Nafukovací čluny Fox FX Inflatable Boat Air Deck

Vlastníte někdo nafukovací člun Fox FX290 Inflatable Boat Air Deck, který je již nějakou dobu na trhu? V případě, že ano, jakou s ním máte zkušenost? Nyní dala fa Fox na trh větší ve stejném provedení pod názvem Fox FX320 Inflatable Boat Air Deck, což mne nenechává klidným a uvažuji nad jeho nákupem. Děkuji za praktické zkušenosti a postřehy.
Autor diskuse: Radek Fox - Profil , 27.4.2015 všeobecné - náčiní, doplňky

Tino1991 - Profil | Po 10.6.2019 17:58:17

Kupil som tento cln, no nie pre to, ze by som chcel fox a kvoli znacke ale nemal som velmi na vyber, kedze to musel byt cln s nafukovacou podlahou, vzdy to nosim sam, rozbalujem a balim, davam na vodu aj spat a chcel som obly tvar prednej casti

iboat 260 cena 1100€ - extremne drahe, neviem co tam stoji 1100€...
mivardi mboat 270 - na celom svete jednoducho nebolo mozne kupit :D, vraj mam cakat do polovice maja... (vtedy bol marec) v polovici maja uz davno vsetci su na rybach, takze nic, inak by som ho kupil
raptor 270 - tak siroky, tazky ze pre jedneho nerealne brat na ryby, pre mna najviac neprakticke, pritom moze byt kvalitny ale na prepravu to je nemotorny cln...
fox fx 290 posledna moznost, bol sice najdlksi z nich, bal som sa hmotnosti, aj tej diskusie ktoru som tu o tom precital, koniec koncov potreboval som ist s niecim na ryby tak som ho proste kupil, FX 290 s nafukovacou podlahou...
s tym clnom som odchytal asi 7 vyprav po 4 az 6 dni, nevidim na tom clne jediny problem, dokonca som teraz rad ze mi na vyber ani nezostalo velmi nic ine, iba toto a siel som do neho

Radek Fox - Profil | St 19.10.2016 12:08:40

drvoštěp >> To už budeme na rybách o hladu :-)) Kámošovi zde kluci doporučili přestat jíst česnek - tričko bez vyprání používané jeden celý den a hádej od jaké firmy? :-)) Koupil si jich jen tři páry :-)) PS: Má to svoji výhodu, zhubneme naši nadváhu :-))

Radek Fox - Profil | St 19.10.2016 10:33:45

Spacák Ven-Tec All Season vypadá po čtrnácti dnech polehávání takto - viz. foto. Asi se v něm válím v rozporu s návodem :-)))) Koupený z UK eshopu: http://www.anglingdirect.co.uk/

Radek Fox - Profil | Po 17.10.2016 22:46:12

t.casper >> Jednou jsem měl od dalšího kamaráda půjčený YAM 310 STi s nafukovací podlahou a také si ho jen vychvaloval. Odkaz na super cenu: http://www.avaryacht.cz/nafukovaci-clun-yam-310-sti​.p.aspx

PS: Důkaz, že nekecám ;-)

Radek Fox - Profil | Po 17.10.2016 22:42:39

t.casper >> Čau Tome, na naše povídání si pamatuji a je to, jak píšeš. YAM je super, bývalý parťák ho měl a neměl s ním za dlouhé léta jediný problém - viz. foto z roku 2007. Dobrá historka s tím dofukováním, asi dělal kámoš někde chybu :-))))

dolis - Profil | Po 17.10.2016 20:10:59

viceroy >> tady bys mohl parkovat...

viceroy - Profil | Po 17.10.2016 19:08:06

Za mne tenhle .....vydrzi mozna vice jako Fox ? :-):-)

Radek Fox - Profil | Po 17.10.2016 18:20:57

arnošt >> Dobrý hit byly batikovaná trička od fa No Limits, těch jsme tenkrát prodali hafo. To jsem ještě nebyl tlusté prase :-))

jetam - Profil | Po 17.10.2016 16:43:15 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Radek Ráliš >> Radek Fox - 17.10.2016 16:09:43 >> Samozrejme že existují! Nikda neprodrou.

Radek Fox - Profil | Po 17.10.2016 15:52:47

viliam1735 >> Úplně v pohodě, chápu tvé připomínky. Už jsem zde nejednou psal, že na stejném místě jsme měli během více výprav ukotvené naše starší čluny a přežily to vždy bez poškození. Jednalo se o přehradu, která má pískovcové podloží s pařezy od uříznutých stromů - žádný extrém. Dříve jsme jezdili také sem viz. foto. Zde by tedy zmiňovaný člun nevydržel vůbec nic a budu se opakovat, naše staré čluny to tam přežily vždy a bez poškození.

Můj názor i zjištění je takové, že použitý materiál u FX není zdaleka odolný, jako jsou materiály u člunů zn. Yamaha, Zodiac, Mercury, Plastimo atd. a přitom se prodávají stejně jako zmíněné v řádech desetitisíců Kč.

viliam1735 - Profil | Po 17.10.2016 15:37:55

Nechcel som sa moc vyjadrovat,ale srdco mi nedovoli.Precital som celu temu od zaciatku.V prvom rade nechcem nikoho obhajovat a tak isto som sa par krat sklamal vo veciach,ktore mali byt ako top a v skutocnosti to bolo inak.Chapem aj Radka a jeho rozhorcenie po vybaleni noveho clna Fox a chyby ktore na zaciatku popisoval,ako je lano,odtrhnuta snurka atd.Uplne mi je jasne aj Solov 12345 pripad,kde opisoval dvoch kamosov,ktorim cln po nafuknuti pustal v spojoch.Co ale nechapem, je tvrdit ze sa k veciam chovam ako v bavlnke a popritom necham cln trieskat o skaly,este k tomu cisto novy.Ja mam black boat, je to ten isty cln ako fox,len iny nazov a pri kotveni v stvor metrovej hlbke hned z kraja,ked isla voda dole mi ho tiez otrieskalo o skaly.A bolo to len mojou vinou a vobec by ma nenapadlo, ho ist reklamovat,Na kolko odpoved logicky poznam.Bolo to v noci ked som spal a ked som rano vstal a videl ako je na skalach tak som vedel ze je zle,este pred tym,nez som ho otocil.Dobre som si vynadal do ko... a dam ho do firmy nech mi prelepia celu podlahu este jednou vrstvou za 100€..Je ale pravda ze nepoznam Radove podmienky,ale podla foto poskodenia, to museli byt tak isto riadne sutre,konare a ostre skaly.Nikoho neobhajujem a ani nepoznam osobne pana Hubku ani Rada,len mam taku istu skusenost a bolo mi jasne ze na reklamaciu nemam sancu,pretoze je to len a len moja blbost.

Carpkiller - Profil | Ne 16.10.2016 10:57:57

Radek Ráliš >> Radek Fox - 10.10.2016 14:00:56 >> tak když sis to tolik přál, tady máš aktuální, včera nafocené fotky mého člunu FOX FX 290.
Člun mám třetí sezónu, nikdy jsem ho nemyl, nikdo jsem se o něj nijak extra nestaral. Člun balím, tun vyfukuju po každý rybačce a jiný jsem nepoužíval což znamená že byl několikrát ve Francii, na Balatonu v těch mega šutrech a vychřicích, na laby s ním jezdím se spalovákem a tahám s ním těžkou loď, přežil nejednou pálavu včetně bouřek jak na vodě tak na břehu, prostě dostal za dva roky tak naloženo, jako nedostane u tebe a tvého kamaráda do hromady za roky čtyři,možná více.
Světě div, nenese ani náznak poničení, poškrábání, nikdy nebyl lepenej a nikdy jsem ho v průběhu rybačky nemusel dofukovat, neuejde ani o bar.
Takzě nevím co tu plácáš za nesmysli a chytrosti, stejně tak nevím co s ním tvůj kolega dělal, ale takhle vypadá ten můj, Takzě chyba je jen a jen na vaší straně, na straně člunu Fox ani omylem.
I Rafan Koukal jak vyvoraná myš, v jakým stavu je při mým vytížení a zacházení ten člun ve třetí sezóně použití, to jeho QuickSilver je proti němu na kaši! Mám tam do konce origo havliny bez výměny, prostě za mě absolutně cajk.
Tvé argumenty jsou směšné, jako tvé vystupování na internetu. tohle je důkaz, to že si ho někdo svou blbosti projebal o šutry, neznamená že jsou ty čluny špatné, naopak.

Radek Fox - Profil | Čt 13.10.2016 0:11:52

dolis >> Rádo se stalo ;-) Dovolil jsem si to zkopírovat, člověk nikdy neví, jak dlouho bude odkaz fungovat. Zdroj textu: http://www.motorboat.cz/

Materiály používané k výrobě nafukovacích člunů

Existuje mnoho typů materiálů, které jsou více či méně vhodné pro výrobu kvalitních nafukovacích člunů. Než si ve zkratce projdeme ty nejpoužívanější z nich, je třeba několik poznámek.

Nejprve k značení typu materiálu – když budete zkoumat, z čeho je vyrobený ten či onen člun, většina prodejců neopomene vyznačit "sílu" materiálu. Tato "síla" materiálu, ať už se tím myslí cokoli, se udává několika způsoby a je důležité si je neplést mezi sebou, neboť každý označuje zcela jinou hodnotu - popis jednotlivých jednotek najdete v oddílu Specifikace (viz horní lišta nad textem), které doporučuji k podrobnému přečtení.

Nyní k samotným materiálům, ze kterých se nejčastěji nafukovací čluny vyrábí – co mají společného, je to, že obvykle sestávají z více různých vrstev, přičemž má každá z nich svou specifickou funkci a dodává materiálu jeho specifické vlastnosti a umožňuje mu být použit k výrobě plavidel:

Materiál Hypalon od výrobce ORCA | Výroba nafukovacích člunů1/ Polyethylenová syntetická guma – známá též jako HYPALON (což je původně značka výrobku od francouzského výrobce DuPont, vynálezce neoprenu a nylonu) je vícevrstvý materiál, mezi jehož vrstvami je obvykle neopren a hlavně nosná tkanina z textilie, která dodává materiálu jeho pevnost v tahu. Je známý pro svou odolnost vůči chemikáliím, UV záření, teplotním extrémům a někteří výrobci se pyšní i ohnivzdorným hypalonem. Tento materiál má hodně výhod a obecně se považuje za velice kvalitní materiál, ostatně podle něj se zrodilo lidové označení "gumák". Nicméně je zde i několik nevýhod – jelikož je tento materiál tak odolný, je těžké jej zpracovávat a o to těžší je zhotovit ideální spoj; navíc se nedá mezi sebou spojovat jinak než lepením. Podmínky pro práci s ním jsou relativně náročné a kvůli specifickému postupu při výrobě ideálních spojů i drahé (velmi úzké rozpětí teplot, vlhkosti a doby aktivace lepidla), což dále zvyšuje cenu výrobků. Oproti PVC je ovšem mnohem odolnější a má delší životnost – tedy pokud máte Hypalon z Evropy a nikoli z Asie, což prodlužuje životnost celého člunu.

Nevýhody lepených spojů obecně však probereme v oddílu o různých technologiích výroby nafukovacích člunů. Hypalon byl po dlouhá desetiletí používán jako nejrozšířenější materiál na výrobu nafukovacích člunů a většina starších člunů, s nimiž se setkáte, bude vyrobena z tohoto materiálu. Kvůli jeho náročnosti na zpracování je však v posledních letech nahrazován stále častěji polyurethanovými materiály, o nichž se dozvíte více níže.

Materiál PVC od výrobce HeyTEX | Výroba nafukovacích člunů2/ Polyvinylchlorid, tj. PVC – v současnosti nejrozšířenější materiál na výrobu nafukovacích člunů, který je trochu mladšího data objevení (1935) než hypalon (1928). Obvykle je také vícevrstvý a základem je nosná tkanina (viz Specifikace). Jelikož je levnější a snadnější na výrobu, jsou i čluny z PVC obvykle výrazně levnější než čluny z hypalonu – nelze však jednoznačně říci, že člun z PVC je proto méně hodnotným. Oba materiály prodělaly za dobu své existence značný vývoj a jejich kvalita se liší v závislosti od konkrétního výrobce. PVC je oproti hypalonu snadnější zpracovávat a mizí mnoho překážek, které klade do cesty manufakturám hypalon, jelikož sebemenší chyba nebo odchylka od ideálního procesu výroby vede k nekvalitnímu spoji. Proto 99% asijských výrobců používá PVC – slepí jej téměř cokoli, nejsou tak přísně vymezena rozmezí teplot a vlhkosti ve výrobních halách, není nutné předchozí mechanické opracování materiálu atd.

Nicméně i u PVC existují rozdíly třídy. Největší rozdíl spočívá v tom, že některá PVC jsou a některá nejsou vhodná ke svařování. Ta, která nejsou, mají příliš nízkou přilnavost nosné tkaniny na další vrstvy a vlivem vysokých teplot dochází k narušení vnitřní struktury natolik, že se materiál prakticky rozpadne, resp. jednotlivé vrstvy PVC "odpadnou" od nosné tkaniny (hypalonová nosná tkanina oproti tomu hoří). Jinak je PVC považován za nehořlavý polymer.

Výše jsem mluvil o mnohovrstevnosti PVC i hypalonu – jejich počet a účel je taktéž rozhodující pro odlišení kvalitního a nekvalitního materiálu. Účelem těchto vrstev je totiž nést barvu, mechanická odolnost na oděr, chemická stálost a ochrana proti agresivním chemikáliím, ochrana proti UV záření a samozřejmě vodo- a vzduchotěsnost. Výrobci jako Mehler Texnologies přidávají i ochranu proti plísním a dalším organismům, kteří by se rádi usadili na vašem člunu, dále složku vysušující vodu apod.

Jelikož však PVC čelilo dlouhodobě kritice ze strany klasických výrobců hypalonu, že jejich materiál, a tudíž i čluny, nejsou tak kvalitní pro náročné uživatele, musela přijít odpověď v podobě nové generace materiálů:

Materiál PU na výrobu nafukovacích člunů3/ Polyuretan, tj. PU – poprvé spatřil světlo světa nejpozději z naší trojice (1937) a jeho vlastnosti se jistým způsobem vymykají hypalonu i PVC, konkrétně se používá spíše než jako samostatný materiál jako přídavná vrstva na materiálech PVC, která vylepšuje právě ty kritizované vlastnosti (slabší ochrana proti UV a chemikáliím, životnost aj.). Jelikož je ale výroba PU-materiálů na stejném základu jako PVC, zachovává si všechny vlastnosti, pro které je PVC vyhledáváno – tudíž je jej možná svařovat a snadno lepit, přičemž ve všech ohledech je snadnější dosáhnout lepšího výsledku než s hypalonem nebo PVC. Kvůli jeho vyšší ceně se však používá spíše pro profesionální čluny, ale i mnoho výrobců luxusních člunů přešlo na PU – pokud tedy měli technologii svařování k dispozici.
> Síla materiálu

Když budete zkoumat, z čeho je vyrobený ten či onen člun, většina prodejců neopomene vyznačit "sílu" materiálu. Tato "síla" materiálu, ať už se tím myslí cokoli, se udává několika způsoby a je důležité si je neplést mezi sebou, neboť každý označuje zcela jinou hodnotu:

DTEX (definice jednotky na Wikipedii - odkaz) ... označení, které najdete jako charakteristiku materiálu, ale ve skutečnosti charakterizuje jen jednu z jeho částí. Pokud má materiál použitý k výrobě nafukovacího válce nosnou tkaninu, číslo typu "1000 dtex" označuje délkovou hustotu tkaniny tétozákladní výztuže. Ne všechny typy materiálu jsou vyztužené, ale rozdíl mezi vyztuženým a nevyztuženým materiálem poznáte na první dotek, jelikož nevyztužená tkanina (nebo vyztužená jen slabě) je mnohem poddajnější a působí jako dětské nafukovací hračky na pláž (např. čluny Sevylor). Odlišit hmatem dva materiály s výztuhou je však již na hotovém výrobku velice těžké, ne-li v některých případech nemožné a musíme se spolehnout, že hodnota udaná prodejcem není smyšlená (i to se stává!), ale odpovídá skutečnosti. Většina nafukovacích člunů se vyrábí z materiálů s hodnotou 800 – 1100 dtex, bohužel ani ty nejvyšší hodnoty nezaručují, že je daný materiál opravdu odolný na náraz nebo propíchnutí, jelikož tato jednotka neříká, jakou zátěž tento materiál snese. Často to bývá tak, že technologicky pokročilejší materiál s menším číslem dtex snese stejné nebo i vyšší zatížení při proražení než primitivnější, starší materiály s vysokým číslem dtex.

DEN – starší označení pro hustotu příze, viz odkaz výše – Dřívější systémy.

g/m2 (např. 1050 g/m2) – jednotka hmotnosti materiálu; označení, které nám napoví, kolik je na 1 m2gramů materiálu, tudíž se tím lépe odliší mezi sebou materiály, které sice mají stejné číslo dtex, ale jeden je tlustší a druhý tenčí – např. německý PVC materiál VALMEX 7321 Heavy PLUS má dtex 1100 stejně jako jeho lehčí kolega VALMEX 7307 Mainstream PLUS, ale zatím co "Heavy" má hmotnost 1450 g/m2, "Mainstream" se svými 1050 g/m2 zůstává lehčí a tenčí, tudíž je vhodný spíše pro rekreační čluny, než profesionální jako Heavy. Pokud se setkáte se člunem, který je vyrobený z materiálu silnějším než je 1450 g/m2, mějte se na pozoru, jelikož se takové materiály k výrobě nafukovacích člunů obvykle nepoužívají, alespoň ne jako základní materiál nafukovacího válce. Namáhané přídavné prvky, jako jsou základny ok na tahání apod., se u lepších značek připravují z materiálů o hmotnosti i přes 1600 g/m2, ale čluny se z nich nevyrábí (problém s tvarováním příliš tlustého materiálu, nemožnost skládání člunu, cena materiálu aj.).

N/5cm2 (např. 6000 N/5cm2) – jde o jednotku odpovídající pevnosti v tahu u praktického testu materiálu na jeho odolnost, kdy se na materiál vyvíjí tlak a měří se, při kolika pascalech dojde k protržení. Bohužel se moc často s touto charakteristikou materiálu nesetkáte, jelikož by někteří výrobci odkryli všechny své karty a bylo by až příliš snadné zjistit, jaký materiál kterého výrobce je odolnější než jiný. Každopádně že by toto byla ta záhadná síla materiálu?

Radek Fox - Profil | St 12.10.2016 22:31:54

Zde jsem koupil před lety člun značky Adventure, ale pouze malého pidižvíka. Byl špičkově zpracovaný a odolnosti nemám co vytknout. Nakonec jsem ho prodal a koupil větší Plastimo.

Dost dobrý odkaz: http://www.motorboat.cz/jak-si-vybrat-clun/material​y/

Radek Fox - Profil | St 12.10.2016 22:22:55

dolis >> A mnohdy jsou vyrobené z materiálu Hypalon - https://en.wikipedia.org/wiki/Hypalon

Radek Fox - Profil | St 12.10.2016 12:52:47

bridil >> To je pořádná kvalita ;-) Parťák měl několik jeho předchůdců, poslední tento a kvůli touze po zeleném člunu ho prodal. Dnes toho šíleně lituje.

bridil - Profil | St 12.10.2016 12:36:49 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Ahoj pokud ma nekdo zajem o opravdu kvalitni clun i s motorem oboji Mercury zanovni stav at se ozve pres SZ

Radek Fox - Profil | Po 10.10.2016 21:28:48

JKh >> S nákupy na Alze jsem též spokojený a pořádný člun už jsem si koupil, naštěstí jsi ho zmínil :-))

Radek Fox - Profil | Po 10.10.2016 18:32:57

Erva >> Čau Radku, na zelenou barvu jsme se vyprdnuli /má to nespornou výhodu, nespálíš si nahou zadnici na rozehřátém od sluníčka/ a koupili opravdovou kvalitu s tradicí. Jak sám tvrdíš, nic se mu při stejném používání nestalo, prostě není nad renomovaného výrobce nafukovacích člunů ;-)

Carpkiller - Profil | Po 10.10.2016 13:51:49

Já ho mám třetí sezónu, řekl bych že rybařím poměrně hodně a naprosto bez problému, já bych FX290 neměnil.

Radek Fox - Profil | Po 10.10.2016 11:53:48

kritik >> Jo, dali si trochu toho kvalitního materiálu k snědku a takhle to dopadlo :-))))

Radek Fox - Profil | Po 10.10.2016 11:32:47

Zde je jasně patrná výrobcem udávaná kvalita materiálu. Já bych to spíše nazval totální nekvalitou.

Radek Fox - Profil | Po 10.10.2016 11:12:41

To je šupa, prý kvalitní použitý materiál nazvaný olive a krytí zrcadla pro uchycení motoru.

Radek Fox - Profil | Po 10.10.2016 11:08:17

Takto vypadá člun po jedné výpravě - děs všech děsů. Jediné štěstí bylo, že jsme nebyli na nějaké štěrkovně či přehradě s kamenným dnem, to bysme ho tam mohli rovnou nechat.

Radek Fox - Profil | Po 10.10.2016 9:53:18

Jinak to ani dopadnout nemohlo, provaz podobný tomu umělému na věšení prádla zkrátka váhu člunu neudržel.

Radek Fox - Profil | Po 10.10.2016 9:00:42

První nemilé překvapení po vybalení a nafoknutí nového člunu od fa Fox :-((

Candat88 - Profil | Út 26.7.2016 13:54:55

Rollbař >> Ahoj, mam FX320 s nafukovaci podlahou a cely clun vcetne podlahy foukam pumpou BRAVO 4 ALU R.E.D. ktera zvlada maximalni tlak 800 mbar. Nafukovaci podlahy se vetsinou foukaji na 700. Ja ji nikdy nezkousel nafouknout na max, ale podlaha se mi take prohyba – v predu je prohyb vyraznejsi a vzadu uz temer neznatelny podle profilu kylu. Podle me to dela kazdemu, jen na tech fotkach to neni az tak moc videt. Pokud by jsi chtel dokonale rovnou podlahu tak snad jedine pevnou a nebo nenafukovat kyl :-)

Rollbař - Profil | Po 25.7.2016 18:58:58

Na zrcadle mám pouze toto, to se vstahuje ale asi na člun a né podlahu ne?

Radek Fox - Profil | Po 6.6.2016 14:56:44

Prodám nafukovací člun Fox FX 320 Inflatable Boat /s nafukovací podlahou/. Používaný jednu výpravu, tudíž stav nového. Cena 22 000,- Kč. Ideální by bylo osobní předání - možnost domluvy.

koukol - Profil | Ne 8.5.2016 19:07:44 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Zdar přidávám pár foteček FX320

Ondřej Macků-Maca - Profil | St 23.12.2015 9:46:40 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Já o něm přemýšlel, tak jsem si ho od kamaráda půjčil na jednu rybačku do Francie. Mám 320ku s hliníkovou podlahou, od tohohle Foxe s nafukovačkou jsem čekal, že bude podstatně lehčí. To jsem bohužel nepozoroval, přišlo mi to prakticky stejně těžký jak to, co mám. Nafukovací podlaha není úplně rovná, je mírně do "áčka", aspoň mě se nepovedla nafouknout tak, aby byla rovná. Navíc když je mokrá, tak docela klouže. Materiál a zpracování je naprosto ok, ale jinak mě teda člun nenadchnul a nepořídím si ho. Ještě jedna věc mi vadí, ale to je obecně problém nafukovacích podlah - ta podlaha je vysoká a tak ti to snižuje výšku bortů uvnitř člunu.
Čili resumé - člun je to kvalitní, ale moje očekávání zdaleka nenaplnil.

Kamil68 - Profil | Po 29.6.2015 10:10:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Radek Ráliš >> Radek Fox - 28.6.2015 22:30:38 >> Já myslím, že Bombard je úplně jiná liga ...to je úplně jiný sport :-) Ne, překvapila mně ta veliká podobnost "nových" člunů Fox s iBoat ...ten tvar člunu a buřty to už není tak důležité ... Fox vyrábí ve středu a iBoat asi v pátek :-) A máš recht ... jestli si na lišáka úchyl, tak do toho vlítni ..myslím, že bude to bude skvělý člunek ...a jak jsem říkal, mít čas počkat si na první dodávky do ČR, šel bych 100% do něj ... můj Zodiak Zoom po 8 letech maximálního používání dosluhoval ... :-) Tak zlom klacky ! :-)

Radek Fox - Profil | Ne 28.6.2015 22:30:38

Kamil68 >> Čluny od IB mají opravdu veliký prostor pro přepravu osob i věcí - viz. foto. Trochu mi svojí šíří připomínají člun mého kamaráda, ten má zn. Bombard.

Kamil68 - Profil | Ne 28.6.2015 15:45:05 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Radek Fox - >> No, Radku ..uvažoval jsem o něm ...že si počkám, protože ještě nebyly ...teď podle fotek mi to hodně připomíná můj iBoat ... barva a materiál,lavičky,lepení, zrcadlo, ventily,zadní výpusť se špuntem a ostatní doplňky ....dokonce i ten uzel na přední části madla je asi z výroby stejný... :-) nevím, jestli je u Fox i ta bójka na kotvení u břehu ... Ale přece jenom jsem volil menší buřty (380mm), a více vnitřního prostoru (2400x860) a na převážení krámů mi to velice vyhovuje ...jo a vysokotlakou podlahu mám bílou ...

Milan1978 - Profil | Po 8.6.2015 18:00:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

FX 290 a pár detail fotiek k jeho spracovaniu

Radek Fox - Profil | Po 27.4.2015 23:30:28

Technická data člunu FX320

Radek Fox - Profil | Po 27.4.2015 23:29:06

Jo, vědí to, jak z člověka vytáhnout prachy :-)