- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Vodáci na našich řekách - jak dále?
V sobotu jsem se vydal na svůj domácí pstruhový revír, kde vzhledem k minimu srážek v poslední době teče těžký podstav. Ani to však nezabránilo dalšímu nájezdu hlučných ožralů s pádly, kteří se chovali jako kdyby jim to tam patřilo. Na x metrů daleko bylo slyšet, jak dřou lodí po dně a pádly se odrážejí od kamenů, které samozřejmě převraceli. Voda za nimi byla kalná, mrtvé ryby jsem však neviděl. Jejich chování mě opravdu vytáčí, stejně tak i obrovská nezodpovědnost - minulý rok jsem byl svědkem toho, jak namol opilý muž "kormidloval" raft (za letního stavu vody!!), jehož posádku tvořily i děti, a měl co dělat, aby je všechny nevysypal nad 3m jámou se silným proudem. Helmu ani vestu neměl. Když jsem chytal na Vltavě pod Vyšším Brodem, musel jsem uhýbat já jim, neboť mnozí svou loď prostě nezvládali.
Jaké jsou vaše zkušenosti s vodáky? Myslíte si, že je rozhodnutí ŠUNAPu o omezení počtu lodí a povinném průvodci krok správným směrem? Je vůbec možné regulovat tuto lidovou zábavu mimo národní parky, když zažívá takový boom? Analogicky - když můžou dávat dýchnout cyklistům, proč by to nešlo i u vodáků? Měl by se snad zavést nějaký vodácký lístek, aby se zabránilo excesům?
Řeky nepatří jen nám a já osobně nemám problém s lidmi, kteří se na vodu nehrnou za každou cenu, resp. se u ní umí chovat, ale těch je bohužel málo.
Třeba dojdeme k nějakému zajímavému závěru.
Vodáci..
A) jsou kámoši.4%
B) mají stejné právo používat vodu jako my.30%
C) vytáhnou lajnu až na podklad.0%
D) jsou banda nezodpovědných a uřvaných ožralů.11%
E) mě nezajímají, protože chytám jen na stojáku.1%
F) by měli být zregulováni vzhledem ke svému chování.54%
Od 4.6.2012 hlasovalo 81 čtenářů.
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
0x v oblíbených a 2x v ignorovaných.
NVašnivý rybář - Profil | Ne 10.6.2012 13:45:39
NNICKLOTERS - Profil | So 9.6.2012 22:43:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Pokud je však někdo prase ve svém osobním životě zůstane prasetem bud s prutem na břehu revíru ale teké klidně i v kánoii ........................
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 20:52:50
Tam je problém stejný, jako v naší rybařině. Ti slušní nejsou vidět, protože zapadnou do té přírody tak, že si jich člověk ani nevšimne.
Takže je to o lidech. Já se o ten prostor s klidem podělím, proti opravdovým vodákům nic nemám.. Tuto diskuzi jsem zaměřoval hlavně proti těm, kteří se chovat neumí.
NŠiban - Profil | Po 4.6.2012 20:37:58 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NKubouš - Profil | Po 4.6.2012 18:25:49
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 18:22:10
Tož to je blbé..
Když to zajde až tak daleko, připadá mi to neskutečně buranské..
Já bych se tím asi omezit nenechal, ale loď bych pustil někde, kam se jim blbě poleze a nebude moc vidět..
NKubouš - Profil | Po 4.6.2012 18:18:24
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 14:49:11
Mno, já jednou za rok na tu modrou nebo žlutou loď nasednu, ale jak jsem už psal, u vody se chovat umím.
Ale když to vidím kolem sebe, tož bych to mlátil pádlama do hlavy.
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 14:16:31
"Společnost je taková, že se chlastá všude"
To bude asi ono. Chlast dělá i z normálních lidí zvěř.
Nbedyguard - Profil | Po 4.6.2012 14:07:39 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Společnost je taková, že se chlastá všude. Chlastá se doma, chlastá se v hospodách, chlastá se na chatách, po sportu a při sportu a tak se samozřejmě chlastá i na rybách a na vodě. Proto mě překvapuje, že se rybáři pozastavují nad chlastajícími vodáky, zvlášť když sami rybáři mají s chlastem problém. Rybaření i vodáctví jsou volno časové aktivity a spousta lidí si je chce tzv. užít naplno, s čímž je často konzumace alkoholu bohužel spojená.
Situace se mě osobně dotýká v tom, že takřka celý život rybařím a každý rok minimálně jednou vyrážím na vodu na české řeky. Alkoholu se nevyhýbám a přiznávám, že xkrát jsem to s chlastem také přehnal. Když sedím na rybách, často mě vodáci také vnitřně serou, problém je, že je nás moc a nejde mít oddělené řeky pro vodáky a rybáře, stejně jako nejde mít např. vody jen pro sumcaře nebo bruslostezky a cyklostezky, kde jsem konfliktů také viděl mraky.
Osobně si ale myslím, že situace není až tak kritická, jak to může vypadat. Jak tu již bylo řečeno, vše je o lidech a jejich vychování a často je větší pako člověk střízlivý než opilec, klidně i proto že nechápe, že někdo jiný může být opilý. Tak jako u rybářů je i u vodáků je podle mě drtivá většina lidí v podstatě slušných a ten opravdový bordel dělá jen zlomek z nich, často to bohužel stačí na špatný obrázek o celku. Úmyslné rozbíjení majetku či prázdných flašek jsem nikdy na vodě neviděl a pokud snad, pak šlo o exces jednotlivce, k jakých dochází všude a ne o obecný problém vodáctví.
Nrybomil - Profil | Po 4.6.2012 14:07:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Takové jsm zažil třebas minulou sobotu u Ledče/ Sáz.asi 40 lodí v pohodě, pokecali jsme, dostali potřebné info. Bohužel, nebo pro kolegy ze SR bohudík to byli právě všici naši společní bratři a sestry ze Slovenska. Takové vodáky jsem neviděl 10 let.
Butchi : nevím jak u vás, ale na naší konferenci to odhledně kormoše tak úplně nekonkrétní zase nebylo
Pokud mám hlasovat vidím to tak, že je to stále víc a více varianta D) hlavně ty žlutoloďáci a mordoloďáci tedy co maj náčiní z půjčoven a na vodě jedou 1x / rok . Ti se podle mě nenaučí být správným vodákem nikdy.
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 13:59:47
Nakonec to přišlo odjinud, ani nevím odkud, ale hlavně, že se to začne střílet.
Ano, taková je doba, tedy není v našich silách změnit ostatní, maximálně sami sebe a to už si musí každý srovnat sám.
Nondra.soucek - Profil | Po 4.6.2012 13:54:28
NKovis - Profil | Po 4.6.2012 13:53:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nondra.soucek - Profil | Po 4.6.2012 13:49:08
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 13:47:15
Obávám se, že na slušnost a ohleduplnost je v dnešní době nahlíženo jako na slabost.
NPíďa2 - Profil | Po 4.6.2012 13:45:39
NŽandule - Profil | Po 4.6.2012 13:42:53
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 13:40:45
Čirá improvizace na základě co by, kdyby + trochu si ulevit od toho vzteku, že v tom nejsu sám. Za svoje důvody se nestydím a rád to proberu s ostatními.
Když jsi nakousl toho kormorána, produkční rybáři by to vesele nechali tak, jak to je, protože inkasují. Ale asi došlo k tomu, že to začalo vadit někomu jinému. Pochybuju, že s tím něco udělal ČRS se všemi svými konferencemi, jejichž jediným závěrem bylo zjištění, že kormorán žere ryby.
V dnešní společnosti to tak skutečně je, nicméně to začíná nabírat na bezhlavosti. Pochopit se to dá, páč chleba zadarmo nemají, ale některé věci jsou už přehnané, zatažené do extrému. Nelíbí se mi to, každopádně je to mainstream a ten nezměním, ani kdybych se stavěl na hlavu.
NDrozďák - Profil | Po 4.6.2012 13:30:31
Troufám si tvrdit, že otázku "Mě by opravdu zajímalo, jak daleko to ještě bude muset zajít, aby někdo řekl dost" relevantně odpovídám v posledním odstavci mého posledního příspěvku.
Považ problém kormorán - jak dlouho to trvalo a možná ještě trvat bude, kolik škody bylo napáchano? A to ještě pták krom pár pseudoekologů, z kraje nějakých dotací a rybníkářů, kteří na něm možná nakonec i vydělali žádné prachy nikam nenalil.
Silnější pes mrdá. Na vodě i kolem ní zatím mrdá vodák a dlouho ještě bude. Jde o prachy, v první řadě. Možná je to tak i správně, alespoň do určité míry.
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 13:22:57
To vypadá jako doslovná srážka s blbcem.
Fakt nevím, co si o sobě ti lidé myslí. Jim asi nedojde, že jednou v tom hovně budou rýpákem rýt oni, až polezou zcákaní z lodi. Ta krátkozrakost..
Málo je doma řezali, málo.
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 13:20:56
Svůj názor na celou věc mám, ostatně jsem ho i prezentoval.. Nicméně nemám problém přijmout realitu a ta je taková, jak píšeš.
Jsem přesvědčen o tom, že tímto se dostáváme nad rámec diskuze - ekonomickou situaci v této zemi opravdu nevyřešíme a zakopaný pes je pravděpodobně tam.
Jak jsem už napsal, já se chtěl dozvědět další názory a pohledy + případně něco vymyslet, kdyby se náhodou zadařilo. Nepočítal jsem s tím, ale proč o tom nepodiskutovat, když je to stále aktuální téma. Mě by opravdu zajímalo, jak daleko to ještě bude muset zajít, aby někdo řekl dost.
Zejména mě zaráží nečinnost zelených, kteří jsou stavu zastavit dopravu na silnici kvůli jedné žábě, zatímco tento aspekt nechávají zcela bez povšimnutí. Asi není dostatečně mediálně zajímavý pro naplnění jejich exhibicionistických choutek.
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 13:15:43
Ano, ten problém je momentálně neřešitelný a já jsem si toho vědom.
Diskuzi jsem založil proto, abych se něco dozvěděl a třeba by se i podařilo na něco přijít.
NKubouš - Profil | Po 4.6.2012 13:13:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nevím jak jsou na tom ostatní toky ale sázava opravdu vodáctvím trpí a to rok od roku více..
Bordel, devastace, netolerance,nakáleno na březích a v lodích..
Nestačí že loď prošlapou a zničí , musí na ní ještě nakálet..
Vloni se mě stalo při brodění, že do mě zezadu narazil vodák v proudu kánoí a když jsem se tam vykoupal rozmáčel si věci, ještě se tomu smál a nadával že tam nemam chytat ať táhnu do prd.. a tak..no pěkný :-) měl jsem kliku že jsem nebyl zmrzačenej.
NDrozďák - Profil | Po 4.6.2012 13:13:02 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
"To fakt za peníze uděláme všechno?" - Ano - kor v regionech s nezaměstnaností 20% a víc, v segmentech, které z vodního turismu a s ním spojených rádovanek žijí, dávají kšeft soukromníkům a práci běžným lidem.
Dál jsme zatím nedospěli, zrušit či výrazně omezit tento byznys znamená přinést pro obce v povodí alternativu a náhradní příjem do rozpočtu. A těch příležitostí moc není.
Že celá mašinérie kšeftu s vodou a kánoí je mimo jakýkoliv mantinel je jasné, jak jí ale do mantinelu dostat, aby přitom půjčovny, starostové a celý komunál včetně obyvatel obcí (buď si jist že taky budou řvát pánč jim bereš kšeft a práci...) nemuseli razantně slevit ze svých očekávání? To je věc druhá...
Mysli si co chceš, ale tohle je REALITA.
Mantinely přijdou, ale až v okamžiku, kdy situace bude pro nějakou jinou zájmovou skupinu úplně neúnosná a hlavně kolaterální škody začnou stát prachy. Zatím vodáci prachy přináší, ale nečerpají. Proto jsou hájeni.
Nmascha - Profil | Po 4.6.2012 13:10:28
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 13:02:19
Tohle je právě ta věc, která by se měla nějak vystihnout. Ať mají aspoň minimální znalosti.
Třeba můj domácí revír je na pohled jednoduchá řeka, ale jsou tam poměrně nebezpečné proudy. Už jsem viděl i blbce, kterým produ zlomil loď, když se zasekla napříč pod stavidlem.
Nondra.soucek - Profil | Po 4.6.2012 13:00:09
EDIT: Minulý rok se u Olomouce utopili žák, učitelka a instruktor, když žáka chytnul válec pod jezem. Ti tři mohli být naživu, kdyby instruktor a učitelka měli základní znalosti o záchraně, popruh, házecí pytlík a pevnostní karabinu. Jsou to věci, které mám pokaždé s sebou. Jim by to tenkrát všem zachránilo život...
To jen tak pro ilustraci...
Nšumava - Profil | Po 4.6.2012 12:51:00
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 12:48:37
Potom se tedy neodvratně blíží konec lidstva?
Nejhorší totiž je, že na ty lodě vlezou i lidi, kteří o vodě nevědí nic. Myslím tím o proudění apod.
Já na loď 1x ročně vlezu, docela mě to i baví, ale beztak mě sere, že nemůžu chytat. Nelemtám na lodi, jsem potichu a podstav nejezdím. Ale to je asi proto, že jsem byl nejdřív rybář a až potom rekreační vodák.
Nondra.soucek - Profil | Po 4.6.2012 12:44:48
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 12:44:00
Nepochopím, z jakého důvodu si necháme toto líbit ve vlastní zemi. Protože k nám se nejezdí na dovolenou, k nám se jezdí dělat bordel a chlastat.
To fakt za peníze uděláme všechno?
O té atrakci v ČK jsem slyšel.
Z toho by člověk blil.
Stejně tak názory některých lidí, že "ta řeka patří jim", protože - doplň si nesmyslný důvod, např, že tam už dlouho provozuje kemp nebo tak něco.
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 12:41:28
Moc pěkně a výstižně napsáno.
Tedy opět narážíme na to, že je to problém módy a vychování.
Dokážu pochopit, jak se asi cítí ti opravdoví vodáci.. Já je respektuju a tento stav mě mrzí i za ně.
Ukočírovat počet lodí asi bude nemožné, ale ty limity pro splouvání by se zpřísnit měly.
NŽandule - Profil | Po 4.6.2012 12:39:54
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 12:38:04
Já bych ten selský rozum zase tak nezatracoval, ostatně je to stále ten nejlepší prostředek na analýzu situace :-)
Nšumava - Profil | Po 4.6.2012 12:37:49
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 12:37:30
No právě, je to přesně jak v té rybařině. Slušný rybář není moc vidět, zato všichni ti troubové, kteří dělají bordel, na sebe upozorňují až dost..
Samozřejmě, nehážeme tady všechny do jednoho pytle, ty řeky nepatří jen nám. Ale ať má to chování kulturu.. Ideální asi nebude nikdy nic, přece jen nejsme malé děti, abychom si to mysleli, ale aspoň nějak to vylepšit..
Pěkná lodička, tu bych bral :-)
Nšumava - Profil | Po 4.6.2012 12:31:07
Nondra.soucek - Profil | Po 4.6.2012 12:29:53
NSintrix - Profil | Po 4.6.2012 12:25:03 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Tady frčí turistika z půjčoven a tito tůristé neznají nic. Onehdá jsem měl konflikt s partou intošů-Rusů hovořících anglicky. Postupně najížděli až mě pod nohy. Pravidla, slušnost ? Já si zaplatil a jedu !!
Nebo různí rádoby vodáci bouřlivě řvoucí pod mosty a plácajíci vší silou pádly do vody. Zesílená ozvěna to je přeci k pokukání. Prostě paka se najdou všude.
Pořádek ve vodě a na břehu je také jen o lidech.
Nebo majitelé kempů. Povodí vybagrovalo řeku jak prase koryto. A pár podnikavců si nastavělo hrázky skoro do 1/3 řeky. Jeden podnikavec si dokonce nasypal kamenou hráz - molo tařka do poloviny toku. ČK naproti kempu pod Trojicí.
Nšumava - Profil | Po 4.6.2012 12:22:25 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
V podstatě velmi účinná ochrana proti nadměrnému poškozování života v řece, by bylo určení minimální hladiny toku na povolené splouvání, to by uchránilo nejzranitelnější horní části řek. Dřív to byla samozřejmost, protože v prázdné řece si člověk akorát zničil loď, ale dnes plastem přejedete i mokré kameny...
Dost kecání, k otázce : nemyslím že je možné tuto lidovou zábavu mimo NP ukočírovat, zvláště ne na těch vyhlášených vodáckých řekách.
Nondra.soucek - Profil | Po 4.6.2012 12:20:50
V době tření je kolísání hladiny určitě problém.
Teď si říkám, že jsem měl možná zvolit jinou vysokou školu. Třeba bych měl v těchto otázkách větší přehled a neřešil to "selským" (rozuměj značně zkratkovitým a zjednodušujícím) rozumem.
NŽandule - Profil | Po 4.6.2012 12:20:39 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 12:14:18
Jako asi jo, ale to nepravidelné hýbání s vodou je obecně problém, zjm v době tření.. Nevím, asi už to zabíhá za hranice vodáctví, protože betonovou lobby nepřemůžeme..
NBrtek - Profil | Po 4.6.2012 12:11:55 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
první povídá druhému:
"Měl jsi pravdu, že do záchranné vesty se dává polystyren
a ne molitan."
Nondra.soucek - Profil | Po 4.6.2012 12:11:43
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 12:03:46
To je právě ono. Tohle hýbání s vodou, pokud je nepravidelné, je podle mě extrémní zlo, nemluvě o tom, že by to mohlo být snad nezákonné? Samozřejmě se potom vymluví na provozní důvody, např v Praze - Tróji prý hrázný pouští vodu, když vidí rybáře pod jezem a pak řekne, že si to vyžádaly provozní důvody..
Chtělo by to názor odborníka, jaký vliv to na ryby má nebo může mít.
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 12:01:45
Bohužel je to tak. Můžeme o tom diskutovat jak chceme, ale chování lidí nezměníme.
Mě jen zajímá, jak to vidí ostatní a jestli by se třeba nedalo něco vymyslet..
Já mám u vody taky rád klid, kvůli tomu tam chodím. Banda řvoucích a opilých lidí mi tam prostě nesedí, ať jsou to rybáři nebo vodáci.
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 12:00:45
Teďka v sobotu teklo trošku víc, ale i tak drhli, mlátili pádlama do dna a obraceli šutry. Hnus.
K tomu řvali jak na lesy. Voda úplně čistá, po nich tekl totální kalfas.
Dokonce jsem tam viděl i bobra, takže by se to třeba dalo uhrát na to?
Nkunnan - Profil | Po 4.6.2012 11:56:56
Nondra.soucek - Profil | Po 4.6.2012 11:54:51
NBrtek - Profil | Po 4.6.2012 11:53:21
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 11:47:02
Tohle právě nechápu, ta netolerance, prostě já, já, já. Často mají legraci z toho, že způsobí rybáři nějakou škodu. Proč?
Stejně tak dělání bordelu.. To si neuvědomí, že na ty střepy můžou šlápnout i oni? Roztrhané broďáky za x tisíc nebo dokonce pořezaná noha jsou to nejmenší, co se může stát..
Jaký je to vzor pro potomstvo?
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 11:44:33
Většinou to byl člověk minimálně středního věku v lodi, která již mnoho pamatuje. Jel tiše, ani jsem o něm nevěděl, když jsem se otočil, slušně pozdravil a objel mě v rámci možností velkým obloukem.
Proti takovým nemám nic, ani slovo, naopak se dokážu o ten prostor v klidu podělit.
NKubouš - Profil | Po 4.6.2012 11:43:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Je to banda ožralejch kreténů bez vztahu k přírodě, vodě a rybářům kteří mají větší právo užívat vodu než oni..samozřejmě když vidím rodinu s dědmi kteří se chovají slušně je to o něčem jiném..jenomže takových lidí je bohužel čím dál míň..
Celkem běžně vídám jak rozmlacují láhve od rumu a jiných delikátních nápojů o skály pohazují je na jezech ...
Prostě jedním slovem DOBYTEK. Mělo by se to regulovat, zpoplatňovat, pokutovat..prostě nějak řešit ..
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 11:39:34
Ono na tom také něco bude, zejména v dnešní situaci, kdy nám pořád někdo otlouká o hlavu nějakou krizi. Tedy by bylo jen velmi složité toto prosadit.
Myslím, že jsi to napsal naprosto přesně - nejhorší jsou lidé, kteří toto dělají, protože je to moderní, případně z jiného pochybného důvodu, a nemají k tomu vztah.
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 11:38:16
Na Bystřičce ne, tam se to snad ani sjíždět nedá :-))
Samozřejmě, občasné zpestření jak píšeš ty na škodu úplně není :-)) Ale nesmí to být jedna loď za druhou na řece, kde je podstav.
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 11:36:47
A teď jsme narazili na další věc - co vypouštění vody z přehrad jen kvůli vodákům? Pokud vím, je to běžná praxe..
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 11:35:14
Pochopitelně. Já sám jsem zastáncem vymetení některého dobytka z ČRS. Bohužel se to nedaří, neboť je ČRS na tyto lidi primárně orientován.
Pochopitelně, budeme se regulovat všichni navzájem a bude se nám smát někdo třetí. Ovšem je otázka, do jaké míry je vhodné nechávat vodáctví volný prostor.
Já zastáncem chlastání na rybách nejsem, nebyl jsem a nikdy nebudu. Ostatně proti těmto sportovcům také brojím.
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 11:33:13
Něco takového jsem myslel.
Tedy osvědčení o tom, že ten člověk smí a umí používat loď. Stejně jako my musíme mít rybářský lístek.. Brigády, tedy čištění břehů. A samozřejmě nějaký kontrolní orgán.
Třeba by se toho ujali sami vodáci?
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 11:31:55
Nebo by šli do hospody, kde si můžou dělat to, co jim majitel povolí..
NButchi - Profil | Po 4.6.2012 11:31:31
Otázka zní, jak to prosadit a jak to kontrolovat.
Každopádně si myslím, že je jako obvykle potřeba oddělit ty, které to opravdu baví a ty, kteří to berou jen jako příležitost dělat bordel a chlastat.
NZedusak - Profil | Po 4.6.2012 11:27:41
Naleš vavřina - Profil | Po 4.6.2012 11:21:11 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Diskutujte o rybaření
Kde to žije - všechna témata
0:24NDo Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých (Bleskovka) 1
ČtNPstruhová sezóna 2026 57
ČtNZraněné, postižené a mrtvé ryby 23
ČtNPruty Hearty Rise 490
ČtNPřímá zkušenost se signalizátory Sonik Gizmo 11
ČtNVýběr prutu sportex. 201
ČtNHlásiče MAD HI-T Bite alarm 3+1 29
ČtNZavážecí lodička s GPS 111
ČtNFree Spirit feeder 154
ČtNFan Club navijáků Tica 993
ČtNEnergetika vs. divoká voda: Kdo má větší nárok na naše řeky? (Bleskovka) 20
ČtNPřiposlech Fox rx 2
ČtNMuskareni v Gronsku 2
StNprut na lov candátů s Drachkowitchovým systémem 201
StNZákaz vstupu a rybolovu v revíru Dyje 13/1 - ohrožený orel (Bleskovka) 47
Co je nového - všeobecné
ČtNBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
PáNBleskovka: Rybáři porušují pravidla. Porybní na Plzeňsku hlídají i z lodě.
. . . NBleskovka: Energetika vs. divoká voda: Kdo má větší nárok na naše řeky?
. . . NBleskovka: V Nizozemsku pomáhají lidé rybám překonat vodohospodářské stavby pomocí "rybího zvonku"
. . . NBleskovka: Velké zlepšení čistoty vody má háček - řekami tečou tuny neviditelné špíny
. . . NBleskovka: Zákaz vstupu a rybolovu v revíru Dyje 13/1 - ohrožený orel
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
1.5.Ve Vstiši na Novém Rybníku 4 ha
1.5.Vstiš
2.5.RZ Veselá 2026
2.5.O putovní pohár MO ČRS Příbram -...
2.5.Rybářské závody Syrovice
2.5.Jarní rybářské závody Vranovská...
2.5.Brandýs - St.Boleslav ,, čuník...
2.5.Hadice ze Staráku II.ročník
2.5.Rybářské závody Horka nad...
2.5.O pohár starostky obce Dymokury...













