NJouricek - Profil | St 12.3.2014 22:53:39
Často mi připadá, ze rybáři nemusí tuhle rybu právě proto, že je místy až vyčůraná a oni
jsou naštvaní,že jí nemůžou chytit. Před dvěma lety jsem byl takhle zoufalý na Orlíku,než mi poradil starý a zkušený místní rybář ať zkusím rohlík na hladině. Bylo to neskutečný adrenalin a 2x zabralo takové torpédo, že se mi ho přes veškerou snahu nepovedlo ani otočit. Myslel jsem si, že mám univerzální metodu, ale ti mě z toho brzy vyvedli, protože na jiných vodách byli k rohlíku totálně apatičtí. A to je na té rybařině přece to krásné, člověk musí pořád zkoušet a hledat.:-)
Nrowdies - Profil | Po 10.3.2014 18:09:52
Pekný článok.tesim sa každej rybe čo chytim vrátane bolena.ma v našich vodách miesto ako každá iba ryba
Nvládaz - Profil | Pá 7.3.2014 18:43:54
Pěkný článek, bolen je mrcha, většinou si ze mě dělá u vody jen pr..l. Mnohokrát jsem zažil jeho zalovení, ale kloudného jsem ještě nechytl...
Nosprey - Profil | Pá 7.3.2014 15:19:36
lu-cas >> Rozumná a upřímná slova. Nemám nic proti, myslím, že i tak se na mě dá koukat. Taky se měj.
Nlu-cas - Profil | Pá 7.3.2014 15:16:55
osprey >> Tak snažil som sa článok prečítať úplne celý, ale nezvládol som to a pár riadkov som preskočil. Darmo popri tom že boleň na udici je pre mňa vždy sklamanie, taktiež nemusím tvoj štýl písania. Z niektorých tvojich článkov a aj príspevkov cítim akokeby ti stále niekto krivdil a ty si ten jediný kto to má ťažké. V riekach blízko tvojho okolia niesú ryby, alebo neberú, alebo je na ne obrovský tlak, ... . Píšem ti to preto aby si vedel, že to cítiť a pokiaľ by si sa od týchto vecí odbrzdil tak si možno inde. A možno práve toto je tvoj rukopis v ktorom sa časť čitateľov nájde, neviem. Nič v zlom, proste ťa ako autora nemusím. Nech ti to kúše.
Nosprey - Profil | Pá 7.3.2014 15:09:19
lu-cas >> Měl jsi mi dát za čtyři.:-))
Souhlasil bych klidně s průměrným článkem. Chudáčka jsem nějak nepobral. Ale na názor máš právo a co si kdo z toho textu vybere, to je jeho věc.
Hodně štěstí.
Nlu-cas - Profil | Pá 7.3.2014 14:20:39
Za mňa za 3. Priemerný článok, ktorý mystifikuje boleňa na najväčšieho chudáčika, na ktorom sú páchané všetky krivdy sveta.
Nferdoz - Profil | Út 4.3.2014 13:59:58
Pekný článok, dávam za jedna! Naj ktorého som dostal mal 85 cm.
Naugustus12 - Profil | Pá 28.2.2014 16:03:09
Velmi pekny clanek, a jeden z mala ,ktery jsem docetl do konce :) Ja Bolena treba chytil az na mnoho let pote co jsem zacal rybarit,takze pro me to byůa dost mysticka ryba. dnes uz jich mam hodne i peknych kusu a videl si boleny pres metr a jejich loveni je opravdu neskutecne, na mnoha mistech co znam jsou trofejni kusy, s tim premnozenim to je relativni a zcela to vypliva z clnku, hodne rybaru si mysli ze je bolenpremnozeny jen proto ze stika a candat nelovi ale boleni jsou porad slyset. za me, byljsem na miste kde mi jeden rybar rekl, tady stiku nechytnes, davno tu jiz nejsou a jen boleni tu zbyly, jsou premnozeni. po hodine vlaceni mi na cd9 TR od rapaly prisla stika 85cm. mistni cumel dobre. dravci jsou tam kde je potrava a je jedno zda je jeden vic videt nebo ne. ikdyz na rece morave se opravdu o populaci stik bojim. nezavadil sme o stiku dlouhy cas tam, bolenu je dost. a krasne se chytaj, mam boleny z mnoha reviru a rozhodne je to krasna ryba a za me rovnoceny dravec mezi nasimi.
NStando26 - Profil | Pá 28.2.2014 14:53:25
Moc pekný článok,blen je krásna ryba ale velmi ťažko sa lový. Občas sa mi podarý nejakého ulovit.Tu na rieke Morave je ich pomerne dost a največie na sútoku sDunajom až 8kg.
NZoid - Profil | Čt 27.2.2014 20:04:58
Ahoj Miro, diky moc za clanek. Super cteni. jeste jednou diky, stejne jako tebe me kamenovani bolenu stve a setkavam se s tim na kazdem kroku.
NShafi - Profil | St 26.2.2014 19:11:09
osprey - >> Tomu říkám se kultivovaně vyřádit a vyjádřit v článku. A tohle se ti fakt povedlo ,,Je to rebel – tisíce rybářů naštval, stovky znechutil a mě (několikrát) zesměšnil… " pod to se můžu taky podepsat. Kolikrát jsem počítal minuty, mezi jednotlivými bolenímy útoky a stejně i když se voda roztříštila v místě, kam jsem hodil nástrahu, stejně nic. Pak mi zalovil přímo pod nohama a já se leknul, až jsem si málem pustil do textilu. A ta rána do prutu, když se to povede je neskutečná.
NLauri - Profil | St 26.2.2014 7:17:49
eXecutor >> já měl podobnou velikost, a taky jsem si myslel, že to je velký bolen, chytil jsem ho na gumu při lovu okounů. Zabral za světla a zdolal jsem ho až za tmy. Vzal to kousek od břehu a mazal na volnou vodu, měl jsem dvanáctku vlasec na okouny a čtyřicet minut si mě tam vodil. Vždy jsem ho přitáhl ke břehu a zase upaloval na vodu. Když jsem zjistil co je to za velikost tak jsem byl zklamán :(
NeXecutor - Profil | Út 25.2.2014 16:29:36
Lauri >> Ja som mal dokonca na priehrade takého boleňa, ktorý bojoval veľmi slušne a to mal okolo 65-70cm. Prv som myslel že je to fakt veľká ryba pri zábere no neskôr som zistil, že je to ako bežná veľkosť, ale jeho výdrž bola fakt zaujímavá. A to som ho mal na prúte 10-50g. Dosť ma to prekvapilo že mal takú silu oproti riečným kusom. Najviac bojovné bolene sa mi potvrdili vždy na začiatku sezóny. Buď je to tým že mali dlhý pokoj od ľudí alebo majú vtedy tu chuť žravosti a získanú silu po trení.
NLauri - Profil | Út 25.2.2014 8:09:36
osprey - >> parádní článek!!! Přesně jsi vystihl rozdíl v ulovení bolena pod splavem a opatrného bolena na velkém stojáku. S tou bojovností máš taky pravdu. Já si nejvíce zabojoval s bolenem v listopadu a to neměl ani sedmdesát cm. Moc pěkně napsané a hlavně pravdivě. Těším se na další článek
Nrover - Profil | Po 24.2.2014 18:41:18
P!F >> Musíš, jinak bys nepsal, ...ale to nech "ležet".
NP!F - Profil | Ne 23.2.2014 22:02:14
rover >> Nemusim. Nepochopil by si to.
NPatˇas - Profil | Ne 23.2.2014 20:00:38
afjee >> A co jsem tady asi psal,myslel jsem to ironickou otázkou na předchozí příspěvek, když někdo psal,že boleny nikdo nechce.Cituji kam teda mizí,když je nikdo nebere? Ale v pohodě.Dobrej lov
NJK - Profil | Ne 23.2.2014 18:02:30
M0RGAN >>
Podla mna bolena je pomerne lahko spoznast aj tak, ze ma usta rozoklane az na uroven oka...
Nsfox - Profil | Ne 23.2.2014 15:03:55
eXecutor >> Přesně.))
NM0RGAN - Profil | Ne 23.2.2014 14:59:14
eXecutor >> díky :-) Já to chytil poprvé a co jsem se tak díval na atlas, tak mi to připadlo spíš jako bolen :-) Zas budu o něco chytřejší
NM0RGAN - Profil | Ne 23.2.2014 14:28:51
karel.datel >>
Stejné místo, stejná ruka, stejná nástraha, stejná velikost.. Takové hezké pro porovnání :-)
Aspoň myslím, že je to bolen a ouklej, ale kdyžtak mne jistě někdo laskavě popraví ... ehm poOpraví ! :-)
Nkarel.datel - Profil | Ne 23.2.2014 12:20:10
Ouklej dravá je nádherná ryba a nejsem si jist, že umím spolehlivě odlišit stejně velkou ouklej od stejně velkého bolena.
Nafjee - Profil | Ne 23.2.2014 7:32:19
Patˇas >> Boleny lidi berou, jen o tom asi nevíš :) Už jsem to tu někdy psal ... Máme tu 11 km úsek řeky a jeden rok se odneslo 800 ks bolena, další rok už to bylo 400 ks a rok na to necelých 200 ks. To jsou samozřejmě jen ti, co byli poctivě zapsáni v povolence ... Buď tedy ubývají a nebo je lidi přestali brát:)
Nrover - Profil | Ne 23.2.2014 0:57:25
P!F >> Cože, ...kazisvet, prasic, skodna ... ? Musíš víc, ještě víc !
Nrover - Profil | Ne 23.2.2014 0:50:44
Patˇas >> Ať se daří, ...čau.
NP!F - Profil | Ne 23.2.2014 0:44:08
rover >> A kolko tak zdolavas metrovu mrenu, fesak nas oblubeny? :o) Ze ty sa vsade objavis, kde sa da venovat aktivnemu analnemu alpinizmu, fakt si neskutocny.
PS: ty sa prosim nevyjadruj k zdolavaniu ryb, si hovnochyt a klamar. Kazda jedna z tych veci bola x krat dokazana a popieras to jedine svojim ignorantstvom.
NPatˇas - Profil | Ne 23.2.2014 0:40:48
rover >> Tak tak,jdu chrnět zítra jedu namočit silony čus.
Nrover - Profil | Ne 23.2.2014 0:37:31
Patˇas >> U nás za 2.5, ...jiný kraj, jiný mrav :-)
NPatˇas - Profil | Ne 23.2.2014 0:35:25
rover >> za 5sekund+
NP!F - Profil | Ne 23.2.2014 0:32:23
Patˇas >> Nemeriam, ale zatial ziadny blben vo mne nevytvoril tolko adrenalinu, ze by som nedokazal mat aspon kusok odhad... Netvrdim, ze to je na sekundu presne, ale plus minus to sedi.
NP!F - Profil | Ne 23.2.2014 0:31:20
mike1977 >> Mno ja malokedy idem pod 60g prut, to moze byt rozdiel...
NPatˇas - Profil | Ne 23.2.2014 0:26:31
P!F >> Ty si měříš čas,za jak dlouho vytáhneš rybu? To máš sebou stopky jo?
Nrover - Profil | Ne 23.2.2014 0:24:48
Patˇas >> Za kolik střílíš vajíčka ? :-)
NPatˇas - Profil | Ne 23.2.2014 0:22:29
rover >> Kotouče!!!!!!!!!!!!!!!
Nmike1977 - Profil | Ne 23.2.2014 0:21:44
P!F >> Ahoj, no většinou chodím s 2,4m, 1-7 g (Dragon), 0,16 a 12 jig. Nevím proč, ale má raději malé nástrahy. A věř, že s tímto cajkem ho dostat na břeh je trošku časově náročnější. Není to jak třeba jak candát (i větší), kterého člověk přitáhne k sobě jak poleno...:-)
NP!F - Profil | Ne 23.2.2014 0:14:12
mike1977 >> bolen 10 minut plus? :)))) ako fakt, s normalnym, teda nie UL cajkom je to otazka par sekund. 90 plus som poslednu sezonu jedneho mal a fakt ten suboj bol heavy, cele to trvalo tak 10 sekund max, napriek tomu ze nezabral pod brehom...
Ale ano, chuti lepsie nez kapor.
Nrover - Profil | Ne 23.2.2014 0:10:01
Patˇas >> Jako bys jich u vás nosil slepicím kýble ... ?
NPatˇas - Profil | Ne 23.2.2014 0:05:32
rover >> Tak asi jo!
NPatˇas - Profil | Ne 23.2.2014 0:04:25
P!F >> Myslel jsem si to!
Nmike1977 - Profil | So 22.2.2014 23:55:14
Ahoj, bolen, je neskutečně bojovná ryba, zvláště ve velikostech 70+. Lze snadno vystopovat, a po cca 30 minutách pochopit jeho "cestičky", které neustále objíždí. Někdo tady psal, že stačí vyčíhat jeho dobu a poté mu nástrahu hodit těsně před čumák. (Ale musí se trefit). Ano, je to pravda, Bolen po tom jde poté jak po uzeném. Ale všiml jsem si, že jak vždy pendluje těsně pod povrchem, tak když má nástrahu vyčíhlou a jde po ní - sjede do velké hloubky, a poté sledujíc ji zespodu v rychlosti sežere. To mi připomělo dravce na moři. Uviděli kořist, sjeli dolů, a zespoda poté na ní útočili.
Když je vážně větší bolen 80-90+ a zaútočí na nástrahu, tak je to taková rána do prutu, že člověk je rád, že ho udrží v ruce. Ale bolen se nijak moc pak nebrání, když po cca 10 min zjistí, že to nemá cenu se bránit. Ale jinak je to bojovník!
Jinak, loni poprvé jsem vzal prvního, většího, a upřímně jsou jen povídačky, že nechutná. Chutná výborně! Na grilu. I když má více kostí.
Nrover - Profil | So 22.2.2014 23:51:09
Patˇas >> Bolenů je nadmíru, dokonce i na menších potocích, nachytat je ve velikostech do 10ti cm je hračka.
NP!F - Profil | So 22.2.2014 23:49:35
Patˇas >> Bude to tou variantou 2...
NPatˇas - Profil | So 22.2.2014 23:45:33
afjee >> Přesně tak,souhlasím stebou!
NPatˇas - Profil | So 22.2.2014 23:44:07
Ani jsem to celý nečet,ale mě osobně bolen nevadí a myslím,že jich je teda rok od roku čím dál míň,kam teda mizí nevím,když je nikdo nebere.Párkrát jsem byl loni vláčet na přehradě a chytl jsem jen 2ks cca. 20cm a to stejný jsem slyšel od místních domorodců.Varianta 2 je, že to neumím!!!
NFazzy - Profil | So 22.2.2014 19:26:37
Bolen? Ryba která si nezaslouží být tou černou skvrnou v našich vodách.Jezdím hodně na Orlík.Jeden rok jsem jich za tři hodiny s kamarádem chytil 22 a to jen na položený rohlík,tak jako lovím amura z hladiny přehrady.Druhý rok jsem o bolena nezavadil.Nemyslím si,že bolen vytlačil ostatní dravce.Vemte si,že jste na revíru třetí den,není jediný záběr candáta nebo jiné oblíbené ryby.A tu záběr (bolen) měl bych radost,že ten záběr byl,ikdyž v uvozovkách Bolen Dravý.Mějte ho rádi patří mezi nás rybáře,jako každá ryba byť ne tak oblíbená jako candát.Určitě si to zaslouží.
A kdo má rád rybý salát,tak právě dobře udělaný se správným postupem připravený salát z Bolena je naprosto úžasný. Čauky
NJohnMcE - Profil | So 22.2.2014 14:21:53
osprey >> Moc dík za ten článek, Mirku:-)
NM0RGAN - Profil | So 22.2.2014 13:28:33
"Nakonec si vyslechnete názory hlásající, že voda je samý bolen a tenhle prevít všechny ostatní dravce zlikvidoval."
Zaměnil bych slovo "bolen" za slovo "člověk" a bude to pravdivý výrok.
Nikdy nepochopím, jak může někdo nenávidět ryby a dokonce jim cileně ubližovat nebo je vraždit jen z této nenávisti. Takovým lidem zlámat pruty a zakázat jim doživotně chytat :-(
Protože nevláčím, tak se s moc boleny nepotkávám, včera jsem měl tři prcky na žížalu na plavačku v proudu a udělali mi radost. Ani by mě nenapadlo jakoukoliv rybu pohodit na břeh!
A když jsou na jednom rybníce přemnožení sumečci američtí, navíc nepůvodní druh, tak sice mám v úmyslu redukovat jejich stavy, ale jejich konzumací a ne takhle.
Každá ryba je krásná a nenávist k některým vážně nedokážu pochopit. Když mě třeba ti sumečci trápí, že po soumraku už na tom rybníku nechytím prakticky nic jiného a na položenou chytím jen zažrané sumečky a pak je pracně čtvrt hodiny vyháčkovávám i bez protihrotu, tak prostě změním strategii lovu. A ne, že je budu jen tak vraždit, třeba v případě zažrání mu uříznout hlavu a pohodit do křoví!
NRytíř - Profil | So 22.2.2014 11:34:42
Přemas >> CarpHouser - 21.2.2014 16:16:14 >> je pravda,že nějaký obři to nebrali.U mě je to dravej kapr:-))
Nlovec99 - Profil | Pá 21.2.2014 19:29:16
Když jsem u nás na řece jednou chytl na vláčku 76cm bolena(mimochodem jsem měl na něho políčeno 2 roky), kterého jsem opět pustil, aby jsem mněl pocit, že budu mít co lovit i nadále, tak mi místní málem nafackovali, že jsem ho pustil, že dělá škody v potěru a kdesi cosi. Podle mně je to ryba jako každá druhá a jestli je to pravda se škodami na potěrech nevím, myslím si že když je v řece rovnováha tak to nemůže uškodit. Má právo být v revíru, dokonce má i dobu hájení. A když někomu nechutná, tak ať ho neloví, nebo ať ho pustí. Teď mně hřeje svědomí, že mám na svém flíčku 80bolena.
Nafjee - Profil | Pá 21.2.2014 17:37:14
Když jiné ryby neberou, tak i bolen potěší.
NIvo - Profil | Pá 21.2.2014 16:47:49
Když jsem byl jednou s Milanem Špalkem (Kabát) na rybách, tak z něj vypadlo : jak mě píchá v koleni, tak budou brát boleni...:-)))
NRuHa - Profil | Pá 21.2.2014 16:28:03
Myslím, že Osprey v prní části článku trefně charakterizoval českého "rybáře" a rybařícícho rekreanta, který bude bude vždycky hledat příčiny neúspěchu (roz. nezaplacení povolenky v kg ryb) jinde, nežli u svého chování a chování jemu podobných. Co se týče bolena samotného, nemůžu než souhlasit. Moc je neumím, ale každý rok si "rituálně" chytnu jednoho stejným způsobem: vždy je o hod proti proudu, než kam dohodím a přelstím ho až u zdi, kdy hodím za roh a on mě nevidí. Tyto pouštím. Loni jsem jednu bestii, která provokovala spolu s jinými na revíru, kde se nesmí vláčet, NECHTĚNĚ podsekl při lovu kaprů se splávkem a tohoto jsme pojedli a nebylo to vůbec špatné. Něco málo vzít, více pustit, jako u ostatních ryb. Ale za házení za keř by lámal pracky (tedy bral povolenky, že jo).
NCarpHouser - Profil | Pá 21.2.2014 16:16:14
Rytíř >> Taky, ale u toho jsou větší ryby jen z jara, zbytek roku se ti velký ryby na ten rohlík z vysoka :o)
NWoohooo - Profil | Pá 21.2.2014 14:43:23
osprey - >> Ahoj! :)) bomba clanek jako vždy! Chvili si tu moc nebyl videt a myslel sem ze te odradili tady to napadni v diskuzích a dal si prednost konkurecnimu webu ... rad te tu zase vidim aktivniho :))) tesim se na pokracovani! At se letos dari! :) Tomas
NHawk123 - Profil | Pá 21.2.2014 11:42:54
je to zvláštní a zajímavej typ lovu, kdy klečím na koleni na břehu a čekám s prstem na navijáku připraveno k nahození - klidně i 10 minut a sleduju vodu přede mnou až zaloví a pak mu to musím hodit přímo na hlavu a mlátit tím prutem aby ta povrchovka vypadala jako potrefená zpanikařená rybička. Povedou se mi nejvíc tak 2 za odpoledne, ale je to zážitek.
NRytíř - Profil | Pá 21.2.2014 11:42:19
Přemas >> CarpHouser - 20.2.2014 18:05:45 >> postačí rohlík.
NVrata2 - Profil | Pá 21.2.2014 11:23:38
Musím říct že osprey mi promluvil z duše. Každý rozumný rybář by si měl uvědomit že bolen je tady doma a věřím že bude i nadále. Jestliže se někde přemnožil,tak na tom má vinu hlavně člověk a jeho vylepšování přírody k obrazu svému. Většina rybářů nadávajících že na té či oné vodě z dravců zůstal právě jen bolen dobře ví, že ostatní predátoři tam nejsou kvůli jejich hladovosti a touze po mase. Ono totiž sedět nad kačenou a kouřit cigáro při záběru je mnohem jednoduší než honit s vláčakem tohle torpédo. Ale pokud tomu člověk něco dá najednou zjistí že i bolen má slabiny a při troše štěsti se dá cíleně lovit. Já si bolena nikdy domu nevzal ale jeho útok na popa vždy patří k nejsilnějším zážitkům sezony.
NKemris - Profil | Pá 21.2.2014 11:21:34
Bolen je pro mě jedna z nejúžasnějších ryb, na které se velmi rád cíleně zaměřuji. Jeho brutální záběr a boj v proudu je naprosto impozantní. V loni při zahájení jsem cíleně prochytával vývařiště s úmyslem chytit bolena. Cívku jsem měl tedy seštelovanou a prut měkčí, aby dobře odpružil brutální ránu při záběru. Několik slušných kousků do 65cm jsem udělal, ale o jednoho zřejmě kapitálního jsem přišel. Dostal jsem takovou ránu do prutu, že mi až povyskočil z ruky, přesto že jsem na to byl připravený, cívka se protočila a bolen byl pryč. Bolenů mám nachytaných hromadu, ale tohle byl zatím nejbrutálnější útok na nástrahu, co jsem doposud zažil. Těžko určit velikost podle záběru, ale jsem přesvědčen, že 80+ měl. Jinak bolen je pro mě rybou, kterou vždy pouštím, stejně tak jako třeba parmu. To jsou pro mě srdcovky, které si domů prostě nevezmu.
Nnofish - Profil | Pá 21.2.2014 10:54:57
osprey >> tu druhou část textu zarámovat, svatá pravda.
Nosprey - Profil | Pá 21.2.2014 10:34:47
nofish >> Problém Internetu je v tom, že tady ti to lidi nesežerou a svůj názor klidně napíšou. Nebudu lhát.
Celý život říkám, co si myslím, většinou s tím mám akorát problémy, ale stojí mi to za to.
Kdo chce žrát boleny, žere je už dávno. Mě stačí, když nějakého dorvu. Většinou se jeden za sezónu najde.
Nnofish - Profil | Pá 21.2.2014 10:25:13
osprey >> něco se srovnávat dá. Třeba kvalita volby určitých témat a tím i smyslupnost, například u srovnnávání určitých věcí. Texty o chytání ryb jsou už možná trošku jiná kategorie, ale to je jedno...
Jinak. K tomu bolenovi. Člověče, napsal jsi to pěkně akorát bych lidi moc nepesvědčoval o tom, že se dají jíst. Jen ať si žijí v tom že je samá kost a má hnusné maso :-)
Nnofish - Profil | Pá 21.2.2014 10:19:40
Valuček >> souhlas, se vším :-)))
NValuček - Profil | Pá 21.2.2014 10:18:17
osprey >> to je jasný, jinak ste ani nemohl odpovědět, my ostatní si jen můžeme přát, abyste všichni 4 psali dál - hodně zdaru - a speciálně pro Vás - ať se daří přemýšlení a držet náskok před ostatníma na té strouze :-)
Nosprey - Profil | Pá 21.2.2014 10:10:21
Valuček >> Ono se to nedá srovnávat. Já na té naší strouze musím sakra přemýšlet než něco chytnu a jakýkoli problém se tu dramaticky projeví. Pokud jedu někam dál, zase musím přemýšlet - není čas, lovím v místech, která neznám.
Tomáš především chytá ryby. Má kde, má co a tahá kousky, jaké já v životě neviděl. Takže kromě jiného vidí rybařinu pod jiným úhlem.
A ještě něco - Tomáš psal, už když já se učil vláčet.
Nepitval bych se v tom.:-)
Ncarloz - Profil | Pá 21.2.2014 10:04:33
Kolikrát se mě pokoušel dohnat k šílenství když metr ode mě praštil a já ho přesto nechytil.. Změnil jsem nástrahu zalezl do křoví a byl tam :) Bolen je přeci taky ryba a zaslouží si určitě uznání.
NPredatorSaM - Profil | Pá 21.2.2014 10:03:53
Děkuji za fajn článek ! Bolena mám docela rád,ikdyž dodnes nevím jak na něj.Vždycky když jsem se snažil na nej zacílit tak jsem spíš neuspěl. A naopak když jsem se snažil o jinou rybu tak se povedl právě bolen.Chytal jsem bolena při tak různých druzích rybolovu že nedokáži říct jak na něj. Samozřejmě na přívlač je to asi nejkrásnější,hlavně na jemnou.Co se týče kuchyně jsem byl překvapen jak dobrá je to ryba,hlavně uzená se vyrovná kyprovi a amurovi.Ještě jednou dík za článek!
NValuček - Profil | Pá 21.2.2014 10:01:33
nofish >> to já vím taky, že každý píše jinak, rovněž souhlasím, že Osprey píše lépe, nutí k přemýšlení, ale i na článcích pana Rozsypala něco je - je to čtivé, i když to většinou končí zhruba stejně. A abych někoho neurazil - i pan Tychler a pan Maťák píšou velmi dobré články, je ale nesporné že Osprey je na špici - je už skoro spisovatel :-)
NPedro1 - Profil | Pá 21.2.2014 9:53:59
osprey - >> Moc pěkný článek.
A je pravda,že bolen dokáže mnohokrát spravit nepovedené rybářské ráno zaměřené na jiné dravce.
NChyšky - Profil | Pá 21.2.2014 9:51:42
Chytám na Orlíku boleny už dlouho,většinou na srkačku bez splávku,jen tak,na hladinu a když vám to místo bolena zdlábne amur tak máte s tenkým vlastcem o zábavu na dlouho vystaráno i ztráta háčku je častá.Největší můj bolen je 86cm.Jinak reakce okolních rybářů na bolena je spíše negativní.A super článek.Dík za něj.
Nnofish - Profil | Pá 21.2.2014 9:32:01
Valuček >> Pana kolegu Ospreye bych s panem kolegou "od vedle" moc nesrovnával. Nedávno jsem se díval na "duely" u sousedů a na nějaké texty. Tady kolega Osprey píše úplně "jinak" a kvalita myšlenek i textu je tak cca o 200% "výše"....
To jen aby bylo jasno, protože to srovnání mě docela "pobavilo" :-)
NPTR - Profil | Pá 21.2.2014 9:07:19
Víc bolenů jsem ulovil až loňský rok a musím uznal, že jejich lov mě velmi uspokojil. Můj názor je, že do vody určitě patří a že "nenávist" mezi rybáři je neoprávněná. Jak psal Osprey, je hůř ulovitelný, lidi o něj nemají zájem, atd. Co pamatuji, tak naopak na vodárenských nádržích byl dost žádaný, a to hlavně z důvodu horší ulovitelnosti pytláky a tím byl v podstatě jediný dravec schopný ovlivnit obsádku bílé ryby.
NPettar - Profil | Pá 21.2.2014 8:29:24
Pěkný článek. Já i vím o místech, kde boleni takhle provokují, ale bohužel se mi nepodařilo doposud žádného přelstít. Je pravda, že toho moc nenavláčím, takže to spíš bude tím, že to neumím:-) Ale třeba jednou si nějakého zblízka prohlédnu. A i blíž, než když mi jen drká do vlasce u feedru u břehu:-) Někdy si myslím, že to dělá schválně!
NValuček - Profil | Pá 21.2.2014 8:03:02
Další velmi pěkný článek od Ospreye, po dlouhé době. Je to nejlepší autor spolu s Rozsypalem, který ho, bohužel, "nahradil". U nás na menší řece to probíhalo zhruba tak - jeden čas se mimořádně rozmnožily oukleje a skvěle se jim dařilo - na plavanou a mastňáky už nebylo skoro možné chytat, pak se buď vysadil nebo jinak dostal do vody bolen. Rostli výborně, bylo jich dost a ouklejí začalo ubývat. Postupně začalo ubývat i bolenů, a te´d je stav asi takový, že ouklejí je už zase málo, a bolenů už taky jen menší množství, semtam velkej nad 70 a pak slabí hladoví malí. I tak ale zjara člověk sedí u vody, a najednou kolem rákosí rychle projede slabý menší bolen, brousící po odrůstajícím potěru. Myslím si, že ačkoliv za to nemůže, tak má na svědomí dost maličkých štik, které se vysazují do vody jako "rychlené", to jest tak 3 cm a možná i těch ročních malých candátků. Pro rybičkáře je to opravdu frustrující, když klidně i jen jeden loví hned tam, hned o jakej kus výš proti proudu, pak se zas vrací, a lidi sedijou nad nehybnejma kačenama. Napodzim sem byl jen na kus řeči u kamaráda, který seděl v malé zátoce blízko pod splavem, všude lítaly maličké oukleje, které zde byly najeté, pod nima se neustále dělaly víry, on měl obě na rybičku - jednu dokonce nahodil jen na háčku bez zatížení, ale kdepak zabrat. Stále sme dumali, co to je, až nakonec jeden slabej bolen skoro vletěl v čisté vodě až do břehu. Viděli nás a naprosto je to neovlivnilo. V rozumné míře ale do vody určitě patří - a to teď u nás už je.