Zadlužení rybáři?

Diskuse k bleskovce Zadlužení rybáři?

Autor diskuse: Pitris - Profil , 2.8.2012

Půjčili jste si někdy na koupi rybářských potřeb?

A) Ne, nikdy, půjčil bych si jen ve výjimečných případech a na důležité věci, ne na koníček.66%

B) Ne, ale uvažoval/uvažuji o tom.4%

C) Ano, neměl jsem problémy se splácením.27%

D) Ano, měl jsem problémy se splácením.3%

Od 2.8.2012 hlasovalo 165 čtenářů.

176 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NMartin M. - Profil | Pá 3.8.2012 21:49:44

Pitris - >> diskusi zamykam. Pokud se rozhodnes to tu procistit tak, aby zde nebyly urazky nabozenstvi a fyzicke vyhruzky resp. prani cizi fyzicke ujmy, tak to udelej a pak se mi ozvi. Kazdopadne malamut tu bude mit i pak cervenou a je asi tak 1mm od definitivniho vyhazovu z MRKu.

    Nmalamut - Profil | Pá 3.8.2012 21:37:04

    Lukas J >> jak jsem již předeslal, doufám, že vstoupíš do kontaktu s někým, kdo tě stluče tak, že tě nepoznaj ani po hlase.

      Nkožich007 - Profil | Pá 3.8.2012 21:34:21

      Lukas J >> souhlasím s tebou v tom že je tady problém a to velkej s finannční gramotností obyvatel, ale nepřijde ti (nevím tedy jak v tvé profesi) že nejvíce jsou zadluženi ti kteří v podstatě pro stát moc nepracujou a žijou na našich příspěvcích. Jak zde již níže někdo napsal, bylo by dobré pokud by ten kdo dává půjčku musel fungovat jako banka a to ověřit si zda ten žadatel vůbec na to má (i když na velkejch půjčkách na dlouhou dobu to není moc dobře možné). Člověka na jedné straně vyhodí z banky a tak si zajde za nějakou společností ala provident a ten mu ty prachy vklidu dá a je mu jedno jak to dopadne a potom jde o tvůj business.

        NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 21:31:46

        Bláža >> zlatá slova. Kdyby v zákoně bylo, že když poskytneš úvěr nemajetnému, tak máš právo na vrácení poloviny půjčené částky, dali by si mnozí pozor, kam ty peníze hážou lopatou.

          Nkožich007 - Profil | Pá 3.8.2012 21:30:13

          Bláža >> ne to nemusíš, normální lidi pochopí co si tím chtěl říci a i to že pan Baťa byl velice nadčasoví a měl dobré myšlení a bohužl s tímto i maximální pravdu.

            NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 21:29:22

            malamut >> Právě proto, že vstupuji do kontaktu jak s věřiteli, tak dlužníky, se soudy, tak novináři, tak i laickou veřejností, mám na rozdíl od tebe možnost udělat si na věc komplexní názor. Blesk nečtu a na TV Nova se nedívám.

              NBláža - Profil | Pá 3.8.2012 21:28:34

              Lukas J >> Jistě, ale vysvětli těm, co neuměj ani pořádně počítat, že si na tu půjčku nevydělaj.....

              Za tyhle klienty by měli být trestáni dealeři, kteří jim tu půjčku zprostředkovali, neb oni moc dobře museli poznat, že na to mít nebudou, a že ty klienti to vůbec rozumem nepobírají.

              Ale to je honba za provizemi.....

                Nmalamut - Profil | Pá 3.8.2012 21:27:00

                Lukas J >> ty, při tom, čím se živíš, bys jméno pana Bati neměl vůbec vyslovovat, natož jej jakkoliv hodnotit. Ale ty jsi morálně tak nízko, že ti to ani nepřijde blbý.

                  NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 21:23:51

                  Bláža >> JJ, krouhli to v březnu, teď je čas, aby stát začal pracovat na tom, aby vůbec zadluženost nevznikala, protože finančně negramotné obyvatelstvo se bude zadlužovat pořád. Bodová represe je sice hezká věc a v tomhle ohledu ji plně schvaluji, ale bez prevence je to boj s větrnými mlýny.

                    Nmalamut - Profil | Pá 3.8.2012 21:23:13

                    Bláža >> však je to jedna verbež.

                      NBláža - Profil | Pá 3.8.2012 21:22:48

                      kožich007 >> Ano, jsem to cucnul z toho odkazu níže velmi mi padlo do oka, jsem tam měl dát copy....

                        NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 21:20:51

                        moskyt >> Holt Baťa byl chytrý finančně gramotný člověk a nikomu nevadilo, že to byl kapitalista a že byl bohatý. Bez kapitalistů by to obyvatelstvo práci nemělo. Víc takových.

                          Nkožich007 - Profil | Pá 3.8.2012 21:20:46

                          Bláža >> tohle je hláška pana Bati, tedy pokud se nepletu tak už sem to někde četl.

                            NBláža - Profil | Pá 3.8.2012 21:18:20

                            moskyt >> Tenhle bod by měli dát nad vchod do parlamentu, aby si to četli každej den.....

                            Příčinou krize je morální bída. Přelom hospodářské krize? Nevěřím v žádné přelomy samy od sebe. To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek. V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi. Hrozím se důsledku tohoto omylu. V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující, dělat to, co nás pozvedlo z poválečné bídy, pracovat a šetřit a učinit práci a šetření výnosnější, žádoucnější a čestnější než lenošení a mrhání. Máte pravdu, je třeba překonat krizi důvěry, technickými zásahy, finančními a úvěrovými ji však překonat nelze, důvěra je věc osobní a důvěru lze obnovit jen mravním hlediskem a osobním příkladem.

                              NBláža - Profil | Pá 3.8.2012 21:15:55

                              malamut >> Takovejch tady je, a ještě si honosně říkají politická reprezentace...... ;o(((

                                Nmalamut - Profil | Pá 3.8.2012 21:11:45

                                Bláža >> prostě inkasují, aniž by vytvořili adekvátní protihodnotu, jsou to paraziti.

                                  NBláža - Profil | Pá 3.8.2012 21:10:03

                                  Lukas J >> Vyčerpávající odpověď.... Myslím, že v nedávné době padlo nějaké omezení o výši těch palmárních náhrad, či jak se to vlastně jmenuje.... ;o)))

                                  I tak si ale myslím, že na to rozhodně tratit nebudou, papíry měli stále stejné, a vyplňovali jen hlavičky, takže to zručná sekretářka zvládla sama..... Nemuseli nic složitě vymýšlet, ale jen inkasovat....

                                    Nmalamut - Profil | Pá 3.8.2012 21:05:12

                                    Lukas J >> ty jsi prostě vzorový produkt tohoto zvyjebeného židobolševického Systému, nezbývá, než doufat, že tě někdo co nejdřív při výkonu tvé "práce" srazí ze schodů.

                                      NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 21:03:06

                                      malamut >> V tom případě je Slovensko civilizovaná země, protože tam před několika lety stát značně redukoval pravomoci exekutorů, čímž se exekuce staly neúčinnými. Věřitelé se tam neštítí zapalovat dlužníkům auta ani jiných mimozákonných praktik. Právě proto byl v roce 2001u nás exekuční řád přijat, tedy aby stát ochránil dlužníky před svépomocným a neregulovaným vymáháním věřitelem samotným.

                                        NNICKLOTERS - Profil | Pá 3.8.2012 21:02:50

                                        Lukas J >> Nezastávám se dlužníků to opravdu ne.....Ale exekutoři to je jeden z největších ksindlů v naší republice.......A to ti říkám hodně upřimně a hodně slušně.....

                                          NBláža - Profil | Pá 3.8.2012 21:01:35

                                          malamut >> Tento systém je opravdu na ho-vno, když mají nekalé živly větší právní ochranu, než poškození. Ochrana soukr. majetku na nule, na mém oploceném pozemku nemá nikdo cizí co dělat, a měl by nést plné následky, ať už jsou jakékoliv, pokud se mu tam stane cokoliv .

                                          To ani nemluvím o tom, když by mi vlezli do domu.

                                            NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 21:00:10

                                            Bláža >> Máš samozřejmě pravdu, ale vymáhání pohledávek dopravních podniků nikdy nebyl exekutroský byznys, ale hlavní zisk z toho měly dopravní podniky a advokáti, kteří od nich ty pohledávky zkupovali, protože dosud platilo, že když advokát podal žalobu na zaplacení, byl mu za žalobu pro tisícovku přiznány šestitisícové náklady+ další náklady si nárokoval za zastupování věřitele, pokud následně podal návrh na exekuci. Vymožitelná je jen každá pátá pohledávka dopravního podniku, v dalších čtyřech exekutor musel exekuci provést, ale její náklady nesl ze svého, přestože z pohledu daňového práva je exekuce službou, tak exekutor není oprávněn požadovat po věřiteli ani úplatu za její provedení, byla-li bezvýsledná, ani odmítnout přijetí návrhu na nařízení exekuce. Naštěstí se našemu úřadu daří držet se stranou od vymáhání dopravních podniků.
                                            tí. V posledních letech se však soudní i exekuční praxe začala potýkat s nešvarem, který by se dal nazvat palmárním byznysem. Jeho podstatou je, že účelem soudního řízení není ani tak vymožení žalované pohledávky, jako spíše dosažení výrazného prospěchu žalobce z přisouzené náhrady nákladů řízení a stejně tak i dalších nákladů za právní zastoupení při nařízení exekuce a v průběhu exekučního řízení. Vymáhajícím věřitelem je většinou postupník, který pohledávku odkoupil za částku přesahující její nominální hodnotu. Každou jednotlivou pohledávku uplatňuje v samostatném řízení, čímž nejen že dochází k nadměrnému zatížení soudů, ale především k nadměrnému a nijak neodůvodněnému zatížení samotného žalovaného těmito umělými výdaji vzniklými při pro žalovaného šikanózním uplatňováním práva. I zde nadále pro rozhodování o nákladech řízení platí shora uvedená zásada procesního úspěchu ve věci. Střetávají se tu v podstatě čtyři zájmy.
                                            Prvním je zájem veřejných rozpočtů měst a obcí a jimi zřízených právnických osob jako jsou například dopravní podniky a nemocnice, které mají povinnost spravovat majetek s péčí řádného hospodáře a pohledávky vymáhat. Obecně vymahatelnost komunálních pohledávek je hodně nízká, stojí to čas a zřízení vymáhacího oddělení si žádá zaměstnance. V případě, že vymáhat nebudou, peníze jim budou někde chybět, nebude se odklízet sníh nebo vyvážet komunální odpad, nebude dost městských strážníků, nebudou se opravovat veřejná prostranství apod. Když někdo přijde a nabídne jim, že pohledávky odkoupí hned a za 130 % nominální hodnoty, prodají je, protože si splní povinnost, kterou jim zákon ukládá, a nikdy nemohou dosáhnout ani srovnatelného výsledku, pokud si budou pohledávky vymáhat sami. To je třeba na rovinu říci.
                                            Druhým zájmem je zájem toho, kdo pohledávky koupil, aby z toho něco měl, když vymůže třeba jen každou pátou z nich. V případě dluhů na nájemném může postupník spekulovat na rostoucím poplatku z prodlení, u pokut za černou jízdu ale jediným zdrojem navýšení pohledávky jsou přísudky advokátů u soudu.
                                            Třetím zájmem je zájem státu, konkrétně moci soudní na tom, aby soudnictví nebylo zavaleno neúměrným nápadem žalob, které lze označit za uměle vyvolané v zájmu dosažení onoho advokátního přísudku nákladů řízení. V důsledku tohoto pro soudy balastního nápadu věcí pak soudy nestíhají poskytovat skutečnou ochranu právům a dochází tak k průtahům v ostatních řízeních. Spadá sem i zájem exekutorů, aby nebyli zavaleni bezvýslednými exekucemi, jejichž náklady by museli ve světle již zmíněné judikatury Ústavního soudu nést ze svého a měli prostor k vymáhání práva tam, kde i společnost jejich činnost ocení.
                                            Čtvrtým a z pohledu ústavního práva nejzávažnějším zájmem je ochrana dlužníka a jeho právo vlastnit majetek. Ano, na začátku byl jeho dluh nebo několik dluhů vůči onomu dopravnímu podniku, ale k uplatnění tohoto práva by stačila žaloba jedna, ne pět samostatných. Stejně tak, pokud nezaplatí dobrovolně ani na základě rozhodnutí soudu a má na něm být právo vykonáno nuceně, postačí exekuce jedna. Asi shodneme na tom, že trest by neměl mít likvidační charakter, ostatně má civilní soudnictví vůbec trestat účastníka řízení za to, že nesplnil svůj závazek? Nenahrazuje pak neúměrně vysoký přísudek procesně úspěšnému žalobci charakter trestu? Konec úryvku z mé rigorózní práce.

                                              Nmalamut - Profil | Pá 3.8.2012 20:52:44

                                              Bláža >> v civilizovaný zemi by měl mít věřitel možnost použít jakýchkoliv prostředků k vymožení pohledávky (zapálení auta, domu, únos členů rodiny a podobně) a nebylo by potřeba tohoto exekutorského xindlu, který sleduje pouze své zájmy a značnou část z vymožené pohledávky, pokud z dlužníka nedostane i svou "odměnu", sežere sám. A židobolševický Systém tomu jen přihlíží a umetá pěšinu.

                                                NErva - Profil | Pá 3.8.2012 20:47:36

                                                Lukas J - Nejhorší je že exekutorům hodně nahrává stát který mlčí ,tudíž není problém ze 7 korunového dluhu udělat 30 tisíc ,ale to asi znáš z praxe jasan spoustu lidí si za své dluhy můžou sami když nechtějí řešit svou fin. situaci ,nebo vytloukají klín ,klínem,ale je taky spoustu lidí kteří jsou v tom nevinně a je otázka času kdy to " dlužník " neunese a bude třeba o 1 nebo víc exekutorů méně :-))

                                                  NBláža - Profil | Pá 3.8.2012 20:44:31

                                                  Petan600 >> To je většinou problém našich záměrně děravých zákonů. Po revoluci jsme neměli platit parlamentní lůzu, ale radši pořádné překladatele a pár právníků, kteří by přeložily dlouhodobě vyzkoušené a ověřené zákony od našich západních sousedů a bylo by mnohem méně problémů. Ale máme co máme přikrádající politiky a jejich kamarády...

                                                    NPetan600 - Profil | Pá 3.8.2012 20:37:21

                                                    Bláža >> Ono z obyčejných lidí to vymahají snáze.Celej dnešní kapitalistickej system stojí za jedno velký ho.no a je založenej na vykořistování lidí a hromadení majetku pro pár vyvolených korytářů.

                                                      NPvl - Profil | Pá 3.8.2012 20:37:04

                                                      Lukas J >> Jak je to teda možné že problém je i v záp. evropě i USA -jak píšeš Pá 3.8.2012 20:17:36 Tam gramontnost učí Jestli doibře chápu tvojí odp.

                                                        NBláža - Profil | Pá 3.8.2012 20:32:58

                                                        Lukas J >> Jistě konáš hodně záslužné činnosti, ale nezlob se na mě, ale připadá mi , že mnoho exekutorů se stále věnuje jednoduché činnosti. Vymoci od neplatiče třeba pokuty za 100Kč nemravné poplatky v řádech tisíců až desetitisíců korun. Je to jistě jednodušší a jistější, než vymáhat od opravdových lumpů.

                                                          NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 20:31:46

                                                          Petan600 >> jj, stát zanedbal finanční vzdělávání dvou socialistických a jedné postsocialistické generace. Rozhodně nespoléhejte na státní školství, protože dnes tam vyučují lidé, které finanční gramotnosti také neměl kdo naučit.

                                                            NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 20:27:26

                                                            malamut >> ok, děkuji za tvůj názor.

                                                              NPetan600 - Profil | Pá 3.8.2012 20:25:52

                                                              Lukas J >> Tak to je asi něco špatně...:-(

                                                                Nmalamut - Profil | Pá 3.8.2012 20:25:32

                                                                Lukas J >> na tvý kecy fakt nejsem zvědavej, za svým názorem si stojím, a myslím, že tu budu mít mezi slušnými lidmi značnou podporu, to, čím se živíš, je naprostý dno, prostě žumpa, a ty jsi její obyvatel. Již na mě nereaguj, kodex MRKu mi stejně nedovoluje napsat vše, co si o tobě a podobných cizopasnících myslím.

                                                                  NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 20:17:36

                                                                  malamut >> Upřímně, právo vymáhám už více než 4 roky, tak mě tvůj postoj neurazí ani nepřekvapí. Ano, dělám na exekutorském úřadě, protože této profesi věřím a je ve státě potřebná. Jen pro tvoji informaci "v důvodové zprávě k občanskému soudnímu řádu z roku 1963 se píše, že "výkon rozhodnutí postupem doby a vývojem společnosti zcela vymizí, neboť uvědomělý socialistický občan bude své závazky plnit dobrovolně." Nestalo se tak, přišla revoluce, nažhavily se tržní mechanismy a občany nikdo nenaučil zdravému ekonomickému uvažování. Ale to je problém jak u nás, tak v západní Evropě, tak v USA. Už 3 roky pravidelně přednáším rizika zadluženosti a finanční gramotnost na středních školách (představ si, že zadarmo), přednášel jsem o exekuční činnosti jak pro zaměstnance bank, VZP, sociálním pracovníkům, tak i na akci pořádané portálem Měšec.cz. Jsem členem Právní a legislativní komise Exekutorské Komory ČR, takže nikoli jen nějakým bezkrkým vymahačem bezpráví. . Opakovaně přispívám na téma exekucí do novin a proč? Aby se běžný český člověk probudil a uvědomil si, že pokud neumí ovládat dluh, tzn. nemá dostatečnou úroveň finanční gramotnosti, tak ať si nikde nepůjčuje, protože finanční dravci (nebankovní společnosti poskytující spotřebitelské úvěry), by ho ohlodaly na kost.
                                                                  Pokud si přečteš mé příspěvky níže třeba i naruby, tak nikde nepíšu o "póvlu." I těch, kteří jsou předluženi je mi líto, že je státní systém vzdělávání nedokázal připravit na život v soudobé společnosti, ale takový školský systém nenajdeš nikde. Proto jen konstatuji, že se není co divit, že se lidi dokáží zadlužit kdykoli a pro cokoli. Dlužníci, kteří jsou nejvíc ve s..čkách se exekutorů nemusí bát, protože nic nemají a žijí z dávek, které jsou nezabaviltené, exekuce jim nic nevezme, potrestán je věřitel, že byl tak blbý, že jim půjčil. Bohužel ale tito lidé neplatí ani nájem ani inkaso a to už je pak zátěž pro společnost a pracující lidi, na které stát tuto zátěž přenese. Pak jsou tu dlužníci, kteří měli dobrou práci a pár úvěrů, přišli o práci a půjčili si víc, než unesli a není cesta ven, ti v exekucích končí, někteří mají rozum a nějak to uhradí zavčasu, jiní naletí lichváři a exekuci vyplatí půjčou. Není to ale vina exekutora. Třetí kategorie jsou podnikatelé, kteří neplatí faktury úmyslně a právě kvůli nim bylo exekutorství zavedeno, protože jinak by vlastně žádný obchod nebyl, nikdo by s nikým nechtěl obchodovat, pokud by nedostal peníze na ruku, což v globální ekonomice moc praktické není. Když nekvete obchod, není práce pro zaměsnance a do kytek by šla celá ekonomika. Prostě pokud by byly zdravě nastaveny podmínky pro poskytování úvěrů a stát by zajistil odpovídající programy finanční gramotnosti ve školách, fungovali by exekutoři už jen jako finanční policie na ty, kteří by z běžného rámce vybočili a ne, že dnes exekutor podle zákona nemůže odmítnout vymáhání pohledávky ani tam, kde je dopředu jasné, že tím špatným článkem v exekuci nebyl dlužník, ale věřitel.

                                                                    NBláža - Profil | Pá 3.8.2012 20:16:27

                                                                    malamut >> Máš pravdu, exekutorům bych zabavoval majetky za neoprávněné exekuce, a že jich bylo. Je jim jedno, že věci, které zabavují vůbec nepatří těm, kteří jsou předmětem exekuce. Praví majitelé pak mnohdy nemají dovolání.


                                                                    A ty jejich úžernický poplatky to je kapitola sama pro sebe....

                                                                      NVendys 65 - Profil | Pá 3.8.2012 20:04:23

                                                                      Čus,reaguji na některé vaše názóry,ono je to těžké si udělat nějakou finanční zálohu,když se platí byt,auta atd a chasník dělá někde v kolbence u soustruhu za dvanáct,ale na druhou stranu si plno lidí nespočítá to,že jimdělá problémy ty půjčky utáhnout.Znám to z práce,kde je plno lidí co jsi berou mimořádnou zálohu před výplatou,protože nevyjdou a pak si veme půjčku a koupí si motorku.Myslím si,že si plno lidí za svou finanční situaci může samo.

                                                                        Nmalamut - Profil | Pá 3.8.2012 19:59:00

                                                                        Lukas J >> no, koukám ti do karty, takže hochu, nebýt blbců, co si berou úvěry a půjčky, co nemohou splácet, tak ty, a tobě podobný póvl nemá co žrát. Nemám rád blbce, co neumí hospodařit, stejně jako nemám rád exekutory, jejich přisíráky a Systém, který jim zaručuje pastvu na cizím neštěstí.

                                                                          NPvl - Profil | Pá 3.8.2012 19:56:41

                                                                          malamut >> Potom je vše v pořádku .

                                                                            Nmalamut - Profil | Pá 3.8.2012 19:55:03

                                                                            Pvl >> samozřejmě.

                                                                              NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 19:53:33

                                                                              malamut >> Tak samozřejmě jsou správně obě varianty a záleží na tom, z jakého pohledu to divák zpracuje. Jeden si řekne, aha, tady v tom díle mě tvůrci varují před komzumním životem. Druhý si toho nevšimne a jde si koupit taky karavan na úvěr a pak se jednoho dne diví, že má na krku hypotéku, na kterou už nemá, dluhy z kreditních , na které už nemá a z výplaty neživí sebe a svou rodinu, ale živí právě to auto na leasing a dům na hypotéku, které ho stahují zaživa z kůže, práce ho nebaví a zbyla mu už jen ta hospoda a kamarádi. Prostě stal se z něho Homer Simpson. Prostě Simpsnovy je třeba brát s rezervou. Zčásti ukazují na problémy společnosti (Alkaida, globální oteplování, kapitalistický zaměstnavatel, otec rodiny je věčně v hospodě, alkoholismus, obezita, půjčky atd...), živí je ale to, že se 95% vysílacího času divák směje.

                                                                                NPvl - Profil | Pá 3.8.2012 19:48:31

                                                                                malamut >> Je taky sprostý ?

                                                                                  Nmalamut - Profil | Pá 3.8.2012 19:46:41

                                                                                  Lukas J >> to byl jeden díl z asi pětiset, jinak je Homer vzorný manžel, otec a pracovník. Je to můj vzor.

                                                                                    NBláža - Profil | Pá 3.8.2012 19:37:03

                                                                                    meteor >> Nemyslím si, že by jsme neměli srovnávat blahobyt a platy s Němci. Však máme energie a výrobky prakticky ze stejného trhu a mnohdy dražší než u nich a naši dodavatelé se na to stále odkazují, ale jen ty platy tomu neodpovídají, teda pokud zase nemyslíš platy managerů velkých společností a politiků. To se jim pak zvyšují daně střední třídě, a ještě se bl-bci divěj, že lidi nakupujou stále méně, ale za co má většina nakupovat, když jim upír Kalous sebere i to poslední.

                                                                                      NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 19:35:34

                                                                                      malamut >> V jednom dílu měl Flanders obytný vůz na úvěr, tak Homer musel hned taky....prostě vlády tisknou peněz tolik, že ztrácejí na hodnotě dříve, než je stihneš vydělat a utratit. Proto žít na dluh se vyplatí. Vždycky totiž vracíš už levnější peníze, než sis půjčil. To je jen vyústění dnešní doby.
                                                                                      Když Homerovi narostly vlasy a povýšili ho, co udělal? Koupil nové auto, bazén, satelit a další nepotřebné sračky, když mu vlasy vypadly, šel zpátky na svoje místo a o všechno zase přišel. Tak žije většina populace.

                                                                                        Nmalamut - Profil | Pá 3.8.2012 19:29:02

                                                                                        Lukas J >> Simpsonovy nech na pokoji.

                                                                                          NLukas J - Profil | Pá 3.8.2012 19:23:16

                                                                                          Hmm, co taky čekat od národa, který žil 40 let v akvarijních podmínkách (práce pro každého, monotónní přísun krmiva), v roce 1989 se akvárium rozbilo, ale životu na souši se přizpůsobil málokdo.

                                                                                          Naopak s příchodem Dalasu, Knightridera, Simpsnových a dalších poblbaných pseudoseriálů se národ začal ucházet o životní úroveň "západu,." jen s tím rozdílem, že naše školství ani dnes neposkytuje vzdělání, které by lidi naučilo ovládat dluh. Někdo holt dokáže peníze vydělat, jiný žije pod své poměry a našetří si, jiný má vyrovnaný rozpočet, zbytek národa žije v dluzích. Otevřu noviny a vidím tři reklamy na bankovní úvěry, deset nebankovních a když ani to nestačí, tak tam jsou, půjčky bez ručitele, půjčky bez registru,NINJApůjčky, SMS půjčky, zboží na splátky a v neposlední řadě půjčky "who cares"...., vánoce na dluh, dovolená na dluh.

                                                                                          Je mi šumák, když někdo vezme a nezvládne spotřebitelský úvěr, je to stejně jeho máčka jako máčka toho, kdo mu úvěr poskytl, ale průser téhle společnosti jsou lidi, kteří svoji spotřebitelskou předluženost a nedostatek finanční gramotnosti přenášejí na pronajímatele bytů, dodavatele elektřiny, plynu, vody a další komunální služby, které bohužel za ně odserou ti poctiví. Majitel bytu je ve ztrátě, ztráty na komunálních příjmech nebo dluhy za inkaso nebo černý odběr musí doplatit už tak těžce daňově sdíraní pracující, kteří na rozdíl od nich žijí v režimu "koupím si to, na co mám." Pracující střední třída je pro daně hned na ráně a nikdo se jich nezastane, patologického dlužníka žijícího ze sociálních dávek se zastane kdejaký Kocáb, Ústavní soud, ESLP a mají všechno zadarmo.

                                                                                          Kurnik, když jsem si chtěl jako student koupit nový prut, musel jsem chodit na brigády.

                                                                                          Tak a teď do mě !

                                                                                            Narnošt - Profil | Čt 2.8.2012 22:59:11

                                                                                            To nemusí být samozřejmě jen rybařina,oni dneska ty peníze půjčují na každém rohu a všechno jde na dluh.Než si člověk něco takovýho uváže na nohu tak je všechno v pohodě a všichni se tváří jako by bylo všechno zadarmo anebo za dobré slovo.Ovšem když někdo není finančně gramotný nebo žije ve snách tak to je potom každá rada drahá.U takových pak mají exekutorské firmy žně.Stačilo by jediné,aby lidi byli soudní a víc opatrní,ale to je bohužel sci-fi.A i jasně zákonem definovat,co je lichva a alespoň částečně občana chránit,to by taky neškodilo.Ale chápu,že se v tomhle byznysu točí obrovské peníze,takže nějaká přísná regulace asi nehrozí.No,každý svého štěstí strůjcem a svéprávní jsme skoro všichni...

                                                                                              Nloveckaprů - Profil | Čt 2.8.2012 19:24:45

                                                                                              Netipa - poslední hrdina MRKu >> koupil jsem si zlatej hektapod a teď bydlím v bivaku u vody.Žel Bůh však vadu tuto nahradily mi mé neřesti...

                                                                                                NMrknato - Profil | Čt 2.8.2012 16:17:19

                                                                                                šmudla007 >> Znáš to vo tý Praze, tam lítaj pečený kapři přímo do pusy. A někdy i duháci do Vltavy. Stačí jen votevřít pusu, nebo ruku.

                                                                                                  Nšmudla007 - Profil | Čt 2.8.2012 16:09:37

                                                                                                  Carpeater >> Tož jako já bych se zeptat Drozdáka, ale toho se zeptat nemůžu. Ten by to uměl spočítat aby to vyšlo :)
                                                                                                  Klíčový asi bude kolik kdo potřebuje k tomu aby byl spokojenej, znám spousty lidí co sou jak bezedný studny a čím víc do nich leješ tím víc řvou že je to furt málo. Pokud bydlíš ve vlastním, máš zateplenej barák okna a nehraješ automaty tak se dá vyjít opravdu s málem.. jako auto je třeba pěkněj žrout peněz.. no a umět vařit a neházet ostroretky do kompostu, brambora ze záhonku vykopaná je "zdarma" a i na ten chleba zbyde.

                                                                                                    Njiracekkarel - Profil | Čt 2.8.2012 16:06:59

                                                                                                    Netipa - poslední hrdina MRKu >> Jáá ale nikomu to neříkejte, aby mě ho nezabavili :), a nebydlim na ubytovně ale líznul jsem k tomu ještě mobilhaus 3+kk abych to měl blízko k vodě:)

                                                                                                      NCarpeater - Profil | Čt 2.8.2012 15:53:43

                                                                                                      šmudla007 >> tam je klíčová ta věta "aby se pořídilo všecko co je potřeba ke spokojenému životu"

                                                                                                      pokud je to chleba, tak si myslím, že to nějak jde. To víš, čápi s mákem za to nebudou a vejlet do Ohňový země každýho půlroka taky ne

                                                                                                        NCarpeater - Profil | Čt 2.8.2012 15:51:50

                                                                                                        meteor >> vystudoval... to o sobě říct nemůžu, ale čtyři semestry jsem to měl ... :-D

                                                                                                          Nšmudla007 - Profil | Čt 2.8.2012 15:36:34

                                                                                                          Týbrďo to je maso, co se tady člověk všecko nedozví :)
                                                                                                          Ekonomů se to tu jen hemží, věděl by někdo jak řešit rovnici o příjmech 8tis Kč čistého měsíčně, žena bez příjmu, dvě děti školou povinné.. aby se ušetřilo na horší časy, aby se pořídilo všecko co je potřeba ke spokojenému životu a nenaskakovaly dluhy a nebylo nic potřeba splácet nekřestanský peníze a zbylo i na tu zábavu?
                                                                                                          Lidi co neumí počítat že utrácet víc než jsou příjmy se dlouhodobě nedá.Na straně výdajů skoro nikdo úspory nehledá..a to je chyba. Ušetřená kačka je dvojnásobná protože se nemusí vydělat a lze ji utratit za jiný věci.

                                                                                                            NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 2.8.2012 15:28:19

                                                                                                            Tak kdo si koupil zlatej hektapod na lízing a teď bydlí na ubytovně? Přizná se někdo?

                                                                                                              Nmeteor - Profil | Čt 2.8.2012 15:23:49

                                                                                                              Carpeater >> jj, souhlas... bohužel nemohu to ventilovat úplně veřejně, bo jsem tuto "pavědu" vystudoval :-D
                                                                                                              Základní ekonomické vzdělání = "kupecké počty", víc člověk IMHO velice nepotřebuje... snad kromě inteligence, aby si uměl dát dvě a dvě dohromady :-)

                                                                                                                NCarpeater - Profil | Čt 2.8.2012 15:21:30

                                                                                                                meteor >> souhlasím, proto si myslím, že je to pavěda, kterou se kdekdo zaštiťuje.
                                                                                                                Nicméně, není špatné uštědřit sobě alespoň základní ekonomické vzdělání - umožní to lépe poznat nepřítele ... :-)

                                                                                                                  NCarpeater - Profil | Čt 2.8.2012 15:19:10

                                                                                                                  meteor >> ale jo, s těma službama to funguje už teď - viděl jsem zrovínka nedávno podobnej deal, kdy automechanik spravoval truhláři auto za cenu dílů výměnou za vestavku za cenu lamina ... :-)

                                                                                                                    NCarpeater - Profil | Čt 2.8.2012 15:10:43

                                                                                                                    Netipa - poslední hrdina MRKu >> viděl bych to (a to tak že s vývojem v Evropě dosti reálně), že směnný obchod bude probíhat asi podobně: "vidíš tu hlaveň? Tak mi dej chleba"

                                                                                                                      Nmeteor - Profil | Čt 2.8.2012 15:07:42

                                                                                                                      Netipa - poslední hrdina MRKu >> v podstatě ano, ale barterové obchody snad už nehrozí... lidé jsou na peníze zvyklí, navíc těžko poměřovat "hodnotu" určité služby vůči "hodnotě" služby jiné. S penězi to jde "ajncvaj" :-)

                                                                                                                        NGRUPA - Profil | Čt 2.8.2012 15:05:10

                                                                                                                        Fishky >> někteří mají dokonce ve všch patrech pyramidy jen rybí druhy.
                                                                                                                        A nebo FOX, KORDA, SOLAR, SENZAS, PELZER, SONA..
                                                                                                                        :-)

                                                                                                                          NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 2.8.2012 15:00:57

                                                                                                                          meteor >> v podstatě vše spěje zpět k výměnnému obchodu. Kdy mi za službu zaplatí někdo opět službou

                                                                                                                            Nmeteor - Profil | Čt 2.8.2012 14:59:25

                                                                                                                            Carpeater >> ekonomům to nefunguje jednak kvůli tomu, že odhadovat chování kupujících bývá nemožná (v tom máš pravdu) a jednak kvůli tomu, že ekonomika (zjednodušeně řečeno) funguje na bázi "stále rostoucího konzumu". Což je samozřejmě neudržitelné... a zároveň to popírá ono racionální chování tržních subjektů :-)
                                                                                                                            IMHO s tím souvisí i robotizace a automatizace, která nahrazuje lidskou práci, což je myslím to "gró" při tvorbě hodnot. Proto se stále zvětšuje podíl "služeb", které víceméně žádnou hodnotu netvoří (vzhledem k produkci hmotných statků). Ve finále budou všechno dělat stroje a my si navzájem budeme sloužit (= vydělávat peníze jako zaměstnanci / podnikatelé), pokud ovšem i toto nepřevezmou roboti :-)

                                                                                                                              NFishky - Profil | Čt 2.8.2012 14:56:18

                                                                                                                              Carpeater >> maslowova pyramida je jen jedna, pokud dá někdo kaprařinu mezi základní tělesné a fyziologické potřeby, tak je to jiná pyramida, a co se článku (a následně i diskuze) týče, tak to vypadá, že někteří mají svůj koníček ve své pyramidě v každém řádku a ještě tlustým velkým písmem :)

                                                                                                                                NCarpeater - Profil | Čt 2.8.2012 14:56:07

                                                                                                                                Netipa - poslední hrdina MRKu >> stran poslední věty - bingo, empirický důkaz je tu.

                                                                                                                                Maslow v prdeli a tržní subjekt se nechová racionálně, ale jako magor. A protože takovej vandrák není vůbec žádnou výjimkou, ekonomie jako teorie založená na určitých předpokladech má pro společnost podobnej význam, jako na Neviditelné univerzitě Lektor zaniklých run (T. Pratchett)

                                                                                                                                chtělo by to změnu

                                                                                                                                  NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 2.8.2012 14:52:55

                                                                                                                                  Mrknato >> Ta je taky dobrá. Tam je ta odpověď na rybářskej vercajk bez půjčky

                                                                                                                                    NMrknato - Profil | Čt 2.8.2012 14:50:52

                                                                                                                                    Netipa - poslední hrdina MRKu >> Já znám zase Letadlowovu pyramídu. Ta se staví od špičky.......

                                                                                                                                      NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 2.8.2012 14:48:36

                                                                                                                                      Carpeater >> Ekonomie je jenom teorie založená na určitých předpokladech. Maslowova pyramida potřeb je všeobecně uznávaný model.

                                                                                                                                      Nicméně v případě, kdy si vandrák, kterej bere osmičku měsíčně půjčí sto litrů na dovolenou, jde Maslowov do prdele i se svojí pyramidou, to jako zase jo

                                                                                                                                        NCarpeater - Profil | Čt 2.8.2012 14:45:30

                                                                                                                                        Netipa - poslední hrdina MRKu >> to je, s prominutím, stejnej blábol jako to, že se pro účely ekonomické předpokládá, že se všechny tržní subjekty chovají racionálně.

                                                                                                                                        Proto to ekonomům nefunguje ... ;-)

                                                                                                                                        Každej ví, že Maslowovu pyramidu má každej svojí a každej ví, že tržní subjekty se chovají nevyzpytatelně

                                                                                                                                          NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 2.8.2012 14:41:27

                                                                                                                                          Carpeater >> V ekonomii a podružných vědách je všechno jenom model. Nejde udělat teorii na konkrétní případ, bo by těch teorií bylo hafo. Do dnešní doby Maslowova nikdo nevyvrátil, takže to berme jako fakt

                                                                                                                                            NFishky - Profil | Čt 2.8.2012 14:41:25

                                                                                                                                            Carpeater >> to není model kapitalismu, ale slabé vůle a chybného pojetí priorit

                                                                                                                                              NGRUPA - Profil | Čt 2.8.2012 14:39:31

                                                                                                                                              Netipa - poslední hrdina MRKu >> HAWK
                                                                                                                                              :-)

                                                                                                                                                NGRUPA - Profil | Čt 2.8.2012 14:38:50

                                                                                                                                                NICKLOTERS >> staré a pravdivé heslo:
                                                                                                                                                dokud máma funí, budu bydlet u ní....
                                                                                                                                                :-)
                                                                                                                                                Můj případ to není, ale znám jich dost.

                                                                                                                                                  NCarpeater - Profil | Čt 2.8.2012 14:38:15

                                                                                                                                                  NICKLOTERS >> mě by to s dovolením zajímalo - hoď sem nějakej link a já na to taky mrknu

                                                                                                                                                    NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 2.8.2012 14:38:15

                                                                                                                                                    GRUPA >> pokud nesplácíš půjčku půjčkou, tak je to asi ještě cajk

                                                                                                                                                      NNICKLOTERS - Profil | Čt 2.8.2012 14:36:50

                                                                                                                                                      pepa-č >> Mrkni na to kolik těch mladejch mají rodiče pořád na krku nebo v baráku.....

                                                                                                                                                        Červené karty: malamut