NDocky - Profil | St 19.3.2014 20:38:13
krásný den...procházíš se kolem rybníku a hle dnes si ke kapříkovi +/- 7kg přibrala jesetera 106cm.
Stále tvrdím, že nejsem proti predátorům, ale je třeba promyšlené vysazování a není smyslplné je vysazovat tam kde škodí víc než je rozpočet místních organizací. A ti co píši o náhradě škod, nechť si přečtou podmínky, které by museli splnit. Tj. max...zabezpečení pozemku (oplocení, el. ohradník atd. a to někdy nelze jak po finanční stánce, tak i zdůvodu povodńových barier).
Ndada11 - Profil | Út 18.3.2014 20:03:47
marmyš >> Ochránci jsou o ničem. Víš jak dopadla Hadcova step, před pár lety? Kvůli ochráncům a jejich kormoránům a vydrám. Chránli tak dlouho,až tam nezbil ani hrouzek. Ale to nevadí, dle ochránců se ta Hadcovka vzpamatuje sama, idioti.
Nmarmyš - Profil | Út 18.3.2014 19:59:28
dada11 >> Na ochránce se sahat nesmí,ti jsou taky chráněni. A nejsou to ekoteroristi.
Ndada11 - Profil | Út 18.3.2014 19:52:50
marmyš >> Nebo kastrovat a podvazovat. To by mohli dělat ochránci, stejně dělaj hov-no :-).
Nmarmyš - Profil | Út 18.3.2014 19:48:08
dada11 >> zkuste jim rozdat kondomy:-)
Ndada11 - Profil | Út 18.3.2014 19:46:24
marmyš >> Jo jo, u nás na řece jsou všude. Jsou tu přemnožený a určitě by nevadila nějaká regulace.
NDenny - Profil | Út 18.3.2014 19:27:38
marmyš >>Jeto nadherna selma a take se da paradne ochocit.
Nmarmyš - Profil | Út 18.3.2014 19:12:48
Denny >> Na řece by mě nevadila. Díval jsem se jak loví a byl to pěkný pohled. Vystrčila hlavu z trávy a koukala mě tak ze třech metrů. Je to milé zvířátko a i kdyby mi tu vyžrala řeku do mrtě,tak mi to nevadí-koupím si v krámu uzenou makrelu.-) Horší je to ale na rybníku,podnikat v chovu ryb společně s vydrou jde špatně dohromady.
NDenny - Profil | Út 18.3.2014 18:55:04
Lide se zde naprosto nesmyslne napadaji a urazi.Uvedomte si,ze vydra je jeden z nejsilnejsich predatoru v ceske prirode,ktery nema,mimo cloveka ,zadneho prirozeneho nepritele.V drivejsich dobach patrila mezi velmi plachou "beznou" lovnou zver a tim se jeji stavy regulovaly.Bohuzel doslo k tomu,ze tento zivocich byl na pokraji vyhubeni.Takze jeden extrem a snaha o zachranu vydry vyvolala dalsi extrem.Z pohledu cloveka vydra nelovi jen z hladu,pokud ji to podminky umoznuji,ale z ulovene ryby si vybere pro ni jen to nejchutnejsi a zbytek necha na brehu,coz je ale v prirode naprosto bezna vec nejen u vydry.Ponechme stranou humannost lovu,vzdyt my,jako rybari se k rybam take humanne nechovame a v prevazne vetsine lovime pro zabavu.Z meho pohledu je resenim lov teto selmy zodpovednymi lidmi v takovem mnozstvi aby se jeji stavy udrzely na unosne mire a nekterych lokalitach,kde neni zadouci, k jeji naproste likvidaci,pokud mozno tak,aby byla zachovana nejaka rovnovaha.
Nmzxy - Profil | Út 18.3.2014 16:27:57
Rybáři, místo zbytečných hloupostí nakupujte velké nerezové sklopce, stačí na noc nastražit kus makrely nebo několik páchnoucích sardinek. Žádný norek neodolá.
Na soukromém pozemku ráži .22 LR a větší.
Nastolme v našich revírech "rovnováhu." My jsme příroda.
Nretrívr - Profil | Út 18.3.2014 14:26:59
Petr.J >> 4asový horizont se těžko odhaduje.
NPetr.J - Profil | Út 18.3.2014 13:45:30
retrívr >> Nás už asi ne, ale potomkům nezávidím. Jsem docela rád, že jsem už starej knecht.
Nretrívr - Profil | Út 18.3.2014 13:21:52
arnošt >> Tak jsem to i myslel.
Narnošt - Profil | Út 18.3.2014 12:25:18
retrívr >> Jí ne...Ale nás. :-(
Nretrívr - Profil | Út 18.3.2014 12:14:03
arnošt >> Máš pravdu, příroda si poradí.Bude to ale bolet.
Narnošt - Profil | Út 18.3.2014 12:01:09
Petr.J >> Stejně je zajímavé,že člověka obdařila příroda rozumem a vlastně vědomě se tak dostala do nerovnováhy.A cokoliv kdy bylo v nerovnováze,nakonec se do ní vždycky vrátilo.Dřív nebo později...To není JESTLI,ale KDY...
NPetr.J - Profil | Út 18.3.2014 11:35:19
Slavíček >> Nejhorší zvíře je člověk, s tím musím jenom souhlasit. Člověk se od zvířat v ničem neodlišuje, jedná pudově i když mluví o rozumu, likviduje vše okolo sebe a sobě a ostatním podřezává větev na které sedí. Když se vysadí na pustý ostrov bez dravců králíci, zlikvidují na ostrově všechno zelené a chcípnou, neměli žádné nepřátele. Když se ne zeměkouli rozmnožili lidé, likvidují ji takovým způsobem, že časem také chcípnou, je to normální příroda, na nic je lidem takzavaný rozum, technika a věda. Škoda, že člověk už na zemi nemá přirozené nepřátele. Ať je to jak chce, ať si myslí kdo chce co chce, lidstvo může zachránit pouze nějaká nemoc, která zlikviduje tak 90 % toho zlořádu co tu teď přežívá, degeneruje a hraje si na pána tvorstva.
Nondra.soucek - Profil | Út 18.3.2014 11:08:56
Slavíček >> Přesně tak, extrémy nic nevyřeší :-)
NSlavíček - Profil | Út 18.3.2014 11:07:30
ondra.soucek >> je pravda ze prirodni aktivisti je taky extrem aspoň nekteri staci se podivat jake emoce u nich vzbuzuje temelin ? Osobne bych jim odpojil domacnost aspoň na mesic od proudu a byl by klid oni rvou pritom bez proudu by z nich tezko dnes dokazal zit. Co tim chci rict ze zadny extrem není reseni staci se podivat na palavu nadrz 6 nechapu proc tam to omezeni od ochrancu je cely rok když by stacilo pouze když hnizdi ptaci
Nondra.soucek - Profil | Út 18.3.2014 10:57:54
Slavíček >> Já bych to až tak drsně neviděl. lidi se o eliminaci svého druhu snaží docela statečně :-D
Jinak vydra u nás už podle mého názoru není až tak ohrožený druh. V přírodě je jí dostatek a někde až příliš. Dokonce mám takový pocit, že její reintrodukce byla tak úspěšná, že by nebylo od věci zamyslet se, jestli už je na některých místech vůbec žádoucí. Pstruhové potoky jsme si zdecimovali sami a někde tomu ještě pomohl neuvážený krok - vysazení vydry. V potocích a říčkách, kde se ryby díky zásahům člověka nemají jak přirozeně rozmnožovat, tak pro ni není místo. Vůbec by neškodilo, aby nastala revize stavu a legislativy ve vztahu k vydře. A nejen k ní...
NSlavíček - Profil | Út 18.3.2014 10:49:32
ondra.soucek >> Ja kdyz vidim jak se nekdo chova k prirode zviratum ostatne resi se to v televizi kazdou chvili tak se priznam ze bych byl pro ten odtrel . Sice cekam ze spousta lidi nebude souhlasit ale nejhorsi zvire je sam clovek . Které zvire zabiji pro zisk hladovost většina z hladu a navíc clovek ma rozum mel by bejt za svoje ciny odpovedny zvire vede k jednani hlad pud
Nondra.soucek - Profil | Út 18.3.2014 10:40:36
marmyš >> Hezká reakce a tak nějak zapadá do toho, co už jsi zde vyplodil. A pokud jsem buran, když se mi nelíbí nabádání ke stražení želez a tvá touha střílet ekology, tak takovým buranem budu rád. Jinak vedu život spokojený, jen mi vadí tupost některých lidí a těm to pak i napíšu.
Nmarmyš - Profil | Út 18.3.2014 10:29:01
ondra.soucek >> Sám si buran a můžeš mi ji políbit- s rozběhem! Něco tě v životě se-re,tak tady bloudíš a hledáš,do koho se navážet.
Nondra.soucek - Profil | Út 18.3.2014 9:57:51
marmyš >> Já jen, že to je takové ukázkově dacanské chování. Stražit železa, střílet "ekoteroristy". Chápu, že to jsou jen silácké řečičky tady na MRKu, ale to je snad ještě ubožejší.
Abych předešel nutnému protiargumentu, tak jen podotknu, že rozhodně nezastávám názor vydra do každého potůčku a na některé ekologické aktivisty se dívám jak na zjevení, neb mají tak úzký rozhled, že jim uniká spousta věcí okolo a svou snahou spíš škodí nebo jim jde jen o koryto. Naštěstí se to netýká všech.
Každopádně ani jako krajní řešení bych nebral chytání vydry do želez. Může nastat situace, že majitel vyčerpá legální možnosti, jak se bránit a jako jedinou možnost vidí porušení zákona - vydry se zbavit. Uchýlit se v tomto případě k železům je prasárna. Pokud ji někdo potřebuje zabít, ať to udělá rychle a neohrožuje u toho ostatní. Rozhodně není odpověď, že večer past nastražíš, ráno sebereš. Pokud nemáš pozemek oplocený, jak chceš zabránit, aby tamtudy někdo prošel?
No a názor o střílení lidí, co ti vadí, je opravdu mimo mísu a podle mě ho použije akorát buran, co si nevidí na špičku nosu.
Nretrívr - Profil | Út 18.3.2014 9:51:18
marmyš >> S tím souhlasím, právě v tom bývá problém.
Nmarmyš - Profil | Út 18.3.2014 9:43:55
ondra.soucek >> Teď ne-nemám rybník.
Narnošt - Profil | Út 18.3.2014 9:26:37
Mám kamaráda,Karla Vydru a ten proti rybářům nic nemá a ryby nežere.Ani jeho brácha Libor se ryb nevšimne.Jejich táta Alois je spíš přes hovězí a zvěřinu a k rybářům a myslivosti má vztah velice kladný.Dokonce i Karlův malý syn Jakub je spíš na krupicovou kaši nebo řízek s bramborem.Kapra jen vyjímečně,na Vánoce.
Tak si říkám,jestli to s těmi Vydrami nakonec není jen uměle vyvolaná fáma s nějakým jasným mediálním záměrem...
Nondra.soucek - Profil | Út 18.3.2014 9:04:27
marmyš >> Teď bys střílel lidi? To jsi frajer...
NGeoG - Profil | Út 18.3.2014 8:47:53
Čím větší omezenec, tím častěji se v jeho slovníku objevuje slovo ekoterorista...a na MRKu to platí dvojnásob.
NPr3v1t3k - Profil | Út 18.3.2014 8:36:39
retrívr - 17.3.2014 22:44:20 >> ja sem mimo misu? Ja jsem zavedl system pece o reky a ja jsem vysadil vydru? Ty ses mimo misu kdyz ti nedochazi to, ze vsecko je v prdeli tak, ze nejaka pitoma vydra ktera vam zere tech par pstruhu je opravdu ten posledni problem! Divim se, ze mi tu nikdo nic nemaze kdyz tu vsichni na vsechno kaslou jenom kontrolujou karty ostatnich aby je mohli vypicovat! (Sarkasmus)Takze vlastne stejnej velkohubej pristup jako u vody! Kazdej uklizi, kazdej dodrzuje zakon!Normalne ses bud ted mimo misu ty, nebo ses presne to za fasadou se schovavajici hovado o kterejch jsem psal nize, coz jsi evidentne cetl! Tak nazdar reakcionari!
NPetr.J - Profil | Út 18.3.2014 8:16:24
pekeno >> A ty lovíš z hladu?
NPetr.J - Profil | Út 18.3.2014 7:51:14
Mě dneska připadá, že mimo hospodářská zvířata škodí všechno. Někdy si říkám, jak by svět vypadal krásně, kdyby nebylo toho nejhoršího co mohla příroda vytvořit a to lidí. Jednou někde Franta Ringo Čech řekl, nepovedli jsme se pánu bohu, pod to se teda klidně taky podepíšu. Lidi zamyslete se nad sebou a neplácejte tu takové kraviny.
Npekeno - Profil | Út 18.3.2014 7:47:04
Slavíček >> Bohužel Vydra neloví jen z hladu, ale i pro zábavu stejně jako nepůvodní druh kormorán.
NSlavíček - Profil | Út 18.3.2014 7:06:50
Znam mnohem vetsi skudce z rad lidi bohuzel skoda ze s nimi nejde udelat co tady nekteri navrhuji z vydrami . Vydra nebo jiné zvire lovi z hladu lidi z nenazranosti rychlého zbohatnuti
Nmarmyš - Profil | Út 18.3.2014 4:58:58
retrívr >> Já ti teda řeknu,že bych rybník nechtěl ani za nic. Koupím si za hromadu prachů vodu a hned se objeví nějaký zelený blbec,který mi bude kafrat,co mohu a co ne. Kde byl,když jsem platil?? Mohl přispět. Takový ksindl bych zastřelil dřív jak tu vydru.
Nretrívr - Profil | Po 17.3.2014 23:02:13
marmyš >> Odpovím pravdivě , nevím. Jde o plošné řešení, jde i o peníze.Jde o náhrady. Já konkretně bych ji chytil a vyvezl do Itálie, kde to po mě chce kamarád, který má rybníky jako atrakci.Ale to není obecné řešení.
Nmarmyš - Profil | Po 17.3.2014 22:54:44
retrívr >> Co ty bys dělal,kdybys měl rybník s vydrou?
Nretrívr - Profil | Po 17.3.2014 22:44:20
Pr3v1t3k >> Hele kámo, moc se divím, že Tě tu rover ještě nesmáznul.To co jsem zde od Tebe četl, to je, no, budeme říkat velmi originální, někdy tak trochu , či více mimo mísu.Mysli si o mě co chceš.Problém je dnes ve dvou rovinách, první na regulaci vyder, druhý, co se rozkrade z náhrad.Měj se, nemám s Tebou žádný další problém, jen jsi tu dle mne mimo mísu, bohužel jsem zaznamenal i příznivce. Tak se asi musím nad sebou zamyslet. A´t se daří.
NDocky - Profil | Po 17.3.2014 21:55:40
Dnes opět 2ks kapříka...je mi jesné, že rybník je pro vydru to samé jako pro koňadru krmítko se slunečnicí a lojem, ale štve mě to zbytečné vynaložení jak finančních prostedků tak pracovních.
Počítám ještě tak dva měsíce a jsme bez ryb. Tím opět vzdávám dík bezmyšlenkovitě smýšlejícím ochráncům přírody, kteří mají klapky na očích a jedou si jenom ve své notě. Klasický selský rozum jim schází. Neříkám, že predátoři do přírody nepatří, ale všeho moc škodí. Škoda slov.....
Nsfox - Profil | Ne 16.3.2014 15:38:35
Tohle jsou moc zajímavá témata .
Vydra žere ryby ,ale regulace toků jich zlikviduje o mnoho a mnoho více. Bobr kácí stromy ,s.p. povodí to dělají mnohem efektivněji.Bolen loví ryby ,ale nemá dobré maso ,tak pryč s ním ,a myslím že v tomhle tónu by se dalo pokračovat velmi dlouho,vzpomente si na reintodukci rysa na Šumavu v 80tých letech,návrat vlka do Beskyd ,tam zase brečej ovčáci ..
Nosprey - Profil | Ne 16.3.2014 15:11:58
Robur >> V centru Budějovic, Strakonic, Písku, loví vydry už řadu let. Naprosto žádný problém. S městy nemají nejmenší potíže. Dospělé kusy většinou loví pod rouškou tmy, hladová omladina někdy i přes den.
Řeky v Brně jsem viděl, nabízejí vydře téměř ideální podmínky. Jestli je teď přítomnost vydry novinkou, tak za chvíli to bude běžná věc. U nás už vytažené kapry téměř nenacházíme - jen hromádky šupin, páč ryb je málo a hydromačky se naučily dojídat.
Ngoter - Profil | Ne 16.3.2014 15:09:01
Jeeeeeee vydrysek, takové to krásné stvoření :) By mě zajímalo co by lidé řešili, kdyby se vystřilely všechny vydry a v potůčcích by stejně neplavala ani rybka. Umělé vysazování vyder - strašná to zlost, ty vydry se v těch úsecích nevyskytovali z určitého důvodu, tak proč je tam opět cpát. Mají ryb dost takže by se měli o sebe postarat sami. Jenom mě štve, že se umělé vytvořené vydry vysazují po tajnu na rybářské revíry bez obeznámení MO, která na něm hospodaří. To mi připadá velice unfair. Krajina se změnila, příroda se s tím poradila dle svého, jenom lidská tvrdohlavost a naivita zůstala.
Nondra.soucek - Profil | Ne 16.3.2014 14:38:28
marmyš >> Navádění k trestnému činu nemám zapotřebí, na to jsou tu jiní.
Nmarmyš - Profil | Ne 16.3.2014 10:48:25
ondra.soucek >> Večer natáhnu,ráno zkontroluji. Pokud se chytí toulavý pes,toho škoda není,děcka v noci neběhají-aspoň ne u nás. Nebylo by lepší,kdybys mu poradil sám,když jsi tak vzácně inteligentní?
Nondra.soucek - Profil | Ne 16.3.2014 8:43:39
marmyš >> Až se někomu do želez chytí pes či nedejbože děcko, tak se k tomu budeš taky tak hlásit?
Nrybomil - Profil | Ne 16.3.2014 8:32:53
Miki 1 >> tak mě napadá třeba :
zrušit některé části státních institucí, např. příslušnou část na MZe a MŽp, delegovat pravomoce na místní samosprávy a peněz na uživení predátorů bude víc, bo Nej jich sežere státní úřednictví na nic.
A místní samospráva rozhodne podle konkrétních podmínek kolik vyder, kormošů tu chce mít, kam případně nadbytek předá až prodá.....Spousta výzkumů všelijakých socilogickýma a geologickýma, jazyko a národopisnýma počínaje a ekologickýma konče je k hounu, když nejsou pak prostředky na hubení klíšťat, navrací se neštovice a černý kašel, jiné memoci, města jsou zamořený potkany apod.
Nmarmyš - Profil | Ne 16.3.2014 7:04:22
Docky >> mám doma železa
Npekeno - Profil | Ne 16.3.2014 0:38:04
Docky >> Však ji střel a máš klid :-)
NDocky - Profil | Ne 16.3.2014 0:14:11
Vydra...to je poslední dva měsíce má noční můra. S partou kamarádů, jsem popravil starý rybník, pak založil s klukama sdružení rybářů a teď na rybník chodíme lovit ne-jenom my, ale hlavně vydra, která už nemá ani potřebu odcházet někde dál a zabydlela se nám někde poblíž a už je tak drzá, že na ní svítím baterkou a ta mrcha si tu rybku baští v klidu dál. Poslední dobou je to každý den 2-3kg kapřík a po průzkumu jejiho ho... jí chutná vše co má šupiny. Tím bych chtěl poděkovat všem cipům, co je ve vší slávě vypoušti velkoryse do přírody a neuvažují, že už není tak velkého prostoru pro takové množství predátorů. Poblíž máme pstruží potok a odchovný pstruží potůček, kde byl koncem prosince a pak v lednu, břeh pokryt zbytkem jejiho neutuchajícího apetitu po nej částech rybmasa.
Mám pocit, že někdo se snaží a pak druhá skupina, která se snaží nějak jinak, jim to vše pos...
Teď jsem došel z obchůzky te naši kaluže a ta mrcha si se mnou hrála na honěnou a mezi tím si chroupala candáta. Co na to říct....dám si prostě panáka a zakur..jisi.
Nmzxy - Profil | Čt 27.2.2014 20:07:26
Rybářský řád se brzy změní, bude povolen lov na 2 pruty a 1 malorážku
NSiven Polní - Profil | St 26.2.2014 14:33:17
Robur >> Tak snad nebude příliš "hravá" a dá si jen to, co potřebuje...
NRobur - Profil | St 26.2.2014 14:17:10
Siven Polní >> ještě jsem ji neviděl, ale dva vyžrané kapry jsem našel za posledních 5 dnů.
NSiven Polní - Profil | St 26.2.2014 14:13:34
Robur >> Ale? Tam je to naštěstí větší voda...
Že se nebojí dračích lodí a psů, mrška...?
NPvl - Profil | St 26.2.2014 13:53:03
Miki 1 >> To by bylo kožešin a najednou by se s hrůzou zjistilo ,že "ono to vysazování se nějak vymklo z rukou " Přemnožily se podstatně rychleji než se čekalo .
NMiki 1 - Profil | St 26.2.2014 13:47:56
Pvl >> No právě, jen si to zkus představit. 😜
NPr3v1t3k - Profil | St 26.2.2014 13:47:45
Jinak muj nazor na ekoterorismus je takovej, ze kdyz vas ty vydry tak stvou, tak je oddelejte ne? Kde je problem?
NPr3v1t3k - Profil | St 26.2.2014 13:45:15
Ok! Byl jsem malej. Na chalupe tece reka takova, myslim Mze. Byly tam ryby, i vydry, i volavky. Pak se o to staraj nejaky organizace a je tam prd ve vode a co kilak kus kamennejch brehu kam clovek dohlidne. Cim to jako teda vlastne je ze ty ryby nejsou? Muze za to nekolik set tisic registrovanejch vyder? Nebo pitomci co tu u nas rozhodujou o vecech a sypou do vody kapry po tunach? A menej razy krajiny a toku? Vydra je dusledek lidsky pitomosti a evidentne svou existenci vybizi dalsi pitomce k aktivite! Prvoplanove bych zavedl vice useku chranenych pred dementy (treba nejaky mistni se budou starat o par kilaku reky no a kdyz uvidej smejda tak se o nej postaraj) kde nebude existovat moznost rybolovu vubec, nebo jenom pro spesl sportovce atd! Napadu tu muzu vyblejt a stejne je strhate! Principielne mi jde o to, ze kdyz je system na hovno neopravnuje me to k tomu, chovat se jako hovado!
NPvl - Profil | St 26.2.2014 13:43:51
Miki 1 >> Nechat ekoteroristy ať si vydru krmí na vlastní náklady .(úsměvné)
Úsměvné , jak se to vezme .. Kdyby měli vydry krmit na vlastní náklady, vypadalo by to poněkud jinak .
NRobur - Profil | St 26.2.2014 13:39:11
řekl bych, že nyní máme vydru přímo v Brně Komíně, tedy Svratka 4
Ntuzemak - Profil | St 26.2.2014 13:35:59
Pr3v1t3k >> no tím patokem s Bráníku,a naším fotbalem nás asi nepřesvědčíš...
NMiki 1 - Profil | St 26.2.2014 13:34:35
Pr3v1t3k >> Tak zkuste nás pitomce poučit, nebo raději přijít s řešením které by fungovalo ku všeobecné spokojenosti. Držím vám palce.
NPr3v1t3k - Profil | St 26.2.2014 13:26:02
Vzdyt je to cely uplne ale uplne postaveny na hlavu! Chapu ze kdyz vam jde o penize neni to sranda, ale to nic nemeni na tom ze je to chujovina a pristup totalnich pitomcu ze vsech stran! Ps: Nakupak je takovy to zarizeni kde ti stara kupuje branik abys v nedeli odpoledne mohl vychutnavat fotbal....
Nsplávkař - Profil | St 26.2.2014 10:25:47
Když zaprší a v kalužích se namnoží komáři tak se to postříká,neboť takový komáří bodnutí způsobuje obrovské škody. Vydra ač vím o místech kde když přišla tak vyplenila vše a její lov nebyl pouhopouhým bojem o potravu. Ta se však musela na rozdíl od komára chránit,neb ten kdo měl v ruce páky na její ochranu škodnej nebyl a naopak si mohl být jistej,že zoufalej poškozenej jednou přijde s lukrativní nabídkou aby z tý ochrany přeci jen trochu slevil.
NMiki 1 - Profil | St 26.2.2014 9:45:29
hraji >> To jsem měl oddělit, omlouvám se.
Nhraji - Profil | St 26.2.2014 9:40:40
Miki 1 >> máš tam chybu, stát rybářům žádné škody neproplácí, tedy ne rybářům, kterých se týká tento web a diskuze. Produkčním rybářům, tedy podnikatelům v rybářství ano, zájmovým rybářům, kteří platí za ryby nasazené do volných toků a revírů neproplatí stát nic. Nebo jen zcela vyjímečně.
Narnošt - Profil | St 26.2.2014 9:36:35
Klidně by tady stačilo napsat,že VŠEHO MOC ŠKODÍ...
NHansik - Profil | St 26.2.2014 9:36:30
Môj skromný názor: Pokiaľ je vodná plocha využívaná na chovné účely s cieľom dosiahnuť zisk a dôjde k stratám, ktoré spôsobí chránený predátor = vydra, mal by štát nahradiť stratu, alebo umožniť jej odchyt a presídlenie. Podmienkou by bolo preukázanie investícii do vodnej plochy a to nie len násady ale aj chovných nákladov (teda toho, čo tie ryby zožerú). Zohľadniť aj výlovy, pokiaľ sa pri výlove nepreukážu straty, nie je dôvod na preplácanie.
Na ostatných vodných plochách a tokoch, teda využívaných na športový rybolov = zábavu, by štát nemal znášať následky preplácaním strát financiami, keďže ide o "prírodu", ale mal by ako náhradu poskytnúť násadu ryby vo výške straty a samozrejme násadu ryby cielenú, teda pôvodné ryby z danej oblasti (pp, mreny, podustvy, nosále, plotice, etc.) Jednak by tak "organizátori zábavy" neboli v strate, druhojak by sa peniaze premieňali priamo na ryby a nie na cestovné náklady, ako je to v našej organizácii zvykom.
NMiki 1 - Profil | St 26.2.2014 9:33:37
Pr3v1t3k >> A nenapadlo vás že díky sportovním a produkčním rybářům mají vydry co žrát? Rybáři se starají o to trapné torzo potoků a řek které tu zůstalo po našich předcích, kteří krajinu přetvořili pro zemědělské využití. Řeka byla jen strouhou na odvod přebytečné vody. Jenže úživnost takové řeky se ani zdaleka nemůže porovnávat s přizozeným tokem. Nevím zda jste někdy přirozenou řeku nebo potok viděl, u nás mnoho těchto toků neni. Tam populace ryb má šanci před vydrou obstát a své stráty doplnit samovýtěrem, ale ve strouhách s vyrovnaným dnem, bez úkrytu je vydra schopna rybí populaci doslova zlikvidovat. To je k vidění právě na potocích.
Ano máte pravdu že tu vydra žila a má právo na život, je to koneckonců původní druh, ale prostředí kde žije dnes už k původnosti a přirozenosti má daleko a neuživí dnešní stavy vydry.
Jak to vyřešit?
Nedělat nic.(není řešení)
Nechat ekoteroristy ať si vydru krmí na vlastní náklady .(úsměvné)
Nechat rybáře ať je dál krmí a proplácet náhrady.(stávající stav)
Přistoupit k regulaci stavů vyder.(protesty veřejnosti)
Přistoupit k regulaci stavů ekoteroristů.( nějak nevidím negativum :)).
Přistoupit k revitalizacím toků.(drahé řešení)
Přestat vysazovat ryby. (problém se časem vyřeší sám).
Nebo máte nějakou jinou možnost? :-)
Ntuzemak - Profil | St 26.2.2014 9:29:05
Pr3v1t3k >> nevím co je to nákupák,ale u vás ho asi máte,zeptej se lidí,co mají rybochovný zařízení,co jim dělá vydra za škody,ono nasadit do přírody něco,a pak se nestarat ani o ty škody,a ty jsou někde dosti velký,je už ujetý,takže tu nepiš o ubožácích,to napiš těm ekoteroristům....
Nšmudla007 - Profil | St 26.2.2014 9:20:16
S vydrama je to podobný jako s kormoránem nebo cigánama. Je otázka kolik vyder sme ochotni živit než nám přerostou přes hlavu. Ona totiž vydra funguje na principu vyžrat ryby a všecko co jde a přesun na další lokalitu kde ještě je co žrát. Expanduje dokud nedosáhne takové početnosti že zvládá spotřebovat všecky ryby který v dané lokalitě vyrostou.
Pak přijde borec z životního prostředí, zjistí že díky vydře je lipan potočák na vymření(respektive se už v přírodě nevyskytuje).. dá zjistit analýzu proč nejsou pstruzi lipani, ejhle protože vydra.. nařídí regulaci vyder na únosnou míru.
Není normální aby ekoteroristi nařizovali rybářům vysazovat do CHKO víc ryb, aby těch víc vyder mělo vůbec co žrát. Nebudu přece hasit požár tím že budu přilívat víc benzínu.
Pro sportovní rybáře je řešením sportovní a chovné vody oplotit, ať se vydra naučí létat nebo se dá na rostlinnou stravu.
Až budou vydry způsobovat dostatečně vysoké škody, tak od nich dá stát ruce pryč a rybáři dělejte co umíte, na ten okamžik se fakt těším.
NMárvin - Profil | St 26.2.2014 8:52:29
Můj názor,nejvíc rybám,vodě a přírodě škodí člověk,ta vydra se chce jenom najíst a náký id.ioti je chtěj zlikvidovat jen proto aby měli pro sebe víc,je to lidská bezohlednost,predatoři do přírody patří to jen člověk si myslí že když ta vydra pár ryb uloví tak že něčemu škodí.Lidi proberte se,znám lidi co se snaží vyhubit štiky,okouny,sumce a podobně,že prej je to škodná.To je to samí jako ty vydry,nejvíc škodíme my a ne naká vydra nebo ryba co loví aby žila. PROBERTE SE A ZAMYSLETE SE NAD SEBOU někteří!
Nnahodil - Profil | St 26.2.2014 8:43:47
Pr3v1t3k >> naprostej souhlas, nenapsal bych to lip. Co si tak kluci napsat na tricka "smrt vydram, at mam vic zaberu" a mohlo by to byt na maskacovym tricku, at se vam to splynuti s prirodou dari..
NPr3v1t3k - Profil | St 26.2.2014 8:29:10
Jasně! Takže jenom proto, že žerou ryby ( na což maj od přírody daleko větší právo než my) na místech kde vy sportovně lovíte, tak je dobrý je vykropit! Já to asi potřebuju sesumírovat. Ta vydra tu žila. Pak nás bylo víc a víc, tak jsme jí vykosili. Pak nějaký pitomce napadlo vysadit je tam, kde uz dalsim pitomcum bude vadit. Pak existujou sportovni rybari, ktery ryby nezabijej. Pak tenhle stat, kterej za vsechno a nic plati skody! Takze; sportovni rybar, chce zabit zvire, ktery pro to aby prezilo ( nevim o vydre co chodi do nakupaku) zabiji ryby, ktery ale ten rybar zabijet neprisel, on je prisel sportovne uzivat a proto je velice jednoduchym faktem, ze ryba patri v zebricku hodnot totalnich debilu vys a ne na stejnou uroven jako ryba! Panove, neumite se na vec podivat ze siroka a proto jste pro me dost ubozaci! Nazdar
Nrybomil - Profil | Út 25.2.2014 17:03:32
mzxy >> to už mám vyzkoušený, je to kontraproduktivní. Vydrýska jsem sponzoroval, toho odvezli do holandu či kam a tady k wasru vysadili jeho další příbuzné. Jedině sponzoring olovem.
Nmzxy - Profil | Út 25.2.2014 16:59:27
Na vrcholu potravního řetězce je člověk, normálně by vydru zabil...Marie Terezie by s radostí vydala patent, kterým by nařídila jejich lov....do roka a do dne by bylo po problémech....
Všem ekoteroristům, kteří nesouhlasí s mým názorem vzkazuji...sponzorujte si každý svého vydríska, kupujte mu čerstvé ryby za své...pak bude ryb a záběrů dost i pro sportovní rybáře
Já nechci, aby stát z mých daní a z mých příspěvků ČRS živil podobnou havěť...