Diskuse k článku: Vlasec k lovu feederem

Diskuse k článku Vlasec k lovu feederem

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 12.9.2014
47 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NRK - Profil | St 17.9.2014 9:54:54

Glenr >> Přečti si nějaké staré články na toto téma.Doporučovat konkrétní silon ti bude 100rybářů a každý jinej. Z toho vyplývá, že je to fuk, jedno,buřt,na háku atd. Jsou rybáři, který musej mít iluzi nějaké dokonalosti ,ale je to jen iluze.......

NGlenr - Profil | Út 16.9.2014 19:07:10

Článek je to hezký ale, jako začátečník bych opravdu ocenil alespoň náznak třeba firmy od které kupovat nebo čeho se vyhnout.

Ntym - Profil | Út 16.9.2014 16:45:34

Fishky >>
Těšil jsem se až zase napíšeš a nezmýlil jsem se. Je to dlouhé, takže oplaltím stejnou mincí. Přečetl jsem první odstavec a nemá to hlavu ani patu, takže sbohem.....
Nic ve zlém, nic osobního. Doufám, že se dočkám toho, že si jednou porozumíme třeba v jiné věci
M

NFishky - Profil | Út 16.9.2014 16:28:01

tym >> Fajn, článek jsem si následně přečetl celý. V prvním odstavci stavíš zákazníka do pozice "hlupáčka", který je spokojen až když na obalu najde co hledá - nadhodnocený údaj, velké gesta, prostě něco, jenž by výrobek stavělo do pozice jedinečnosti (takový placebo efekt), ikdyž tomu tak není. A ve zbytku článku jsi mnoha slovy řekl, že ti co na MRKu diskutují o "obyčejných vlascích" vedou zbytečné debaty, páč je jedno co tam dají, do cíle dojedou i obyčejným autem. Ano a máš pravdu, rybařina není smrtelně důležitá disciplína, kde nám jde o něco víc, než jen o prima pocit, relax a zážitek... ale v každém z nás je ten malý kluk, který se chce zlepšovat, mít lepší silon, mít lepší prut, mít lepší auto a když ne, tak si o něm aspoň povídat, vždyť právě proto tu ten MRK máme. Mimochodem není nic horšího, když se nám přetrhne ten "obyčejný" silon či se narovná ten obyčejný háček a na druhém konci prutu je právě velká ryba - pak všechny ty "zbytečné" debaty najednou dávají smysl, jenže čas už nejde vrátit a zůstane nám jen vzpomínka. Je škoda, že profesionál jako ty, nepíše o "konkrétních věcech", a že píšeš jen "obecné články", tedy takhle to vnímám já. Protože právě ty obecné články jsou tím tlacháním, navíc když máš co k tématu říci. Ono těch firem, co vyrábí vlasce moc nebude, ale přebalovačů budou desítky či stovky... takže ve finále je možné, že vlasec co prodává jedna firma za dardu prodává jiná "ne tak známá / a drahá" firma za podstatně nižší peníz... no a právě od toho jsou tu ty diskuze, kde si to info předáváme ;-)

Ntym - Profil | Út 16.9.2014 16:02:07

Fishky >>
Velmi, ale velmi nerad se míchám do jakýchkoli diskusí, ale myslím, že jsi nečetl ani ten první odstavec. ten totiž velmi, ale velmi straní právě zákazníkovi a ne naopak. Myslím, že jestli tady někdo něco podsouvá, tak to rozhodně nejsem já. Pokud chceš hodnotit něco aby to mělo hlavu a patu, pak to musíš přečíst právě od hlavy k patě. Pokud jsi na to ještě nepřišel, tak raděni buď nic nečti, anebo raději nehodnoť. To co říkáš o prvním odstavci je úplná ..... víš co, a to co píšeš dál ve svém příspěvku je v podstatě to co já píšu ve svém článku. Chybou je jen to, že jsem to napsal právě já. ostatně takový pocit mám vždycky, když se nějak vyjádříš o mém článku ať je o čemkoli, protože to ..... Ale víš co, já už nemám chuť to ani dál psát, natož tak o tom přemýšlet .... Na blbosti nemám kdy

NRK - Profil | Út 16.9.2014 12:54:01

Fishky >> Hele, možná to vydrž a přečti si ten článek celý.Myslím, žes to pochopil špatně. Autor se nic nesnaží podsunout. Naopak je na stejné lodi jako ty.

NFishky - Profil | Út 16.9.2014 12:38:20

To nechápu. "Když tedy nemohou dát zákazníkovi to, co by si přál, tak prostě údaje o výrobku, tedy konkrétně jeho nosnost nadhodnotí". Ale když to tak čtu, tak si přijdu, že ten špatný je tady zákazník a chudáček firma musí údaje nadhodnotit, aby byl vlastně zákazník spokojen :) článek jsem přečetl po první odstavec, ale jak to nemá hlavu a patu, dál číst prostě nemůžu, hlava mi to prostě nebere. Ten "křivák" tu není zákazník (jak se nám to snaží autor podsunout), co by rád nadhodnocené údaje, ten křivák je firma, co si píše na obal přehnané hodnoty, jen protože papír to snese. A ruku na srdce - když mám v ruce dvě krabičky silonu 0,20, přičemž ten první uvede pravdivé údaje s nosností a průměrem - druhý výrobce si hodně přidá a ještě to parádně okecá, tak budu nalomený co vzít a když se tomu nerozumím, tak vezmu hold ten "lepší" podle popisu. Dostávají mě ze židle hlášky jako excelentně odolný proti oděru, vynikající pevnost , bezpaměťový, absolutně neviditelný... blá blá blá. Reklamní oblbováky. Kvalita se prodává sama. Je to jako když česká firma co vyrábí háčky je vyrobí a prodejce dá na obal "made in Japan" a hned jsou háčky lepší. No nejsou. Bohužel mnozí to takhle praktikují a vyznat se v tom je nemožné.

Nsplávkař - Profil | Út 16.9.2014 12:07:51

RK >> Já se vždy snažil kupovat zboží co se chválí samo a tak pro mne podobné články byly spíše varováním, ale dle počtu Hyperloopů, Catan,........., mezi lidmi to dělal dobře. Proto hledám nějakou hodnotu, pro kterou je ochoten mnoho let své práce v nicneříkajícím článku v podstatě popřít.

NRK - Profil | Út 16.9.2014 11:58:53

splávkař >> Já nemám potřebu(nic mi autor neudělal) a to jsem si na jeho doporučení nějakou tu Ultegru koupil, tu kůži nějak cupovat. Spíš mi vadí, že ji už nějak nemůžu sehnat :) Byl to super silon. A jak dnes tohle už moc neřeším, tak tady je ta vyjímka, která potvrzuje pravidlo. :)
PS: A náhodou ty články v Rybářství tenkrát ve vzdálené minulosti byly fajn:) Ale to přece neznamená,že po přečtení jsem vyrazil vykoupit Shimano. A jestliže to někdo udělal, tak mu stejně nebylo pomoci..............:)

Nsplávkař - Profil | Út 16.9.2014 11:44:28

RK >> Autor, jakýkoli musí počítat s tím, že nese kůži na trh (pokud nepíše anonymně nebo do šuplíku).

NRK - Profil | Út 16.9.2014 11:20:28

splávkař >> Nechci se pouštět do složitější diskuse, protože o tom vím prd.
Nicméně odpovědně říkám , že mi je šumák jak se s něčím srovnává Tym. Myslím si -subjektivně-,že jsou opravdu mnohem závažnější a důležitější věci, než se snažit někoho soudit v této záležitosti. To není invektiva vůči Tobě. Spíš se zamýšlím nad tím, že já určitě nejsem s tak vysokým morálním kreditem, abych měl právo se jen zajímat o svědomí někoho druhého.

Nsplávkař - Profil | Út 16.9.2014 10:45:33

RK >> Být autorem beru v jistých ohledech za víc než být prodejcem čehosi. Mluvím o článcích pod kterými se podepisoval svým jménem aniž by zároveň jakkoli zmiňoval, že článek byl sepsán účelově pro potřeby zaměstnavatele.
V článku vidím jakési varování před tím, čím se po mnoho let sám živil.
Nenapadlo by mě za takové jednání kohokoli trestat, spíš by mě zajímalo jak se s tím srovnává ten kdo takto činí.

NRK - Profil | Út 16.9.2014 10:31:38

splávkař >> Ahoj. To se ptáš na špatném místě a špatného člověka.
Každopádně , já necítím žádnou zášť, protože to co tu zmiňuješ je prkotina. A ruku na srdce - takhle to přeci funguje v každém obchodu. Zajdi si koupit auto, nebo třeba dřevěnou podlahu k nám do obchodu.Když si vyslechneš moji přednášku o výhodách a skvělé ceně , tak by se Ti to možná také nelíbilo .Já těm lidem nelžu , ale potřebuji prodat - co je důležité -kvalitní podlahu. Že by to lidi mohli dožít na zátěžovém koberci je druhá strana mince.
Tak a řekni mi tedy,jaký trest by jsi pro tyma žádal? Možná by ti spíš udělalo dobře zajít si na ryby a být spokojený sám se sebou. Ať se Ti daří......................

Nsplávkař - Profil | Út 16.9.2014 9:55:09

RK >> A jak do tvého hodnocení zapadá fakt, že Tym dlouhá léta publikoval tendenční články za účelem přesvědčit masy k nákupu věcí u kterých cena tak nějak převyšovala kvalitu. Zajímalo by mě, zda je za tím obratem jakési osobnostní zrání nebo zda jde o pouhé přizpůsobení se tomu, co se od něho právě žádá.

NRK - Profil | Po 15.9.2014 17:54:03

Hrabal >> Teď tomu přesně nerozumim. Dle mého by bylo nejlepší na něco starého namotat 100m něčeho nového a je to ekonomické řešení.

NHrabal - Profil | Po 15.9.2014 17:42:25

A zrovna dneska sem si pro vlasec na Feedrak byl.. Jediny co me stvalo, ze byl pouze v navinu 150m za 150 KC.. A ja chtel 200 m :-D A protoze chytam i UL privlac, tak me do morku kosti boli veta od prodavace.. ,,tak tam dejte podklad neceho staryho,, Koupil sem Steelon, a zatim asi dobry.. Ani nad hladinou neni videt.. 0.18 na 5 kg.. Prutaznost skoro zadna, i kdyz s touhle znackou nemam nejlepsi zkusenost.. I kdyz chlapi, co si budeme povidat.. Na tech rybach mi uz prichazi ze je to o prehlidce nacini, nez o rybareni.. Jsou takovy, co poznaj znacku swingeru na 150 metru, ale poznat bolena od kapra, to uz jim dela problem... Jeden takovej jezdi i po Tabore, vyhlidne si nekoho s teleskopama, a 2 hodiny se pred nim masiruje cajkem, a jde domu aniz by nahodil.. Takze chytame pro zabavu a pro radst, nebude z toho naseho milovanyho konicka, delat boj o holy zivot..

NLuckyman - Profil | Po 15.9.2014 13:45:39

RK >> Souhlasím.

NRK - Profil | Po 15.9.2014 13:22:13

Luckyman >> Pro mne je rybařina hobby a ne věc života a smrti

A přesně takhle k tomu musí člověk přistupovat. Já osobně už vůbec neřeším nějaké silony atd.
Dokonce jsem koupil noname silon šestnáctku na ujímání na mušku.Ten nejlevnější ,co byl ve 100m návinu. A nakonec je i jako návazcovej taky na feeder. Fakt nevidim jedinej rozdíl. Pravda, k tomu se člověk musí propracovat, protože má proti sobě pašáky na MRKU, prodejce i ten svůj koníčkovskej zápal, který tě přesvědčuje o nutnosti super návazcovejch materiálů v návinu 25m atd. blabla. Nejhorší pro mne je, že zjišťuju, kolik věcí je placebo efekt a že značka silonu a prutu a krmení v podstatě nehraje tolik roli. Což je osvobozující, ale zároveň ta rybařina ztrácí to kouzlo výjimečnosti, dokonalosti, rybářského ,,kumštu" a extrémní chytrosti ryb. Ale je to tak. Chytáme všichni stejně a všichni si myslíme , že jsme výjimeční, stejně, jako si to myslí o sobě každej řidič. Ale chytat jako my ,by se naučil úplně každý, myslím ,že i nějaká hloupá tykev, jenom musí mít zápal. To nesnižuje ušlechtilost rybařinky, ale dává to určitě námět k zamyšlení, kolik investovat do techniky- potažmo do silonu.
Proto dávám Tymovi za jedna.

Ntym - Profil | Po 15.9.2014 7:19:57

Juraj >>
V pořádku, ale na trhu nejsou jen renomovaní výrobci. Zkouší to kde, kdo a s pravdu máš v tom, že i méně známá, nebo méně prodávaná značka může velmi překvapit. Bohužel v obou směrech ...

NSallySalic - Profil | Ne 14.9.2014 21:44:23

marmyš >> jasné to chápu,dík za rady..-)

Nmarmyš - Profil | Ne 14.9.2014 21:42:11

SallySalic >> Od včerejška se krotím,abych nic nepsal,ale jak vidíš,nevydržel jsem. Jsou u fídru důležitější věci,než vlasec. Jako kmen bych tam prdl téměř cokoliv,u návazce je to jiná. Stačí kouknout na video,kde loví MM,nebo Milan a tam okopčit,co používají.

NSallySalic - Profil | Ne 14.9.2014 21:36:04

marmyš >> dík za odkaz ale čekal jsem ho v článků.nic víc .

NJuraj - Profil | Ne 14.9.2014 21:06:55

tym >> Dovolím si trošku nesouhlasit, že jsou ZNAČKY špatné a dobré. Většina renomovaných výrobců, má velkou škálu monofilů. Některé jsou na feeder vynikající a jiné úplný propadák, a to napříč všemi značkami bez rozdílu. Mnohdy je to i tím, že si rybář vybere opravdu speciální vlasec pro jinou techniku a pak se diví jak divizna, že nesplňuje jeho očekávání.

Nicméně souhlas s tím, že většina vlasců bude více, či méně vyhovovat.
O značkách si netroufám to rozdělení na + a -, protože i některé polské značky, nad kterými jsem ohrnoval nos, mě už dokázaly některými svými produkty příjemně překvapit.

Nmarmyš - Profil | Ne 14.9.2014 20:22:30

SallySalic >> tady máš test,ještě je č. 2 a 3
http://www.mrk.cz/clanek.php3?id=1220&kw=test%20vla​sc%F9

NLuckyman - Profil | Ne 14.9.2014 13:57:37

Některé příspěvky, které tu útočí na Milana, hodnotím jako podpásovky . Už to vidím, že pokud by dal konkrétní doporučení tak mu nějaký jouda bude vyčítat že píše na objednávku svého chlebodárce. Pokud se vyjadřuje pouze obecně tak je potřeba mu vyčinit že neuvedl nic konkrétního :-)
Je opravdu zpozdilé domnívat se, že na takovém místě bude konkrétní doporučení.

NJarda Š. - Profil | Ne 14.9.2014 13:34:36

tym >> Jj, navíc se lze setkat i s případy, že konkrétní cívka s vlascem, který je jinak obvykle kvalitní, je znehodnocena nesprávným či příliš dlouhým skladováním, případně pochází z méně povedené šarže.

NBacha - Profil | Ne 14.9.2014 12:11:45

Tak takovýto článek si s chutí přečtu. Už jenom proto, že sám jsem založil vlákno o klamavých označeních vlasců, která mě jako rybáře neskutečně štvou. Bravo!!! Článků, které právě tou nekonkrétností vystihnou podstatu problému, především v sofistikovaném koníčku, je opravdu pramálo. Takto napsat článek si může dovolit pouze člověk s nadhledem, který o problému něco ví, problémem se intenzivně zabývá teoreticky i prakticky, a jsou mu proti srsti stálé žabomyší války neznalců k danému tématu.
Pro mě super!
A ještě si dovolím pro ty, komu v článku chybějí konkrétní informace. Řídím se heslem, že radit se nemá. Chytrý to nepotřebuje a hlupák se tím řídit stejně nebude:-))))

Nnumen - Profil | Ne 14.9.2014 12:11:25

Nachos >> řekl bych že , nemáš úplne pravdu. na závodech se používá hodně značek. nejvíce asi Colmik.

Jinak článek o ničem,nic nenapoví,nic nevyvrátí... . Odhozovka se používá ve feederu čím dál více, Teď nemluvím o závodech. má to více výhod než nevýhod.už jen to ,že první metr-metr a půl vlacse je extremě namáhaný,a to jak při nadhozu,tak při zdolávání. Silnější vlasec,či silnější pletenka,to v pohodě vydrží. 16-18cka vlasec toho tolik nevydrží.
Já používám průtažný vlasec častěji než málo průtažný. Do vzdálenosti 40-50m nemá smysl řešit průtažnost. Záběry vidět jsou a průtažný vlasec lépe snaší vypady větší ryby. Můj názor je ,že i déle vydrží.

Nunudle - Profil | Ne 14.9.2014 11:35:44

Dart Ness >> Nebyl jsem zklamanej, že jsem se nic nedozvěděl, ale mrzelo mně, že rybář takových kvalit jako pan Tychler, se může prezentovat stránkou nic nevypovídajících rádoby rad.Vždyť je to škoda času to psát i číst.

Nlapp - Profil | Ne 14.9.2014 11:08:20

tym >> Původně jsem měl rozepsanou trochu delší odpověď, ale ke konci psaní jsem si uvědomil, že by to bylo zbytečné. Nemíním Vám kecat do psaní článků, sám bych k takové činnosti neměl dost času, vůle ani talentu. Nechtěl jsem se Vás dotknout. Chápu, že máte při psaní článků tak trochu svázané ruce.

To, že se občas nezastavíte při vyřizování SZ je chvályhodné, já se radši podívám do Vámi zmíněných diskuzí a odpověďi si dohledám sám.

NSallySalic - Profil | Ne 14.9.2014 10:31:27

Také jsem čekal něco jako test či porovnání vlasců,ale jak už jsem četl níže,nepřínosný článek aspon pro mě.

NDart Ness - Profil | Ne 14.9.2014 10:06:26

Bóže,někteří jsou zklamaní,že se z článku nic nedozvěděli...Léta letoucí jsem věrný jedné značce a až mě zklame,budu hledat nový silon.Je fakt,že na obou fídrech mám jako kmen pletenku a silon používám jen na koncové montáže (poslední metr s krmítkem nebo olovem + návazec).

Nkechahut - Profil | So 13.9.2014 22:23:01

Někdo rád svíčkovou a někdo jí jenom rajskou. Kdo chce začít s rajskou musí jít cestou pokus omyl a nenechat si radit.Vyzkoušet hodně do sladka, sladkou a nebo méně sladkou. To je jediná rada kterou mu vlastně nedám.. Jo a ten článek nemá nic proti svíčkové..

Nsplávkař - Profil | So 13.9.2014 21:59:48

tym >> Léta jsi ,,vařil omáčku,, aby se tovar prodával a teď píšeš, že na takový ty řeči kolem lepší ani nekoukat.... Tím co jsem napsal níže jsem zboží co jsi propagoval ani články ve kterých jsi tak činil co se týče kvality nijak nehodnotil.

Nmarmyš - Profil | So 13.9.2014 21:58:34

tym >> Dobře napsáno,z blbých řečí si nic nedělej. To předtím,co jsi kde napsal,se mi tak moc nelíbilo:-)

Ntym - Profil | So 13.9.2014 21:48:22

splávkař >> Neřekl bych. Nikdy bych se nepostavil za něco co je skutečně špatné

Ntym - Profil | So 13.9.2014 21:45:47

nerf >> lapp - 13.9.2014 21:03:36 >>
No, vzhledem k tomu, že se tu stále dokola a dokola opakují v sekci feeder - Začínám a nevím jaký vlasec si na feeder pořídit, tak si myslím, že to až tak plytké není. Ne všechny články jsou pro každého a je třeba si uvědomit, že ne všichni rybáři jsou na stejné úrovni. V žádném případě ale nehodlám do názvu vsouvat poznámku o tom, že článek je pouze pro začátečníky nebo něco podobného. Pokud jste tam nenašel informaci, ze které si nesednete na zadek, tak se nedivte, na vlascích nic zvláštního není, ale neznalí tam hledají nějakou magii a neví jak z toho ven, zvláště když i zde na MRKu řádí bitvy mezi zastánci různých značek, které jim jen pletou hlavy. Z článku snad méně zkušení rybáři pochopí, že není třeba hledat v tom vědu a dostali informaci pro jakou situaci se jaký typ vlasce hodí. Pro někoho málo, pro někoho nic, pro někoho informace kterou využije aniž by musel nakupovat drahý vlasec, který je třeba zrovna pro něj k ničemu. Konkrétní může být v tomto případě jen informace uvádějící značku. Toto ale není komerční článek či placená reklama. Ovšem existuje jedna taková věc, která tady na MRKu funguje velmi dobře a dokonce ji i spousta lidí využívá. Jsou to ti co pochopili, že něco se psát dá a něco nedá veřejně, protože je to reklama. Jmenuje se to SOUKROMÁ ZPRÁVA, a tam se občas nezastavím. Víme ?

Nsplávkař - Profil | So 13.9.2014 21:38:04

tym >> Tímto článkem jsi v podstatě popřel většinu své autorské práce která donedávna byla založena na podpoře prodeje sortimentu tvých chlebodárců.

NBečetka - Profil | So 13.9.2014 21:38:00

nerf >> lapp - 13.9.2014 21:03:36 >> Jelikož si cokoliv čitelného o rybařině - a zvlášť feederu - přečtu vždycky rád, tak mi článek přijde OK. Vědecká analýza není vždycky potřeba. Mě nikdy nenapadlo uvažovat nad zbytečností článku. Redaktor má myšlenku, tak s ní přispěje do média. Tak buď dejte dole pětku, nebo sepište svou myšlenku, MRK to honoruje a určitě rád zveření :-)

N.pepé. - Profil | So 13.9.2014 21:06:30

Já jsem čekal nějaký test vlasců. Jinak úplně zbytečný článek.

Nlapp - Profil | So 13.9.2014 21:03:36

Pane Tychler, neznáme se... ale nezlobte se na mě, občas mi Vaše články přijdou nekonkrétní a plytké. Po přečtení tohoto článku bych si odnesl zjištění, že na feeder není třeba speciálního vlasce a že nejlépe udělám, když si nějaký koupím a vyzkouším sám. Ne, že bych s takovou ideou nesouhlasil, ale nemyslíte, že to je na článek dost málo? :-(

NxDanielS - Profil | So 13.9.2014 19:23:42

Co by rybář v plenkách, za mě Shimano technium. Prošel jsem zepár výrobců a výrobků a ukotvil na této variantě. Cena vyšší, ale kvalita také :-)

NCZesnek - Profil | So 13.9.2014 17:39:28

Hmm. Takze nektere vlasce jsou spatne, nektere dobre. Dobra uvaha. Kazdemu svedci neco jineho.... To kazdy vi i bez clanku. Hlavne ze je o cem psat. To je jak s boilie, kazda firma ma zarucene to nej. Recenze super ,, jenom 500kc za kg" a ted ktere si vybrat. Business business business!!! A My to jak blbci zerem.

Ntym - Profil | So 13.9.2014 10:20:00

V článku záměrně nezmiňuji žádnou značku z pochopitelných důvodů. Jsou značky dobré i špatné a úplně nejlepší je učinit vlastní zkušenost, protože co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat druhému. Už mnoho rybářů bylo rozčarováno nad tím co jim jiní, byť i v dobré víře doporučili ........

NNachos - Profil | So 13.9.2014 10:11:21

Jiryyy >> značku se asi nedozvíš ,to by byla reklama od respektovaného rybáře. Ale prozradím ti,že často používaný je v závodním sektoru Stroft ABR :)

NLuckyman - Profil | So 13.9.2014 9:33:38

Z celého článku se mi nejvíc líbí ta pasáž o tom, že co rybář to názor a o věčném vnucování svých názorů druhým. Pokud se s blbcem hádáte déle než půl minuty, tak jste blbci dva :-)
To je velmi trefné.
Pro mne je rybařina hobby a ne věc života a smrti. Svý názory mám jasný, ale stejně jako Milan považuji za zbytečné se o nich do krve přít s někým kdo je nesdílí.

NJiryyy - Profil | So 13.9.2014 9:18:00

Tak jaký silon doporučujete vy, Milane? S jakým máte nejlepší zkušenosti?