Diskuse k článku: Okouni

Diskuse k článku Okouni

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 25.3.2018

ExPr3v1t - Profil | Čt 29.3.2018 12:54:49

aleš vavřina >> ;-)

aleš vavřina - Profil | Čt 29.3.2018 12:39:23

ExPr3v1t >> :-) no po přečtení tvé reakce se mi vybavil tvůj komentář ve tvé kartě, takže "howg...." ....

marmyš - Profil | Čt 29.3.2018 11:27:47

Mám dojem,že nějaké omezování v lovu velký výsledek nepřinese. Jako příklad vezmu Vranov. Před dvaceti lety okounů mraky,do čeřenu se místy těch malých dalo nalovit neuvěřitelné množství. Před 30 lety s cejny to samé. Konkrétně na Farářce o dovolené,kam to padlo,tam byl cejnek. Jenže roky šly a cejni zmizeli. To samé i okouni. Asi jim chybí jikry a potěr cejnů,tak žerou vlastní. Na podzim,pokud se zadaří,tak chytnu ze pět jedlých okounů,ale většinou tak 2-3,ale jen třeba dva malé. Takže za pár let to bude ještě horší. Voda je to velká a nevěřím tomu,že za úbytkem jsou převážně rybáři.

ExPr3v1t - Profil | Čt 29.3.2018 11:04:36

aleš vavřina >> ty chces po cehounech zmenu v uvazovani? To se nepovedlo ani nacistum...

aleš vavřina - Profil | Čt 29.3.2018 10:01:15

No jde vidět, že i tato diskuze se ztrhává pouze k povrchnímu řešení problému a to jsou zákazy. Ale již nikdo z diskutujících neřeší jiný faktory nežli rybáře,ale ony zde tyto faktory mající vliv na početní stavy okouna jsou - u stojatých vod to je přirozené stárnutí těchto vod a s ním se měnící struktura ichtyocenozy, dostupnost přirozené potravy pro všechny věkové stadia okouna, faktory ovlivňující výskyt přirozené potravy, výtěrové možnosti, výskyt nemocí a parazitů, predátoři vyjma člověka, i změny podmínek ve vodních tocích, zatížení a změna kvality povrchových vod, ... no a pak je tu opět cítit i to, že všichni by nejraději chytali okouny 1kg+ a ty menší nějak neuznávají, :-) :-) :-) ...

sharp68 - Profil | Čt 29.3.2018 8:49:03

Johnny001 >> Přesně, souhlasím s tebou. Vždycky to je o tom samotném rybáři. Jako názor zakázat vláčet s nástrahama pod 10 cm je masakr. :D Za chvíli můžete zakázat chytání na mušky, že jsou moc malý a věrohodný...jasný ochrana ryb je nutná, ale do určité míry...

Johnny001 - Profil | Út 27.3.2018 12:02:14

Zase se tu dohadujeme, co je horší, jestli malá nástražka, nebo UL přívlač? Víte ona je pravda zase někde uprostřed... Problém totiž nikdy není v nástraze, ale v nemyslícím blbovi držícím prut v ruce... My nepotřebujeme zákazy, my se musíme naučit myslet a chovat se jinak.

GTdpcfix - Profil | Po 26.3.2018 22:08:45

bowman >> presne tak...vtipne je ze mistni duchodci vysedavajici 2x dene na tom reviru o tom absolutne nemeli paru,pritom ten revir nebyl nijak slozity-mala hloubla,tuny bahna,chytacka bez jedineho vesaku....pri vylovu(bohuzel mi to nevyslo se zucastnit) vsichni cekaly monster kapry pac kulickari tam jsou snad nonstop...a ejhel vsechno spatne....to pak donuti cloveka zamyslet jak vlastne ten velky dravec na takovy respektive maly vode vlastne lovi...

bowman - Profil | Po 26.3.2018 21:44:56

GTdpcfix >> Tady u nás na jednom soukromáku to stejné.Kapří fuč a candátů 80+ spousta(prý 4 plné kádě) a k tomu ještě dost sumců.A to tam denně sedí horda rybičkářů a nic.

GTdpcfix - Profil | Po 26.3.2018 20:58:57

venybit >> zrovna nedavno tu byl v okoli vylov jednoho reviru,mensi nadrz kde dnes a dene sedi s rybickama,vlackaru co tam projde i ja tam parkrat byl a dycky jen dorost....kazdej rika ze ryby pres 50 uz ani nejsou atd...ani ja se za 15 vychazek na lepsi rybu nedostal a vzdal jsem to....zaplivany bahnak kde ani rybickari nic nechytnou to mam lepsi vodu v okoli a ac toto mam 10km od domu vybodnul jsme se na to:)
na podzim prisel vylov,slysel jsem o kusech pres metr a o spoute kusu 80+ na tom silenem kaprodromu byly kapri vybagrovani a drtiva vetsina uslechtilych ryb byl candat,neveril jsem svym ocim...sam sobe jsem si vynadal,a za vse muze jen ma nezkusenost a naivita!

Pedro1 - Profil | Po 26.3.2018 20:35:20

venybit >> Na jednu stranu máš pravdu,lovci cudel na mikromrdky patří do blazince.
Na druhou stranu 7 let na Labi nechytnout na rybku candata,to se rovná zazraku.
Rybka je o tri třídy větší jistota,než jakakoliv umělá věc.Všude,vzdy a je jedno jestli živá,nebo mrtvá.Zde ani neplati pořekadlo o vyjimkach,prostě rybka je tutovka kdekoliv kde dravci zijou.

P!F - Profil | Po 26.3.2018 20:19:28

tym >> Milan Tychler - >> to porekadlo, že veľký ostriez patrí vode je hrozna kravina. Keď sa ma ich populácii pomôcť, tak naopak chrániť tie male, zvýšiť mieru na 30cm. To, že si niekto väčšieho vezme, nikomu neublíži.

P!F - Profil | Po 26.3.2018 20:16:59

venybit >> no vidíš, ja zase poznám kvantum ľudí, vrátane seba, čo by zakázali celoplošne na rybku. Napriek tomu s tym obmedzením na 10cm kľudne súhlasím, samozrejme adekvátne nastaviť aj minimálnu veľkosť nastraznej rybky.

To, že si 7 rokov nechytil céčko na rybku, nie je chyba tých, čo vláčia, ale tvoja, pretože si poleno. Rybka je ďaleko účinnejšia než akákoľvek umelá nástraha, akurát treba vedieť chytať.

vydrák ml. - Profil | Po 26.3.2018 19:39:20

tym >> Milan Tychler - >> Omlouvám se za jízlivou poznámku ale škoda, že nedokážete pane Tychler ulovit pořádného okouna. Rázem by článek dostal jiný rozměr.
Takto je to jen další článek do série „tym“ článků.

Kapřík - Profil | Po 26.3.2018 18:30:21

Ano taky mi pořád berou JEN OKOUNI chytam v Týně nad Vltavou okounu je tu dost zvlášt na soutoku Lužnice s Vltavou tam se v létě pul deváté večer prohání hejna u hladiny . Mojí reakci jste měli vidět vystřelil jsem z židle, popadl prut, smotal ho a čekal jsem kde se objeví abych tam nahodil rousnici. Ale musíme dávat pozor aby tu ti pruhovaní rytíři ještě byli.

venybit - Profil | Po 26.3.2018 18:04:47

Widl_CZ >> Já tedy vidím jen jak okouni všude mizí,stejně jako štiky a candáti. Jestli je v okolí máš tak si toho važ, také můžou rychle zmizet.

jeden3 - Profil | Po 26.3.2018 8:41:22

venybit >> uz jsi chytil bolena na nastrahu 15+? Ja ne

Widl_CZ - Profil | Po 26.3.2018 7:46:50

venybit >> Kéž by to bylo s tou velikostí nástrahy tak jednoduchý :) Jdu na pstruhy, tahám i okouny. Jdu na tlouště, tahám i okouny. Tihle pruhovaní nezbedové jsou prostě všude. Navíc jsou dost odvážní a klidně se pustí i do nástrahy, která v porovnání s nima rozhodně není malá... Stačí se k nim chovat normálně a nebrat je jako plevel.

Knapík - Profil | Po 26.3.2018 7:31:22

tym >> Milan Tychler - >> snad jen ta formulace : Ani jeden okoun není stejný, je poněkud divná ...
Jeden okoun bude stejný pouze jako právě ten samý.
Např. věta : Dva stejné okouny zkrátka nenajdete, by tu práci odvedla jistě lépe.

venybit - Profil | Po 26.3.2018 6:53:50

Je to sice krása. Ale okouny nechytat! Zakázal bych okamžitě celosvazově vláčet s nástrahami pod 10 nebo 15cm . A viděli by jste co by bylo za pět let všude štik, okounů a candátů. Když vidím dospělého chlapa vláčkaře jak trefí hejno a baví se tím,že tahá z vody okouny 15cm a když už neberou , tak dá ještě menší nástrahu ,aby tahal i 10cm. Tak bych se z toho poblil.Pak něco můžou říkat o lovu na živou rybku. Já jsem 7let nechytil candáta. A to to mám každý rok alespoň 10 večerů na něj v labi , nepřijde ani záběr ,když už tak to veme Sumec nebo Uhoř. Štiky Candáti Okouni , to je všechno od vláčkařů zdevastované do mrtě. Teda alespoň tam kde se k vodě dostanu. A o rybníkách v okolí už vůbec nemluvím ,tam o candáta přes míru nezavadíš. 16 června ten rybník obejde 3x dokola 20 vláčkařů a není tam nic. Jsou sami proti sobě, kdyby používali větší nástrahy ,budou za pár let lovit i větší ryby a v daleko větším počtu.