Candátů na Lipně přibylo

Diskuse k bleskovce Candátů na Lipně přibylo

Autor diskuse: S&F - pescador - Profil , 7.9.2016
98 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nzdevac - Profil | St 28.9.2016 22:49:54

Honza7 >> Tak to se budeš muset rozhodnout jen na základě dosud známých údajů, pokud je to pro tebe tak důležité.

    Nglánis - Profil | St 28.9.2016 20:57:44

    zdevac >> Troll, nic víc.

      NHonza7 - Profil | St 28.9.2016 20:47:02

      zdevac >> Chtěl jsem pouze vědět zda-li o mladého ambiciózního člověka s klapkami na očích a nalajnovaným způsobem výuky z některé sekce laboratorní medicíny a nebo čistého laika, který si něco vyčte na internetu a začne poučovat svět.

        Nzdevac - Profil | St 28.9.2016 20:40:25

        Honza7 >> To chápu. Co ale nechápu je spojení mých zkušeností a znalostí s významem pojmu genetický fond. Mám za to, význam je pevně daný a nebude se měnit podle toho, zda ho bude používat automechanik nebo vystudovaný biolog.

        Neber to špatně, pokud bych tu třeba dával rady o tom, jak chytat ryby, tak požadavek na moji praxi, důkazy a ověření mých teorií by byl naprosto v pořádku :-) Ale u obecné definice je to fakt zbytečné :-)

          NHonza7 - Profil | St 28.9.2016 20:34:25

          zdevac >> Máš pravdu neptám se na tvé vědomosti, poněvadž záleží v daném případě na míře tvého ega - budeš se hodnotit ty sám.
          Proto se raději ptám na Tvoje praktické zkušenosti.

            Nzdevac - Profil | St 28.9.2016 20:31:25

            glánis >>
            Aha, takže ty máš potřebu se vyjádřit a napíšeš nic neříkající příspěvěk o dvou slovech, ale jsem to já, kdo to nikam neposouvá? No hlavně že ty jsi to tím svým "včetně tebe" posunul :-)

              Nzdevac - Profil | St 28.9.2016 20:28:00

              Honza7 >>
              Jenže ty se neptáš na mé vědomosti, ale na význam výrazu, který by se dal označit pojmem terminus technicus, což je dost rozdíl.

                NHonza7 - Profil | St 28.9.2016 19:48:30

                zdevac >> Když ti napíšu zda-li máš své vědomosti z internetu a nebo z vlastní profesní činnosti, tak určitě nemám zájem si hrát na nějakého agenta abych uvedenou informaci získal.

                  Nglánis - Profil | St 28.9.2016 19:45:54

                  zdevac >> Diskuzi nikam neposouváš, jen tady verbálně onanuješ

                    Nu x a - Profil | St 28.9.2016 19:44:53

                    doliz >> klasický ambiciózní kazisvět který jde přes mrtvoly,naštěstí Paliza to ale vyřešil s grácií jeho vlastní a potají rybám večer pouštěl vodu:-)

                      Nzdevac - Profil | St 28.9.2016 19:43:03

                      Honza7 >>

                      Nebudeš jediný, kdo mne má za blba. Ale i za tuto cenu odmítám odpovídat na obecné otázky, na které lze odpovědi poměrně snadno zjistit. Už z principu.

                        Nzdevac - Profil | St 28.9.2016 19:40:16

                        glánis >> Když myslíš... Ale přesně to jsem psal. Někdo bude mne považovat za idiota a ignorovat, někdo se zkusí zamyslet a třeba má slova ověřit. Není co ztratit.

                          NHonza7 - Profil | St 28.9.2016 19:36:21

                          zdevac >> Vzhledem k tomu, že nedokážeš odpověď na jednoduché otázky, které jsem ti položil, tak podobně vyspělý jedinec jako jsi ty by tě už nemusel považovat za člověka s podprůměrnou inteligencí, ale rovnou za blba.
                          Rozvoj v každé lidské činnosti se velmi rychle vyvíjí a tak jsem opravdu přesvědčen, že jedinec už není schopen pojmout všechny novinky na tož aby jim plně rozuměl. V každém případě je velký problém jak se zde vyjadřují kolegové a pár jedinců jako jsi ty. Většina lidi zde se vyjádří pouze za sebe, ten zbytek má tendenci se vyjadřovat jako bůh s absolutní pravdou a možností jiné lidi hodnotit.

                            Nglánis - Profil | St 28.9.2016 19:27:17

                            zdevac >> včetně tebe

                              Nkakr - Profil | St 28.9.2016 19:07:49

                              Označit většinu MRKmenů za lidi s inteligencí podprůměrnou je podle mě na facana nebo ban.
                              Adresoval bych to přímo autorovi textu, ale má mě v ignoru.

                                Nzdevac - Profil | St 28.9.2016 19:01:54

                                Honza7 >>

                                No tak na snižování inteligence místních diskutérů člověk nemusí být zrovna extra třída a dělat to úmyslně. Ono je těžké se bavit na úrovni, když je tu většina lidí s inteligencí spíše podprůměrnou.

                                  NVybliz - Profil | St 28.9.2016 15:41:57

                                  Tak jak to s těma candátama na Lipně vlastně je?

                                  http://hobby.idnes.cz/mezinarodni-petice-za-zachran​u-candata-dy5-/rybareni.aspx?c=A160927_103626_rybar​eni_bma

                                  Vědci tvrdí, že jich přibylo a na druhou stranu jiná skupina rybářu bije na poplach. Nebude to jenom rukama?

                                    NHonza7 - Profil | St 28.9.2016 15:20:12

                                    zdevac >> Tak asi nezjistím kde pracuješ a zda-li je to v oboru laboratorní medicíny, biologie a nebo nějakého výzkumáku? Tedy asi návštěva pracoviště nebude a s největší pravděpodobností ani si nedoplníš svůj profil.
                                    Člověk se opravdu může mýlit. Za tu dobu co v této oblasti pracuji moc dobře vím, že jednotlivé laboratorní obory mají svoji vlastní terminologii i když z principiálního hlediska jde o stejnou věc, či princip.
                                    To co je ale smutné na tvých příspěvcích je to že máš chuť se vysmívat jiným lidem a nebo snižovat jejich inteligenci, aniž by jsi měl o tom nějaký větší přehled.

                                      Nzdevac - Profil | St 28.9.2016 14:35:38

                                      Honza7 >>

                                      Děkuji za poučku. Ale jak už jsem psal, moje osoba není vůbec důležitá. Upozornil jsem na něco, co podle mne byl absolutní nesmysl. V dnešní době má každý možnost si cokoliv věřit, takže každý si mohl dohledat, nakolik mám pravdu, nebo nakolik jsem mimo.

                                      Nebylo a není mým cílem ostatní poučovat a něco jim vysvětlovat, v takto jednoduchých věcech je od toho základní škola (pravda, když občas vidím některé příspěvky, tak řada lidí má problémy i s obsahem látky ze ZŠ, ale to je jiná kapitola) takže zde ani nebudu vypisovat odůvodnění, které mne k mému vyjádření vedlo. A ani nechci vyplňovat můj profil, i kdybych byl odborníkem na genové fondy a profesorem na prestižní univerzitě, nechci, aby lidé můj názor slepě přijímali jen proto, že jsem odborník. Naopak budu rád, když lidé zapochybují o mé odbornosti a raději si vše dohledají a ověří sami. A pokud mne někdo odsoudí jako blba a nic si hledat nebude, je to jeho problém, na podstatě problému a správnosti významu to nic nezmění. Proto má osoba nebyla, není a nebude důležitá.

                                        Ndoliz - Profil | St 28.9.2016 14:31:29

                                        u x a >> https://youtu.be/5k9hXAZpIiQ?t=27m32s Tahle část je nejlepší, se krásně ukazuje jak uvažujou vodohospodáři

                                          NHonza7 - Profil | St 28.9.2016 13:49:41

                                          zdevac >> Jsem rád, že jsi se podíval aspoň na informace k moji osobě. To víš, mám praxi v laboratorní medicíně víc než pětadvacet let a tak by mě zajímalo v které laboratorním oboru vedou tak jednoznačné závěry, bez ohledu na to jak zní věta, odstavec a nebo celý článek. V prosinci pojedu do Prahy a tak bych se rád zastavil na Tvoje pracoviště a rád se seznámil s problematikou v Tvém oboru a jednoznačným pojetím výkladu k dané terminologii.
                                          Bylo by vhodné aby jsi si doplnil svůj profil.

                                            Nzdevac - Profil | St 28.9.2016 13:16:20

                                            Honza7 >>

                                            Pokud jsou údaje v tvé kartě pravdivé, beru tvůj příspěvěk pouze jako provokaci a vysvětlení by byo zbytečné. A pro ostatní - pokud je někdo tak hloupý, že není schopen si v dnešní době význam termínu "Genetický fond" sám zjistit, bylo by jakékoliv vysvěltování jako házení perel sviním. Takže kdo chce, může si význat slovníhgo spojení zjistit, kdo ne, ať si o mě klidně myslí, že jsem hlupák a mýlím se. Na podstatu věci a omyly v diskuzi má názor na moji osobu nulový význam :-)

                                              NHonza7 - Profil | St 28.9.2016 0:45:12

                                              zdevac >> Nějak mi nedošla stále odpověď na termín genetický fond. Opravdu se nechám rád poučit. Bude to něco z vlastního profesního života a nebo pouze nějaký odkaz z internetu?

                                                Nlipenak - Profil | Čt 15.9.2016 19:31:17

                                                kaprus >> víš proč to šlo na Lipně , protože Lipno mělo pořádnýho Pána a to státní rybáře kteří se o tu vodu starali .Lipno mělo hraniční pásmo kam nevstoupila noha . Když to všechno padlo tak se měli sundat jen hraniční boje a osadit to bílejma a vyznačit jako rybí oblast ,následně vytvořit kvalitní stráž , a hlavně určit pořádnýho hospodáře co by za tu vodu odpovídal .. Svazový čimilíky zajímá jak co nejvíc z Lipna vytěžit , hospodář je muškař a toho zajímají nejvíce pstruhovky . Tlačí se tlustý do tenkýho , proč nejdříve neprovedli vědecký průzkum a pak se řešili opatření .. je to celý to fungování postavený na palici ..

                                                  Nnofish - Profil | Čt 15.9.2016 18:27:35

                                                  kaprus >> Zkus do toho jít naplno. Po 40 hod v práci dát dalších 10-20 týdně svazorybolovu a poslouchat, jak nic neděláš, všechno je na nic... pak to pochopíš.
                                                  Jde spousta věcí, ale není to sranda a nedivím se lidem, co už rezignovali...
                                                  Zaplatiti povolenku a říkal "jo, tehdá...". Jenže tehdá, měl svaz normálně své líhně, své zaměstnance, své chovy... myslím ve velkém... ne rybník a líheň co reálně prodělává.... vždyť i na stejnokroji mám kapra jako "produkční rybář" a mám fotky (a zbytky) toho samého, kdy svaz měl lipany. Jel "ve velkém", staral se... dneska už co tak slyším, jsou chlapi od svazu co někam přijdou v "zeleném" celkem "trapní" a všichni z toho mají srandu. Protože "všichni" jsou elektrikář, zedník, soustružník" co chytají ryby a mají čas a snahu držet MO v chodu. Tak pojďme, zaplať 5000 za povolenku, aby se zaplatili lidi, co tomu rozumí, aby u sazu dělali praktici, jako zaměstnanci, aby tam byl nějaký ten pan "ing, nějaký ten pan dělník od rybářů,co má 30 let praxe..." a bude to vypadat jinak....
                                                  Neber tohle doslovně, ale zkus se nad tím zamyslet.
                                                  Vidím to okolo sebe. Pojď, po práci lítej okolo vody a poslouchej od těch co jen zaplatí poplatky a povolenku, jak vše stojí za prd.... pak si o tom popovídáme......

                                                    NBušák - Profil | Čt 15.9.2016 9:53:53

                                                    TEZAR >> Killer to má zmáknutý všude,hlavně Berounku už vymlátil tak jezdí jinam

                                                      Nkaprus - Profil | Čt 15.9.2016 8:37:37

                                                      nofish >> A jaktože dříve to šlo, dařilo se, chtělo se. A dnes to nejde, nedaří se, sere se na to. Jak u nás v MO tak až na vyjímky všude. A když se něco málo zadaří, HURÁ, sou toho už aj plný noviny. Tfuj...

                                                        NTEZAR - Profil | Po 12.9.2016 22:01:23

                                                        u x a >> Z mého fotáku.-)

                                                          Nu x a - Profil | Po 12.9.2016 21:59:04

                                                          TEZAR >> kde jsi vzal tu fotku?

                                                            NTEZAR - Profil | Ne 11.9.2016 23:35:28

                                                            Tak si tu starej Killer přečetl,že je na Lipně hafo candátů-a už vyráží těžit...

                                                              Nu x a - Profil | Ne 11.9.2016 23:06:07

                                                              kdyby se každý hospodář staral o svojí vodu alespoň jako Jandák a Paliza o přehradu Velké sedlo ,tak je candátů všude jako hnoje..https://www.youtube.com/watch?v=5k9hXAZpIiQ

                                                                NPiskořík - Profil | So 10.9.2016 13:17:30

                                                                Rytíř >> :o))

                                                                Musím tě hlídat abys neblekotal...;o)

                                                                  NRytíř - Profil | So 10.9.2016 12:52:47

                                                                  Bavme se tu o candátech a ne nějakejch veslonosech.O tom tahle diskuze není...

                                                                    NRytíř - Profil | So 10.9.2016 12:50:58 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                    Piskořík >> ty abys tady vole zas nechyběl...

                                                                      Nnofish - Profil | Pá 9.9.2016 23:22:43

                                                                      Honza7 >> připomeň se zítra, pokud jsem se opravdu zmýlil, tak ti dlužím omluvu určitě. Akorát abych to neuděla jak náš pan prezident, ten je na obcházení omluv expert :-)))

                                                                        Nnofish - Profil | Pá 9.9.2016 23:21:23

                                                                        u x a >> Myslím, že nikdo nenechá candáty na blátě schválně. Nebylo to náhodou jenom nějaké to malé procento, co se jim nepodařilo slovit? Tohle je pravděpodobnější. A nezlob se, ale už živě vidím, jak se soukromá firma vůbec nevzteká, když tam po výlovu naběhnou brigádníci zájmového spolku a začnou sbírat ryby. Bylo by to asi zajímavé, myslím, že jednouby to prošlo, opakovaně?....
                                                                        Viíš to moc jednoduše. Dneska vlastně nemůžeš ani legálně sbírat ryby co utečou při výlovu pod hráz.
                                                                        Hlavně, na mrku všichni dělají, jako by se dravci do vody nedávali a k tomu, by chtěli, aby se jich dávalo stejně jako kapra, což je utopie. Že by jich mohlo být víc a v jiných velikostech je často pravda, ale tam je to spíš na dotaz přímo na hospodařící subjekt. Všechno je o nastavení podmínek a při systému, kdy je upřednostňován kapr, ze známých důvodů, to jiné nebude. Protože jak produkce, tak nákup candáta něco stojí, někde se ty peníze musí vzít a vsadím se, že hromada organizací na to prostě nemá. Je to daleko složitější. Je pěkné, že posbíráš ryby po výlovu a někam je zaneseš, stejně jako se někde ve velkém vysazuje roček. Ale pokud nepůjde do vody ryba jaká je na fotkách níže, je to velká loterie, přežití je často malé, bohužel. škoda, že ta ryba není jak ten blbý kapr... udělat ho jen tak stovky metráků a nasypat do vody by bylo krásné... A to není jen o candátovi.

                                                                          NHonza7 - Profil | Pá 9.9.2016 22:47:51

                                                                          nofish >> Střízlivost jsem nebral v závislosti na alkohol, ale " k emocím ". Osobně si myslím, že důležité je spíš pragmatické myšlení. Zmiňované téma " velke ryby to nezachrani, musi byt mladé" si vůbec nevzpomínám, že bych se k němu vyjadřoval. Bylo by vhodné, aby jsi to doložil kdy jsme spolu na tohle téma diskutovali a já měl podle teď tvých slov, tak stupidní názor. Tím chci říct, že v tom co jsi uvedl je s mým názorem shoda a tak buď začínám ztrácet soudnost a nebo tady někomu dlužíš omluvu.

                                                                            Ndoliz - Profil | Pá 9.9.2016 22:32:17

                                                                            Martin.. >> tak na internetu nic moc lepšího asi není

                                                                              NMartin.. - Profil | Pá 9.9.2016 22:27:40

                                                                              doliz >> zdejší atlas, bych asi v těhle záležitostech nebral úplně vážně, ale neříkám, že to není pravda...A už bych tady tu diskuzi asi nechal candátům :D

                                                                                NŘízek 5,125 - Profil | Pá 9.9.2016 22:22:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                jako fakt, přečtete si Knihu Knih......

                                                                                  NMartin.. - Profil | Pá 9.9.2016 22:21:42

                                                                                  MAXXSKATER >> Ten jo, já myslel vyzy v řece Moravě. Reagoval jsem na to, že žádný jeseter u nás není původní..tedy v celé ČR.

                                                                                    Ndoliz - Profil | Pá 9.9.2016 22:19:19

                                                                                    Martin.. >> Asi naposled byla ulovena 2 m dlouhá vyza v Lanžhotě roku 1916. Jeseter malý se k nám podívá občas i teď. Přečtěte si atlas ryb co je tady na MRKu

                                                                                      NMAXXSKATER - Profil | Pá 9.9.2016 22:17:24

                                                                                      Martin.. >> Velký ? Ten se dostal občas i až do Vltavy, ale do Labe celkem běžně. :-)

                                                                                        NMartin.. - Profil | Pá 9.9.2016 22:13:02

                                                                                        Rytíř >> Vážně? I ten největší z jeseterů se k nám občas přijel podívat :) nebo možná k našim hranicím, teď si nejsem úplně jistej

                                                                                          NŘízek 5,125 - Profil | Pá 9.9.2016 22:12:51

                                                                                          doliz >> rouháte se! neveřící!!!
                                                                                          budete vrženi do Klatby!

                                                                                            NPiskořík - Profil | Pá 9.9.2016 21:58:04

                                                                                            Rytíř >> Bež spát, Pítře....zejtra si třeba na nějakýho původního jesetera vzpomeneš...;o)

                                                                                              NMAXXSKATER - Profil | Pá 9.9.2016 21:50:34

                                                                                              Rytíř >> Jeseter malý tam byl původní.

                                                                                                NRytíř - Profil | Pá 9.9.2016 21:49:18

                                                                                                Martin.. >> jeseter tu není původní nikde:-))

                                                                                                  Nu x a - Profil | Pá 9.9.2016 21:46:44

                                                                                                  MAXXSKATER >> lín a štika nikoho nezajímá ,špatně tyto dvě ryby reagujou na boleléz...

                                                                                                    Ndoliz - Profil | Pá 9.9.2016 21:33:57

                                                                                                    Martin.. >> přesně tak

                                                                                                      NMAXXSKATER - Profil | Pá 9.9.2016 21:25:30

                                                                                                      u x a >> Jj, tohle je bohužel běžná praxe ... Takhle jsem kdysi sbíral třeba i líny a štiky ...

                                                                                                        NMartin.. - Profil | Pá 9.9.2016 21:23:34

                                                                                                        Rytíř >> Jde asi o to, že candát, podobně jako třeba kapr neni původní druh povodí Labe. ;)

                                                                                                          NRytíř - Profil | Pá 9.9.2016 21:17:01

                                                                                                          doliz >> nechápu,ale to je jedno:-))

                                                                                                            Nu x a - Profil | Pá 9.9.2016 21:12:52

                                                                                                            candátů by bylo klidně víc,svaz by mohl násadu z chovných rybníků odvážet do volných vod ale nedělá to a proč?tohle jsem nasbíral po výlovu,bylo tam tisíce candátků hodně jich tam pošlo v kalné vodě a bahně, ale hodně si jich lidi odvezli..kapřík nikde ani jeden!!!

                                                                                                              Ndoliz - Profil | Pá 9.9.2016 21:09:39

                                                                                                              Rytíř >> Candát nemá v povodí Labe co dělat :-)

                                                                                                                Nfotojakes - Profil | Pá 9.9.2016 21:08:21

                                                                                                                Rytíř >> hlavně věci pro praxi :-)

                                                                                                                  NRytíř - Profil | Pá 9.9.2016 21:06:58

                                                                                                                  fotojakes >> měli by se zkoumat ryby co sem patří.

                                                                                                                    Nfotojakes - Profil | Pá 9.9.2016 21:00:05

                                                                                                                    Rytíř >> tohle by měl dělat výzkumák, ale oni místo toho raději zkoumají spermie jeseterů a podobné věci. Přitom je hafo věcí, které by bylo třeba ještě pro praxi dořešit.

                                                                                                                      NRytíř - Profil | Pá 9.9.2016 20:54:45

                                                                                                                      fotojakes >> no právě...

                                                                                                                        Nfotojakes - Profil | Pá 9.9.2016 20:50:49

                                                                                                                        Rytíř >> ale zatím nikdo neudělal nějakou věrohodnou studii, či pokusy, takže furt je to jenom o tom co se říká mezi rybáři :-)

                                                                                                                          NRytíř - Profil | Pá 9.9.2016 20:46:07

                                                                                                                          fotojakes >> myslel jsem si to.Před měsícem je kolega právě tyhle 7cm dával do vody(poctivě roznášel dál od sebe) a já mu říkal,že je to stejně pomalu jedno,jestli je vysype najednou nebo takhle.

                                                                                                                            NRytíř - Profil | Pá 9.9.2016 20:43:59

                                                                                                                            FRANK71 >> at udělaj všude 20cm a bude to dobrá ochrana těhle ryb.Ale to je jen v říši snů.Málokdo si uvědomuje(nebo nechce) jak píšeš,půlka jich za chvíli poplave břichem nahoru a příští roky nebude zas nic.Přijde mě,že lovená velikost candátů se takhle pomalu nezvětšuje.Každý rok jsou defakto stejný.Protože(dle mě) se ryby který dorůstaj ten danný rok okolo 50cm vymlátí a tak to jde pořád dokola.Vždycky si říkám,příští rok to budou ryby okolo 60 ale kdepak.Pořád stejná velikost.

                                                                                                                              Nfotojakes - Profil | Pá 9.9.2016 20:40:28

                                                                                                                              Rytíř >> ty jsou o ničem, možná i proto je aspoň u nás spodní limit 10 cm. Ideál na poměr nákladů (možnosti produkce) a přežití je kolem 13-15 cm.

                                                                                                                                NFRANK71 - Profil | Pá 9.9.2016 20:36:12

                                                                                                                                Rytíř >> zas na druhou stranu pokud by nasadili takhle velký, budou skákat rybářům na všechno možné a půlka jich za chvíli poplave břichem nahoru. Neříkám, ale že taková násada by se mně nelíbila.

                                                                                                                                  NRytíř - Profil | Pá 9.9.2016 20:32:59

                                                                                                                                  fotojakes >> je mě jasný,že to nebude žádná sranda udělat takový ryby.Nicméně tvůj názor na nasazování rychleného plůdku okolo 7cm?Kolik procent může přežít do téhle velikosti.1-5%?
                                                                                                                                  Má to vůbec smysl,nebo je to jen potrava pro další ryby.

                                                                                                                                    Nfotojakes - Profil | Pá 9.9.2016 20:29:51

                                                                                                                                    Rytíř >> to se nepovede jen tak, musí tam být splněno více podmínek a je u toho díky kanibalismu brutální kusová ztráta.

                                                                                                                                      Nfotojakes - Profil | Pá 9.9.2016 20:27:47

                                                                                                                                      FRANK71 >> dobrá otázka, kterou ti už nezodpovím, neb co se vykulí je jiná věc, než co slovíme. Každopádně jich tam bylo relativně dost, ale více ti řeknu za dva týdny :-)

                                                                                                                                      Původně to mělo být úplně jinak, hnízda měla jít jako klasicky do revíru, kde je dost velkých candátů, ale došlo k havárii na rybníce (propad roury ve dně), kam měla být umístěna ta hnízda. Než se to opravilo, bylo po výtěru, tak jsem tam šupl ty prcky, které jsem měl připravené až na další roky.

                                                                                                                                        NRytíř - Profil | Pá 9.9.2016 20:22:38

                                                                                                                                        fotojakes >> přesně v téhle velikosti by se měli nasazovat do vod.

                                                                                                                                          NFRANK71 - Profil | Pá 9.9.2016 20:20:04

                                                                                                                                          fotojakes >> kolik se jich vykulilo?

                                                                                                                                            Nfotojakes - Profil | Pá 9.9.2016 20:13:01

                                                                                                                                            rybomil >> letos nastala krizová situace, takže jsem dal na výtěr tři páry candátů ve velikosti 25-45 cm a u dvou párů proběhl úspěšný výtěr :-)

                                                                                                                                              Nfotojakes - Profil | Pá 9.9.2016 20:09:34

                                                                                                                                              martcv >> Narozen na přelomu dubna a května, fotka z 3.10. U dravců je ten růst zásadně ovlivněn množstvím potravy! Za pět měsíců udělal cca 27-30 cm

                                                                                                                                                Ndoliz - Profil | Pá 9.9.2016 17:13:25 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                                                                                rybomil >> tak třeba pstruh obecný může být pohlavně dospělý již při délce 12 cm, v místech kde roste velmi poamlu (horské toky). Na pohlavní dospělost má vliv hlavně stáří, ne velikost

                                                                                                                                                  Nu x a - Profil | Pá 9.9.2016 17:12:45

                                                                                                                                                  loobz >> tohle se děje i v čr,kapr se pustí candát jde do sáčku,candát to nemá nikde lehké...

                                                                                                                                                    Nloobz - Profil | Pá 9.9.2016 10:29:44

                                                                                                                                                    A někde je candát přemnožená škodná, která decimuje rybí obsádku. Třeba na řece Trent v Anglii. Tam když chytí místní candáta, tak letí uhnít zaživa na břeh. Viz video: https://youtu.be/tZi8H9sF3WY?t=6m19s

                                                                                                                                                      NKHfisher - Profil | Pá 9.9.2016 10:04:42

                                                                                                                                                      Po přečtení té bleskovky jsem nabyl dojmu, že po jejím zveřejnění jich zase do konce roku výrazně ubude.
                                                                                                                                                      Pro masožravky: Fikar ale psal, že na červnových závodech se chytali candáti převážně malí, tak čekejte na startu, příští rok budou větší (aspoň se třeba jednou ještě vytřou).
                                                                                                                                                      http://www.vaclavfikar.cz/jak-jsem-chytal-lake-trop​hy-ocima-zavodnika-ktereho-ukecali/.

                                                                                                                                                        Nrybomil - Profil | Pá 9.9.2016 9:11:19

                                                                                                                                                        doliz >> technická : jak velkej se bude vytírat, když 1. rok má 8cm a 2. rok 15cm ?

                                                                                                                                                          Nnofish - Profil | Pá 9.9.2016 4:49:57

                                                                                                                                                          Honza7 >> strizlivost bych neresil, o tom tu nepadlo ani slovo.
                                                                                                                                                          Silny geneticky fond je fikce, uplna obnova populace bez zasahu a pomoci cloveka je vetsinoiu problem. Teorie jsou fajn, ale v praxi to v te vode vypada jinak.
                                                                                                                                                          Mam za to, ze jsme uz tema " velke ryby to nezachrani, musi byt mlade, uz bavili".

                                                                                                                                                            Nnofish - Profil | Pá 9.9.2016 4:46:58

                                                                                                                                                            doliz >> nekde urcite ano a nepopiram to. V tomhle mas pravdu. Pak se zas najde jedinec, ktery rekne, ze nekdo zabil rybu 56. Miry jsou proste nastaveny na "standardni konzumni velikost" a je to nejmensi velikost ryby, co muzeme sezrat, kazdy ma tu latku nekde jinde.