Počty ulovených dravců na Lipně rostou

Autor diskuse: Pěn_a - Profil , 9.1.2021

starecek - Profil | Út 12.1.2021 11:40:00

No to bude tím, že se trochu povolilo a už se zase rabuje. Ony ty štiky a candáti brzo dojdou.

kubas. - Profil | Ne 10.1.2021 17:40:31

Specialista >> Prave proto, ze to znam od vody takový pridreply zoufalce s blechou na konci sestavy, tak mě to pobavilo velmi, hned jsem si to totiž představil:-). Ať slouží ;-)!

Specialista - Profil | Ne 10.1.2021 16:55:02

kubas. >> tak i to mě těší. Protože když zavřeš oči a posloucháš náhozy těch borců, vybaví se ti nejspíš film s Brucem Leem. Pak si poslechneš hezkou písničku a po ní dopadne na hladinu něco jako moucha. Pak si pustíš druhou písničku, aby nástraha dosedla až na dno a borec ho mohl začít orat..
No každopádně dnes jsem si udělal radost a na mou nejlehčí přívlač jsem přivítal novou zbraň..

kubas. - Profil | Ne 10.1.2021 13:25:36

Specialista >> To "kápne do vody" se povedlo, pobavilo :-).

skwor - Profil | Ne 10.1.2021 13:14:18

Super kontrast. Na jedné straně tady hodně lidí vidí (a přiznává), že utažení pravidel bylo pro tu vodu přínos. Na druhou stranu tradičně po Novém roce na sociálních sítích brečí prodejci vláčecích nástrah (pořád ti samí) jací jsou utiskovaní chudáci, že nesmí půl roku provozovat svůj koníček. To je komedie.

nike - Profil | Ne 10.1.2021 13:12:13

souhlas asi se vším. jen bych takhle nezakazoval tu loď, už jen proto, že na dně už se i tak válí kvanta olova a gumy. olovo rozhodně nepovažuju za neškodné(ať se vyjadřují odborníci jak chtějí a ta guma se pomalu rozpouští, uvolňuje změkčovadla,a jiný sračky). takže zas narůstající problém a jsou toho v lipně už tuny,možná desítky za tu dobu. velikost 15 musí pokrýt většinu rizik. ale určeno samozřejmě pro Lipno a podobné strategické lokality. Na jiných vodách chytám UL a opravdu s mw lankem nebo 50kou karbonem téměř beze ztrát a poškození minimální, štika už tak háklivá není a háčky BL i okounům vytáhnu dobře. chytám s nima na jaře na červy na plavačku a ty okouni, když je někde natrefím, odplavou v klidu, v naprostý většině. Pokud by to tak nebylo, dál bych v tom nepokračoval. to, že občas trefím nějakou cévku neovlivním a stane se to při jakémkoli způsobu. i tak má ale ryba šanci přežít.U všeho se musí zkrátka přemýšlet, zvlášť když je naší zábavou lov, při kterém k tomu zranění musí dojít, dvojnásob. Proto se zpřísněním pravidel nemám problém a s tím, že mi budou ryby padat nebo si nic neodnesu už vůbec ne

Pete - Profil | Ne 10.1.2021 12:34:20

Ano pocty mozna rostou, ale chytaji se co se tyka Candatu mimina. Tato ryba nema na teto vode sanci vyrust. Opatreni povazuji za nedostatecna a ta 15 cm rybicka pomohla akorat okounovi. Prijde mi usmevne ta ochrana v podobe 50 ryb na povolenku, dokud to nebude na osobu a rok je to k nicemu, protoze povolenka stoji v porovnani s kilogramem filety smesne penize a masar nema problem si kupovat dalsi a dalsi. Rybarska straz sice posilila, ale bohuzel jezero je obrovske a stale to nestaci a i kdyz nejakeho pytlaka chytnou za par dni je u vody zase, protoze samosprava funguje jak funguje :-( Je mi z toho uz leta smuno, ale svetlo na konci tunelu nevidim :-(

u x a - Profil | Ne 10.1.2021 12:07:07

nike >> u vláčky bych to viděl jednoduše ,zakázal bych vláčení ze stojící lodě a naopak povolil jen troling na nástrahu větší než 15cm,jinak lov ze břehu..

Specialista - Profil | Ne 10.1.2021 10:04:14

nike >> slušnej okoun sebere 4 kopyto jako prd. Zrovna tak 9 shadrapa nebo 11 of apod. Velikost nástrahy je taky cesta. A okouna 30+ ulovíš. A mikromrdkaři s fotkama 15+ můžou jít do zadele... Co já jich potkal, švihají proutkama do 7 gr. jak bičem, neviditelná nástraha kápne do vody 12m od břehu a každou chvíli nespokojeně konstatují: jé, zase malá stička. A má to hluboko. Počkej, já mám dlouhej pean, vyndám jí to..

nike - Profil | Ne 10.1.2021 9:12:44

vundu >> tady bych předpokládal, že menší hák udělá menší zlo. bohužel u skoro všech ryb to tak je..candát je prostě vyjímka na všech frontách. sami vidíte, že nezbývá nic jinýho než dost tvrdý pravidla,na který budou skoro všichni hrozně nadávat

nike - Profil | Ne 10.1.2021 9:08:10

nofish >> máš pravdu, moc času jim nedám, velkých opravdu jen minimum. mám na mysli okouny a candáty max 60, větší už jsou skoro vzácnost. asi mám štěstí na to jak berou,ale opravdu až na vyjímky, jsem měl pocit, že budou ok. Když teda víme, jaká je situace, asi není jiné řešení než zpátky 20cm nástražku, ideálně jako stingera a sekat hned a u vláčky je řešení ve hvězdách. Snad na vybraných revírech, kde patří Ca k hlavním rybám obsádky, udělat i min délku nástrahy,(ovšem to by byl skoro konec s okounama) případně stanovit max limit dravců na sezonu s pravidlem chyť , vem..samozřejmě předpokládám mírovou rybu na větší nástrahu, a zmiz(vlastně to zohledňuje hlavně to poškození tlakem)...a až se odchytáš, tak už choď jen na kapry. což by bylo drsný ale možná ku prospěchu

vundu - Profil | So 9.1.2021 22:26:42

nike >> no...ona 6/0 hak se uplne z jicnu celkem blbe vytahuje i bez toho protihrotu...takze tam si myslim ze to neni zase az tak o protihrotu...
nehledne na to, jak hltaji, tak z pulky z nich tece krev jen co je vyidis poprve pod hladinou...

nofish - Profil | So 9.1.2021 21:48:36

milanpindryc >> stačí aby MRS rozdával povlenky zdarma jak bureš důchodcům a je možné cokoli...... i změny, ovšem otázka je jaké...
Vidím to u nás, důchodci chodí pro povolenky, že jsou důchodci, jestli dostanou nějakou slevu... no comment...radši....Pak není problém něco změnit, ale aby to nebyla změna k horšímu...

kubas. - Profil | So 9.1.2021 21:08:44

milanpindryc >> Hrozná představa :-).

Pak ale třeba bude ostroretka z Bečvy do každé rodiny.

milanpindryc - Profil | So 9.1.2021 21:05:10

kubas. >> je pravdepodobne ze bude driv Bures prezident nez se neco v MRS zmeni...

nofish - Profil | So 9.1.2021 21:02:10

milanpindryc >> mi to nevysvětluj. Já prasácky lovím dravce pro maso. V létě teda ještě ne, kromě pár míst, to je pustím v klidu, ale v zimě, prostě maso, nebo jdu raději na plavačku na řeku. Nehodlám pouštět polomrtvé ryby. Ale já jsem blb co ho učil chytat ryby děda, že se ryby jí a malé se mají pouštět, jí se ty velké....
Vlastně celkově, lovím ryby, protože je jím,i když nesežeru každou, co chytím, třeba ostroretku chci už tak pět let ale zatím nebyla žádná tak velká, aby to stálo za to, zlikvidovat ji a nemyslet na další populace, co může "udělat".....
Jednoduše. Ryby, vlastně všechny kromě kapra, se pro zábavu ani neloví, je jich málo...

milanpindryc - Profil | So 9.1.2021 21:01:48

nofish >> ja nerikam ze by to lidi neomezilo... ale vode by to pomohlo. Ale ruku v ruce s tim musi jit omezeni kapra a posileni bile ryby(ouklej, plotice...)

MrKos - Profil | So 9.1.2021 20:59:07

nofish >> no však přesně tam mířím.

nofish - Profil | So 9.1.2021 20:57:25

MrKos >> no tak asi na vláčku toho moc nezažereš.... jsi mimo.

milanpindryc - Profil | So 9.1.2021 20:57:24

nofish >>Ja bych nejraci rybku zakazal uplne ale prasit se da se vsim. Vem si UL woblerare s 0.30FC... to stickam taky nesvedci. Nebo “sportovni lovce” candatu budto v teple vode (lepsi ryba se po zdolani uz jen tak nerozdycha) nebo jeste hur na hloubkach kdy i kdyz je taha pomalu tak vyblije streva. A vidis experty co najdou hejno 30cm ryb a chcou si zachytat.
To ze candatek odplave nic neznamena. Stejne velka cast zdechne.

nofish - Profil | So 9.1.2021 20:56:12

milanpindryc >> chytám na pidiplandy s jednoháčkem. Poslední dvě docházky jsme byli s kolegou a on chytal na nějaké dvojky, trojky, rotačky, z decathlonu..... No, řeknu ti, že v té zimní čisté vodě pochytal víc a já si připadal za debila. Bo to ryby berou opatrně a jeden hrot, nebo tři....
Je to jak kdy a jak kde. Malé gumy mě nebaví, ale umí pochytat. Velké gumy třeba pokud jde o velké ryby, neznamenají úspěch. Mám snad víc velkých ryb na malou nástrahu, než velkých na velkou.... ale je to asi otázka vody, dne, náhody :-) (ps, malou nástrahu myslím třreba trojku kopyto)

MrKos - Profil | So 9.1.2021 20:54:38

nofish >> ono si v této věci stačí uvědomit , kolik kdo z nás zná rybářů, kteří dokážou na rybku opakovaně chytat tak, aby nezažírali malé i velké dravce. A když si stejný vzoreček dosadíme k vláčkařům, tak máme odpověď. Jednoduchá statistika.
Jinak ano, proti lovu na rybku taky nic nemám a je to jedna z možností. Zároveň by měla technika lovu odpovídat možnostem revíru (obsádky) a tomu i nastavená pravidla.

Co ovšem jde mimo moje chápání, je například lov sumců na živého lína pověšeného pod samosek (trhačku), poté čekání s uvázaným sumcem do rána na příhodné světlo, líbačka, focení a pouštění.

Petr64 - Profil | So 9.1.2021 20:54:32

milanpindryc >> To jsi ty,ale co ostatní?
Dal bych šibalskýho smajlíka,ale nemůžu se za něj schovávat.

milanpindryc - Profil | So 9.1.2021 20:50:35

Petr64 >> A proc ne? A trojhacky taky komplet. Gumu pod 10cm sem do mimopstruhove vody nehodil nekolik let.

nofish - Profil | So 9.1.2021 20:45:52

nike >> Kolik velkých percidae ryb jsi chytil? ručím ti za to, že třeba že na relativně malou gumu, candáta 70-80+ vykrvíš jen při záseku, když to trefí.... a o hloubkách z kterých je ryba vytažena se bavit nebudeme. Jsou to hltavci. Když to vezmu reálně tak i na gumy mám všechnyc velké candáty na jatka.... všichni to měli zhltnuté... A nebuj, zkoušel jsem to, vzhledem k tomu, že mě to zajímalo. Mají problém, po vytažení z hloubky, i když plavou, změny na orgánech změnou tlaku jsou poznat.
Stokrát lepší by bylo, kdyby se ryby lovily pro jídlo a jinak ne... pro ně určitě....

nofish - Profil | So 9.1.2021 20:40:57

MrKos >> Nemám nic proti lovu na rybku. když si jde někdo s rybku pro maso, proč ne.... ale ať tu s tím neargumentují s kravinama jako sportovní rybolov a podobné vágneroviny - lži :-)

MrKos - Profil | So 9.1.2021 20:18:55

nofish >> prošel jsem si obojím poměrně dlouho a souhlasím, na rybku jsem přes veškerou snahu prasil násobně více ryb než na přívlač. A to ryb malých i velkých.

nike - Profil | So 9.1.2021 20:17:35

ať už na gumách nebo s rybkama odstraňte protihroty a vyháknete to i z jícnu, když už k tomu dojde. okoun a candát se tahá s celkem slušnou úspěšností, štika samozřejmě bude padat víc nebo při cíleným lovu se hroty jen trochu přimáčknou. i na UL zraním jen minimum ryb a víceméně je neohrozím na životě. dávám si pozor jen na přetlak v měchýři a správný uchopení při vyproštění. ten tlak je ovšem zlo..občas je lepší to zabalit. např. při lovu úhořů, když najednou do hloubky okouni..tak prostě musím házet jinam nebo jít pryč

kubas. - Profil | So 9.1.2021 19:37:47

milanpindryc >> Tak nejdřív v roce 2050, až už bude dávno pozdě, jako s okounem. Zase není potřeba být zbytečně naivní, ryby nikoho nezajímají ;-)...

Petr64 - Profil | So 9.1.2021 19:05:59

nofish >> To ale záleží na každým z nás. Když vidím jak se obouchává dno pidigumou a každej druhej okoun se nedá vyháknout bez pomoci peánu,tak osobně s tou mrtvou 10cm rybkou na dně ....za 1) nemám tolik záběrů a za 2) použitá rybka odpadne,jednohaček je z 90% píchlej tak,že na vyháknutí stačí dva prsty,či obyčejnej obústek. Záleží ale opravdu na tom,jak kdo chytá.100 lidí = 100 způsobů a 100 názorů.

nofish - Profil | So 9.1.2021 18:56:29

Petr64 >> věř tomu, že přívlač a lov na rybku je nebe a dudy. Zkus to někdy. Sem tam mi sežere pěkná ryba i malou gumu, často chytím malou rybu na velkou gumu, ale 10cm rybka ležící na dně a 10m průvěs vlasce ve větru, když na přehradě táhne voda, nebo 10cm guma, se nedá srovnávat. Dej víc času tomu abys chytal na oboje a rozdíl ti dojde...

MrKos - Profil | So 9.1.2021 18:44:49

milanpindryc >> si myslím, že MRS tradicne vysadi dvojnasobek kapra, protože kapr je všelék.

Petr64 - Profil | So 9.1.2021 17:57:19

milanpindryc >> To by mohli zrovna zakázat vláčení nástrah pod 10 cm .:-)

scjsci - Profil | So 9.1.2021 14:51:15

milanpindryc >> Lipno je v loji, minimálně od roku 2015? Kdy se rybka vrátila z 20 na 15cm, možná od doby kdy tam vyhynul síh. Z Lipna bude další špinavá přehrada ve stylu sumec a kapr...z těch dobrých úlovků candátů a silných ročníků bylo ryb 70+ že by se dali spočítat na prstech a největší vliv na to kolik se jich chytilo měla ta sebevražedná vlna brání ryb 30-45 co proběhla mezi říjnem a listopadem.

milanpindryc - Profil | So 9.1.2021 12:38:01

No krasny priklad ze omezenima se da pomoct k lepsi vode i ulovkum.

Doufam ze se MRS bude inspirovat a zavede rybicku 15+ a miry aspon S60, C50, O25