Diskuse k článku: Na co je nám protihrot?

Diskuse k článku Na co je nám protihrot?

Autor diskuse: Martin-H - Profil , 10.3.2014

martin1978 - Profil | Út 11.3.2014 19:57:47

Na túto tému som viedol veľa búrlivých debát ... aj keď nie v súvislosti s kaprami. Pri muškárení zastávam názor (a nech ma všetci ukameňujú :-D ), že háčik bez protihrotu narobí väčšiu paseku ako háčik s protihrotom. Mám to x krát potvrdené v praxi, totiž háčik bez protihrotu "lieta" v papuľke obzvlášť lipňa a narobí omnohou väčšiu šarapatu ako háčik s protihrotom. Je to nielen moja skúsenosť ... treba si uvedomiť, že nehovorím o háčikoch "kaprových" veľkostí....
Keď idem na kapra, používam tak 50/50, mne v tomto smere chýbajú praktické skúsenosti aby som mohol porovnávať .... ak to niekde pravidlá vyžadujú, tak BL háčik použijem bez debaty ale ako hovorím v tejto oblasti nemám také skúsenosti aby som si mohol dovoliť porovnávať ..

Luky61 - Profil | Út 11.3.2014 16:46:14

Dj kubino >> Jak méně se zařízne? Nevím, o čem mluvíš, ikdyž reaguješ na můj příspěvek. Ale každopádně díky za "užitečné" rady, jak zdolávat, jaké náčiní používat... Stejně inteligentní příspěvky po celém mrku....

Patˇas - Profil | Út 11.3.2014 16:20:52

Petr64 >> Jo přesně tohle myslím.Dobrý nooo!

Vrata2 - Profil | Út 11.3.2014 15:34:21

Když se dívám na diskuzi a vidím některé ostře vyhraněné názory,je jasné že na tuhle věc bude vždy spousta názorů. Já nesouhlasím s názorem že háčky bez protihrotu drží v měkké tkáni hůře. Pokud mám sladěnou pružnost prutu,pevnost vlasce a tlak vyvíjený na rybu při zdolávání nemělo by se stát že ji ztratím. Napjatý vlasec bych měl být schopen udržet i při klepání hlavou. Jestliže někdo drásá rybám tlamku nebo jícen je to tím že neví co si může vzhledem k velikosti k velikosti háčku dovolit a je jedno jestli s protihrotem nebo ne. Autor vyjádřil jak se na věc dívá.Pokud má někdo jiný názor nemusí ho kvůli tomu zadupat do země. Já z jeho článku cítím úctu k rybám a to je nejdůležitější.

šmudla007 - Profil | Út 11.3.2014 15:31:00

Proti háčkům bezprotihrotu jsem trpěl jistou averzí(rpotože mi kůli nim spadli dva pěkní kapři, malý samozdřejmě na háčku zůstali viset). Co jsem začínající muškař, tak muškoháčky protihroty prostě nemají, pstruzi mi z nich padali (při výskoku se vytřepnul), ale zase bílá ryba mi nepadá. Zaseknutý tloušť na BL háčku drží jak přibitej, vypadne mu háček až v podběráku. Na samosek sem včil použil muškoháček blešivcovej a cejni se mi pěkně napíchnuli a drželi. Nedělal bych z toho vědu.
Tvrdit jak jsem při chytání s BL ohleduplnej vůči rybám. BL háčky sou fajn že se dobře vytahují z oděvu, z věšáků, ze síťky.. a dokonce i z vlastního těla když je rybář šikovnej.
Neměl bych nic proti povinnému BL háčkům při lovu dravců (dravec který spadne udělá vícekrát radost že zabere), a bezpečnost rybáře při vyprošťování+ asi vyšší procento přeživších podměrečných chycených dravců.
Kdyby na věc přišlo tak na BL háčky jsem si schopnej nachytat dostatek ryb, protože ryby berou dokud jsou ve vodě, jestli štiku chytnu na poprvé nebo na třikrát.

Fishky - Profil | Út 11.3.2014 15:18:15

Pěkná diskuze, souhlasím s názorem, že rybám mnohem víc než protihrot škodí způsob zdolávání ryb. Přiznám se, že ač zarytý zastánce protihrotu jsem v začátcích na háčky bez protihrotu nahlížel hodně skepticky a nedůvěřivě, ale po první či druhé sezoně kaprařských závodů si mě háčky získaly a používám vesměs bez protihrotu, případně s mikro (nejčastěji). Jsou dny, kdy ryby padají ze všeho bez rozdílu zda mají či ne protihrot, ale jinak je to OK u obou. S velkým protihrotem se rána mnohem hůř hojí (tržná a bodná rána). Jestliže budeme zdolávat ryby s citem, pak není nutné řešit zda s či bez protihrotu a ryby budou OK: Nejmenší zranění má ryba po háčku bez protihrotu.
Fakt, že banánek bez protihrotu cestuje je nepopiratelný, na druhou stranu on dokáže cestovat i háček bez protihrotu. Jestliže používáme menší olova a celou dobu zdolávání udržíme napnutý silon, nebude nám cestovat žádný háček.
A co se banánku či typu jako Z13 týče, ty bych zakázal uplně ať s či bez protihrotu.

Dj kubino - Profil | Út 11.3.2014 14:51:07

Luky61 >> Jaký je rozdíl mezi háčkem, který je zapíchnutý v tlamě ryby s nebo bez protihrotu? Řeknu to jednoduše kloužou úplně stejně pokud neumíš zdolávat rybu akorát té rybě neroztrhneš tlamu když jí ho vytahuješ nebo si ho vyndá sama tím že se otočí jelikož tam ten protihrot není ale v tlamě se chovají oba stejně, takže nejde říci že háček s protihrotem během zdolávání ryby se méně zařízne do tlamy! Na to je dobrá rada : nepoužívej čtyřicítky silony a neper tu rybu jako cejna nebo plotici, která váží deset deka! U rybařiny je třeba přemýšlet a nechovat se jako masař. Potom všichni nadávají, že je v našich vodách tak málo ryb!

fotojakes - Profil | Út 11.3.2014 14:20:56

Dart Ness >> nebude to tím, že autor chytá převážně kapry a psát o něčem jiném, čemu se příliš nevěnuje by postrádalo smysl :-)

Dart Ness - Profil | Út 11.3.2014 14:16:38

Proč mám silný pocit,že článek je zaměřen hlavně na kapř a koulís....Chytám i jiné druhy ryb,ne jen kapry.Takže až budu chtít používat háček bez protihrotu,tak jej zamáčknu. Ještě pořád mi doteď nikdo neporadil,jak bych v takovém případě udržel dvě rousnice na jednom háčku při lovu úhořů.I na háčku s protihrotem občas ta rousnice vyvine dost síly a sesmekne se.

TWIN 69 - Profil | Út 11.3.2014 14:11:48

Nehodlám se vyjadřovat k článku,neboť je směřován jednostranně na kaprařinu.Ohledně háčků s nebo bez protihrotu se jednoznačně přikláním k těm s protihrotem.
V současné době se snad už nikde nevyrábí háčky s velkým protihrotem a tuhle skutečnost nelze nic jinýho než uvítat.Malý protihrot je dostatečnou zárukou,že háček nebude v tlamě ryby cestovat tam a zpátky a dělat zbytečnou spoušť.
U háčků pro mouchaře je pevně dáno používání háčků bez protihrotu.Jestli je to dobře nebo ne nebudu řešit,neboť co je psáno to je dáno-bez diskuse.
Osobně mouchařské háčky používám párkrát do roka při plavané.Naprosto mi vyhovují jak tvarem,tak i velikostí.To že nemají protihrot mi vůbec nevadí.
Jelikož se však stále pohybuji kolem kaprařiny,tak preferuji háčky s mikro protihrotem.

milhouse91 - Profil | Út 11.3.2014 13:12:36

Můj názor na tuto věc je takovýto.Mám zkušenosti takové ,že někdy háček bez protihrotu napase vštší paseku v tlamě než háček s protihrotem.Dále také že malý háček napásl větší poškození než ten větší ... já to vidím tak ,že každý háček v tlamě ryby je špatný. Je to nepřirozené uměle vytvořená věc ,která poškodí vždy když se zapíchne do rybí tlamy ... a řešit tu zda bez či s protihrotem je zbytečně do pranice .

Luky61 - Profil | Út 11.3.2014 11:17:18

Nechápu tu bezúčelovou mánii, jak někdo nekompromisně používá jen háčky bez protihrotu a ani neví proč! V případě kdy se chytá na krátko ve vázkách, tak mají velké opodstatnění, jak se píše v článku, ale jinak mám spíš pocit, že když není na háčku nic, co by ho drželo v kapří tlamce zapíchnutý na místě, tak tam háček prostě lítá a při škubání hlavou zvětšuje dírku po zapíchnutí a rybě to ubližuje víc, než háček s protihrotem...

Martin-H - Profil | Út 11.3.2014 10:31:00

Ja bych rekl ze to neni o protihrotu ale o lidech ... tlamy od ucha k uchu jsou hlavne na kaprodromech kde je ryba vytazena i nekolikrat denne

fotojakes - Profil | Út 11.3.2014 10:29:19

airfish >> edit: tak tohle bych dnes asi fakt nenavázal:-) Dříve jsem takové určitě používal.

airfish - Profil | Út 11.3.2014 10:24:50

fotojakes >> Je fakt, že dnes se už vyrábí háčky s mikroprotihrotem. Momentálně nemůžu najít háčky ze sedmdesátých let. Tyhle nejsou tak staré, ale občas nešly ani vytáhnout.

Modrý šílenec - Profil | Út 11.3.2014 10:16:33

Již jsem to tu párkrát psal, háček bez protihrotu byl původně používaný na lov dravců a salmoidů a to pro lepší průnik háčku kostnatou tlamou ryby, neboť se stávalo že díky protihrotu nedocházelo k zaseknutí ryby a její upadnutí. Proto má většinou háček bez protihrotu delší a mírně zahnutý hrot dovnitř. No a u měkoustých ryb pak dělá paseku že nezůstává na jednom místě a díky silovému zdolávání řeže a řeže. Já jsem u měkoustých ryb za používání protihrotu, nebo na vodách kde se musí používat háček bez protihrotu tam zamačkávám, neboť i zamáčknutý hrot má mírný výčnělek a ten brání posunu háčku.

fotojakes - Profil | Út 11.3.2014 10:01:43

airfish >> to byl jen jeden příklad, podobných zkušeností mám více, ale tahle se mi opravdu vryla do paměti. Já se kloním k tomu či onomu jen podle situace, lovených ryb, atd...

P!F - Profil | Út 11.3.2014 9:53:51

fotojakes >> rozumny nazor, plne suhlasim.

airfish - Profil | Út 11.3.2014 9:48:29

fotojakes >> Dobře. To se stát může, ale určitě to není pravidlem.
Zatím se tu mluví pouze o kaprech, ale existují i jiné ryby a mám pocit, že BLka podstatně zkracují manipulaci s rybou. Dokonce ji ani nemusím brát do ruky a to je pro ryby z mého pohledu celkem důležité.

fotojakes - Profil | Út 11.3.2014 9:42:32

Osobně používám na kapry háčky s protihrotem, pokud možno opravdu malým, tedy pokud nechce místní řád úplně bez. Při lovu drobných ryb na plavačku výhradně bez, především pro snadné vyndání z malé tlamky. Pak také při lovu dravců, protože jednohák bez protihrotu dokáži vytáhnout bez větších problémů i z hloubi jícnu, když mi to ryba spolkne moc.