Trapné míry ryb

Čágo rybáři.Chci znát váš názor ,na některé míry našich ryb.Nemá cenu psát o všech i když já osobně ,bych je všechny zvedl tak min.5cm nahoru .Já bych chtěl spíš poradit, jak se vám podařilo ve vaší organizaci a u vás na revíru že tam máte např. kapra 40cm a více.U nás máme trapných 35cm. A i když každy rok na výročce ,žádáme naše vedení o jeho navíšení ,ale oni nám stále říkají že je to velký problém o to žádat a že si to Praha nepřeje... patříme totiž pod ní... ale to je myslím blbost ,
akorát nevíme zda je to jen u našeho vedení ,že nemá chuť s tím něco dělat.A ještě něco tak před 4lety i u nás kapr 40cm a pak už jenom 35cm a nikdo neví proč.
Autor diskuse: ppatrik - Profil , 30.1.2007 všeobecné - ostatní

Roh1!ck - Profil | Út 30.1.2007 21:09:17

Míra kapra 35 cm se mi zdá opravdu nízká, nechápu lidi ,který by jsi takto malého kapra ponechal,co s toho má? Mimochodem 40 není taky nic moc. Já mám osobní míru 43 a to musí být pěkný kousek. Věk na to,abych měl řidičský průkaz nemám a tak většinou jezdím na ryby na kole na nejbližší rybník,kde je umění chytnout kapra 40!! Ale myslím si ,že odnést si rybu domů není hlavní. Hlavní je si zachytat a strávit u vody pěkné chvíle. Proto to děláme!!

30 000 Kč bych za povolenku nedal, protože na to nemám. Myslím si že zdražení povolenky by k ničemu nevedlo, lidi by jsi řekli: ,,povolenka je drahá a proto budu brát všechny ryby´´(tím nemyslím všechny rybáře,ale i takoví jsou)

Horní míru ryb bych taky schválil. Taková metrová štika nežije několik roků jen proto, aby jí jednou někdo chytil a pak se chlubil její hlavou na zdi v obýváku.

Jak již zmiňoval někdo přede mnou okoun by si zasloužil taky míru, taková pěkná ryba a mnoho dalších ryb by si taky zasloužilo zvednout nejmenší lovnou míru.

Eli - Profil | Út 30.1.2007 20:55:04

petr.b: peníze na všechno co chci určo nemam, ale jestli si nebo si byl student, tak to jistě znáš

petr.b | Út 30.1.2007 20:44:35

ELI: jestli máš peníze na všechno, co chceš, ale neměl bys jenom na dražší povolenku na ryby, tak je na tobě, aby sis ujasnil priority, co chceš, málo kdo si může dovolit všechno. Jestli ale nemáš na všechno, co bys chtěl, tak se zamysli ty ...:-))

Eli - Profil | Út 30.1.2007 20:28:49

petr.b: až jednou budeš starej a nebudeš mít na povolenku...tak nebreč, nikdo tě litovat nebude. A já jako student bych si dražší povolenku koupit prostě nemohl, až si začnu vidělávat, tak si klidně připlatim....přemejšlej a pak piš

mobbii - Profil | Út 30.1.2007 20:28:46

nekde jsem cet ze to neni zadny problem ale kazda organizace muze stanovit miru ryby jak chce poze na urcite casti svych reviru je to nejake procento jak ryby tak reviru ale kolik to je nevim muzu se zeptat naseho hospodare az ho uvidim dost jsme o tomhle mluvili protoze mira napr.kapra 35 cm je pekna blbost akorat je berou duchodci nebo nejaky ten hlupak ktery to stejne vymeni v hospode za pivo a mi nemam e na rybach potom sanci chytat vetsi ryby kdyz zadne nezustanou a bnerou se male

Kopr - Profil | Út 30.1.2007 20:01:11

Zdravím,co se týká kapra je 40cm opravdu málo,ale to se určitě nezmění.Možná bych měl řešení na financování svazu,vzhledem k našemu rodinému příjmu bych si určitě nemohl dovolit zapovolenku 30000 dokonce ani 5000,ale co tak nechat financovat svaz "rybáři"kteří např.chytají na tři pruty,berou si větší počet ryb,nebo podmírové,mají nepořádek namístě lovu,nebo chytají po povolené době?Taková 30000 Kč pokuta by udělala svoje.To by snad RS zaplatilo a u vody by bylo líp!Nebo se pletu?Ajoj

petr.b | Út 30.1.2007 19:08:45

K otázce - ano, většina nejnižších mír ryb by se opravdu měla zvednout, minimálně o těch 5 cm, u některých ryb klidně i o víc.
K tomu co zde převládá - podle mě svaz nemůže nikdy fungovat tak, aby splnil požadavky na něj kladené, pokud bude povolenka stát ,co dosud. Nesouhlasím s tím, jak zde níže zaznělo, že se to nedá srovnávat např. s golfem, že tam nechodí 300.000 lidí. Rybářský svaz není charitativní organizace, musí nést z něčeho náklady na svoji existenci a chovat se tržně vůči ostatním subjektům. Pokud ještě chceme, aby nasazoval ryby, aby bylo dost ryb všech druhů, aby byla ryb. stráž profi, která by opravdu kontrolovala, a další, tak zadarmo to určitě nebude. K tomu, že by nemohli chytat studenti nebo důchodci ... nedělají plno jiných věcí, jednoduše proto, že na to nemají a taky je kvůli tomu nelitujeme ani je nesponzorujeme. Proč je to u rybařiny jiné? Proto, že z minulosti je zažité, že povolenka je za takový peníz, že si ji mohou dovolit všichni? To je hezké, ale pak nemůžeme oprávněně chtít po svazu, aby plnil níže uvedené a jiné požadavky, které ted neplní. Jednoduše proto, že na to nemůže mít. Myslím si, že za současnou cenu povolenek toho ten svaz zase až tak málo nedělá. Toť můj názor.

Pyzda | Út 30.1.2007 18:37:33

ppatrik : trapné nejsou míry, protože jistě víš, že někde ryby rostou rychleji než jinde, někde se nasazuje málo a někde hodně, někde nasazují ročky (plůdek) jinde 3 letou rybu a už máš 9 variant stavu v možném revíru. Někde je okoun 15cm velká ryba a někde okouna 25 pouštím jako prcka. Míry stanovené vyhláškou těchto 9 variant zohledňují a jsou vyvážené. Navíc lov ryb, je výsledek hospodářské činnosti, nikoliv činnosti ochranářské. Míra kapra ve spoustě případů kdy je vysazován kapr cca 40cm je zbytečná.

okurkus - Profil | Út 30.1.2007 18:12:57

Já mám za to ,že svaz nepotřebuje peníze na to, aby zvedl míru ryb a zakázal chytat kde vysadí ryby ,nebo omezil počet odnesených ryb. Peníze potřebuje na vysazování ryb a proč nenavrhne dražší povolenky pro ty co chtěj chytat nonstop, každej kdo jezdí na delší dobu na ryby ,tak by jí koupil a ještě by udělali konkurenci soukromákům, nic jednodušího by udělat nemohli.

ppatrik - Profil | Út 30.1.2007 18:04:10

kozlikl.30.1,10.59...tak koukám že to máte totožné jako my.Také žádáme každy rok naše vedení alespoň na 40cm ale říkají nám, že praha dodává ryby a oni chtějí 35cm a nikdo pak neví kde je pravda.

suX - Profil | Út 30.1.2007 18:00:58

TK: je videt, ze mas radne vzdelani ekonomickeho smeru a nejaky zaklad ucetnictvi si take pochytil, ale v tvem prispevku mi trochu chybi, pokud se na to chces koukat takto ekonomicky: skladba nasi spolecnosti...Kdyz nas rozeberes demograficky, kolik lidi by prezilo toto reseni?Ano myslim na ruzne soc. skupiny rybaru. Treba duchodci by si asi neskrtli,,,Ja jako student asi taky ne...Je krasne o tom mluvit byl by z tebe pravy politik...O "nepopularnich resenich" mluvit mluvit mluvit...Ale alternativu, na to nas rozum nestaci...Sam nenavrhuji zadne reseni, a to zamerne. Diskuze se docela odchylila od tematu a nejake reseni neni mozne v soucasne dobe uskutecnit...Zakonodarci, EU, i sam RS nas strouha ze vsech stran, a kdyz ne nas, tak sebe navzajem...Motame se v kruhu...Tot muj subjektivni nazor :D

Přemas | Út 30.1.2007 17:55:46

Slušný rybář ví k jaké míře a v jaké míře má k rybám přistupovat. Na to není potřeba tabulek.

hanss - Profil | Út 30.1.2007 16:31:56

Hele tak to neřeštte a stanovte si míry sami!!!Já to tak udělal a pohoda!!???:-)))))))))

plavčík Tom - Profil | Út 30.1.2007 15:18:35

sklo: 30!

plavčík Tom - Profil | Út 30.1.2007 15:17:18

TK, Manil: Nemyslím si, že by svaz měl málo peněz, ba naopak - má jich až dost,ale využívá je nehospodárně, protože to pár korytářům vyhovuje.

sklo | Út 30.1.2007 15:12:24

co takovej chudak lin a jeho dvacka. ten by si zaslouzil aspon 25

Manil - Profil | Út 30.1.2007 15:10:39

Souhlasím s TK , Rybářský svaz není dobročiný spolek . Tudíž potřebuje peníze na své hospodaření.
Netvrdím že čím víc bude mít peněz tím líp bude hospodařit... To by tam museli být jiní lidé, schopnější manažeři, kteří by se místo vymíšlením nesmyslných zákazů a nařízení postarali o lepší zarybnění svazových vod a hlavně by zvýhodnili způsob lovu "chyť a pusť" před způsobem lovu "chyť a nabouchej si mrazák" !!
Lidí kteří řeší svoji žalostnou finanční situaci tím že drancují naše vody je mi líto .... Ale mají přece silný argument : "Ta povolenka se mi přece musí zaplatit !"
Tito lidé by si měli uvědomit že sportovní rybolov a povolenka není "investice" , ale sport, koníček, hobby a tam se vložené peníze přece nevracejí ...

TK | Út 30.1.2007 15:09:55

Konec !!! :-D

TK | Út 30.1.2007 15:09:11

O pražáky, nepražáky, cestovky ani o ostatní věci co píšeš se nejedná. Je to pouze - má dáti - dal. Vztah výnosů a nákladů - a ten svazu, jak vidno dlouhodobě nevychází. Neber to jako můj osobní záměr, odírat někoho z kůže. Jak jsem napsal, zdroje financování mohou být různé. Ale ať říkáš co chceš, bez peněz to prostě nepůjde.

V.K. - Profil | Út 30.1.2007 15:02:33

Tak ja taky ukoncim:Kolik vas na ten golf na Karlstejn chodi?Myslis,ze v cele republice maji golfove kluby 300 000 clenu?Myslis, ze squash muze hrat sedmdesatilety deda?
A ted trosku jinak - asi jsi z Prahy.Moje zena byla s prazskou cestovkou na dovolene v Italii.Pracuje ve skolstvi - nikoliv jako uklizecka a pripadala si jako chuda pribuzna, ktera tam prijela ze Zakarpatske Ukrajiny.Nezlob se, ale vy v Praze(mozna ne vsichni)zijete nekde jinde nez v CR.