Jaký máte nejkůrióznější zážitek z chytání ryb?

Sem tam se občas člověku poštěstí u vody nějakej ten moment na který jen tak nezapomene,tak jsem se chtěl zeptat jestli i vy kolegové rybáři máte něco takového v archívu...?Já jsem před 5 lety chytil na plavanou na rohlík úhoře 75 cm a dodnes mi to hlava nebere...já vím že mnozí by řekli že je to normální,protože vyjel po rybkách které se kolem motaly,ale přece jen to není tak obvyklý jev jako třeba u štiky či candáta.
Autor diskuse: špaky - Profil , 15.2.2009 všeobecné - příhody, kuriozity

Knapík - Profil | St 7.10.2009 12:41:36

Pominu-li úlovek vrtačky z dětství, docela mne dostalo, když jsem při plavané s forpasem 0,14mm zasekl, visel a sestavu vyprostil a vytáhl z vody toto ..., docela jsem čučel ...

zajda f - Profil | St 7.10.2009 12:33:43

Jinak tam se RS chovala způsobem kdo chce psa .............najde.Jinak samozřejmě to právo měli.ale lidskost a rozum atd.

zajda f - Profil | St 7.10.2009 12:30:16

Jinak že kapr veme ocásek na candáta neni tak neobvyklé:-))

zajda f - Profil | St 7.10.2009 12:29:37

Když jste u těch nástražních ryb tak moje kuriozita je,že jsem neměl tu nástrážní rybku zváženou sice napsanou,ale né zváženou a RS hrozila odebráním povolenky za hrubé porušení rybářského řádu.

Čendík - Profil | St 7.10.2009 12:19:37

Loni jsem šel na svůj oblíbený revír na sumce. Pod plovoucí tyčovou bójku jsem nastražil perlína cca 25cm. V noci sebou bójk škubla, natočila se a plynule se rozjela. Vypadalo to jako typický záběr od sumce. Po záseku jsem si myslel, že je tam nějaké sumčí mimino. Když jsem zvedl u břehu návazec nad hladinu, visel na něm kapr 39 cm. Jeden z trojháků měl celý nasátý v tamě.
Koukal jsem na to jak jojo a říkal jsem si : až tohle budu komukoli vyprávět, budou si myslet, že si vymýšlím, případně že jsem nebyl střízlivej. Ale ono to tak skutečně bylo. Na tuhle kuriozitu samozřejmě nikdy nezapomenu.

Franta17 - Profil | St 7.10.2009 12:05:33

Mě se na Sázavě stalo, že se již za tmy nahazoval mrtvou rybku (plotička cca 10cm) na candáta. Nahodil sem, ale montáž bral proud, tak sem jí byl nucem stáhnout a nahodit do klidnějšího místa. Při vytažení sem nevěřil svejm očím. Na háčku byla za bok podseklá podoustev cca 15cm. Náhoda jak brno.

Maveric - Profil | Po 16.2.2009 20:35:51

můj nejkurióznější zážitek je když jsem chytal na rybářských závodech a chytil jsem na mrtvou rybku kapra..do dnes mi to nikdo nevěří, ale je to opravdu tak

doliz - Profil | Po 16.2.2009 20:30:59

Na Svitavě jsem chytal na kukuřicu ostroretky, ale vytáhl jsem 7 potočáků.

wenda - Profil | Po 16.2.2009 17:06:55

jealoussy no to víš, že to tam bylo

Wee.kend - Profil | Ne 15.2.2009 17:10:03

Leoš >> Byl to zážitek na kterej nezapomenu.

Leoš - Profil | Ne 15.2.2009 17:05:31

Wee.kend >> fakt dobrý!!!

paalo - Profil | Ne 15.2.2009 16:48:15

To ja mam v ulovkach parez od bezinky a zlomeny prut.

Wee.kend - Profil | Ne 15.2.2009 16:45:42 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Je to asi osm let co jsem chytal na jedné nejmenované pískovně kapry na boilies.Ten den bylo už od rána krásné počasí.Ráno v osm hodin jsem zabalil všechno potřebné včetně jednoduchého nafukovacího člunu,osedlal kolo a vyrazil k vodě.Člun jsem vzal z toho důvodu že den před tím jsem chytal v zátoce která byla prorostlá rákosím a keři a kapra který zabral jsem nebyl s tehdejším vybavením schopen vůbec ukočírovat.Tak jsem si naivně říkal že pomocí člunu ho odkloním na volnou vodu.Cestou jsem se stavil pro známého kamaráda rybáře.V devět hodin jsme dorazili na místo , slunce hřálo a teplota stoupala.Vybalili jsme věci a s očekávání jak na ně dnes vyzrajeme jsme začali připravovat pruty já jsem zjistil že asi po sto metrech na cívce mám uzel , ale byl jsem líný to předělat tak jsem to nechal být v domnění že jsem u toho tak my to ryba přece nemůže vymotat. připravili jsme si ty nejjednodušší montáže s dvěmi kuličky boilies pod sebou a poslali je do vody.Pruty jsme řádně uložili do vidliček a šli jsme nafouknout člun , který jsme následně umístili na vodu pod vidličky.Uběhli tři hodiny a pořád nic teplota se zastavila na 35 stupních což už na přímém slunci bylo k nevydržení tak jsme si řekli „stejně to nebere tak co když se zajdeme vykoupat“.Dlouho to netrvalo a byly jsme ve vodě znáte to blbli jsme potápěli jsme se atd.
Najednou se vynořím a kamarád na mě volá ať se otočím že mi odplaval člun.Tak se otočím a člun byl opravdu v půlce rybníka uvízl v řasách najednou koukám a ze člunu trčí cosi jako pádlo,,ale vždyť pádla jsem sebou nebral“ v rychlosti mi proběhlo hlavou.Promnul jsem si oči a řvu ty vole to je prut.Přišel záběr kapr vymotal těch sto metrů zadrhl se o uzel vytrhl prut z vidliček prut skočil do člunu kde se naviják zachytil o provaz a bylo to.Doplaval jsem ke člunu vyhákl prut ze člunu a nastala ta pravá sranda.Kapr jakmile ucítil tah tak se dal do pohybu a tahal jak parní stroj , což nebylo zrovna příjemný když si představíte že jste uprostřed vody a pod vámi je 4 metrová hloubka.Uvolnit cívku jsem mu taky nemohl protože tam byl ten uzel a nechtěl jsem o něj přijít .Tak jsme se asi deset minut přetahovali než to vzdal a nechal mě doplavat s prutem ke břehu sotva jsem ucítil písek mezi prsty kapr vyrazil jak střelený a rána prask mi monofil.Dodnes přemýšlím jaký asi mohl být.

wtfkiss - Profil | Ne 15.2.2009 16:10:15

Vase zprava

wtfkiss - Profil | Ne 15.2.2009 16:09:27

wtfkiss - Profil | Ne 15.2.2009 16:08:53

wenda >> no tyvole tak to bych už na ryby nešel. U nás na Lužnici se nám taky stalo něco podobnýho ale celí tělo. Před loni 80 letá paani byla seklá na jezu a ted 2008 sem byl s kámošem na lodi chytat sumíky a 20 m pod náma tahali chlapa uplně roztrhanýho no já vam pošlu fotku co to musí bejt když někdo stohodle skočí :)

jealoussy - Profil | Ne 15.2.2009 16:02:05

wenda >> Aha...Nebylo to nahodou v Loukach?Neco sem o tom zaslechl...

wenda - Profil | Ne 15.2.2009 15:56:33

jealoussy no co asi, volal jsem policajty a nic nedořešili, bylo to v místech, kde byly kdysik zahrádky

jealoussy - Profil | Ne 15.2.2009 15:49:50

wenda >> Lidsky?Co si s tim delal?

sven - Profil | Ne 15.2.2009 15:47:57 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Kuriozních zážitků na rybách mám celou řadu. Štika asi 80 a candát přes 70cm na kostku chleba. Candáti na housku, kukuřici a červy. Okoun a úhoř na kukuřici. Úhoř 75cm na prázdný červený háček č.18 a 0,08 návazec při vyvažování splávku, kapři na mrtvou rybičku, několik kachen, labuť, prut i s navijákem, maskáčovou čepici aj. Ale za nejkurióznější považuji tři úlovky. Kapřík asi 25cm, který za sebou vláčel utrženou sestavu s 60g krmítkem. To mi bylo záhadou,jak s tím mohl plavat. Karas obecný, který neměl zřejmě od narození ocasní ploutev a místo ní používal řitní ploutev, která byla skoro tak velká jako by byla původně ocasní a kapr asi 40cm. Ten byl zvláštní svou vyhublostí . Když jsem mu vytahoval háček, všiml jsem si, že má v tlamě plochý trojhranný kámen. Zřejmě ho nasál při bagrování dna a nedokázal se ho zbavit. Věřím, že když jsem ho kamenu zbavil, dostal se zase do formy.

wenda - Profil | Ne 15.2.2009 15:47:37

vzpoměl jsem si ještě na jeden kuriozní, kdy jsme s kamarádem na položenou chytali úhoře, regulérní jízda, zásek a po zdolání trup hnijícího úhoře, no prostě maras. Jinak mě osobně zaskočilo, když jsem vytáhl z vody lidský hrudník na bíleho twistera

Sp. - Profil | Ne 15.2.2009 15:23:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

taka stych poslednychz minuleho roku.
vlačili sme pri strome s kamošom.on s jednej strany a ja z druhej strany toho stromu.jasne že sme to zadzali na jedno miesto tak som ho vytiahol.ale silon sa zavesil cez konarik na tom strome.ja držiac wobler v ruke hovorim tomu kamošovi,že nech prutom prehodi ten silon.ale jemne lebo mam wob v ruke.on jasne snažil sa velmi opatrne,ale ked sa mu to nedarilo ani na 5krat.tak chytil nervy a sekol.vtom sa mi zaril jeden hak do bruška na prste a viete si predstaviť tu nenormalnu bolesť a ten slovnik čo som spustil.našťastie to mal nejaky nepodarok z teska a mal nenormalne dlhy protihrot.hlbšie sa už zapichnuť nemohol,lebo tam bola už kosť a presne koniec protihrotu bol zaroveň s prstom.ale bolesť je to strašna...

uni - Profil | Ne 15.2.2009 15:22:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

taky bych dal jenom rekapitulaci
1....kdysi po náhozu mi štika zblajzla krmítko , já jí na to vytáhl jelikož jí propadlo skřelemi a zvenku se za krmítko chytil háček /mám na to asi 3 svědky/
2....loni malé káče za nohu , na bahně - nízký stav vody- to bylo na fídr
3...kdysi úhoře až na druhou plotičku/podotýkám poznal jsem rozpíchnutá záda a nikdo jiný tam s rybičkama nechodil/.................to je asi tak vše

strecek - Profil | Ne 15.2.2009 15:04:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Jonky mi tu ještě připoměl jednu historku. V létě jsem šel večer na úhoře, kousek ode mě přišel asi tak 15 letej kluk se starším chlápkem. Ten kluk nahodil, dal policajta a aby na něj viděl tak si pod prut dal svíčku. Dobu se nic nedělo, ale asi kolem 11 hodiny dostal ten kluk záběr, sekl doprázdna. Tedy ono to tak vypadalo, že sekl doprázdna, ale jak sekl, tak se mu přetrhl vlasec. Podle mě to bylo tím, jak měl ten vlasec nahřátej od svíčky. Asi tak za 10 minut měl záběr ten rybář co tam byl s ním a vytáhl toho asi tak 20 metrů vlasce s úhořem, co utrhl ten kluk.

syny - Profil | Ne 15.2.2009 14:47:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

To jsem takhle jednou vláčel na menším splávku nedaleko mého bydliště.Pohoda ,klídek,sem tam nějakej ten okounek,jeleček když mě po tvistru hňapl candát asi 45 cm,tak si pomalu přitahuju ke břehu a když udělal poslední výpad a já už se ho snažil podebrat,najednou po něm vyjela štika,ale pořádná,do metru jí moc nechybělo,nevím,kde se tam vzala,protože jsem jí tam nikdy předtím neviděl,no a už si to s candátem napříč hubou šňerovala na hloubku.Podařilo se mě jí parkrát přitáhnout zpět ke břehu a když už jsem myslel,že mám vyhráno,štika otevřela hubu a já měl co dělat,abych nedostal candátem do hlavy.Candát to přežil,já taky,ale na tu štiku jsem tam pak chodil hodně dlouho,ale jako by se zase ztratila.Nikdo z místních o ní nic nevěděl ani že by jí někdo chytil.

anakonda - Profil | Ne 15.2.2009 14:42:23 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Tak hoši.jen rekapitulace:
1x candát na medovou kuličku
1x 4kg kapr na třpytku,který to někomu utrhl a já ho vytáhl za krmítko
1x Tolstolobik 105cm 17,5kg na přívlač za hřbetní ploutev
a 1x racek,který mi sebral housku z hladiny,původně určenou pro kapra.A tomu se rybáři nejvíce zasmáli.když jsem tahal úlovek namísto z vody ze vzduch a navíc racek strašně řval a nechtěl se nechat vyháknout.Takže,kdo jste chytili tu labuť,tak to musel být rachot,protože ten racek dá více práce než 5kg kapr.

ředitel - Profil | Ne 15.2.2009 14:38:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

jednou jsem na polozenou chytnul igelitku a po vytazeni v ni byla svacina.namazanej chleba s maslem a sunkou a k tomu jeste jabko.nic z toho jsem samozrejme nepozil i kdyz chut byla.

Spratter - Profil | Ne 15.2.2009 14:24:56

Tak já jsem jednou chytil na wobblera žábu (poměrně hodně velkou a ošklivou, ještě k tomu obalenou žabincem) a bylo docela nepříjemné ji z toho trojháčku uvolnit a to nejsem žádná fajnovka :-)) Ale útok to byl jak od skutečného predátora :-))

Jonky - Profil | Ne 15.2.2009 12:15:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

jo a kdysi jsem vláčil na mrtvou plotku 20cm najednou záběr chvíli to nechám jet potom zásek a vytáhl jsem urvaného ůhoře který za sebou tahal tak 20 m vlasce 100g olovo a jeden haček měl v prdeli a druhý v hubě ten vlasec co za sebou tahal se omotal kolem mojeho trojháku co jsem měl na plotici měl 70cm.

LudvaBrno - Profil | Ne 15.2.2009 12:11:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Co se týče rybaření je to zážitek tuctový (lov na položenou, nástraha pařená rousnice), ovšem souhra náhod, která k němu vedla, stojí za zmínku. Začalo to ve čtvrtek odpoledne, kdy mně šéf zavolal, že se na plánovanou služební cestu nejede. Měl jsem tedy náhodou volné odpoledne, o kterém manželka nevěděla, a které jsem se rozhodl strávit na rybách. Cestou k vodě jsem potkal kamaráda, který zrovna po půl roce přijel z Francie. Slovo dalo slovo a šli jsme spolu. Po cestě jsme se stavili na pár piv, na uvítanou, které ovšem kamarád musel jít vypustit do křoví u potoka. V tom křoví mu zkřížila cestu pořádná žížala a on ji veden instinktem lovce dal do prázdného kelímku od piva. Došli jsme k rybníku a až do večera jsme neměli ani záběr. Pak si kamarád vzpomněl na žížalu, jenže ta už byla uplně grogy. Nějak se mně ji podařilo namotat na háček a přibližně v půl desáté na ni přišel záběr. Ryba byla ale nějak špatně zaseklá, takže asi deset metrů od břehu se osvobodila. Ze žížaly zbyly na háčku asi dva centimetry jakési tkáně, která by se stejně dobře dala považovat za zbytek mimozemšťana po zásahu plazmovým dělem. Chtěl jsem ji z háčku odstranit, ale kamarád mě přesvědčil, že se ještě bude hodit, tak jsem ji nebožku nahodil zpět. Pak se dlouho nic nedělo, ale vždycky, když jsem chtěl udici přehodit, mně kamarád ukecal, ať s tím nic nedělá. A pak za pět minut půlnoc jsem už balil věci, když se zdánlivě nepohyblivý policajt začal vzpírat gravitačnímu zákonu a byl z toho můj první sumec v životě.

lefevr - Profil | Ne 15.2.2009 12:11:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Už se mne zadařilo chytit divokého kačera při zimním lovu cejnů na plovačku, na částečně zamrzlé vodě, než se houska potopila, byla jeho a přál bych vám slyšet jak přitom nadával, ale úsměvný zážitek byl na Orlíku při lovu sumců na podvodní splávek. Ráno kolem 04.30 hodin, za krásné mlhy, se mne napřed lehce zhoupl prut vyvezený na rybu ke korytu, asi 100 m od břehu. Pak následovala krásná a plynulá jízda. Následoval razantní zásek a boj, nasvědčující tomu, že na druhém konci bude pěkný sumec. Jezdil sem a tam, dvakrát jsem musel i povolit brzdu, ale pak jsem řekl dost, ty půjdeš ven a vzal jsem za to pořádně s tím, že pletenka na 50 kg to musí vydržet. Záhy přišlo rozuzlení, když z mlhy na místo očekávaného sumce vyjel na gumovém člunu s motůrkem německy hovořící rybář, sedící na dně gumáku s řádně ohnutým prutem, který si patrně musel myslet, že má svoji životní rybu. Pak jsme si vyměnili vzájemné pozdravy, zaplať pánbůch, že jsme si nerozuměli. Oba jsme potom projevili své zklamání nad rozuzlením. On asi, že nemá svoji životní rybu a já, že jsem ho musel pustit a nemohl ho zmasařit.

Jonky - Profil | Ne 15.2.2009 12:07:03 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Já jsem vytáhl štiku 65 na červenou medovku a potom ještě jednu menší na rohlík jinou vycházku jsem vytáhl 2 divoké kačeny na plavačku na rohlík .

Anýzový dědek - Profil | Ne 15.2.2009 11:58:37 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Ja uz to pomalu zacinam brat jako normalni. Rikam tomuto jevu" UCHYLNE RYBY".
Na jare chytam liny na hrozinky v rumu, v lete candaty na rohlik a loni jsem chytl 30.11. kapra 58cm na trpytku (regulerne za tlamu) pri vlaceni. Je to asi vliv globalniho otepleni, ze cela priroda blbne a my s ni.

wtfkiss - Profil | Ne 15.2.2009 11:47:41 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Ještě ednu sem hodim. Měl sem na prutě velkou štiku, táta byl pryč o 100 m níž a měu sebe podběrák, taksem se zeptal vedle rybáře jestli mi jí nepodebere on že jo. Kdžy vciděl ten trojháček jak je hned na kraji , tak do něj zamotal podběrák a vytrhnul ho, to si pamatuju do dnes. Pak po 20 minutách po setmění velkej záběr na woblera ani sem nestačil zaseknout, sebral mi to sumec. Po chvilkovimboji najendou nic. vytáhnul sem woblera a všechny 3 trojháčky chyběli. Ty kroužky to nevydrželi , to sem si jednou kopil woblera zase!!!

pelikan_one - Profil | Ne 15.2.2009 11:47:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Nevím jestli toto je kuriozní zážitek,ale ja ne něj vzpomínam. Jako maly kluk,asi 7lety,sem koupil od souseda proutek lipno,asi 120cm dlouhy,se 3ma očkama. Hned sem šel na ryby na nedalekou řeku,měl sem na něm obrovsky stary naviják a malého twistra,ktereho sem vzal ani nevím kde. Prohazoval sem si takhle jeden vytok odpadní vody,když vedle mě přišli dva starší kluci s bomba vybavou,měli,tehdy drahe woblery,zeptali se trochu posměvačně jestli to bere. Hned to začali hazet vedle mě,na češ sem jim řek že podle řadu,by měli byt o kus dal než já. Sbalil sem se a šel o kousek níž,první nahoz směřoval pod nohy a světe dív se,druha otočka kličky a byla tam,krásna 72cm štika. Klepal sem se a ti dva jen koukali a ani mi nepomohli s podběrákem. No co,pomohl sem si sam a při odchodu sem jim popřál pěkný lov:))

Muf - Profil | Ne 15.2.2009 11:45:47

sot >> jj, přesně tak, alespoň nejsem sám:-)

Toony - Profil | Ne 15.2.2009 11:43:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

A jeste minulej rok zase na Rozkosi kamarad vytahoval kaprika (cca 25cm) a vyjela na nej u brehu stika (97cm). Hacek nemela zapichlej, ale jak ma ty krivy zuby, tak ho nemohla vyvrhnout. Byla ale jeste hajena, tak sla hezky zpatky :) .