Diskuse k článku: Trocha diskuze okolo kukuřice

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 8.6.2015
52 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NNi_ko - Profil | Po 18.4.2016 19:51:13

:)

    NRoman Ozz - Profil | Po 15.6.2015 21:50:59

    Článek pěkný, ale...i já jsem trochu pochybovačný ve schopnostech ryb se učit :). Pokud by to tak bylo, proč by stále braly na žížaly a červy, na které se chytá více jak 1000 let a svůj vzhled ani vůni nemění ?
    Přirozenou nástrahu, tedy tu, která jim běžně padá do vody, mají zcela určitě uloženou v buňkách jako genetickou informaci - "to je Tvoje potrava, to žer" .
    Věřím ovšem tomu, že toto platí hlavně v období, kdy se tato potrava dostává do vody i přirozenou cestou.

      Ndoktor škodná - Profil | Pá 12.6.2015 17:49:37

      zdevac >> Asi máš pravdu, já se už 50 let ptám ryb na různé otázky, ale ještě jsem nedostal odpověď. A tak si sám pro sebe odpovídám...........................a myslím si, že jsem na to přišel, abych zítra přišel na to, že to tak není......................

        Nvenybit - Profil | Pá 12.6.2015 15:51:50

        hraji >> Ono je třeba si uvědomit, že kukuřice nebude nikdy prokouknutá nástraha. Do těch vod se jí perou kvanta, bylo by zajímavé zjistit a spočítat kolik se jí do vody za rok nahází.
        Každopádně troufám si říci , že na řece je pro toho kapra tak jedno zrnko z 5000 nebezpečné .Dále tam hraje roli konkurence, velcí kapři jezděj sami a tudíž se nenechávají strhnout davovým šílenstvím. Ale bavím se opravdu o kaprech nad 70cm. Menčí jezděj v hejnech a perou se o potravu tím přestávají dávat bacha.
        za život jsem už viděl hodně vod , kam nikdo ani nechodil, byli to zarostlé louže mělké zabahněné porostlé žabincem ,ryby se tam nevysazovali a ani na hladině skrze ten žabinec nebyl vidět výraznější pohyb, pak příšla zima celé to zamrzlo ,nikdo to neprosekal a na jaře tam plavaly doslova desítky ryb , kaprů ,amurů atd kolem 20Kg . Nikdo o nich nevěděl. Znám jedno slepé rameno a 2 rybníčky , kde se to stalo.
        Ryby žijou poměrně dlouho. Kapr běžně 40let ,ale najdou se i kusy o dost starší.
        Za tu dobu už musí ta ryba přeci jen něco znát .
        Stejně to asi ještě hodně dlouho bude věc názoru , ale můj je ten , že čím je ryba starší tím je chytřejší a kapři jsou ještě o něco chytřejší než ostatní ryby, candát také není zrovna hloupej.
        Tak já k tomu přistupuju a daří se mě víc, vymejšlím různé věci co ještě ryby neznaj.
        Jednu vám poradím , normálně kuku do PVA nedáte a bez olůvka jí nenahodíte , potažmo to ani pak nedošponujete a nebo vám jí sežere menčí ryba.
        Já to dělám tak , že vemu štěrk nebo keramzit lehce ho navlhčím a obalím v práškovém dipu, nechám uschnout. Pak vemu prut jen s háčkem ,na něj dám kuku . Nasypu do PVA ten štěrk , doprostřed dám háček s kuku a zavážu PVA šnurkou.
        krásně se to nahazuje , na dně to udělá hromádku a ta kuku leží v té hromádce.Takže se to dá lehce došponovat. Plotice atd, v tom nehrabou nezajímá je to. Ale kapr si tu hromádku rád rozhrábne a najde to sousto, stejně tak to jde i s pořádnou rousnicí. Tam kde se chytá opravdu hodně a ryby jsou opatrné toto skvěle funguje.

          Nzdevac - Profil | Pá 12.6.2015 14:54:48

          doktor škodná >>

          V podobných případech je ovšem na zvážení, zda náhodou nebyl tak blbý, že nežral nic jiného, než co spadlo z lopuchu. Náhodou toho padalo dost na to, aby přežil a vyrostl, ale nikdy v podobných případech nelze rozeznat, zda dotyčné zvíře je tak chytré, nebo naopak tak blbé. To samé platí třeba u koní a jejich nereagování na nepřesné pobídky začátečníků. Je tak chytrý, že ví, že tam sedí začátečník, a on nemusí poslouchat a dřít se, nebo je tak blbý, že pobídku nepozná, pokud není úplně přesně?

          Samostatnou kapitolou jsou pak emoce a chování, které ve zvířecím světě nejsou, ale lidé je zvířatům připisují.

          A už vůbec nemluvím o schopnestech, které lidé nemají, ale zvířata ano, například vidět spektrum, které lidé nevidí. Ty můžeš mít pocit, jak děláš vše dokonale a ryba je tak chytrá, že tě odhalí, ale ve skutečnosti ryba vidí, protože vnímá i ultrafialové spektrum. A podobných vychytávek je v přírodě více, ale nic z toho není spojeno s inteligencí a chytrostí.

            Ndoktor škodná - Profil | Pá 12.6.2015 14:42:09

            Omlovám se že to není o kukuřici ale tak trochu o chytorstí / nebo co/ ryb. Před 40 léty jsem chytal pstruhy na mouchu /třpytku jsem nepoužíval ani mrtvou rybku/ na říčce snad 2 m široké, na březích olše a lopuchy. Pod kořenem jedné z oší byl pstruh okolo 60 cm. Všichni o něm věděli a všichni se ho pokoušeli ulovit. Já taky. Jednou jsem se už vracel podle potoka, tiše abych ho nevyplašil. Sbíral.Tak jse z kleku opatrně hopnutím mouchu nahodil. Spadla na lopuch. Po chvilce z lopuchu spadla do vody. A on jí vzal.Výtáhl jsem ho a vráti vodě. Z těchto míst jsem odešel do světa
            Moje zdůvodnění. Byl zvyklý na potravu padající z listu lopuchu a nebral nic jiného. Co to je chytrost, nebo zkušenost z mládí kdy asi už byl na háčku, když vzal mušku plovoucí po vodě ? Nevím jestli i po mém ulovení sbíral mouchy z lopuchu.....................

              NRK - Profil | Pá 12.6.2015 11:37:45

              Wamp >> Omluva za ty bajky. Trošku jsem Tě nepochopil. S tou manželkou bych to nikomu nepřál a kapr by se pakoval:-)

                NWamp - Profil | Pá 12.6.2015 11:35:28

                RK >> mel jsem na mysli ten prispevek o vychvanych kaprech na zahradce... je jaro, mozna mu zacnou balit manzelku... :-)

                Ten druhy prispevek o kaprech vozicich se na toboganu s virou, ze cesta povede zpet domu, uz me tak nenadchnul.

                  Nmlaďoch - Profil | Pá 12.6.2015 11:32:24

                  kakr >> "Kapr není vůl.Na kapra se musí vědecky." Evžen Huml,Třešňová

                    NRK - Profil | Pá 12.6.2015 11:27:30

                    kakr >> :-):-)

                      Nzdevac - Profil | Pá 12.6.2015 11:22:24

                      venybit >>

                      Podle téhle tvé teorie by pak kachna musela být naprostý génius a vládnout světu.

                        Nkakr - Profil | Pá 12.6.2015 11:21:08

                        RK >>
                        Kapři mají vysokou inteligenci a pomocí telepatie dokázali přenést na lidi (rybáře) svůj naprosto dokonalý důchodový systém, který jim můžeme jenom závidět. Je obecně znám pod zkratkou K70...

                          NRK - Profil | Pá 12.6.2015 11:00:45

                          Fishky >> I ten čokl, co mu Pavlov rozsvítil, než mu dal nažrat, slintal vlivem podmíněného reflexu. Nikde jsem nečetl, že by se učil-hodně chytrej pes to přitom byl:-)
                          A slintal by i kdyby po nažrání dostal řemenem. Prostě to by nepochopil chytrolín

                            NRK - Profil | Pá 12.6.2015 10:53:13

                            Fishky >> Ale vážně. Těch důvodů může být víc. Prostě v té vodě už je mraky naházeného žrádla. Nebo kapři můžou mít problémy s trávením po konzumaci všech těch dobrot, které tam rybáři nahází. Pak je tu adaptace na prostředí.Změna tlaku, počasí, kyslíkový deficit vlivem vysoké teploty vody, znečištění vlivem rozkládajících se zbytků krmení, rozvoj přirozené potravy, různé kombinace toho všeho a do toho ještě něco o čem nemáme ani šajna. Nikdo nezpochybňuje, že kapr má mozek, ale určitě to nebude tak žhavé s tím učením:-) Ven si třeba paryby, které jsou tady beze změn a učení se od dob dinosaurů. Prostě evolučně dokonalé. Kdyby to tak nebylo, tak vyhynou, nebo se vlivem evoluce budou měnit-přizpůsobovat. Kdyby byl kapr schopen se učit-v tom pravém slova smyslu, tak by to muselo být znát výrazně. Protože by se měnil způsob života, životních projevů a třeba i velikost a struktura mozku. To jsou potom věci, které se geneticky předávají dál. Aj estliže evoluci všechno trvá dlouho, tak když se dokážeš učit, tak to jde pak skokově. A kapr bohužel(nebo bohudík) toho schopen není. To je potřeba přijmout, smířit se s tím a brát ho jako v tomto směru podřadného soupeře, tím spíš, jaké moderní možnosti využíváš k jeho ulovení. A věřím, že pak dojdeš nirvány a víc si to u vody užiješ............:-) Je to jako sezení anonymních alkoholiků. Musíš si přiznat, že prostě chlastáš. Pak se Ti uleví a můžeš s tím něco udělat. Kdybych parafrázoval- tak nachytat víc kaprů:-):-)

                              NFishky - Profil | Pá 12.6.2015 10:36:29

                              RK >> Takže kapr vidí žrádlo a má takový strach z háčku, že raději zůstane hlady? Ti kapři na rybníku přežili - nepochcípali hlady, takže jak rozeznali co můžou žrát a co ne? Přiznej, že kapr není debil a má schopnost se učit, buď chlap :)

                                NRK - Profil | Pá 12.6.2015 10:27:42

                                Fishky >> Podmíněný reflex

                                  NFishky - Profil | Pá 12.6.2015 10:26:14

                                  RK >> Asi před deseti lety dal hospodář u nás na rybník minikapry - tak kolem 30cm? Ale za vagon, fakt hafo těchto malých kaprů. Chytal je uplně každý kdo přišel i 40ks za odpoledne a nikdo je nebral, neměli míru, takže šli zpět. Brali první den, druhy den, třetí den... a pak jak když utne a šlus. Ti kapři ve vodě byli, ale všichni se popichali a blbouni už neskákali na kolínko z první dobré, ani náhodou. Následující víkend se nechytali vůbec a kdybych tam víkend předtím nebyl a neviděl to, nevěřil bych že voda je plná kaprů co prostě neberou, protože se vyškolili a dávaj si majzla. Takže můžeš nějak logicky vysvětlit, když kapr je debil jak tvrdíš, proč nebrali? Kapr není žáden génius, není to delfín, na druhou stranu se ale dokáže učit a dávat si majzla, když říkáš že ne, pak je nejspíš nechytáš, jinak si to nedovedu vysvětlit :)

                                    NRK - Profil | Pá 12.6.2015 10:25:36

                                    Wamp >> Stejně, jako Ezopovojc bajky:-)

                                      NRK - Profil | Pá 12.6.2015 10:24:17

                                      Tiky Květák >> To máš recht. :-)

                                        NWamp - Profil | Pá 12.6.2015 10:18:55

                                        venybit >> krasny prispevek, v te hromade balastu zahřal a potěšil.

                                          NTiky Květák - Profil | Pá 12.6.2015 10:15:48

                                          RK >> Já jsem zažil situaci, že známému sesypali po závodech Rakušani vázne velkou hromadu krmení. Ale nebylo kam to dat a po tejdnu z toho byla takova bublajici smradlava břečka. :-) Neměli sme ale co ztratit tak sme to tam nasypali a chytali s anglanama cca na 4 metrech na přehradě z lodi. Větší masakr jsem dlouho před tim ani po tom nezazil. Problém ale je, že nevíme čim to bylo. A abych dělal takovej pokus znova a nechal zkvasit krmení, to se mi Teda zle nechce.

                                            NRK - Profil | Pá 12.6.2015 10:08:06

                                            Tiky Květák >> Stalo se mi kolikrát, že jak u kukuřice, ale spíš u krmení(které obsahovalo i kuku šrot), že když bylo jeté, tak evidentně fungovalo hůř. Ruku do ohně bych za to nedal, ale když to většinou bere na třeba zmiňovanou echt jetou kukuřici, tak by to bralo i na čerstvou. Prostě ryby musejí být při chuti. Ale nějak cíleně jsem to netestoval.........:-)
                                            Spíš jde o to v hlavě. Nebere to a říkám si, škoda, že jsem si nevzal tu čerstvou bonduli a to si pak říkám celej neúspěšnej lov........:-)

                                              NTiky Květák - Profil | Pá 12.6.2015 9:48:39

                                              tym >> A tou nakvasenou kukuřicí myslíš tu fermentovanou, nebo klidne i sterilovanou kukuřici, ktera po několika dnech mimo ledničku zkvasi a je takova hnusne slizka? Já ji většinou vyhazuju. To ale asi dělám blbost že? Vždycky sem mel strach, že by to rybám mohlo vylozene vadit.

                                                Nhraji - Profil | Pá 12.6.2015 9:25:38

                                                Kapr, to je v podstatě sladkovodní delfín, jen jen promluvit. Proto se ti kapři furt dokola chytají na kukuřici už co pamatuji a to je hodně přes 40 let.

                                                  NHabermann - Profil | Pá 12.6.2015 9:25:23

                                                  Tychler je talent, napíše traktát i o howně. A už má fanoušky, kteří mají potřebu jej chválit.
                                                  Sem si vzpomněl na njednu báseń slovenského umělce, žijícího v Praze, jistého exkomunisty Feldeka.Ten psal taky pěkně:

                                                  Ľubomír Feldek:
                                                  Škriepka srdca s penisom
                                                  Vzácni páni, dámy milé,
                                                  dnes v neoklasickom štýle
                                                  vám rozpoviem, čo sa stalo,
                                                  keď sa oslavovať malo
                                                  jedno veľké výročie.
                                                  Neprišlo vám na um, čie?
                                                  Všetko vám hneď bude jasné -
                                                  ale najprv z tejto básne
                                                  sa o škriepke dozviete,
                                                  ktorá vznikla v bufete.
                                                  Kto sa poškriepil a s kým?
                                                  Nuž, jazykom slovenským
                                                  škriepili sa s pátosom
                                                  dvaja:
                                                  srdce s penisom!"

                                                  PENIS
                                                  Srdce! Berúc do úvahy
                                                  všetky príbehy a vzťahy,
                                                  tebe jedno radil by som:
                                                  vždy sa pokloň pred penisom!
                                                  Si vždy druhé - od počiatku
                                                  vekov ja som na počiatku!
                                                  Najprv penis musí spojiť
                                                  s vajíčkom spermatozoid,
                                                  až potom plod zrazu kope
                                                  a v tom plode srdce klope.

                                                  SRDCE
                                                  Nemáš pravdu, penis hrdý!
                                                  Či si mäkký a či tvrdý,
                                                  bez klepotu srdca ani
                                                  trt nespravíš v milovaní.
                                                  Musia v mužovi a žene
                                                  tĺcť dve srdcia zaľúbené -
                                                  až potom na tomto svete
                                                  môžu splodiť srdce tretie.

                                                  PENIS
                                                  Nie, nie! Ja som prvý predsa!
                                                  Nik nesplodí srdce, keď sa
                                                  penis predtým nepostaví!

                                                  SRDCE
                                                  Zľav, penis, zo svojej slávy,
                                                  pýchu nechaj na pokoji.
                                                  Od toho, či penis stojí,
                                                  či nestojí a len visí,
                                                  život predsa nezávisí.
                                                  Od srdca však áno - žije
                                                  len ten, komu srdce bije.
                                                  A komu nie, tomu beda -
                                                  veď bez srdca žiť sa nedá.
                                                  Preto lekári a vedci
                                                  hlavne o to dbajú všetci,
                                                  aby srdcia zdravo bili,
                                                  a vďaka nim ľudia žili.
                                                  Preto vymýšľajú lieky,
                                                  čo zachránia srdcia v žití -
                                                  a penis na večné veky
                                                  je vždy menej dôležitý.

                                                  PENIS
                                                  Ba naopak, srdce milé!
                                                  Pristihnem ťa pri omyle!
                                                  Pýchou každej apatieky
                                                  sú na tvrdý penis lieky!
                                                  Najmä jeden, viagra zvaný,
                                                  je po celom svete známy,
                                                  lebo desať rokov už on
                                                  slúži roztúženým mužom.
                                                  Stopäťdesiat miliónov
                                                  ich už skríklo „to je ono!"
                                                  keď im pri pohlavnom styku
                                                  prestal hroziť problém vztyku.
                                                  Vďaka Viagre. Nie div teda,
                                                  že šesť kusov sa jej predá
                                                  za sekundu! Ďakujeme
                                                  jej za to, že jestvujeme,
                                                  že svet môže dobre spávať,
                                                  vymretia sa neobávať,
                                                  že nebije ľudstvu dvanásť -
                                                  vďaka viagre pribúda nás.
                                                  A pre koho vynašli ju?
                                                  Pre srdce? Nie! Históriu
                                                  tohto lieku zachytáva
                                                  jednoznačne každá správa,
                                                  každá kniha, každý spis:
                                                  vynašli ju pre penis!

                                                  SRDCE
                                                  Počkaj, penis! Pomaly!
                                                  Tak sa veci nemali.
                                                  Čo tvrdíš, je mätúce.
                                                  Vynašli ju pre srdce!
                                                  Mne ňou chceli pomôcť v žití -
                                                  a až pri jej použití,
                                                  keď robili pokusy,
                                                  len náhodou akousi -
                                                  sťaby z neba udrel hrom! -
                                                  zistili, že srdciarom
                                                  zúčastneným na pokuse
                                                  stojí penis v jednom kuse,
                                                  že má srdciar-pacient
                                                  zrazu penis ako cent!

                                                  PENIS
                                                  Nuž, a či tá náhoda
                                                  bola dáka nehoda?
                                                  Poď sa, srdce, dohodnúť,
                                                  že keď s viagrou stúpa chuť
                                                  mne, penisu, súložiť,
                                                  máš aj ty hneď vôľu žiť!

                                                  To bola reč s mravnou silou!
                                                  Aj srdce s ňou súhlasilo.
                                                  A obaja diskutéri
                                                  boli zrazu jednej viery,
                                                  stretli sa ich dôvody,
                                                  uznali, že výhody
                                                  viagry, modrej tabletky,
                                                  sú rovnaké pre všetky
                                                  dôležité orgány,
                                                  skríkli „hrajte, organy!"
                                                  oslávili spoločne
                                                  to desiate výročie,
                                                  a na záver oslavy
                                                  zvalili sa do trávy...

                                                  ... Najprv penis viagru užil
                                                  a zamieril tam, kam túžil.
                                                  Nuž, a srdce, čo sa pri tom
                                                  naplnilo veľkým citom,
                                                  zvolalo:
                                                  „Ach, vďaka, vďaka!
                                                  Vďaka viagre teraz čaká
                                                  aj mňa rozkoš veliká!
                                                  Veď ten penis sa tak schopne
                                                  po viagre vždy zrazu vzopne -
                                                  až sa srdca dotýka!"
                                                  (Uverejnené v roku 2008)

                                                    NHabermann - Profil | Pá 12.6.2015 9:22:37

                                                    RK >> Co je na tom odvážného?
                                                    Takové věci píší jiní a jin de už dlouho.
                                                    Tychler neobjevil Ameriku.
                                                    Ani náhodou.
                                                    Nakonec takovou zkušenost mají mnozí, i ti, kteří o všem hned nenapíší traktát.

                                                      Nmarmyš - Profil | Čt 11.6.2015 20:44:16

                                                      splavek >> není foto,není ryba:-)

                                                        Nsplavek - Profil | Čt 11.6.2015 19:55:13

                                                        Valná část zdejší diskuze je velmi veselá, zvláště úvahy o IQ kapra. Ale abych taky napsal nějaký postřeh od vody. Zrovna včera jsem byl lovit a jeden prut na položenou a druhý pěkně na plavanou s pevným splávkem. Nástraha už dost jetá kukuřice z plechovky. Začínala mít už takový ten správný palírenský odér a pěkně lepila na prsty. To je ta správná lovná zralost. Ale proč to píši, na položenou ani ťuk, ale plavaná to byl záběr za záběrem téměř na každé nahození. Takže nezáleží jen na kukuřici a její přípravě, ale i její prezentaci. Což také považuji za důležité.

                                                          NRK - Profil | Čt 11.6.2015 9:04:02

                                                          venybit >> Tak to už je počertech odvážná teorie, která by na ichtyologické akademické půdě zanechala výraznou stopu. Možná až moc:-)

                                                            Nvenybit - Profil | Čt 11.6.2015 8:09:17

                                                            Valuček >> To že se nechávají chytat na bojlí stále dokola , neznamená , že jsou hloupí. Nedávno mě říkal jeden rybář o soukromáku, kde se prostě 20kilový kapři nechají tahat jak plotice. Oni mají už ty držky tak necitlivé od těch háčků , že jim háček nevadí a pochopily , že je zase hned ten rybář vrátí a když nebojujou tak se jim nic nestane.
                                                            Ano zcela jistě jsou kapři , kteří se prostě ulovit nenechají, jsem si tím naprosto jistej.
                                                            Kapr se dokáže celkem dobře učit a pamatuje si. Čím je starší tím je chytřejší.

                                                              NValuček - Profil | St 10.6.2015 20:33:21

                                                              RK >> Díky za uznání, snažím se a hlavně ryby nepodceňuju:-) Ať se Ti daří, přeju hodně úspěchů

                                                                NRK - Profil | St 10.6.2015 17:52:42

                                                                Valuček >> Petrův zdar, koukal jsem do Tvojí karty a musím uznat, že mám co dohánět, jak co do cajku, tak do velikosti ryb....:-)

                                                                  NValuček - Profil | St 10.6.2015 17:44:44

                                                                  RK >> Ne, jsem z Vysočiny - menší řeka Jihlava, ale k získávání zkušeností, chápání souvislostí a držení se na špici úplně stačí. A to, že těch zbylých kaprů je málo, je právě ideální a že nejsou "hloupí". A teď se snima zase jedu poměřit - Petrův zdar!

                                                                    NRK - Profil | St 10.6.2015 17:40:00

                                                                    Valuček >> No já nevím. Asi to nebude chytrost, nebo zkušenost, ale určitě mají některé ryby větší dispozici k přežití, neonemocnění, dorostení do max. velikosti, než jiné.
                                                                    Jinak jestli myslíš Malou řeku na Zbraslavi, tak tam jsem pečenej vařenej, někdy i nalitej, neboť jsem z Barrandova a rodiče maj chatu ve Vraném nad Vltavou.
                                                                    Takže sousedi?

                                                                      NValuček - Profil | St 10.6.2015 17:20:35

                                                                      RK >> nedokážu tak dobře formulovat, jako ty, ale opravdu věřím, že jsou některé ryby nadprůměrně zkušené a snad i chytré, v tuto dobu u nás - malá řeka - už nechytíš pěkného kapra na běžné často používané nástrahy a běžné, používané presentace. Je opravdu potřeba udělat něco jinak, kapra překvapit, a dočkáš se překvapení i ty. A ty rozdíly mezi rybáři u nás jsou propastné - jistě, každý chytí kapra, jenže někdo 2, někdo 10 a někdo 100 za rok.

                                                                        NRK - Profil | St 10.6.2015 16:56:03

                                                                        Valuček >> Takže jsou i kapři, kteří mají boiliesmii(chorobná žravost vyvolaná biliesem), potom jsou tu ti-třeba i menší-kteří by se s IQ vešli do kapří MENSY a ti dokáží jít štěstíčku naproti. Moc hezky se to poslouchá, ale obávám se, že si jenom potřebujeme vylepšit protivníka, abychom si s tim modernim cajkem, prutohodinama a vraženejma prachama vylepšili ,,skóre" a sebevědomí. Prostě nikdo si nepřizná, že všichni dokáží chytit kapra a že na tom nic není, když se dodržují základní a jednoduchá pravidla. Prostě kapr je unikátní bojovná ryba s dobrým masem, která dokáže dorůst úctyhodných rozměrů a váhy. Dokáže se orientovat i ve tmě, pomocí postranní čáry dokáže odhalit potencionální nebezpečí v podobě otřesů na břehu. A dokáže se adaptovat na různé typy vod.
                                                                        A tím to končí. Prostě zabírá do zblbnutí na stejné koule, kukuřici, housku-na všechno. A když nebere, tak se to přičítá opatrnosti a chytrosti. Nebo když se čapne jeden náhodňák v době nebraní třeba na cukk kukuřici přelitou lososovým olejem na panáčka s kouskem polystyrénu- tak jsme ho přelstili a je z toho příběh pro další generace v podobě ústní lidové slovesnosti. Ale věřící lidé jsou všeobecně šťastnější a vo vo tom to je.............:-)

                                                                          NBušák - Profil | St 10.6.2015 16:29:23

                                                                          tym >> Milan Tychler - >> pěknej článek,kuku k rybařině prostě patří.

                                                                            NValuček - Profil | St 10.6.2015 16:11:30

                                                                            Podle mě je to jako u lidí, většina kaprů je hloupá, respektive nemá ani čas k získání zkušeností a končí, ti co na malé vodě chvíli vydrží, už začínají být o dost tíž k ulovení, aspoň obvyklým rozšířeným způsobem. To samé štiky - většina je hloupá až běda - bafne rybku, zásek - otevře tlamu a je pryč, udělá otočku a tu samou rybku chytí podruhé a končí. To je pak čím se chlubit. Proto je taky lov štik na káču tak oblíbený. Ale velká štika na malém revíru, která se stále setkává s rybářema, je moc obtížně k ulovení, většinou se ale nakonec uloví, ale chce to štěstí a souhru pro rybu nepříznivých okolností /hlad, klid, jiná ryb. metoda, jiná nástraha atd./. Takže určitě nemá RK pravdu, kapři se učí, pokud na to mají čas a pořádnou porci štěstí. Věřím i tomu, že jsou ryby, které se neuloví nikdy, i když minimálně. Na druhou stranu jsou pak kapři, i velcí, kteří zcela propadli žrádlu - boilie - a loví se pořád dokola, jelikož je pouštíte. Jejich inteligence určitě není nejvyšší

                                                                              NRK - Profil | St 10.6.2015 9:28:39

                                                                              venybit >> Něco podobného jsem viděl v pražské ZOO. Akorát ti lachtani neměli tak moudré oči a kapřivce.............a možná tolik nedůvěřovali té fešácké ošetřovatelce:-)

                                                                                Ndoktor škodná - Profil | St 10.6.2015 9:09:23

                                                                                venybit >> Máš pravdu, chytám 50 let, nepočítaje klukovská pytlácká léta. Podepisuji co jsi napsal. kapr je chytrá ryba. Já rybařinu pojímám jako souboj kdo koho přechytračí.Často vede ryba. V tom je to krásné. Lituju rybáře kteří příjdou k rybníku, vlasec ještě z války, něco na háček napíchnou a čučí na policajta. A pořád stejně. Jednoho, taky starýho rybáře mi bylo líto, že nic nechytí, tak jsem mu převázal udice. Za týden jsem zjistil, že tam má to na co chytal před tím.O mě pak rozšiřoval informaci, že používám " nějaké esence" a proto, že mě to bere. A to i přes to, že jsem mu dal to na co chytám. Trochu jsem se rozpovídal..............

                                                                                  Nvenybit - Profil | Út 9.6.2015 23:11:48

                                                                                  Vůbec to není odvážné Milane, kapři jsou velice chytří , a čím jsou větší a starší tím jsou chytřejší a myslím , že si i velice dobře pamatujou.
                                                                                  Mám doma pár kaprů kolem 70cm ,a věř tomu nebo ne naučili se i žebrat.
                                                                                  Jak jde máma okolo bazénu plavou za ní , když jde zase naspět plavou zase za ní, a když si jich i přesto nevšímá a nedá jim rohlík, začnou vyskakovat z vody a plácat sebou o hladinu. Hodí tam rohlík a je klid. Když je krmím a pozoruju ,přijede ta 70ka na metr ode mě a dívá se mi do očí, uplně jasně vidíte jak to té rybě zapaluje v té hlavě ,jak vás zná a věří vám.
                                                                                  Zjistili i že když se zbaví parazitů blízko čerpadla ,tak je to odsaje a mají klid. Pro to když se na ně přisaje kaprovec ,jdou ho hned setřást o čerpadlo .
                                                                                  Jsou chytří a to víc než si připouštíme.

                                                                                    NSpeedball - Profil | Út 9.6.2015 22:37:20

                                                                                    Zrovna dnes jsem si na dvě hodiny zašel na řeku, vzal plechovku obyčejné kuku z Lídlu - tu jsem dal na jeden prut - na malý háček, jedno zrnko. Na druhý prut větší háček a dvě zrna CUKKu po něj. A zajímavé bylo celkové skóre - 0:5 - Cukk se nechytal, úplně bez záběru...Ono to chce zoušet, experimentovat, ale v každém kukuřice je i pro mě top nástraha i návnada.

                                                                                      Nlistonoš - Profil | Út 9.6.2015 20:59:06

                                                                                      Já na kupovanou už moc nelovím dělám si svoji před sklizní mi známí přiveze klasy oloupu nechám doschnout vydrolím zrna a pak už jen část odeberu namočím druhý den povařím leji do sklenice přidám drořdí a nechám aspon týden potom si odebírám na lov a prokrmeni jak z velké dochází dovařím.Tohle mě funguje na stojatých vodách

                                                                                        Ntym - Profil | Út 9.6.2015 18:21:29

                                                                                        doktor škodná >> O tom, že nakvašená kukuřice skvěle funguje není pochyb. Spousta rybářů připravuje kukuřici fermentací. I vnadící směs pro kapry se připravuje záměrně den dopředu aby byla mírně nakyslá. Kaprům to prostě chutná :-)

                                                                                          Ndoktor škodná - Profil | Út 9.6.2015 17:43:31

                                                                                          Tak jsem včera vyrazil na ryby. Přichystal jsem si rohlík / na trhanec/, chleba, plešku kukuřice z marketu a brambor. Když jsem dorazil k vodě, tak jsem zjistil, že jsem to nechal doma. Tak jsem prohledával tašku a ejhle zbytek kuku ve skleničce. Když jsem oddělal víčko tak to pšouklo a ten nakyslej pach............ no hrůza. Nic jiného jsem neměl tak tu lepivou kuku jsem napíchl na háček a nahodil. Než jsem pořipravil druhý prut tak kapr 58. Pak se to na tuto smradlavku opakovalo ještě 4x. Kapři nejmenší 48 během 2 hodin. Tak nevím jak s těma příchutěma. Sám používám léta tescovku a dobrý, kamarádi tam věšeli vše co existuje a nic..........................

                                                                                            NBacha - Profil | Út 9.6.2015 14:28:11

                                                                                            Měl jsem přístup ke kuluřici i za totáče a vedle hrachu a kolínek byla mou nejoblíbenější rostlinnou nástrahou. Nasypat do hrnce a pustit horkou vodu, po několika hodinách to zopakovat scedit a dolít a pak ještě potřetí. Následující den pomalu vařit. Kontrolovat a když se dá většina zrn lehce rozmáčknout mezi prsty, je to ono. Byly i výpravy, kdy jsem namáčel a vařil v brutaru. Jóóó, to byly časy:-)))

                                                                                              NJoeChains - Profil | Út 9.6.2015 14:08:58

                                                                                              RK >> Vzdycky, kdyz se tu objevi mega clanek o tom, zda ma byt navazec dlouhy 4 nebo 4,5 cm, nebo hacek velikosti 8 nebo 10 nebo kukurice zluta ci cervena, je jasne uz predem, ze to je Milanuv clanek. :-)
                                                                                              No a ted k tomu pribyla uvaha na tema inteligence kapru - "zluty veci nebrat !". :-)
                                                                                              A to netreba komentovat, podepisuju kazdy tvoje slovo.

                                                                                                NZoZo - Profil | Út 9.6.2015 10:15:11

                                                                                                Článek pěkný.
                                                                                                Jak to je s kapří inteligencí taky netuším, ale zrovna jsem teď v sobotu chytal na plavačku asi metr od keře ve vodě v hloubce 1,5 metru. Nejdřív jsem to lehce prohodil šrotem s kukuřicí ze supermarketu a pak přihazoval po hrstkách jen kuku. Chytil jsem cejnky, plotičku, ouklej a kapříka. Pak jsem dal na háček malou měkčenou peletku a na první nához kapr, který to vzal hned do větví a než jsem se vzpamatoval byl pryč. Utrhnul mi háček. Tak jsem navázal novej, pevnější a na další nához to samé, hned se zvedl ode dna rovnou do větví a byl pryč. Pak jsem to měl totálně zamotaný ve větvích, tak jsem se šel koupat a z keře posbíral mnoho dlouho utržených splávků s kusy vlasce a pak jel domů. :-)
                                                                                                Zkrátka na klasickou kukuřici se těm větším nechtělo a na ty mini-peletky reagovali poměrně rychle. Taky bych to přičítal zkušenosti.

                                                                                                  NRK - Profil | Út 9.6.2015 9:52:26

                                                                                                  Jestli se kapři učí, či ne, je otázka. Tato popsaná příhoda tomu možná nahrává. Ale zase- psávalo se, že čím vnadíš, na to chytej. Raba k tomu má důvěru, naučí se a pak skočí na to samé na háčku.
                                                                                                  Když kapr sebere 30zrn jeden den a druhý den 50, tak třetí den na to skočí i na háčku. Asi těžko pochopí, že jeho kámoš byl na tu samou žlutou chycenej a za chvíli se to rozkřikne okolo potopeného stromu. ,,Kluci já to viděl, Karel tu žlutou vzal a od té doby o něm nikdo neví" Nebo, že by sám byl chycen a pak to všude vyžvanil a hlavně teda těm velkejm ještě nechycenejm. To je asi utopie. Možná v tom bude spíš prozaičtější vysvětlení. Náhoda, selekce, větší ryby berou v jinou dobu, než malí kapři - větší klid na lovišti v době nebraní malých ryb atd. atd. a kombinace všeho. Protože někdy příště může být výsledek přesně opačný.
                                                                                                  Vždyť i na soukromácích se chytají stále dokola mega kapři na boilies. Pravda, 10x se chytí na pikantní švestku a pak zas na oliheň a nakonec na švestku s pepřem. Nevím jestli to mluví o chytrosti kaprů, když berou do zblbnutí koule. Chytrej kapr by si řekl, že na koule už teda ne, ať si chutnaj, jak si chutnaj. No kdo se rád fotí furt jak idiot? Těžko ty jikernačky budou nějaké manekýnky, kterým to dělá dobře....:-( A jak jsem někdy někde četl - nejsou opatrné záběry od ryb, to pouze špatně seřízené montáže. A tohle se mi mnohokrát potvrdilo............

                                                                                                    NKnedla12 - Profil | Út 9.6.2015 9:03:38

                                                                                                    Moje největší ryba přišla na čerstvou kukuřici z klasu. Ta barva, chuť i vůně ryby prostě přitahuje - tak proč toho nevyužít? V jednoduchosti je krása a není třeba nic složitého vymýšlet :))

                                                                                                      NJoe Smoker - Profil | Út 9.6.2015 7:59:44

                                                                                                      Pajkrmann >> Pokud nechceš nikde lítat,vezmi si jahodovej sirup (normální šťávu ze superhyper),přisyp pytlík červenýho potravinářskýho barviva,dobře rozmíchej a prohřej. Ještě do teplý šťávy nasyp kuku (nejlepší je mražená bonduelka),a nech tak den dva nacucat. Zceď,a máš hotovo ;-). Uchovávej v malých dávkách (co spotřebuješ na jedný výpravě) v mrazáku.

                                                                                                        NPajkrmann - Profil | Út 9.6.2015 7:35:55

                                                                                                        Dobrý den,
                                                                                                        moc pěkný článek, sice chytám první rok na feeder řece,ale mám podobné zkušenosti . Házím to pod stromy a křoví co mají větve přímo u hladiny na druhou starnu řeky a pokud možno úplně těsně,pokud to hodím metr před nemám záběr.Sedíme kolikrát vedle sebe tři a staří rybáři klasika štrot a houska a nemají celý den záběr a jen mrmlají jak to nebere ,já chytím tak 5 větších ryb na kukuřici z plechovky a method krmítko s extra závažím.Sice větší kapři jedou hned do vázky a opravdu je vytáhnout je umění :-)
                                                                                                        Zkusím ted sehnat barevnou a nějak ji ochutit uvidíme jak se bude dařit ,díky za pěkný tip.