Jste pro opětovné zavedení všeobecného hájení ryb na říčních Mp revírech od 15.3.-15.6. ?

Myslím si , že toto hájení mnělo zcela pozitivní účinek na některé menší říční revíry . Vždyť ryba , která se dokázala sama vytřít je z hlediska genetiky značným přínosem .Ryba z úmělého chovu ,se dokonce někdy nedovede ani vytřít .
Jste pro to aby se rybám ve tření dal pokoj ? Nebo je vám to jedno , jen když můžete chytat a budoucnost vás nezajmá ?
Autor diskuse: sněžný muž - Profil , 17.5.2011 všeobecné - RŘ, MO, svazy

Jste pro zavedení všeobeného hájení ryb na říčních MP revírech od 15.3.-15.6. ?

A) Ano 14%

B) Ne63%

C) Jen ve vybraných lokalitách23%

Od 18.5.2011 hlasovalo 115 čtenářů.

NVLASTA.. - Profil | St 18.5.2011 15:22:49

match-oun >> Ty jsi snad spadl z višně. Však si chytej ty svoje malý kapříky. Moderní kaprařina je vrcholem rybolovu a jako taková si žádá vrcholné ryby. Trofejní ryby naopak škoda je. Je to kus, který si zaslouží úctu, že přežil tak dlouho a přináší radost mnohým rybářům. Zabít takovou rybu může jenom největší sobec a nebo masař.
A ano. I ta dolní míra by se měla posunout. viděl jsi už někdy kapra 35? Vždyť to je takový miminko. ukrojíš tomu hlavu, ocas a zbude ti nic

    Nmatch-oun - Profil | St 18.5.2011 15:17:27

    VLASTA.. >> Podle mě je spíš potřeba zajistit, aby trofejní ryby vůbec dostaly šanci vyrůst. Zvýšit dolní míry, omezit celkový počet odnesených úlovků, profi RS, jak říkáš. atd.. Trofejní rybu není škoda si odnést a týká se to obecně všech ryb. Chránit kapři K70 je zcestný výplod UKstyle-marketingem postižených "mozků". Sorry, ale je to tak.

      Nmatch-oun - Profil | St 18.5.2011 15:05:49

      sněžný muž - >> Mělo by to tak být. A dravce bych dovolil až od 1.9., myšleno vážně.

        NVLASTA.. - Profil | St 18.5.2011 15:04:21

        sněžný muž >> Nevíš proč?Zažil jsi někdy nájezdy masařů, když se nasadí? he? Nikdo vám nebrání chránit jiný druhy. My chráníme kapra, jelikož ho chytáme. Očividně ani to nestačí

          Nb.gun - Profil | St 18.5.2011 14:56:15

          CHaP >> Jen tak mimochodem, argumentace mníkem asi nebude to pravé ořechové...

            Nsněžný muž - Profil | St 18.5.2011 14:46:18

            VLASTA.. >>
            Nevím proč je potřeba chránit kapra , který je navíc (nepůvodní) a je ho všude dost .
            A navíc se ještě zvíšila lovná míra ve V.Č. na 40 cm .Všechny kroky ohledně kapra jsou kontraproduktivní ,ničemu nepomohou a jen budou snižovat populaci původních říčních druhů .
            Zamyslel se někdo jaký je vlastně roční přírustek kapra na řekách typu : Divoká Orlice , Loučná ?

              Nnepijunesouložimnekouřimapouštim - Profil | St 18.5.2011 14:21:41

              VLASTA.. >> :-), trošku ses zapoměl:-)

                Nšmudla - Profil | St 18.5.2011 12:35:29

                sněžný muž - >> Jinak myslím že to všeobecný hájení mělo smysl v tom, že kdokoliv v této době kdo seděl u řeky tak bylo jasný že se jedná o pytláka. Dneska musíš čekat s dalekohledem a zjistit co daný udělá s vylovenou hájenou rybou(parma ostroretka lipan štika okoun atd ..) aby se zjistilo jestli jde o rybáře nebo pytláka.
                Jináč za sebe pamatuju nejlepší tlouštorybařinu na třešňu začátek června. V červenci už tloušti mají rozbřednutou svalovinu tak to není ono je "brát".
                Jinak tyhle ryby o který jde, mají každá svoje hájení a rozmnožujou se aji bez všeobecnýho hájení.. to že je někteří lidi chodí hromadně podsekávat(ostroretky pod jezem apod), to není o všeobecným přístupu ale o selhání jednotlivce. Když u vody nebude sedět rybář, tak tam najdeš pytláka nebo volavku či kormorány.

                  Nbremic - Profil | St 18.5.2011 12:34:34

                  nedovolit legální lov znamená povolit nelegální lov. A nic s tím žádnej zákon,vyhláška neudělá. Udělal bych celoplošnej nábor do RS za slušnej plat a bude fajn

                    NVLASTA.. - Profil | St 18.5.2011 12:19:58

                    sněžný muž - >> Tohle ničemu nepomůže. Je potřeba chránit hlavně ty trofejní ryby (viz K70) a to celoročně. Tohleto hájení je k ničemu, jelikož akorát toho 16. naběhnou natěšený masaři a jsme tam, kde jsme byli.
                    Já jsem proti. Tudy cesta nevede. Cesta vede přes profi RS, častější kontroly a vymýcení kaprařiny

                      Naleš vavřina - Profil | St 18.5.2011 12:12:48

                      Zášť, sobectví a arogance, ... - o tomto je tato diskuze. Nemalá část diskutujících sleduje výhradně svůj zájem a o ryby jim až tak moc nejde - hlavně že to bude vyhovovat mě a nebudou chytat ostatní.
                      Pánové přestaňte si hrát na sportovce, rybopichy a rybofily - vemte rozum do hrsti a pak se konstruktivně o něčem bavte!!!
                      Jsem jednoznačně proti zavedení plošného hájení tekoucích vod. Proč?
                      1) Struktura současné obsádky a faktory jí ovlivňující - reofilní ryby a ryby lososovité mají několik mnohem větších nepřátel než jsou rybáři : predátoři a jejich bezprecedentní ochrana, ztráta vhodných trdlišť - zničení vodohospodářskými úpravami toku - regulece, kolísáním hladiny v toku díky pulzaci způsobené MVE, ztrátou schopnosti krajiny držet vodu a tím i ovlivnění celého hydrologického režimu, výskyt extrémních klimatických jevů, kolmatace koryt, změny fyzikálních a chemických parametrů vody ( např. prochlazení Jihlavky po výstavbě Dalešic a Mohelna), atd... - řešením je změna celého konceptu péče o krajinu
                      2) Další zákaz pro slušné rybáře, ten kdo už teď nerespektuje zákony a nějakou etiku chování k rybám, ten se bude chovat stejně i po zavedení hájení. Absence slušných rybářů u vody dá prostor pytlákům a jiným přestupcům zákona.
                      3) Ekonomický dopad - výrazný zásah do funkce a dnešní podoby svazu s negativním dopadem na drtivou většinu rybářů. Budete mít pak na drahé povolenky na soukromé úseky střídající se po kilometrech? Teď vám na to stačí jedna levná povolenka. Jaký bude koncept péče o toky když každý úsek bude obhospodařovat někdo jiný - a každý bude chtít vydělat a přitom nemít doprovodné náklady - na břehu hranice budou, ale ve vodě ne!
                      ...
                      ...
                      ...
                      Jsem ale pro zavedení dalších - rozšížení počtu hájených úseků jednotlivých revírů i s možností jisté cykličnosti v rámci daného revíru. Plošné zákazy nikdy nic nevyřešily, místní věcně opodstatněná omezení ano.

                        Nnepijunesouložimnekouřimapouštim - Profil | St 18.5.2011 11:01:52

                        šmudla >> tak proto jsme jako republika vřiti:-) A mimo jiné proto tmavnem, my potřebujem klid.

                          Nšmudla - Profil | St 18.5.2011 10:53:30

                          nepijunesouložimneko >> nepijunesouložimnekouřimapouštim - 18.5.2011 10:26:35 >> Ty přece nesexuješ tak na tebe nemá co přijít a školnímu autobusu nemusíš dávat lekce biologie v praxi.
                          Ryby klid potřebujou, protože když nebudou mít klid tak se narodí samý postižený ryby(třeba samí kapři) a to je pak pohroma.
                          Čím víc ryby rušíš, tím víc degenerovaných tlouštoplotic, cejnoplotic, kaprocejnů, štikocandátů se narodí. Ryby budou bez klidu tak zblnutý že nebudou vědět s kým a kde se třít.

                            NAzeal - Profil | St 18.5.2011 10:38:08

                            šmudla >> u nas su ryby hajene okrem riek vsade od15.marca do 1.juna, na niektorych rybnikoch sa udeli vynimka na 15.maja. Jalec hlavaty u nas uz nie je hajeny :)

                              NPaul Delpiaz - Profil | St 18.5.2011 10:30:15

                              šmudla >> bohužel například v Praze je mnoho míst kde byli doslova tlouští fleky a ted prostě zmizeli. hájení jim určitě prospěje.

                                Nrover - Profil | St 18.5.2011 10:28:21

                                Ne, pouze pokud se v dané lokalitě vyskytuje kriticky ohrožený druh. U některých PR je to na širší diskusi, situace tam dobrá určitě není :-(

                                  Nnepijunesouložimnekouřimapouštim - Profil | St 18.5.2011 10:26:35

                                  se mi zdá pánové, že vy k sexu potřebujete klimatizovanou, odhlučněnou, sterilizovanou ložnici! Na mě když to přije, mi nevadí ani plný školní autobus za pr delí:-)

                                    NBeila - Profil | St 18.5.2011 10:19:52

                                    hraji >> Ano souhlas, ryb je dost jen je umět chytit.

                                      Nnepijunesouložimnekouřimapouštim - Profil | St 18.5.2011 10:19:38

                                      Chose >> to bylo k věci:-)

                                        Nhraji - Profil | St 18.5.2011 10:12:37

                                        Nesouhlasím, plošné hájení je na nic. Navíc ryby hájené v tomto období a rozmnožující se v tomto období se množí přirozeně i bez hájení. Ale hájil bych pstruhové vody, od 2. ledna do 30.prosince.