Diskuse k článku: Když rybáři neznají ryby

Diskuse k článku Když rybáři neznají ryby

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 24.10.2017

zdevac - Profil | Čt 2.11.2017 9:59:40

Dědek >> Tady jsi zaměnil příčinu a následek. Pokud jdeš chytat konkrétní druh, již ho znáš. Pokud ale někde zkusíš třeba splávek pod břehem a něco chytneš náhodně a chceš to chytit i příště, tak už víš, že tam ta ryba je a chytáš cíleně "tu malou stříbrnou s červenými ploutvemi". Opět jméno není důležité. Tedy pro běžné chytající, ne pro specialisty. Asi jako kdybys díval dohromady běžné chalupáře, co vyrazí jednou za rok na houby, a mykologa. Jasně, že vím, že v lese nechávám spousty hub, které jsou jedlé a dokonce lepší, než mé obligátní hřiby, babky a bedly. Ale i tak jsem spokojen, byl jsme v lese, viděl spoustu hezkých hub a i smaženice byla... No a s tybou je to stejné. Vezmu vláčák, dám tam třpytku a někam to hodím. Trochu si zabojujeme, vytáhnu to, pustím... je mi jedno, zda to byl tloušť nebo bolen.

lovecdravec - Profil | Čt 2.11.2017 9:55:29

Dědek >> Přesně. Znáš jejich zvyky, způsob lovu, znáš jejich potravu, způsob života (vše samo do jisté míry) atd.
Znát všechny druhy ryb není na škodu (i když asi ne každý pozná vzácnou vranku, mřenku) a tak...

zdevac - Profil | Čt 2.11.2017 9:52:53

lovecdravec >> Nemáš pravdu. Pokud neznám značky, mohu ohrozit sebe i ostatní. Pokud vytáhnu rybu a zase ji hodím do vody, je to vždy úplně stejné bez ohledu na to, zda jsem její jméno určil dobře, nebo ne. Té rybě to bylo úplně jedno, zda jsem ji vrátil zpět jako podoustev nebo jako ostroretku.

Dědek - Profil | Čt 2.11.2017 9:44:20

lovecdravec >> nehledě na to, že je fajn všechny ryby znát, pokud nechytáš vyloženě jen jeden druh. Když je znáš, víš kde se vyskytují a tedy víš, kam na ně chodit. Už jen proto....

lovecdravec - Profil | Čt 2.11.2017 9:42:52

zdevac >> Zajímavý argument, že ti nevadí že neznáš všechny ryby. Že je nejis, že je pouštís.

To je jako když řidič řekne že nezná všechny značky, že moc autem nejezdí.

zdevac - Profil | Čt 2.11.2017 9:19:20

To je zase vtipná diskuze. A i článek. Chytám už pár let, ryby neznám, jen pár základních, a nijak mi to nevadí. Proč bych je měl znát? Mě je to úplně jedno. Jdu si k vodě, posedět v přírodě, užít si klidu. Takže si tak sedím, záběr, vytáhnu rybu... hezká, ale tyhle nejíme. A šup s ní zpět. A co to bylo zač? Co já vím? Ani mne to nezajímá. Proč by mělo? Je to stejné, jako okolní hmyz nebo ptáci. Lítají zde hezké kousky, rád se podívám, zajímavé barvy, rychlost letu a akrobacie... ale jestli je to vážka nebo šídlo, na to čůrá pes. Z ptáků také poznám pár základních... Nebo znáte někdo všechny pavouky nebo brouky? Na to, abych měl ryby rád a mohl se pokochat jejich vzhledem, jejich jména nebo znalost rozponávacích znaků fakt nepotřebuji.

venybit - Profil | Čt 2.11.2017 8:37:08

Vtipně napsané. Přiznám se že z některých kříženců jsem také na větvy. Třeba perlín s jesenem, už jsem chytil takového na labi na závodech ,jesena s červenýma očima :) Neuznali mě ho. I když to evidentně jesen nebyl,mělo to červené oči . Ale jinak ryby snad celkem rozeznám , téměř všechny.

petruccio - Profil | Po 30.10.2017 18:30:02

Nejlepší by bylo, kdyby se každá ryba po ulovení hezky představila a řekla svojí lovnou míru. :)

RK - Profil | Po 30.10.2017 4:39:55

hraji >> a děláš dobře.U nás v Čechách takovou "zvěř" nemáme. Tady maximálně po nasazení dělaj důchodci ranní a odpolední ,,směny" , aby se dobře zásobili na zimu.A kdo by měl to srdce dědečkovi brát povolenku. Dělá jenom to, co musí. Doba je zlá a valorizace důchodů směšné

hraji - Profil | Ne 29.10.2017 18:48:04

RK >> tobě to nestojí za řeč, mně to zabíjení nemírových ostroretek, které jsem vlastníma rukama vysadil, vadí a beru za to povolenky naprosto bez pardonu.

nofish - Profil | Ne 29.10.2017 16:51:25

RK >> jn, jenže za muchomůrku nepřijde o papíry a kdyby byly přísnější tresty, ani by tu "rybí muchomůrku" nezkoušel brát.
Já ho kádrovat nmusím, Mrknata, ale sledovat pořád pět vět dokola, pak přijde šestá, až zas někde něco vyčte a špatně pochopí... je to otraa, ještě když si stěžuje, jak se s ním nebavíš :-)

nofish - Profil | Ne 29.10.2017 16:39:38

já 2 >> myslí... pokud rybu beru, nemůžu myslet, musím si být přeně na 100% jistý.

RK - Profil | Ne 29.10.2017 15:43:19

hraji >> hele, rybåři berou kapra, cejna na salát. Podoustev, ostrou, plotici, perlina pouze zřídka. Takže nějaké drancování našich vod neznalostí rybarű asi nehrozí. Tím neříkám, že je to dobře. Ale asi to nestojí za řeč. Jestli někomu nejde pouze o princip.Takže nerusme pravidla, ale jestli někdo udělá botu a vezme si z neznalosti rybu, kterou nesmí, tak je to tak zřídka, že to nemá cenu komentovat.Horší jsou určitě přestupky se znalostí a promyšlené s to vadí o mně.

já 2 - Profil | Ne 29.10.2017 7:46:27

nofish >> Ono to ještě může být tak, že si myslí, že jí poznal...
Včera na výlovu, vzal kluk do ruky rybu a prohlásil tak ta je chovná a dostal vynadáno, že neumí skloňovat, ale ve výsledku nepoznal jesena od plotice... Také znám chlapa co zapsal plotice 52...
Oba o své pravdě přesvědčeni, než jim byla vyvrácena

hraji - Profil | Ne 29.10.2017 7:41:32

RK >> a když ta ryba, kterou si vezme je podmírová a nebo ještě k tomu hájená? Furt prkotina? Pak zrušme všechna pravidla.

RK - Profil | Ne 29.10.2017 6:21:55

nofish >> někdo bere rybu u které si není jistý ze stejného důvodu, jako houbař muchomůrku zelenou.......
Myslím ale, že to je prkotina, že si někdo veme rybu, kterou druhově nepozná. A není to zas až časté.
Dělá se z komára dromedár 😀
Ohledně Mrknata. V mnoha věcech má prokazatelně pravdu. To, co plno zde přítomných v minulosti bralo od něho jako nesmysly, nestydatě berou dnes jako pravdu. Jinak já ho neznám osobně, ani jsem ho nekádroval přes morálku.

nofish - Profil | Ne 29.10.2017 6:06:39

RK >> S druhou polovinou souhlasím. Ale nechápu, proč někdo bere rybu, u které si není jistý, že ji pozná. Vlastně chápu, celkem nic za to nehrozí, když už ho chytí, tak rozhodně ne že bude bez povolenky 5 let a pokuta 10tis+. A i kdyby náhodou jo, máme tu soukromé vody, které nikdo nehlídá a tam mu povolenku dají vždycky, je to jen otázka peněz.
Ale s tím prvním nesouhlasím. Mrknato nepopisuje nešvary. Mrknato si normálně vymýšlí, často lže. Mě má v ignoru od doby kdy jsem mu pár lží vyvrátil a ve finále napsal, že se mě snaží poučovat o věcech, které jsme mu já vysvětloval, protože to nechápal. Jemu už z těch konspiračních teorií přeskočilo a stejně je dál členem v systému, který je tak špatný.

RK - Profil | Ne 29.10.2017 5:55:05

nofish >> Mrknato už drahnou dobu popisuje různé nešvary v rybařine.
Ale jelikož je vizionář, tak je nepochopen a zatracován tak, jak už to bývalo zvykem v nedávné i daleké historii. Možná se však blýská na lepší časy. Jeho můčky,polposty, příposlechy, samoseky a celej ten cirkus okolo je už pomaloučku přijímán jako věc negativní, mající dopad na rybařinu v širších souvislostech.
Za mne, jestli rybáři znají, či neznají naše ryby je fuk, už jsem si zvykl. Ono to zase až tak nevadí.Kapra pozná každý a nakonec, jestli je mřenka druhým názvem mramorovaná, sekavec je písečný a piskoř je pruhovaný neni podstatné stejně tak, že se někde vyskytuje Blatňák tmavý-Umbra krameri.
Spíš je pro mne zarážející, proč si teda nevybrali jinej koníček tyhle existence, kterým je jedno, že poznaj prd o jakou rybu se jedná a většinou i příroda kolem vod je pro ně jedna neznámá.Proč se nezajímají ? Dělají to přece dobrovolně. Možná je to proto, protože můžou a moc to nestojí a doma by jim za chvíli ze starý jeblo. A kde jinde si hezky a zadarmo pokecáš a zabiješ čas a je i žrádlo skoro zadarmo?
I nehoubaři rádi vyráží do lesů a vědí, že co má dole ,,takový ty rourky" a není to hořký, se žere. To vostatni je vo kejhák.A tak je to i s těmito ,,rybáři." Kapr jo, ale to ostatní může být o kejhák. A sem tam se někdo ,,otráví"

nofish - Profil | So 28.10.2017 19:44:17

Jura L. >> Debata jak s mrknatem, tohle fakticky nemá cenu.

R.P. - Profil | So 28.10.2017 19:38:34

Jura L. >> komu není rady tomu není pomoci