Ryby cítí bolest

Kategorie: Všeobecné

Testem na závojnatkách bylo prokázáno, že ryby cítí bolest a navíc si ji dokáží zapamatovat. Rybičky, které dostaly před testem morfium, a proto nic necítily, se chovaly jako by se nic nestalo. Ostatní rybky ještě 2 hodiny po bolestivé zkušenosti projevovaly strach.

www.lidovky.cz/ryby-citi-bolest-0ki-/ln_zabava.asp?c=A090427_094307_ln_zabava_glu

Martin M., 27.4.2009

Diskuse k bleskovce

sliver - samolibý vůl - Profil | Čt 29.12.2011 11:12:31

Salmo1 >> hehe, díky. To víš, že jsem to překladačem prohnal, ale vyhýbám se závěrům, protože překladač to umí občas pořádně zkomolit a změnit význam vět. Navíc, ten web je tendenční, způsob uvádění převratných objevů mi připomíná Blesk, tak nevím.

Ale případnou bolest, utrpení a škody na rybí obsádce už dávno beru v úvahu tak nějak sám od sebe. A proto chytám tak jak chytám, vždycky se snažím ulovit tu největší rybu v revíru . Jak taková snaha většinou dopadá všichni víme, ale mi pro dobrý pocit z lovu stačí ta snaha a pěkné nástrahy. Ani naviják nemusí být vyleštěný.

Salmo1 - Profil | Čt 29.12.2011 10:36:34

Prohnal jsem ti to překladačem:-)
http://www.fishinghurts.com/FishFeelPain.asp

Každý, kdo dělal to přes 101 biologie ví, že ryby mají nervy a mozek, který vnímat bolest, stejně jako všechna zvířata. Dr. Donald Broom, vědecký poradce britské vlády, vysvětluje: "Vědecká literatura je zcela jasné. Anatomicky, fyziologicky a biologicky je systém bolesti u ryb prakticky stejný jako u ptáků a savců."

Neurobiologové již dlouho známo, že ryby mají nervový systém, že pochopit a reagovat na bolest. Vědci říkají, že ryby mozek a nervový systém silně podobají našim. Například, ryby (jako "vyšší obratlovce") jsou neurotransmitery, jako endorfiny, které utrpení, jediným důvodem pro jejich nervový systém na výrobu těchto léků proti bolesti, je k úlevě od bolesti. Výzkumníci vytvořili podrobná mapa receptorů bolesti u ryb v ústech a po celém těle. Tým Univerzita z Guelph v Kanada z nedávného průzkumu odborné literatury na rybách bolesti a inteligence. Došli k závěru, že ryby cítí bolest, a že "sociální ryb vyžaduje pozornost."

Dvouletá studie vědci Edinburgh Univerzita a Roslin Institute v Spojené království dokázal to, co mnozí mořských biologů říkali let: Ryby cítí bolest, stejně jako všechna zvířata. Rybář nemusí líbit na to nemyslet, ale ryby trpí když jsou nabodl v ústech a vjel do prostředí, ve kterém nemůže dýchat. Řekl Dr. Lynne Sneddon, který vedl studii, "Opravdu, je to jakýsi morální otázky. Je Vaše rybaření důležitější než bolest na ryby?"

Studie vědců z University Belfast Queen ukázalo, že ryby Naučte se vyhnout bolesti, stejně jako jiná zvířata. Rebecca Dunlop, jeden z výzkumníků, řekl: "Tato práce ukazuje, že vyhýbání se bolesti u ryb se nezdá být reflexní reakce, ale ten, který je učil, pamatoval a se mění podle různých okolností. Proto, pokud ryby mohou vnímat bolesti, rybaření nemůže být nadále považován za noncruel sport. "

Ryby mohou také trpí strachem a očekáváním fyzickou bolest. Vědci z univerzit v Amerika zveřejnili výzkum ukazuje, že některé ryby používají zvuk, aby komunikoval úzkost, když sítí jsou ponořeny do jejich nádrží nebo jsou jinak ohrožena. V samostatné studii, badatel William Tavolga zjistili, že ryby zavrčel, když se dostal elektrický šok. Kromě toho, ryby začaly grunt, jakmile uviděli elektrody v očekávání, že trápení Tavolga byl způsobili na nich.

Podle Dr. Michael Fox, DVM, Ph.D.: "I když ryby nebudou křičet [slyšitelně k lidem], když jsou v bolesti a utrpení, měl by se chovat dost důkazů o jejich utrpení, když jsou zahnutý a vsítil . zápasí, snaží se uniknout, a tím, že tím, prokázat, že mají vůli přežít.

sliver - samolibý vůl - Profil | Čt 29.12.2011 1:52:37

Salmo1 >> dobrý, no. Ale jediné, co se z toho dá v češtině vyčíst je, že jedinná obhajitelná rybařina s prutem je lov pro maso. Zbytek je kratochvíle a týrání živých tvorů.

Salmo1 - Profil | St 28.12.2011 2:05:58

Hm, takže vegan nevegan, ale pokud ryby vylučují endorfin pak bolest určitě cítí to je hotová věc.

Salmo1 - Profil | St 28.12.2011 1:49:35

Nějaké čtení včetně odkazů.I názory proti-rybářské opozice je nutno studovat.
http://www.goveg.cz/content.php?action=show-site&id​=134&language=1

retrívr - Profil | St 28.12.2011 1:29:07

rover >> Dík. Myslím, že to máme srovnaný.

sliver - samolibý vůl - Profil | St 28.12.2011 1:27:31

rover >> tobě taky palec nahoru

rover - Profil | St 28.12.2011 1:25:51

retrívr >> Palec nahoru :-)

retrívr - Profil | St 28.12.2011 1:24:01

sliver - samolibý vůl >> V tom případě souhlas. Přeji dobrou.Příště dáme lepší notu.

sliver - samolibý vůl - Profil | St 28.12.2011 1:22:31

retrívr >> samozřejmě souhlasím.

retrívr - Profil | St 28.12.2011 1:19:38

sliver - samolibý vůl >> Jen chudák se chzytí slova. Kde dojde argumet, tam padají slova.Je vidět, že sledování textu Ti dělá problém. Nic víc, nic míň. Abych tak pravdu řekl, není o čem hovořit. Ty argument nemáš, mě to nebebaví. Tak zase jindy až se lepší vyspíš.

sliver - samolibý vůl - Profil | St 28.12.2011 1:16:24

Salmo1 >> že ty taky něco mícháš ? Kašlu na vás, du spát.

sliver - samolibý vůl - Profil | St 28.12.2011 1:14:41

retrívr >> aha, no jestli teď mícháš rum a slivovici, tak už je všecko vyřešeno automaticky.
Na zdraví

retrívr - Profil | St 28.12.2011 1:12:45

sliver - samolibý vůl >> Piju rum a slivovici, tam si na ročníky moc nehrajem. Upřímně, nevím o co Ti tady jde.Jám jse svůj arsenál moudra vyčerpal, nevím co bych Ti nabídl.

sliver - samolibý vůl - Profil | St 28.12.2011 1:12:07

Salmo1 >> ale dyť nejsme blbí, ne. Myslím, že jako rybáři jsme v poznání chování ryb i bez dotací stále vepředu.