Uznaná reklamace- dotaz

Ahoj mám dotaz .. Byla mi uznaná reklamace na pruty shimano catana (měl jsem prořezaná očka) Ale bylo mi řečeno že si mám na krámu vybrat něco nového za ty peníze. Jenže v prutech mají malý výběr a tudíž jsem si nevybral a chtěl jsem vrátit peníze prodavačka mi sdělila že to nelze! Chci se zeptat tedy jak to je ... ? Ja si myslim že v reklamaci mají bud opravit výrobek nebo dát uplně nový stejný či vrátit peníze ... ta její možnost se mi zdá poněkud divná ale nehádal jsem se a raději to zjištuji a az pak se budu hádat.. Děkuji za každou radu
Autor diskuse: Padja - Profil , 16.9.2012 kaprařina - náčiní, doplňky

Dave ZR-7 - Profil | Pá 21.9.2012 19:53:16

zizi >> a jejda tak to se mám asi na co těšit :-(

zizi - Profil | Pá 21.9.2012 19:51:24

Vlček72 >> Dave ZR-7 - 21.9.2012 19:40:45 >> Pesne to tady popisuje ZIKY

Dave ZR-7 - Profil | Pá 21.9.2012 19:40:45

zizi >> teď jsem tam reklamoval swingery tak jsem zvědavej ...ale nesvítil tak není co řešit. Co ty máš za zkušenosti?

anakonda - Profil | Pá 21.9.2012 19:40:02

Kecy v kleci.Jestliže si nevybereš,můžeš chtít zpět peníze.Musíš mít ale reklamační protokol a účet.

zizi - Profil | Pá 21.9.2012 19:05:56

LaMa1 >> Dik za radu.At Ti to hrci

LaMa1 - Profil | Čt 20.9.2012 23:05:25

Možná by nebylo marné zkouknout toto video a mrknout i na dtest.cz

http://www.stream.cz/adost/753515-a-dost-naklady-na​-reklamaci-mate-na-to-pravo

Padja - Profil | Čt 20.9.2012 22:37:30

Takze po pohrozeni coikou mi prodavacka zdelila ,ze mi penize ihned vrati.Vytaci mi,ze to neslo hned,az kdyz jsem pohrozil.Takze az tam pojedu pro penize vyrukuju na ni s uhradou cestovneho a to jen z duvodu,ze penize nesly vratiti hned.Jinak bych tohle neresil...

zizi - Profil | St 19.9.2012 8:11:15

Po 55letech co chodim na ryby,rybarina pro me neni az tak neznama vec.Nechci nikomu nic vnucovat,nebo nikoho ovlivnovat ,to je moje osobni zalezitost,ale od fa RYBINA a MIVARDI uz nechci ani tkanicky do bot.

ZIKY - Profil | Út 18.9.2012 23:40:33

roce >> Dobrou.

roce - Profil | Út 18.9.2012 23:34:07

ZIKY >> to je jasný,každý zákazník je potenciální kupec,který platí,to by si měly uvědomit,souhlas.Prostě se nedat.Ted sem koukal nazačátek a plno lidí stejný názor a rady se opakují dokola.Ještě některé firmy mívají dodatek na co se reklamace nevztahuje,ale to si každý přečte.....Zatím ahoj

ZIKY - Profil | Út 18.9.2012 23:24:17

roce >> Rozhodně ano!!!A pracovník v obchodě u nás v HK mě ihned začal přesvědčovat,že oni za to nemohou,nemají s tím nic společného a podobné řeči...je to k nevíře,když této fa. dělají tak rozsáhlou reklamu.Již jsem kontaktoval jednoho z vedoucích pracovníků místní ČOI a budu činit další kroky.Myslím si,že podobně vykutálení obchodníci potřebujou(pořád zatím doufám,že fa.mrvadi o tom všem ani neví-v tak krátkém časovém horizontu zatím neznám skutečný stav věci-kdo ve skutečnosti k tomuto "obejití zákona" dal podnět) konečně,čím dál tím častěji narážet na zákazníky,kteří se dokážou,proti těmto čuňárnám bránit!!!Jestli však o tom všem fa.mrvadi věděla,tak opravdu nechápu jejich obchodní politiku.Vždyť v dnešní době,kdy internet je opravdu mocné médium a zákazníci si dají ,bez problémů,vědět zkušenosti se zbožím a řešením reklamací,tak se pořád(čistě laicky) nemohu dopočítat,zda jim stojí za to(a nemyslím jen tuto fa.) přicházet denně o potencionální zákazníky,kteří jim nesou peníze!!!

roce - Profil | Út 18.9.2012 23:10:37

ZIKY >> no snad si placení odmítl ne?

ZIKY - Profil | Út 18.9.2012 23:06:04

roce >> Jasan,přesně tak jsem to myslel!!!Od fa.mrvady už fakt nic!!!!!!!

roce - Profil | Út 18.9.2012 22:43:40

ZIKY >> ano,to je špatně,ale to že opravovali je vpořádku,peníze po tobě žádat je špatně.

roce - Profil | Út 18.9.2012 22:20:20

goldmaxx >> zda jsi dostal k výrobku záruční list,tak nárok na reklamaci určitě máš.Výrobek by měl být však kompletní.Prodejce zašle výrobci a ten rozhodne zda je to od běžného použití,nebo pak vada materiálu.Prodejce by tě pak měl informovat kdy se máš dostavit k vyřízení reklamace,nebot záruka se počítá datem prodeje.Když pak nesouhlasíš s vyřízením reklamace od výrobce nebo prodejce.ČOI,odborný posudek atd.Pak už je to na tobě jak daleko půjdeš.....

ZIKY - Profil | Út 18.9.2012 22:18:16

Padja - >> Mě se před pár dny stalo něco podobného-příklad pro ostatní!!!Zakoupil jsem táťkoj prut od fa.mivardi(opravdu mě nejde na klávesnici velké m!!!).Nevydržel první nához s 1/3 doporučené zátěže.10 sec. chytání za 800,-Kč-paráda.Reklamace mě nebyla uznána a vykukové(po konzultaci s naší právničkou) -zcela obcházejíc zákon(vždyť paragraf je dvakrát zahnutej...) mě zdělili,že mě prut opravili(vyměnili zcela dole u spojky popraskaný-rozštěpený) vrchní díl.Koumáci mě pak sdělili,že mě prut opravili,ale požadují 400,-Kč za opravu.To zcela bez kontaktování a mého souhlasu!!!Takže zkoušejí,co lidé vydrží a kolik se s nimi nebude soudit,nebo si alespoň stěžovat na ČOIce.Doporučuji,a ne jenom Tobě,obrátit se alespoň na ČOIjku.Je to to nejmenší,co můžeme všichni kupující udělat,aby s náma podobní"taky obchodníci" nev...ebávali!!!Tak mě ta obchodní politika této značky(tedy jestli o tom všem ví-i když stále ve skrytu duše doufám,že NE!) nejde na rozum.

Efis9 - Profil | Út 18.9.2012 21:49:05

goldmaxx >> Hele zkus to a uvidis. Prislovy tvrdi, kdo nesazi nevyhraje :-)

nofish - Profil | Út 18.9.2012 18:38:02

goldmaxx >> záruční období je jedna věc, to že se záruka nevztahuje na běžné opotřebení výrobku, je věc druhá a je třeba si to uvědomit (jsem rád, že jsem ji nekoupil, zaltá spomb, nevěřím tomu "bezpantovému" výmyslu).

Anýzový dědek - Profil | Út 18.9.2012 18:30:58

goldmaxx >> ti řeknou, že je to spotřební materiál a odpadnutí těch klapek sis způsobil sám nesprávným používáním. Nebo bys mohl dostat dotaz:"A vy jste to používal?"

goldmaxx - Profil | Út 18.9.2012 17:49:18

No právě proto že se jedná o únavu materiálu v záruční lhůtě 2 let.

Martin... - Profil | Út 18.9.2012 17:40:57

goldmaxx >> tam tě myslím pošlou někam, protože to je únava materiálu :-) ale zkusit to můžeš, nikdy nevíš, zda ti to vyjde či nevyjde :-)

goldmaxx - Profil | Út 18.9.2012 17:36:16

Mám podobný problém--u Red mamy mně cca po jedné sezoně odpadli samozřejmě někde ve vodě dvířka.Je možno tento výrobek reklamovat pokud není kompletní????Víte někdo??Díky

Fil@s - Profil | Po 17.9.2012 16:53:48

Padja - >> Je to tak, jak píšou ostatní tady. Pokud se nepůjde s prodavačkou v klidu domluvit, tak se nepárej, nikdo se s tebou taky nepárá... Máš právo na nové - to samé zboží, nebo na vrácení peněz.

Monte16 - Profil | Po 17.9.2012 14:55:35

- LaMa1 - to správně a srozumitelně napsal - tady příslušné ust. občan. zákoníku - § 622

(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

V tvém případě jde o vadu neodstranitelnou - a máš na výběr výměnu věci či odstoupení od smlouvy. Vybrals odstoupení od kupní smlouvy, čímž se vaše vzájemné práva a povinnosti od počátku ruší, a je třeba si navzájem vrátit původní plnění - ona ti vrátí peníze, ty jí ten prut ošlaháš o hlavu :) (pokud ti nebude chtít vrátit peníze...) - pověz jí o té ČOIce, a ona si to zajisté rozmyslí ;)

Anýzový dědek - Profil | Po 17.9.2012 14:44:23

Venca888 >> jj...))

Venca888 - Profil | Po 17.9.2012 14:15:42

Anýzový dědek >> hlavně přijde o svoje prachy, který má v marži...

Jarda Š. - Profil | Po 17.9.2012 14:03:00

Padja - >> Máš pravdu. Pokud prodejce oprávněnou reklamaci nevyřídí opravou nebo výměnou za stejný výrobek bez vad, máš právo na vrácení peněz, nabízenou hodnotu v jiném zboží nejsi povinen přijmout a máš právo trvat na penězích. (Jen pokud by šlo o reklamaci v záruční době prodloužené nad zákonnou, pak mohou být práva kupujícího omezena).

Anýzový dědek - Profil | Po 17.9.2012 13:43:32

vokounek >> však ano, pokud s tím nesouhlasíš, tak to musí udělat tak jak stanoví zákon.

vokounek - Profil | Po 17.9.2012 13:29:56

Anýzový dědek >> a o tom sa tu celý ten čas bavíme. nemôže ťa nútiť do niakeho tovaru bez toho aby si súhlasil ;)

Anýzový dědek - Profil | Po 17.9.2012 13:15:17

vokounek >> No o tom zda po odstoupení je povinen vrátit peníze dost pochybuju, protože pokud ti nabídne výběr zboží ve stejné hodnotě opravované věci, tak vpodstatě splní onu klauzuli vrácení peněz.
Dělají to prostě z lenosti, protože by musel hledat v účetnictví dané reklamované zboží a přijatou hotovost účetně vystornovat.

Rybatorstr - Profil | Po 17.9.2012 13:09:08

Padja - >> Koukni sem, snad ti to pomůže. Máš tam i telefon na odborníky, kteří by ti měli poradit dle problému s reklamací :

http://www.dtest.cz/clanek-1530/telefonicka-poradna​-pro-spotrebitele?utm_source=seznam&utm_medium=cpc&​utm_content=Reklamace&utm_campaign=2-Poradenstvi

vokounek - Profil | Po 17.9.2012 13:06:41

Anýzový dědek >> na odstúpenie od zmluvy a teda na vrátenie peňazí máš právo vždy keď predávajúci nedokáže plniť zmluvné podmienky. po odstúpení je povinnosťou predávajúceho vrátiť peniaze. ja len že tie tri opravy sa týkajú prípadu že predávajúci je schopný zabezpečiť opravu. a musela by byť opravovaná jedná a tá istá závada inak právo na odstúpenie nemáš..

Anýzový dědek - Profil | Po 17.9.2012 12:50:05

Padja - >> V podstatě to co ti ta prodavačka nabídla, byla výměna zboží za jiné ve stejné ceně. S tím si souhlasit nemusel.
Ale jak už tu bylo psáno, tak je její povinností , buď zabezpečit opravu nebo přez dovozce zajistit výměnu za stejný kus nový a nebo po opakované 3 reklamaci vrátit peníze.
Pokud jsi souhlasil s tím, co ti nabídla, tak je chyba na tvé straně a ničeho se nedovoláš.

vokounek - Profil | Po 17.9.2012 12:42:57

Padja - >> ak nieje schopná zabezpečiť opravu máš právo na výmenu za nový tovar. prípadne ti môže ponúknuť iný ale toto je možné uskutočniť len po obojstrannej dohode. nemôže ti to nakázať. ak ti nevie zabezpečiť výmenu za nový tovar ani sa nedohodnete na inom máš právo odstúpiť od zmluvy a tým pádom na vrátenie peňazí..

Venca888 - Profil | Po 17.9.2012 12:37:33

To je nesmysl. Reklamace je buď uznaná nebo ne. Pokud ano, pak máš právo buď na opravu, výměnu za stejný zboží anebo vrácení peněz. Na vrácení peněz máš nárok až po třetí reklamaci (pokud nevyužiješ zbylejch možností). Kompromisem může bejt výměna za jiný zboží, ale to je tvuj ústupek (čimž netvrdim, že to musí bejt nutně špatnej postup).

Figos - Profil | Po 17.9.2012 12:35:24

Musím souhlasit tady s kolegou Efis9 po dvou reklamacích se vrací platba za zboží jinak buď musí zboží opravit nebo nahradit novým stejným žádným jiným,to si pak můžeš koupit jiné po vracení peněz........