Oprava uhlíkového prutu

Poradte prosim, kde zkusit opravit nadvakrat zlomenou uhlikovou matchku Browning? Opravit nebo vyhodit? Diky.
Autor diskuse: vreky - Profil , 4.1.2010 plavaná - náčiní, doplňky

Valda - Profil | Po 10.10.2016 23:29:20

kompletně opravený uhlíkový trn u podběráku vrácen uhlík na původní hodnoty a přeleštěno.

L285 - Profil | Čt 7.1.2010 19:40:18

pánové, realitka existuja a funguje za účelem zisku, ne z dobré vůle pomoci kupujícímu či prodávajícíimu :)

Jarda Š. - Profil | Čt 7.1.2010 19:14:03

mirmen >> OT: Jsou ale též známy případy, kdy klienti přišli o peníze v realitce (byla "vytunelována"), takže i tam je určité riziko.

L285 - Profil | Čt 7.1.2010 18:32:29

mirmen: dávat někomu prachy do ruky (jakoukoliv zálohu) je blbost a sorry, takovýto člověk si oškubání zaslouží. Pokud dáš peníze na vázaný účet, nebo použiješ klasický dokumentární akreditiv (až budu na LV zapsaný jako vlastník já a nebudou tam ani žádné zástavy či věcná břemena, šáhneš si na peníze = prodávající ví že peníze budou, kupující ví že o ně nepřijde), tak o peníze nemůžeš nikdy přijít a podvodník z něčeho takového rovnou vycouvá, ale to jsem kapánek odbočil :)
Jsem jednoznačný zastánce oprav a úprav. Klidně si i spodek topu vystužit proti promáčknutí v zápalu boje. Vlastnostma to už nikdy nebude takové, ale dá se hooodně přiblížit původnímu stavu. Povětšinou by měl prut po opravě trošililinku "ztvrdnout" pač je v místě bebíčka více materiálu než bylo v původním stavu, a jaký bude mít oprava vliv na průběh akce záleží kde se co zlomilo. Znám člověka co dělá stěžně pro yachting a má i soft na simulaci chování toho stěžně, ale tam je to v jednom kusu a průběh se dá simulovat, ale toto udělat třeba pro plavačkovou děličku kde každý díl funguje jako vetknutý nosník....to už je vyšší dívčí a prakticky úúúúplně na hovno! Takže koupit pryskyřice, tkaniny a patlama patlama :)

mirmen - Profil | Čt 7.1.2010 18:16:12

wendyo >> no, vím o člověku, který realitku vynechal .. zaplatil zálohu majiteli bytu ( záloha 400 000 ), o kterou přišel ( podvodník je nyní v Dominikánské republice, zanechal za sebou desítky oklamaných s celkovou škodou cca 9,5 Mega ). Úspora na realitce se tedy očividně "vyplatila".
K prutu .. vlastnosti opraveného blanku nebudou nikdy totožné s vlastnostmi blanku nepoškozeného.

franto1231 - Profil | Čt 7.1.2010 8:50:37

Uhlíkový prút, sa velmi ťažko opravuje to asi ani nejde, ked sa ho podari opravit vydrží max. pár dni potom sa zlomi znova, je dosť krehký. ODPORUCAM BUD KUPIT NOVY DIEL NA MATCH......ALEBO ZAHODIT.....ja som zlomil match Trabucco beznadejná oprava...vkladanie dielov nevydržal ani týžden .....vcelku som zlomil už 6 udíc za 15 rokov....vždy som to riešil kúpou nového diela alebo kúpov nového prútu..

wendyo - Profil | Čt 7.1.2010 8:43:35

Jak píše L285 oprava naco krmit peněženky prodejců a dovozců,to je jako by jsi chtěl kupovat byt nebo barák od realitky,taky zbytečně platíš navíc.
Pokud není ten prut staršího data tak za originální díl /nový/dáš třetinu ceny plus poštovné a bude makat tak jak má.

L285 - Profil | St 6.1.2010 19:24:58

ploutev: nemovitostma :) To co myslíš je jen koníček. Teda kůň a opravy vercajku jsou jen vedlejší produkt :)

ploutev - Profil | St 6.1.2010 19:21:49

L285: přezdívka sedí,čím se živíš?

L285 - Profil | St 6.1.2010 18:54:58

sadraj: můžu se jen zeptat, kolik prutů jsi ve svých rukách už opravil?! Podle toho co píšeš, budeš teoretik jako řemen, co navíc tu teorii ještě špatně čte :)

mirmen - Profil | St 6.1.2010 0:06:51

vreky >> na webové stránce www.loska.cz je odkaz na servis pana Batíka ( výroba a opravy rybářských potřeb .. v pravém sloupci stránky ) , zkus se ho e-mailem dotázat, zda má oprava smysl ( a nejlépe pošli i fotky poškozeného dílu , délka prasklin, místa zlomu .... )

mirmen - Profil | St 6.1.2010 0:04:38

sadraj >> nevěřím tomu, že opravený blank má naprosto stejné vlastnosti jako originál, rozhodně "není jako nový " ... podle člověka, který opravuje rybařinu celý život , SE OPRAVOU NIKDY NEPODAŘÍ DOSÁHNOUT NAPROSTO PŮVODNÍHO STAVU

cindy - Profil | Út 5.1.2010 22:56:03

Já bych asi koupil nový prut, nebo díl. Pokud by to tedy bylo finančně únosné.

sadraj - Profil | Út 5.1.2010 22:53:08

vreky >> nazdar dal bych dovnitřku nejakou penovou vložku a pak navrch nekde zkusil sehnat kevlar nebo uhlikovou tkaninu a celej ten kus bych obalil tim uhlikem od spodku až nahoru tak dve vrstvy a prosytit praskyřicí aby to proteklo až do podélnýho rozštěpu vnitřek by mela podržet ta pena ale musi bejt omalená v potravinářský vorii nebo mikrotenu aby to pryskyřice narozleptala , najlíp to bude udělat klasiskou laminační chs 104 nebo necím podobným . kdby se ti podařilo sehnat nekde uhlikovou tkaninu už sycenou pryskyřicí na takovým papíře jeko je samolepka tka se to jen omotá onablaí páskou třeba jak je na stronmy a nechá zahřít na cca 120 -150 celsiů a ten uhlik jak je prosycenej jakoby tuhou praskyřicí tak se psojí sám sebe jen táím zahřítím ale nesmí tam bátýt budbliny prave kvili tomu se to bud vakuuje a nebo natuho obalí tou páskou a utahne . delaji se takhle na kovovým trnu i nový blanky .Ale jestli se ta látka nasycená dá sehnat v maloobchodě tka to netuším . možná by stálo za to se poptat výrobce prutu jestliby kus neposlali a jaká by byla cena , Je to desně slabá tkanina jak hedvábí a dává se toho tzřeba i 5-10 vrstev najednou a pak se to spojí a je to jak nový

mirmen - Profil | Út 5.1.2010 22:44:54

vreky >> záleží na místě a charakteru zlomu. Pokud je blank "rozštíplý " po délce přesahující několik cm, musí být i vnitřní vložka patřičně dlouhá - delší než vlastní zlom.
Každý zásah do blanku ovliňuje jeho akci. Něco jiného je zlom například těsně nad spojem - někdy lze blank zkrátit . Jinak se chová blank, který má vyztužení např. ve střední části dílu = není oprava jako oprava.

L285 - Profil | Út 5.1.2010 17:28:19

vreky: určitě oprava, kupovat nový díl je zbytečné krmení peněženek dovozců a prodejců :)

vreky - Profil | Út 5.1.2010 15:59:06

Všem diky,nebyl jsem tak nešikovný ale nejaký větší kapr si to chtěl rozdat nemohl jsem povolit stromy a tak....dvakrat křup přitom 18 silon....servis to neuznal.asi ho opravim ,zdar

Honza. - Profil | Út 5.1.2010 10:02:41

For Vreky: To první doporučení,co Ti píše Foxxx: Lubor Zelený - obchod a služby Adresa: Palachova 13/12, 591 01 Žďár nad Sázavou mám vyzkoušeno,vloni mi dával dohromady bolo Colmic 6m ,měl jsem ji prasklou kousek od spoje,zkrátil díl,kdyby to bylo uprostřed,tak by jej spojil(asi vsunutím nějaké vložky a zalepením,kozultoval jsem to s ním telefonem),poslal jsem mu to cca 100 Kč pošta ve 150 cm trubce a vrátil mi to asi tak za 1-2 týdny: oprava s poštou od něj asi za 570 Kč. Prut je v pohodě.

mirmen - Profil | Út 5.1.2010 7:02:04

vreky >> mám obavy, že oprava nepovede k navrácení původních vlastností prutu, nejlépe by bylo vyměnit celý díl .. což je ovšem dost problém ( cena často okolo 500-1000 Kč, problematické dodací lhůty - pokud to některé servisy řeší výměnou, tak lze čekat dodací lhůtu i okolo půl roku ).

Ka-vec - Profil | Po 4.1.2010 21:52:13

vreky >> Nadvakrát? Jak se ti to člověče povedlo?

mihy.san - Profil | Po 4.1.2010 21:39:56

Hledej opraváře, kteří se specializují pouze na rybářské pruty, opravu provedou zkušeněji, lépe a levněji ... A nejlépe jdi přímo ke zdroji, nepotřebuješ žádného zprostředkovatele. Viz např. kontakty zde na MRKu.

vreky - Profil | Po 4.1.2010 20:16:31

diky za dobrou radu

foxxx - Profil | Po 4.1.2010 20:01:59 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

vreky >> Tady se můžeš podívat na cenu opravy ve specializované opravně a rozhodnout se:
http://www.sportenservis.cz/index.php?p=cenik_prut​y