Diskuse k článku: Míra pro život

Diskuse k článku Míra pro život

Autor diskuse: Milan Rozsypal - , 27.5.2012

Souhlasili byste s minimální délkou nástražní rybičky 15 cm na všech revírech?

A) Ano61%

B) Ne39%

Od 28.5.2012 hlasovalo 344 čtenářů.

NNox - Profil | Po 28.5.2012 12:10:11

TomK78 >> Takhle to ale nefunguje, pokud ryby chceme chytat. Z tvého názoru lze tedy soudit, že by neměly existovat žádná pravidla pro výkon rybářského práva. Tedy ochrana ryb je zbytečná, pokud nechceme nikoho diskriminovat. Někdo by totiž rád vláčel nebo chytal na rybičku v lednu, povolme mu tedy tuto možnost. Toto není racionální chování. Jestliže existuje zhoršený stav určité rybí populace, je přeci nutné tento trend snížit či úplně zastavit. A tento fakt bude ve výsledku pozitivem pro všechny rybáře.

NTIRO - Profil | Po 28.5.2012 12:00:29

Dart Ness >> A pointa příspěvku je jaká? Že je to jen lidech? To byste mohl zrušit lovné míry, počty ulovených kusů, dobu lovu a hovořit, že je to o lidech. Ale všichni nejsou jako vy. To byste mohl klidně říci, že nemusí platit vůbec žádné zákony, že je to jen o lidech. A právě na tyto lidi (viz ten střevličák) musí být represe. Odnesou to všichni, ale jinak to bohužel nejde.

NChosé 2 - Profil | Po 28.5.2012 11:54:45

pavel12 >> Předně Ti děkuji, že na vyzvání jsi zde vyslovil svůj názor.Také nenechávám dravce zažrat. Mentalita rybáře je většinou daná a příliš se nedá dobrovolně změnit.
Od toho je rybářský řád a jeho důsledná kontrola RS. Tato diskuze je snad o tom co by se dalo zlepšit či změni v RŘ a z Tvého příspěvku žádný návrh na změnu nevyplývá.

Nšvestka rum - Profil | Po 28.5.2012 11:51:35

svfrantisek >> tak jen na upřesnění ,to co máš muj lov ten bordel kterej si tam napsal není od kaprařu červ chenie určitě ne možná plechovka od piva ,dle mého nazoru nikdy nejde o to chránit jeden druh ryb ale chránit ryby celkově ,at dravé nedravé ,toto není otázka dne aby se něco hlo k lepšímu ,pokud rybářský svaz hraje mrtvého brouka ,tak žádná diskuze to nezmění pokud by to někdo podal jako návr na schůzy tak ho ukamenujou

Nhastrman - Profil | Po 28.5.2012 11:48:28

S článkem pana Rozsypala se plně stotožňují. Je samozřejmé že tento článek nemůže komplexně
řešit problém zvýšení populace ryb v naších vodách, ale já ho chápu jako první vstřícny krok
ze strany rybářů který by mohl pozitívně ovplyvnit současný stav. Tomu kdo s rúznymi omezeními
rybolovu v prospěch ryb nesouhlasí a rybí maso upřednostňuje před prožitkami z rybolovu
zustáva možnost lovit vsoukromných revírech, kde se pravidla rybářskeho řádu nemusí dodržovat.

NDart Ness - Profil | Po 28.5.2012 11:44:45

Nečetl jsem reakce níže,ale napíšu svůj názor i když se to mnohým asi nebude líbit.

Pokud M.R. vadí používání rybek a tím pádem naráží na mrtvé candátky,není nic jednoduššího než používat menší jednoháčky.Ale to je o lidech.
Zároveň by chtěl zvednout míru candáta.Co to řeší? Při rovnici: větší rybka+vyšší míra candáta = pár cenťáků větší mrtvoly candátů.Opět je to o lidech.

K okounovi.Volání po míře okouna...No,jsou psasata co berou domů 20ky.Proč? Je to o lidech.
K jeho hájení.Když už hájit,tak jen do konce dubna.Proč? Jednak okoun se tře brzy,takže nevidím jediný důvod proč by měl mít hájení jako ostatní dravci do půlky června.A za 2. - v květnu se vesměs už ve větší míře chodí na úhoře se žížalami.Takže co se stane? V květnu padne spousta okounů díky své žravosti a hájení.Viděl jsem to předloni (asi ten rok smůla pro okouny),kdy jsem chodil na úhoře a na břehu bylo v ten rok vyplaveno na můj vkus poměrně dost okounů a to ne ve zrovna nezajímavých velikostech....Můžu se jen domnívat,ale moc bych za to nedal,že padli v důsledku rovnice: žravost+hájení+diletantské zacházení v důsledku vyproštění háčku za každou cenu.Sám jsem jich v té době při lovu úhořů dost pochytal a ustřihnul (vše 30+ a zažraní v jícnu) a nakonec jsem musel na půl hodiny stáhnout pruty než se setmělo a okouni odtáhli.


Je mi jasné,že autor hezky zabrnkal na strunu sportovců,kteří mu budou přizvukovat,ale pokud chce změny tak to určitě nepůjde celoplošně.Mě se jeho návrh nelíbí a zásadně se řídím svým rozumem a to co on by rád zavedl (dejme tomu příkazem,čili uzákoněním) se dá krásně eliminovat,ale to by musel každý chtít.Ani mě se nelíbí,že příjde na podzim týpek s 5ti cm střevličkama někde z výlovu a chytá na ně candátky cca 30 čísel a na druhý den jich polovina leží na břehu.Ale jak říkám,je to o lidech ........

NTomK78 - Profil | Po 28.5.2012 11:26:43

Nox >> Proč by se malým opatřením měla diskriminovat určitá skupina rybářů? Kdyby lidem na rybách opravdu záleželo, tak je přestanou chytat....

Npavel12 - Profil | Po 28.5.2012 11:17:43

trubadurek >> souhlas, minimální délka nástažná rybky 15 cm a víc je blbost, co se týče štiky, candáta nebo sumce je to v pohodě ale lovit okouna, uhoře nebo pstruha na 15cm nástažku je skoro nemožný, zajímalo by mně kolik se třeba okounů se takto chytlo za posledních pár let,
já lovím dravce přívlačí i na rybky, nestává se mi že bych měl rybu zažranou, chytám na jednoháček a zasekávám ihned, vím že je bohužel hodně rybářů ktěří dravce nechávají zažrat, tím ale nechci tvrdit že lov na rybičku je pro dravce nebezpečnější než na přívlač, viděl jsem spousty štik sešitých trojháčky na woblerech nebo candáty co zabrali na smáčka menší velikosti a nasáli ho až do jícnu

je nesmysl tu debatovat jaká technika je nebezpečnější, VŠECHNO TO ZÁVISÍ NA MENTALITĚ RYBÁŘE- zda li se rozhodne při lovu na rybičku nechávat dravce zažrat a nebo bude sekat ihned, jestli bude na vláčecích nástrahách mít tři trojháčky nebo mu bude stačit jeden či dokonce jednoháček, nebo zda li bude používat protihorty či ne

pokud rybáři začnou brát rybaření jako relax a někteří si občas odnesou nějakou tu rybu domu bude to v pohodě, ale pokud se bude chytat tak aby bylo co nejvíc úlovku, nebudou se brát ohledy na rybu jako na živého tvora a zbytečně je nepoškozovat a za každou cenu přinýst si od vody kus masa i když podměrečného tak půjde rybolov do prdele

NNox - Profil | Po 28.5.2012 11:15:15

Souhlas, i malé ochranné opatření je opatření, které může částečně zlepšit špatný stav. Někdy nejde postupovat velkými kroky.

Nchujar - Profil | Po 28.5.2012 11:13:40

Carpeater >> opravdu je to tak, taky jsem nemohl uvěřit svým očím ale RS si to odůvodnila, tím že je to hrubé porušení řádu...a oháněla se tím že mírný přestupek je napřiklad nezapsání docházky ale tohle je prý neprominutelné!!! a co naděláš?? NIC!

NChosé 2 - Profil | Po 28.5.2012 11:12:35

VZKAZ PRO PAVLA 12. Toto je diskuze na téma k článku.Jestliže zde neumíš vyjádřit svůj názor,nehodnoť názory jiných.....

NMrknato - Profil | Po 28.5.2012 10:07:50

Rytíř >> No panu Rozsypalovi asi také ne, proto to vyřeší od stolu perem a nechá vybubnovat.

Edit: teď už zbývá jen pan Tychler a nová míra parmy, ostroretky a podoustve.....

NRytíř - Profil | Po 28.5.2012 10:04:13

Mrknato >> taky se mě to závodění na těch čudličkách moc nelíbí,když jsem to viděl u nás na Otavě.

NMrknato - Profil | Po 28.5.2012 10:03:08

Rytíř >> To voni jo, ostrieži sů ostražití..... jen rybáři jsou stádo. Proto na nich mohou parazitovat třeba závodníci, WaM a i čilimníci, vymejšlet ptákoviny a výmysličky.....

Je to normální společenský jev. Peníze se ve státě rozkradly, tak zvýšíme daně, Ubejvá ryb, jelikož je potřebují závodníci a čilimníci, tak zvýšíme míry.......

NRytíř - Profil | Po 28.5.2012 9:56:27

Mrknato >> No aspo by byli ostražití:-)

NMrknato - Profil | Po 28.5.2012 9:52:03

Rytíř >> Na malých říčkách se loví malé ryby, tak to bylo, je i bude. K70, horní míry a zvýšené míry dravců s tím nic neudělají. Ideologie jsou hrozný svinstvo......
Na takových říčkách lovím na dřízáky 5-8cm mírové jelce a okouny. Řekl bych, že 20cm nástražka lovené ryby pěkně vyděsí...... stejně jako mě rybář v modré košili s červeným šátkem... Nebo aspoň znejistí...

NRytíř - Profil | Po 28.5.2012 9:39:35

Mrknato >> tak co bys na té říčce teda chtěl chytat,když píšeš,že by se řadila ryba 15-20cm mezi největší ryby?Chodit cíleně na pidi dravce(když teda jak pišeš víš,že tam je samá malá ryba)mě nepřijde normální.

Npfly - Profil | Po 28.5.2012 9:29:49

Milan Rozsypal - >> Myšleno dobře,ale nepřijde mi takové řešení optimální.Chtěl bych vidět to vámi zmíněné výrazné zlepšení u organizací,které uskutečnili ochranné opatření,takhle je to střílení od boku.
Druhá věc,okoun si hnízda nehlídá-pokud nepočítáme těch pár hodin po vytření.Jinak by,alspoň minimální ochranu zasloužil,to bez debat.
A k nástražním rybkám - pořád se tu traduje dogma,že rybičkáři jsou ti největší ,,těžaři,, a že to jsou předevší starší ročníky rybářů,co na tomhle lovu trvají.Ale tohle je podstatný omyl,nejvíc odlovených velkých ryb(podle úlovkových lístků)mají především vláčkaři!!
Ono s dravou rybou to není úplně tak jak s kaprem.Ano,lze jí pomoct určitou ochranou,ale v přírodě na výsledek bude mít vliv spousty dalších faktorů,jako skladba obsádky,úživnost,vhodné podmínky k rozmnožování.Proto si myslím,že myšlenka navýšení lovné míry candáta a zvýšení míry nástražní rybky,by ve finále měla mizivý efekt a jde jen o další zbytečné omezování rybářů.

NCarpeater - Profil | Po 28.5.2012 9:29:22

chujar >> pokud je nástražka předepsaná 20cm a byla použitá 19cm velká, je to samozřejmě porušení pravidel, ale dle mého soudu za to může zabavit povolenku jenom trotl.

NParanoidní Schizofre - Profil | Po 28.5.2012 9:20:35

TIRO >> proč bych měl kecat ??? to neni o nástraze ale o tom co má rybář naděleno v rukou a hlavně v hlavě....(jsou tací kteří mají bohužel naděláno)
ps: (a neber to osobně) jestli chcete mermomocí chránit dravce omezte jejich lov na několik málo týdnů v roce, jenže s tím se bohužel sportovci nebudou chtít ztotožnit, neb jejich cílem je tahat obří ryby vždy a všude a to hlavně za účelem pouštění, což je věru "smyslupná" až záslužná činost v oboru ochrany rybích populací..... ...