Inteligence čtenářů MRKu

Myslíte si, že MRK zlepšuje (sociální) gramotnost čtenářů? Nemám na mysli jen psani i/y (třeba takový unikát, jako "navyják"), ale i dotazy typu "Jak sklidit kukuřici",..., zda "Ječmen se slupkou je nevymlácený",..., neuznávání názorů jiných, neochota pracovat v MO a alibistické tvrzení, že "Já bych to dělat nemohl... nemám čas ..." apod.? Soudě podle některých otázek si mnozí nepřečetli snad ani Rybářský řád. A přitom v otázce "Jaké je vaše povolání" se téměř všichni představili jako velcí inteligenti.
Autor diskuse: Neználek - , 26.8.2004 všeobecné - ostatní
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NNikita - Profil | St 10.11.2004 20:59:59

Neřešte to. Některé překlepy jsou perfektní a kdyby je ten co překlep napsal ho chtěl vymyslet, pak by se mu to nepovedlo. Někdy je diskuze tak rozjetá, že si člověk zpětně svůj příspěvek nepřečte a hned tu máme překlep. Není to o inteligenci je to o člověku samotném. Některé příspěvky i když jsou gramaticky naprosto v pořádku jsou pro mě dost těžko stravitelné.

NTomas - Profil | Pá 5.11.2004 21:46:16

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-

NBoBo - Profil | Pá 5.11.2004 21:24:29

Salám:
BoBo® (Út 2.11.2004 22:51:10)

Tomas: Souhlas, ale ono není tak jednoduché sehnat slovník a navíc by ten slovník musel být na lokálu přispěvatele, nebo by musela proběhnout kontrola na MRKu před odesláním, při tom množství příspěvků by to dokázalo solidně zahltit server....

NSalám - Profil | Pá 5.11.2004 13:15:00

Tomas, BOBO: Jo kluci, máte jistě recht, jenomže takovej prográmek něco stojí, mi sme tady všichni za daxa a pochybuju, že inzerenti se víc pohrnou kvůli tomu, že je nainstalovaný automatický korektor. Tak, že by to asi museli webmasteři cvakat ze svýho.

NTomas - Profil | Pá 5.11.2004 0:08:03

Salám:tutově by ti to pomohlo a nejen co se MRKu týče.

NBoBo - Profil | Čt 4.11.2004 13:10:50

Salám: Ty voe :-D To šlo jenom o upozornění, že by to mohlo být špatně ;-) UI MM by to měla v pohodě zvládnout :-)

NSalám - Profil | Čt 4.11.2004 9:40:23

Automatická kontrola? hoši hoši, nejste náhodou Neználkové s jiným loginem? Nechtělo by to taky sendvič z disketový mechaniky poslaný Martinem každému MRKmenovi a samozřejmě za daxa? Neblázněte, kdo píše blbě, třeba jako já, tak na tom nic nezmění ani žádnej korektor a kdo je jako Vi, tak to snad nepotřebuje:-)))

NTomas - Profil | Út 2.11.2004 23:02:10

BoBo: já myslím, že to tak trochu k té otázce patří, byť to není přímá odpověď. Docela mně zajímá, co si o automatické kontrole myslí ostatní mrkmani. Na bulváru jsem ještě nebyl, ale teď tam juknu.

NBoBo - Profil | Út 2.11.2004 22:58:18

Tomas: Možný je všechno, třeba i to, že nás admini sejmou za otevřenou diskuzi v otázce... Nepřesunem se raději do Bulváru? ;-)

NTomas - Profil | Út 2.11.2004 22:56:48

BoBo:teď jsem byl kouřit a zrovna jsem přemýšlel, jak vytvořit slovník, protože nevím, jestli by se dal oprásknout z nějakého jiného programu(ať tecnicky, nebo právně). Možná by se to dalo v případě existence slovníku vrazit na download, odkud by si ho mohli mrkmani stáhnout na lokál, teda jestli je to technicky možné, nejsem počítačový expert.

NBoBo - Profil | Út 2.11.2004 22:51:10

Tomas: Souhlas, ale ono není tak jednoduché sehnat slovník a navíc by ten slovník musel být na lokálu přispěvatele, nebo by musela proběhnout kontrola na MRKu před odesláním, při tom množství příspěvků by to dokázalo solidně zahltit server....

NTomas - Profil | Út 2.11.2004 22:45:31

BoBo: co ty na to, že by tu kontrolu pravopisu mohl Martin udělat? Určitě by to hodně mrkmanům pomohlo a pak by už byly otázky jako tato naprosto bezpředmětné.

NBoBo - Profil | Út 2.11.2004 22:35:31

Tomas: To neměla být narážka, s úrovní Tvého příspěvku jsem maximálně spokojen ;-) :-D

NBoBo - Profil | Út 2.11.2004 22:34:46

Tomas: To jo, ale na největší překlepy mne upozorní, takže když píšu nějaký dlouhý příspěvek, vždy si ho zkontroluji....

NTomas - Profil | Út 2.11.2004 22:28:54

BoBo: má to háček, Word nezná všechna slova, nebo jejich málo používané možné tvary :-)

NBoBo - Profil | Út 2.11.2004 22:12:10

Tomas: Co myslíš, že jsem udělal s Tvým příspěvkem ;-) :-D

NTomas - Profil | Út 2.11.2004 22:08:44

BoBo: První slovo je v pořádku,u druhého tam je opravdu něco navíc, což potvrzuje to, že nikdo není neomylný.
Tak mně teď napadlo, že by leckomu pomohlo, kdyby se při psaní příspěvků podtrhávala chybná, nebo podezřelá slova tak jako např. ve Wordu. Námět pro MM.

NBoBo - Profil | Út 2.11.2004 7:40:16

Tomas: Víš, ono to prostě není tak jednoduché. Ty tady píšeš o kultuře projevu, ale ta je pro každého jiná (například Ty děláš chyby ve slově PŘISPiVATEL a ZKLTůRNĚNÍ). Nehledě na to, že jsou zde i lidé, jejichž mateřským jazykem není čeština (nemám na mysli jen RICKA) a tak nějak se to o nich neví...

NTomas - Profil | Po 1.11.2004 23:20:48

Chybu, nebo překlep udělá občas každý, ale u některých to není nedopatření, nebo přehmat, ale "nářez" že se jeden diví gramotnosti těchto přispivatelů. Přiznávám bez mučení, docela mi to vadí a nechápu, že má někdo tak velké mezery ve všeobecném vzdělání. Je to určitě ostuda pro dospělého člověka. Nicméně je to lepší, než kdyby přispivatel nebyl schopen vyjádřit věcnou část příspěvku. Určitě to ani neznamená, že je ten dotyčný špatný, nebo tak něco, ale 100% má možnost své já zvelebit troškou studia. Mimochodem i komunikace na Mrku určitě přispívá ke "zkultůrnění". Kdybychom ke všemu přistupovali s tím, že "je to jedno", tak se taky můžeme vrátit do jeskyně, protože "je to vlastně jedno". Nebo se koukněte na hodně staré lidi, kdy postupně je jedno tohle, pak i tohle,...a končí to tím, že o sebe nedbá, třeba i páchne,...(to už je ale spíše rezignace).
No, snad jsem vás moc neotrávil a přehnaně nementoroval. A jestli vám to tak přijde, tak si s tím hlavu nelamte, nejde o život.:-)

NSikula - Profil | So 30.10.2004 21:58:40

Neználek: Význam ( slučovací nebo vylučovací) hlídáš POUZE u spojek a, i , nebo, ani. Jinde NE. Spojka ale nemůže mít nikdy slučovací význam.
Ale ty perličky, jak píšete jsou mnohdy perfektní. "Navyják" je bezva, ale "byč" je lepší :o))

Ndwarf - Profil | So 30.10.2004 19:24:40

salám: je mi líto, ale obě varianty jsou správné:)

Nrichtřík - Profil | Čt 28.10.2004 23:52:22

gramatiku nerozebírat ,není to merito Mrku,někdo to třeba píše v rychlosti jako SMS a háčky,čárky prostě neřeší,ovšen některé výrazy jsou opravdu hodny žáka zvláštní školy,ovšem jaký je kdo rybář a člověk se z toho nepozná.Já třeba kolikrát napíšu vše jednou větou a pak se divím,tak jako zrovna nyní.

NKočanská - Profil | Pá 1.10.2004 13:34:32

Koťón/ tak tuto otázku jsem se snažila sem dostat před 2 měsíci a nebyla uveřejněna :-)))

NKoťón - Profil | Pá 1.10.2004 12:36:58

A co takhle položit otázku: Inteligence čtenáře MRKu Neználka

Nwhitefish | Čt 30.9.2004 10:06:31

Proč se pořád někdo musí s někým přetlačovat ? Kde dochází argumenty, tam se lidé začnou napadat za nedostatky v mateřštině. To je nízké. Neboť jen málo z nás píše skutečně bez chyb. Každý máme jiné přednosti. Např. při pohledu na muže třímajícího v rukou 15 kg kapra mně pramálo zajímá jeho písemná ekvilibristika. Já jsem takového nikdy nechytil. Abych měl to štěstí, k tomu mi pramálo pomůže znalost vyjmenovaných slov.

NSalám - Profil | Po 27.9.2004 12:09:14

Neználek: mělo by být: píši!!! a ne píšu!!!

NNeználek | Pá 24.9.2004 23:23:52

...sakra, stačilo vymazat cookies a už píšu asi třicátý příspěvek...

NNeznalek | Pá 24.9.2004 23:23:02

chválím

Nmiki | So 18.9.2004 17:50:05

Chlapi, objevil jsem výbornou knížku. Jmenije se: "Jaké i/y se píše? Stojí cca 75Kč.
Ta by mnohým pomohla. Kupte si ji-samozřejmě tajně, pro děti, jako já.

Nmirmen - Profil | So 18.9.2004 15:15:46

Neználku, myslím si, že ano. Na webu se odehrává komunikace a možná si leckdo řekne, proč jsem se tu češtinu neučil o trošku líp. Myslím si, že i tento prostor dává mnohým výzvu a možnost jít dál.

NNeználek | So 18.9.2004 13:06:34

Víš, Saláme, je třeba rozlišovat význam spojky ale. Zda má význam slučovací anebo vylučovací. Pravda, napsal jsem to trochu kostrbatě. Snad anglikanismus. Mimochodem - ty zase máš někde pro jistotu dvě čárky. Jo, a za tečkou a čárkou se dělá mezera. Pro vyjádření odmlky se dělají jen tři tečky :-))

NSalám - Profil | Čt 16.9.2004 9:25:25

Neználek: Tak nevím, možná umíš vyjmenovaná slova, ale sloh se ti nějak nedaří. Tahle věta se ti fakt povedla, nehledě na to, že ti v ní chybí čárka. Nějak sem tyhle diskuze nikdy moc neřešil,, ale když seš takovej pedant, tak si nejprve zameť pod svým prahem.Moc bych se divil, že se ti někdo představuje jako inteligent je mi jasné, že si to chtěl říct asi trochu jinak, ale holt když neni slovní zásoba.... Jinak nic ve zlém....tady je ta perla:---Na rozdíl od toho řemeslníka ale od "inteligenta" (anebo toho, který se mi představí jako inteligent) ta vyjmenovaná slova očekávám.---

NDalibor - Profil | Út 14.9.2004 11:29:45

Miloš_diakritický® :Jo budu o tom uvažovat :-) jak to aplikovat online.

NMiloš_diakritický | Út 14.9.2004 10:55:40

Dalibor:
tady se přímo nabízí možnost uvedená v Dfens.....

NDalibor - Profil | Út 14.9.2004 10:03:50

Neználek:
Jen taková malá poznámka k tomu C&R,myslím si ,že ne všichni C&R jsou C&R od narození.Mnozí rybáři k tomu dospěli časem.Proč by tedy nemohli vědět zda v útrobách ryby je to či ono?
Ale skutečně musím říct ,že ti závidím tvůj patent na rozum a to jak do všech vidíš.To je skutečně hodno obdivu.Nebo možná hodno návštěvy psychiatrie?
Přeji hodně úspěchů při nepozorovaném vymýšlení otázek.

NNeznalek | Út 14.9.2004 1:02:45

... při mé boží inteligenci dokážu odhadnout i to, po kom zůstávají ty metráky bordelu u vody. Od důchodců? Od nich leda tak ubrousek od svačiny. Od "masařů", kteří nechtějí prozradit svůj revír? Inu hoši, fakt si při své prostotě nevidíte někteří do huby.

NNeználek | Út 14.9.2004 0:55:52

... a když nějaký zdejší zapřísahalý C&R při své prostotě reaguje na otázku, zda našel v útrobách štiky někdy háčky nebo třpytky... taky je to nadsázka? Někdy zase nepozorovaně vymyslím nějakou takovou otázku. Uvidíš, že mi to zdejší "C&R" sežerou i s navijákem. :-)) PS: tak to já si budu huntovat tělo i nadále, protože v tom vidím způsob, jak si udržovat tělesnou váhu a kondici. Naposledy jsem měl angínu asi před pěti lety, když jsem přestal z nedostatku času chodit na ryby :-))

Nrybomil | Po 13.9.2004 15:40:07

Jenže Neználek při svý boží inteligenci vůbec nepochopí, jak kdo co myslí a píše. Když napíšu, že mě kilo štiky přijde na X korun, myslím to s nadsázkou, protože takovej blb nejsem, abych to myslel vážně. Kdybych to vážně bral, přeci si jí koupim za stopade, nebo od Ukrajince za polovic a nebudu huntovat tělo, riskovat koupel, nachlazení, opotřebovávat cajk, ojíždět auto, jenom kvůli tomu, aby mě ňákej inteligent považoval za snoba !

NNeználek | Ne 12.9.2004 0:33:42

Dobrou chuť a Petrův zdar!

Nmiki | So 11.9.2004 11:58:41

Neználek: Děkuji, chápu. Na tvých argumentech něco je. Tito lidé by se měli zamyslet sami nad sebou.

NMirek - Profil | Pá 10.9.2004 19:36:38

Chlapi , hlavně že nám chutná.

NMirek - Profil | Pá 10.9.2004 19:35:46

Chlapi hlavně že nám chutná.

NNeználek | Pá 10.9.2004 18:00:37

...eh, nikdy jsem překlepy nepovažoval za chyby...

NNeználek | Pá 10.9.2004 17:57:54

MIKI: já jsem nikoho neodsuzoval. Já jen reagoval na některé snobáky. Nemysli si, že si nedokážu popovídat s šikovným řemeslníkem, který si nepamatuje vyjmenovaná slova. Na rozdíl od toho řemeslníka ale od "inteligenta" (anebo toho, který se mi představí jako inteligent) ta vyjmenovaná slova očekávám. Dále: nějak mi je proti srsti, když tu od některých čtu sáhodlouhé povídání např. o esencích boilies, ale tito lidé, soudě podle otázek, nikdy neviděli Rybářský řád. Dále nesnáším lidi, kteří si nevídí do huby - v jednom příspěvku např. zesměšňují důchodce za masařinu ale na dalším řádku se ptají, jak mají uchovat živou rybu anebo vysvětlují, jak špatné maso má ostroretka. Korunou všeho je to, když tito rybáři - gentlemani vypočítávají, na kolik je vyjde kilogram rybího masa. Ale také si myslím: "Jsi Čech, Čech, Čech a 'Cechům dělej čest. Přelez, přeskoč, ale nepodlez"! A mateřština k tomu patří!!!

Nmiki | Pá 10.9.2004 17:05:41

Neználek: Opravdu tak strašně záleží na tom, jaký má kdo pravopis, nebo spíše na tom, jakou kdo podá informaci o daném tématu?? Proč po někom kontrolovat hrubky, čárky, tečky, háčky atd?? K čemu to je?? Máš pro to jediný důvod, proč??
Já prostě nechápu, proč na RYBÁŘSKÉM serveru odsuzovat někoho za pravopis. Není to snad každého věc?To tady budeme za chvíli probírat, kdo a jak si utřel zadek?? Já prostě Tvou otázku nechápu a jestli jsi natolik upřímný a inteligentní, jak je již z Tvé otázky patrno, tak bych rád znal tvou odpověď.

NXAXAP - Profil | Pá 10.9.2004 12:26:00

zubac: no vidis! optimalni duvod k odtrhnuti se!!! Preju hodne stesti a drzim palce!

Nzubáč | Pá 10.9.2004 11:30:21

Inteligence nemá nic společné s postojem člověka - rybáře k rybám, rybaření, práci v rybářské organizaci. Znám celou řadu rybářu, kteří mají základní vzdělání, nejsou s IQ nijam super na výši a přece pro rybářství jako takové dělají neskutečně mnoho, oni ho totiž nedělají rozumem, ale srdcem a takových lidí je potřebné si vážit. Samozřejmě, že takovýto lidé jsou výrazným přínosem pro praktickou realizaci rybářství, koncepci rybářství jako celku by však měli připravovat inteligentní, vzdělaní odborníci, kteří znají problematiku rybářství, ale současně zákony, právní kličky a v neposlední řadě i psychologii člověka. Takže takovéto profesionální týmy by měli stanovovat pravidla hry s jediným cílem, kterým je podle mého rozvoj rybářství. Samozřejmě vše jen a jen pro dobro sportovních rybářu, bez zohledňování vlastního prospěchu, což se ne celkem dá říci o současné garnituře TOP funkcionářu ... Co se mne osobně týká, pracuji ve výboru MO a potýkáme se s mnohými problémy, nespokojenost členské základny s počtem nasazených ryb, s ruznymi omezeními ze strany legislatívy atd. a na straně druhé s nepochopením ze strany nejvyšších orgánu rybářského svazu ... neboli zrno mezi dvěma mlýnskými kameny, vždy bude vedení MO špatné, buď z jedné nebo ze druhé strany, případně z obou a to už ani nezvýrazňuji názorové střety mezi jednotlivými členy výboru, kdy někteří funkce vykonávají z lásky k rybářství, ale jiní za nimi vidí jen a jen svuj prospěch ... Problém je zbavit se funkcionářu z druhé skupiny, protože velmi dobře manipulují s členskou základnou ve svuj prospěch a většinou z výboru MO odcházejí ti z první skupiny, protože se už nemohou dívat na to co se děje a kam rybářství směřuje....

Nmirmen - Profil | Pá 10.9.2004 8:22:50

ano

Nxycht - Profil | Pá 10.9.2004 8:21:12

Dalibor: :-)) jasná věc,ale od JM to byl evidentně chyták :-))))

NDalibor - Profil | Pá 10.9.2004 6:27:53

Kdo si neví rady ,musí hold souložit :-)

Nxycht - Profil | Čt 9.9.2004 16:17:17

JM: :-)))) sakra, máš pravdu! :-))

NJM - Profil | Čt 9.9.2004 16:05:57

xycht: Omyl!!!!! Mýlovat!!!!!! S měkkým a krátkým to nejde.

Nxycht - Profil | Čt 9.9.2004 15:55:53

JM: jednoznačně mylovat, protože s měkkym to nejde :-)) i když tuhle otázku by spíš zodpověděl Neználek :-)

NŠlehy | Út 7.9.2004 22:05:32

Neználek:Tady se občas někdo překlepne,nebo i něco špatně napíše,ale to co jsem objevil v časopise,to je teprve ostuda (poslední číslo Sportovního rybolovu).Tam si z "i" nebo "y" hlavu tedy nelámali :-))
Příklad:...tým z Jižní Afryky...

NNeználek | Út 7.9.2004 19:01:28

...že by to už odeznělo...?

NJM - Profil | Po 6.9.2004 11:29:32

Teď už zbývá jen aby někdo položil tu základní otázku. Jak je to správně? Milovati, mílovati, mylovati nebo mýlovati?????

Nrybomil | Po 6.9.2004 9:04:36

Filipes: Nic proti Tobě, ale tu "chvílY" ti Neználek pěkně okomentuje!

NNeználek | Ne 5.9.2004 21:06:04

Ještě chvilku nechat, prosím! Vystačíte si tu sami i beze mne. A Martin M. má taky radost z přístupů. Reklamy se platí podle počtu přístupů....

NPavel | Čt 2.9.2004 20:27:12

Je čas stáhnout otázku!! Neználkovi doporučuju změnu přezdívky (jestli se tak nejmenuje).

NNeználek | Čt 2.9.2004 18:14:34

Správně! Ale takové unikáty, jako "navyják", "bily jsme na rybách" Standas nedovede.

NStandas | Čt 2.9.2004 14:02:07

Jó, Jo. A včíl můžu mudrovat ;-)))

Nmedvěd - Profil | Čt 2.9.2004 13:19:33

Standas:a to buď rád,že ti největší češtináři se neozvali.

NFilipeS - Profil | Čt 2.9.2004 13:17:54

Standas: Stando, Stando, tys tomu dal. Za chvíly bude 15:00 hod. - to se připojí Neználek a ten ti to teprve oznámkuje :-))

Ndantex - Profil | Čt 2.9.2004 12:59:26

Dále chybí čárka před slovem "kdy" a na konci vedlejší věty "...zvláště čárek mezi slovy...". No a nakonec přebývá u " a že". Myslím, že jazykoví brusiči by se měli takového faux pas vyvarovat. :-)

NJohnGin - Profil | Čt 2.9.2004 12:50:58

Standas: na šesti místech tvého přispěvku Ti chybí čárka před slovem "že". Kdyby sis o to neřekl, mlčel bych.:-)

NMiloš_diakritický | Čt 2.9.2004 10:53:49

Standas:
Bingo, byl jsem to já jak za mlada. Byla to moje lenost, takže jsem svůj klávesnicový výtvor zkrátil takto níže popsaným způsobem, nicméně šlo pouze o spor miniaturní, který se po dalších dvou příspěvcích okamžitě vysvětlil.

NStandas | Čt 2.9.2004 10:47:28

Nedá mi to a musím to sem napsat. Většina z vás se tady shoduje že ten pravopis není až tak podstaný. Ale! Před nějakou dobou tu vznikl spor o nick. Mám dojem že to snad byl Miloš, ale nejsem si jistý. Ppokud ne, všem zúčastněným Milošům se omlouvám. Ve chvíli kdy dříve zaregistrovaný upozornil nově zaregistrovaného že onen nick je již obsazen, napsal nově zaregistrovaný : " Omlouvám se, já nerad, měním." Člověk gramotný a znalý funkce interpunkčních znamének, zvláště čárek mezi slovy z toho samozřejmě pozná že dotyčný se omlouvá, je nerad že použil již obsazený nick, a že si ho tedy změní. Člověk ne zcela znalý funkce interpunkčních znamének to může pochopit jako že let lotr nerad mění a nechce si ten nick změnit. ( Jak se stalo v tom to případě) A zbytečný spor máme na světě. A to jde jen o nick a jsou na internetu, takže si nemůžou dát přes hubu, natož po sobě třeba začít střílet:-). Z čehož vyplývá: Dámy a pánové, nepodceňujte gramotnost a gramatiku.
P.S. Děkuji všem co mi opraví mé pravopisné chyby. V tom okýnku do kterého se píšou příspěvky, a při tomto písmu se ale ty překlepy opravdu snadno přehléídnou.

NMacOS | St 1.9.2004 13:46:23

Mates> já vím :o)

NMates(původní) | St 1.9.2004 12:58:44

MacOS:No, teď se projevila tvoje inteligence:-))