jak uvazat sumce?

jsem zastance lovu chyt a pust.nejsem si jisty jestli je vhodne sumiky vazat.zatim jsem se snimi vyfotil hned po vyloveni a okamzite je pustil ale fotky nejsou takove jak bych si predstavoval.moc specha nechci je stresovat del nez je nutne.ale pokud mi nekdo vysvetlite jak je bezpecne vazat tak budu moc rad.jeste se chci zeptat jak nekdo muze zabit sumce ktery ma 2 metry.myslim si ze je to svinstvo!pokud to udela kazdy tak v te vode nebude nic.sumec je kral vody a patri tam,je na potravnim zebricku nejvys
Autor diskuse: silur - , 13.1.2004 dravci - techniky lovu
14 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nkakr - Profil | Čt 27.6.2013 12:30:04

luckyhebeda >>
Není mnohem jednoduší místo slohového cvičení, kterým popisuješ uvazování, ryby neuvazovat?

    Nondra.soucek - Profil | St 26.6.2013 14:04:54

    hupr >> No a nebo je to trošku jinak. Třeba si jen někteří sumcaři myslí, jak je "správný" úvaz pro rybu neškodný stejně jako si například někteří kapraři myslí, že lovem nonstop ryby chrání. Podobně jako si někteří muškaři myslí, že jediná správná rybařina je muškaření.

    Prostě mám ten pocit, že jde vlastně jen o úhel pohledu, kterým se na celou věc díváš.

      NFRANK71 - Profil | St 26.6.2013 8:51:25

      P!F >> Pife, Pife, je vidět, že asi nejsi správný sumcař. Ty si dělají co si myslí,že je správné a s ostatníma se nedohadují.:-))) Ještě si změřte péra kdo ho má většího a tlustšího:o))) Dohadujete se , jak malé děti.

        NMalda512 - Profil | Út 25.6.2013 10:56:22

        silur - >> ty pitomče hraješ si tady na chyta pust nechápeš jak může někdo zabít sumce a ptáš se jak uvázat sumce. tak to vyzkoušej na sobě at víš zda to bude pohodlné i u sumce. vem špagát prostrč si ho nosem přes hubu ven a skoč do vody. pokud ti to nebude po chuti tak věř že i sumci to není po chuti. pokud potřebuješ fotku aby ti kamarádi věřili že jsi ulovil velkou rybu tak si na ni dej svou občanku a vyfot si ji. myslím že rybáři jako ty jsou to největší peklo pro tyhle ryby .. to pytlák ji aspoň netrápí.

          Nsasík - Profil | Ne 30.6.2013 11:19:35

          Zdar kolegové, zastávám stejný názor, celá debata je o hovně, rybařina je o přírodě a odpočinku, kdo uvazuje sumce a przní ostatní ryby je vemeno a nemusíme to furt rozebírat.
          Jen tak mimochodem, např. ve Španělsku a Itálii už to taky není v módě.

            Nhraji - Profil | Pá 28.6.2013 11:17:59

            luckyhebeda >> ono je potřeba se za něco považovat? Myslím jako chyť a pusť nebo tak nějak? Z toho tvého blábolu to tak nějak vyplývá.
            Copak nestačí být jenom rybářem bez jakýchkoliv přívlastků? Mně to stačí bohatě už víc jak 40 let.
            A zcela na rovinu, pokud dodržuji zákony a předpisy, mělo by být všem okolo úplně jedno, jaké ryby si ponechám a kolik jich je.

              Nluckyhebeda - Profil | Pá 28.6.2013 10:47:06

              šmudla007 >> to je trochu rasizmus říct pokud ryby nejíš a pouštíš je to v pořádku, pokud nejíš a pouštíš si blázen? proč, mě je úplně jedno že na mě doma nadávaj že povolenka stojí tolik peněz a já to pouštim, stejně tak je pro mě blbec každej rybář kterej povolenku přepočítává na tonáž ryb co musí odchytat aby se mu vyplatila, s takovym jednánim jsem se taky setkal a to mi přijde rozhodně nepochopitelnější než rybu pustit, já ryby jím ale stačí mi to opravdu párkrát do roka abych přines něco na gril, kapra nebo nějakou plotici, ale i tak se považuji za chyť a pust, protože to není o tom pustit všechno co chytíž ale o tom jak s rybama zacházíš a že máš k těm rybám úctu tak proto se pouští, pouštět ryby jenom pro to aby mě někdo neosočil vrahem pro mě neni chyt a pust, k tomu musí mít člověk osobytý motiv, tím je pro mě pokora k rybě a fakt že dnešní matriály jsou opravdu na úrovni kdy i ryba jako sumec nebo štika nemají mnoho šancí na únik (kvalitní lanka, těžkonosné šnůry), co si budem povídat, dneska je rybářů jak sra.ček oproti epoše otty pavla kdy na celou berounku chodilo pytlačit jen pár rybářů pro maso, dneska je nás u tý vody tolik že když si vemem všechno co chytnem tak si to za pár let sežerem a vymlouvat se na norka a kormorána? budem si musent najít jinou výmluvu :) i z toho důvodu je pouštím, aby tam aspoň něco plavalo, názor že píchlá ryba chcípne je zcestný, to se řikalo za našich dědů, dneska každej průměrnej rybář ví že rybě se ranka po háčku pokud neni roztrhlá zahojí, dokonce i háček pokud neni zažraná, je schopna se jej zbavit, samozřejmě je procento úhynu ale pro mě lepší rybu odháčkovat a pustit, když je ryba zažraná nebo nenávratně poškozená tak jí prostě vemu aby se netrápila ale to taky neznamená že nejsem chyť a pusť, ten název je trochu odlyšný od toho co to skutečně znamená, třeba k tomu dospěje časem i rybářskej řád s nějakym průlomovim omezenim

                NPedro1 - Profil | Út 25.6.2013 9:37:13

                candát 820 >> Ryby se nevážou.Rybu buďto dle rybářského řádu bez zbytečné manipulace pustíš,nebo si jí necháš a zapíšeš.Uchovávat ryby je dovoleno třeba ve vezírku,který rybu co nejméně poškozuje.Uvazování ryby je prasárna.
                Hotové vyřízené.

                  Nluckyhebeda - Profil | Po 1.7.2013 10:26:51

                  Malda512 >> jediný hovado si tady ty, di se se svejma kecama o zákonech s.rát někam jinam, tady je otázka jak uvázat sumce, když se ti to nelíbí tak si táhni za majitelem stránek ať uzavře diskuzi, do té doby se tu n.eser! jako co, člověk tě požádá slušně abys držel hubu a nevotravoval vzduch svejma kydama, tady se diskutuje k věci, neřeší se kde je uvazování v módě nebo povolený, jenom ty si furt stejnej tatrman co to nechápe, nezajímá mě že je to v čr zakázaný protože já sumce neuvazuju, a nevšim jsem si že autor otázky se ptá na uvazování zde v čr, tudíš si je může chytat třeba na sibiři a tobě to může bejt úplně buřt! chceš slyšet realitu? převčírem kolega chytil na berounce svého prvního sumce v životě, 130 když jsem mu ho po 30minutách odchytil a vytahnul, následovalo dlouhé focení, ale protože usoudil že je tma a že fotky sou o ničem tak vzal kámen po celí tý šaškádě s focenim sumce ho majznul a šel domu pro pytel, když jsem se ho zeptal proč tu rybu nemajznul dřív? že se nechtěl fotit s mrtvou rybou a hlavně, že ty fotky by byly nic moc za šera! myslel sem že mu pracky zpřelámu, v tomhle případě bych sumce radši desetkrát uvázal a pak ho pustil než ho trápit 10 minut na fotky a pak ho majznout kvůly chlubení v hospodě...... čistě můj názor.... šmaldo, vadí ti tahle diskuze? tak sem nelez.... narozdíl od tebe mám ryby opravdu rád a dovedu si udělat obrázek o tom ce je nebo není přijatelné.... pro tebe není přijatelné zhola nic, nechápu že se tu stále držíš i přez to jak odporý ti ten nadpis tohoto vlákna přijde

                    NTavris29 - Profil | Ne 30.6.2013 11:24:22

                    Uvazování je prasečina a může to udělat jen člověk, kterej na rybu kašle. Kvůli lepší fotce bych do toho nikdy nešel !!

                      NMalda512 - Profil | Pá 28.6.2013 22:37:01

                      coolenzo >> Neboj policie už na dveře klepala. Podal jsem na zůčastněné trestní oznámení . Řeší to police v Otrokovicích v součinosti odboru životního prostředí . U toho masakru byl přítomen i člen rybářské stráže. Potažmo se čeká ná nějaké posudky a pak se zahájí řízení. Když jsem mluvil s policajtem tak mě říkal, že jsem už druhej člověk co na ně podal terstní oznámení.¨
                      Jinak jsi to napsal jednoduše a výstižně. Myslím, že pokud tohle Lucky nepochopí tak bude asi dobré nakopírovat jeho výroky a odeslat, je jeho MO :-))

                        Ncoolenzo - Profil | Pá 28.6.2013 19:02:23

                        luckyhebeda >> Ahoj.
                        všeobecně pojem "správně uvázaný sumec" NEEXISTUJE - né tady u nás. A že je hodně států , kde je to povolené?? tady u nás to povolené není - TEČKA!!. Jakýkoliv argument na obhajobu , že "tam někde" je uplně mimo mísu.

                        Nemusím být ani sumcař , ani lovec jiných velkých ryb , abych toto POCHOPIL , takže pro zadavatele - buď si naprosto jistý že vyvazování vhodné není a dělej to tak , jak jsi to dělal doteď - vylovit , vyfotit a zpět do vody , nebo nechat .. žádná jiná možnost není

                        taky bych rád řekl k tomu videu co tu bylo ... to že je v jiných státech povolené vyvyzování je fajn , ale zveřejnit v takové zemi video , kde bez ostychu porušuji řády a zákony , tak mi brzo klepe na dveře policie.

                          NSrneček - Profil | Čt 27.6.2013 17:36:57

                          Míra59 >> no jasný!Jen mě udivuje,že admin takové registrované drží stále na živu.Já osobně bych je za ty koule pověsil.Jsou to stále ty samé "nebo spíše ta samá osoba" A nebude to tím,že jsou hloupí ostatní.Musí to být hrozně nešťastná osoba,když si vylévá zlost na lidech,kteří se zeptají,nebo kteří prostě mají jen svůj názor.Ale.......Neuvěřitelně se drží....kurňa není to samo klíště???.....nejednou už se trefená husa ozvala....Měj se.Ahoj

                            NMíra59 - Profil | Čt 27.6.2013 16:24:33

                            Srneček >> Souhlasím s tebou......řekl bych, že se to tu zvrhlo u pár jedinců jen na vulgarismus a urážení druhých.

                              Nšmudla007 - Profil | Čt 27.6.2013 13:30:32

                              rikox >> pokud vám ryby nechutnají... a proto je pouštíte .. tak to je v pořádku(pokud neříkáte že rybám děláte dobře tím že je chytáte).
                              Pokud vám chutnají a přesto je pouštíte , tak jste trošku sadomaso nebo blázen :) altruisti ve stylu aby zbylo i na ostatní vymírají. Kapra pustit a cestou z ryb ho jít koupit do obchodu například.

                              Ono díky ChAPust rybářům se veřejnost na rybáře jako celek dívá jako na blázny, protože to nemá moc logiku lovit něco co vlastně nechci. Sportovní masový vrah zabije,, a ten sportovnější zabije, obživý, zabije znovu, obživí :) Recyklování radosti je fajn.
                              Pokud nechytáte kapry na soukromákách tak vidím jistou možnost ve vaše spasení, někam do oblasti mezi extrémy. Pěkný den i vám přeji.

                                Nšmudla007 - Profil | Čt 27.6.2013 12:54:34

                                rikox >> já pouštím jenom ty ryby které mi nechutnají, které nejsou dostatečně veliké a když se mi nechce škrabat. Jinak má rybu smůlu.
                                Jak může proboha napsat rybář že se řídí Chyť a pusť a přitom občas majzne candáta štiku kapra domů? Buď sem rylísák a ryby nežeru(nezabíjím aninástražní rybky) .. nebo sem rybář masař a ryby žeru(občas nějakou i můžu pustit ..ale nejsem Chyť a pusť).
                                Rybář co ryby nejí má říkat, já ryby nejím a jen mě baví je šetrně tahat na hácích z vody(co nejvíc jich za vycházku popíchat) a když nějaká chcípne to je příroda .. což je definice člověka co rád pro zábavu týrá živé tvory a chce to nazvat sportem a lovenou rybu kamarádem.
                                Pro zábavu se dají chytat tak maximálně plotice kterou poraněnou puštěnou sežere štika.. nebo kapři (ti toho jako vydrží docela dost).
                                Ano rylísáci jsou ve své podstatě hajzlíci .. ale občas se vyjímka najde, když třeba jdou radši na houby místo na ryby. Překrucují význam slova: "chovat se k rybám šetrně- týráme ale jenom trošku.. a když utýráme tak děláme že my nic, my muzikanti.. za to můžou masaři že není co chytat.

                                Poušteč klidně uváže sumce na provaz a jásá "já sem king, já toho sumce pustím... jenom pár foteček na sluníčku ..... viz pomatenci v této diskuzi co to obhajují." Rybolov je lov, tomu na udici s háčkem se říká sportovní rybolov. rekreační ..narozdíl od průmyslového do sítí.

                                  Nluckyhebeda - Profil | Čt 27.6.2013 12:25:33

                                  tohle je přesně příklad toho jak to nemá vypadat! smyčka která se sama zatahuje, je chyzená přez žábry a né spodem pod tlamou, na smyčce neni žádnej potah takže tlamka sumce se dře (hlavně skřele) a chybí na laně guma na vypružení případných výpadů ryby! ty blbouni toho chudáka sumce za tu tlamu dokonce tahají po provaze, to je taky špatně, když jsem vyděl osobně jak to má fungovat tak chlapi nikdy rybu netahaly za provaz, jen jí přitahly ke břehu a pak za kartáče vytahly na navlhčenou celtu, samozřejmě to bylo proti rybářskému řádu páč to bylo tady v čr ale to už jsme si tu všichni dostatečně vyříkali, jen chci poukázat na to že tohle video je přesně ten případ proč je to zakázané, tohle video je vědomé ubližování rybě!

                                  http://www.youtube.com/watch?v=8XpeAnT9QIg

                                    NHlubočepy - Profil | Čt 27.6.2013 6:38:38

                                    Malda512 >> když tak čtu Tvé reakce,tak by v tom zastaralým,bafuňářským řádu mělo býti i slušné chování ke kolegům rybářům.Evidentně je pro Tebe ten paskvil nazývaný RŘ svatej.Pochlubit se úspěchem,vítězstvím je věc stará jak lidstvo samo.Není na tom vůbec nic špatnýho.Navíc pokud se to dělá jen formou fotky,včetně předešlého vyvázání ryby,tak je to pořád super. Myslím,že ryba by to taky volila raději než preparaci.A netahej do toho ego-to je trochu jinej level-kolego.Petrův zdar

                                      Nbrach - Profil | St 26.6.2013 21:02:28

                                      luckyhebeda >>
                                      Pane, ty ses rozepsal!
                                      Být silurem, diskusi bych ukončil, neboť jsi nám už všechno řekl. (nebo ne ?)

                                        Nšmudla007 - Profil | St 26.6.2013 14:20:27

                                        luckyhebeda >> Když chci ulovit sumce tak proboha nebudu tvrdit že chci jenom fotku ne? Sumec když není dost velký tak se pustí zpátky.. a když je dost velký tak se zabije( uváže se aby se nezkazil).
                                        Uvazovat rybu kůli focení dokáže opravdu jenom primitiv(sobeckej egomaniak)(a že těch primitivů kolem vody běhá čím dál tím víc jak roste všeobecná blbost lidí na planetě-jsou už dokonce aji v televizi jako idoly mládeže).
                                        Rybu když si přivlastníš(uvážeš,zasakuješ= zapíšeš do povolenky a končíš s lovem). Proč proboha lidem vadí když se vyplavení kapři v laguně napichujou na vidle a nevadí jim zbytečný trápení ryby kůli fotce. Ty sumce opravdu půjdu napichovat na vidle(při tření jsou v dosahu u břehu) a házet je do lesa divočákům aby tihle fotomagoři neměli co fotit a uvazovat a trápit.

                                        Fakt dynamit na takový rybáře aby si začli vážit života ryby.

                                        Sumec patří do udírny když už se podaří ulovit- metrovej aji dvoumetrovej bez diskriminace.

                                          NMates PB - Profil | St 26.6.2013 14:18:41

                                          luckyhebeda >> Jo to byla rybářská elita, to co si zmínil? Aha, tak ty to už nepij ani ředěný. Tohle by blbec nenapsal kdyby ho mlátili.

                                            Nkritik - Profil | St 26.6.2013 9:09:15

                                            Hrdobec >> Zdarec. Osobně nechci posuzovat, co je pro sumce lepší a co ho poškodí víc nebo míň. Chytám je pouze na vláčku a ihned pouštím.
                                            Ale je vyvazování a uvazování. Když vidím tu spoustu fotek, kde sumci mají probitou hubu za kartáčema a jsou natvrdo uvázaní za čelist, tak je to teda opravdu paráda.
                                            A dementů, co takhle přivazují je opravdu spoustu.
                                            Oboje je nahowno.

                                              NMalda512 - Profil | Út 25.6.2013 23:22:29

                                              P!F >> Právě jsi ze sebe udělal totálního osla. .. ti sumci na mé fotce uvazaní nebyli. Asi tě zklamu ale ti sumci byli v eko saku.. to je vezírek ze sítoviny... to není provaz... když zapojíš mozek a vezmeš dva saky a spojíš je dohromady tak se ti tam vleze i sumec pře 160cm.. jinak díky že jsi si nádherně naběhl.. a co se týče velikosti ulovených sumců... nemám nutkání se honit za rekordy.. chodím lovit ryby protože je to pro mě relax a ne závody v lovu obřích sumců které uvazujete jen kvůli egu se někomu pochlubit. pokud posuzuješ rybáře podle velikosti ulovených ryb tak jsi obyčejnej idiot... jinak zase vedle sumců kolem 2 metrů jsem viděl spousty-- já jsem tak velkého neulovil- a sumce nej jsem viděl 230cm. myslím že celá tvá reakce je velká snůška nesmyslných žvástů ve kterých jsi vše co jsi napsal napsal zcela opačně... hold jsi si krásně naběhl oslíku..

                                                NRavachol - Profil | Út 25.6.2013 20:40:27

                                                s tim zas nadelate, kazdymu musi bejt jasny ze to pro sumce neni zadna radost, trcet privazanej na lane a kdyby si mohl vybrat, tyhle kratochvile s cekanim do rana na slunicko by se neucastnil. stejne jako vlaceni na trojhaku za drzku. Zel bohu si vybrat nemuze :) Je na kazdym soudruhovi, jestli mu to trapenicko chce kvuli fotce prodlouzit nebo ne.

                                                  NHrdobec - Profil | Út 25.6.2013 17:55:04

                                                  P!F >> otom to neni,já foti,m i rád ryby kterejch stovky chycenejch mam....páč fotky mam rád ,navíc máme s klukama fejsbukovou stránku Rybaření a fotky nám ji samozřejmě zkvalitnujou. Hupr má sumcu taky tisíce a fotí a fotí

                                                    NHrdobec - Profil | Út 25.6.2013 17:51:55

                                                    otoš >> souhlas...borec to stopro je....já možná trochu narcis budu páč tu trofej zkrátka chci....nicméně nesvádim to na odpočinek sumce a podobný ptákoviny ) Každej jsme holt nákej....mě pěkná fotka radost umocnuje

                                                      Notoš - Profil | Út 25.6.2013 17:48:21

                                                      Hrdobec >> ahoj příteli...máš pravdu...taky nechápu proč neudělá fotky těchto ryb...vloni jsme se potkali u Dyje, je to můj dobrý známý, ani se nepochlubil, že právě zdolal 220-ku.
                                                      Zpocený ...1 hod. boj v proudě řeky...já bych,, zdechnul"...venku přes 30 °C, dusno...prostě sumčí klasika...on ví, že nejsem žádný ,,sráč" a pár ryb jsem již zdolal...navzájem se vážíme, známe i svá TOP místa, nic si netajíme, hlavně on je v pohodě...ukáže nástrahy, popíše dno řeky, na překážky v řece upozorní...je to samotář ale BOREC...nemachruje ale svědci mohou vyprávět...Asi je to jeho životní ,,úděl". Já mám téměř po všech stránkách k jeho ,,výkonům" ještě hodně daleko.... Jinak je to chlap kolem 50 let , má víc jak metrák a byl kulturista.....Pak mně napadá : není to pokračování NARCIZMU ? Každopádně si ho vážím jako TOP sportovního rybáře...Vše co jsem napsal je můj názor....

                                                        NSrneček - Profil | Út 25.6.2013 17:36:43

                                                        tvl to je zas debata.Moc se nezapojuji,ale.......... to je odborníků, to by jeden blil..

                                                          NWopicak - Profil | Út 25.6.2013 17:01:56

                                                          rikox >> přesně, akorát to pitomci zamordujou, když ho maj celou noc uvázanýho jak psa aby si ráno udělali fotku

                                                            Npoldeci - Profil | Út 25.6.2013 12:44:54

                                                            chlapi často sa tu uvazovanie zdôvodňuje odpočinutím ryby,to akože bez toho lana to nedokáže?

                                                              NLedňáček (Iceman) - Profil | Út 25.6.2013 11:17:42

                                                              P!F >> můžeš si psát co chceš, v ČR je to prostě zakázané a papíry by se za to brát měli:

                                                              VIII. Uchovávání ulovených ryb

                                                              Je zakázáno upevňovat ryby provlečením za skřele nebo jiným nešetrným způsobem, popřípadě nechat nezabité ryby uhynout.

                                                              Kdo je tu ten "mudrak"?

                                                                NPedro1 - Profil | Út 25.6.2013 9:46:28

                                                                Kolega candát 820 snad dostal rozum,demonstrace se rozpouští:-)))