Hlavní tok, rybí přechod, náhon - možnost rybolovu

Na hlavním toku řeky se nachází jez obehnaný zbytečným rybím přechodem budiž, pod jezem si už tedy nikdo nezachytá. Od téhož jezu je na druhém straně řeky oddělen náhon, který se se cca 1,5km vrací zpět do řeky. Tento náhon je součástí revíru.
Otázka zní, smí-li se na zmíněném náhonu chytat a to případně v jaké
vzdálenosti od zaústění / vyústění toho přechodu ... (vím, že RŘ uvádí 50m, ale ...)
Logika věci říká, že přechod slouží k tomu, aby umožnil migraci ryb hlavním korytem řeky a umožnil tak překonání překážky v podobě zmíněného jezu (to že se toto neděje není až tak důležité).
Je tedy podle vás možné sedět na druhém břehu řeky (šíře cca 15m), než se nachází rybí přechod a v odděleném náhonu beztrestně lovit ??
Autor diskuse: Knapík - Profil , 22.8.2017 všeobecné - revíry, cestování

Smí se lovit v náhonu po celé jeho délce ?

A) Ano65%

B) Ne19%

C) Těžko říci15%

Od 22.8.2017 hlasovalo 26 čtenářů.

numen - Profil | Pá 1.9.2017 21:27:06

kakr >> problém je že aspoň na LaBI jestli je označen či není,lidi stejně chodí a chytají tam kde nemají.
U nás jsou označeny a stejně tam chytneš spousty lidí.......

kakr - Profil | Pá 1.9.2017 8:17:05

Knapík >>
Označení RP v BP by mělo být zcela normální.
Nepřekonatelný problém s tím má (dle zdejší diskuze) pouze jeden člověk. Zřejmě si neuvědomuje,že výbor spolku má svým členům pomocí BP uvést co na revíru platí a co je zakázáno, ne je nechat na libovůli RS. Přesně k tomu jsou BP určeny.

Knapík - Profil | Pá 1.9.2017 7:33:03

Děkuji všem účastníkům a přispěvatelům této diskuze.

Pokud má někdo k tématu ještě něco podnětného, nechť se dnes vyjádří, počínaje zítřkem tuto debatu uzavřeme.

K žádnému smysluplnému závěru jsme se podle mého soudu nedostali, jediné, co se ukázalo být zajímavým je to, že ne každý náhon je součástí revíru, ne každý přechod je přechod a to, že na mostě se nesmí otáčet.
Smysluplné by mělo být uvedení RP v BP a označení tabulemi, což se ukázalo jako nepřekonatelný problém.
A k tomu bychom si měli zahrát :



ExPr3v1t - Profil | Čt 31.8.2017 8:52:33

Ano. Protoze dotaz znel, zda se da rybarit na nahonu a v podstate jsme nevyresili nic, asi bude cas to tu ukoncit, jelikoz se z toho stava poznavacka rybich prechodu pro jednooke a zaroven soutez na tema ty jsi vetsi blb nez ja a to ani me ani Knapikovi jaksi s onim nahonem nepomuze...

Pedro1 - Profil | Čt 31.8.2017 8:40:15

Petrstaif >> Bys koukal jaký věci jsou považovány za RP.Zarostla strouha kterou voda netekla 10 let,kanál pro vodaky,díra v jezu,.....,jak by to bylo zbytečně jednoduchý,kdyby byl každý RP popsán v te knizecce,co sebou musíme nosit k vodě.

Petrstaif - Profil | Čt 31.8.2017 8:06:38

Jako slušný - to jak vypadá prut na ryby, co píchnout na háček, že to je jez, že se pod nim dá dobře chytat, a že ta ryba se dá sežrat, to každej pozná ... ale jak vypadá rybí přechod ne??? No ty kráso :-)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ryb%C3%AD_p%C5%99echo​d

jarda85 - Profil | St 30.8.2017 21:18:54

Dědek >> Tohle je zbytečná debata, pokud tam není nějaká cedule tak bych to vůbec neřešíl,úplně zbytečná debata.

Dědek - Profil | St 30.8.2017 20:36:43

Podle čeho poznám co to je za dílo? Je to rybí přechod, není? Nikde cedule, nikde o tom, že je to rybí přechod, ani čárka...

Rožnovák - Profil | St 30.8.2017 16:50:21

Saddám >> Takže když vláčím na řece, v dálce si všimnu jezu a nevidím nikde žádnou ceduli, nezbyde mi něž dojít až k jezu, přesvědčit se že tam není žádný rybí přechod ani žádná díra v tělese jezu co by jím mohla být a při sebemenší podezření že díra metr nad hladinou by mohla býti přechodem, jez rači obejdu. Pokud je bez jediné skuliny můžu chytat, to že jsem si ryby při průzkumu poplašil přežiju hlavně že jsem zjistil že je vše v pořádku. Horší je když se kjezu blížíš z hora to si ho opravdu nemusíš vůbec povšimnout. Nikdo nechce nic obcházet, chce jen jasné podmínky a pohodovou rybařinu. Kdyby bylo to co je RP řádně označeno v terénu včetně ochranného pásma a zabsáno v BP, nebyl právě manévrovací prostor pro obhajobu, když se stane přestupek tak nevím co ti na tom tak strašně vadí.
Kakr má recht.

kakr - Profil | St 30.8.2017 15:00:39

Saddám >>
Ano,dodržovat zákony by mělo být normální, ale u vás si může potřást rukou předseda ÚS s kouloválečem, který v offis časopisu ČRS píše, že dodržování doby lovu u nás není v souladu s moderními trendy EU, tak je nedodržuje. A svět se točí dál...
Mezi námi je rozdíl v tom,že by rybář měl vědět co na revíru kde loví platí a k tomu jsou určeny BPVRP.
Ty razíš teorii, že nejen RS, ale každý rybář by měl poznat, zda se jedná či nejedná o rybí přechod i když se k němu ani nedostane.
Na - https://mapy.cz/s/205mN - je jez, než rybář neznalý místních podmínek uvidí stavbu na něm (starou více jak 50 let) tak ochranné 50m pásmo musí porušit, neb jez není vůbec vidět a zda se jedná či nejedná o přechod neví ani Pán Bůh. Ale může se vyskytnout RS tvého ražení a zadržet mu povolenku. To je dle tebe správné? Podle mně nikoli.

Saddám - Profil | St 30.8.2017 14:34:50

kakr >> Nedělej se hloupým. Krmelec je analogie toho, cos předvedl ty. ,,Nevím jak vypadá rybí přechod, zákon neříká, jak vypadá rybí přechod.. bla, bla, bla ". Prostě jenom hoši obhajujete neobhajitelné a nemyslím si, že byste byli tak hloupí a neuvědomovali si to. Zákonodárce zcela jasně a zřetelně vyjádřil svou vůli, aby ryby nebyly loveny při migraci rybím přechodem a určil i jasně definované ochranné pásmo. Vytí na karavanu v podobě BP, cedulí, technických parametrů je jen trapné. Už jsem to na Mrku napsal několikrát a stále na tom trvám. Dodržovat zákony je normální a kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

ExPr3v1t - Profil | St 30.8.2017 10:46:22

hraji >> mohu te tedy poprosit o ucelenou definici? Nekteri z nas nenafasovali na talir tolikero Salamounova hovna...

petrikveprik - Profil | Út 29.8.2017 23:38:30

Já jen doufám, že až někdy budu chytat a budu v přechodu, že to nebude nefunkční :-))

Rožnovák - Profil | Út 29.8.2017 21:43:13

numen >> Problém je v tom že rybí přechod není jenom ta typizovaná strouha vykládána balvany, kterou má většina zafixovanou v paměti. Jsou RP , které vypadají odlišně. Navíc k nikde v nejsou jasně vyjmenovány typy RP s tím jak mají vypadat. Vzniklá díla jsou rozličná, některá jsou těžko rozlišitelná a neoznačená zvláště na některých starších menších jezech. V kombinaci s tím že není povinnost RP označit a uvést v BP se lovící může dostat do průšvihu. Když chce někdo po někom něco vymáhat měl by mu jasně udat jak a kde. Je mi jasné, že všichni naši kolegové tu omáčku kolem rybařiny tak nežerou, chcou jen chytat ryby v rámci pravidel, ale musí jasně vědět kde.

numen - Profil | Út 29.8.2017 20:57:50

každý kdo chytá u rybího přechodu je strůjcem svého osudu. dnes může přijít porybný s rozšířenou působností a je problém...
spousty lidí si tady něco přečte a ohání se tím. ale praxe můž být dosti odlišná. mě kdysi právník rady napsal ,že přechod nemusí být označen.

FRANK71 - Profil | Út 29.8.2017 20:54:17

hraji >> jinak dal jsem na tvé rady. Napsal na svaz. No a oni napsali. Co mám ještě dělat?

FRANK71 - Profil | Út 29.8.2017 20:44:42

hraji >> a to je právě to pokud by tam byla cedule, nikdo by nediskutoval. Jak by to dopadlo v případě řešení správního orgánu je věc jiná, ale zadržení povolenky by bylo OK. Prostě by to bylo bez diskusí. Jinak není problém ceduli odstranit a oznámit v BP, pokud by to bylo delší dobu ( několik let) Jinak je to znak materiální.

hraji - Profil | Út 29.8.2017 20:36:56

FRANK71 >> A jak je to u rybího přechodu, který je nefunkční dočasně? Taky se tam smí chytat, i když jsou tam cedule? Protože schází, jak píšeš, jeden znak přestupku?
A který ten znak to je, ta nefunkčnost? Materiální nebo formální?
Kdo dokáže, že v okamžiku, kdy RS zadržela povolenu, byl rybí přechod nefunkční? Jak to dokáže?

hraji - Profil | Út 29.8.2017 20:32:48

kakr >> kdo podle ní má rozhodovat? Technická norma je pouhé doporučení, není povinnost ji dodržet, ale v případě vzniklých škod je třeba soudu prokázat, že zvolené řešení je minimálně stejně dobré jako řešení uvedené v normě.

FRANK71 - Profil | Út 29.8.2017 19:28:15

ještě k mostům.
Každý silniční most by měl mít označení - evidenční číslo mostu, černá tabulka s bílým písmem na obou stranách mostu, skládá se z čísla silnice a pořadového čísla mostu podle staničení km silnice. Platí na dálnici a silnici, na komunikacích nižších tříd se nevyžaduje

nofish - Profil | Út 29.8.2017 19:25:28

Saddám >> Norma pro dopravni znaceni je zavazna.... Avsak je tu precedens, ze je treba znacky uznavat. Kolega od nehodovky zase sam priznal, ze nektere znacky jsou umisteny ne podle normy a tak jsou neplatne, avsak oni zohlednuji i mistni znalost terenu - zjednodusene receno.
Myslivost sem nemotej. To s tim krmelcem. Bud jsi blazen :-) nebo vis jak se strili prasata....
Rybi prechod je fajn vec,ale narozdil od myslivcu, k rybarum vezmou kohokoli a okomentuj mi odkazy z pocatku teto diskuze, je to rybi prechod nebo draha pro lode? Pokud prechod, tak se vodaci chlubi tim, ze sjizdi neco kam nesmi? Jak to meli vedet?....

FRANK71 - Profil | Út 29.8.2017 18:56:42

Saddám >> s přechodem se mylíš. Pokud je nefunkční, je hloupost zakazovat zde chytat. Napiš si na svaz. Já to udělal a odpověď jsem dostal. Sice překvapivá, ale jasná. Stejně to hodnotí středočeši, Není v BP, není cedule, není přechod. Samozřejmě všichni (pisatelé) jsou též členy RS. Nemá cenu za každou cenu chodit proti proudu. Nebo můžeš napsat na MZ. Ten by ti dal jasný výklad. Myslím, že těch zákazů už je takhle dost. Pokud bych přistoupil na tvé argumenty, tak přestupek musí mít dva znaky formální a materiální. Bohužel zde jeden chybí. Přechod je nefunkční.

kakr - Profil | Út 29.8.2017 18:54:12

Saddám >>
Zase kličkuješ, co má krmelec společného s rybím přechodem? V rybím přechodu se krmí ryby??
Dáváš odkazy na normu,která není právně závazná, čili rozhodovat dle ní je nevymahatelné.
Já zase trvám na tom, že se může rybář dostat do maléru, když bude lovit 50m pod jezem a rybí přechod bude na druhé straně řeky. Když nebude označen v terénu, nebo ještě lépe odkazem v BP tak je rybář kde?
V perdeli pane hrábě, v perdeli:-))