Sumec na velké vodní ploše,jak ho donutit vzít?

Zdravím Vás kolegové tišší blázni. Mám neskromnou otázku. Jak donutit na velké vodní ploše Sumce k záběru? Nejde vyvážet, nejde chytat s lodi. Chytám proto s velkým splávkem a na něm mám karasa cca okolo 20cm. Dá se ovládat v celku dobře na prutě,takže není problém si ho navést kam chci,ale naposledy se mi stalo,že jsem ho vedl tam kam jsem potřeboval, když byl na místě tak asi o 1m vedle rána a vývařiště tak 3-4m rybky lítaly jak vzteklé,ale buď netrefil toho mojeho stříbrňáka,nebo nevím a při dalším pokusu už nic... Žížaly nejdou dát vůbec i když je nahodím o půl noci za hodinu tam nemám ani kousek oberou mi to úhoři. Koupil jsem si na rybky i dip od blackfish humus složený s jater,krve atp,mělo by to prý vybudit k záběru,taky nic... Když dám podvoďák a větší rybu a okovám ji 3x trojhák tak mám dojem ,že v noci do něho něco malého šije,ale ráno když ho vytahuju tak je jen vyvlečený třeba s 1,nebo 2 trojháčků... Jak to mám udělat,aby to nebyla náhoda,když zabere. Máme tam chyceného 1,3m a vím,že tam jsou chycení i okolo 1,8m... Poradí někdo jak na to? Díky všem.
Autor diskuse: Neznaboh:-D - Profil , 14.7.2009 dravci - techniky lovu

tony.bobo - Profil | Út 29.9.2009 11:10:35

Neznaboh:-D >> dík,tobě taky.

Neznaboh:-D - Profil | Út 29.9.2009 10:54:05

tony.bobo >> Ok zatím zdar a at se daří...

tony.bobo - Profil | Út 29.9.2009 10:52:33

Neznaboh:-D >> To já ještě ne,naštěstí.No nic budu zatím končit musím vyloupat kukuřicu a namočit,o výkendu jedu na vranov a jelikož mám na vše spoustu času tak to dělám na poslední chvílu a pak se honím.Tak zatím čau.

Neznaboh:-D - Profil | Út 29.9.2009 10:48:32

tony.bobo >> jj já jsem taky docela zvíře,ale tatík je spíš opatrný... já už v životě pár proutků polámal:-D

tony.bobo - Profil | Út 29.9.2009 10:41:25

Neznaboh:-D >> Já bych měl s děličkou asi taky strach,mám taky 3 nebo 3.5 lbs tak bych byl opatrnější i když zase na to tahaj 20 kg kapry ale ti 2 zatím byli chycení na teleskop 3m,80g za nějakých 800 kč takže jdu do toho na tvrdo a u sumce na tvrdo jít musíš jen při tomto nářadí je to kdo z koho.

Neznaboh:-D - Profil | Út 29.9.2009 10:30:54

tony.bobo >> jj tenhle okamžitě po záseku zasedl a hotovo... 3lbs dělička a 0,30mm silon.. tomu holt nenasvědčovali...:-D

tony.bobo - Profil | Út 29.9.2009 10:28:07

Neznaboh:-D >> Já měl malej cca 40x40 cm ale už mám velkej s ramenama okolo metru.Já sem trochu ras neboli úplnej ras.Jakmile zaseknu rybu tak ta než se spamatuje tak je venku,ta jede smykem ven a nedostane šanci a kór u sumce.Beru to tak že když se tohle stane tak je lepší to brát na tvrdo jelikož když se to urve tak je to u obratlíku nebo háčku,samozdřejmě pokud máš prostor tak je to něco jiného trochu bych ho taky povodil ale nedal bych mu šanci aby něco udělal nehledě na to že tam jsou nevyrovnané síly a je na 90% jasný že to utrhneš tak bych šel do tvrda a tahal a tahal.Řekl bych že dokud ho něco tahá tak se snaží zdrhnout ale jak přestane cítit odpor tak už někam vleze a pak buď čekat až vyjede nebo to urvat.

Neznaboh:-D - Profil | Út 29.9.2009 10:01:51

tony.bobo >> Tak já jsem nacpal fousa 130cm v pohodě do podběráku od SPRO 70cm ramena, tatík nevěřil,že tam vejde a jak vešel... jj ale tohle bylo asi zvíře,ani jsme ho nezvedli ze dna... To věřím,že jsi za ním hupnul,taky bych tam vletěl,pro takového krasavce...

tony.bobo - Profil | Út 29.9.2009 9:58:31

Neznaboh:-D >> To se mi stalo taky a hned 2x. Po prvé vloni v květnu 80 teleskop 30 šňůra a pletenka na 10 kg ,rousnice,položená na kapra.2x objel rybník trvalo to 20-30 minut a byl venku 131 cm sumec.Ale to mělo ještě pokračování,moja aktivně vyndala podběrák ten je velkej tak že 40 kapr se tam skoro nevejde a snažila se ho tam do něj nasoukat.Samo že montáž utrhla i se sumcem jenže já měl z něho takovou radost že sem si to vše uvědomil až to vše proběhlo.Tak sem pro něj ještě skočil abych se pomazlil a nevadilo mi že voda byla jak led. A po druhé to bylo letos nedávno,to sem byl na candátovi ten samej prut,vlasec jen pletenka na 13 kg a 1/0 jednohák a vyklubal se sumík 101 cm.Tahal sem ho cca 5 minut.

Neznaboh:-D - Profil | Út 29.9.2009 8:10:16

tony.bobo >> My byli v sobotu na přehradě... Od rána od 6 do 22hodin. Takže vlastně celý den. Já dával od rána podvoďák a jeden na kapříka. Tatík ten měl hozeno ráno na sumce na kaču a kačku na candoše. Ráno akorát chytl okouna cca 30cm, brácha ten chytal na kapra a tahal jedno velké oko za druhým. Takhle probíhal celý den. Popojedu. Večer okolo 20hodin měl tatík záběr na candoša vytáhl 60cm zubáče. měl tam malou chcíplou rybku, pak už neměl malou tak tam dal chcíple oko tak 15cm. Já sem seděl o kousek dále když jsem slyšel jak se mu to rozjelo doběhl jsem tam. s cívky to letělo jak svině. Tak jsem mu řekl ať nečeká a rubne ho. Tak zasekl. jenom,že jaké bylo překvapení, tah jako svině a najednou jen odpor a nic... Byl to fus a zalehl. Bez šance ho vytáhnout. 0,30mm silon na 16kg pletenka na 17,ale krátký návazec. Zkoušeli jsme ho zvednout a nic,tak jsem akorát řekl tatíkovi at jde na stranu,jakmile poodešel cca 5m a potáhl šup a bylo po. Myslím si že to fous šlukl i s olovem a ze vším... Docela mazec... jj taky mě to překvapilo co se dělo,akorát mě sralo,že v sobotu bylo tak slunečno,ale byli vidět krásní sumci a přesně co jsi psal minule sumík tak 170cm vletěl na mělčinu,tak že musel mít bruško sedřené jak čert a celé záda s vody,tak jsem si vzpoměl na tebe,ale šplouchl teda šíleně...

tony.bobo - Profil | Po 28.9.2009 15:36:11

Neznaboh:-D >> Čau taky sem včera byl,byl sem na Dyji 5A v Boleradicích,nahodil sem na kapra za 5 minut vytáhl 50-tku na červíka nahodím znova a zas kapřík täk 40 cm a kolegové už brblali a asi mi to zakřikly.Pak už jen pár záběrů tak v 8 sem převázal na candoše a o půl 10 sem balil.Byle celkem zima ale.V 8 začali řádit sumci a štvalo mě že sem nevzal prut.

Neznaboh:-D - Profil | Ne 27.9.2009 18:13:07

tony.bobo >> Zdar pane. Tak jsme včera byli a povím to takhle. Prostě hnus... Kdyžtak se ozvi napíšu co bylo:-(

tony.bobo - Profil | Pá 25.9.2009 22:01:27

Neznaboh:-D >> Než si to napsal já už byl v tahu.Používám 150 a 200g a to samé i na podvoďák.

Neznaboh:-D - Profil | Pá 25.9.2009 14:29:49

tony.bobo >> Prosím tě než utečeš na ty fishky kolikatku používáš olovo n a bojku, asi dneska zajedu koupit 140cm.

Neznaboh:-D - Profil | Pá 25.9.2009 12:12:42

tony.bobo >> Hm, taková trochu Forest Gump:-D

tony.bobo - Profil | Pá 25.9.2009 12:11:37

Neznaboh:-D >> Jojo to znám,myslivci jak se rozjedou tak střílí všude jen né tam kam maj.Exmanželka kdysi dělala na poli a taky měla brok v řiti.

Neznaboh:-D - Profil | Pá 25.9.2009 11:47:32

tony.bobo >> No jelikož jsem už zažil pár let zpátky jak na podzim začali střílet na jednom rybníce kačenky a nám nad hlavama lítaly broky,no nevím nevím:-D Zajímavé by to každopádně bylo...:-D

tony.bobo - Profil | Pá 25.9.2009 11:42:25

Neznaboh:-D >> Že by sme nakoupili houfnice a ty mraky rostřelovali tak jak oni? to by mohl bejt zajímavej rybolov.

Neznaboh:-D - Profil | Pá 25.9.2009 11:29:43

tony.bobo >> Takže mám držet palce jo? To já si dneska domluvil člun,takže příští týden už bude doma... Už se těším...:-D jj ty výkyvy jsou k hovínku,ale my to neovlivníme,to dokážou jen Rusi...:-D

tony.bobo - Profil | Pá 25.9.2009 9:54:56

Neznaboh:-D >> Je chladno,ale koukal sem že jen dneska a od zítra zas oteplování.Ty výkyvy jsou hrozný.Já jedu taky odpoledne a konečně do Krhovic na řeku.Letos sem tam ještě nebyl tak sem zvědavej.

Neznaboh:-D - Profil | Pá 25.9.2009 7:43:02

tony.bobo >> Zravím Tě pane. Chystám se zítra od 6 od rána do 10 do večera. Jeden ve 3lidech, já to vidím na podvoďák a trhačku,tatík na bojku a rybku na dno a brácha se ještě nerozhodl... No dneska ráno docela čerstvo cca 10stupňů,ale včera večer docela teplo... Takže jsem zvědavý... Ještě musím dneska na rybky, sice mám na zahradě nějaké rybky,ale všechno to jsou karasi cca 15cm a už se mi kurvy přebarvujou do oranžova... jsou to totiž zlaťáci...

tony.bobo - Profil | Čt 24.9.2009 19:34:22

Neznaboh:-D >> Zdar draku tak co byl si někde?Byli sme s klukama včera,6 prutů zkoušeli sme různé hloubky výsledek 0.Asi se začalo projevovat to ochlazení.Co u vás jak to tam jde na severu.

Neznaboh:-D - Profil | St 23.9.2009 14:57:28

tony.bobo >> To já ne já jsem spíše takový střízlík,ale už jsem získal životní zkušenosti a vím jak dokážou lidi být agresivní, protivní,zákeřní,takže si už dávám pozor. Dneska jak říkáš než by ti jiný pomohl ještě tě kopne do řitě... Zlá doba,zlí lidi,a ryby ty jedinné jsou takovou oázou klidu,i když se to někdy prezentuje i tam...

tony.bobo - Profil | St 23.9.2009 14:55:02

Neznaboh:-D >> To je taky pravda.Já su chlap jak hora a kolikrát mám taky lufty což na to děcka.Fakt zlá doba ale je to vše v těch lidech.Dřív si člověk pomohl ale dnes? Dnes tě defakto kopne do zadku i rodina natož cizí.

Neznaboh:-D - Profil | St 23.9.2009 14:46:58

tony.bobo >> Jj tak já taky sice sem rodilý Ostravák,ale žil jsem 10roků na vesnici a ty vzpomínky,no mazec... Víš co,ale ono to dneska je o držku. Kdysi jak jsi šel ven nebyl jsi půl dne a nikdo neměl strach,teď? Pustíš děcko s dohledu a už ho taky nemusíš nikdy vidět. Je to zlá doba...

tony.bobo - Profil | St 23.9.2009 14:45:02

Neznaboh:-D >> To je pravda,já už mám děcka starší,klukovi táhne na 17 holce na 16 a ti to neznaj.Když spolu sednem a vyprávím jim co sme prožili jako děcka mi tak na mě koukaj jelikož to neznaj.Dneska je to samá tv,pc,mp3-4 atd ale zábava žádná pořádná.

Neznaboh:-D - Profil | St 23.9.2009 14:38:27

tony.bobo >> Jo v tomhle je to na hovno a musím ti dát za pravdu... Taky jsem jezdíval před 10rokama na Ostravici a ty parmy co tam byli a úhoři... Jj vše je vyregulovené,nebo dané do pstruhovky a hotovo 20... tak si to musíme aspoň pořádně zapamatovat,abychom o tom mohli vyprávět... Mám rodinu v jižních čechách a když se někdy večer sedělo a povídalo až by člověk nevěřil...

tony.bobo - Profil | St 23.9.2009 14:35:15

Neznaboh:-D >> Já mám potočáka 63 cm ale to je 10 let zpět.Bylo to na rousnici na těžko po bouřce v květnu voda jak kakao.To sme šli s klukama na Dyji na úhoře a to ti byla pecka že i ten prut sem musel chytat.Na takoví ryby se nezapomíná a jako děcko sem chytil hlavatku to sem na to koukal jak tele jelikož sem nevěděl co to je.Vypadalo to jako pstruh ale místo oček měla křížky.Až děda mi řek že je to hlavatka tak sme jí pustili a to zas bylo na Jevišovce jenže to bylo va vodách ještě spoustu ryb a řeky měli své koryta.Dnes se vše reguluje břehy upravujou místo stromů u řek a potoků je louka když sem se byl před 5 lety kouknout do Černína na Jevišovku tak tam je 20 cm vody a kdysi se přitom tam koupávali koně,raků co tam bylo.To už se nikdy nevrátí a naši svišti nezažijí.

Neznaboh:-D - Profil | St 23.9.2009 14:21:38

tony.bobo >> Tak to jo věřím,že zapmout takovou Hlavatku to musí být šleha... Já chytil nej potočáka 52cm a 2kila a ten co dělal na malý wobík a 16silonu no rachot...

tony.bobo - Profil | St 23.9.2009 14:14:15

Neznaboh:-D >> U nás je pstruhovka nejblíž Znojemská přehrada D12,13,14 ale na 12 je zákaz lovu nebo býval (jde to mimo mě) ale tam jsou krásný ryby.Když jdeš kolem na procházku a koukáš jak se tam vyhřívaj hlavatky,kapři jak prasata tak jen slintáš.

Neznaboh:-D - Profil | St 23.9.2009 14:09:55

tony.bobo >> Tak to máš fajné a pěkne:-D Já se narodil v Ostravě a asi tady aj pojdu,ale uvažuju,že se začnu štýmovat někde ku Frýdku,nebo Rožnov... Ale tam není voda,jen pstruhovka a to já nemůžu...

tony.bobo - Profil | St 23.9.2009 14:05:08

Neznaboh:-D >> Jo,jo,morava to krásná zem kde já byl splozen a narozen.Jinak sem takovej cestovatel.Narodil sem se ve Znojmě oženil sem se do Hrušovan v Božicích sem se rozvedl a teď mám přítelkyni z od Klobouků u Brna ale žije semnou takže už je taky božičačka.

Neznaboh:-D - Profil | St 23.9.2009 14:00:36

tony.bobo >> Takže jižní morava... Teď o víkendu jsem byl ve Velkých Pavlovicích a šupa...Já mám letos za 2 vycházky na vláčku asi 8štik největší cca 60cm se mi střepla pod nohama, a zbytek kudly okolo 50..

tony.bobo - Profil | St 23.9.2009 13:43:47

Neznaboh:-D >> Z Božic,to je 20 km od Znojma směr Brno.Já letos štiku ještě žádnou a vloni 1 štíhle 50 na položenou taky na candoše.

Neznaboh:-D - Profil | St 23.9.2009 13:31:11

tony.bobo >> A odkud jsi? Že tam máte takové zvířata? Jo to já pravidelně každý rok v březnu chytnu na jednom revíru 1,nebo 2 štiky tak okolo 70čísel a jakmile je po 16,tak ani šupina,nebo kudly... Já chytil na 27cm lína co jsem měl nastraženo na fousa štiku 70cm... Takže jsem nakloněný věřit všemu!