NVítek - Profil | Po 2.12.2013 14:12:08
dobře, že je tahle diskuse demokratická
NVítek - Profil | So 23.11.2013 23:56:56
vidím, že mloci zmlkli
NVítek - Profil | Po 18.11.2013 0:22:48
strejka >> ty jseš chytrej málem jako rádio a internet dohromady - - jen by si měl zkusit pochopit, že my se zabýváme návratem živočišného druhu do jeho přirozeného prostředí, zatímco tvoje rybičkářské názory jsou asi tak z perspektivy mloka.
NVítek - Profil | Po 18.11.2013 0:10:33
Drozďák >> ta tvoje sebereflexe sedne, taky tě tak tipuju
NVítek - Profil | Po 18.11.2013 0:07:34
Fanatiky záchrany potočáků netřeba zachraňovat. Naštěstí se příspěvek týká návratu lososů, kde hnědě kropenatí kazim*rdi - snad by se jim dalo říkat mloci - nemají šanci.
Nstrejka - Profil | Ne 17.11.2013 18:23:11
Já myslím, že je to dobře. Za prvé díky tomu nerybáři začínají jako cennou část přírody i ryby, tedy nejen vydry a černé svině. Možná se to nikdy nestane, ale pokud ano, tak podpora záchrany potočáků a lipanů ze strany široké veřejnosti se rozběhne jen díky tomuto základnímu kameni. Druhá věc je, že to z části (přiznávám, neznám poměr nákladů Svazu a nerybářů) placené lidmi, kteří stojí mimo rybařinu. Pokud se někomu podaří přesvědčit fanoušky letectví, že štika vypadá jako stíhačka, a proto by na ní měli přispívat, tak mu zatleskám. Prostě každá kačka zvenčí, která tak nebude chybět na něco jiného, je dobře. A ač jsem zastánce rozdrobení správy revírů a zrušení monopolu Svazu, tak faktem je, že xy MO nebude mít takovou sílu reintrodukci lososů, jehož rybářský potenciál je v nedohlednu, ufinancovat a zorganizovat. V tom má Svaz velkou výhodu a jsem rád, že si ji uvědomuje. Až si jí začne uvědomovat i u MVE, vůči povodí, vůči MŽP, ochranářům, svým členům, fondům EU atd., tak možná nebude muset v budoucnu ani vyklidit pole...
NPike - Profil | Ne 17.11.2013 18:04:21
Drozďák >> pan básník asi hledá inspiraci a něco si šlehnul, to by vysvětlovalo ty jeho příspěvky.
NDrozďák - Profil | Ne 17.11.2013 17:51:14
Vítek >> ale je. Blb ovšem jiné mít nemůže....
Za mě vše
NVítek - Profil | Ne 17.11.2013 14:38:37
Vážně nechápu bědování, především od muškařů nad úbytkem pstruha obecného a lipana podhorního - - asi za to může stres, jak se jim pořád zapichují mušky do drštiček... Jiné vysvětlení zatím není!
NVítek - Profil | Ne 17.11.2013 11:38:21
Drozďák >> taky se mi zdá, takhle hysterčit můžeš jenom ty )))
NDrozďák - Profil | So 16.11.2013 17:24:52
Vítek >> .................
za víc ten koment nestojí.
NVítek - Profil | So 16.11.2013 11:13:51
Drozďák >> nebuď hysterický, pstruhů a lipanů jsou mračna
NDrozďák - Profil | Pá 15.11.2013 10:36:25
hraji >> já snahy o návrat lososa do ČR nehaním.
Jen se ptám, jestli je výsledek v intenci očekávání a vynakládaná snaha i finance jemu adekvátní.
A taky se ptám, zda li nám nehrozí nebezpečí, že nám sem sice vytáhne a vytře se pár set kusů lososa /nic proti tomu, je to hezká představa/, ale dostaneme pro změnu na červenou knihovnu potočáka a lipana.
Ptám se, zda li není lepší košile, než li kabát.
Otázkou je, zda li by peníze pak byly použity skutečně tam, kde je třeba, tedy žádné zhovadilé násypy lomového kamene, rovnání řek a koryt, ale důsledná revitalizace těch toků, kde původní salmonidi trpí nejvíce.
A vlastně si sám odpovím, poněvadž nejsem naivní a vím, že je to v dohledné době utopie. Pak je skutečně ta reintrodukce lososa mnohem lepší nápad.
NLauri - Profil | Pá 15.11.2013 10:18:21
hraji >> bez mediálního humbuku se Ornela Štiková a její matka ani nevyserou. Dnes to bez médií prostě nejde. Jinak s tou Sisifofskou prací co se týče návratu lososů k nám souhlasím
Nhraji - Profil | Pá 15.11.2013 10:04:51
Naskýtá se akademická otázka. Co je lepší, zda vynakládat prostředky na návrat lososa do Kamenice a možná i do jiných našich vod a nebo na MRKu zasvěceně diskutovat, jak je to marné a pošetilé konání?
Já věřím, že pokud se třeba jen pár lososů vrátilo zpět, udělalo se něco dobře. Uznávám, těch pár kusů je kapička v moři, ale každé moře se skládá z kapek. Nikdo nemůže vyloučit, že se byť jediný pár skutečně najde a v Kamenici se vylíhnou první strdlice. I pro tuhle malou naději se asi vyplatí se snažit. Jde mi o ryby jako takové, mediální humbuk kolem toho bych nechal stranou.
Nretrívr - Profil | Čt 14.11.2013 18:23:05
b.gun >> Poučení. Aspoň si stále uvědomuješ, kde žiješ a jak výborně ty zelený jedou.
NVítek - Profil | Čt 14.11.2013 18:18:55
nač zatahovat do polabí hlavatku, je tu nepůvodní a jenom ničí ekotyp
Nrybomil - Profil | Čt 14.11.2013 16:16:13
pfly >> vydra co lapne zdravýho lososa 112cm v proudný vodě by musela být velká jak lední medvěd :§) Musel být poraněný, nebo nemocný.
V maličký sádce cca uprostřed města Havlíčkův Brod poranila X kaprů přes 5 kg ( lovila tam jak v akvárku ) ale žádnýho nemrtvýho nad 5 kg na led nevytáhla. Místní hasiči ji fotili z oknen služebny, jak s nima při tahání na led zápasí. Poraněný kapř pak uhynuli.
Nrybomil - Profil | Čt 14.11.2013 16:01:24
šmudla007 >> To sice mohli přetejkat hlavaticema, ale musela by se většina nadmírových brzy vylapat, bo potřebujou žrát na rozdíl od lososa denně. Podívej se do toho pitomýho Polandu a rozhlídni se tam po revírech. Uvidíš, že ty vody jsou specifický a obě fišle si tam až tak nekonkurujou. U nás je to trochu jinak. Vody pro jednu nebo druhou je málo. Hlavatku bych upřednostnil jen do hlubokých chladných stojáků, případně pár vhodných sekundárů, tam kde nikdy nebude přeštikováno ( ostatně tak se to převážně doposud dělá a těch pár desítek tisíc trdlic je tak akorát ).
Otázka druhá je, že 95% jich vymasí pitomci jako větší duhoně.
Nšmudla007 - Profil | Čt 14.11.2013 15:20:09
Soulfish >> lovit je můžeš, akorát je nesmíš zapisovat. ale vlastně aji zapsat je můžeš, oni to RS neřeší, ani jesena ani mníka. Mojo v Jižních čechách si mníky sbírá do jezírka aby měl grupáč fotku více kusů, a pak je jde pustit zpátky do revíru. Tak někdo jinej zase bude do jezírka sbírat nezapsaný lososy a pak je vypustí zpět.
Až se lososi přemnoží tak bude stačit vyškrtnout z BP ČRS větičku, než přepisovat zákon.
Kormorána vyšrtli a to na deset roků stačí. Za peníze investovaný do lososa mohli řeky překypovat hlavatkama stejné velikosti a v tisícihlavých počtech.
Nb.gun - Profil | Čt 14.11.2013 15:02:18
Soulfish >> Přesně tak.
NSoulfish - Profil | Čt 14.11.2013 14:42:21
b.gun >> díky za upřesnění :)
stejně tak bylo přislíbeno zařadit mníka mezi normálně lovitelné ryby a kde nic tu nic už několik let
Nb.gun - Profil | Čt 14.11.2013 13:03:55
Soulfish >> Jen drobná technická poznámka, losos obecný paradoxně není zvlášť chráněným druhem živočicha dle zákona, on je "jenom" dle bližších podmínek ČRS celoročně hájený.
Ona totiž vyhláška k provedení zákona o ochraně přírody a krajiny, která vyjmenovává zvlášť chráněné druhy živočichů, jejichž životní prostředí a cyklus (a vše, co s tím souvisí) nesmí být narušeno, vznikala v roce 1992, kdy byl losos považován na území ČR za druh vyhynulý. A i když se píše skoro rok 2014, nebylo MŽP schopno od té doby onen seznam v tomto ohledu aktualizovat a doplnit jej tam. A to i přesto, že zde již dlouhá léta probíhají oficiální programy na jeho reintrodukci na území Čech (ponechme stranou, jakým způsobem a s jakými výsledky).
NVítek - Profil | Čt 14.11.2013 12:38:34
Soulfish >> to je ale vážná chyba!!! jestli bychom neměli žalovat Českou republiku za genocidu přírodních organismů? chci chytat lososy!
NSoulfish - Profil | St 13.11.2013 16:28:17
Vítek >> to je možné, ale jakožto chráněný druh nemůže být loven cíleně ;-)
Nstandas - Profil | St 13.11.2013 16:21:53
moc pěkné tak ještě vystavět rybí přechody a vítej losos i u nás:-)
NKrtek11111 - Profil | St 13.11.2013 16:00:34
Už nachází a ji mrtvé kusy,asi vydry:(
NPr3v1t3k - Profil | St 13.11.2013 15:51:04
Knapík >> no taky se mu říká kyselá držka:-) jo znam tam se opíjím na kole u hřiště když jedu do brodu někdy:-) mam tam dole v udoli chalupu sudetonemeckou skolu starou primo v josefove huti dole! Jinak s rybama je to zalostny no bohuzel...ale je tam krasne:-) muj deda bejval rybar umrel par let zpatky nejakej Kubak velkej tlustej hrmotnej chlap:-)
NVítek - Profil | St 13.11.2013 15:12:56
Soulfish >> na Labi už chytili
NKnapík - Profil | St 13.11.2013 11:51:02
Pr3v1t3k >> to už bych tam dneska čekal víc štik než potoků, já tam u čerňáku letos taky byl, krásná tůňka, tak si říkám, jo tady bude ..., no a koukám, na druhý straně hupky hupky, celá rodinka norků, hezky byly, o tom žádná, ale rybka taky žádná.
V Huti je bezvadná ta stará hospoda, akorát chlápek je poněkud nevrlý :-)) V Damnově to neznáš ?
NSoulfish - Profil | St 13.11.2013 11:05:45
Vítek >> to můžeš už teď - akorát ne u nás !!!!
NPr3v1t3k - Profil | St 13.11.2013 10:58:52
Knapík >> chodil jsem z Josefovy huti dolu az k cernymu mlejnu a pak nahuru az do karoliny doliny....vejlet ze by se tenkrat masar zblaznil:-) dneska je tam porad hezky, ale ve vode prd...
NVítek - Profil | St 13.11.2013 9:50:44
Holt vydra příborem nežere :D Dobře, že se o sebe postará a nesomruje o sociální dávky.
Npfly - Profil | St 13.11.2013 9:49:11
hraji >> Ale no tak...Sklouzáváš na tenký led.Řekl jsem svůj názor,pokud s tím nesouhlasíš je to tvůj boj,ale já si za tím s tím zarybňováním stojím.
NVítek - Profil | St 13.11.2013 9:46:42
Tady je zase plevel keců - - -
Mě by zajímalo, kdy už konečně budu moct chytat lososy!!!! Na udici!!!!!
Nhraji - Profil | St 13.11.2013 9:43:48
pfly >> když on je každý u počítače chytrý jak stádo opic. To se to zpětně kritizuje a vynášejí soudy, co? Ono totiž je potřeba vždy něco nejprve zkusit, aby se dalo potom říct, ne, tohle nejde, zkusme něco jiného.
Samozřejmě jsou na MRKu takoví, co ví všechno dopředu, jen to tají, aby mohli dělat v diskuzích ty chytré a zkušené. To je bohužel i tvůj případ.
Nretrívr - Profil | St 13.11.2013 9:32:31
pfly >> Tak nějak jsem to myslel i já.
NKnapík - Profil | St 13.11.2013 9:21:51
Pr3v1t3k >> taková ta Mže byla parádní, dneska tam o potoka člověk skoro nezavadí, dvakrát do roka tam někam prdnou duháky, tam na ně pak lidi najedou a říkají, jaká je to paráda, jako v pohádce. Ale to, že je v tý vodě po čtrnácti dnech houno, to už jim jaksi uniká. Krásný procházky to byly přes Svojšín, Ošelín a Josefovu Huť, někdy na Kosák, jindy na Hamerák ...
Npfly - Profil | St 13.11.2013 9:06:47
mlíčnák >> Abychom si rozuměli,není špatně zarybňovat.Ale zarybňování druhem,který se v toku neudrží mi nepřijde moc produktivní i kdyby tam nakrásně před x lety byl.Podmínky se přirozeně mění a s ním i skladba rybí populace.Nelze brát jako dogma,že když tam bylo spousta lipanů před 10-20lety,že tam musí být i kdyby to mělo stát balík.Pak je lepší se vědovat druhům,které v tom daném toku prosperují.Určitě se práci se zarybňováním věnuješ,tak víš kam mířím.
Nretrívr - Profil | St 13.11.2013 8:50:04
mlíčnák >> Já Ti rozumím, sám jsem několik let chodil na lov matečních potočáků a naše organizace vyprodukovata v té době 400 - 600 tisíc plůdků. Vypouštějl jsem je i to sběračkou.Ale toto snažení bylo podpořeno úpravou jízků a dohledem nad potoky, kam se vysazovali, či rybníčků, odkud se pak vysazovali dvouročci a tak.
Nretrívr - Profil | St 13.11.2013 8:45:57
Šámik >> Pný souhlas, něco je špatně, tedy je toho moc špatně a je otázkou, kolik se dá ještě zachránit.
Nrybobuch - Profil | Út 12.11.2013 20:58:21
No a na těch malých potocích je norek a vydra absolutní zkáza. U nás na potoku je sežrané vše nad 20 cm. Volavky jsem tu moc neviděl.
Nrybobuch - Profil | Út 12.11.2013 20:55:42
Můj osobní názor je ten, že vybudování čístiček na malých dědinách a následné vypouštění jejich vod způsobilo koncentraci určitého znečištění. A to docela likviduje život pod čističkou. Dřive ty trativody měl každý na svém pozemku a do potoka se toho dostalo míň.
Nrybobuch - Profil | Út 12.11.2013 20:50:25
Revír, o který se stará hraji, je díky jeho příčiněním zcela exklusivní revír s obsádkou klasických říčních ryb.
Nrover - Profil | Út 12.11.2013 19:15:08
mlíčnák >> Na vlastním, a za vlastní, bys neměl potřebu, něco takového fotit. Jinak OK ...
Nmlíčnák - Profil | Út 12.11.2013 19:10:54
retrívr >> Já nebečím . Počet hajzlíků na toku neovlivním , tak aspoň se snažíme něco do vody dat .
NŠámik - Profil | Út 12.11.2013 19:09:13
retrívr >> Něco je špatně. Hurikány,záplavy. Příroda se bouří. A člověk je vlastně chudák. Jak nemá 23 stupňú v pokoji,tak má chřipku,jídlo umí přivézt jen z Kauflandu. Bez zbraně ho sežere pes. Moc šancí nemá.
Nrover - Profil | Út 12.11.2013 19:02:41
mlíčnák >> Nechci tě nijak stresovat, ale odpověď sis dal vlastně sám. Myslíme pouze na sebe ... :-(
Nretrívr - Profil | Út 12.11.2013 18:59:24
mlíčnák >> Ale právě ty " naše podmínky" jsou myslím tím, co vše narušilo.Ono to bylo v každé době jiné, jen se to prostě naskládalo a my brečíme.
Nmlíčnák - Profil | Út 12.11.2013 18:50:25
rover >> Nevím jak to udělat . Nejezdit autem , nesvítit , nekadit a neprat prádlo :-))
Nmlíčnák - Profil | Út 12.11.2013 18:47:46
retrívr >> Podmínky asi moc neovlivníme . Voda se nám ztrácí před očima , čističky spíš nebyly a ryb bylo více .
Nrover - Profil | Út 12.11.2013 18:38:38
mlíčnák >> Začínáš rozumnět, ...určitě ne, jen pro "začátek" zasadit se o to, aby ty lidské "pseudovýdobytky" přestaly škodit přírodě. :-)
Nretrívr - Profil | Út 12.11.2013 18:35:59
mlíčnák >> Jsi mi asi úplně nerozuměl.Právě Ti nadšenci asi vybudovali podmínky.Myslel jsem, že základem je právě vytvoření prostředí.Asi když vysadím potočáky / něco o tom vím, jsem od Jizery nahoře/, nechám tu norky, neudělám čističky, a pět hnízd volavek, pak můžu vysazovat co chci a kolik chci. např. jen díky jedné čističce na fabrice se dostal pstruh po vodě o několik km výš po vodě a to se pomáhalo jako standart. Tak asi tak jsem to myslel.
Nmlíčnák - Profil | Út 12.11.2013 18:34:33
hadr kapr fakr boy >> Flying trout - 12.11.2013 18:29:59 >> Hlavatka sem moc nepatří , jen do povodí Dunaje . Rád bych se s ní třebas potkal někde pod splavem na Moravě :-))
Nxmac - Profil | Út 12.11.2013 18:34:04
hadr kapr fakr boy >> Flying trout - 12.11.2013 18:29:59 >> Hlavatka u nás nemá téměř co dělat, rozdíl mezi ní a lososem je ten, že tu celoročně mydlí řeku, kdežto losos sem jezdí jen na kopulaci :) ... Tudíž hlavatka asi maximálně do dyje ..
Nmlíčnák - Profil | Út 12.11.2013 18:32:28
rover >> Mám skočit pod vlak ? To abych přírodě odlehčil :-))
NFlying trout - Profil | Út 12.11.2013 18:29:59
přesně, dřív jsem vydru nepotkal, teť jich potkávám docela hodně a to si myslim, že jsou to i opatrná zvířata ... kormorán je na každym rohu, nevim jak je myslivci bouchaj, každopádně zobák případně na podporu koupím, i brokovnice bych se chopil ... volavky - všude ...
Jinak co se lososa týká, tak bych se věnoval pstruhovi obecnýmu a lipanovi ... já po lososovi netoužim, to radši hlavatku.
Hlavatku někdo řeší nebo ne? Jak je to sní? Jen v pár větách ať tu nejsme OT.
Nmlíčnák - Profil | Út 12.11.2013 18:29:15
retrívr >> Myslím že se mýlíš . Díky pár nadšencům třebas přežil potočák rok 2000 . A za tím si stojím . Jo můžeme se na to vys..t , ale co pak ?
Nrover - Profil | Út 12.11.2013 18:28:39
mlíčnák >> Stále se pleteš, ...přemnožil se člověk ! "Ostatní " tím pouze trpí, ... viz.níže retrívr.
Nretrívr - Profil | Út 12.11.2013 18:23:12
Rovnováha v přírodě je velmi křehká věc, to snad víme všichni. Místa s" rovnováhou" jsou dnes v civilizivaných oblastech vzácností.Myslím, že je částečně možné své chyby nahradit, je to však komplexní problém s dlohodobou přípravou, ve kterém pomoc jednomu " druhu " moc neznamená. To je můj osobní názor.
Nmlíčnák - Profil | Út 12.11.2013 18:22:39
rover >> Konkrétně třebas bobr tu ten prostor nemá ale díky " kompetentním dementům " se nějak přemnožil . Vysazování vyder je taky hodně " kompetentní " .. Takových fotek z okolí Ti nasázím tři rytě ..
Nrover - Profil | Út 12.11.2013 18:08:31
mlíčnák >> Každý "nekompetentní " zásah člověka vůči přírodě, se mu x násobně vrátí, v negativním slova smyslu. Mluvím obecně, nějaký hraji či kdo, v tom nehraje vůbec žádnou roli, ...zvíře si svůj "životní prostor" chrání, člověk jej, svou "cílevědomou" prací, pouze ničí. Tzn., že např. vydra, kormorán, bobr a pod., nenesou absolutně žádnou vinu. Člověk velmi rád přetváří, ...pak toto břemeno musí bezezbytku přijmout, ať to stojí, co to stojí !
NKreja - Profil | Út 12.11.2013 18:08:17
Mates PB >> u nás by mohl máme tloušťů plnou přehradu v zátokách stojí celá hejna a nikdo je nechytá do budoucna to nebude dobré pro potěr
Nmlíčnák - Profil | Út 12.11.2013 17:56:08
rover >> Aha , takže snaha Hrajiho organizace posílit druhy ryb žijící v revíru odjakživa je špatně ? ... Asik su natvrdlý ...
Nrover - Profil | Út 12.11.2013 17:44:01
mlíčnák >> V tom případě by by příroda znásilňovala sama sebe. Chápat "pravdu" je opravdu těžké ...
Nmlíčnák - Profil | Út 12.11.2013 16:44:27
pfly >> Vodu znásilňují vydry a kormoráni píše Hraji . Musíš si to líp přečíst ...
NPr3v1t3k - Profil | Út 12.11.2013 16:35:15
pfly >> a co kdyz tam prirozene lipan byl, pak to clovek zkurvil, pak tam zase taknejak byl a ted tam zase nejni? Z toho je jeden blbej....
Npfly - Profil | Út 12.11.2013 16:12:51
hraji >> Neznám vaše vody,ale pokud se tam lipan neudrží tak nevidím důvod ho tam sadit znovu.V tom je ten klíč,nesnažit se znásilňovat přírodu k obrazu svému,ale snažit se podporovat přirozený stav.