MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK.cz - Stále na rybách
Otázky a diskuse Seznam Diskuse

Sleduje dravec umelou nastrahu zespodu nebo ze strany?

Ptam se proto, ze rybar posuzuje praci nastrahy pohledem shora - jestli se twister pekne vlni, jestli wobler kmita... Pritom dravec se shora urcite nediva, mozna zespodu, ale casteji asi zboku.

Neni pak lepsi napichovat twistera ocaskem ne nahoru, ale do strany, aby se pak vlnil ve vertikalni rovine?

Autor diskuse: Paja
Zařazeno do: dravci - techniky lovu, 2.2.2004

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 1 | Starší >> | Konec ]

N Hrouzek - ® Čt 5.2.2004 21:42:55
Hrouzek-ne to je v pohodě...!Celkem vim jak je tahat,ale už jenom ty vázky,a že jich na Labi je,šutry atd...A nerad chytám na přívlač s jedním jednohákem,protože mi z toho padaj ryby-když už tak okoun,ten se většinou sekne sám.Wobler s kovanýma ownerama je jako magnet,kterej rybu nepustí.A to když mi do toho nějaká ryba bouchne,tak už ani nesekám.Kdybych měl okolo sebe nějaký candáty,kteří by braly na vláčku,tak bych začal s gumou.Ale takhle je to zbytečné...
N Tomas - ® Čt 5.2.2004 20:03:09
Hrouzek: odkud jsi? Nejjednodušší by bylo názorně ukázat.
N Tomas - ® Čt 5.2.2004 20:02:11
Hrouzek: Zkus třeba potáhnout tak o metr, navinout vlasec a zase potáhnout a zase navinout. Twistr pak jakoby skáče. Já se twistrem dělám všechno možný ale téměř nikdy ho jen tak netáhnu. Můžeš klidně nehchat ho i chvilku (5s)odpočinout.
N Hrouzek - ® Čt 5.2.2004 17:01:18
Mě na to jdou jenom okouni.
Tomas-jo zkouším všechny druhy tahání,ale ja už věřim jenom oblíbeným woblerum.... :)
N Noe Čt 5.2.2004 13:29:04
carrot - to jak kdy, někdy rýt dno, jindy rychle 20 cm pod hladinou ......
N carrot - ® St 4.2.2004 23:55:22
>>hrouzek
kdyz jsem zacinal s twistry, delal jsem malou ale zasadni chybicku... prevažoval jsem hlavicky, zkus opravdu max. ubrousit klasickou zatez na hlavicce, jde to i pilnikem, rybicka se musi pripadani vodnim sloupcem lakave vlnit, zrovna tak pri popotahovani, ne letet ke dnu, pak ho ryt, nebo jinak rezat vodu
:D
N Tomas - ® St 4.2.2004 22:50:31
Zkus pocukávat atd.
N Tomas - ® St 4.2.2004 22:50:03
Twistr není jako rotačka, je dobrý si s ním hrát, nevodit ho monotónně.
N Hrouzek - ® St 4.2.2004 22:37:03
Tomas-no to já vím,že to na ně funguje,znám i osobně rybáře,kteří chytají jenom na gumy a taky že nachytají...Já to asi neumim nebo nevim,když to tam navleču,tak jenom z nouze...A když neberou woblery,tak vytáhnu oukleje a popotahuju,to je většinou na 100%,ale kdo má ty chudinky oukleje pořád zabíjet,když to bere jedna a ta samá kudla... :(Chodim pořád skoro na jedna a ta samá místa,kde se to s woblerem dobře prochytává,tak nemám zatim problém..A zdá se mi i lehčí-a taky větší boleni po tom chnapou..
N Tomas - ® St 4.2.2004 19:17:58
Hrouzek: dřív jsem gumy neměl rád, zdálo se mi že nefungujou, ale je to o tom umět to s nima. Je to dobrá nástraha a berou ji výborně i štiky a candoši.
N Hrouzek - ® St 4.2.2004 18:42:56
zajímovej návrh,ale já moc na gumy nechytám,protože mi na ni jdou jenom okouni...Já jsem na ty woblery..
N Gudaska - ® St 4.2.2004 8:55:04
Tomas>Plný souhlas: viz Noe - loď na kopci. Určitě to také zkusím.
N osprey - ® Út 3.2.2004 16:57:52
Noe: Absolutní souhlas. Tvořit, blbnout, někdy člověk ani neví, proč se jim to či ono líbí. Navíc mám dojem, že při okoukanosti nástrah se mnohdy právě různé šílenosti ujmou díky své neokoukanosti. Jednou jsem věděl o štice doslova na metr přesně, ale byla doslova blbovzdorná. Nakonec slavil úspěch asi 20 cm twister na třígramové hlavičce (veliký hák a olovo jako nic). Bylo to pomalé, líně se to vlnilo a převalovalo a nakonec právě to bylo to pravé.
N Noe Út 3.2.2004 16:03:01
no ještě tedy něco vykecám, když najdu hejno okounů, chytám je klasicky (rotačka/guma) pokud přestavají tyto nástrahy fungovat, otočím gumu do jiné polohy, s rotačkou dělám různé věci, zpomalím, otočím se z leva do prava, ani byjste neřekli jak to pomáhá .........
N zubáč Út 3.2.2004 7:38:47
Asi těžko najdeš přijatelné vysvětlení, ale většina dravcu jde na nástrahu odzadu, ze zálohy ( zákeřně ), ale někdy se stává, že bere zdola, např. hladová štika zaútočí na nástrahu hned po dopadu na vodu, neboli pohled zdola, ale spíše reakce na pohyb, candát bere zase hloubkové nástrahy zhora takže předpokládám, že se i zhora dívá, pokud však se chytá ve sloupci nejsem si o úhlu pohledu jist ...
N mirmen - ® Po 2.2.2004 23:51:37
Tomas:poslal jsem Ti majla

Paja:promiň, že Ti to dávám do Tvé otázky, ale s virama se roztrh pytel a já sám ty neohlášené majly ( s vyjímkou dřívějších osvědčených adres) ani neotvírám a hned mažu
N Tomas - ® Po 2.2.2004 23:34:02
mirmen: odkud jsi? Všiml jsem si, že máme docela podobný názory a taky vláčíš, tak by jsme to mohli někdy zkusit zavláčet spolu.
Jsem z Pardubic, který je to rameno 31A?Papíry mám v autě a podle čísla mi to moc neříká. Ale 31, to by mohla být Fara.
N mirmen - ® Po 2.2.2004 23:15:25
Jeden z nejkrásnějších útoků na vláčenou nástrahu jsem zaznamenal předloni na jednom z ramen LABE 31A. Z téměř nepřístupného místa( musel jsem se opírat bokem o kmen stromu, abych udržel stabilitu) jsem podhodil plandavku (červenobílou) na volné okno u trsu stulíků. Hloubka vody cca 80-90 cm, vzdálenost od břehu 10 metrů. O štice jsem nevěděl, ale tušil, že se jedná o vjodné stanoviště. Planda dopadla s plesknutím na hladinu a útok mne překvapil. Sotva se planda klasicky 12-3 zakolíbala při klesání do středu sloupce ( urazila tak 10-15 cm od hladiny) vyrazila štika, která se schovávala pod listy, ze strany na vzdálenost asi 1,2-1,4 metru. Celý záběr byl provázen "křápnutím" do nástrahy,vlnou a zvukem ( šplouchnutím) a zároveň přenesením úderu do špice vláčáku.

Na tomtéž rameni jsem vloni dostal jinou, která zaútočila na žlutohnědého twistra z keře u břehu, pod nohama. Twistra jsem kvůli marastu na dně vedl středem sloupce, cca 50 cm pod hladinou, a útok rovněž z boku.
Je to nádhera útoky sledovat a zároveň problém neukvapit se a počkat na dobrání. Chce to plížit se kolem vody jako liška a přemýšlet, kam a jak se nahodí, aniž by se na zarostlém břehu zavadilo o větévku nebo trs trávy ( o dupání či křiklavém oblečení ani nemluvě).
N rybopet - ® Po 2.2.2004 22:41:44
Paradna otazka,k tomu sa musime v lete vratit po odskusani,nie platyz ale riper,ved zdochynajuca rybicka lezi naboku
N miras S. - ® Po 2.2.2004 21:46:17
Na ryby který žerou platýze to bude zcela jistě fungovat. Ještě by šlo zkusit napíchnout twistera za ocásek a nechat ho točit hlavičkou
N Noe Po 2.2.2004 17:22:16
hodně dravých ryb utočí na nástrahu a po projetí kolem nich, ze zadu, ale to záleží na momentální situaci :o)
N Tomas - ® Po 2.2.2004 16:42:45
Nakonec spousta převratných věci byla nejdříve lidem pro smích. Tak jsem zvědav.
N Tomas - ® Po 2.2.2004 16:40:11
No, asi to taky zkusím naplacato, třeba jim to bude připomínat chcíplotinu v posledním tažení lépe.
N osprey - ® Po 2.2.2004 15:15:23
Je to jak kdy, ta ryba je nažraná, hladová, v jámě, ve sloupci, viditelnost je malá, velká,...
Klidně to ale zkus, třeba budeš překvapen, jak ti to půjde. Je taky otázka, jestli ta ryba dá víc na vizuální dojem nebo třeba na vibrace. Proto ale vláčíme - je třeba tvořit a vymýšlet. Jestli to do června nezapomenu, tak zkusím, co budou okouni říkat twisteru naplacato.
N pedo - ® Po 2.2.2004 12:50:06
Jde přece o to nabídnout nástrahu co nejpřirozeněj
ší.Tak jak se chovají ostatní ryby.
N Myšob - ® Po 2.2.2004 12:19:30
Jestli myslíš, že ryby plavou "ouško", tak twistra napíchni tak, jak říkáš-:)))). No, ale stejně by to za zkoušku stálo-:)
N marsip Po 2.2.2004 7:37:49
Chytal jsem často na revíru kde byla průzračná voda a štiky byly vidět ve vodním sloupci "cca 1m pod hladinou". Většinou jsem je twisterem přehodil a projížděl s ním kolem nich. Twistera nechaly projet a ze zálohy na něj útočily. Pokud jsem nástrahu vedl při hladině vůbec si jí nevšímaly. Asi bude hodně záležet na revíru kde chytáš.......

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 1 | Starší >> | Konec ]

[ otázky | dravci | techniky lovu ]

Co je nového - dravci + obecné

Začátek sezóny lovu dravců:

Oznámení - dravci
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - dravci
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniGunki Gigan 6,5cm F Peacock

Za 257
Plovoucí série zavalitějších woblerů patřící do skupiny Crank woblerů. Woblery Gigan mají silný a agresivní pohyb. Jsou osazeny mimořádně ostrými háčky.


akce, rybareniPenn Slammer - doprodejové ceny

Za 1615
Legendární celokovový naviják nyní za nejlepší cenu na trhu. Všechny modely skladem, doprava ZDARMA!!!


Doporučujeme prodejnu
Adresář prodejen
HANÁK rybářské potřeby HANÁK rybářské potřeby

České Budějovice 370 04, Karolíny Světlé 540/6 – Areál K6