Problematika kormoránů

Diskuse k rybářskému videu Problematika kormoránů

Autor diskuse: TomášKouba1 - Profil , 5.2.2026
18 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Naartu - Profil | Po 9.2.2026 0:45:31

ovčák >> S mnohým z toho, co jsi napsal, souhlasím. K něčemu bych měl připomínky. Volání po reofilkách, neznamená, že se rybožravým členům přestane dostávat kapra. Jen by se přestal sadit do řek, obzvláště do parmových pásem. I tak se tam bude dostávat při povodních apod.
Vyzývám svaz, aby se začal v duchu svých stanov starat o vytváření vhodných podmínek pro přirozený výtěr reofilních, lososovitých a dravých druhů ryb.
Představu, jak toho dosáhnout, mám takovou, že hospodář organizace, která hospodaří na řekách a přehradách by svou funkci vykonával jako uvolněný. Podobně, jako starosta obce. Samozřejmě by to s sebou neslo nepříjemný fakt zvýšení členského příspěvku. Zkusil jsem si to hrubě spočítat na mém domovském ÚS. Ten tvoří 60 MO, z toho 45 splňuje výše uvedené. Pokud by tedy všech 45 hospodářů bylo uvolněných (což nemusí být podmínkou) a předpokládaných měsíčních nákladech 100 000,- na jednoho a předpokládaném počtu 30 000 členů (přesný údaj se mi nepovedlo dohledat) by členský poplatek stoupl o 1800,- na 2500,-. Což se mi nezdá zase tak moc. A to by otevřelo mnoho možností zlepšit stav našich revírů.

    Novčák - Profil | Ne 8.2.2026 22:13:14

    aartu >> Ok, počítám a upravuji slovník.
    Znovu opakuji, kapr mě nezajímá, nechytám ho a ochranu pravidelně dosypávané ryby považuju za nesmysl. Tady se asi shodneme.
    Že je kapr problém, souhlasím. Ale… Kolik najdeš v rámci ČRS jedinců, kteří Ti to odkývou a podepopíšou se pod nevysazování kapra, na pstruhovkách duháka? V rámci základny to bude zanedbatelné procento. Prostě je stále spousta těch, kteří přepočítávají cenu povolenky na odnesené ryby. Když jim to maso nedáš, jsem přesvědčen o tom, že to reofilky odskáčou ještě víc.
    Volání po reofilkách je super, pokud budou pravidla chyť a pusť. Čeští rybáři jsou ale pořád většinově ve světě chyť a sežer. Nedáš duháka, dožeru zbytky potočáka. Nedáš kapra…, domysli si.
    Hospodaření ČRS určitě v pořádku není. Myšlení většiny členů je ale taky mimo. Dávno nežijeme v pravěku, kdy lov znamenal obživu. Dnešní rybyření je hobby, koníček, něco co máme rádi, rozhodně to ale není zdroj obživy, jak tady někteří pořád dokola píšou.
    Svaz se jen snaží vyjít vstříc většině. Za mě špatně, ale chápu.Až bude pro rybáře důležitější hrouzek ve vodě, než tříkilovej kapr v mrazáku, změní se i svaz. Na to si ale v naší kotlině musíme chvilku počkat.
    No a konečně ten kormorán. To je průser pro všechny, tak by stálo za to podpořit lidi jako p. Vrána a kapra si nechat jako problém číslo 2.

      NMušketýr - Profil | Ne 8.2.2026 9:09:29

      ovčák >> Ono je asi největší problém právě ta neschopnost pochopit, že to spolu významně souvisí. Tomu se říká ekologie. Kapr v takovém množství, v jakým se sype do našich vod škodí minimálně úplně stejně a ještě komplexněji než kormorán. A pan Vrána jako hlavní ichytolog by teda měl věnovat (a mohl to delat už dávno) minimálně stejné úsilí, jako věnuje boji proti kormoránovi aby řešil tohle, a v vzhledem k tomu, že kapr je pouze v rukou svazu, tak by určitě mohl být úspěšný. Ale evidentně mu o to moc nejde a působí spíš jako aktivista v boji za jednu věc.

        Naartu - Profil | Ne 8.2.2026 7:36:49

        ovčák >> Kormorán i kapr vytvářejí tlak na reofilní druhy. Správně Mušketýr poukazuje na to, že svaz nepodporuje přirozený rozvoj těchto ryb. Pan Vrána určitě odvádí skvělou práci v souvislosti s monitorováním škod způsobených kormoránem, ale jako hlavní ichtyolog ČRS nemá v popisu práce pouze to. Měl by se stejným důrazem zasazovat o to, aby svaz byl opravdovým hospodářem. A příště, než něco napíšeš, napočítej do deseti a uprav si slovník.

          Novčák - Profil | So 7.2.2026 23:24:30

          Mušketýr >> Mícháš jabka s hruškama.
          Jak souvisí kormorán s kaprem?
          Já sice kapra nemám rád, K 70 považuju za úplnou zhovadilost… Ale jak kapr do všech psích prdelí souvisí s p. Vránou a jeho snahou ukázat na problémy s kormoránem?
          Na svazu máme člověka, kterej o týhle problematice něco ví, snaží se ji řešit, nemá problém veřejně vystupovat a snaží se poměrně rozumnou cestou vysvětlit problém a zároveň hledá přijatelný řešení.
          My, kteří jen slintáme na Mrku, bysme aspoň v těch debilních diskuzích měli říct “díky za něj”. Ale ne. My prostě musíme mít mezi sebou vemena, který mají potřebu plivat na všechny kdykoliv, kdekoliv a za jakékoliv situace.

            Nhering - Profil | So 7.2.2026 20:17:58

            aleš vavřina >> Jak kde. U nás už je hotovo. Tady je už sloveno....

              Naleš vavřina - Profil | So 7.2.2026 11:21:55

              Pánové, vy se tady vzájemně tepete a kormorán žere dál,👍😂

                NMušketýr - Profil | So 7.2.2026 6:51:01

                ovčák >> A ještě jedna věc, ta ochrana původních např. reofilních druhů není přece pouze jenom o vysazování. Spousta věcí se dá udělat zcela zdarma, např. rozšířit jejich hájení a naopak zrušit hájení jejich hlavního konkurenta což je převážně kapr. Takže zrušit ochranu kapra a razantně snížit jeho vysazování (a úplný zákaz vysazování do určitých typů vod) by českým vodám nepochybně výrazně prospělo, ale za to pana Vránu bojovat nevidím. To by se pak totiž Svazu a napojeným kaprařským speciálkám zhroutilo jejich podnikání na našich vodách.

                  NNeutron - Profil | So 7.2.2026 6:26:32

                  Kapr, kapr, to je všechno moc hezké, ale že neprší a vlaky mají zpoždění, to se vůbec neřeší...

                    NMušketýr - Profil | Pá 6.2.2026 21:25:21

                    ovčák >> To je sice hezký že to říká, ale evidentně to neprosazuje, to je ten problém. Kdyby loboval stejně za reofilky jako za potlačení kormorána, tak potom OK

                      NMušketýr - Profil | Pá 6.2.2026 21:23:28

                      FRANK71 >> Jinak je pan Vrána nepochybně odborník co se týká chovu ryb, na to má vzdělání, ale v ekologii je evidentně naprosto mimo 😉

                        Novčák - Profil | Pá 6.2.2026 21:20:58

                        Mušketýr >> Zlob se, nebo ne, ale o p. Vránovi píšeš nesmysly.
                        Zrovna on patří k těm, kteří nelobujou za kapra. On sám se k téhle problematice vyjadřuje tak, že kapra lze lehce nahradit, jen to stojí nějakou kačku. Ale problém jsou reofilky. Téměř nikdo je nedělá, takže nejdou koupit a stávají se nenahraditelnými.
                        Kritizovat jen proto, že je pod ČRS je trochu debilní. Připomíná mi to strejce v hospodě, kteří u televize naprosto přesně ví, jak se má hrát hokej, ale sami neumí ani bruslit.

                          NMušketýr - Profil | Pá 6.2.2026 21:17:15

                          FRANK71 >> Hodnotím jeho veřejný vystupování za poslední dobu, ty sis všimnul že by se vymezoval proti protežovaní kapra v rámci ČRS? Jestli mi ukážeš opak, rád se omluvím.

                            NFRANK71 - Profil | Pá 6.2.2026 21:07:25

                            Mušketýr >> Hodnotíš někoho koho vůbec neznáš. Možná by stačilo si o panu Vránovi něco zjistit.😉

                              NMušketýr - Profil | Pá 6.2.2026 20:50:02

                              FRANK71 >> Ono by se občas vyplatilo se aspoň snažit pochopit psaný text

                                NMušketýr - Profil | Pá 6.2.2026 20:44:05

                                FRANK71 >> Od tebe jako obyčejného příslušníka mě tahle reakce opravdu nepřekvapuje 😀

                                  NFRANK71 - Profil | Pá 6.2.2026 20:21:43

                                  Mušketýr >> Možná by si chtělo, něco přečíst, než zde začneš psát píčoviny.

                                    NMušketýr - Profil | Pá 6.2.2026 19:58:48

                                    To je letos v těch diskusích pěkně překormorováno a už jsem se dlouho nezapojil 😀. Pan doktor Vrána má ve spoustě věcí, co říká, nepochybně často pravdu. Třeba když často mluví o ochraně jednoho druhu (kormorána) na úkor ostatních. Pak ale nechápu, proč pracuje pro ČRS, který přesně tuhle filosofii praktikuje. Ten kvůli vlastnímu byznysu bezmezně chrání kapra na úkor ostatních druhů ryb a proti tomu pan Vrána tak aktivisticky nevystupuje. Takže pak nutně působí vyloženě směně a naprosto nedůvěryhodně.