Diskuse k článku: Jeden rok v Třeboni

Diskuse k článku Jeden rok v Třeboni

Autor diskuse: Ing. Petr Svatek - , 20.3.2017
41 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NCalex - Profil | St 29.3.2017 7:26:14

fotojakes >> Za nás se to provalilo a dost ryb to odneslo do Rožmberka. Škubánky do somračky a na ně cejny z lavičky. Sumce na piskoře ze kbelu. Kapry jsme moc nechytali.

    Nfotojakes - Profil | St 29.3.2017 7:19:12

    Calex >> ano, trávil jsem tam dost času, přes dva roky jsem bydlel na kopečku na privátě :-) Chodí se tam dodnes co vím a plavou tam opravdu pěkné ryby.

      NCalex - Profil | St 29.3.2017 6:45:01

      fotojakes >> Ahoj, chodilo se za Tebe ještě chytat na Mlejňák? Až na ty komáry to bylo super.

        NRK - Profil | Út 28.3.2017 9:30:34

        fotojakes >> Ajaj, tak to jsi mě dostal......, tak teď už jsem konečně doma-:)
        Takže, přeji co nejméně turbulencí v ,,životě" Mrku a to je myslím i přání nás všech ,,hostů" tady-:)

          Nfotojakes - Profil | Po 27.3.2017 21:23:01

          RK >> já měl jinou výchovu, "jsi dost starej a rozumnej, tak si vyber co chceš dělat, je to tvoje rozhodnutí a zodpovědnost, podpořím tě jak to půjde v tom co si vybereš". Nikdo mi to nevymlouval, jen jsem dostal informace jaká je realita studia na té škole (lopata, bahno, hnůj, dřina a pak někde na konci ryby).

          V časáku už nejsem 5 let, jsem tady :-)

          PS: Ty nereálné sny jsou jen relativní, já měl jako každý rybář sen o rybníku, první jsem měl před 8 lety a teď mám čtyři. Na základce by mě v životě nenapadlo, že bych někdy skončil v "kanclu", stejně jako mojí češtinářku, které jsem musel dvakrát zopakovat čím se živím a stejně se tvářila, že mi nevěří:-)

            NCalex - Profil | Po 27.3.2017 18:44:03

            Citrus >> Ahoj, nástupní plat v r.1980 byl 1150 Kčs. Kvalifikovaný rybářský dělník měl strop v 7.třídě 1750Kč.Takže jsem po vojně jsem dal ještě jednou ,,romantiku podzimních výlovů,, ,dolovnou a pápá. Naskytla se mi příležitost práce, sice hodně rizikové ale s nástupním platem 5000 hrubého. Což byl tenkrát balík......

              NRK - Profil | Po 27.3.2017 17:40:40

              fotojakes >> ok,cesty osudu jsou nevyzpytatelné.Kdyz to napíšeš takhle,tak se nedá,než souhlasit.A musí být taky trošku štěstíčka a ty jsi mu šel naproti.Ale kdo ví, kam by tě vítr zavál,nebýt toho inzerátu.☺Aby bylo jasno,já na Vodňany vzpomínám jenom v dobrém.Kamarádi,legrace a obsah lepší, než třeba na průmyslovce.Pro mne.Takže já nekritizuji školu jako takovou,ale následné uplatnění, které pak vetsině absolventů nabizí dnešní doba.Ale jak správně píšeš, každý svého dortu krůjcem.Takze hodně štěstí a ať se časopisu daří a nejsou turbulence v jeho dalším ,,životě"
              Edit: ještě si nedpustim, máme teď doma dilema,kam půjde mladší syn.A co řešíme jako rodina je, jakou školu v souvislosti s následným uplatněním.To je priorita.Je jasné, že syn má právo veta,ale taťka je vyčůranej a snaží se mu nenápadně vymlouvat nereálné sny.....☺

                Nfotojakes - Profil | Po 27.3.2017 16:07:40

                RK >> on to má každý jinak a k tomu co člověk opravdu chce dojde časem. V těch 15 je každý zapálený a chce dělat co ho baví, ale jestli to tak opravdu je, zjistí až když to zkusí. Kdyby to nezkusil, nemůže na to přijít:-) Tohle je u všech oborů, nejen rybařiny. Někde je uplatnitelnost v oboru větší, jinde menší. Druhá otázka je jestli lidi co dělají práci jen pro peníze jsou v životě šťastní. Já bych nebyl, což jsem si ověřil...

                A z líhně jsem odešel, protože jsem si myslel, že v penězích najdu štěstí :-) Na druhou stranu kdybych neodešel z jihu zpět na sever, nenarazil bych na inzerát v místním tisku, kde hledali redaktora do právě vznikajícího rybářského časopisu a tedy bych určitě nedělal to co dělám posledních skoro deset let. V životě jsem udělal pár zásadních rozhodnutí, ale žádného nelituji a za výběr školy jsem rozhodně rád. A to jsem byl jeden z mála, který věděl, že tam nebude lovit na prut, ale že budu skládat vagóny vápna, kydat hnůj a lopatou vyhazovat stoky.

                  NCitrus - Profil | Po 27.3.2017 14:17:31

                  Calex >> Plně souhlasím s Tvým vyjádřením, vše je pravda. Nešlo jen o stoky, strouhy a kachňárny, ale také rozvoz hnoje, vápna, ledku atd. Kosili jsme také travní porosty a stavěli komposty. Učni dělali prostě to, jiní dělat nechtěli. Když jsme to měli hotové a zbýval čas do odjezdu na intr, (tenkrát byl na zámku), tak jsme mistrovy vyhrabali, nebo vypíchali pár ondater, aby měl na přilepšenou. Toto bylo v letech 1966-67 a většinu naučenejch dovedností v Třeboni, jsem poté uplatnil u st. rybářstvi Klatovy, se kterým jsem měl smlouvu, provoz Bor u Tachova, protože tenkrát se to tak dělalo a mechanizace nebyla žádná. Můj nástupní plat byl 850,- Kč a po zkušební době jsem dostal 100,-Kč přidáno. U rybářů jsem vydržel necelé dva roky, předělené vojnou a nyní jako důchodce mám pěkné vzpomínky.

                    NRK - Profil | Po 27.3.2017 8:38:43

                    Calex >> Ono když se zná pozadí, tak se nemohu ubránit dojmu, že je to tady od některých agitka jako prdel-:)

                      NCalex - Profil | So 25.3.2017 19:30:01

                      O Třeboni tady toho lze dohledat dost......
                      http://www.mrk.cz/minidiskuse.php?id=733339
                      Nechce se mi ani psát, jak místo odborné práce jsme nafasovali lopaty a čistili struhy a kachňárny. Nikdo ani necek, protože každej byl upsanej na 3roky práce smlouvu se st. rybářstvím a v případě vyloučení by to byl pěknej průser.......nevolnictví hadr.:-)))
                      V perdeli je romantika podzimních vejlovů.......

                        NRK - Profil | Pá 24.3.2017 5:08:41

                        fotojakes >> Já v oboru nedělám už 30.let.Takze mě vůbec neštve,za jaké peníze se v oboru pracuje.Jinak jsi mi vlastně jinými slovy potvrdil ty mé.A na vlastním příkladu.Že tě nebavila montáž plastových oken se nedivym, ale proč jsi odešel z líhně z epicentra dění montovat plastová okna je ta otázka k zamyšlení.
                        Ono je asi naivní si myslet, že někdo maká na plastových oknech,či sádrokartonech,nebo podlahách,aby uspokojil svoji dennodenní touhu po fortelně odvedené práci.Myslim,že jsou to spíš ty složenky a třeba touha po fortelnym prutu s navijákem, co je motivací, lépe řečeno nutností.Ne každý si může dovolit ten luxus,aby pracoval za méně peněz tam,kde ho ta strašně baví.Ono to v mnoha případech už nezáleží jenom na něm. Ale umím si představit třeba takového 30nika bez závazků na volné noze, který si plní své sny, které nadsadi nad ekonomickou stránku věci.Jde o to,jak dlouho mu to vydrží.......

                          Nfotojakes - Profil | Čt 23.3.2017 22:06:02

                          RK >> když tak čtu ty tvoje komentáře, tak tebe asi hodně štve, že v tom oboru (přímo produkce ryb) není uplatnění za solidní peníze?

                          Věř, že koho to baví, najde si cestu k rybařině i zaplaceným složenkám, jen to určitě nepřijde samo... Do kvasin, nebo státní správy (policie, vězeňská služba a podobně) se dá odejít vždy.

                          Já vydržel bez rybařiny asi dva měsíce, odešel jsem od rybářů, kde jsem makal na líhni a šel montovat plastová okna. I když to bylo za větší peníze než mám dnes, nebavilo mě to, tak jsem se zkusil vrátit k rybařině v jiném oboru (media), který dělám letos desátý rok. Je to něco, na co mě škola rozhodně nepřipravila a ani nemohla, přesto mi jsou znalosti, zkušenosti, kontakty a rozhled ze studia rybařiny velmi k užitku. Ale jak už ti napsal Honza 72, musíš se stále učit nové věci, rozšiřovat své dovednosti.

                          A že to není opravdová rybařina? Není, ale tu teď dělám v klidu a bez stresů u svazáků na pár rybníkách a malé líhni.

                          Ve spojení se školou jsem hodně p***** jen jedinou věc, nenaučil jsem se žádný jazyk a tak jsem v tomto oboru značně hendikepován, protože ten přesah přes hranice je čím dál větší.

                            NRK - Profil | Čt 23.3.2017 19:28:33

                            R.P. >> takže si rozmyslet, pečlivě, na jakou školu jit

                              NR.P. - Profil | Čt 23.3.2017 19:02:23

                              RK >> nebaví je to, těžká práce, někdy jen nemožnost najít práci v místě bydliště

                                NRK - Profil | Čt 23.3.2017 18:48:06

                                R.P. >> a z jakého důvodu myslíš?

                                  NR.P. - Profil | Čt 23.3.2017 18:42:32

                                  Rožnovák >> uplatnění hodně záleží na místě, jižní Čechy jsou na tom mnohem lépe než třeba Ostrava,ale většina z nich to stejně nikdy dělat nebude

                                    NRK - Profil | Čt 23.3.2017 17:03:40

                                    hoza72 >> Pokud někdo jde na tuto školu jenom kvůli maturitě, nebo vlivu rodičů bez vztahu k danému řemeslu, tak věřím tomu, že dotyčný je silně rozčarován realitou.

                                    O jaké řemeslo se jedná? Které máš konkrétně na mysli?
                                    A proč jsi nezůstal na líhni? Tam byl asi vztah k řemeslu nejniternější..............Tam jsi přece mohl sledovat trendy vývoje softwaru, změny legislativy a dalších x věcí taky.
                                    Mně je jasné, že když budeš mít ještě vejšku , tak můžeš být v dalším životě v poho. Mám kamarády, kteří jsou po VŠ v ,,oboru" Ovšem s rybami to už moc společného nemá.
                                    Myslím spíš kluky, kteří ani nepočítají s VŠ, ale mají představu, že obor je něco krásného spojeného s rybama, přírodou, romantikou za rozumný peníz.
                                    A tam asi to rozčarování pak v určité fázi dorazí na beton.....a pak zbývají ty Kvasiny-:(

                                      Nhoza72 - Profil | Čt 23.3.2017 16:45:39

                                      Zdravím bahňáky. Uvedený článek a Vaše reakce mne konečně donutili podívat se na webové stránky školy. Osobně jsem dokončil školu v 89 a pokračoval dál přes zem. nástavbu v Dačicích a na UP Olomouc se zaměřením na hydrobiologii a vodní ekosystémy. Po třech letech na líhni jsem šel studovat obory vázané spíše na problematiku vodních toků, vodohospodářské plánování, modelování říčního proudění, hydrochemii atd. V uvedeném oboru pracuji v soukromé sféře dodnes a jsem spokojený. Je ovšem nutné se neustále vzdělávat , sledovat trendy vývoje softwaru, změny legislativy a dalších x věcí. Můžu v klidu konstatovat, že znalosti z odborných předmětů rybářství a rybářské technologie jsem využíval na VŠ i dále v praxi. Když jsem se do Třeboně hlásil bylo mi zhruba jasné co rybařina obnáší a chtěl jsem to dělat. Pokud někdo jde na tuto školu jenom kvůli maturitě, nebo vlivu rodičů bez vztahu k danému řemeslu, tak věřím tomu, že dotyčný je silně rozčarován realitou. To může v klidu nastoupit do Kvasin na montáže Kodiaků. Bohužel školství je tam kde je a přístup k práci, povinnostem se markantně projevuje při výběrových řízeních. Co dotyční nenajdou na wikipedii, nebo googlu jako by neexistovalo a ochota učit se nové věci to bolí. Tím bych chtěl dodatečně poděkovat učitelskému sboru a mistrům, kteří to s námi občas neměli lehké a dali některé do latě. Z původního učitelského sboru už dnes zůstali pouze mistři J. Mraček a Nováček, J. Pumpr je spolužák z A. Tímto zdravím kluky z R.3B, rok dokončení 1989 a všechny bahňáky, kteří zůstali věrni řemeslu.

                                        NRK - Profil | Čt 23.3.2017 15:02:51

                                        R.P. >> To nám říkali před více než 30ti lety taky. Možná měli pravdu stejně tak, jako dneska ty, ale já si to nemyslím. V tomhle studijním věku s hormony a tesťákem na prodej, se chová picle skoro každej. Co bude za rok, nedej buh čtyři, je pro ně hodně vzdálená fikce, stejně tak, jako že budou mít jednou děti.......
                                        Chápat ty mladý, je toho hodně, co musej chudáci vyhodnotit. Od Facebooku, Twiteru přes svojí sexuální orientaci až po maturitu a zbytek svého života. Je toho počertech moc. Natož s touto školou na hrbu-:(

                                          NRK - Profil | Čt 23.3.2017 14:25:07

                                          Rožnovák >> To s tou agitací jsi napsal dobře. Víme, že by se tam hodilo lépe jiné slovo, ale to by vzdulo vášně ,,spravedlivého" hněvu a to si nemůžeš vzít na svědomí.

                                            NRožnovák - Profil | St 22.3.2017 20:57:56

                                            R.P. >> něco na tom bude, uplatnění v oboru bývá kámenem úrazu škol tohoto typu, jak rybářských tak lesnikých. Můžete se mnou třeba hrubě nesohlasit, ale mám pocit že uplatnění po škole je u části absoluventů do jisté míry podmíněno agitací předků působících ve stejném oboru. Ten zbytek co začíná dynastyi profíků se musí úskálími neúspěšných počátků prokousat bez pomoci, buď dosáhnou vytouženého fleku nebo to časem vzdají a jdou si vydělat na chleba třeba do fabriky a rybařinu a myslivost dělají jako kratochvíli o víkendu.

                                              NR.P. - Profil | St 22.3.2017 19:40:05

                                              chování a přístup studentů je ten hlavní problém, a rok od roku je to horší a horší

                                                NRK - Profil | St 22.3.2017 15:18:28

                                                Tak já taky přidám kousek do mlýna. Sic mám Vodňany, ale myslím, že uplatnění v oboru je tristní v obou případech. Neurotikem ze strachu před každou složenkou-:) Tak by se dala shrnout další etapa absolventa těchto škol.
                                                Argumenty, že šikovný a pracovitý člověk se neztratí a kydy o lásce k přírodě, taky neobstojí.
                                                V prvním případě je to tak, že by se daný jedinec neztratil tak jako tak a s podporou jiné , rozumné školy, by nepotřeboval ani navigaci. Lásku k přírodě si může každý užívat do aleluja podle svých představ i bez těchto škol.To v druhém případě. Bohužel, jak víme, ke všemu jsou potřebné peníze. A jestliže nechceme pouze obdivovat trávu před barákem(s trochou nadsázky řečeno), tak prostě potřebujeme peníze. Na všechno potřebujeme peníze. Bez nich nás nechaj i umřít(to bez nadsázky)
                                                Ke konci ještě takovou noticku.Kamarád, absolvent Třeboně, blahé paměti potřeboval už konečně normální, rozumně placenou práci.Ať vlezl, kam vlezl, po otázce, čím je vyučen a co vlastně je, bylo po odpovědi většinou ticho, nebo viselo ve vzduchu ,,to si snad dělá prdel" A to byla poslední symbolická ,,pomoc" na dálku, od této školy.
                                                Vím, že se to bude někomu nedobře poslouchat, ale doba je zlá. Na vzdušné zámky, zasněný pohled na lesnatou krajinku, či slzu kanoucí z oka při spatření ledňáčka-toho přírodního drahokamu už není ta správná doba. Bohužel. Taky mi je to líto. A proto by každej taťka s mamkou měli zmobilizovat veškeré duševní síly a snažit se nebohého , v dobré víře s mladickým entuziazmem jednajícího pošetilce nasměrovat správným směrem.

                                                  Nnofish - Profil | St 22.3.2017 14:33:51

                                                  fotojakes >> Nejsmutnější je jeden fakt. Škoda, že ta škola nezůstala jako za nás. Osobně jsem tam šel kvůli praxi a do Vodňan nechtěl, jsme za to rád. A učitelům, kteří něco věděli. Nikdo kdo měl biologii nezapomene na p.Kohouta, stejně tak jako na dr.Červinku, stejně tak na autoškolu :-)
                                                  Ale to, že z cca 50ti kusů hlav to natáhli na 90+ už šlo poznat, když byli kluci na praxi, chovali se jinak než my, to můžu v klidu říct.
                                                  Hlavně, podle mě, není na rybařinu třeba škola. Znal jsem elekrikáře, který byl super líhňař, neměl školu. Je to zemědělství, je to blbě placené a člověka to musí bavit, škola není až tak podstatná.
                                                  btw: Ahoj

                                                    NTOMÜ - Profil | St 22.3.2017 12:37:56

                                                    Petrův Zdar z Ostravy! SSRV je špička v oboru. Učitelé a mistři opravdoví profesionálové v oboru. Vychovatelé dobří. Své děti bych jim svěřil bez obav. Aspoň za mně v letech 2004-09 tomu tak bylo. Město a okolí? Co k tomu dodat, prostě super. Je to super škola se skvělým zázemím. Nadšencům doporučuji. V rybaření a nejenom v něm SSRV posouvá studenty o několik levelů výš oproti ostatním. A zápory ? Bohužel velmi špatné uplatnění v oboru, pokud nezůstanene v jížních čechách. Ale i tak pokud bych si mněl znovu vybrat. Tak je to jasné. Opět SSRV Třeboň. Ať se daří a zdravím starou gardu. Hoj

                                                      NČingi - Profil | St 22.3.2017 11:37:31

                                                      Ahoj bahňáci,alespoň tak nás oslovovali.Už je to opravdu historie a vše se na této škole změnilo.Už jsem se jednou k tomuto tématu rozepsal.Mnoho absolventů a bídné uplatnění po ukončení.Hlavně platové podmínky nejsou na úrovni.Je to veliká škoda.Krásné a tradiční povolání pro lidí kteří mají vztah k přírodě a rybám.To nadšení je často pak nahrazeno zklamáním jak se za 3 až 5 let studia změnilo.Né každý se stane baštýřem a né kažký se dostane na líheň.Já jsem si prošel vším a nakonec jsem to vzdal.Vzdal to i můj syn a velké množství jeho spolužáků.Pár jich našlo uplatnění u majitelů vlastnících nějakou vodu a ty jsou myslím spokojeni.Přesto si myslím,že Třeboň je pro nás absolventy,srdeční záležitost.Nepíšu to proto abych někoho odradil ale jen,že by jsi to měl každý dobře rozmyslet.Třeboň není pro lidi kteří nevědí o rybářství více než, že poznají pár ryb.Přejí všem současným i budoucím rybářům hodně štěstí.

                                                        NSa(l)micka - Profil | St 22.3.2017 9:10:15

                                                        Kachnina >> Mno, s uplatněním je to na vážkách, a je to fuk, zda je člověk z učňáku, má nástavbu a nebo vysokou v oboru. Dost mne děsili kluci, co vycházeli z vejšky o nějakej ten ročník před mojí třídou a školou se nesly zvěsti, že museli pánové zamlčet titul nebo dva, aby je někde vzali, což byla docela příšerná představa. Konkrétně z naší třídy zůstali 4 lidi na další studium, jeden dělal podle posledních zpráv obchoďáka kdesi u Nowaca, dva nebo tři téměř okamžitě zverbovaly firmy z jejich rodných měst, zabývající se chovem ryb, pisatel článku učí, jinej se po pár skocích (snad) uchytil v zoo u akvárií, další spolužák dělal mistra na zpracovně, z jinýho měl bejt spisovatel (Viz příběhy kapříka Mentlíka), no a já osobně se rejpu v paragrafech nebo v terénu. Suma sumárum, minimálně půlka třídy se chytla přímo v oboru, co se týče dalších spolužáků, nemam zpráv. Uplatnění je, ale holt musí člověk chvíli hledat.

                                                          Nfotojakes - Profil | St 22.3.2017 1:36:35

                                                          Kachnina >> tak to mě škola nikdy nebavila, jen odborné předměty a zbytek jsem prolezl pěkně odřenej :-D

                                                          Jak říkáš, není to na veřejnou debatu, ale nešlo nereagovat:-) Mé pozvání pro Kubu a tedy i tebe stále platí jak na ryby, tak na odloučenou praxi, pak bychom to mohli pořádně probrat.

                                                          Naopak, já myslím, že to je snazší, protože valná většina mladých ani nechce moc dělat o něco se snažit a firmy mají nedostatek schopných lidí :-) Ale to už jsem mu říkal...

                                                          Tak se měj a pozdravuj ho

                                                            NKachnina - Profil | St 22.3.2017 0:26:10

                                                            fotojakes >> Tomu, že se v rybařině neztratí, já věřím, a je fajn vidět, že si to nemyslím jediná :)

                                                            Nevím, jak přesně bych specifikovala jak se rybařina znechutí při aktuálním studiu na SŠRV, aby se to dalo pořádně pochopit, tak to vezmu polopatě: Když se na školu hlásil, tak se tam těšil. Za těch 5 let co tam je, ho spousta věcí už nebaví. Jasně, bavilo by ho dělat třeba v líhni, ale na té škole ho to nebaví. Štve je přístup výuky, kdy se před maturitou v podstatě s učitelem pořádně nic neučí, učitel jim radši řekne ať si opisují z učebnice a tím to končí. Je tam spousta takových věcí, kvůli čemu studenty už nebaví věci co dřív.

                                                            Když se nejen on, ale i ostatní naši kamarádi, co tam momentálně studují (ať už učňák nebo nástavbu) do školy vracejí s opravdovou nechutí (a nemyslím tu nechuť 15ti letých, co se jim nechce do školy), a mají z ní psychické problémy, nebude pravděpodobně chyba v nich, ale v tom přístupu ve škole a na intru. Každopádně tohle se neřeší veřejně, takže to radši nechám být.

                                                            Se studenty to jde z kopce (na všech školách), to máte pravdu. Ale nemyslím si, že je v pořádku, aby (troufám si říct) pár nejlepších studentů školy za posledních pár let měli takové osobní problémy ze školy + intru. Samozřejmě, na většině intrů to není žádný med, ale to co vím, mi nejde do hlavy.
                                                            Nebo třeba to, když dospělým studentům nástavby zakážou jít ve svém volném čase na ryby - a to je jen jeden z mála příkladů...

                                                            Nepřišla jsem se sem s nikým dohadovat a nic podobného, a nechci tu nikomu ze školy udělat nějaký problém, takže to už radši ukončím.

                                                            A děkuji za konstruktivní komentář :) Myslím, že oba přejeme Kubovi, aby se ve svém oboru uplatnil jak nejlépe to půjde, i když v dnešní době to jednoduché nebude, a aby zdárně školu dokončil.

                                                            Hezký večer všem.

                                                              Nfotojakes - Profil | Út 21.3.2017 22:06:54

                                                              Kachnina >> Část učitelského sboru se opravdu obměnila, ale mistři a vychovatele jsou skoro všichni stejní. Někdo je z mistra učitel. Rozhodně je velká škoda, že už tam neučí pan doktor Červinka, Luděk Možíš a asi nebude moc učit ani současný ředitel škola Aleš Vondrka.

                                                              Můžeš specifikovat v čem se ten koníček znechucuje při studiu na rybářské škole? Už když jsem se na tu školu hlásil, říkal mi jeden známý ať si to dobře rozmyslím, že to rozhodně není o chytání na prut a popsal mi co opravdová rybařina znamená.

                                                              Co se za poslední roky dramaticky změnilo jsou studenti a jejich přístup. Na tom se shodnou všichni učitelé pracující dlouhé roky ve školství napříč obory.

                                                              A uplatnitelnost po té škole? To vždy záleží na daném jedinci a to neplatí jen o této škole. Doby kdy se člověk učil, nebo studoval pro konkrétní podnik, kde měl být celý pracovní život jsou dávno pryč. Absolventů z Třeboně, kteří se nějakým způsobem uchytili v oboru je dost, potkávám je třeba na veletrzích. Potkávám i dost současných studentů a to co píšeš ty, slyším prvně. Ano, občas si někdo na něco stěžuje, tak jsme si stěžovali my, ale dnes v dobrém vzpomínám na to, kdo, nebo co mě tenkrát štvalo.

                                                              Koho rybařina opravdu baví, věřím, že najde cestu jak se jí věnovat a neumřít při tom hlady jako rybářský dělník. A věřím, že zrovna tvůj Kuba je z těch, kteří se v té rybařině neztratí...

                                                                NKachnina - Profil | Út 21.3.2017 21:12:38

                                                                Cloud >> Sám jste psal, že nevíte, jak je to tam teď, takže si celkem protiřečíte, když se mnou nesouhlasíte, ale to je jedno. Kéž by tam učili ti, co učili vás, a kéž by studentům aktuální přístup a výuka neznechutila jejich nejoblíbenější koníček a vztah k rybám (kvůli kterému většina studentů na tuhle školu šla).
                                                                Hlavní myšlenkou mého komentáře bylo to, že to tam opravdu teď není tak, jak se v článcích vychvaluje, a tak, jak si to pamatují starší ročníky. Bohužel.

                                                                  Nnofish - Profil | Út 21.3.2017 19:22:16

                                                                  Cloud >> ve kterém roce jsi končil? Mezi námi, já byl ještě ročník, po kterých se to lámalo. Jak počet lidí, které přijímali, tak další věci. Co říkali kluci, co jsme pak vídával, když chodili na praxi, tak to šlo pěkně z kopce. Co se děje nyní fakt nevím, ale vím, že se pak měnily obory, bralo se na školu daleko více lidí, měnilo se vedení celé školy a učitelé atd, atd.

                                                                    NCloud - Profil | Út 21.3.2017 18:31:49

                                                                    Kachnina >> Nesouhlasím!!!!

                                                                      Nnofish - Profil | Út 21.3.2017 18:18:13

                                                                      Cloud >> Je možné, že někomu škola pomůže k lepší prácei. JInak obecně, rybařina není moc dobře placená, to nikdo neukecá. To, že na školu v jednu dobu začali brát daleko víc lidí, kvůli penězům na hlavu a dalších věcech se bavit nemusíme.
                                                                      Nevím, co děláš, já na 100% vím, od sebe i od kolegů, že ty peníze, co se v rybařině dají vydělat, se dají vydělat jinde daleko jednodušeji, to je prostě fakt :-) (pořád jen jako zaměstnanec)

                                                                        NKachnina - Profil | Út 21.3.2017 17:45:22

                                                                        nofish >> Tak to je samozřejmě taky pravda. Uplatnění skoro nikde.

                                                                        Cloud >> Teď je to tak, že tam jsou lidi, co možná něco umí, ale "učí" s takovým přístupem, že drtivé většině studentů zničí snad všechno jejich nadšení ke vzdělání v tomhle oboru.

                                                                        A o chování vychovatelů na intru nemluvě..

                                                                          NCloud - Profil | Út 21.3.2017 17:09:51

                                                                          nofish >> Já teď mám pár let dobře placenou práci,hlavně díky studium na této škole!!
                                                                          A nejde ani tak o ten papír,jako spíše o to co si člověk zapamatuje v hlavě,obvzláště,pokud ho téma ryb hodně zajímá,to pak člověku nikdo z hlavy nevezme.
                                                                          Nevím jak teď,ale mě učili někteří lidé,co uměli a věděli a jsem rád, že jsem tam mohl studovat,a můj nejoblíbenější koníček,je teď částečně i má práce.

                                                                            Nvassill - Profil | Út 21.3.2017 15:49:24

                                                                            negativního je toho až dost jen se o tom nemluví :)

                                                                              Nnofish - Profil | Út 21.3.2017 14:27:34

                                                                              Kachnina >> negativní j maximálně to, že hromada lidí, si udělá výuční list, maturitní vysvědčení, do oboru, kam asi nenajde pořádnou práci. A pokud ano tak pravděpodobně ne dobře zaplacenou. Rybařina je zemědělství, málo kde je to pořádně zaplacené.
                                                                              Ale co, hlavní je že škola se ani náhodou nerovná vzdělání, to je druhá podstatná věc. Je to o jedinci, ne o tom odkud má papír.
                                                                              PS: Největší nengativum na SOURaU (kdysi) byl Otavanský intr a škola.....vlastně to bylo i pozitivní...

                                                                                NKachnina - Profil | Út 21.3.2017 11:48:34

                                                                                Hezké, vyzdvihnout pár pozitivních věcí.. ale také by to chtělo napsat tu druhou, negativní stránku školy ;)

                                                                                  NSa(l)micka - Profil | Po 20.3.2017 23:56:18

                                                                                  Ať se daří, zdravim z Klatov :)