. Ta Sigma má ložiska pouze kluzná a není nikde ani špetka vůle... Když si zakrvdláš nejdražší Daiwou, tak má vůle větší než ten starj Šejkspír a věř tomu nebo ne... Tenkrát to byla poctivá práce a dnes už to šidí.... Mimochodem ta Sigma je Made in Japan taky, ale dnes už to nic moc neznamená ;-D Samozřejmě už na ně nechytám, ale pochybuju, že Daiwy co mám teď vydrží to co ty Sigmy

Mirek S - Profil | Út 14.6.2005 13:42:53

Po vyzkoušení oleje a vazelíny(časem se brzda lepí) už jedině odmastit trichloretylenem nebo acetonem. Dělám to min. jednou za rok. Důležité je taky aby lamely byly rovné a po obvodu stejně silné (v cca 0,005 mm) pak je i prokluz brzdy pravidelný a nedochází k pulzování. Taky by měl být povrch lamel dost hladký, aby se plastové podložky neodíraly.

občasný piják | Út 31.5.2005 21:39:22

strejda: nebo kdo ví. Kde se dá koupit práškový grafit?

Šuli - Profil | Čt 19.5.2005 13:50:41

rybomil:To je jak u nás,kazíme průměr..))))
Mlra:Kdyř někteří spoluobčané berou přes melounek měsíčně to se to potom průměruje..))

MIra | Čt 19.5.2005 13:10:12

Je moc hezky kdyz 1% lidi v CR takhle vytahne prumer :-)

rybomil | Čt 19.5.2005 11:59:08

Šuli : No my zas máme asi podprůměrnou rodinu. Na netu píšou, že průměrná rodina má našpórováno 340 000 Kč. Mymáme 350 táců dluhů.

Šuli - Profil | Čt 19.5.2005 10:03:02

rybomil:Taky bych chtěl mít průměrnej plat 18tis...)))

rybomil | Čt 19.5.2005 9:03:34

Honza M : Neblbni mám hlavu ! Dnes se dají koupit daleko lepší navijáky než je nějaký tvůj Shake Sigma a taky celokovové. Jen nesmíš spoléhat na to co ti nějaký čestí " překupníci " dovezou. Shake tehdy stály tak 300 - 400 Kčs, průměrný plat byl cca 1700 kč. Dnes je plat 18000 Kč a koupíš je už za nějakých 2400 kč. Nejlaciněji vychází SPRO Red ( Blue ) Arc a ten je i u nás na trhu dost běžně. Se tu o nich paslo už hodně. A 3 roky záruka Made in Japan !

sotion - Profil | Čt 19.5.2005 8:38:47

Strejda nemas tak zcela pravdu....ked je kvalitna vazelina /Shell, Castrol, Loctite/, tak sa ani nelepi, ani nesteka...drzi tam kde ju das....ja som vsetky navijaky co mam rozobral na suciastky, vycistil v tech. benzine a namazal kvalitnou vazelinkou a slapu naadherne..

strejda - Profil | St 18.5.2005 19:04:33

Brzdu čas od času vyčistit ale je lepší ji nemazet olejem ani vaselinou protože to časem zaschne a potom se brzda přilepuje a to je při lovu dost nepříjemné.Ideální je mazat práškovým grafitem a máš po starostech taky se na něj nelepí nečistoty.Jak píše miki svěřit servisu tak tam to prostříknou konkorem a nazdar.

Mates - Profil | St 18.5.2005 18:10:02

sakra schtel sem to napsat do kaprariny:-D

Mates - Profil | St 18.5.2005 18:08:03

Cau,potreboval bych poradit,chci kupovat echolot na kapry ,ale absolutne nevim kterej,chtel bych co nejlevnejsi ,videl sem Humminbird Piranha 10 za 4100Kc.Nebo je lepsi radsi koupit nejakej drazsi,staci uhel zaberu 20 stupnu nebo je lepsi 60,dik moc za radu,mam v tom totalni gulas,a nechci kupovat nejakej zbytecne drahej,potrebuju vyhledavat jen profil dna

stefan | St 18.5.2005 17:21:48

DAM: Ešte jedna dronosť aby si zabránil únave materiálu keď naviják dlhšie nepoužívaš(v zime) tak povol úplne brzdy , je to maličkosť ale oplatí sa.

Bruno.fly - Profil | St 18.5.2005 6:59:07

K tomu není co dodat. Prostě se k cajkům chovat co nejslušněji, protože mi chytaj ryby.
Když chci, aby mi něco dobře sloužilo, tak s tím taky musím slušně zacházet.

miki - Profil | St 18.5.2005 6:34:43

Jó ty Sigmy, to byla kvalita k nezaplacení, to je fakt. Jinak to chce opravdu udržovat naviják v čistotě a čas od času brzdu rozebrat a vyčistit. Nejlepší je to svěřit servisu, když si na to netroufneš sám.

Honza M - Profil | St 18.5.2005 1:28:28

Vyvarovat se nečistotám typu písek a spol :-) Možná čas od času rozebrat a vyčistit. Mám doma 4 navijáky Shakespeare Sigma, jsou to celokovové nezničitelné mašiny staré 25 let bez jakékoli údržby a krom pár odřenin na nich není známka opotřebení. Takové navijáky už se dnes ani bohužel nedají koupit. :-(