Karas v akváriu

Chtěl bych se zeptat,mám cca 60l akvárium a chci si tam dat Karase zlatyho,filtrování mám, vydrží a popř.cim ho krmit?
Autor diskuse: pepas1998 - Profil , 19.11.2017 všeobecné - ostatní
74 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Ndrvoštěp - Profil | So 24.8.2019 21:47:25

sven >> Tak u nás chodil majitel akva obchodu po Flájské přehradě když klesla voda a sbíral pařezy na kšeft. Blbec tam jezdil s firemním autem a mezi rybičkáři se to rozneslo. Ceny měl hodně našponované😭

    Nsven - Profil | So 24.8.2019 20:23:38

    moris >> Ahoj. Obchodník, který tě na to při nákupu neupozorní je šmejd..
    Reklamní doporučení z nabídky e-shopů: "před vložením do akvária, ponořit kořeny do vody na několik dní, aby se předešlo hnědému zbarvení vody, je bohapustá lež...
    V akvaristice prodávají kořeny mangrovníku a ty barví fest. Čím je kořen světlejší, tím barví víc a delší dobu...mnoho měsíců... Proto je třeba si vybrat ty úplně nejtmavější, když už tedy...
    Lepší je jak píší kolegové, použít kořen z hodně staré přehrady, který byl pod vodou několik desetiletí. Teď je díky nízkým stavům hladin některých nádrží, jedinečná příežitost.

      NIvan. - Profil | So 24.8.2019 15:36:48

      moris >> porid si nejaky dobre vymacany koren z prehrady a vyvar ho.

        Ndrvoštěp - Profil | So 24.8.2019 14:05:20

        moris >> Zkus ho vyvařit. Taky mi to některé kořeny z Flájské přehrady dělaly. Záleželo jak dlouho byly pod vodou.

          Nmoris - Profil | So 24.8.2019 13:13:08

          Ahoj kluci. Pořídil jsem si do akvária malého sumce. Dal jsem mu tam kořen z akarisriky, aby měl schovává ku, ale ten kořen dost, ale opravdu dost barví vodu jako do rezata. V akvaristice mi řekli, že je to v pořádku, že to kořen vylučuje něco, co rybky potřebuji, ale mě se to nezdá. Každý den je voda rezatejsi a kalnejsi.... Mám ten kořen vyhodit, nebo to opravdu ničemu nevadí?

            Nlukasmcl - Profil | Pá 16.2.2018 18:15:36

            Děkuji všem, osvětlení dříve akva zarivky, poté obyc led žárovka, teď ty pásky, světa dost, 150 cm 14'4W co dávám do kuchyní, ovšem co využijí kytky nevím, můžu část vyměnit za jinou barvu pokud je to tak jednoduché že doplním jen červený pásek. Sneky zkusím, jestli je nezchroupnou ryby, už jsem to někde četl. Kytky jsou v nezměněné sestavě min. 10 let. Svítí cca 12 hodin, 8-20. Ze skla čistim rasu zelenou.
            Ještě jednou dík za reakce :)

              NKristen - Profil | St 14.2.2018 15:09:02

              Nezměnil jsi způsob osvětlení? Máš tam hnědou řasu. Ta se tvoří při nedostatku světla. Ledky sice mají malou spotřebu, ale taky malou svítivost a jejich světelné spektrum obsahuje mnohem větší podíl modrého spektra, které je pro kytky nevyužitelné. Kolik hodin svítíš denně? Pokud přes zimu nepřisvěcuješ, pak rostliny trpí nedostatkem světla.
              Nepřidával jsi do akvárka nový druh rostlin? Máš kytky druhu Cryptocoryne, kterým vyhovuje kyselejší voda. Při osázení v kombinaci třeba se šípatkami je to pak nerovný boj a neroste nic.

                NFRANK71 - Profil | St 14.2.2018 12:52:49

                lukasmcl >>
                Oprava :🤔🤔Máš tam řasu. Takže bych koupil dva šneky Neritiny, ale hlavně bych dával tekuté CO2 plus hnojivo. Uvidíš jak se to zlepší. Jo a svítil max 10 hodin.

                  Nhraji - Profil | St 14.2.2018 12:44:36

                  lukasmcl >> těžko posuzovat, kolik odpadních látek vyloučí dva tloušti, zkušenosti mi říkají, že v té vodě budou chybět živiny. Zvol si v podstatě libovolné tekuté hnojivo, složení je více méně stejné.

                    NFRANK71 - Profil | St 14.2.2018 10:52:19

                    lukasmcl >> máš tam řadu. Takže bych koupil dva šneky Peřiny, ale hlavně bych dával tekuté CO2 plus hnojivo. Uvidíš jak se to zlepší. Jo a svítil max 10 hodin.

                      Nlukasmcl - Profil | St 14.2.2018 9:36:18

                      hraji >> Ti tlousti toho nevyprodukuji dost? Nebo je potřeba aplikovat ke kořenům? Dík.

                        Nhraji - Profil | Út 13.2.2018 19:56:59

                        lukasmcl >> schází ti tam pravděpodobně živiny, zkus aplikovat hnojivo

                          Nlukasmcl - Profil | Út 13.2.2018 19:41:18

                          Zdravím, trochu to tady zneužiji. Mám akvárium cca 65-70l, a poslední dobou mi nejdou rostliny...
                          Týdně měním 15-20l, osvětlení celkem 1,5 metru 14,4 LED kombinace teplá studená neutrální. 24-25°C. Jsou tam dva tloušti 12-15 cm, jsou to kanci... Ty rostliny jsou tam dva druhy, už aspoň 10 let ty samé, druh neznám, pár let zpět to byl prales, ale poslední dobou jdou do kopru. Pokud by někdo měl nápad co s tím, děkuji.

                            Npepas1998 - Profil | So 25.11.2017 8:55:32

                            díky

                              Ndrvoštěp - Profil | So 25.11.2017 6:15:16

                              pepas1998 >> 24 h

                                Npepas1998 - Profil | Pá 24.11.2017 23:54:50

                                Jak dlouho mám nechat odstát vodu aby byla uplne bez chlóru?

                                  Npepas1998 - Profil | St 22.11.2017 16:02:47

                                  Čík >> ok díky za radu

                                    NČík - Profil | Út 21.11.2017 20:24:52

                                    pepas1998 >> U sladkovodních ryb nemám zkušenost, ale u akvarijních jsem to praktikoval takto. Ryby necháš v pytlíku i s vodou ve které jsi je přinesl. Celé to dáš do akvária a počkáš až se srovná teplota vody v pytlíku s teplotou vody v akváriu. Ale tam je menší teplotní rozdíl než když vezmeš ryby z jezírka, které má teď teplotu odhadem 5°C a dáš je doma do vody o teplotě 20°C. Já bych vzal ty ryby z jezírka, dal je do kýble a nechal je třeba jeden den v teplotě 10°C, další den třeba 15°C a potom teprve domů do akvárka. Nevím, možná se mýlím, ale Ti třeba poradí nikdo jiný.

                                      Npepas1998 - Profil | Út 21.11.2017 18:30:32

                                      Čík >> a aklimatizovat jak?

                                        NČík - Profil | Po 20.11.2017 21:40:33

                                        venybit >> Víš co, když jsem před dvaceti lety dělal ryby, tak se žádná bakterka koupit nedala. Vždy se muselo čekat až se ve filtru namnoží. Když jsem potřeboval prohnat vodu UV lampou, tak jsem filtr vyndal, nechal ho v kýblu s vodou z akvárka a hotovo.

                                          NČík - Profil | Po 20.11.2017 21:33:11

                                          pepas1998 >> Tak si dej bacha na teplotní šok. Když je teď přendáš z venkovní teploty rovnou do pokojové, tak to nerozchodí. Chce je nechat pomalu aklimatizovat.

                                            Npepas1998 - Profil | Po 20.11.2017 21:27:05

                                            Čík >> karasy mám v jezirku, 2 z nich si dám do akvárka

                                              Nsven - Profil | Po 20.11.2017 20:28:46

                                              venybit >> Já jim tam přihodil i pár línků a něco čolků aby jim nebylo smutno :-)
                                              Asi budu muset v létě udělat kontrolní odlov :-)

                                                NDědek - Profil | Po 20.11.2017 16:12:01

                                                Pěn_a >> To je opravdu přenádherná nádhera....

                                                  NPěn_a - Profil | Po 20.11.2017 15:15:09

                                                  venybit >> To čištění mi nevadí, provozuju to hlavně od září do dubna, abych měl na co koukat v zimě, když se nedá jít na ryby. Čerpadlo jsem z úsporných důvodů letos vyměnil (88W za 36W) a budu to muset vrátit, je to málo. UV lampu budu teprve zkoušet v jezírcích na zahradě. Fakt je, že naše rybniční ryby jsou takovy prasátka. Toho bordelu tam je hodně protože mám před odkalením. Tady je jedno starší video:
                                                  https://www.youtube.com/watch?v=5ocHRRuoyMc

                                                    Nvenybit - Profil | Po 20.11.2017 15:07:25

                                                    sven >> To poznáš. Až tam v létě přijdeš , tak když bude voda čistá , tak tam nic není. Když bude zakalená,tak se jim daří. Jinak , pěkné lesní jezírko . Až narostou a bude jich víc, tak tam bude se splávkem celkem sranda.

                                                      Nvenybit - Profil | Po 20.11.2017 15:05:27

                                                      Pěn_a >> To věřím 100l je dost málo . Koupil bych za dvě stovky ten modrý sud 200l, za 2500 celou desku bioakvacitu a dal bych to jako předčištění před tu filtraci. Ať to nemusíš čístit každé dva měsíce. Stejně potřebuješ výkonější čerpadlo, plave ti tam dost bordelu . A vodu vyměnovat tak často nemusíš . Měnil bych 200l tak každé 2-3 měsíce. Je třeba UV-C lampa. Pak se voda nekazí . Jinak paráda.

                                                        NPěn_a - Profil | Po 20.11.2017 14:56:04

                                                        Akvárko 400l a několik let v pohodě. Na jaře většinou ryby vypustím do zahradního jezírka nebo do rybníka a na podzim seženu jiny. Filtr s bioakvacitem má 100l a má co dělat. Čistit ho musím jednou za dva měsíce, ale vzhledem k tomu, že akvárium je v garáži a voda má v zimě 8 až 14°C tak ryby tolik nežerou. Výměna vody je automatická, 30l každý den a dno stačí odkalit jednou za měsíc. A vodní mor je moc nezajíma, když se pravidelně krmí. Musím ho stříhat aby nezarostl hladinu.
                                                        https://www.youtube.com/watch?v=n0MDxung39A

                                                          Nsven - Profil | Po 20.11.2017 13:09:21

                                                          venybit >> To je pravda, karas přežije skoro všechno. Píše se, že i krátkodobější zamrznutí v ledu.. no nevím, nezkoušel jsem to :-)
                                                          Divoké ryby jsem z pochopitelných důvodů moc mezi exotické do akvárek netahal abych si něco nevykoledoval..
                                                          Ale jednou jsem zachránil při výlovu tři cca 8cm žluťásky (alespoň tak vypadali) před rybičkářema...
                                                          Ať si štikomasařky napíchnou něco jiného, žejo ..:-)
                                                          Víc jich tam bohužel nebylo.
                                                          Přežili zimu u mně ve dvěstěpadesátce, společně s párem Pterygoplichthys gibbiceps a čtyřmi kousky Hoplosternum thoracatum ...
                                                          Překvapilo mě, že už za dva týdny, si chodili společně s Hoplosternami pro potravu až do ruky a nechali na sebe sahat stejně jako ony. Asi je hlad prevít .:-)
                                                          Na jaře jsem je vypustil do jedné vlastnoručně vyřezané tůně, torza bývalého, lesního rybníčku..
                                                          A jestli neumřeli, tak tam žijí dodnes :-)

                                                            Nvenybit - Profil | Po 20.11.2017 11:54:03

                                                            sven >> Můj karas se tam vejde asi jen jeden :) Mám v jezírku jednoho kaprokarase říkám mu puchejřník , podle té nafukovací mořské ryby. Protože tak vypadá. Ten se umí naládovat :) Má snad přes dvě kila . Jinak ano souhlasím. Rostliny sežere, pokud budou v substrátu, tak se k němu dostane, a zasviní s ním celé akvárium . Písek a kamínky bude neustále převracet z jedné strany na druhou :) Ale jinak v tom chovu není problém. Kdyby tam bylo vzduchování , vydrží v tom akvariu i když ta voda bude neprůhledná . Karas přežije "snad i v žumpě". Jinak souhlasím, chce to kvalitní kořenový filtr. Řešil bych to několikapatrovým stojanem na kytky . Propojil bych květináče,nebo truhlíky . Naplnil keramzitem různé hrubosti a zasadil vodní rostliny . Popřípadě nesázel nic a naplnil truhlíky od lavových kamenů až po zeolit . Do posledního bych dal bioakvacit a to by jako biologická filtrace mělo bez problémů společně s UV-C lampou stačit.

                                                              NFishky - Profil | Po 20.11.2017 11:50:33

                                                              pepas1998 - >> tak na rozdíl od kolegů si myslím, že karas je celkem v pohodě rybka. Nenáročná a přizpůsobivá. 60 litrů není moc, ale pro malou skupinu karásků v pohodě. Kaprovité ryby dělají nepořádek - mám závojnatky, ale zas tak děsné to není - stačí chvilku nekrmit a okamžitě přestanou rýt. Sice dají rostlinkám co proto... ale to už k tomu tak nějak patří :)

                                                                Nvenybit - Profil | Po 20.11.2017 7:48:56

                                                                Rybář_na _baterky >> není nutné tam mít rostliny, živyny odčerpají bakterie sežerou je ve filtračním mediu. A jednobuňečné řasy zničí UV-C lampa.

                                                                  Nvenybit - Profil | Po 20.11.2017 7:47:00

                                                                  Čík >> Ano ,pro to máš na každé lahvi bakterií napsáno že na den po aplikaci máš UV vypnout .) Potom už jsou bakterie ve filtračním mediu a tam na ně UV lampa nemůže.

                                                                    Nsven - Profil | Ne 19.11.2017 22:11:32

                                                                    Dědek >> To máš pravdu :-))
                                                                    Choval jsem hodně druhů ale srdcovky pro mě byly vždycky Tetrazony..
                                                                    Dno z uhlí a prales z cryptocoryn ... :-)
                                                                    https://www.youtube.com/watch?v=EKo7KCanvn8

                                                                      NDědek - Profil | Ne 19.11.2017 21:56:24

                                                                      sven >> Šubrtky jsou pro mě od děcka top akvarijní rybyčky. Jako zlatá rybka z pohádky:-)

                                                                        Nsven - Profil | Ne 19.11.2017 21:54:00

                                                                        pepas1998 >> karas je ryba, která se do tak malého akvaria nehodí.
                                                                        V případě karasa zlatého, který produkuje značné množství výkalů a převrací akvárko naruby, je třeba počítat min. 3l vody na 1cm délky ryby...
                                                                        Tedy pro jednoho karasa délky 10cm, je třeba alespoň 30l vody. Navíc za předpokladu pravidelné výměny vody a filtrace, jak radí kolegové.
                                                                        Filtrem nemám na mysli průtočný váleček s molitanem ale několikastupńovou kolonu..
                                                                        V 60 l akváriu by tedy mohli přežívat max. 2 kusy. Také musíš počítat, že ryba roste....
                                                                        Na dno bych nedal nic, max trochu hrubšího písku kvůli čistění. Ideální by byl půdní filtr pod něj.
                                                                        Pokud trváš na rostlinkách, tak jedině umělé. Živé nemají šanci přežít.
                                                                        Být tebou bych se zamyslel a na místo karasů si vybral do tak malého akvaria nějaké vhodnější rybičky. Výběr je velký.
                                                                        Pokud se ti líbí rybky tohoto typu, tak třeba puntius conchonius https://rybicky.net/atlasryb/parmicka_nadherna
                                                                        nebo Puntius semifasciolatus https://rybicky.net/atlasryb/parmicka_polopruha a podobně ..

                                                                          NDědek - Profil | Ne 19.11.2017 21:25:27

                                                                          Čík >> taky jsem si to ze začátku myslel, ale ta iluze, není bez vody tak dokonalá :-O

                                                                            NČík - Profil | Ne 19.11.2017 21:23:20

                                                                            Dědek >> Jj, to je přesně ono. Pak tam ale nemusí být voda a je po problému:-)))

                                                                              NDědek - Profil | Ne 19.11.2017 21:21:28

                                                                              Čík >> ideální je, když si necháš na zadní sklo nádrže vyrobit takovou tu pohlednici, co se na ní obrázky ( v tomto případě karásci) hýbou, když mněníš úhel pohledu... Kvalita vody v tomto případě zůstává již standartně, vysoce dobrá :-)

                                                                                NČík - Profil | Ne 19.11.2017 21:20:37

                                                                                RadekM >> Ale dotyčný neuvádí jak dlouho je tam chce mít.Ty to máš jasný. Nemůžeš to paušalizovat.

                                                                                  NČík - Profil | Ne 19.11.2017 21:14:58

                                                                                  Dědek >> Takže nekrmit:-))) Neporostou, nebudou kálet, místa bude dost a voda bude čistá. Ahá, takže, takhle to je :-)))))

                                                                                    NRadekM - Profil | Ne 19.11.2017 21:14:18

                                                                                    Čík >> mam je tam cca od 2 cm a z jara je přesun do jezírka takže jsem jen chtěl říct že tam vydrží

                                                                                      NDědek - Profil | Ne 19.11.2017 21:09:29

                                                                                      Čík >> nesmí :-)))

                                                                                        NČík - Profil | Ne 19.11.2017 21:09:00

                                                                                        RadekM >> Co je to za radu? Počítáš s tím, že ty ryby vyrostou?

                                                                                          NRadekM - Profil | Ne 19.11.2017 21:04:51

                                                                                          Mám taky 60l akvarko mám tam 5 krásu cca 5cm hrozny a kup kapry vše do 5 cm a pohoda

                                                                                            NČík - Profil | Ne 19.11.2017 21:01:01

                                                                                            pepas1998 >> Proč by měly chcípnout? Když dodržíš v níže uvedených příspěvcích uvedené rady ( filtrace, výměna vody atd.), tak by to mělo být ok.
                                                                                            Jeden dotaz. Ty karasy už máš nebo je budeš teprve pořizovat?

                                                                                              Npepas1998 - Profil | Ne 19.11.2017 20:50:45

                                                                                              Mě teď nejde tak o řasy jako když tam mám filtraci se vzduchovanim tak jestli mi tam nechcipnou

                                                                                                NČík - Profil | Ne 19.11.2017 20:02:23

                                                                                                Rybář_na _baterky >> Hele, nebavím se o odchovu, to je jiná kapitola. Voda na tření je úplně jiná, ryby se většinou nechávají vytřít ve vytíracích nádržích (elementkách) v upravené vodě. Jinak je spousty druhů ryb, co se bez hormonální stimulace v umělých podmínkách nevytřou.

                                                                                                  NRybář_na _baterky - Profil | Ne 19.11.2017 19:49:51

                                                                                                  Čík >> Právě, že jsem si myslel, že když chtějí ryby vytřít, tak musí být v rozběhlý nádrži (respektive v akvarijní vodě - nemyslím tím rostliny, dno, atd..), že by jim vadilo, kdyby byly v té "neživé" vodě. Když vezmu kapra z rybníka do bazénu, tak se mi taky nevytře.. Ale jak říkáš, jsou asi víc důležitý jiný podmínky, jako např. změna teploty, stav sloupce a jiný věci, co rybám stimulují období tření.

                                                                                                  Jinak to s tou velikostí nádrže je naprosto logický... :)

                                                                                                    NČík - Profil | Ne 19.11.2017 19:36:01

                                                                                                    Rybář_na _baterky >> V chovných ( ne okrasných) nádržích není účelem něco rozbíhat. Tam potřebuješ čistou vodu a ne nějaký zaběhlý ekosystém. Samozřejmě, že se časem bakterka ve filtraci namnoží, ale není to to, co podstatně ovlivňuje kvalitu vody. Znám hodně chovatelů co filtraci vůbec nepoužívá. Jenom každý den odkalí a doplní vodu. A ryby jim jdou krásně.
                                                                                                    Jinak Ti řeknu jednu lety prověřenou chovatelskou zkušenost: Čím větší nádrž, tím jednodušší údržba.

                                                                                                      NRybář_na _baterky - Profil | Ne 19.11.2017 19:12:16

                                                                                                      pepas1998 >> To Ti rozhodně nevyčítám, já taky NEJSEM nijak zkušenej, jde jen o to, že znám nějaký základy a jak už jsem se já sám na svém začátku poučil, tak vím, že přes tyhle základní zásady nejede vlak. - Rostliny, filtr, osvětlení, údržba - Jakmile se jedna z tadytěch věcí byť sebeméně podcení, tak to akvárko není sehraný a projeví se to například těma řasama, atd.. Takže chci jen varovat všechny začátečníky, aby se jim tyhle problémy, které jsem měl já vyhly.. :)

                                                                                                        NRybář_na _baterky - Profil | Ne 19.11.2017 19:04:36

                                                                                                        Čík >> Taky jsem v té mojí reakci psal, že nejsem takhle zkušenej, abych to mohl hodnotit, bylo to spíš myšleno jako podnět k tomu abys mě poučil... To, že mě poučuješ je teda naprosto v pořádku :)

                                                                                                        Já si to představoval tak, že když tam nemají rostliny, tak se to akvárko nemůže pořádně zaběhnout, protože nic neodčerpává ty živiny, takže z nich rostou řasy a špatný bakterie a nitrifikačním bakteriím ve filtru se snad tím pádem nemůže moc dařit, když se daří i těm špatnejm bakteriím, protože mají dost těch živin. Proto se musí měnit ta voda a já se řidil vždy pravidlem, že po založení ji měním 2x za týden 1/3. A z vlastní zkušenosti vim, že když jsem ji v začátku nevyměnil 7 dní, tak se mi tam rozrostla během těch 7 dnů hnědá řasa.

                                                                                                          NČík - Profil | Ne 19.11.2017 18:48:50

                                                                                                          Rybář_na _baterky >> Nechci se tě dotknou, ale kolik ryb jsi odchoval, že se Ti zdá 1/3 vody za 5 dní málo?
                                                                                                          Nějakých pár tisíc ryb jsem odchoval, znám spoustu akvaristů a většina mění vodu mění v tomto množství a intervalu. Jsou samozřejmě výjimky, ale jak jsem psal níže, záleží na obsádce a teď to ještě teda doplním o filtraci a velikost akvárií.

                                                                                                            Npepas1998 - Profil | Ne 19.11.2017 18:48:29

                                                                                                            Rybář_na _baterky >> delam to poprvé,tak jak každý začínal,jde mi o to aby tam nechciply,mám 60l akvárko a chci tam mít 1 max.2 maly karasy cca do 10cm.Mam filtraci s vzduchovanim v jednom,nasává vodu přez filtr to vyčistí a vyjede čistá voda která triskuje (výr),používal sem ji vodnim želvám .

                                                                                                              Npepas1998 - Profil | Ne 19.11.2017 18:43:22

                                                                                                              Díky za rady :) jaký např.rostliny?

                                                                                                                NRybář_na _baterky - Profil | Ne 19.11.2017 18:42:07

                                                                                                                Čík >> To, že tam nemají rostliny je určitě pravda, ale zdá se mi, že 1/3 vody za 5 dní je málo, ale nevim nejsem rozhodně až takhle zkušenej.

                                                                                                                Nechci mu ani říct, že by to bez rostlin nešlo, ale aspoň podle mě by to vypadalo hrozně a rozhodně by měl problémy s řasou, zvlášť jestli toho o akvaristice moc neví, jak se zdá z jeho otázek...

                                                                                                                  NČík - Profil | Ne 19.11.2017 18:36:52

                                                                                                                  Rybář_na _baterky >> 95% produkčních akvaristů chová ryby bez rostlin.Základ je pravidelná výměna vody dle obsádky akvária. Klidně 1/3 vody jednou za 5 dní.

                                                                                                                    NRybář_na _baterky - Profil | Ne 19.11.2017 18:34:31

                                                                                                                    venybit >> Jestli to s těma rostlinama bylo myšlený na mě, tak já jsem to nemyslel tak, že by mu ty kytky sloužily jako filtr, to by jich tam musel mít strašný množství a ani tak, by to podle mě nemělo šanci stíhat. Ale pro akvárium bez řas je snad nutný mít tam rostliny, který budou odčerpávat ty živiny. Hlavně ať si ale nemyslí, že když bude mít dobrej filtr nebude muset odkalovat dno. Ani takhle velkej filtr by podle mě nedokázal rozkládat ty výkaly a zbytky žrádla. Zkrátka musí pro dobrý akvárko musí bejt všechny tři věci - výkonný a hlavně dostatečně velký filtr, rostliny a pravidelná údržba (odkalování a stírání nečistot ze skel, výměna vody a podle velikosti filtru i jeho údržba)

                                                                                                                      NFlying trout - Profil | Ne 19.11.2017 18:32:46

                                                                                                                      Koukni sem, tam je dost informací.

                                                                                                                      https://www.mrk.cz/diskuse.php?id=658500

                                                                                                                        NRybář_na _baterky - Profil | Ne 19.11.2017 18:28:15

                                                                                                                        pepas1998 >> Všeobecně proto, aby akva správně fungovalo jsou rostliny doopravdy základ. Pokud nebudou rostliny, bude se dařit řasám a to rozhodně nechceš. Navíc akva bez rostlin by vypadalo příšerně... (jedině Malawi)

                                                                                                                          NČík - Profil | Ne 19.11.2017 18:02:34

                                                                                                                          venybit >> Jeden dotázek. Když budeš honit vodu přes UV-C lampu, nezabijěš náhodou tu bakterku?

                                                                                                                            Npepas1998 - Profil | Ne 19.11.2017 17:33:59

                                                                                                                            Chci tam dát nejaky rostliny ale je to pro začátek nutnost?Jako krmeni sem zvolil v menších dávkách žabníček kterej se mi dělá venku v rybníce to a mám zaručený že to žerou.jinak mám granule pro okrasné karasy a koupím asi nějaký garnáty susený

                                                                                                                              Nvenybit - Profil | Ne 19.11.2017 17:21:11

                                                                                                                              Vůbec není problém. Chceš chovat karase,kapra? To jsou v podstatě stejné ryby. Produkují velké množství bordelu. Žádné rostlinky ti nepomůžou ,jako dekoraci určitě lze. Ale na kvalitu vody budou mít zanedbatelnej vliv. V první řadě je třeba připomenout , že kaprovité ryby nemají moc v lásce tvrdé dno. Raději milují bahno. No ale když jim nic jiného nezbívá ,tak se přizpůsobí. Ale abych se vrátil k věci. Ty potřebuješ hlavně výkonou biologickou filtaci. V podstatě máš nejjednodušší postavit si něco takového https://www.youtube.com/watch?v=835-RE9U-JA Prodávají to dětem na hračky za pár korun a ještě to dobře vypadá. Nebo jsem viděl takové kruhové 4 patrové stojany na kytky . Z toho je také krásnej filtr . Dělá to v bytě krásnou dekoraci. A voda teče z jednoho patra do druhého v každém patře je nasypáno filtrační medium. Takový bio filtr ti udrží to akvarium průzračné i když v něm vůbec nic nebude. Samozřejmě můžeš koupit už nějaký hotový filtr. Ale bude podstatně dražší a rozhodně ne tak pěknej :) A ještě to k tomu chce tak 11w UV-C lampu. Víc nepotřebuješ. Koupíš litrovku bakterií , dáš do vlažné vody lžičku cukru , naliješ tam bakterie, necháš půl hoďky stát a pak to naliješ do akvárka . Zapneš filtr a můžeš tam toho jednoho karase klidně dát. Voda už se nepokazí.

                                                                                                                                NRybář_na _baterky - Profil | Ne 19.11.2017 16:04:36

                                                                                                                                Jelikož tam v tom akva nemáš substrát, tak bych ti doporučil koupit kytky, co mají mít kořeny ve vodě (ne ve dně) a připevňují se vlascem na kořeny nebo kameny. Myslím, že anubiasy by byly fajn a ani ten karas by ti je neměl poškodit, mají totiž docela tvrdý listy. Abys v tom akva neměl řasy, tak tam musí být nějaký rychle-rostoucí kytky, který budou schopný dost rychle spotřebovávat rozpuštěný látky ve vodě (ze zbytků krmení, co karas nesežere a také z jeho výkalů) - dal bych tam nějaký plovoucí. (Druhy neznám, vzal bych to první, na co narazím, popř. bych se kouknul na nějakej inzerát, kdo by ti to prodal, popř, jestli máš známý akvaristy, co to mají... To, že zakryjí hladinu tomu anubiasu nevadí (nepotřebuje moc světla) a karas by ti je taky neměl stíhat ničit, kvůli tomu jejich rychlýmu růstu a množení.

                                                                                                                                Filtr je nutnost, vzduchování by taky nebylo na škodu, ale jestli budeš mít dost velký akvárium, málo ryb a voda bude na hladině aspoň trochu čeřit, tak by to nemuselo být úplně nutný. Vodu bych dal z kohoutku (aspoň pár hodin odstátou), jestli nemáš ze studny, tak by to mělo být ok. Jestli studna, tak udělat testy na různý minerály.

                                                                                                                                Co nejrychleji po napuštění tam dát kytky a počkat alespoň týden (doporučuji déle - asi měsíc) a pak teprve tam dát karase. Na filtr nešahat, protože se v něm dlouho a pracně množily nitrifikační bakterie a kdybys ho myl pod chlorovanou kohoutkovou vodou, tak bys je všechny zabil. (Filtr se myje třeba 2x za rok (podle jeho velikosti - čím menší, tím častěji) a to jen ve vodě z akvárka, kterou si naleješ třeba do misky a pak dáš do akva zpět zase čistej filtr..) Odsávacím zvonem čistit hodně často dno, kvůli velkému množství výkalům, které karas produkuje a první 2 měsíce pravidelně měnit vodu (asi 1/3 2x za týden), po těch 2 měsících už nemusíš tak často. Taky ty karase nesmíš překrmovat, zbytečně bys měl ve vodě moc jeho výkalů a musel bys to zase ještě víc častěji čistit...

                                                                                                                                  Npepas1998 - Profil | Ne 19.11.2017 15:36:30

                                                                                                                                  Na dno sem dal jemny oblaskovy kacirek a mám filtraci která čistí vodu plus prikoupim rostlinky

                                                                                                                                    Ndrvoštěp - Profil | Ne 19.11.2017 13:21:47

                                                                                                                                    Hrubý písek nebo kámen na dno, kytky zatížit ( přivázat ke kameni) a koupit odkalovací zvon na ty jeho exkrementy ;)

                                                                                                                                      NIchHabe - Profil | Ne 19.11.2017 11:59:43

                                                                                                                                      V akváriu jsem měl všechno. Karas a jiné sladkovodní ryby se do akvárii příliš nehodí. A to mám akvárium 400litrů. Bude hrabat a kalit vodu a bude se to akvárium muset velmi často čistit.

                                                                                                                                        Npepas1998 - Profil | Ne 19.11.2017 10:20:15

                                                                                                                                        Díky za rady

                                                                                                                                          Nj.c. - Profil | Ne 19.11.2017 9:54:47

                                                                                                                                          rostliny ti s největší pravděpodobností zlikviduje, vodu z kohoutku, 24 hodin odstátou

                                                                                                                                            Ndrvoštěp - Profil | Ne 19.11.2017 9:53:40

                                                                                                                                            pepas1998 >> Odstátou vodu z kohoutku.

                                                                                                                                              Nkubah - Profil | Ne 19.11.2017 9:53:33

                                                                                                                                              Hlavně výměna vody a výkonnou filtraci...

                                                                                                                                              Měl jsem párkrát přes zimu z jezírka ve sklepě, vím o čem mluvím...

                                                                                                                                              A 60 litrů není moc.

                                                                                                                                                Npepas1998 - Profil | Ne 19.11.2017 9:49:40

                                                                                                                                                Do spodu akvária dam písek a nějaký rostliny,ale nevím zda dát vodu z rybnika a nechat ji nějak vyčistit filtraci nebo vodu z kohoutku,poraďte :)

                                                                                                                                                  Nlovecdravec - Profil | Ne 19.11.2017 9:16:55

                                                                                                                                                  Krmit patentky, nítěnky, nebo sušeným, případně granule pro korýše.

                                                                                                                                                  Jen nebude mít asi moc rád teplou vodu, hlavně v lětě, ve slunném pokoji, kdy se teplota v menším akváriu může hlavně poblíž okna vyšplhat až ke 30 ti stupňům.

                                                                                                                                                    NTomCR - Profil | Ne 19.11.2017 8:37:12

                                                                                                                                                    Karas vydrzi, krmit lze bud zivou, nebo granulema.