Vánoce a tradice?

Vánoce jsou opravdu za dveřmi a tak se ptám.Co vy a tradice?
Na vsi každý správný chlap musel o vánocích přinést z lesa stromek a každý rybář od vody kapra.Nebo máte doma umělák a na talíři filet z Tesca. Pochlubte se.
Autor diskuse: vydrák - Profil , 21.12.2009 všeobecné - ostatní

Vánoce a tradice.

A) ano,máme živej stromek a vlastoručně chycenou rybu.58%

B) ne,máme umělej stromek a koupenou rybu.42%

Od 22.12.2009 hlasovalo 31 čtenářů.

vydrák - Profil | So 26.12.2009 19:08:16

Jelikož je po vánocích,tak myslím,že můžu tuto otázku zamknout.Mimochodem,potěšili mě procenta u první možnosti. Všem dík.

gx1 - Profil | St 23.12.2009 15:06:28

Stromek bohužel umělý a místo kapra vlastoručně chycený candát a štika.Rybí polévku dělám zásadně já a to zrovna nyní.

Jéňa-rybář - Profil | St 23.12.2009 9:06:52

Ahoj Všem ! Já si potrpím na stromek živej ( borovice ) žádná umělá náhražka mě nesmí do bytu.
Štědrovečerní večeře je krůtí,nebo kuřecí řízek s domácím bramborovým salátem(ten dělám já k tomu nikoho nepustím )Kapra nedržíme ( nechce se mě hrabat v kostech ) To je asi tak ve zkratce vše. Přeji Vám všem krásné prožití Vánočních svátků,hodně štěstí,pohody a hlavně pevné
zdraví.Mnoho krásných chvil u vody a rybám ZDAR ! Ahoj

vydrák - Profil | St 23.12.2009 8:42:15

Už od starověku se předváděli lovci před ženami,že přinesou na zádech např.divočáka.Tak i dnes je adrenalin vyčoudit hajnemu stromek a nepozorovaně s ním projít ,aniž by si mě někdo všiml.Můj letošní případ:Vyrazil jsem za černočerný tmy do 2km vzdálenýho lesa,kde sem měl obhlídlou pěknou borovičku.Samozřejmě,že čas od času tam prochází hajnej. Sebou věrnýho a ostražitýho psa.No a za svítání,kdy ještě každej spí,jsem se proplížil vsí.Doma už čekala žena s dětmi a následovala pochvala a dětská radost.Proto mi na vsích kradem stromky hajnemu za prdelí. Lovu zdar

Batour - Profil | Út 22.12.2009 20:29:21

stromeček mám umělej na taliři řízek a vinou klobásu ale salát domácí a na kapra se dívám jen na fotce

Rex2 - Profil | Út 22.12.2009 20:23:28

Máme sice živej stromek a koupenou rybu. Radši koupit než mít hajnýho za zadkem. Ten kapr se chytá pod tím ledem blbě a spolíhat na to že ho chytnu 23.12. je jak vyhrát ve sportce. Zajímavá otázka.

malsy - Profil | Út 22.12.2009 18:20:11 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Naše vánoce jsou spojeny s koupeným živým smrčkem, borovým chvojím a jmelím, ke štědrovečerní večeři rybí a houbová polévka,
koupený kapr (62 cm) a bramborový salát. Zkrátka-klasika. Z vánočních tradic mimo jiné dodržujeme zvyk prostřít k večeři jeden talíř navíc a v průběhu večeře nesmí nikdo vstát a odejít od stolu.
Přeji všem kolegům rybářům a rybářkám klidné a poetické vánoce
a pokoj všem lidem dobré vůle. Petrův zdar.

pdpavel - Profil | Út 22.12.2009 17:25:09

v anketě chybí možnos : umělý stromek a misto kapra filé z nějaký mořský potvory nebo vepřovej či kuřecí řizek.......to máme my :)

KOLIBRIK - Profil | Út 22.12.2009 16:59:49

vydrák >> ahoj.vys co si kazdy rok rikam o vanocich sam pro sebe..aby ten krasny rybarsky zivot nikdy nezkoncil

vydrák - Profil | Út 22.12.2009 16:45:21

KOLIBRIK >> Ahoj kamaráde.Tak tohle byl dnes nejhezčí zápis.Moc hezky a s citem napsaný.Děkuju.

splavek - Profil | Út 22.12.2009 16:40:28

Stromek musí být pravý,žádná umělotina a kapra jsem byl včera koupit.Kupuji kapra v podniku kde pracuji,je je totiž majitelem i jednoho chovného rybníku.No,ale co si vždy vyslechnu,když jdu kupovat toho kapra,to není na chlubení.Zhrnu to tak,že ten náš vánoční kapr je nejdražší ryba v celé střední evropě.Jo a v té anketě mi chíbí otázka :Máme živý stromek a koupenou rybu.

KOLIBRIK - Profil | Út 22.12.2009 16:00:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

vydrák >> nejkrasnejsi vanoce pro mne byli kdyz jsem byl jeste maly kluk.ne proto ze ty dnesni by byli o neco osizene ale hlavne proto ze jsme tu byli uplne vsichni,tatinek s dedou a ty nejmilejsi pribuzny.jako deti jsme nemeli zadne starosti a vanoce si uzili jak se patri.protoze pochazim z rybarske rodiny kde se stedry den a svatky vzdy konali na chalupe na brehu luznice bylo to jednoznacne o rybach.stromecek nam nosil rok co rok hajny vymenou za tatovu palenku.posledni dva dny pred stedrym dnem u nas vladla bojova lovecka nalada protoze jsme se vsichni kompletne usilovali oto aby na stedrovecernim stole nechybela krom kapra i stika.zaverecny pokus se konal vzdy na stedry den rano.musim priznat ze se malo kdy stalo ze by se nezadarilo.bylo to i zaroven celorocni vyvrcholeni nasi rybarske rodiny.dlouha leta vedl deda nezli odesel do rybarskeho nebe.stafetu prevzal muj tatinek a kdyz si i jeho panbuh vzal,zbyl jsem tu ja a uz i muj maly synek,ktery hrde nosil jmeno po mem tatinkovi a zabral u vody misto po mem dedovi.a tak se to stalo vzdy tradici.hajny uz ma synka,ten nam nosi malou borovicku,ja se synem a uz i malym vnouckem rano na stedry den rybarime a prozivame spolecne vanoce se vzpominkami na ty nejblizsi.vanoce prozivme opravdu pokorne.mam zenu,ktera sice nerybari ale ma muze rybare a miluje prirodu stejne jako ja.

Čendík - Profil | Út 22.12.2009 14:45:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Stromek zásadně rostlej - ta krásná vůně jehličí a pryskyřice k vánocům neodmyslitelně patří. To žádnej sebekrásnější umělej stromek nemůže nahradit. Většinou kupuji jedličku nebo stříbrný smrk, ale letos ufiknu smrček, který mi roste na zahradě na nevhodném místě. Ačkoli doma ryby
jíme a mám z čeho vybírat, na Štědrý den bude klasicky kapr s bramborovým salátem a pořádnej hrnec dobré rybí polévky. Salát dělá žena, rybu a polévku vždycky já-polévku dělám den předem, protože druhý den je pěkně uleželá a má lepší chuť. No a mezi svátky si uděláme candáta a taky se těším na gulášek ze sumce. Kromě ryb hodím na Silvestra do udírny k přeuzení nějaké klobásky, vepřové koleno a jiné dobroty. No a samozřejmě jdeme na svátky do kostela a na Boží hod máme v Brně-Tuřanech v parku před kostelem v 16.30hod. živý betlém a protože tam máme i ovečky a k těm patří pořádnej ovčáckej pes, převlíknu se za pastýře, vezmu svýho Arona a budu u oveček a přikládat na oheň.

Anýzový dědek - Profil | Út 22.12.2009 14:45:20

Venca888 : Kocku mame stejnou.
Stromek umely s umelymi ozdobami. Ona do nich pinka, ale jsou pomalu nerozbitne, tak uz potom jen stromek tzv.hlida.

Sven - Profil | Út 22.12.2009 14:36:46

Stromek syntetický, made in Polen. Kapr svazový, vlastnoručně ulovený.

Venca888 - Profil | Út 22.12.2009 14:35:08 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Anýzový dědek >> já ho kvůli kočce přivazuju a nezdobim

Kamy - Profil | Út 22.12.2009 14:34:29

Venca888 >> Já to mám podobné. Akorát stromek a rybu pořizuji před obchoďákem. V tom schonu to nemají šanci uhlídat. Je to pohodlňější než se plahoči do lesa a pak někam k rybníku. V téhle zimě bych to nedal.

Stromek si pořizuji přírodní od známých z lesa a rybu když nechytím tak si ji koupím. Jinak i ostatní tradice se zatím drží. Celej rok se za něčím honíme ale o Vánocích se sejdem a v klidu si je užijem.
Hodně zdraví, štěstí a úspěchů v rodině i u vody přeji všem slušným lidem.

Anýzový dědek - Profil | Út 22.12.2009 14:28:29

V ankete mi chybi 3.ti varianta: Mame umelej stromek a vlastnorucne chycenou rybu.
To je muj pripad. Zivy stromek mit nemuzu kvuli kocce, ktera by ho svalila na zem. A Tescokapra odmitam z osobnich duvodu.

Venca888 - Profil | Út 22.12.2009 14:11:40 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

stromek jsem ufiknul na panskym, kapra upytlačil na chovňáku....

ale kdež - stromek kupovanej, ale neozdobenej (kvůli kočce), kapra koupim zejtra na sádkách. Sice jdu zejtra na ryby, ale budu líčit jenom na candoše, na okouna, příp. na štiku. ROvnou z ryb koupit kapra,vykuchat, vykostit, večer udělat polivku a salát...

petr b. - Profil | Út 22.12.2009 14:06:06

stromek přírodní, voňavý, kupovaný, letos výjimečně jedlička, k večeři klasika - kapr, letos, jako ostaně většinou, kupovaný .... nebo spíše darovaný :-)

Feedoros - Profil | Út 22.12.2009 10:03:05

Rytíř >> no hele delame to uz dva roky takhle stim kaprem a prej se to da jist... Ale konec koncu me je to jedno ja ryby nejim aspon ty co chytim...:)

JohnMcE - Profil | Po 21.12.2009 23:42:00 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Tak určitě stromeček přírodní - tradičně hodně malý stříbrný smrček, k stědrovečerní večeři rybí polévku, kterou dělá léta létoucí tchýně pro všechny rodiny příbuzné v okolí a dopoledne si jí navzájem roznášíme. Pak klasiku kapříka obalovaného a bramborový salát. Pod talířem šupinu pro štěstí a dříve pětikorunu, dnes padesátikorunu, aby se nás držely příští rok peníze - hlavně na rybařinu...Kapřík kupovaný, krom něho mám ještě zamluvené dva líny, v konzumu jsem koupil pstruhy a lososí filety. To zas budou orgie...

Frantos - Profil | Po 21.12.2009 23:29:20 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

vydrák >> stromeček máme přirodní, na štědrovečerní večeři máme vždy rybí polévku,koupeného kapra-jelikož já všechny ryby co chytnu tak pustím, klobásy a řízky. Co se týče tradic, tak lijeme olovo, pouštíme lodičky z ořechových skořápek a o půlnoci chodíme na mši.

Káceč - Profil | Po 21.12.2009 22:34:25 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Stromů v lese mám za celej rok dost.Ale stříbrnej smrk je třeba likvidovat,tak jeden bude holt doma.Kapra nežeru,ale doma ho můžou a tak jsem jich několik lapil.Spát kvůli tomu můžu dobře.Když řízek,tak jehněčí nebo telecí.

Děda Gandalf - Profil | Po 21.12.2009 22:33:34

Stromek umělej, ryba žádná. Ryby nejím. Maximálně filé z mořských ryb.

jarda 2004 - Profil | Po 21.12.2009 22:31:52

vydrák >> Je to trága ale umělák je ale kapr je z kádě.Jinak škoda tradic na které se zapomíná.

retrívr - Profil | Po 21.12.2009 22:30:16

U nás borovice ze své zahrady, cíleně pěstováno a od doby kdy ryby chytám, nejsem nucen kupovat, je to o kvalitě ryby.Mraženou bych nikdy nekoupil.

retrívr - Profil | Po 21.12.2009 22:28:02

Rytíř - když umíš rybu zamrazit, tak věř, že je poživatelná velmi dobře.

Rytíř - Profil | Po 21.12.2009 22:19:56

Mam umělotinu a řizek kuřeci,nějakej solidni candatek se překecat nedal,tak co naplat:-)))

Rytíř - Profil | Po 21.12.2009 22:17:58

Feedoros >> kapr z leta to bude asi drsny,to nebude poživatelne:-)))

špaky - Profil | Po 21.12.2009 19:07:01

jako každý rok máme živý stromek a kapra si koupíme čerstvého den před štědrým dnem a ještě nejíme pokud možno před štědrovečerní večeří ať vidíme zlaté prasátko...:-)

CHaP - Profil | Po 21.12.2009 18:39:07

my máme rybníček který unese tak 6 kapru, a pro dva rodiny to je akorát, takže si tam 6 kapru hodíme,které samozřekmě nachytáme na vodách. pred vanaocema je vychytáme, necháme si dva na vanoce, zbytek se zabije a před silvestrem udíme, jinak stromekkupujem!!! les je daleko ;-)

Feedoros - Profil | Po 21.12.2009 18:35:30

no tak stromek mam umelej.... kapra chycenyho z leta ale zaprisahl sem se ze ho letos donesu od vody ted takze ode dne s tam chodim s feederem. Dneska sem nemel ani zaber... a navic je to skoro cele zamrzle.

???? | Po 21.12.2009 18:31:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

[smazano na zadost autora]

Vitali - Profil | Po 21.12.2009 18:30:28

vydrák >> Jako každej rok budeme mít doma kupovaného kapra s bramborovým salátem a borovičku- taky kupovanou :-)

foxxx - Profil | Po 21.12.2009 18:23:03 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

vydrák >> Tak my tuto tradici dodržujeme a na štědrovečerním stole k večeři kapra s bramborovým salátem mít budeme (jelikož já všechny ryby pouštím,tak kapra jsem dostal od známého a je to letos poprvé,co budu mít k jídlu rybu).Stromek žádná umělotina,ale poctivý smrček od kamarádů lesáků...:-)

Kuny8 - Profil | Po 21.12.2009 18:21:39

Ahoj,
my máme jako vždy kupovaný živý stromeček a chycenýho kapříka, domácí je domácí :-)