Nj.sladkay - Profil | Út 23.6.2015 17:02:46
Renda 1 - 23.6.2015 16:31:47 nieje co na to povedat. dobry navijak poslat do akehokolvek servisu je vystrel do vlastnych radov. servisovat sam, alebo dat tomu co to rozumie.
NRenda 1 - Profil | Út 23.6.2015 16:31:47
Dobrý den. Suveräna jsem koupil asi před deseti roky v jedné olomoucké prodejně prostřednictvím firmy KAJMAN z Českých Budějovic za cenu 9800,- Kč. První zděšení - ještě v prodejně bylo zjištění, že náhradní cívka má na odhozové hraně prosoustruženou díru s ostrými hranami ( první reklamace). Po první vycházce spojené s prutem Berkley SSGS 60-80 g odešel antirevers ( druhá reklamace ). Měsíc jsem nevláčel těžkou vláčku. Po měsíci naviják přišel "opravený" a po dvou vycházkách stejná závada a (třetí reklamace), nyní spojená s telefonátem technikovi a tzv. " opraváři" firmy KAJMAN. Opět naviják došel "opravený" a s ním dopis od jednatele fa. KAJMAN, kde jsem byl upozorněn tímto mladíčkem( v té době jsem vyčetl v časopise Rybářství, že jezdí chytat lososy do Švédska....stejně chytil kulový a akorát tam všem ostatním členům výpravy dělal poskoka kuchaře...), že na mě může podat trestní oznámení, jehož právní hodnotu dodnes nedokáži specifikovat - a to jsem byl 20 let u kriminálky... Nicméně jsem již neriskoval čtvrtou reklamaci u umělců z KAJMANU a vzal jsem si nářadíčko k údržbě navijáků a začal demontáží převodovky. Zděšení nastalo,když jsem v mazacím tuku mezi pastorkem a ozubeným kolem našel zamáčknutou starou tažnou pružinu od antireversu....ta nová byla " odborníkem od KAJMANU nasazena na svém místě, jenom chlapec tam ve skříni nechal její starší ségru !!!!! Další zděšení bylo zjištění, že veškeré čepy segmentu antireversu byly zataveny nejspíše elektrickou pájkou s takovými soplanci, že se divím, že jsem vůbec protočil kličkou navijáku. Tak jsem amatérsky funkci antireversu odstranil( stejně ji nepoužívám).....a naviják funguje !!! ( POKUD CHCETE ZAŽÍT POCITY NASRÁNÍ, VRAŤTE SE DO TÉ DOBY A SVĚŘTE SVÉ NAVIJÁKY ABU fa. Kajman a úspěch Vás nemine !!!!) Po této Suveränové anabázi jsem se písemně spojil se zástupcem firmy ABU GARCIA pro střední Evropu a napsal dopis firmě KAJMAN z Č.B. s tím, že po těch několika létech, kdy jsem jim dal vydělat za jejich zboží 60.000,-Kč si od nich nekoupím ani háček na čudly.A výsledek ? Abu GARCIA mi zaslala dopis a dárek jako omluvu, Suverän šlape jak hodinky i bez antireversu (čert ho vem)........ No a mladíček " jednatel " v té době korespondující se mnou......? Doufám, že chytá maximálně čudly na českých potocích ( už o jeho kuchaření ve Švédsku nečtu) a nejedná s váženými zákazníky dle českého hesla podnikatelů CHYŤ A VYJEBEJ !!!! P.S. ABU GARCIA Suverän je vynikající naviják a to zejména díky svojí středové brzdě. Doporučuji ho i k jeho vyšší ceně a prodejní nedostupnosti.....Prostě ani každé Porsche, není jako Porsche !!!!! Zdraví Vás Renda z hor jesenických...( neprodám !!!!)
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 20:10:14
doktor multiplikator >> j.sladkay - 27.2.2015 16:34:01 >> ale s lovem na moři máš zkušenost, takže víš co a jak.
Tak s Cétrojkou nebo Céčtyřkou vedle nešlápneš. Ale co bych dodával, nakonec to znáš...
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 16:34:01
Piscicapus >> na more momentalne nechodim. inshore uz ma kamarat ale asi si zaobstaram casom jednu krpatu c3 alebo c4, cisto na plandy
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 16:24:05
Bušák >> to byly také (a stále jsou) držáky. Jednoduchost sama.
Kdyby měly údržbu pravidelně, tak bys koukal, že bronzová (ne mosazná, ta byla až u sigmy) pouzdra jsou netknutá. Viděl jsem nejeden BB co měl pouzdra bohužel vydřená.
I tak toto nemůžeš tvrdit u nových navijáků zvučných značek. Ty tak dlouho nevydrží, je to tak a každý, kdo tvrdí opak, by se měl zamyslet...
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 16:19:23
doktor multiplikator >> j.sladkay - 27.2.2015 16:13:35 >> tak to stačí ho doma propláchnout, stejně jako když lovíš na moři.
NBušák - Profil | Pá 27.2.2015 16:15:26
Piscicapus >> mám starý japonský šejky a repas pouze jednou ,teďka nedávno,a šlapou jak nový neustále
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 16:13:35
Piscicapus >> jasne, ale tam to obcas tece fakt jak kakao a to sa doma stane fakt malokedy. neboj mazem dost.
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 16:11:11
Bušák >> vážně na tom není nic složitého, ale zrada v podobě vyskočené pružinky třeba do koberce, to je na mrtvici.
Sice to sem nepatří, ale údržba je nutná. Projeví se jak v životnosti, tak i v samotném chodu.
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 16:07:48
doktor multiplikator >> j.sladkay - 27.2.2015 16:01:09 >> nejen v Itálii je ve vodě spousta drobného sajrajtu, kterému se nevyhneš.
Kdysi jsem to napsal u sousedů. Se vším všudy.
Mazání je nutné! Velmi nutné!
NBušák - Profil | Pá 27.2.2015 16:06:11
Piscicapus >> já to radči nikdy nerozebíral ani nemazal,nechal jsem to radči odborníkům
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 16:01:09
Piscicapus >> ne, po taliansku radsej kompletku. vo vode je kopec sedimentu, ale ja davam celkom pozor takzue len doplnam olej pocas lovu.
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 15:54:25
doktor multiplikator >> j.sladkay - 27.2.2015 15:49:09 >> to jsou výmluvy! Kladku čistím minimálně, není to až tak nutné, na rozdíl od jiných navijáků.
Co je to italské pucování? To jako že ho otřeš od prachu ve vitríně a nakapeš olej na řadič? tak to mě podrž...
:-) :-)
Nbombardák - Profil | Pá 27.2.2015 15:51:55
Hawk123 >> Krása to je a neuvěřitelná kvalita.Celý vnitřek je připraven k nahlédnutí a promazání odšroubováním jediného šroubu... Tato firma byla založena v roce 1921 panem C.A. Borgströmem pod názvem AB Urfabriken(výroba hodin) a taxametrů..Po válce začal s výrobou navijáků vlastní konstrukce.. Taxametry vyrábí sesterská firma Haldex..Osobně používám k lovu(vláčka) vrcholnou řadu 77 a 7.. Přes všechny hokus pokusy, jsem nenašel lepší (vhodnější) rumpál. Jeho trochu hlučná brzda - nahrazuje docela dobře modernější vymoženost bajtík..Obrovskou službu mně po celé roky dělal typ 4, 33 a novější řady 54 a 154. Jejichž největším problémem jsou - občasné havárky ambidexových cívek..
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 15:51:09
Bušák >> to je stará fotka, ale ve své podstatě je to velmi jednoduchý naviják s minimem součástek. Rozebrání a i to smontování je velmi snadné.
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 15:49:09
Piscicapus >> nemam ho so sebou takze, ne. naposledy som vycistil a premazal rolnicku. c3 pouzivam castejsie tu som vypucoval po taliansku, a po jesennej dovci som len utrel a vycistil a namazal radic. nekupal sa nebol zapraseny takze nieje dovod :)
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 15:49:05
Bušák >> přesně tak, a kór dnes. Ke všemu se s námi občas život nemazlí.
Ale jo, vesele...
NBušák - Profil | Pá 27.2.2015 15:43:28
Piscicapus >> tohle bych v životě nedal dohromady
NBušák - Profil | Pá 27.2.2015 15:42:38
Piscicapus >> sranda muší bejt
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 15:41:20
doktor multiplikator >> j.sladkay - 27.2.2015 15:39:13 >> Juro, za ta léta bys měl vědět.
Mimochodem už jsi, viz obr.?
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 15:39:13
Piscicapus >> ano necakal som takyto podmaz :))
NBušák - Profil | Pá 27.2.2015 15:38:52
Piscicapus >> taky jsem čuměl jak jantar od kud to víš
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 15:36:57
doktor multiplikator >> j.sladkay - 27.2.2015 15:25:15 >> jenže jsi mi to na chvilku zbaštil, a to se počítá...
:-) :-)
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 15:25:15
Piscicapus >> takto skoro poobede a uz ides na pepermincke :)))
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 15:22:06
Cardinal >> j.sladkay + Cardinal - 27.2.2015 15:17:22 >> pánové, dělal jsem si legraci. Nevím, kolik jich bylo vyrobených. Ani cardinálů a ani suveränů.
Ale vzhledem k jejich životnosti jich je v provozu stále dost.
Tak se na mě nezlobte, ale nemohl jsem odolat.
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 15:18:05
doktor multiplikator >> j.sladkay - 27.2.2015 15:15:57 >> tak suveränů bylo vyrobeno, a to vím opět přesně: 1 867 572ks.
NCardinal - Profil | Pá 27.2.2015 15:17:22
Mám bratranca CD, tých bolo koľko vyrobených? Vopred ďakujem.
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 15:17:00
Bušák >> to bude paráda.
Měj se báječně.
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 15:15:57
Piscicapus >> no pytal som sa kolko kusov suverana bolo vyrobenych, to fakt tolko ?
NBušák - Profil | Pá 27.2.2015 15:13:05
Piscicapus >> příští týden dám foto,zatím ahoj
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 15:10:42
Bušák >> kam je dáš, tam šlapou. Má i 66/77? Ale asi ano. Těch jsem se, já blb, zbavil.
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 15:09:11
doktor multiplikator >> j.sladkay - 27.2.2015 14:55:16 >> čeho? Nebo myslíš kolik modelů? Tak těch původních (otázka je, co bylo původní) moc nebylo, ale pokryly rybaření od lehkého (1) až po těžké (4). Takhle to bylo u Abu rozdělené.
A kolik jich bylo přesně vyrobeno, tak to vím zcela přesně: 2 384 652ks + zlacené verze 15 233ks + výroční 8 298ks.
Takže já ti dám orientačně.
:-) :-)
NBušák - Profil | Pá 27.2.2015 15:03:14
Piscicapus >> má je na kaprových prutech jsou vetší,příští tejden budu u něj na návštěvě tak je cvaknu
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 14:55:16
Piscicapus >> kolko ich bolo vlastne vyrobenych Jardo? nevies? staci len orientacne
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 14:49:26
Bušák >> nezdá se to, ale mezi lidmi jich je spousta. A kdo ví co má, tak je z ruky nedá.
NBušák - Profil | Pá 27.2.2015 14:44:24
doktor multiplikator >> j.sladkay - 27.2.2015 14:42:10 >> to je jasný,tenkrát to taky něco stálo,ale vyplatilo se je koupit,hlavně to byli určitě všechno podpultovky nebo z ciziny
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 14:42:10
Bušák >> tak ony by sa nejake strojovny nasli akuratu nie velahlasnych znaciek a cenovka je iny level. s tym uz dnes clovek musi ratat a suveran vo svojej dobe tiez nebol zadarmo
NBušák - Profil | Pá 27.2.2015 14:39:49
Piscicapus >> kamarád má dva,chytal na ně napřed jeho táta a teďka on,prej by je nevyměnil za nic na světě
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 14:29:41
Bušák >> ano, je to tak. A bylo to i s bonusem padání vlasce pod cívku, rachtající zarážkou zpětného chodu a tvrdého madla na kličce.
NBušák - Profil | Pá 27.2.2015 14:10:04
Piscicapus >> to byly jiný strojovny,na celej život,to už se nikdy dělat nebude,velká škoda
NHawk123 - Profil | Pá 27.2.2015 13:53:38
bombardák >> Má pravdu, sorry, zrovna tenhle obrázek je z Cardinalu.
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 12:55:18
poldeci - 27.2.2015 12:48:25 > to v klude berem. akura je ine tahat vob s jemnym chodom na navi s dobrym chodom ako na navi s ktorym ani nevie,ze ten vob tam ma. jasne, ved nejde na promenadu ale na ryby
Npoldeci - Profil | Pá 27.2.2015 12:48:25
doktor multiplikator >> j.sladkay - 27.2.2015 12:22:31 >> mne prax ukazuje niećo iné,prakticky som ešte nevidel tak zničený naviják,myslím prevody aby nešiel používať-to že niečo odíde po sezóne ťahania 10cm voba je hlúposť
kamarát používa navijak nasci,nechce sa mi hľadať koľko to stojí asi 70€ za kus,možno menej a dáva im napiču/doslova/ zo 5rokov,chodia ako chodia,-možeš v itoške skúsiť ak sa stretneme ale stále s tým ide chytať a tých 20-30sumcov tam zase prežije
áno špekuluje nad lepšími,lebo lepšie mal možnosť odskúšať ale zase nebere to ako tragédiu žeby koli tomu na ryby nešiel
Nbombardák - Profil | Pá 27.2.2015 12:44:13
Hawk123 >> Myslím, že má ,, TEZAR " pravdu..Na fotu odkrýtých střev navijáku ABU Cardinal, je některý z řady 44 - 77..(Případně 4 - 7 v jiné kombinaci barev) Záměrně vynechávám řadu 33, která je na první pohled opravdu drobná...Stejně tak typ(nebo řadu 40 - 70), která má modré tělo..Je zde na první pohled jasný rozdíl v typu brzdy.. Původní Cardinál má proti typu Suverën - tzv. ,, Kormidlovou brzdu " ..Což je v podstatě světový unikát..
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 12:22:31
poldeci >> jasne. neviem ale zalezi ako ten navijak pouzije. inak bude technium sluzit s 10 cm boblerom a inak feedrovym krmitkom a inak velkost 2000 s nymfou na pstruhoch
s 10 cm voblerom v prude ho odvaris za sezonu alebo max 2, s feedrom tak za 15- len hrubym odhadom, a na 1-2 g nymfe si treba kupit 2 rezervne pruziny na preklapac, lebo to bude na furt.
treba sa pozriet aj na to, ze suveran bol robeny na lososy a rieky s prudom, proste ta konstrukcia ma svoje pre aj proti. s techniom by som radsej cielene na tie lososy nesiel, to radsej multak :)
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 12:04:30
Hawk123 >> ještě jsi zapomněl na srovnatelnou konstrukci. Ale je to jen (podstatný) detail.
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 12:03:24
Hawk123 >> neexistuje na to jednoznacna odpoved, povedal by som, ze az hodne zaoblena. v dobe ked vybehol suveran na trh, navijak podobneho kalibru na trhu nebol.
az v cca polovici doby jeho vyroby vybehla prva stela ak sa dobre pamatam
Npoldeci - Profil | Pá 27.2.2015 12:01:16
doktor multiplikator >> j.sladkay - 27.2.2015 11:53:50 >> je to vidieť v každom odvetví....ale osobne si nemyslím ,že napr nejaké technium by bolo 100x horšie ako nejaký suveran,u niekoho aj takéto shimano,ryobi,daiwa...moźu byť skoro nesmrtelné a slúžiť po celú rybársku kariéru
Nj.sladkay - Profil | Pá 27.2.2015 11:53:50
poldeci >> skor by som povedal, ze sa vymenilo vedenie znacky a zacali so spotrebkami. este vacsi pruser je to, ze ostatni tento trend nasledovali...
NHawk123 - Profil | Pá 27.2.2015 11:50:24
OK tak teda ta otázka - co je dneska co do zpracování a materiálů srovnatelný naviják s tím Suverénem?
Npoldeci - Profil | Pá 27.2.2015 11:43:21
Hawk123 >> to sa takto nedá porovnávať,jednej značke by čas vo vývoji plynul a druhej zastal? kto by bol prvý,druhý, tretí je ťažké odhadnúť
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 11:41:49
adam.diviak >> o nic nejde, nic se neděje.
Jó, práce, ta je někdy na obtíž.
:-) :-)
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 11:40:53
Hawk123 >> je to přesně jak píšeš.
A nebál bych se některých plastů, zdejší dav to obzvlášť rád démonizuje.
Žijeme ve spotřební době, jsme tím ovlivňováni a mládež vychovávaná. Bohužel, je to tak.
Nadam.diviak - Profil | Pá 27.2.2015 11:39:43
Piscicapus >> stary inzerat ... sorry :) naprd ked musim este aj robit.
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 11:38:08
adam.diviak >> koho či co prodávám? Jak jsi na to přišel?
Prodával jsem kdysi jednu 4 000 i s prutem, ale to už je pryč.
NHawk123 - Profil | Pá 27.2.2015 11:37:42
"Máš pravdu, šimáno se svou stellou a nakonec i daiwa, tak ty by byly druhé, třetí, páté...? "
To je právě ono a mě to připadá, že tak samozřejmě dopadla spousta jinýho spotřebního zboží, nářadí atd. Stará narex vrtačka (ve který mimochodem je taky umělohmotný oběžný kolo) mi vydržela 18 let - a to jsem na ní i brousil, nová boschka to za rok vzdala. Kurvítka ve všem, i ve slušném designu je vždycky propašovaný nějaký "slabý článek" - aby se to včas vysralo a člověk si musel koupit "nový, jiný, lepší".
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 11:36:14
Hawk123 >> ne, slovíčkaření to není, je to o tom uvádět správné informace.
Proti mosazi nic nemám, ba naopak. Vezmi v úvahu třeba staré natahovací hodinky - ozubená kolečka jsou z mosazi a je potřeba si uvědomit, jaké tlaky na tak jemná soukolí působí. A to jsou jen hodinky. Takže mosaz ano...
A není to slovíčkaření a strojař nejsem.
Máš pravdu, materiálů je spousta.
Nadam.diviak - Profil | Pá 27.2.2015 11:35:10
Piscicapus >> Ahaaaa to ho ty predavas :) a preco vlastne?
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 11:31:52
Hawk123 >> tak třeba na suveränu asi není moc podstatných věcí, které by stály za další vývin. Jo a jak to dopadlo třeba s nástupcem cardinálů 33/44?! Udělali tomu možnost vyměnit kličku z pravé ruky na levou, nebo obráceně a výroba byla přesunuta do Japonska a dali tomu jméno cardnál 3...
Máš pravdu, šimáno se svou stellou a nakonec i daiwa, tak ty by byly druhé, třetí, páté...?
NHawk123 - Profil | Pá 27.2.2015 11:31:24
Lepší otázka v téhle diskuzi by byla - co by byl ekvivalentní naviják co do materiálů a zpracování dneska.
NHawk123 - Profil | Pá 27.2.2015 11:27:54
Piscicapus >> Pro účely téhle diskuze je to jedno a je to slovíčkaření. Protože mosaz neznamená horší kolo než "bronz". To jsou miliony slitin a pokud nevíš konkrétní tak je bezvýznamná diskuze zda "mosaz" má vliv na kvalitu. Já ti samozřejmě věřím, že je to mosaz - ale to neznamená, že je to horší kolo. Je to slovíčkaření. Jo a já jsem zrovna strojař. Když to dostanu na stůl bez materiálovýho listu, tak to ani nepoznám.
NHawk123 - Profil | Pá 27.2.2015 11:25:28
Piscicapus >> Je taková rodina dinosauřích navijáků - dam quick, suveren mitchel 489, který kdyby někdo dál vyvíjel a vyráběl ze stejnejch materiál se stejnou úrovní opracování, tak by daly všem stelám run za menší prachy. Bohužel, doba se změnila no.
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 11:25:01
Hawk123 >> není to slovíčkaření. Složení kovů neznám, nejsem materiálový inženýr, ale je to mosaz. Věř mi.
Ještě drobnost - na stránkách Abu či v jejich tištěných materiálech sama firma uvádí mosaz jako materiál na výrobu převodů.
NPiscicapus - Profil | Pá 27.2.2015 11:23:38
adam.diviak >> nákres je v pohodě, ale text bych bral s rezervou. Snad jedině Alan...
O chodu nemá smysl psát, ten částečně popsal kolega Hawk.
Mám ho(je) v ruce dost často a párkrát jsem si je i rozebral.
NHawk123 - Profil | Pá 27.2.2015 11:23:21
Piscicapus >> Anální retence much? S ohledem na trvanlivost kol není mezi těmahle slitinama velkej rozdíl. Dam zase používal fosforbronz. Rozdíl proti dnešním "zinkovým slitinám" nebo sintrovanýmu duralu.
NHawk123 - Profil | Pá 27.2.2015 11:21:17
Každopádně takhle navijáky dneska nikdo nedělá - proč by taky někdo měl dělat za běžnou cenu navi, který bude chodit 30-40 let. :(